Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Értem én, hogy valamikor húzónév volt, de önerőből mire képes a csávó? :) Ötletei jók voltak, de emberek nélkül akik meg is tudnák valósítani, nem sokat ér szegényke. Persze nagy arcú rocksztár :)

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#2) mephi666 válasza Plazmacucci (#1) üzenetére


mephi666
nagyúr

...menni kellene, adni neki először egy maflást, amiért elszúrta a daikatana-t, aztán megkínálni pálinkával :D

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#3) Cifu válasza Plazmacucci (#1) üzenetére


Cifu
nagyúr

Pont ezt akartam megfogalmazni. :)

25 éve a csúcson volt a Doom / Quake idejében, de azóta igazából sikeres játékhoz nem volt köze.
Tavaly Adrian Carmack-al égette be magát, amikor nekiálltak (legalább) 700 000 dollárt összehaknizni a Blackroom FPS-re, és az egész kampányt arra építették, hogy hát ők hajdan az id-nél mekkora sztárok voltak. Aztán mikor négy nap után még mindig csak 131 000 dollárnál jártak, gyorsan lelőtték az egészet, azóta se nagyon van fejlemény e téren.

Erre itt "mester"-ezni... :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#4) szupermacs


szupermacs
veterán

Ennyiért? Inkább kihagyom. Az előadására kíváncsi lennék, remélem valami felvétel lesz róla. Örülnék neki. A DM és a többi bohóckodása nem érdekel és nem ér ennyit. Szívesebben látnék magyar fejlesztőket és hallgatnám meg őket, hogy mennyire megy itthon ez az ipar (mennyire életképes).

(#5) Plazmacucci válasza Cifu (#3) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Régen olvastam a kis DOOM füzetet ami a játék megvalósításáról szólt. Nem tudom mennyi a valóság tartalma, de abból is az jött le, ötleteken kívül nem sok köze volt hozzá, úgy értem nem kódolt, nem rajzolt, nem animált, stb. A zenekar Suszter Lórija volt :)

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#6) szupermacs válasza Plazmacucci (#5) üzenetére


szupermacs
veterán

Lead designer volt. Szerintem az már elég, mert jó ötletei voltak.

(#7) Cifu válasza szupermacs (#6) üzenetére


Cifu
nagyúr

Amennyire én tudom "csak" level designer és programer volt a Doom I.-II. esetében, nem létezett "lead designer" feladatkör a cégben, "game designer" igen, csak éppen ezt a posztot Sandy Peterson töltötte be.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) CocooN-z


CocooN-z
őstag

Aki 50-ért vesz deatmatch jegyet, gondolom mehet dedikáltatni is

BRSZK 9.0 - 2024.06.29-30

(#9) Cifu válasza CocooN-z (#8) üzenetére


Cifu
nagyúr

Ott van felsorolva egymás alatt, nyilván aki DM jegyet vesz, az megkapja a Regular és Fandom jogokat is.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#10) Scholes9 válasza mephi666 (#2) üzenetére


Scholes9
nagyúr

:DDD :D

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#11) koxx


koxx
MODERÁTOR

Ha Carmack jonne akkor nem lenne kerdes, hogy beneznek, de igy...

(#12) Cifu válasza koxx (#11) üzenetére


Cifu
nagyúr

Vigyázz, mert belőlük is kettő van (John és Adrian). Gondolom Adrian Carmack kb. annyira mozgatna meg, mint Romero... :DDD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#13) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Az az 50€-os DM jegy az "jó". Aki képes ennyi pénzt ilyen hülyeségre elkölteni anyu pénztárcájának tartalmából, az azt se tudja, hogy ki ő. Aki meg rendelkezik már keresettel, az meg tudja ki ő, nem fog ennyit fizetni ezért. :D

[ Szerkesztve ]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#14) Scholes9 válasza .LnB (#13) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Pontosan :D

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#15) DBob válasza .LnB (#13) üzenetére


DBob
őstag

Még fizessek 50€ összeget azért, elverjek mindenkit DM-ben? :U
;)

(#16) koxx válasza Cifu (#12) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Nyilván J. Carmackra gondoltam :)

(#17) zovifapp111


zovifapp111
aktív tag

Amíg Carmack programozott, Romero inkább csak a babérokat aratta...

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#18) kormoskandur


kormoskandur
tag

menjen nyugdíjba

(#19) Sanchez638


Sanchez638
addikt

Émmegmá a horror zombi fil....

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#20) Egon


Egon
nagyúr

A durva inkább a VIP jegy ára: 200 Euró... :Y :Y :Y
Ennyiért inkább hozzák ide Megan Fox-ot, és tegye az a VIP páholy tagjaival, amire gondolok... ;]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#21) Scholes9 válasza Egon (#20) üzenetére


Scholes9
nagyúr

:D :DDD

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#22) bLaCkDoGoNe válasza Cifu (#3) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

Azért ugyanez nagyjából igaz az id "maradékára" is Romero távozása után. Carmack kiváló engine-eket hegesztett ez elvitathatatlan, de tartalommal, élettel, hangulattal megtölteni nem sikerült egyiket sem; a Quake utáni játékok általában mind inkább voltak az idTech adott új változatának techdemói, mint szórakoztató, élvezetes alkotások. (Persze el lehetett velük játszogatni, [a Q2 és Q3 multija nagyon jó volt] de egyik sem közelítette meg a Wolf3D - Doom - Quake triumvirátus hangulatát és élményfaktorát szvsz.)

Az id együtt volt az igazi, a core tagok külön-külön mind sokkal gyengébben muzsikáltak.

[ Szerkesztve ]

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#23) Plazmacucci válasza bLaCkDoGoNe (#22) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Q3 az egyik legnagyobb találmányuk, szerintem ezt ne vedd be a sorba. Az utána következők tényleg tartalmilag silányak voltak.
Romero tartalmilag is szar játékokat csinált, nem csak a grafika hiányzott :D Igaz az Anachronox nálam kimaradt.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#24) szupermacs válasza Plazmacucci (#23) üzenetére


szupermacs
veterán

Nekem azért a Q4 és Prey is nagyon bejött. ET:QW se volt rossz, de teljesen más játék lett.

(#25) Plazmacucci válasza szupermacs (#24) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Azok nem id játékok. Azért jók :)

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#26) Cifu válasza bLaCkDoGoNe (#22) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az a baj, hogy ezen lehet vitatkozni, de minden viszonylagos.

Az tény, hogy a Wolf3D / Spear of Destiny és talán még a Doom I.-II. idejében az FPS játékok eléggé újdonságok voltak, de hogy ezek hangulatosak lettek volna? Én legalábbis nem mondanám. Végigjátszottam őket, de főleg a Doom-ok esetében már a végén csak cheat-elve, hogy azért lássam a végét. Mivel rém unalmas és repetitív volt a "keresd-meg-a-piros/kék/zöld-kulcsot" játékélmény... Hol volt ez egy X-Wing / Tie Fighter, Day of the Tentacle vagy a 7th Guest hangulatához, történetéhez? Szvsz sehol.

Csakhogy aztán a Quake idejétől kezdve eljöttek azok, akik már vittek valami extrát a játékba. A Quake elég gáz volt játékélmény szempontjából a Duke Nukem 3D-hez képest, az egy évvel korábbi Star Wars: Dark Forces ismerős univerzumba repített el, az egy évvel későbbi Outlaws pedig olyan hangulatot és játékélményt nyújtott FPS berkekben is, amihez képest a Quake halovány kis techdemónál nem volt több. 1998-ban meg jött a Half-Life, és megmutatta, hogy is kellene ezt valójában csinálni.

Abban sem egyetértek egyett, hogy az id Soft a Wolf3D / SoD / Doom I.-II. idejében volt a csúcson, a Quake 2 és a Quake 3 a maguk idejében a multik csúcsai voltak (igaz utóbbit az Unreal Tournament azért kikezdte némileg). Abban az időben sem volt rosszabb az id, mint előtte.

A mélyrepülés a Quake 3 után jött el szvsz, egyre nyilvánvalóbb lett, hogy már techdemo szintjén sincsenek a csúcson, jött az Unreal Engine, majd a CryEngine...

@szupermacs: A Prey hogy jön ide? Ha a 2006-os játékra gondolsz, az a 3DRealms alatt készült (a Duke Nukem eredeti fejlesztői, a Prey-t eredetileg ők kezdték el), majd a Human Head Studios volt a fejlesztője.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#27) szupermacs válasza Cifu (#26) üzenetére


szupermacs
veterán

Valamiért ID jutott eszembe róla, de biztos csak a motor miatt.

(#28) ceia


ceia
őstag

Akárhogy is, része volt több mérföldkőnek számító játék megalkotásában mint game designer és level designer, pl. Commander Keen, Wolfenstein 3D, Spear of Destiny, Doom, Doom II, Heretic, Hexen, Quake. Ő tervezte a Doom nagy részét, a Quake pályák többségét, A Quake-ig bezárólag minden játék installerét, a DoomEd és QuakeEd programokat. :R

        it's more fun to compute

(#29) DBob válasza Cifu (#26) üzenetére


DBob
őstag

"de hogy ezek hangulatosak lettek volna?"

Igen. Én mai napig nagyon élvezem a Doom-ot.

"Hol volt ez egy X-Wing / Tie Fighter, Day of the Tentacle vagy a 7th Guest hangulatához, történetéhez? Szvsz sehol."

Mivel más genre, nehéz objektíven összehasonlítani őket. A Doom-nak is van egy (amúgy igen jó) története. Csak ezt 1993.12.10-én nem tudták adott technikával jobban kifejteni.
Próbálj random ismerőseidhez odamenni mondjuk a munkahelyeden, és kérdezd meg tőlük melyikük emlékszik az első X-Wing-re vagy a 7th Guest-re, és írják körbe a történetét. Utána meg, tudják-e mi az a Doom, és mi a cselekménye.

"1998-ban meg jött a Half-Life, és megmutatta, hogy is kellene ezt valójában csinálni."

Amíg te cheat-el végigvitted a Doom-ot legalább, megtudd mi a vége, én még ezt se játszottam el a Half-Life esetében. Unalmas, vontatott játék volt. Sose vittem végig. Half-Life 2 közelébe se mentem utána.

"Abban sem egyetértek egyett, hogy az id Soft a Wolf3D / SoD / Doom I.-II. idejében volt a csúcson, a Quake 2 és a Quake 3 a maguk idejében a multik csúcsai voltak (igaz utóbbit az Unreal Tournament azért kikezdte némileg)"

Eddig nagyjából szubjektív dolgokat írtál le, ami nézőponttól függően igaz vagy sem. Nyilván neked jobban tetszett a Half-Life mint a Doom, és azon nincs is mit vitatkozni. Ez viszont nettó blődség.

A Wolf3D idejében mindenki azzal játszott aki FPS-re vágyott. Soha senki nem tett le ilyen tematikájú és akció dús játékot korábban. Sok embert ezen keresztül ismerkedett meg a műfajjal.
A Doom megjelenése előtt a mai klasszikus értelemben vett internet még nem igazán létezett, de az a kis része is felrobbant a várva-várt napon. Könyvek íródtak a játékról és történetéről, több gépre volt megtalálható anno mint a Windows-ok, és munkahelyek tiltották ki mert az emberek munkaidőben játszottak, jelentősen csökkentve ezzel a termelékenységi mutatókat.

A Quake 2 ezzel szemben egy erősen közepes játék volt, ami kb. félkész állapotban jött ki, hála a nagyon nyomuló konkurenciának (Unreal), ami mellesleg jobb engine-t is alkalmazott.
Megjelenésekor egyetlen egy DM pályát se tartalmazott, későbbi patch-ekkel pótolták eme "apró gyermekbetegséget". CTF módra is kb. egy évet kellett várni a megjelenés után. Botok hivatalosan ID-től sose jelentek meg hozzá. Nem csoda, sose terjedt el multiplayer körökben. Helyette továbbra is Quake / Quake World amit játszott a társadalom.

A Quake 3 valóban jóra sikerült, mert tanulva a hibákból hagyták az egész single player részt a fenébe, és csak és kizárólag a multiplayer-re fókuszáltak, mert a játékosok körében a Quake 2 multija csúnyán elbukott. De ekkor már megvetette a lábát az Unreal és társai az szekcióban, így a Quake 3 nem volt egyeduralkodó a piacon. Sokan pl. az UT-t jobban szerették, okkal.

Ezzel szemben a Doom idejében nem volt a Doom-nak valós alternatívája, hosszú-hosszú évekig. Évek teltek el, mire megjelentek olyan FPS játékok amiket már nem mint "Doom-klón" referenciáztak, hanem anyakönyvezett nevén hívták.

Emiatt ez az id Soft aranykora.

(#30) mephi666 válasza DBob (#29) üzenetére


mephi666
nagyúr

mai napig egyik kedvenc fps-em a quake2 :) a zenéjével együtt olyan atmoszférát teremtettek, hogy időszakosan előveszem még most is... legutóbb pl x360-on vittem végig :) középsuli alatt anno nem egyszer egy lendülettel vittem végig hard-on: reggel nekiültem és csak kajálni, kávézni, cigizni meg mosdóba mentem ki, míg a végére nem értem... de ugyanígy szerettem a glquake-et is, amivel 3dfx támogatást kapott a játék... oké, az unreal látványosabb, a half life meg megint egy másik dimenzió, de valahogy csak a q2-t vittem végig legtöbbször :) a q3 sikerét megadta egyszer a multi, másrészt pedig a motor annyira pöpec volt alatta, hogy boldog-boldogtalan ezt licencelte anno :K persze, amíg nem robbantottak nagyot a nextgen unreal engine-el

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#31) Cifu válasza DBob (#29) üzenetére


Cifu
nagyúr

Igen. Én mai napig nagyon élvezem a Doom-ot.

Innen kezdve ott tartunk, hogy szubjektív dolog, erre utaltam...

Próbálj random ismerőseidhez odamenni mondjuk a munkahelyeden, és kérdezd meg tőlük melyikük emlékszik az első X-Wing-re vagy a 7th Guest-re, és írják körbe a történetét. Utána meg, tudják-e mi az a Doom, és mi a cselekménye.

Itt egyikről se tudnának mondani semmit. :DDD
A random ismerőseim viszont valószínűleg az X-Wing és a Tie Fighter kapcsán inkább tudnának felidézni valamit, mint a Doom-ról.

A Wolf3D idejében mindenki azzal játszott aki FPS-re vágyott. Soha senki nem tett le ilyen tematikájú és akció dús játékot korábban. Sok embert ezen keresztül ismerkedett meg a műfajjal.

Ezen most nekiállhatunk vitatkozni, de az FPS nézet nem a Wolf3D-vel kezdődött, és a korszakban akadtak hasonló játékok (pl. Ultima Underworld, ami dettó 1992-es).

több gépre volt megtalálható anno mint a Windows-ok, és munkahelyek tiltották ki mert az emberek munkaidőben játszottak, jelentősen csökkentve ezzel a termelékenységi mutatókat.

Ez viszont nem csak a Doom esetében történt meg, de mivel nagy volt a hype körülötte, főleg az erőszak és a sátánista jelképek / történetvonal miatt, ezért a média nagyon foglalkozott vele. Egy Civilization esetében is fent álltak ugyanezek, csak az nem ütötte ki annyira a média figyelmét...

Nem csoda, sose terjedt el multiplayer körökben.

Ehhez képest azért emlékeim szerint a Quake 3 előtt a Quake II volt a legnépszerűbb multis FPS játék, a PlanetQuake ezzel pörgött fel anno igazán (skinek, mapok, modok, stb.)...

Évek teltek el, mire megjelentek olyan FPS játékok amiket már nem mint "Doom-klón" referenciáztak, hanem anyakönyvezett nevén hívták.

Bocsánat, de emlékeim szerint most soroltam fel a példákat - Dark Forces, Duke Nukem 3D, Outlaws...
Fel lehet sorolni más példákat is, például Mechwarrior 2 (bár az félig-meddig szimulátor / arcade játék).

Félreértés ne essék, én sose vitattam, hogy a Wolf3D / Doom / Quake a maga idejében meghatározó technikai újításokat hozott. De hogy játékélmény szempontjából hú de nagy lett volna, azt vitatom.

De én nagyon úgy látom, hogy itt nem fogjuk erről meggyőzni egymást... :DDD

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#32) Gave


Gave
addikt

Aki olvasta, az tudja, hogy a nagyszám nem (csak) az volt amit tech szinten összehoztak. Hanem, hogy milyen háttérrel, kb mintha egy 50méteres futóversenyre 1000m hátránnyal indultak volna, és még így tisztességes helyet tudtak "futni".

Romero amúgy ha jól emlékszem a könyvre: a pályákat írta a játékokhoz, csak amikor megindult a pénz és a sztárság akkor kezdte el hanyagolni a munkát.

(#33) DBob válasza Cifu (#31) üzenetére


DBob
őstag

"Ezen most nekiállhatunk vitatkozni, de az FPS nézet nem a Wolf3D-vel kezdődött, és a korszakban akadtak hasonló játékok (pl. Ultima Underworld, ami dettó 1992-es)."

Erről valóban nem fogunk nekiállni vitatkozni, mert nem állítottam, hogy a Wolfeinstein 3D lett volna az első FPS. Így ennek függvényében nem is tervezem vita keretein belül alátámasztani az általam el nem hangzott állítást.

Én azt mondtam, aki FPS-re vágyott, Wolf3D-vel játszott abban az időben. Szinte mindenki gépén megvolt az a játék is már 93-94-ben, szemben az Ultima Underworld-el.

"Ez viszont nem csak a Doom esetében történt meg, de mivel nagy volt a hype körülötte, főleg az erőszak és a sátánista jelképek / történetvonal miatt, ezért a média nagyon foglalkozott vele. Egy Civilization esetében is fent álltak ugyanezek, csak az nem ütötte ki annyira a média figyelmét..."

Doomról szólt a média, Doomról szólt a szaksajtó, Doomról szóltak a lemezújságok, Doomról szóltak az iskolai "számítógépes" órák, Doomról szóltak a soros portos "LAN partyk", Doomról szóltak a haveri beszélgetések, Doomról szóltak a BBS site-ok, Doomról szóltak Archilles Dent írásai, Doomról szóltak könyvek, Doomról szólt minden, ami 93 decembere után történt, még másfél - két évig legalább.

Ehhez képest a Civilization? Jó játék volt korában, jó ötlettel. Meg azzal az egy haverral aki rajtam kívül ismerte, mosolyogtunk a dárdás - tankos csatákon. Ennyi. Nem értem hogy a Civilization esetében is fennálltak ugyanezek, legfeljebb egy alternatív univerzumban.

"Ehhez képest azért emlékeim szerint a Quake 3 előtt a Quake II volt a legnépszerűbb multis FPS játék"

Itt kezdtem el úgy érezni amikor olvastam a válaszod, te csak trollkodsz. Quake II, a legnépszerűbb multis FPS? Multiplayer se volt benne gyakorlatilag amikor megjelent. LOL.

"Bocsánat, de emlékeim szerint most soroltam fel a példákat - Dark Forces, Duke Nukem 3D, Outlaws"

Semmi gond. Csapj fel egy korabeli magazint. Dark Forces még bőven Doom klónként van emlegetve. Nem úgy mint eljött az csoda, meghalt a király - éljen a király! Csak a Doom klónok közt egy egész jó.
Duke Nukem 3D meg úgy volt emlegetve, mint ami valódi változást hozott a Doom klónok világába. Ez maximálisan igaz is volt, ennek köszönhette hogy fennmaradt a megjelenésekor már elavult Build engine. (apró szösszenet, hogy a többi Built engines játék hasonló humorral és világgal volt felruházva, úgy mint Shadow Warrior, Blood, Redneck Rampage, stb)
Az Outlaws korában már az FPS kifejezés volt használatban. De a Doom után 4 (négy!!!) évvel ez nem túl nagy teljesítmény, ha nem hozzá hasonlítják :)

"Félreértés ne essék, én sose vitattam, hogy a Wolf3D / Doom / Quake a maga idejében meghatározó technikai újításokat hozott. De hogy játékélmény szempontjából hú de nagy lett volna, azt vitatom."

Nekem az jön le a gondolataidból, későn csatlakoztál a számítástechnika világába, mondjuk úgy '98-99 körül. Amikor már minden "háromdés" volt, CD-ről mentek a játékok, és amikor a Quake II elől felállva el se tudod képzelni, mit élveztek az emberek azon a ~11 MB-os Doom játékon annyira.

Pedig a Doomot és a Wolf3D-t pont a játékélmény adták el anno...
Az általad említett Ultima Underworld pl. technikai színvonalban lazán kenterbe verte a Wolf3D-t. ;)

(#34) DBob válasza mephi666 (#30) üzenetére


DBob
őstag

Én speciel szerettem a Quake 2-őt, de a baráti körben gyakorlatilag senki más. Amint megjöttek hozzá a multiplayer pályák is, sokat játszottunk a The Edge pályán.
CTF-re voltak nagyon jó pályák, de az már a Quake 2 után sokkal jött, utolsó patchek egyikében.

Utána áttértünk AvP-re amint megjelent. Összességében annyit játszottunk multiban Quake 2-vel, amíg nem jött egy nagyobb név. És akkoriban futószalagon jöttek az FPS-ek.

Single playerben egyszer végigvittem becsületből. Valahogy nekem idegen volt a gondolatmenet, miszerint nincs valós kapcsolat a Q1 és a Q2 között single tekintettben azon kívül, hogy bal egér gomb lenyomásával lövedéket kell az ellenbe juttatni, aki ettől összerogyik maga körül mint egy rongy.

(#35) sh4d0w válasza bLaCkDoGoNe (#22) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem ez pont nem igaz pl. American McGee-re...

https://www.coreinfinity.tech

(#36) bLaCkDoGoNe válasza sh4d0w (#35) üzenetére


bLaCkDoGoNe
veterán

Exceptio probat regulam. :)
Azért az Alice-eket kivéve (amik azért erősen rétegjátékok voltak) ő sem gurított semmi hatalmasat.

[ Szerkesztve ]

"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] 

(#37) sh4d0w válasza bLaCkDoGoNe (#36) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem a Scrapland sem sikerult rosszul...

https://www.coreinfinity.tech

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.