Mivel javarészt munkaeszköz-nem véletlenül írtam a lelakást-teljesen normális,hogy a kocsi futása/fentartása is a munkadíjjaim részét képezi.Ebbe adott esetben pl a parkolás is bele tartozik.Ez egy ilyen műfaj...Építőipar,és mivel a kérdéses autót jóformán kizárólag erre tartom fent,így ez teljesen természetes.Értsd jól:mindenki pont ugyanígy csinálja.Nem véletlen,hogy pl a belvárosban,ahol 450/óra a parkolás pl drágábban csinálom meg ugyan azt a munkát,mint csepel kertvárosi részén.És ez nem az én agylövésem,hanem ilyen szinten normális jelenség.
A lelakás nálam nem a koszos topánkát jelenti..Alpinozom elég sokat,így a galambszaros padlásoktól a ragadós bitumenes lapostetőkig sok helyen megfordulok.Mosakodni,átöltözni kultúráltan esély szinte semmi.Sok esetben még egy egyszerü kézmosás is komoly probléma lehet.Így az autó leginkább sok esetben egy trágyadombra emlékeztet.De míg ebből élek,ezen nehéz volna változtatni-hozzá teszem,sajnos.Márpedig egy irodába nehezen tudnám elképzelni az életem.És ennek javarészt a pénz az oka,nem feltétlenül a "tanulatlanság",vagy az,hogy szeretek megfagyni-megrohadni a melegben....
Senki nem mondta,hogy cserélni kell,de ez a trend.Egyéni preferencia,hogy ki meddig tart meg egy kocsit.És az emberek javarésze sikítva rohan lecserélni,ha van valami új a piacon.És azon agyfaszt kapok,mikor az ökolábnyom az önigazolás...
Az,hogy a kisautókat semmire nem tartom több összetevős dolog.Ebből az egyiket tapasztalatnak hívják.Autószervízünk is akad....És nagyságrendekkel több a gond az új,kis csodákkal,mint pl egy őskövülettel.Az üzemanyagot érintő hatékonyságot illetóen teljesen igazad van,de némileg beárnyékolja a képet a szükséges alkatrészek előállítása.Ami nálam a kopó cuccokon kívül kb zéró...Ami egy 28 éves kocsitól,nagyon sok km-el nem is rossz teljesítmény talán.Ellenben pl nem tudom mennyi energia lehet egy dsg váltó előállítása,amiből járt nálunk,olyan ami nem bírt ki 50ezer km-t...Persze ez csak kiragadott példa!De megkotlott turbók,hengerfelyek,vezérlések cseréje sajnos elég sztenderd.És sok csak néhány 10e km-t futott.Az,hogy ebbe mennyi szerepe van annak,hogy azok a motorok nem gyorsulásra vannak kitalálva-bármennyire is jól fest papíron-,mégis arra használják őket,nem tudom...Ellenpéldának:a viszonylag új nagy köbcentis autókkal is kevesebb gond van...
A véleményem még a fentiek alapján is teljesen szubjektív.De azért talán az ad némi támpontot a tartósságra,hogy papíron egy 1,2 tsi közel ugyan azt tudja,mint az én 2000-es benzinfalóm.Kíváncsi leszek az hol lesz pár száz ezer kilóméter múlva.Megváltozott a gyártók felfogása is.Ezzel párhuzamosan pedig az emberek igényei is.Ezt hívják fogyasztói társadalomnak,tervezett elavulással...
Nem hiszek benne,hogy régen mindenjobbvót,kell az innováció.Ha ezt tartóssággal is lehetne párosítani....Hmmmm....Szép új világ.Bármennyire fura,örülnék,ha az emberiség nem erre menne.Szeretek pl sziklát mászni,túrázni,stb.De a meglátásom szerint,hiába elavult egy autó pl,ha szinte semmit nem kell hozzá legyártani pluszban.Szemben fossák az új csodákat.Részben mert lerohadnak,részben mert az embereknek kell.Nem áltatom magam,hogy én a környezettudatosság élharcosa lennék!Csak aki erre hivatkozva cserélgeti az autóit sem kéne ebbe ringassa magát,mivel az autó nem csak akkor emészt energiát,mikor elfordítod a kulcsot benne...
A kocsik teljesítményét illetően pedig annyit:ezt szoktam meg.Melózni sem egy versenyautóval járok.Érzem is,hogy gyenge
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...