Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) csongi válasza csongi (#100) üzenetére


csongi
veterán

Meg annyit hozza tennek az kornyezet karositashoz, hogy kimerheto lenne az utahlozat minosege es az uthalozat tervezesebol adodo szennyezes merteke is.
Ezalatt ertem a felesleges korforgalmak, lampa rendszerek fos hangolasa, a szandekos forgalom akadalyozasa, amit ok forgalom lassitasnak neveznek el.
Kivancsi lennek Ausztria legszennyezesi adataira, hogy messzire nem menjek ..:) Vagy egy Nemet regiohoz kepest.
A tavolsagok megtetelehez szukseges atlagidore meg ilyesmi finom adatokra amirol melyen hallgatnak, mert akkor lehet felnyilna sok ember szeme.

[ Szerkesztve ]

(#102) Eugene Roe válasza #06658560 (#32) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Vidékről vagyok pesti albérlő, és van pénzem, de a tulaj fél bejelenteni (nem adózik), és fizetős a parkolás. Vagy 15-20 percet tömegközlekedek ingyenes zónához, vagy havi 25-35 ezer a magántulajdonú csillaggarázs. És nem vagyok egyedül :) így marad bkv+oszkár+kollégák segítsége ikea vásárlásnál :P 30 évesen az autómegosztás kb arra jó, hogyha el akarok ugrani a Dunakanyarba, vagy a Budakeszi vadaspakrba, akkor ne kelljen szenvedni buszocskával...

[ Szerkesztve ]

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#103) Somatom válasza csongi (#101) üzenetére


Somatom
veterán

Német régió? Stuttgart -ban folyamatos légszennyezettségi figyelmeztetés van. A bevezető szakaszon hatalmas feliratokkal javasolják a tömegközlekedés használatát. Több német városból kitiltják a dízeleket. De, azért ők sem százasok. Három kelet-nyugati pályán (A8, A6, A3) egyszerre végeznek nagy átépítést. Ne tudd meg, hogy csúcsidőben mi van ott! Nem véletlenül nevezik stauland -nak. Többezer araszoló jármű nem épp környezetkímélő.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#104) csongi válasza Somatom (#103) üzenetére


csongi
veterán

Igen, ezert irtam regiot, nem pedig varost.
Illetve nem egy esetit, mert az kiugro eredmenyeket eredmenyez. Akar M0 unk is lehet kiugro.
Egy Magyarorszag meretu teruletre gondoltam.
Amugy igen, mindenutt vannak idoszakok.

(#105) Somatom válasza csongi (#104) üzenetére


Somatom
veterán

Dízel tiltás: Hamburg, Berlin, Stuttgart, Köln, Frankfurt, Essen, Bonn, Gelsenkirchen. Ez csak ami hirtelen eszembe jutott.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#106) csongi válasza Somatom (#105) üzenetére


csongi
veterán

Persze ezekrol tudok.
Pont a varosi forgalom a dizel ellensege.
Pont emiatt kimutathato a forgalom lassitasa, akadalyozasa a legszennyezetsegben.
Mindegy milyen formaban erjuk el.
Vagy azert mert tulzsufolt, vagy azert mert idiota a csomopont vagy rossz az utfelulet.
Az utakakon kozlekedo jarmuvek onmagukhoz kepest lesznek szennyezobbek.
Egy jol mukodo onvezeto rendszer, halozat.
Szerintem jelentosen csokkenthet ezen.
Ugy gondolom akar 20%-al is.

(#107) Akula


Akula
őstag

Nem attól félnek az emberek, hogy egy önvezető autóban kell reggel munkába araszolni és közben nincs vezetési élmény, mert legyünk őszinték, a dugóban szinte semmilyen vezetési feeling nincs, pláne nem hajnalban fáradtan. Kerülgetni a buszt, vagy kivárni a kukásautót, mert ugye a bevezető utak okosan egy sávosra lettek kitalálva. De ilyen jellegű témafelvezetés nem volt. Olyat sem tettek fel kérdésként, hogy mi az optimális üzemanyag menedzsment (értsd, az autó pont akkor ér az általunk leginkább preferált üzemanyag töltő állomásra amikor elfogyott a kraft és ezzel pénzt hagy a zsebünkben) vagy megszervezi az útvonalat a családtagok felszedésére, vagy ha véletlenül el kell utaznom repülővel külföldre, kivisz a Lisztferire és aztán magától elmegy a feleségem munkahelyére és ott leparkol.
Amitől az emberek igazán félnek az az, hogy lesz egy időszak, amikor lesznek ilyen autók nem kis pénzért amik maguktól róják az utat távolságtartással és miegymás és ugyanazon az utakon fog közlekedni a kitetovált 120 kilós rézbőrű a neonfényes szlovák rendszámú bömbivel, aki nem is vesz tudomást a KRESz-ről, a román merdzsós az imbolygó leszakadt felfüggesztéssel és az utána kötött trélerrel amin egy hasonló kaliberű vashulladék lengedez és két sávban szlalomozik, illetve FittipaldiGLSfutárPetike, aki egyszerre cigit gyújt, SMS-t küld és a navit nyomkodja és az ő transit-ja úgyis befér a tiéd elé 60 centin. Na az ilyen meglepetésekre ma nem lehet önvezető autót tervezni.
A dolog akkor lenne értelmes, ha egyszerre kivonnák az összes "klasszikus" szárazföldi civil közlekedési eszközt és mindenki kapna egy ilyen önvezető autót. :D Bár a szoftver is összezavarodhat, ez is aggodalomra adhat okot, már sok ilyen szerepelt futurisztikus filmekben. :R

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#108) Wasquez


Wasquez
senior tag

Az egész autózás, egy zsákutca, az emberek lustasága és elkényelmesedése oda vezet, hogy élhetetlen lesz a mindennapi élet! A földfelszíni közlekedés fejlesztése a dugókban ácsorgó buszokkal, a lámpánál várakozó villamosokkal nem lesz jó irány az önvezető autókkal egyetemben.
Én például ha lehetne választani, biztosan önvezető autót használnék, mert a napi szintű dugóban ácsorgás az életből elvesztegetett idő!
Jelenleg nem járok autóval dolgozni, de sajnos el kell gondolkoznom rajta, mert nem tartom hosszútávon elviselhetőnek, hogy 30km megtétele négy átszállással és 100perc alatt valósítható csak meg.
A városfejlesztések meg életszerűtlen módon abban látják a megoldást, hogy az autós forgalom a csúcs és mindent annak kell alárendelni. Buszjáratokat szüntetnek meg, arra hivatkozva, hogy a párhuzamosan közlekedő vonatjáratra tereljék a forgalmat.
Mindezt olyan emberek döntik el, akik a céges autóból életükben nem mozdultak ki.
Nekik könnyű azt mondani, hogy üljél a buszról vonatra, hiszen ott van a vonatmegálló, csak 2,5km távolságban!
2,5km semmi, nem? De naponta az már 5km gyaloglás a munka melletti 5-10 mellé napi szinten.
Vegyünk autót a megállóba járáshoz, és a vasútnál ne tudjunk majd parkolni?
Szép dolog ez az önvezetős autózás, kényelmesebb, meg jobb mint az fáradt ingerült erőszakos sofőrök, de forgalomnövekedést fog generálni, és nem fogja megoldani a problémákat.
Szerintem a tömegközlekedésnek kéne a top prioritásnak lenni, és a kerékpáros közlekedésre is kicsit nagyobb hangsúlyt kellene fektetni!

PC

(#109) Hieronymus válasza Somatom (#103) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Több német városból kitiltják a dízeleket."

Nem a dízeleket tiltják ki, hanem az EURO4 és régebbi előírásokat teljesítő járműveket.
Az EURO5 haladékot kap.
Az EURO6 normát teljesítő járművek továbbra is behajthatnak az említett városokba. Korlátozás és időkorlát nélkül.

Hatalmas ferdítés, ha csak azt írod, hogy kitiltják a dízeleket a városokból.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#110) bambano válasza Wasquez (#108) üzenetére


bambano
titán

"A városfejlesztések meg életszerűtlen módon abban látják a megoldást, hogy az autós forgalom a csúcs és mindent annak kell alárendelni.": te nagyon el vagy tévedve, ha ezt olvasod ki a változásokból.

a városfejlesztések jelenleg arról szólnak, hogy mindenáron a gyalogos forgalmat és a gyalogos ácsorgást akarják erőltetni az autós forgalom kárára.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#111) laszlohu


laszlohu
addikt

Én támogatom a teljesen önvezető autókat,
de csak úgy, hogy mindenkinek saját autója legyen, és ne használhassa több
( vadidegen ) ember ugyanazt az autót.

[ Szerkesztve ]

(#112) Wasquez


Wasquez
senior tag

Nem tudom, mire célzol, amikor a gyalogos ácsorgást írod!?

Szerintem a városi kerékpárutak járdára erőltetése nem az autós közlekedés csökkentése irányába viszi a forgalom alakulását, hanem a veszélyesen használható kerékpárútnak csúfolt pazarlásokat szaporítják!
Megcsinálták az Ürömi körforgalmat, a 2x1 sávos elkerülő úttal, ahol solymártól 12km megtétele esetenként 2 óra, mert a busz is a tömegben várakozik!
Vagy a balfaszság netovábbját, a füvesített villamos pályákat, ahol a buszok is közlekedhetnének a villamosok forgalma mellett, akárcsak a Margit hídon, de nem, oda fű kell! Mindeközben a parkokat meg térkövezik, hogy ne kelljen a fűvel foglalkozni.
Nem mondom, hogy ez egyszerű dolog, mert ezer dolog nem fut át a z ember agyán, amikor ezekről beszél.
Viszont amikor beszéltek az ürömi megoldásról, mint megváltásról, akkor én már feltettem a kérdést, hogy ez mitől lesz majd jobb, nem az egy lámpa fogta meg régen sem a forgalmat.

PC

(#113) ricsi99 válasza Akula (#107) üzenetére


ricsi99
addikt

Szerintem lehet ,fel lehet késziteni a software-t ,hogy érzékelje a közeledő autót , hogy az is smart e ... ha nem akkor nagyobb követési távolság ... hidd el igy is az a legnagyob probléma ,hogy nem úgy viselkedik ahogy kellene... halálom az ,hogy kereszteződésben ,úgy áll meg hogy kilóg a kocsi eleje és mindig totoznom kell hogy vajon a marha befordul /átmegy e előttem vagy megadja a jobkéz szabályt /vagy elsőbséget...
Én motorral járok és baromira nem szeretek se a belső sávban vagy a sáv belsejében menni folyamatosan , és átugorni a motorháztetőt sem szeretném ,mivel a kerekek alól hiába integetek ,hogy elsőbségem volt.
Beszereltem egy k@rva légkürtöt ,de volt olyan hogy annak a hatására meg ijedtében kijött elém...
Én is szoktam persze ökörségeket csinálni ,de ki nem?
Privát véleményem szerint az "ember" a leggyengébb láncszem az átlag forgalomban.

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#114) bambano válasza Wasquez (#112) üzenetére


bambano
titán

"a gyalogos ácsorgás": közösségi hely. ahol nem az a cél, hogy a közlekedő (legyen akár gyalogos vagy autós) minél hamarabb átjusson, hanem az, hogy oka és kedve legyen megállni és ott maradni, téblábolni.

például Debrecen belvárosát is átalakították sétálóutcának, Miskolc dettó. De Pesten is több olyan közlekedésszervezési döntést hoztak, ami kifejezetten a gyalogosoknak kedvez az autósok kárára. például betömtek gyalogos aluljárókat, hogy ne kelljen lépcsőznie a gyalognak. például a körúti lámpaszinkron a villamoshoz van igazítva, az autós meg dugózik.

tehát az állításoddal ellentétben egyértelműen a közösségi közlekedést és a gyalogosokat (itt-ott a bicikliseket) erőltetik az autósok kárára.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#115) Wasquez válasza bambano (#114) üzenetére


Wasquez
senior tag

Nem akarok vitázni veled, biztos úgy van, ahogy mondod, de akkor nem jól csinálják még egyenlőre!
Én még mindig úgy érzem, hogy a főpolgármester úgy gondolja, hogy autóval kell a rendes embernek járnia, a kerékpáros meg hobbiféreg, ne pofázzon.
A tömegközlekedésben is az látszik, hogy olyan emberek döntenek, akik sosem használják ezeket az eszközöket!
Szerintem, ha lenne döntéshozó aki utazik is ezeken, akkor elképzelhetetlennek tartanám, a kárpitozott és a 35cm széles üléseket! :)

PC

(#116) Akula válasza Wasquez (#108) üzenetére


Akula
őstag

2D-ben nehéz lesz megoldani, bár ha önvezetők az autók, akkor 30 cm távolságból is követhetik egymást, mivel mind tudja, hogy mit akar a többi. Nem lesznek dugók. Eleve a vasútkereszteződés is új értelmet nyer, mert ott sem kell ácsorogni, hiszen az intelligens vonat is tudatja a forgalommal, hogy mikor ér oda. Előtte 10 sec lelassulnak az autók, mikor elhaladt a vonat, már fel is veszik egyszerre a tempót.
De én akkor is ebben hiszek:

:R

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#117) Somatom válasza Hieronymus (#109) üzenetére


Somatom
veterán

Jogos, nem fogalmaztam pontosan. Ahogy te sem. Ugyanis az Euro besorolási határ nem egyformán vonatkozik minden városra és legfőképpen minden autótípusra. Benzines esetén Euro3 -ig van tervben tiltás. Hatalmas ferdítés, ha azt írod, hogy az Euro besorolási határok mindkét motortípusú autókra egyformán vonatkoznak.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#118) Butcher82 válasza Somatom (#117) üzenetére


Butcher82
senior tag

Én vidéki vagyok. Szeretek vezetni, nekem nem kell(ene) okos tütü, viszont az elektromos autókra minnél előbb át kellene térnünk, remélem így lesz... :)

***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯

(#119) Wasquez válasza Butcher82 (#118) üzenetére


Wasquez
senior tag

Ez olyan dolog, hogy nekem nem kell biztonsági öv a kocsiba!
Nem kell, hogy akarjad, nemsokára az lesz és kész, nem lesz kormányod, meg sebességváltód, mert senki nem akar majd álmos ingerült részeg, kábítószeres, vagy agyvérzéses sofőr miatt meghalni!
A sok balf...sz autóvezető közt az okosautók töredék balesetet fognak okozni és mindenki rájön, hogy a hobbiautósok csak akadályozzák a forgalmat!
Majd mennek aztán befizetnek az autós vidámparkba, ahol lehet váltóssal vezetni!

PC

(#120) Gargouille válasza Wasquez (#119) üzenetére


Gargouille
őstag

Nem kívánom, hogy megtörténjen, de az első szoftverhiba és/vagy üzemzavar miatti tömegszerencsétlenség után majd visszaolvassuk együtt ezt a hozzászólásodat.

Mindazonáltal teljesen igazad van abban, hogy a sofőrök legalább 30%-a alkalmatlan a vezetésre az agresszivitása / nemzörődömsége / stb okán, de ezt másképp kellene inkább kezelni szerintem, nem önvezető járművekkel. És azt se felejtsd el, hogy a szoftvert is csak emberek készítik, meg azt is tedd hozzá, hogy az ember olyan váratlan helyzetben is tud cselekedni, mérlegelni, reagálni amiben egy szoftver nem, és tud figyelni olyan gesztusokra a többi sofőrtől, amiket egy szoftver sosem lesz képes értelmezni.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#121) Hieronymus válasza Somatom (#117) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Benzines esetén Euro3 -ig van tervben tiltás."

A nagyvárosok belső területein, már évek óta tilos Euro4 alatti, magyarul EURO 1-3 járművel behajtani. Ezt 2012-13-ban vezették be. Minden járműre vonatkozik, még a külföldiekre is.

Umweltzone

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#122) ricsi99 válasza Gargouille (#120) üzenetére


ricsi99
addikt

1 ember 1 software ... extrém helyzet persze ember nyer/het/ (még most)
Mennyi ember megy kb csak pesten 1 nap? Ebból hány % akit még az utcára is kisérővel kellene leengedni?
Én már azt látom ,hogy a modern autók ugymond rengeteg rásegittéssel dolgoznak....
Servó ,automata váltó ,tempomat ,tolatókamera ,kipörgésgátló, ilyesmi nem probléma?
Avagy mindenki rakja le télen 1 1200-es ladában a jogsit?
Emléxem én , volt idő ahol ellenezték magát az akkori autókat is.
Félnek az emberek attól amit nem ismernek....

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#124) Németh Péter válasza Gargouille (#120) üzenetére

Valószínű lesz ilyen, de kb. ugyanaz lesz a helyzet, mint egy repülőgép szerencsétlenségnél. Amúgy számos példa van arra, hogy a pilóta szándékosan idézett elő tömegkatasztrófát. Ami viszont önvezető autónál változni fog az az, hogy ilyenkor a szoftver valószínűleg túléli a balesetet és ki lehet elemezni, hogy milyen körülmények miatt jött létre a baleset. Ezután ki lehet adni a szoftver javított verzióját. Amúgy statisztikák szerint évente több mint egymillió ember hal meg közlekedési balesetben. Ha az önvezetők ez le tudják csökkenteni pár ezerre, akkor mindenképp megéri használni. A halállal nem járó, de súlyos sérülést okozó balesetek is nagyon nagy arányban csökkenthetőek lennének önvezetéssel.

List of countries by traffic-related death rate

(#125) Wasquez válasza Gargouille (#120) üzenetére


Wasquez
senior tag

Minek figyeljen egy önvezető a gesztusokra, a másik önvezetőnek sem lesznek gesztusai! Amiket félre is lehet érteni! Szabályok lesznek, és tanuló járművek hálózatba kapcsolva, fénysebességgel fognak tanulni a kollektív adatbázisból, az emberekkel nem is lehet összehasonlítani a képességüket. Hány emberrel tudod megosztani a tapasztalataidat és mennyi idő alatt? A hálózatba kapcsolt autók szerinted mennyi idő alatt osszák meg?
Gondolj csak egy jeges útra, az első megcsúszás után már az összes jármű tudja az infót!
Hol tudsz versenyezni egy ipari robottal a gyártásban, sebességben és hibaszázalékban?
Ne legyünk már elszállva magunktól, rengeteget hibázunk, és csodálkoznék, ha a balesetek száma nem csökkenne, miután mi már nem avatkozunk be!

PC

(#126) vmarci21 válasza Somatom (#24) üzenetére


vmarci21
tag

Ritka?
Budapesten a közlekedések majdnem 50%-a közösségi közlekedési járművekkel történik, csak 35% körül vannak az autós utazások. Úgy hogy ez alapján pont hogy inkább a buszra, villamosra, metróra.. Építve lehet a többségnek jobb közlekedési lehetőségeket biztosítani..

Úgy hogy a "Miért lenne ilyen? Mi lenne a motiváció?" kérdésedre: nem tudom, de kérdezd meg minden második Pesten közlekedőt, és el fogja mondani, miért nem kocsival közlekednik..

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#127) bambano válasza Wasquez (#125) üzenetére


bambano
titán

jelenleg ott tartunk, hogy hibátlan automata váltó szoftvert sem tudunk csinálni.
pedig annak nem kell felismerni a részeg józsibá'-t sem.

egyelőre csínján bánjunk azzal, hogy mit meg hogy fog megtanulni az önvezető szoftver.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#128) bambano válasza vmarci21 (#126) üzenetére


bambano
titán

a pestiek zöme azért nem közlekedik kocsival, mert Pesten sikeresen magasra tolták az autózáshoz a belépési küszöböt. ez leginkább a parkolási költségeket és lehetőségeket jelenti.

emellett Pesten (ahhoz képest) relatíve jó a tömegközlekedés.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#129) tomcat78 válasza Wasquez (#125) üzenetére


tomcat78
őstag

Remek lesz,mikor mondjuk egy elé kiugrik egy őz,szarvas,Marika néni vagy a macskája,bármi....Még ha autómatán le is tudja valami csoda folytán reagálni a rendszer,enyhén vicces lesz,mikor rá mondjuk órákra ugyanott vészfékezik minden okos autó...Az utasaik legnagyobb örömére. :C :DDD Csak mert a többi a hálózaton kapja az infót,hogy veszély van.Épp csak azt nem tudják mérlegelni,hogy a dolog csak pillanatnyi volt.
Jó dolog a technika,de azért nem véletlenül van pilóta a repülőgépekbe mai napig.Nem azért,mert a robotpilóta szar,hanem mert van helyzet,amit nem tud kezelni...Képzeld ezt el jelen formában az utakon.Kontroll nélkül gépekben bízni?Attól még szerintem messze vagyunk,hogy ez kivitelezhető legyen.
Az ember tényleg hülye sokszor az utakon is,de van egy felbecsülhetetlen előnye perpill az "okos" járművekkel szemben:tud reagálni,döntést hozni kritikus helyzetben.És elhiheted,ha szélsőséges helyzetben az élete a tét,nem lesz jobb egy gép sem.A gépeknek nincs túlélési ösztöne...

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#130) Gargouille válasza Wasquez (#125) üzenetére


Gargouille
őstag

Ipari robot. Igen. Állandó környezetben aminek minden paraméterét magunk alakítjuk vs. közút, ahol minden dinamikusan és kiszámíthatatlanul változik (gyalogos, állatok, időjárás stb.) Lehet 100 év múlva lesz olyan önvezető autó ami lekezeli. Talán.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#131) Somatom válasza tomcat78 (#129) üzenetére


Somatom
veterán

Az ember-gép kommunikáció is érdekes csemege lesz. Vajon, hány baleset lesz abból, hogy a robot teljesen más stílusban vezet, mint az ember? Vagy, R=1 szösszenet bepattan és azt mondja:
Mucuska! Vigyé lécci facsinacsit inni!
Aztán meg:
Jajj, én nem ide gondoltam!
Androidos automatizálós topikokban rendszeres duma az "én úgy gondoltam". Az kevés barátom, mert a gép nem gondolatolvasó. Pontos utasításokat kell adnod, méghozzá a gép számára értelmezhetően. Az Android Auto alkalmazás azért nem érhető el a hazai Playen, mert nem tudja értelmezni a Magyar nyelvű utasításokat.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#132) tomcat78 válasza Somatom (#131) üzenetére


tomcat78
őstag

Ügy elképzelem,hogy a lelkes ifjonc beugrik a verdába,majd elmondja,hogy:szeva tesó,irány a krimó...
Erre a gépjárműnek kiugrik minimum egy lámpája,kidől 3 kereke és egy enyhe füstfelhővel felpattan a motorháztető... :DDD :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#133) ricsi99 válasza tomcat78 (#129) üzenetére


ricsi99
addikt

Software kérdés az egész... nem lessz elsőre tökéletes.
Jobb ha tudod ,hogy ideális esetben a repülőgép el tudna jutni a-b ig.. pilóta azért van mert mondjuk 10 esetből 1* van olyan amire nincs felkészítve a robotpilóta ,igy lehet korrigálni.
Másodsorban azért fél mindenki a repüléstől , most pilóta nélküli gépre ki merne felülni?
Okosautóban azért szerintem ott lesznek a kezelő szervek ha gáz van bele tudj nyúlni.
Pont ez a gond a volvó kisegítő rendszerével is... elkényelmesedsz tőle ,de az nem egy önvezérlő rendszer.
Az "életösztönt" meg hadjuk ,te ösztönből vezetsz? Akkor szeretnélek elkerülni 100Km körzetben.
Tudás /tapasztalat /rutin... ez a jó pilóta.
Ha meg úgy érzed ,hogy a te reflexeid /tudásod /tapasztalatod jobb mint egy gépé ,akkor menj be egy on-line játékba amiben az összes játékos cheater... kb az lessz ,hogy jó esetben észreveszed az enemy-t aztán instant halál... csak céltábla leszel.
Szal elkönyvelheted magadban ,hogy egy cél software sokkal jobb mint te az adott helyzetben.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#134) Somatom válasza tomcat78 (#132) üzenetére


Somatom
veterán

2030-ban automatikus munkaközvetitõ elött vár három ember, behívják az elsõt. A jelentkezõket egy modern gép várja, s kérdezi ki.-Neve?-Kiss Béla.-Iszik Õn?-hááát, néha egy-két pohárral.-Dohányzik?-Hááát, néha egy-egy szálat.-Köszönjük, viszont látásra.Bemegy a következõ.-Neve?-Nagy József.-Iszik Ön?-Háát, néha egy-két poháral.-Köszönjük, viszont látásra.Bemegy az utolsó jelentkezõ.-Neve?-Lákátus Guszti.-Viszont látásra...

-Há vigyééé ki a tángóra, tésó!
-Viszont látásra! :D

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#135) bambano válasza ricsi99 (#133) üzenetére


bambano
titán

"Ha meg úgy érzed ,hogy a te reflexeid /tudásod /tapasztalatod jobb mint egy gépé ,akkor menj be egy on-line játékba amiben az összes játékos cheater...": egyrészt az ember tudása még nagyon sokáig sokkal jobb lesz, mint a gépé. Másrészt azért fals az összehasonlításod, mert az online játékban ember játszik ember ellen, a gép csak kommunikációs eszköz, szemben az önvezető autó vs. ember összehasonlítással.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#136) ricsi99 válasza bambano (#135) üzenetére


ricsi99
addikt

Most egy kocsi vezetése szerinted emberfeletti csodát igényel? Szerintem nem. Némi tudást /legfőképp tapasztalatot.
Szerinted a guggli autói minek vannak kint az utcán? Reklámnak?
Azt aláírom hogy a te tudásod több mint egy gépé.
De megkérdem... /lassabban/ egy software nem végezhet el egy adott dolgot gyorsabban mint te? Pl fék /vagy kormányzás /vagy miegyébb.
A software minnél jobb /a vas alatt minnél jobb / annál több gyorsabb komplexebb dologra jó.
Egy "personal computer" egy múltifunciós eszköz... szerinted mire nem lehet software-t irni?
itt a pc... hány éve is kezdődött? Ez elmúlt 30 évben mennyit is fejlődöt... Win 3.0 vs win10 .
Szóval szerinted meddig is leszel jobb egy egyszerű feladatban mint pl a vezetés?

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#137) Somatom válasza ricsi99 (#136) üzenetére


Somatom
veterán

Írhatna valaki egy szoftvert, ami beszállás előtt lesöpri a havat az autómról és kiássa a parkolóból. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#138) bambano válasza ricsi99 (#136) üzenetére


bambano
titán

látod, ilyen hsz-t ír az, akinek a látás annyira evidens, hogy eszébe sem jut, hogy egyébként nem az.

egy autót elvezetni triviális dolog embernek, gépnek is, HA, ismétlem: HA már megalkotta az őt körülvevő világ modelljét, ami elegendően pontosra sikerült. csak itt van ez a fránya ha....

repülőt se tudnak teljesen hibátlanul vezetni a robotpilóták, pedig 12 ezer méteren ritkán ugrálnak eléd banyatatyós nyuggerek. nem is olyan régen volt, hogy elmentek egy airbus-szel gombászni az erdőbe. A B-52-es berepülésekor egyszer leszakadt a függőleges vezérsík. Egy F-15-ösről egyszer leszakadt az egyik szárny nagyobbik része. Az Apollo 13-ban felrobbant valami tartály. Mivel az irányítási feladatok zömét mindhárom esetben tökös pilóták végezték, nem ócska kóboráramok, így mindhárom esetben letették a gépeket egyben, személyi sérülés nélkül.

"Szerinted a guggli autói minek vannak kint az utcán": a reklám jó tipp :)

"itt a pc... hány éve is kezdődött? Ez elmúlt 30 évben mennyit is fejlődöt...": szerintem érdemes lenne erről vitát nyitni. mennyit is fejlődött, nagyságrendileg semennyit? max vissza.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#139) Somatom válasza bambano (#138) üzenetére


Somatom
veterán

Ezért írtam korábban, hogy hasznos lenne különböző közlekedési helyzeteket a robot szempontjából kielemezni. Ha vezetés közben adódik egy-egy érdekes szitu, akkor el szoktam játszani a gondolattal, hogy egy robot vajon hogyan oldaná meg.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#140) bambano válasza Somatom (#139) üzenetére


bambano
titán

"Ezért írtam korábban, hogy hasznos lenne különböző közlekedési helyzeteket a robot szempontjából kielemezni.": ezt csinálja mindenki, de főleg a tesla.
bődületes mennyiségű adatot tolnak fel a tesla autók a központba, és ott szöszölnek rajta, hogy mi volt a helyzet, milyen megoldást csinált az embersofőr és mit csinált volna a mest. int.

volt két autós portálon is riport egy budapesti fejlesztő bagázzsal, akik önvezető szoftvert fejlesztenek. ők azt mondták, első körben autópályán akarnak jók lenni. eddig 800 ezer közlekedési helyzetet azonosítottak autópályán, és elemeztek ki. szóval nincs itt semmiféle mesterséges intelligencia, robot gyorsan választ a beleprogramozott esetekből, oszt jónapot. ha meg nem jött össze, akkor dudálnak mögöttük a bmw-sek...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#141) Somatom válasza bambano (#140) üzenetére


Somatom
veterán

Én arra lennék kíváncsi, hogy azokat a helyzeteket hogyan kezeli, amiknek a megoldásához valamilyen formában meg kéne sértse a KRESZ -t.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#142) ricsi99 válasza bambano (#138) üzenetére


ricsi99
addikt

Jól van meggyőztél ... te vagy a tökéletes pilóta.
Te felfogásod szerint mindenhol f1 es pilóták ülnek és a többi kamikaze csak azt várja mikor vetődhetnének elé.
Oké.
Beleolvastam a blogjaidba és itt befejeztem.
ui:
"látod, ilyen hsz-t ír az, akinek a látás annyira evidens, hogy eszébe sem jut, hogy egyébként nem az."
ezt még gyakorolhatod

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#143) Hieronymus válasza Somatom (#123) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ne csináld már.
Belinkelsz nekem egy magyar cikket és figyelmen kívül hagyod a németeket.
Tessék, itt vannak a német települések, ahonnan részeben vagy teljesen ki vannak tiltva az EURO4 előtti járművek. (Nyilván az autópályák és főútvonalak városi szakaszai átjárhatóak maradtak).
Umweltzonen und Fahrverbote in Deutschland

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#144) Hieronymus válasza bambano (#140) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...nincs itt semmiféle mesterséges intelligencia, robot gyorsan választ a beleprogramozott esetekből, oszt jónapot..."

Az átlag vezetőnek ennél sokkal kevesebb tapasztalatból kell megoldania a helyzetet.
Az átlag vezető tudja, három lehetősége van. Rálép a gázra, fékez vagy kanyarodik.
Ebből a negyedik lesz megvalósítva általában. A gyenge fékezés mellé, erős kormányrángatás.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#145) Somatom válasza Hieronymus (#143) üzenetére


Somatom
veterán

Csináltattál már ilyen plakettet? Én már igen. Régebbi dízelre. Símán zöldet kapott. Az új rendelkezésen viszont elhasalna. Ha megnézed az általad linkelt cikkben, akkor láthatod, hogy nem csak a színe, de még a formája is más, mint az Umweltzone -os matricáé. Idézet a linkelt cikkből:

"Möglich ist jedoch auch, dass Städte darüber hinaus auch Fahrverbote aussprechen, die sich z. B. auf bestimmte EURO-Klassen von Dieselfahrzeugen beziehen.
Die von verschiedenen deutschen Städten bereits ab dem Jahre 2018 einzuführenden Dieselfahrverbote beziehen sich auf noch zu definierende Diesel-Fahrverbots-Zonen oder auch blaue Umweltzonen, die dann bestimmten Dieselfahrzeugen aufgrund ihres hohen NOx-Ausstoßes die Zufahrt in diese Zonen untersagen.
"

Miért ír külön dízel tiltásról, ha a tiltás mindkét meghajtási módú járműtípusra egységesen érvényes? Nem 100% -os a németem, de sztem a "Diesel-Fahrverbots-Zonen" kifejezés elég egyértelmű.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#146) Butcher82 válasza Wasquez (#119) üzenetére


Butcher82
senior tag

Húú.....remélem a forma 1 is ilyen lesz. :)

Én a saját véleményemet mondtam el, nekem NEM kell, Te egyből rám akarsz erőltetni egy olyan dolgot, ami még csak nem is létezik. Rengeteg dolog kell ehhez még (nálunk Magyarországon pénz, az embereknek majd, hogy meg tudják venni a technikát, nem ám arra, hogy "autós vidámparka menjenek" :) , közel 20 éves gépparkal jár a magyar!). Nem véletlenül írtam, hogy jó lenne már elérni azt a szintet, hogy elektromos autóval járjunk, szerintem per pillanat ez a legégetőbb probléma, de nézzük amerikát, ott lenne rá pénz is, de azért ha egy 67-es Camarot kell újjá építeni és utána bűzöltetni arra senki nem mondd nemet...

[ Szerkesztve ]

***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯

(#147) Somatom válasza Butcher82 (#146) üzenetére


Somatom
veterán

Az elektromos áramnak is keletkeznie kell valahol és el kell jutnia a töltőoszlopokhoz.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#148) Butcher82 válasza Somatom (#147) üzenetére


Butcher82
senior tag

Ez világos, arra akartam kilyukadni, hogy amiről beszélünk az egyelőre sci-fi, a belső égésű motorokat kell előbb kitakarítani, de tudom ez is óriási feladat.

De ha arra gondolsz, hogy az sem igazán környezetkímélő, igaz persze, de azért a benzin és gázolaj égetése sokkal rosszabb körülményeket okoz. Plusz, a motorolaj és egyéb kenőanyagok használata és cseréje az autókban.

Egyébként nekem nem kell váltó pl. A kormányzással vagyok úgy, hogy megtartanám. Tőlem az is jöhet, gps koordináták alapján folyamatosan felügyelik a haladási sebbeségemet, pl. nem engednek 50km/h-nál jobban menni lakott területen... Szerintem ezzel is lehetne már életeket menteni.

[ Szerkesztve ]

***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯

(#149) Gargouille válasza ricsi99 (#136) üzenetére


Gargouille
őstag

Ha már erre hivatkozol, legalább egy nyavalyás szoftvert mutass ami valóban komplexebb és sikerült hibamentesre megírni. Még egy operációs rendszert sem tudnak úgy elkészíteni, hogy ne kelljen állandóan toldozgatni-foltozgatni. Igen, elméletben lehetséges készíteni hibátlan szoftvert, a gyakorlatban eddig ezt a bravúrt még senki nem nagyon ugrotta meg, leszámítva az aknakereső összetettségű dolgokat.

És a szoftver még csak egy dolog, de most gondolj bele ha mondjuk sérül/meghibásodik/lefagy/felforr pár szenzor menet közben amire a szoftver támaszkodik. Akkor elégtelen vagy fals információk alapján fogja "meghozni a döntéseit", ami a közúton gyakorlatilag azonnal végzetes lehet.

Egy ember - legyen bármilyen gyarló, tökéletlen és figyelmetlen - azonnal "érzi" ha valami nem olyan mint szokott lenni (valami mintha kattogna hátul... most mintha másképp gyorsulna... picit mintha maszatolna.... stb.) és sokszor meg se tudnád indokolni, hogy pontosan mi a gond, de érzed, hogy nem oké, félreállsz és rájössz, hogy helyes volt a megérzésed. Egy önvezető autóból ez hiányozni fog, akárhány szenzort és szenzor figyelő szenzort is raksz bele. És ahogy egyre összetettebb a rendszer annál több lesz a hibalehetőség.

Szóval én azt gondolom, hogy a kocsi vezetés nem emberfeletti dolog egy embernek. Egy gépnek viszont a jelenlegi technológiai fejlettségi szinten még az. Ha nem így lenne, akkor már rég önvezető autókkal közlekednénk.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#150) Somatom válasza Butcher82 (#148) üzenetére


Somatom
veterán

Az elektromos autó se problémamentes, annak is megvannak a műszaki hátulütői. Ami pedig az áramellátást illeti, kíváncsi lennék egy olyan felmérésre, hogy milyen következményei lennének annak, ha a Budapesten közlekedő autók mind elektromos meghajtásúak lennének. Milyen forrásból szereznénk annyi áramot? Milyen beruházásokat igényelne, hogy az elektromos hálózat stabilan bírja azt a terhelést? Hogyan kompenzálná az állam a kieső adóbevételt? Az áram most sem olcsó, a benzin és a gázolaj árában pedig a legnagyob tétel az adó. Sanszos, hogy belegebednénk az elektromos autóink költségeibe.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.