Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Zso2 válasza P100 (#38) üzenetére


Zso2
őstag

na aki ilyet mond annak soha nem lesz egy jó vga-ja ... :D szt-ben nincs ilyen ,hogy még várok mert... mire vársz tapsra? akkor meg azt fogod mondani ,hogy..... Ez a topic amúgy mivel érdemelte ki a piros betűs kiemelést ,mikor csak egy találgatás.. az lenne a szép ha kamu lenne :DDD

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#152) Abu85 válasza Giot (#148) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A tesszellálás senkinek nem megy rengeteg korlátozó tényező van, mert az alaprendszert nem erre készítették fel, amire most használva van. A Metro 2033 alatt nem lehet teszellálni egy GPU használatával. Egyszeráen max grafikán nem játszható. Még a HD 5970 is döcög. Az NV is az AMD rendszere abban különbözik, hogy az AMD egy setupot és egy tesszellátort használ, míg az NV négy setupot és annyi tesszellátor egységet, ahágy aktív SM modul van a rendszerben.
A tesszellálásban a legkisebb korlátozó tényező maga a tesszellátor egység, ami gyakorlatilag teljesen fix funkciós, azaz mindenféle programozás nélkül kezeli az adatokat. Ezt mindkét rendszer gyorsan végzi, a hull shader sem probléma hiszen csak a kontrol pontokat osztja ki. Minimális az erőforrásigény. Az első problémák a domain shadernél merülnek fel. Itt már a a végleges felület kialakítása a téma, amit a hull shader adatai és a displacement map alapján végez a rendszer. Ez zabálja el a teljesítmény nagy részét. Az ATI ebben lassabb, míg az NV itt gyorsabb. Ellenben kis optimalizálással az ATI is gyorsítható, hiszen csak a feladatot kell a szuperskalár processzorokra szabni, de ez nem könnyű. Mivel a tesszellált felület elkészült és változatlan marad már, végigkíséri a DX11-es futószalag összes további lépcsőjét, ami a rasztermotornál rögtön adja a másik taslit a sebességnek (bár ez annyira nem fáj). Itt a két rendszer összességében azonos sebességű. Az utolsó és egyben az egyik legfájóbb pont a pixel shader lépcsője, ami pechünkre a megnövelt poligonszámmal történik, azaz az összes keletkezett kis háromszöget fel kell textúrázni és árnyalni. Lényegében a Fermi textúrázó és számítási kapacitása kisebb a Cypressnél (a Hemlocknál meg végképp). Itt nyilván a GeForce veszít a sebességen.
A lényeg két nagy részre osztható. Ha a program a domain shader fázist nyomja meg nagyon, akkor az a Ferminek kedvez. Ilyen az Unigine Benchmark (itt látható, hogy a GF100 a küldetésének megfelelően teljesít, azaz ott van a Hemlock közelében). Ha a domain shader fázis alacsony terhelést ad, akkor az AMD a nyerő. Ilyen a DX11-es játékok többsége (látható, hogy a GF100 csak a sokkal kisebb Cypress ellen tud versenyezni). A Metro 2033 egyfajta kakukktojás. Szépen terhel mindkét részen, így mindkét hardveren használhatatlan ... persze csak bekapcsolt tesszellálás esetén. Ezt valszeg az NV erőltette így, hogy meglegyen az egészséges különbség a HD 5800-hoz képest, de mire ez kijött, addigra a Fermiből is kifogyott az erő.

Amire építkezni kell az a domain shader jobb kihasználása, és a textúrázóegységek kigyúrása az igényeknek megfelelően.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#153) Zso2 válasza P100 (#38) üzenetére


Zso2
őstag

na aki ilyet mond annak soha nem lesz egy jó vga-ja ... :D szt-ben nincs ilyen ,hogy még várok mert... mire vársz tapsra? akkor meg azt fogod mondani ,hogy..... Ez a hír amúgy mivel érdemelte ki a piros betűs kiemelést ,mikor csak egy találgatás.. az lenne a szép ha kamu lenne :DDD

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#154) leviske válasza Abu85 (#139) üzenetére


leviske
veterán

Viszont nézhetjük abból a szemszögből is, hogy egy HD5875 nem nyomná le annyival a HD5870 árát, így a partnerek veszteség nélkül üríthetnének raktárat. Vagy mondjuk ott van a RV790-el bevezetett lehetőség: HD5895/HD5865.

Egyedül a tesszelláció alatt várható jobb teljesítmény indokolná az új szériát, de miután egyelőre nem túl nagy a tesszellációt használó játékok tábora, lazán elképzelhető, hogy egy HD5000 rev2.0 szinten tekintenek majd rá Ők is.

Még mindig nem hiszem, hogy 1 kártya miatt ellőnék a HD6000 nevet, azt meg nagyon erősen kétlem, hogy a SI és NI szériákat kevernék.

Nem lehetséges, hogy jön ez a feltupírozott Cypress, 40nm-en, mint HD5805 széria és mondjuk követi egy feltupírozott Juniper, 28nm-en, mint HD5705 széria?

(#155) Robi BALBOA


Robi BALBOA
őstag

"A tesszellálás kikapcsolása természetesen minden rendszeren komoly sebességnövekedést eredményez" -Max a Heaven-ben hoz komoly sebességnövekedést, de pl: a Metro2033-ban nekem csak +10%-ot hozott ha kikapcsoltam, a DoF na az hoz 40%-ot is akár! :K

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#156) Giot válasza Abu85 (#152) üzenetére


Giot
addikt

Köszönöm a korrekt választ! :R
Hm ezek szerint megint oda jutott az ember, hogy abban kell bízni hogy az ATi szempontjából kedvezően alakulnak a game fejlesztések.
No és ha jól értem:
"Ellenben kis optimalizálással az ATI is gyorsítható, hiszen csak a feladatot kell a szuperskalár processzorokra szabni, de ez nem könnyű."
Ez az optimalizálás fog végbe menni, a cikkben leírt fejlesztések által. Vagy lehetséges ez szoftveresen is :F (gondolom nem mivel a GPU-n belüli feladatkiosztásban van változás, meg már egyébként is megtették volna ha erre lehetőség lenne)

(#157) Angel1981


Angel1981
veterán

Érdekes - a Wikipedián még semmit nem találtam erről bejelentésről - pedig ennyi idő elteltével már szokták frissíteni a cikkeket.

(#158) eXodus válasza Angel1981 (#157) üzenetére


eXodus
őstag

Olvasd el a hírt....

(#159) DriderG


DriderG
tag

Az egymagos Fermi-n is ugyanúgy akad a Metro 2033 + tesszeláció, vagy ez AMD sajátosság?

(Bocs, most olvasom Abu elemzését fentebb, csak az első oldal hozzászólásait néztem!)

[ Szerkesztve ]

(#160) Abu85 válasza DriderG (#159) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Sajnos maxon a Metro 2033 nem fut egy kártyával. A HD 5970-en elég gyors, de ott is döcög egy picit. :(

Giot: A fejlesztőknek nagyon jó dokumentumokat csinált az AMD a tesszellálásról. Ha azokat követik, akkor megfelelő lesz a sebesség. Az AVP-ben, Dirt 2-ben és a STALKER: CoP-ban ezzel nincs is probléma. A Metro 2033-at az NV pakolta össze, és a cél az volt, hogy a Fermi a Cypress előtt legyen jóval. Ezt csak úgy sikerül elérni, hogy a Fermi is a játszhatatlan tartományba esett.

leviske: A HD 5000 árát nem kell fenntartani. Ha kijön az új chip, akkor a Cypress megkapja az EOL-t. Ilyen egyszerű. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#161) DriderG válasza Abu85 (#152) üzenetére


DriderG
tag

Lenne pár kérdésem ezzel kapcsolatban. Most akkor a Hull shader/Tessalator/Domain shader külön egységek a Radeon esetén? A Hull Shadernek mi a feladata, mi alapján határozza meg a kontrollpontokat? Úgy írtad, hogy kontrollpontok meghatározása, majd Displacement Map, viszont ez így elég érdekes, mert nem az a helyzet, hogy a Displacement Map alapján határozza meg a kontrollpontokat? Miben tér el a Hull shader a Vertex Shader-től? Paraméteres görbéket állít elő? Eddig érdekes, hogy fordított volt a helyzet, (még a G80 idején, 3D Mark 2006 teszteknél) hogy a GeForce-nak jobban feküdtek a Pixel Shader intenzív műveletek (így maga a 3D Mark 2006 is) a SP-k felépítése miatt, míg a Radeon jobban Tesszelált, gyorsabban számolt geometriát a VLIW minták, és a szuperskalár-szerű SP-k miatt. Miért lett nehézkesebb a Fermi-nek a Tesszelálás utáni PS intenzív megjelenítés (ahol elbukik)? :F

(#162) Giot válasza Abu85 (#160) üzenetére


Giot
addikt

No akkor kedves játékfejlesztők: Tessék követni az AMD dokumentumaiban leírtakat!! :K
És kedves nVidia ne tömd pénzel a fejlesztőket, mert ez nekem nagyon nem szimpatikus!! :N

[ Szerkesztve ]

(#163) DriderG válasza Giot (#162) üzenetére


DriderG
tag

És kedvezzenek az AMD-nek? Akkor ugyanott vagyunk, hogy "ne tömd pénzzel a fejlesztőket"... A Microsoft miért nem ad ki dokumentációt a DX11-hez, hogy mindenki azt kövesse, ne pedig húzza maga felé a vásárlóközeget? :(((
Az ATi most elég szépen "elszemtelenedett", szinte minden DX11-es játékon ott a logójuk már fél éve, egybeforrt a neve a DX11-gyel, és még az nVidia a hibás, hogy pénzeli a fejlesztőket?

[ Szerkesztve ]

(#164) Giot válasza DriderG (#163) üzenetére


Giot
addikt

Pontosan ahogy leírtad! Amúgy gondolod az nV nem jár ezen az úton? Csak ők zsetont is csúsztatnak mellé, hogy hatásosabb legyen.
De igen ideális esetben korrektül optimalizálják mindkét gyártó VGA-ira, a játékot.

[ Szerkesztve ]

(#165) DriderG válasza Giot (#164) üzenetére


DriderG
tag

Tökmindegy, hogy egyikük kiáll és világgá kürtöli, hogy csak itt kapni DájrektIksz Tizenegyet, hihetetlen térbeli játékélménnyel, együtt dolgozunk minden DX11-es játékfejlesztővel, míg a másik beveti a jól bevált ZÖLDhasút... (utóbbi kicsit a Microsoft-os "hogyan lobbizzunk az Xbox 360 exkluzivitásért" akciókra hajaz :) )

(#166) Giot válasza DriderG (#165) üzenetére


Giot
addikt

Velem lehet alkudozni!! :D
No akkor kedves játékfejlesztők: Tessék követni az AMD és az nVidia dokumentumaiban leírtakat!! :K És korrektül optimalizálni mindkét gyártó termékeire! :)

És kedves ATi és nVidia vagy egyformán tömjétek pénzel a fejlesztőket.
Vagy egyikőtök se pénzelje a fejlesztést. ;]

(#167) Abu85 válasza DriderG (#161) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A tesszellátor külön egység a hull és a domain shader a shader procikon megy. A kontrolpontokat a Hull shader jelöli ki és az megy a domain shaderbe, aho a felületre megy a Displacement map. A hull shadernek a kontrol pontokon kívül nincs más feladata. Ez viszont fontos rész a futószalagon. Persze sok erőforrásba nem kerül.

A Fermi elsődleges feladata a HPC és a professzinális piacon való helyállás ... erre tervezték. A játékos piac másodlagos, ha sikerül bevenni, akkor örülnek, ha nem, akkor sincs semmi baj. A textúrázók száma ezért csökkent, a HPC és a prof. piacon nincs rájuk igény. A geometriai motor is a Quadro miatt ilyen erős, játék szinten felesleges ez a szint, illetve összességében jobb lenne az eredmény több textúrázó és kevesebb geometrikus kapacitással.

Az AMD dokumentumai a felhasználóknak kedveznek. A Metro 2033 például semmire sem megy a Fermi geometriai erejével. Csak azt értük el vele, hogy van egy játék, ami maxon nem fut a jelen kor egy GPU-s rendszerein.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#168) Sanyix


Sanyix
őstag

de jó hogy nekem még eszembe sincs lecserélni a 3850-et :D

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#169) Toninho13


Toninho13
aktív tag

Azért az megnyugtat, hogy az 4870X2-met elcseréltem egy 5850-re a nagy directX 11 hype miatt, azt egy fél millás gépen tudod kihasználni az előnyeit.A 4870X2 mellé meg vettem volna egy 4870-et, aztán Crossfire-ben minden simán menne...Először ment a szöveg, hogy ez nem úgy lesz, mint a 10-es stb, aztán mégis így lett.Azért ilyenkor p*csön tudnám rúgni azokat, akik ilyen módszerekkel húzzák ki az emberek zsebéből a pénz.Nem hinném, hogy egy 4870X2 crossfire nem éri utol az 5970-et teljesítményben...Valamint az optimalizációt is megoldhatnák, mert a fél éves 5-ös HD széria még mindig driverről driverre fejlődik FPS-ben...

[ Szerkesztve ]

(#170) Angel1981 válasza eXodus (#158) üzenetére


Angel1981
veterán

Megtettem, az volt az első....

(#171) BiP válasza Toninho13 (#169) üzenetére


BiP
nagyúr

Hát ha bedőltél a marketingnek, és úgy érzed, hogy kihúzták a zsebedből a pénzt, akkor ne őket okold, hanem változtass a vásárlási szokásaidon.
Várd meg, míg megjelennek az első játékok (ne ígéretre vásárolj), várd meg míg megjelennek az átfogó tesztek, az első user tapasztalatok stb.
Ha meg elégedett voltál az X2-vel, miért váltottál? Ha meg nem tetszik az 5850, miért nem váltasz vissza _vagy_ ha nem akarsz bajlódni vele, miért nem nézed inkább az előnyeit (alacsonyabb fogyasztás, halkabb működés, dx11-es látvány, driverről driverre gyorsul FPS-ben :) stb.)?

[ Szerkesztve ]

(#172) TTomax válasza BiP (#171) üzenetére


TTomax
nagyúr

driverről driverre gyorsul FPS-ben
Hogy micsoda???Urban legend...Wonder driver,meg a jóindulatu ügyész... egyszerűen nem létezik...gyorsulás FPS-ben.... hehehe... :o

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#173) D4rkAv3ng3r válasza freelancer (#9) üzenetére


D4rkAv3ng3r
senior tag

konzol ;]

(#174) Abu85 válasza TTomax (#172) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] - és ez valóba ennyi, sőt a többi programban is van gyorsulás, amit nem mértek ki.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#175) BiP válasza TTomax (#172) üzenetére


BiP
nagyúr

1. Nem én találtam ki
2. Ettől még igaz
3. Ha elolvasnád, mire válaszoltam, rájöhetnél, hogy nem véletlenül írtam bele, és úgy, ahogy. Toninho13-nak javaslat/fricska, hogy ezt akár előnynek is tekintheti, nem hátránynak.

[ Szerkesztve ]

(#176) TTomax válasza Abu85 (#174) üzenetére


TTomax
nagyúr

Ugyan ne viccelj már nekem 2-5% okkal.... mennyi ez számszerileg.... mondjuk ahol eddig 20fps volt azaz játszhatatlan akkor lett 21??? Vagy ahol eddig is megvolt 60fps az most akár 63 is lehet??? Na hagyjuk már a marhaságokat,öreg vagyok én ehhez,ne egymást hülyítsük hogy gyorsulnak a játékok.Szorítkozzunk a tényekre és örüljünk ha az ATI időben elkészül a grafikai bugok javításával... ezek itt a tények , nem a wonderdriver...
Ja hát és most nézem.... idézek...

"Az AMD néhány program erejéig kimérte a változásokat, amiket az alábbi felsorolás részletez:"

Ez igen,akkor ezt nekem készpénznek kell vennem,hogy bizonyos beállítások mellett... "akár"..ugyan ugyan,nem ezzel kell a népet hülyíteni...ha elítéljük az NV-t a marketingfogások miatt akkor nehogy már a konkurenciát megdicsérjük...

[ Szerkesztve ]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#177) Toninho13 válasza BiP (#171) üzenetére


Toninho13
aktív tag

Nem váltanék vissza, mert nálam igazán nem ment jól annó a 4870X2.Az 5850 jobban hasít.Nem nem vagyok vele megelégedve, de ameddig a játékgyártók olyan progikat csinálnak, mint a Crysis, ami még a mai napig nem megy normális egykártyás rendszeren, akkor nem lehetek maradéktalanul elégedett.Pénzt nagyon nem húztak ki a zsebemből, mert +5eFt-ért cseréltem.

(#178) Abu85 válasza TTomax (#176) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] ;)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#179) BiP válasza Toninho13 (#177) üzenetére


BiP
nagyúr

Ezek ismeretében akkor végképp nem értem a felháborodásodat...
Szinte ingyen cseréltél egy jobb, hűvösebb, halkabb, gyorsabb kártyára, az 5ös széria minden előnyével, és mégsem vagy elégedett, mert valamivel lassabb a Crysis. (ami az én 8800GTS512-mön is játszható volt, tehát az 5850-ön is el kell döcögnie.) Irigylem a problémáidat, komolyan :) :)

[ Szerkesztve ]

(#180) Oliverda válasza TTomax (#176) üzenetére


Oliverda
félisten

Itt van egy alaposabb teszt.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#181) TTomax válasza Abu85 (#178) üzenetére


TTomax
nagyúr

Ohh igen vártam akkor a tesztek.. azért köszi hogy engem igazolsz,éppen elkezdem kigyűjteni az infókat mert van ahol lassult...de... inkább te mutass nekem egy olyan játékot ahol gyorsult a radeon é s emiatt használható sebességre váltott...
Ugye nincs ilyen?Akkor nincs miről beszélni,akkor szimpla marketing ugye?....gyorsuló radeon :DDD ...a végén még a 10.4-es catalysttel elszalad a gépből...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#182) Abu85 válasza TTomax (#181) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha átlagosan gyorsul az új fordítótól, akkor lehet olyan beállítás találni, ami az előző driverren még akadozott, de az újjal már jó.
A 10.4 nem tartalmaz általános gyorsulást, egy-két játéknál maximum, a Direct2D lesz átírva benne. A shader fordító majd a 10.5-ben lesz tovább optimalizálva. Bár ennek tényleg csak a Hd 5000-re lesz hatása.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#183) TTomax válasza Abu85 (#182) üzenetére


TTomax
nagyúr

Mutass egyet, a saját teszt is jó lesz... ugye neked 5850-ed van.. mutass egy játékot ahol gyorsult a radeonod és kisimult ezzel a driverral,és tökéletesen játszható.

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#184) BiP válasza TTomax (#183) üzenetére


BiP
nagyúr

Igazából mire számítasz? Hogy megveregethesd a vállad, hogy valóban nincs Ati csodadriver? Szerintem amúgysem mondta senki. Csak arról beszélgettünk, hogy gyorsulnak a driverek. Nem jártam a Stanfordra, de nálam a +5% még mindig több, mint a +0%. (aminek szerintem inkább örülni kell, nem pedig nyavalyogni, hogy miért csak ennyi.)

[ Szerkesztve ]

(#185) Abu85 válasza TTomax (#183) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem szoktam méregetni nincs időm rá. Ami észrevehetően változott, az a STALKER CoP. Ott a 4xAA-val eddig voltak akadások, a 10.3-mal már nincsenek.
A Dirt 2-ben a 8xAA-s eredmény gyorsabb volt a 4xAA-snál is az új meghajtóval. Ez is jól esett. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#186) ollie válasza Abu85 (#182) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

a Direct2D lesz átírva benne

És ez mit jelent? Valami újdonságot?

[ Szerkesztve ]

***

(#187) Abu85 válasza ollie (#186) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Változás annyi lehet, hogy gyorsul a 2D-s feldolgozás. Semmi lényeges, csak már rég volt fejlesztve.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#188) KillBorn


KillBorn
senior tag

Úgyláttszik túl jól fogyott a HD5k...
A HD7xxx remélem 2011 nyarára már kinnt lesz...sőt mivel ősszel jön a 6xxx tavaszra legyen már hd7xxx, és akkor nyárra jöhet a hd8xxx.
Inkább a meghajtókkal foglalkoznának, meg a játékkészítőknek segítenének optimalizálni.

[ Szerkesztve ]

"I guess your purge wasn't efficient enough, Vader!"

(#189) Robi BALBOA válasza KillBorn (#188) üzenetére


Robi BALBOA
őstag

Szerintem megnyugodhatsz, nem lesz itt őszel semilyen HD6xxx, max egy feltupírozott Cypress (5890).

Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

(#191) TTomax válasza BiP (#184) üzenetére


TTomax
nagyúr

Igazából arra számítok hogy nem hülyítjük a népet 5%-os gyorsulással mindezt előnyként tekintve,emlegetve amikor jelentősége nincs ..ehhez nem kell a Stanfordon végezni... sima kőkemény paraszti logika elég ahhoz,hogy mi elöny és mi hátrány.... Arra számítok hogy az emberek nem arra alapoznak,hogy majd gyorsulni fog... és ez nem gyártóspecifikus..ha a fermiröl lenne szó ott is leirnám ugyanezt... az nem lehet előny hogy gyorsulni fog..remélem érted mit akarok irni,és nem nyitunk egy több oldalas vitát erről... előny lehet egy hűvös gpu,vagy nagy memória vagy sok ROP,vagy akármi...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#192) BiP válasza TTomax (#191) üzenetére


BiP
nagyúr

Hát aki az alapján vesz meg valamit, mert azt ígérik, hogy 5%-ot gyorsulni fog a következő driverrel, akkor ott nem a gyártónál van a hiba, hanem valahol a fejekben. Nyilván nem kell hasraesni az 5%-tól, de az több, mint a semmi. És ha meg pont olyan kártyád van, akkor meg örülni lehet neki, hogy gyorsabb lett.
Olvasd vissza, miből indult ki a beszélgetés ezen fonala (#169), és akkor látod, hogy én sem amellett vagyok, hogy de jó, hogy ígérgetnek, és majd lesz a jövőben valami, hanem hogy attól mert driverről driverre gyorsultak a játékok adott kártyán, azt ne hátránynak fogjuk fel, hogy de szar már, hanem előnynek, hogy jobb lett.

[ Szerkesztve ]

(#193) Giot válasza TTomax (#191) üzenetére


Giot
addikt

Tapasztalatom szerint a Dirt2-ben + 10, 15 FPS-t hozott a 10.3a Catalyst! Nem arról van szó hogy eddig 8 FPS-el kavar egy játék és a next driver-től 30FPS lett de ez nem is 20% lenne :U . De az a 20% a Dirt2-ben valós.Ami viszont nekem is furcsa miért nem lehet első neki futásra kiaknázni a GPU ban lévő full teljesítményt? De ez már csak így van az ATi-val jó pár éve!
(#189) Robi BALBOA : 5890 egyetértek!

[ Szerkesztve ]

(#194) Pug válasza Giot (#193) üzenetére


Pug
veterán

A kérdésedre nagyon kézenfekvő a válasz, úgy hívják a jelenséget, hogy optimalizáció :U

(#195) csaabz


csaabz
őstag

Uh, nem pihen az AMD...

https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/

(#196) S. Szabi válasza Giot (#166) üzenetére


S. Szabi
őstag

Vagy először csak egy kicsit, biztatásképp, aztán később meg ha jól dolgoztak, optimalizálták a játékokat, akkor még többel, hogy még jobbak és még szebbek legyenek a játékok. ;]

(#197) 1hijjanhusz


1hijjanhusz
senior tag

Valószínűleg nekem sem lesz hd5xxx karim. Még jól kiszolgál a 4870em. Max majd idővel visszaveszem a grafikát és akkor mi van.

lúzer sport club/ A pohár már félig van.

(#198) Giot válasza Pug (#194) üzenetére


Giot
addikt

Optimalizáció!? Ismerős szó. :U (nem mintha a Dirt2 nem lenne kint a piacon jó pár hónapja, és nem leszólni akartam ezzel az ATi-t elég régi motoros vagyok a pirosaknál. Egyszerű ténymegállapításként írtam le. Ez van ez ilyen! Nekem kifejezetten jól estek azok a + FPS-ek! :D )

(#196) S. Szabi: :DDD

[ Szerkesztve ]

(#199) Giot válasza Giot (#198) üzenetére


Giot
addikt

""Egyszerű ténymegállapításként írtam le."" Vagy inkább költői kérdés :F :D

(#200) Komcsi


Komcsi
tag

Nem lehet ezekkel lépést tartani anyagilag...meg sehogy se :N
Azt nem értem minek még jobb és jobb kártya mikor lassan már PC-re játékot se lehet venni :)) Persze ezt nem szó szerint értem....

C:\Privátot előbb észreveszem!...

(#201) DriderG válasza Abu85 (#167) üzenetére


DriderG
tag

A Quadro-nak másfajta felépítése van? Vagy a Fermi Quadro architektúrát használ? (nem tudom miben más a Quadro architektúra) A Quadro szó mire utal a terméknévben? (régen azt hittem, hogy 4x-es teljesítményt, 4 feldolgozóegységet, vagy 4 GPU-t jelent, de ugyanúgy jelenthet négyszöget (poligont), illetve képkockát is)

(#202) Abu85 válasza DriderG (#201) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Quadro-k ugyanazokra a chipekre épülnek, mint a GeForce-ok, csak a letiltott funkciók engedélyezésre kerülnek és a driver is más.
Nem tudom mit jelent a terméknév. Az sem biztos, hogy van mögötte tényleges jelentés.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#203) HaZsolt


HaZsolt
őstag

Quadro. Szerintem csak az nV találta ki.

(#204) DriderG válasza HaZsolt (#203) üzenetére


DriderG
tag

Olaszul négyszöget, illetve képkockát jelent... Az nVidia pedig a spanyol envidia szóból ered, jelentése: irigylésre méltó. Angolul envy, Románul invidia. (wiki)
Az ATi pedig az Array Technologies Incorporated-nek a rövidítése. :K

[ Szerkesztve ]

(#205) Pug válasza Giot (#198) üzenetére


Pug
veterán

Hidd el én se lettem depressziós a plusz FPS-ektől :DDD

(#206) Eddie141 válasza HaZsolt (#203) üzenetére


Eddie141
senior tag

Nem csak az nv találta ki, mert elég fontos a 3d-s megjelenítésnél (két projektoros megoldás...) hiszen ez az egyetlen termékcsoport, amely a piacon támogatja a quad puffert, ami a szeparáció, és a "kettőslátás" létrehozásához elengedhetetlen. És ellenben a geForce szériával szemben, ezek renderelnek is (mármint 3ds..) :) Van értelmük, de igen keskeny a felhasználói és vásárlói kör, amely ki is használja :) :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.