Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Casoli


Casoli
őstag

:C

http://hasznaltpcalkatresz.hu/

(#2) Sanchez638


Sanchez638
addikt

Fizika fejlesztése a játékokba mikor lesz rendesebb? Vagy még grafika őrület megy?

[ Szerkesztve ]

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#3) tha_answer


tha_answer
őstag

?
Hiheto h ez megeri a cryteknek

(#4) nullpoint


nullpoint
senior tag

Ez egy jó cikk lett, külön piros pont a kiváló címnek, végre nem a mostanában sajnos itt is divatos bulvársajtós címezést kapta. Köszönjük Abu!

Nem látom az enginben a hűha nagy előrelépést grafikailag. Vagy csak öregszem, és nem látok rendesen, ezért tűnik úgy hogy az elmúlt 6-7 év nem hozott egetrengető változást a játékokban szemgyönyörködtetés terén. Egy Cryengine 2 maxra húzásához hasonlítva nem esik le az állam ettől, főleg nem annak fényében hogy egy 9 éves motorhoz hasonlítom az újat :)

[ Szerkesztve ]

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#5) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Tényleg érdekelne, hogy ezek az ingyenes modellek mért érik meg a motor fejlesztőknek.

Azért egy motor fejlesztése nem kétfillér...

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#6) nullpoint


nullpoint
senior tag

A "Crytek nem kér érte semmit" és az "ennél az opciónál azonban egy jobbat is kínálnak... fizess amennyit akarsz" kijelentések között csak én érzem az ellentmondást? Esetleg súlyos gondjaim vannak a szövegértelmezéssel?

[ Szerkesztve ]

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#7) prolad


prolad
őstag

Hogy éri meg a Cryteknek (vagy más videojátékmotor fejlesztő cégnek), hogy ingyen adja a motort? Miből lesz így a nyereség?

(#8) dabadab válasza prolad (#7) üzenetére


dabadab
titán

A CryEngine licenszelésének a részleteit még nem láttam, de a többinél azért az ingyenesség nem teljesen igaz, UE4 alapvetően 5% royaltyvel működik, Unitynél is csak a "personal edition" van ingyen, de komoly játékstúdióknak fizetős.

DRM is theft

(#9) repvez válasza Sanchez638 (#2) üzenetére


repvez
addikt

Nekem is ez a gondom, hogy a fizika és az AI meg a sérülés a béka feneke alatt vannak még mindig.
Hol vannak azok az ígéretek mikor bejött a PCIexpressx1 meg hasonló foglalatok, hogy most már tudnak külön fizikai és AI hardvert is gyártani, meg mikor bejöttek a többmagos CPU-k,hogy aztán ezentúl olyan párhuzamosítás és modulos programok jönnek,hogy az egyik mag csak fizikát számol a másik a grafikát a harmadik az AI-t és így tovább .És a mai napig nincs olyan játék ami nemhogy ennyire szétbontva,de még csak nem is használja ki a magokat teljesen.
A DX12nél is beharangozzák,hogy többmilliós rajzolási parancsot fog tudni egy mostani középkat VGA is a mostani 100k helyett és mi lesz belőle, az ,hogy a csucs VGA-kon is ugyan úgy akadni fog a játék mint most ha full részletességet akarsz FHD felbontáson 60hz-en.
Megy a parasztvakitás megint.

Meg én már várnám,hogy a fix méretű texturák helyett valamit kitalálnak,mondjuk valami pixelenkénti szinezést vagy hasonló ami mindegy mekkora felbontáson milyen közelről nézed a modellt sose lesz egy mosott szar belőle.

Egyébként érdekelne,hogy mennyire tudna egy olyan ember mint például én aki egyenlőre nem ért a programozáshoz összehozni vele egy programot még ha az ne mis játék de egy interaktív 3d-s környezet

(#10) AAAgold


AAAgold
senior tag

Ingyen adja a motort, rámennek a fejlesztők, aki ütőset készít, azt kiadja és kaszál...

Kiszervezi a fejlesztés nehezebb részét, ügyes...

"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."

(#11) dabadab válasza repvez (#9) üzenetére


dabadab
titán

"Meg én már várnám,hogy a fix méretű texturák helyett valamit kitalálnak,mondjuk valami pixelenkénti szinezést vagy hasonló"

Ezek a shaderek, DirectX-ben DX9 óta vannak.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#12) repvez válasza dabadab (#11) üzenetére


repvez
addikt

De úgy értem,hogy mindenhova csak azt használnák,bármilyen modell és táj is legyen az a textura teljes mellőzése nélkül

(#13) dabadab válasza repvez (#12) üzenetére


dabadab
titán

Lehetne, csak akkor menne a sírás, hogy lassú.

DRM is theft

(#14) Dealer95 válasza nullpoint (#6) üzenetére


Dealer95
őstag

Viheted ingyen is, de ha fizetsz és amit csinálsz elnyeri a tetszésüket, akkor pénzbeli támogatást is kaphatsz.

Legalábbis nekem ez jött le a cikkből.

[ Szerkesztve ]

(#15) Crytek


Crytek
veterán

Az a baj , hogy így se fog vele szinte a kutya se game-et készíteni :(

Next PC Upgrade: 2022

(#16) schawo


schawo
titán

KGST

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#17) szervuszfiam


szervuszfiam
csendes tag

Az van, hogy egy árva lélek nem használta eddig a motort rajtuk kívül. Azért is mentek csődbe.

Az a néhány ezer euró ami eddig befolyt fű alatt, a recepciósok fizetésén felül maximum a portás kutyájának jutalomfalatkáira volt elég.
Úgyhogy most fogták az egész cuccot, és ráborították a wannabe developerekre. Mindezt megfejelték egy Humble Bundle féle charity és megmentjükavilágot alulról szervezve mentalitással.

Ha ezt 4-5 éve meglépik, ma egészen más lenne a helyzet.
Pl a Goat szimulátor Cryengine-en futna. :DD

Soha nem volt még olyan könnyű játékot fejleszteni, mint 2016-ban. :B

[ Szerkesztve ]

(#18) Crytek válasza szervuszfiam (#17) üzenetére


Crytek
veterán

Ezzel a lépéssel se sokra mennek. De ezt majd úgyis meglátjuk. Minden másfeledik game megint UE (mást már) 4-es lesz. A maradék indi cuccok meg a Unity-t fogják használni amikből több száz lesz. Nos ezekre jut majd éves szinten max 2-3 Cryengine-es akármi.

[ Szerkesztve ]

Next PC Upgrade: 2022

(#19) repvez válasza Crytek (#18) üzenetére


repvez
addikt

egyébként az miért lett,hogy a cry enginet nem használják ,mikor a megjelenésekor mindenkit megevett reggelire ? Legalább is ebben lehetett először szétlőni szinte mindent a falevelek elhajlottak és nem átmentek a karaktereken. stb...

Meg a semmiből egyszer csak minden komoly engine ingyenessé vált az egyszerű halandók számára is amiről korábban még álmodni sem mertünk.Addig max olyanra volt példa,hogy egy 5-6 évvel korábbi játék forráskódja kiszivárgott valahogy és még egy évre hivatalosan is kiadta a fejlesztő mikor már változzak egy másik enginere

(#20) Crytek válasza repvez (#19) üzenetére


Crytek
veterán

Drága volt gondolom és sokkal nehezebb vele game-et irni mint a másik említett 2 engine-el. De ezt a hozzáértők jobban tudják.

Pedig amiket mezei userek össze tudnak dobni sokszor az állam keresem. Nem is járok már be a Crymodos topikokba csak a szívem fájdult meg mindig miket lehetne alkotni és sosincs belőle semmi

Next PC Upgrade: 2022

(#21) Yany


Yany
addikt

A Unity brutál jól politizál. Gyakorlatilag a csapból is az folyik (community és szakmai hír fronton is) és az ingyenes modellel tömegek ismerik őket. Mármint a terméket is, nem csak a nevüket. Kvázi kiképeztek egy gigantikus fejlesztői tábort.

Olyan ez, mint amikor a Photoshop néhány éve alapwarz termék volt, s most részben ennek köszönheti az Adobe, hogy az azon felnevelkedett illegálgrafikusok főállásban az ő terméküket veszi meg.

A Unity elé ment ennek (javarészt :) ). Mindemellett kegyetlen jó is az egész, amit művelnek. Egy kis affinitással csodára képes a cucc. És mielőtt valaki poligonszámokkal/shader teljesítménnyel dobálózna, hogy az UE/CryEngine/stb esetleg gyorsabb, gondolkodjon el (főleg most a mobilos érában), hogy mennyire ez a lényeg, vagy inkább az számít-e, hogy a tanulási görbe nagyon vonzó és hogy a product-hoz mennyire közeli az a szint, amit meg kell fogalmazni az SDK-val. Értsd: mennyit kódolsz alacsony szinten és mennyit "érsz rá" foglalkozni a business logika érdemi részével. Ez nagyban múlik az IDE-n és az egész koncepción.

A Unity telitalálat! Remélem, hogy a CryEngine is közel kerül hozzá népszerűségben az egészséges verseny érdekében.

[ Szerkesztve ]

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#22) Strezi válasza Yany (#21) üzenetére


Strezi
őstag

Pontosan ;) Bizonyos közös ismerősünk pár óra klikkeléssel csinálta benne egy Screamer II-t :R :DD

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#23) asvald


asvald
senior tag

Most már jöhet a crysis 4 :C

A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!

(#24) PetX


PetX
aktív tag

Tehát, minden befizetett összeg minimum 30%-át kapja meg a Crytek a többit a fejlesztők 5-ös lottó játéka kapja.

Minek iszol és vezetsz, ha szívhatsz és repülhetsz!?

(#25) #45185024


#45185024
törölt tag

Én ezt a videót szépnek látom, a c fejlesztés meg kifejezetten jó.
Találjátok ki milyen motorral van ez ? Hellblade
Na jó ne olvassátok el a feliratot :)
Szidjuk az Unreal 4 et de láthatóan abban is lehet remeket alkotni.
Az Unity 5 uj tech demoja is csodálatos csak mire játékokat írnak vele akkor felülnézetes szutyok RPG lesz belőle ahol first personba nem tudja felemelni a kamerát mert szétesik a kis világa.

[ Szerkesztve ]

(#26) Yany válasza Strezi (#22) üzenetére


Yany
addikt

Szasz Strezi, hej, de jó látni ezekben a topicokban. Elérhető valahol ez a screamer?
Jól sejtem, hogy a scr4x4 fizikája még túlmutat ezeken a motorokon? :) Akárhogy is, solidmotion(c)(tm)(r)(kutyafüle) rulez. :D

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#27) repvez válasza #45185024 (#25) üzenetére


repvez
addikt

csak mint minden enginnel készült cinematic trailer élleejtős ,de amikor meg a valódi játékra kerül sor akkor meg a közelében sincs ennek a látványnak.
Akkor azért megkérdezném,hogy ha valós időben számolódik az animáció akkor miért nem tudják az a szintet hozni a játékban is?
Azt sem nagyon értem,hogy ma minden sokkal egyszerűbb mert egy csomó dolgot autómatikusan megcsinál a fejlesztőkörnyezet mégis tele vannak hibával bugokkal és semmi egyediség nincs a játékokban,
Régebben szinte mindent kézzel írtak a fejlesztők minden játékhoz saját graf motorral még is több és jobb élményt nyújtottak és ritka volt a bosszantó bug a végleges játékban.
Most hiába vannak open alfa, béta alkalmak amiből jönnek visszajelzések a véglegesben mégis benne maradnak ugyan azok a hibák vagy még több jön elő és többszörösét kérik el érte mint amikor tökéletes munkát végeztek a múltban.

(#28) copass válasza repvez (#27) üzenetére


copass
veterán

egy cinematic trailernél mindíg a látvány az elsődleges, atomerőműre fejlesztik és optimalizálják. így aztán odatehetik mellé hogy realtime.
a játékélmény egy picit azért bonyibb, optimalizálni kell, hogy mindenkinél jó menjen. élvezhető legyen a végeredmény.

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

(#29) tjb007


tjb007
nagyúr

Nem tudom volt-e már: CRYENGINE Bundle

(#30) freeapro válasza repvez (#27) üzenetére


freeapro
senior tag

Én unity-vel csináltam egy egyszerű játékot és meglepett mennyire stabil. Tök általános engine, mégsem fosta össze magát minden apróság miatt.

(#31) repvez válasza freeapro (#30) üzenetére


repvez
addikt

én is szeretnék egyet összedobni, csak annyit szeretnék,hogy egy geotiff felhasználásával valós domborzati tájat generáljon és az általam készített épületeket beletegyem és egy szintén általam modellezett repülővel repkedjek felette és mindezt úgy,hogy a lehető legjobban valós kinézetre és fizikával megoldva.

Ehhez nem tudom,melyik engine lenne a legjobb választás és úgy,hogy a programozáshoz sok közöm nincs csak modelleket tudok készíteni 3dmaxban.

(#32) freeapro válasza repvez (#31) üzenetére


freeapro
senior tag

Nem tudom melyik a legjobb. Igazából engem is érdekelne egy összehasonlítás. Mondjuk nekem a mobil platrorm az elsődleges prioritás.

Kicsit más: a Microsoftnak a win10-el lesz saját boltja, ahol egyszerűbb megjelenni indie fejlesztőknek?

(#33) #45185024 válasza freeapro (#32) üzenetére


#45185024
törölt tag

Miért a Steam-en nehéz ? Most a kickstarterről nem is beszélek...

(#34) Sealka válasza repvez (#19) üzenetére


Sealka
csendes tag

Játékfejlesztésnél eddig se az engine programozás volt a szűk keresztmetszet, de aki nem tudott programozni annak is ott volt számtalan nyílt forrású ingyenes motor. Igazából a tartalom elkészítése veszi el a legtöbb erőforrást, ezért értéktelenítődtek el az eddigi kereskedelmi engine-ek is. Régen még a string osztályt is kézzel írták meg Carmack és társai, de ha megnézed a Cry engine-t az már egy összeollózott rendszer, STL, SDL, QT stb library-kat használnak fel, ami mindenki számára ingyenesen elérhető. A teljes kódnak talán 30%-a lehet, ami 100%-ban saját.

[ Szerkesztve ]

(#35) Ragnar_ válasza repvez (#31) üzenetére


Ragnar_
addikt

Az én gondom is az, hogy a kontentkészítés menne, de egy játékmenet programozás olyan szinten ami elfogadható lenne nem megy. Pl. inventory management, item management, egy RPG harcrendszer stb. Szóval szerintem egy elsődlegesen programozó játékkészítő jobb helyzetben van, mert kontetet könyebb találni 3D marketplaceken egy projekthez, mint elképzelések szerinti játékmenet kódokat..

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#36) dabadab válasza Ragnar_ (#35) üzenetére


dabadab
titán

Igazából egy jó játék készítéséhez leginkább játéktervező kell - olyasvalaki, aki kitalálja a játékmechanikát, hogy mitől lesz tényleg jó móka az, amit csinálnak.

DRM is theft

(#37) repvez válasza dabadab (#36) üzenetére


repvez
addikt

nem feltétlenül,mert hiába talál ki egy nagyon jó dolgot ha nem tudja megvalósitani.
Mert kitalálni elméletben mindent egyszerű csak a gyakorlati megvalósitásnál derül ki,hogy az ugy abban a formában nem müködik vagy nem megvalósitható.

(#38) Ragnar_ válasza dabadab (#36) üzenetére


Ragnar_
addikt

Nem kell feltétlenül mindig valami teljesen újat kitalálni szerintem. Vannak jól bevált receptek, amiket csak alkalmazni kell, illetve van sok régi játék amit elég lenne csak korszerű látvánnyal újra megcsinálni.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#39) jgabor1981 válasza #45185024 (#25) üzenetére


jgabor1981
csendes tag

Unity-s FPS: Escape From Tarkov [link]

[ Szerkesztve ]

(#40) #45185024 válasza jgabor1981 (#39) üzenetére


#45185024
törölt tag

Jó !
Ez a Csernobilos vagy "prjitypjaty"os :) vagy hogy mondják játéknak a folytatása ugye ?
Van a prohardver-nek egy lapcsaládos oldalán egy srác vezet egy fejlesztés naplót ajánlom figyelmetekbe...
Én abban látom a problémát hogy nincs egy olyan hely ahol emberek bandák összeállhatnának.
Van sok ember aki csinálna valamit ért valamihez csak ez nem találja a kohéziót.
Én is programozóit végeztem és hangmérnökként dolgozom rádiójátékokat készítek, próbáltam programozni direc x 9 D3D-t is is ...de sok embert hallom hogy érdekelné valahol csinálgat is valamit de nem tudja mit kellene még tanulnia ahhoz hogy abból valami értelmes legyen. Pedig látod sorra nyílnak a motrok ingyenes verzióit kínáló lehetőségek is...
Mennyire jó lenne egy olyan főiskola képzeljétek el ahol együtt képeznének programozókat, grafikusokat , managereket , hangmérnököket és közös programokban treníroznák őket, gyújtópontja lehetne valaminek ami nagyon ráférne erre az országra.
Tudom hogy van MO-on játékprogram készítő felvehető szak de kb 10-en járnak rá.

[ Szerkesztve ]

(#41) jgabor1981 válasza #45185024 (#40) üzenetére


jgabor1981
csendes tag

Szerintem ez nem folytatása semminek, de annyira nem ismerem a játékot, a Unity meg a Dev Diary-k miatt kezdtem el vele foglalkozni, de most már mint játék is érdekel, be is regisztráltam magam a bétára.

A játékfejlesztés MO-n sajnos siralmas állapotban van.

(#42) #45185024 válasza jgabor1981 (#41) üzenetére


#45185024
törölt tag

Mondjuk érdekes egy Unityről a cry fórumon beszélgetni de nagyon hiányzik a Prohardverről egy enginekkel foglalkozó fórum.
Nekem az a mechanizmus hiányzik ami el tud indítani embereket egy bizonyos úton.
Magyar nyelvű könyv semmihez nincs ha jól sejem, de ha lenne is az Unity 5 nél a 3 ról talán megjelenne :)
Én is csak a Nyisztor féle Shaderporgramozás könyvet olvastam Direct x 8 !!!...

[ Szerkesztve ]

(#43) dabadab válasza #45185024 (#42) üzenetére


dabadab
titán

"Magyar nyelvű könyv semmihez nincs"

Mondjuk kellene tudni angolul, mert anélkül aztán tényleg moccani se lehet, akár van könyv, akár nincs.

DRM is theft

(#44) repvez válasza dabadab (#43) üzenetére


repvez
addikt

Ez csak részben igaz,mert ha valaki tényleg kezdő annak azért nem árt ha anyanyelvén magyarázzák el a dolgokat.
Mert abból nem nagyon lesz semmi ha egy magyart angolul kezdenek el spanyol nyelvre tanítani.
Itt is ez lenne a helyzet.
Én is tudok angolul,de még egy magyar könyvben is olyan kifejezéseket magyarázatokat használnak aminek nem nagyon érteni a lényegét,hogy azt később mire lehet használni.
ÉS eddig ami a könyvben belenéztem az számomra azért nem volt segítség, mert hiába írták le a funkció leírását, a nagy egészbe nem nagyon tudtak,hogy hova illik az a rész.

Például egy IF else részt leírnak szépen minden könyvben,de hogy egy játék karakter mozgásában hogy tudod felhasználni azt nem.

Számomra a jó oktató anyag az lenne ami elindul a semmiből és mire a könyv végére érek addigra a programozás minden elemével találkozok ,hogy a végén egy kész működő játékom lesz amit azután már tudok csinosítgatni,mert átlátom,hogy mi mivel kapcsolódik ha meg akarok változtatni valamit.

(#45) #45185024


#45185024
törölt tag

A középfokú angol az még mindig nagyon távol áll a szakmai angoltól.
Nyelvtanárok azt mondják az sok helyen megfelel a felsőfoknak.
Ráadásul ha tanulod.. mikor elkezdtem a directx 9 es példaprogramokat fordítani és magyarázza nekem hogy a triangleket átnyomod a pipeline-nés a másik oldalán újra összeálnak mash-á...MI VAAAn ?:)
szóval érted :)))

[ Szerkesztve ]

(#46) Yany válasza #45185024 (#40) üzenetére


Yany
addikt

Nagyon jó gondolatok.

A Coursera-féle Game Design and Development specializáció eléggé ebbe az irányba megy. Annyi, hogy az kb. egy full-stack képzés és ad egy bazi jó alapképzést a-tól z-ig, amiben designer, programozó, grafikus, ux-es is megtalálja a saját területét, de közben ugye a többiben is kap alapokat, ami szerintem must-have egy versenyképes termék letételéhez.

Értsd: nincs olyan game UX-es, akinek fogalma sincs, hogy alapvetően hogyan működik egy game engine, vagy nincs olyan game designer, akinek gőze nincs a szoftverfejlesztés különböző kihívásairól. (azaz van, de nem is az ő termékeikről olvasol a UK top 10 charton :))

A sulis gondolatodra: sőt. Mo-n nagyon jó kapacitás mutatkozik erre szabott szürkeállományból, szóval tényleg "csak" az ökoszsisztéma hiányzik az oktatásból, ember tuti lenne rá. Csak mivel ez új dolog lenne Mo-n, eléggé meg is kéne marketingelni, ami az oktatásra szánt pénzek mennyiségét nézve nem annyira esélyes, max magánképzések esetén. Addig is az előbb említett Courserát őszintén ajánlom mindenkinek. Nem CryEngine, de biztos vagyok benne, hogy ha van esze a cégnek, akkor ők is nyomatni fogják oktatási formában is. A Unity pl. már saját course+certificate programot is bejelentett.

Angol nyelv: teljesen egyetértek. Ha az orvosoknál a latin alapkövetelmény, a játékfejlesztőknél, de úgy általában az IT iparban még annyira az. Szép nyelv a magyar (én imádom), de irtózatosan gyorsan el kéne mindenkinek felejtenie ezt az iparágat minden olyan magyarnak, aki nem ugatja legalább az angolt.

A mai világban nincs az a könyv, ami pótolná az online irodalmat annak mennyiségével, frissességével és interaktivitásával együtt. Hiába világnyelv a kínai, spanyol, német stb, kb nekik is alap az angol (de többnyire náluk nem is jelent gondot), de hogy magyar... esélytelen ember vágyai ezek. :)

@repvez: nem az angol a gond ezesetben sem. Csak nagyon kevés a full nulláról induló oktató anyag. Egyszerű az ok: aki kezdeni akar valamit a témakörrel, az nem intézményesített oktatói környezetben lát neki, hanem önszorgalomból összevadássza az alaptudását. Ettől persze q*va jó lenne, ha lenne ilyen oktatás, több lenne a belépő ember az iparágba, de a legtöbben nem a for ciklustól indulnak a gameplay programozásban. Sőt. A játékok a legkomplexebb projektek. Durvább egy filmnél, vagy bármely b2b projektnél. Csak elég megtévesztő a szó: "játék". Persze a casual műfaj kicsit árnyal ezen a kijelentésemen, de egy kezdőt brutál sok felfognivaló vár egyszerre(!) ha egyből a játékipart célozza.

Angol és alap szoftverfejlesztői tudás az erősen ajánlott a témához.

[ Szerkesztve ]

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#47) azbest válasza tjb007 (#29) üzenetére


azbest
félisten

Épp most találtam meg, utána találtam ide :)

(#48) #45185024


#45185024
törölt tag

Nyitottam egy ilyet Játékmotorok Techdemók
akit érdekel , tud róla OFF mentesen beszélgetni cikkektől függetlenül is.

(#49) kikikirly


kikikirly
senior tag

Crysis játékokért sose voltam oda.Egyedül a Far Cry 1 jött az nagyon,vagy 10X kivittem.Emlékszem a harmat gyenge gépemen mindig arról álmodoztam hogy majd jáccok a Crysis 1-el.Mikor lett egy erős gépem ami 1280x1024-es felbontáson vitte max beálításokkal, én hatalmasat csalódtam abban a játékban.Nem is a grafika miatt,az tényleg szép(bár fizikát illetően semmilyen előrelépés nincs a Far Cry 1-hez képest,sőt a Far Cry 1-ben még volt Soft Body Phiziksz,ha jól tudom így hívják,arra gondolok amikor lábon lövöm,mellkaosn lövöm vagy menekülés közben hátba lövöm az ellenséget hat rá a lövedék és úgy vágódik el ahogy a valóságban is kellene,én ezt a Crysis 1-ben nem véltem felfedezni)de játékmenetre nekem nagyon nem jött be,Crysis 2-3 dettó,nem nyűgözött le egyik se.Far Cry 3-4 jó de azok meg Duniásak.Fizikába semmi előrelépést nem hozott a Cry Engine egyik verziója sem.Ez nem csak a Cry Enginre igaz,mikor először játszottam a F.E.A.R-el leesett az állam,váó mondom és ennél csak jobb lesz,gondoltam akkor.Nem így lett,legtöbbször az AAA címeknek sincs olyan fizikája pedig 10 éves játék(indie 3 dimenziós játékokról ne is beszéljük,2D-ben kimerül a tudományuk).Ettől még persze vannak jó játékok,hiszen a grafika lehet bármily csodás ha ótvar játékmenet párosul mellé és fordítva.Azért el tudnák viselni egy-két király fizikával és király játékmenettel is megáldott játékot.Ahol érzek némi áttörtést az a Rainbow Six Siege,mókoltak is valamit a processzor kihasználtságon hogy győzze szusszal a fizika számítást.Jó volna ha a DX12/Vulcan általánossá tenné és tovább fejlesztené ha máshol nem is,de legalább az AAA címekben,én ennyivel beérném. :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.