Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5) Abu85 válasza Hellwhatever (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A tesztek alapján az AMD oldalán úgy 7-17% extra teljesítmény sok játékra levetítve. Az NVIDIA oldalán átlag 3-7% a támogatott 17 játékra levetítve, míg a többiben nyilván nem működik, hiszen nincsenek benne a whitelistben.

#4 Reggie0 : Ez a koherencia tekintetében nem jelent sokat. Itt arról van szó, hogy a VRAM-nak mekkora része úgynevezett host-visible típus. Korábban 256 MB volt ez a határ, ami abból a szempontból baj, hogy ezt már nem egy játék igen jelentősen túllépi, vagyis elég sok az adatcsere a host-visible területeket a VRAM és a rendszermemória között. Ezzel az újítással viszont erre nincs szükség, mivel az egész VRAM host-visible, vagyis az adatmásolás csak a CPU felé valósul meg, ami jóval ritkábban történik. Tipikusan azok a játékok tudnak belőle nagyot nyerni, amelyek jelentősen kicsúsznak a 256 MB-os határból (például Total War Saga: Troy, Assassin’s Creed: Valhalla, Call of Duty: Black Ops Cold War, Borderlands 3, Forza Horizon 4, stb., ezek jó 500 MB-nyi host-visible adattal dolgoznak). Működik is nagyon a Smart Access Memory, hiszen 15%-os extrát ad az említett játékokban.

Valamennyire az NV implementációja is működik, de mivel se az Intel, se az AMD nem optimalizál rájuk a mikrokódban, így nyilván nem tudnak olyan hatékonyak lenni. Náluk még az is gond, hogy némelyik játékban lassulás lenne, és immáron fél éve győzködik az Intelt és az AMD-t, hogy ezt meg lehetne oldani pár módosíátssal, de látszólag mindkét cég leszarja a fejüket, így az NV is nehezen tud továbblépni innen. De ha megkapnák ugyanazt a támogatás, amit mondjuk az AMD biztosít a saját hardvereinek, akkor ők is tudnának 7-17%-nyi extrákat hozni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.