Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) csongi válasza Somatom (#44) üzenetére


csongi
veterán

Lehet en mas cikket olvastam?
"a magyar emberek legnagyobb baja az okosautóval alapvetően az, hogy okos. A legtöbben úgy vélik – a megkérdezettek kétharmada –, hogy az okosautókkal többé nem lehet majd élvezni a vezetés szabadságát, hiszen helyettünk egy robot irányítja a járművet. Ezt még minden második olyan ember is említette, akinek nincs jogosítványa és nem is tervezi megszerezni azt"

Illetve okos auto es nem motor. Hanyan is ulunk motorra azok kozul akik autot is vezetnek?
Motorozas 100* elvezetesebb lenne okosautok kozott.:D

(#52) Somatom válasza csongi (#51) üzenetére


Somatom
veterán

Leszűkíted a dugóban araszolásra. Nem csak városban lehet autózni. Mondjuk, a barátnőmmel elmegyünk egyet kirándulni. Én szeretek szép utakon vezetni. Pláne, vmi klasszikus, tuti verdával. Mondjuk, egy targatetős, C3 -as Corvette -tel.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#53) UnA válasza Somatom (#52) üzenetére


UnA
Korrektor

"Én szeretek szép utakon vezetni. Pláne, vmi klasszikus, tuti verdával."

Ezt neked senki sem tiltja meg, sőt ehhez szintén nem kell saját autó.

(#54) csongi válasza Somatom (#52) üzenetére


csongi
veterán

Persze az egy feeling. :)
Targatetos okosautoval is el lehet menni, es en nagyon elveznem, hogy nem vezetek, hanem a tajat nezem, es a baratnommel tudok beszelgetni.
De ugye a statisztika azt is kimutatja, hogy a jarmuhasznalat zome varosi kozlekedes.
Munkahely, suli es ilyenek oda vissza napi szinten. Kirandulasos hasznalat kb 10%.
Magyarorszagrol van szo. Nagyobb fejlettebb orszagokban ez az arany mar nem igaz.
A kozossegi autozas mar mas teszta. Mindegy minek nevezzuk, kozossegi kozlekedes vagy autozas. Ez valamikor a regmultban mukodott volna, mikor 15-20 evet dolgoztak egy munkahelyen es ennyi ideig voltak ugyan azok a munkatarsak.

A motorozas mar tenyleg az elvezeti faktor csucsa. Ott szo szerint gepezkedni kell. :). De boritekolom, hogy az elvezete nagyobb lenne onvezeto autok kozott.

[ Szerkesztve ]

(#55) Gargouille


Gargouille
őstag

Kicsit távolabbról szemlélve én gáznak érzem, hogy a mostani trend az, hogy ne legyen saját autód mert minek, ne legyen lakásod inkább bérelj, ne legyen készpénzed inkább legyen mindened egy bankban, ne legyen adathordozód, tárolj mindent a felhőben... de mi a vége ennek? Ne legyen semmid a világon és az élet legalapvetőbb területein is legyél totálisan kiszolgáltatott, függő helyzetben különböző szolgáltatóktól/cégektől?

A történelem folyamán hosszú évszázadok és nem kevés vér árán jutottunk el oda, hogy "kvázi szabadságba" élünk, hogy jogokat harcoltunk ki, aminek része az önrendelkezés és a saját tulajdonhoz való jog is. Enélkül a szabadság mint olyan sem értelmezhető. Megértem, hogy a profitvezérelt tech világ alapvetően érdekelt abban, hogy függő helyzetbe hozza az embert hiszen ez nekik óriási pénz. De tényleg a mi érdekünkben történik ez?

Másik oldalról engem zavarna ha elveszíteném a vezetés képességét (hisz amit nem használ az ember az elsatnyul).

Harmadrészt elnézve a szoftverpiacot (minőség, hibamentesség), a jó isten mentsen meg attól, hogy egy szoftverre bízzam ennyire közvetlenül az életem. (Nem update-elt időben? Sajnáljuk meghalt...) Az önvezetés roppant összetett feladat, ennél jóval primitívebb feladatokra sem képesek bugmentes szoftvereket fejleszteni (mert ugye határidő van, ki kell adni, legyen bughalmaz, majd patch-eljük...)

Itt az önvezető autók kapcsán (is) merültek fel bennem ezek a kérdések. Valóban jobb lenne ez nekem/nekünk? Ha szélesebb összefüggéseit is nézem, akkor bennem vannak rossz érzések.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#56) Somatom válasza csongi (#54) üzenetére


Somatom
veterán

Viccelsz? Van alattad egy 7 literes V8 és nem szeretnéd uralni, irányítani?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#57) Somatom


Somatom
veterán

Ha már önvezetés, gondolatébresztőnek bedobnék egy példát. Ezt a videót egy hasonló topikban linkelte valaki, igazolásul arra, hogy a robot mennyivel jobb, mint a humán sofőr. Kíváncsi lennék arra, hogy ha munkába menet, egy önvezető autóban lennétek utasok, akkor szerintetek mi történne veletek, a robot hogyan oldaná meg ezt a szitut?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#58) #33253120 válasza Somatom (#56) üzenetére


#33253120
törölt tag

A "Micimackó szindrómások" sosem hiszik el, hogy mások mást szeretnek mint ők....

(#59) btprg válasza Gargouille (#55) üzenetére


btprg
senior tag

+1
Minden szavaddal egyetértek.

#49 (fairi)

"Old timerek sose fognak kihalni. Gondolom valami jeladót tetteknek be így önvezetők is látni fogják és robotagyak figyelmeztetik egymást, hogy egy őrült ember is van közelükbe."

Ebben reménykedek én is... :) De sokan már itt is azon kínlódnak, hogy az önvezetésen kívül minden más csak versenypálya, vagy gigaadókkal ellehetetleníteni.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#60) Somatom válasza #33253120 (#58) üzenetére


Somatom
veterán

Remélem, nem rám gondoltál! Engem nem zavar, ha egyeseknek az a fétisük, hogy egy közösségi robotautóban, idegenekkel utazgassanak. Elfogadom én a másságot, csak ne legyen kötelező, mert akkor ki fogunk halni! Engem hagyjanak ki ebből, hagyják meg nekem is a választás lehetőségét!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#61) #33253120 válasza Somatom (#60) üzenetére


#33253120
törölt tag

De, pont arra gondoltam, hogy amit te használsz az jó, és bárki bármi mást használ az azt sem tudja mire van szüksége.
Mi az, hogy a közösségi autózás fétis? És le is buzizod őket rögtön.
Nem neked való? Ok, ezt leírtad. De azt nem értem miért kell folyamatosan illyen hangnemben fröcsögnöd róla?
Tudod, mint amikor micimackó mézet vitt a nyuszinak ajándékba....

Ráadásul zseniálisan kiragadtál egy pontot az ötből, és beakadt a tűd a közösségi autózáson, a többi részét ignorálod. Mintha meg sem próbáltad volna megérteni a cikket...

(#62) Vesa válasza btprg (#45) üzenetére


Vesa
veterán

Ezt úgy mondod, mintha emberi sofőrrel nem fordulhatna elő baleset, vagy ott nem lehet egy hülyegyerek, aki bele vezet a falba mondjuk tök részegen. Ja de...ez ma mindennapos. Van még valami érved?

A tudomány a valóság költészete!

(#63) csongi válasza Somatom (#56) üzenetére


csongi
veterán

Van versenypalya, a kozut nem az.
Totalfelesleges a v8 megalomania.
Egy fostos 1.6-al befosatom a jobb egyest ha kell.

(#64) tomcat78 válasza csongi (#63) üzenetére


tomcat78
őstag

Jó az a v8....Sehol nem határozza meg a KRESZ,hogy az aktuális sebességhatárt mennyi idő alatt érheted el.... ;] :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#65) Vesa válasza Somatom (#56) üzenetére


Vesa
veterán

Uralják azt a V8-at egy emberektől elzárt helyen! De ne az utakon janiskodjon a sok idióta, kinyírva mások családját. Az egyik barátom így halt meg, vétlen volt. Ott is volt egy "élményvezető", aki azt hitte, rá nem vonatkoznak a fizika törvényei. És persze ő túlélte. Szerencsére legalabb börtönben rohad még jó pár évig, de én simán kivégeztetném az ilyeneket, akik megölnek fiatal embereket, családokat csak azert, mert "élvezni akarják a vezetést". Éppen ezert drukkolok az autonóm autókat fejlesztőknek, mert még a nyilvánvaló hibái ellenére is ezerszer biztonságosabb egy ilyen jármű, mint idióta emberek sajat belátására bízni a veszélyek felmérését.

A tudomány a valóság költészete!

(#66) Somatom válasza #33253120 (#61) üzenetére


Somatom
veterán

Biztosan ugyanazt a topikot olvastuk? Több témakört felvetettem a témával kapcsolatban, nem csak a közösködést. Az tény, hogy határozott véleményem van róla. Azért, mert a sok álmodozóval ellentétben, több tízezer Km -t utaztam így. Nekem úgy tűnik, hogy ezt általában úgy képzelik el, mint egy Bla-Bla-Car reklámot. Szimpatikus arcok összeülnek, és az utazás idejét azzal töltik, hogy közös érdeklődési körükbe tartozó témákról, vidáman cseverésznek. A valóság viszont nagyon más! Kötözködő félrészegek, ostoba, hisztis picsák, ember, aki azt sem tudja, hogy hova akar eljutni, ölbepisáló kiskutya, stb., stb.
Ennyit a közösködésről. Volt szó arról, hogy az autóiparban az árverseny törvényszerűen a minőség rovására megy. Továbbá, azt is említettem, hogy jó lenne egyes közlekedési szitukat a gép szempontjából is kielemezni. Érdekes eredményre jutnánk. Szvsz. egyáltalán nem csak egy szempontból nézem a témát.
Ha visszaolvasol, akkor azt is észreveheted, hogy a robotautók ellenzői nem beszélnek tilalomfákról. A támogatók viszont gyakran említenek szükséges kényszerintézkedéseket a humán irányítású magánautókat preferálókkal szemben. Miért kellenének kényszerintézkedések? Az ember ösztönösen az általa vélt jobbra vágyik. Érjék el, hogy ezt a technológiát mindenki, számára jobbnak tartsa és akkor nincs szükség semmilyen kényszerre!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#67) csongi válasza tomcat78 (#64) üzenetére


csongi
veterán

Mennyivel hamarabb fogja elerni a 90et? Vagy itthon a 130?
Mennyivel ad nagyobb elvezetet aranyaiba a zabalt benzinmennyiseggel?
Olyan erzes ami az egot es a megalaniat elteti.
Kornyezettudatossagtol nagyon
messze all.

(#68) Somatom válasza csongi (#67) üzenetére


Somatom
veterán

"Mennyivel ad nagyobb elvezetet aranyaiba a zabalt benzinmennyiseggel?"
A végeredmény szempontjából technikailag nincs különbség aközött, hogy egy bomba csajjal, vagy a vasorrú bábával kefélsz. De, valamiért mégis más. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#69) jerry311 válasza csongi (#67) üzenetére


jerry311
nagyúr

A v8 nem a környezettudatosságról szól. :U
Aki v8-as autót vesz, azért teszi, mert az kell neki.

(#70) csongi válasza jerry311 (#69) üzenetére


csongi
veterán

Azert veszi, mert vehet. :)
Nekem lezerkard kell.

(#71) jerry311 válasza csongi (#70) üzenetére


jerry311
nagyúr

Azt is vettem. Na jó, nem lézerkard, de jelenleg ezt lehet kihozni a technológiából. :DDD
Értelmes dolgokra nem lehet használni, mert már minimumon is maradandó látáskárosodást okoz a visszaverődő sugár is. :(

(#72) Alchemist válasza Somatom (#52) üzenetére


Alchemist
addikt

Ha valaki nagyvárosban nem vezet, mert - jogosan - után napról-napra dugóban araszolni és néha elmegy kirándulgatni, lehet hogy évente még 1500-2000 km-t se vezet. Az ilyen az élményt kereső mazsola, akitől óvakodjon minden gyakorlott vezető... hacsak nincs jól működő önvezetés vagy rásegítés a verdájában.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#73) btprg válasza Vesa (#62) üzenetére


btprg
senior tag

Én érzek némi különbséget két dolog között:

1. Találkozok véletlenül egy idiótával aki megpróbál kinyírni.
2. A világ bármely pontjáról bárki szórakozásból kinyírhat bármikor, vagy egy szoftverhiba szintén bármikor.

A második nekem kevésbé szimpatikus, mert ott esélyem sincs elkerülni a bajt. De elfogadom, ha neked más a véleményed :) (Olvasom másik hozzászólásodban a személyes érintettséget, ez alapján meg tudom érteni hogy így érzel.)

#66 (Somatom)

"Ha visszaolvasol, akkor azt is észreveheted, hogy a robotautók ellenzői nem beszélnek tilalomfákról. A támogatók viszont gyakran említenek szükséges kényszerintézkedéseket a humán irányítású magánautókat preferálókkal szemben. Miért kellenének kényszerintézkedések?"

Többek között engem is ez zavar...

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#74) Hieronymus válasza Somatom (#68) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A szomszédom csak mosolyogna a V8-on.
Minden hónapban egy-két hétvégén valódi sportautóval nyomul. Igaz bérli, de valódi vezetési élményhez jut.

A járművezetést közlekedésnek tekintem. Nagyvárosban, kisautóval. Távolra meg a lakóautó a legjobb.
Az optimális megoldást a Daimler szolgáltatná. A lakókocsi hátuljába beparkolhat egy Smart. Sajnos nem engedhetem meg magamnak.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#75) bambano válasza csongi (#67) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

akkor vagyok környezettudatosabb, ha egy hosszú életű v8-at hajtok 15 évig, vagy akkor, ha fűnyírókat hajtok 5 évig és cserélem őket?

akkor vagyok környezettudatosabb, ha alacsonyabb hőmérsékletű munkaütemmel dolgozó 4 literes v8-at hajtok, amiből nem jön ki nitrogénoxid, de több széndioxid jön ki, vagy akkor, ha ezres turbós motort kergetek, amiből valamivel kevesebb széndioxid jön ki, de sok nitrogénmonoxidot is gyárt?

érdemes lenne gondolkodni kicsit.

más:
"Engem nem zavar, ha egyeseknek az a fétisük, hogy egy közösségi robotautóban, idegenekkel utazgassanak. ": szerinted akkor utazol jobban, ha 4 ember beül egy közösségi robotautóba, vagy akkor, ha 400 ül be egy közösségi robotjárműbe, lásd metró, busz.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#76) Somatom válasza bambano (#75) üzenetére


Somatom
veterán

A saját autómban utazok jobban.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#77) Somatom válasza Alchemist (#72) üzenetére


Somatom
veterán

Ez nem törvényszerű. Attól, hogy hétvégén gurulok egy élményest, én még letolok mellette 8-10 ezer Km -t havonta. Remélem, hogy nem minősülök kerülendő mazsolának. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#78) csongi válasza bambano (#75) üzenetére


csongi
veterán

Akkor vagyok környezet tudatosabb ha minden olajcserekor 50%-al kevesebb olajat használok?
Vagy akkor ha 50%-al kevesebb gumit, féket koptatok el?
Vagy akkor ha kevesebb alapanyagból építek egy autót? Ergo kisebb súlyhoz kevesebb energia elegendő a mozgatáshoz.
Vagy akkor ha töredéke mennyiségű olajat kell finomítani szállítani és minden más egyéb ami az energiáját biztosítja?

Valóban érdemes lenne gondolkodni kicsit.

Illetve melyik üzemű motorról beszélünk?
Diesel? A kis köbös motorokat ki sem lett volna szabad adni. Személyautóba eleve hiba volt a polgári fejlesztése.

Benzines? Nagy járművek, pont a verseny pályára valók.

Réges régen az enyészeté kellene legyen a belső égésű motor. Az üzemanyagból meg más módon, sokkal hatékonyabban kellene kivonni az energiát.

Egy korszak a végéhez közeledik, el kell engedni, a következtetéseket levonni.

(#79) tomcat78 válasza csongi (#67) üzenetére


tomcat78
őstag

1:leszarom mennyit eszik az autóm,kifizettetem a javarészét,mert nem érdekel,ha esetleg napi szinten pár száz forintal kebvesebb marad a zsebembe.Cserébe nem kell a downsizeingolt szarokkal szenvednem alsó hangon 5 évente,mert a fogyasztói társadalomnak készülnek.
2:sajnálnék melóba lelakni egy kb új autót,még ha szar is.
3:Mi a búbánat környezettudatos azon,hogy minimum 5 évente cserélsz autót mondjuk tizen vagy huszon helyett?Megsúgom:semmi!De ebben a témában akár tovább is megyek szívesen.Veszel/cserélsz 5 évente valami csodára.Ok....De gondolom az megvan,hogy a kis köbcenti,turbós hulladékok mennyire környezetkímélők.Ok,mennek,lámpától lámpáig-úgy ahogy-,de kb ott a vége...Cserébe okádják a nitrogént.Jó mi?
Arról az apróságról meg ne is beszéljünk,hogy azokat,amiket te az aktuális trendeknek megfelelően megveszel ki is kell fejleszteni,tesztelni,gyártani....Évente.Mire eljut hozzád minimum annyi kárt tesz a környezetben,mint bármi más(vélemény!!)
4:A slussz poén:a magukat diesellel vigasztalóknal is van egy rossz hírem:lehet,hogy kevesebbet fogyaszt,stb....De!Maga a gázolaj előállítása jóval több káros anyaggal bír,mint a benzines autók úgy általában.
Félre értés ne essék:nem vagyok ellene a fejlődésnek.De azért jussunk el odáig,hogy amíg az energiák javarészét fosszilis üzemanyagok adják,addig a környezettudatosság még bicajjal is mellébeszélés.Mivelhogy azt is gyártani kell,energia befektetéssel.
És végül,csak,hogy árnyaljam valamennyire:igen,vannak előitéleteim az autókkal kapcsolatban.Kis köbcenti:lomha-gyenge...a gázolajos csodákról meg ne is beszéljünk.Persze ez mind szubjektív.De azt hozzá tenném,hogy pl gyorshajtásért és egyéb közlekedési kihágásért-legalábbis eddig-soha nem büntettek meg.És nincsenek kis autók itthon...2000-es szívó a hétköznapora...A többi fölfele.Ja,és annyit hozzá tennék:ha tombolni akarok (zárt)pályára megyek.
Még valami:erős autóval,motorral is lehet normálisan közlekedni,meg egy gyengébbel is lehet hülye a sofőr.Felesleges beskatulyázni mindenkit az autója alapján.Csak el kell fogadni,hogy van az az ember,akinek az 1,6 meg a száz pár ló,meg a száz-pár nm nyomaték egyszerüen közlekedésre alkalmatlan...

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#80) fairi válasza Somatom (#50) üzenetére


fairi
addikt

Munkára fogott autóknak is sok a költsége, és a sofőr se olyan olcsó.
Bp-n a taxi alapdíj: 700 Ft, útdíj: 300 Ft/km, várakozás: 75 Ft/perc

Ha kiépül a közlekedését intéző rendszer, és a robotagyak ára is lecsökken akkor azonnal más lesz a dolog fekvése. 1 teljes napot tudnak majd menni (aksik is fejlődnek, napi 700-1000 km elérhető cél), utána töltés (1-2 óra), akkor szenzorok lepucolása, számítógép kiolvasása és mehet tovább. Évente kisebb szervíz, 3-4 évente kell nagyobb szervíz.

(#81) Somatom válasza fairi (#80) üzenetére


Somatom
veterán

Ilyen futásteljesítmény esetén két évet sem bírna az autó. Napi 700 -zal számolva, az félmillió Kilóméter.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#82) csongi válasza tomcat78 (#79) üzenetére


csongi
veterán

"1:leszarom mennyit eszik az autóm,kifizettetem a javarészét"
Gratula
"2:sajnálnék melóba lelakni egy kb új autót,még ha szar is."
Más lelakja helyetted...és mindig az újbó lesz a használt. Attól hogy használtat veszel még az egykor új volt :)

"3:Mi a búbánat környezettudatos azon,hogy minimum 5 évente cserélsz autót mondjuk tizen vagy huszon helyett?" Ki mondta azt hogy 5 évente cserélni kell?

"Ok....De gondolom az megvan,hogy a kis köbcenti,turbós hulladékok mennyire környezetkímélők.Ok,mennek,lámpától lámpáig-úgy ahogy-,de kb ott a vége...Cserébe okádják a nitrogént.Jó mi?"
Ezt az igényt az utolsó véleményed idézi elő.
" Miszerint,Csak el kell fogadni,hogy van az az ember,akinek az 1,6 meg a száz pár ló,meg a száz-pár nm nyomaték egyszerüen közlekedésre alkalmatlan..."

".De azért jussunk el odáig,hogy amíg az energiák javarészét fosszilis üzemanyagok adják,addig a környezettudatosság még bicajjal is mellébeszélés.Mivelhogy azt is gyártani kell,energia befektetéssel."
Ez tény, csak a mennyiség és az energia felhasználás hatásfoka nem mindegy.

"És végül,csak,hogy árnyaljam valamennyire:igen,vannak előitéleteim az autókkal kapcsolatban.Kis köbcenti:lomha-gyenge...a gázolajos csodákról meg ne is beszéljünk.Persze ez mind szubjektív"
Mint korábban is írtam, vétek volt engedni fejleszteni a gázolajos meghajtást az autókba.

(#83) #06658560 válasza tomcat78 (#79) üzenetére


#06658560
törölt tag

Elmondanád mégis hogy tud több káros anyaggal járni a dízel előállítás a benzineshez képest?

(#84) Gargouille válasza Vesa (#62) üzenetére


Gargouille
őstag

Ebben igazad, az ember is hibázik, sőt... de ha hibázik felelősségre is vonható.

Nem az a baj ha lesznek önvezető autók (mert előbb-utóbb lesznek), csak ne kényszerítsék rám. Amíg választhatok magam vezetek, amikor megvonják ezt a jogot tőlem, nos akkor nem tudom mit csinálok. Nyilván valahogy majd igazodom a megváltozott körülményekhez, de remélem ez már nem az én életemben lesz.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#85) tomcat78 válasza csongi (#82) üzenetére


tomcat78
őstag

Mivel javarészt munkaeszköz-nem véletlenül írtam a lelakást-teljesen normális,hogy a kocsi futása/fentartása is a munkadíjjaim részét képezi.Ebbe adott esetben pl a parkolás is bele tartozik.Ez egy ilyen műfaj...Építőipar,és mivel a kérdéses autót jóformán kizárólag erre tartom fent,így ez teljesen természetes.Értsd jól:mindenki pont ugyanígy csinálja.Nem véletlen,hogy pl a belvárosban,ahol 450/óra a parkolás pl drágábban csinálom meg ugyan azt a munkát,mint csepel kertvárosi részén.És ez nem az én agylövésem,hanem ilyen szinten normális jelenség.
A lelakás nálam nem a koszos topánkát jelenti..Alpinozom elég sokat,így a galambszaros padlásoktól a ragadós bitumenes lapostetőkig sok helyen megfordulok.Mosakodni,átöltözni kultúráltan esély szinte semmi.Sok esetben még egy egyszerü kézmosás is komoly probléma lehet.Így az autó leginkább sok esetben egy trágyadombra emlékeztet.De míg ebből élek,ezen nehéz volna változtatni-hozzá teszem,sajnos.Márpedig egy irodába nehezen tudnám elképzelni az életem.És ennek javarészt a pénz az oka,nem feltétlenül a "tanulatlanság",vagy az,hogy szeretek megfagyni-megrohadni a melegben....
Senki nem mondta,hogy cserélni kell,de ez a trend.Egyéni preferencia,hogy ki meddig tart meg egy kocsit.És az emberek javarésze sikítva rohan lecserélni,ha van valami új a piacon.És azon agyfaszt kapok,mikor az ökolábnyom az önigazolás...
Az,hogy a kisautókat semmire nem tartom több összetevős dolog.Ebből az egyiket tapasztalatnak hívják.Autószervízünk is akad....És nagyságrendekkel több a gond az új,kis csodákkal,mint pl egy őskövülettel.Az üzemanyagot érintő hatékonyságot illetóen teljesen igazad van,de némileg beárnyékolja a képet a szükséges alkatrészek előállítása.Ami nálam a kopó cuccokon kívül kb zéró...Ami egy 28 éves kocsitól,nagyon sok km-el nem is rossz teljesítmény talán.Ellenben pl nem tudom mennyi energia lehet egy dsg váltó előállítása,amiből járt nálunk,olyan ami nem bírt ki 50ezer km-t...Persze ez csak kiragadott példa!De megkotlott turbók,hengerfelyek,vezérlések cseréje sajnos elég sztenderd.És sok csak néhány 10e km-t futott.Az,hogy ebbe mennyi szerepe van annak,hogy azok a motorok nem gyorsulásra vannak kitalálva-bármennyire is jól fest papíron-,mégis arra használják őket,nem tudom...Ellenpéldának:a viszonylag új nagy köbcentis autókkal is kevesebb gond van...
A véleményem még a fentiek alapján is teljesen szubjektív.De azért talán az ad némi támpontot a tartósságra,hogy papíron egy 1,2 tsi közel ugyan azt tudja,mint az én 2000-es benzinfalóm.Kíváncsi leszek az hol lesz pár száz ezer kilóméter múlva.Megváltozott a gyártók felfogása is.Ezzel párhuzamosan pedig az emberek igényei is.Ezt hívják fogyasztói társadalomnak,tervezett elavulással...
Nem hiszek benne,hogy régen mindenjobbvót,kell az innováció.Ha ezt tartóssággal is lehetne párosítani....Hmmmm....Szép új világ.Bármennyire fura,örülnék,ha az emberiség nem erre menne.Szeretek pl sziklát mászni,túrázni,stb.De a meglátásom szerint,hiába elavult egy autó pl,ha szinte semmit nem kell hozzá legyártani pluszban.Szemben fossák az új csodákat.Részben mert lerohadnak,részben mert az embereknek kell.Nem áltatom magam,hogy én a környezettudatosság élharcosa lennék!Csak aki erre hivatkozva cserélgeti az autóit sem kéne ebbe ringassa magát,mivel az autó nem csak akkor emészt energiát,mikor elfordítod a kulcsot benne...
A kocsik teljesítményét illetően pedig annyit:ezt szoktam meg.Melózni sem egy versenyautóval járok.Érzem is,hogy gyenge :D

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#86) tomcat78 válasza #06658560 (#83) üzenetére


tomcat78
őstag

Röviden?Ugyanannyi gázolaj gyakorlatilag kb 2szer annyi kőolajból termelődik ki,mint benzin.Emlékeim szerint egységnyi kőolajból 40-pár százalék benzinnel szemben 22-23 százalék gázolaj nyerhető ki.
Alapvetően önmagában a gázolaj kb melléktermék a benzinfélék lepárlása során.A másik probléma a szénláncok hossza,ami a gázolajban jóval nagyobb,mint pl a benzinben.A szén-szénmonoxid viszonyát ezeket elégetve sztem nemn kell tovább fejtegetni.Persze nem vagyok vegyész,így tévedhetek is...

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#87) Hieronymus válasza tomcat78 (#86) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

".A másik probléma a szénláncok hossza,ami a gázolajban jóval nagyobb,mint pl a benzinben.A szén-szénmonoxid viszonyát ezeket elégetve sztem nemn kell tovább fejtegetni.Persze nem vagyok vegyész,így tévedhetek is..."

Ja nagyjából tévedsz.
A benzines járművek járművek problémája a szénmonoxid. Az Otto motorok esetében, évtizedek óta használatban van a szénmonoxid kibocséjtást csökkentő technológia. A gázolajas motorok problémája a füstölés, de ezt a részecske szűréssel megoldották. A ma újonnan kapható dízel motorok esetében a nitrogénoxid probléma is megoldódott. A gázolaj égetésével kevesebb széndioxid keletkezik, mint az Otto motorban. Természetesen azonos munka végzése esetében.
A környezetvédelem mai jövőképe szerint a benzines járművek hamarabb fognak eltűnni az utakról, mint a gázolajosak.

A gázolaj "mellék" termék, akkor is keletkezik, ha nem használjuk fel. A gyártási költsége és problémái, beleértve a környezet szennyezést, akkor fog megszűnni, ha benzin gyártását leállítják.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#88) lugoka válasza Somatom (#33) üzenetére


lugoka
csendes tag

Azért úgy kicsit nehéz biztonságosra tervezni, hogy az államnak kötelezően kell hagyni egy hátsó kaput :DDD Innen már elég csak egy kirúgott, sértődött munkatárs és borul minden, mint láthattuk is párszor.

(#89) lugoka válasza #06658560 (#83) üzenetére


lugoka
csendes tag

Pedig mennyivel jobb lenne ha egy kamion nem 30-35 liter gázolajat enne részecskeszűrővel megtámogatva, hanem 80-120 litert benzinből :DDD

[ Szerkesztve ]

(#90) lugoka


lugoka
csendes tag

Én ha lenne stabil, biztonságos, megfizethető önvezető közösségi rendszer úgy dobnám el a forgalmit, hogy többet elő se kerülne. De ehhez jól működő kellene.

Nem értem pl melóba menéshez miért kell 4 személyes autó? Beírom, hogy egyedül akarok menni és jön valami kis gyösz ami elvisz A-ból B-be. Ha vásárolni mennék akkor beírom azt és jön egy kombi stbstb...

Meg lehetne azért ezt oldani.
Mondjuk amíg emberek is vezethetnek közúton tuti nem lesz életképes a dolog. Főleg nálunk. Amíg nem tud 20 métert lemaradni a paraszt, hogy a másik be tudjon sorolni és gördülékenyebben menjen a forgalom vagy a kismajom ráakasztja magát a vonóhorogra 100 fölött, addig nem lehet itt semmilyen önvezető közlekedés.

(#91) Somatom válasza lugoka (#88) üzenetére


Somatom
veterán

Még titkos backdoor sem kell. Sokkal hétköznapibb eset is igényelhet beavatkozást. Linkeltem azt a rakpartos videót. Ha távirányítással nem avatkoznak közbe, akkor ott rohadsz meg a kocsiban, amíg nem érkezik egy rendőr. Vagyis, kell legyen a rendszerben lehetőség arra, hogy ember, vagy gép távirányítással utasíthassa a robotautót a KRESZ megszegésére. Ez viszont felvet néhány kérdést a biztonsággal kapcsolatban.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#92) lugoka válasza Somatom (#91) üzenetére


lugoka
csendes tag

Na igen. Ha megzavarodik a rendszer, akkor tök mindegy. Úgy képzelném el, hogy a rendőrnél van egy kártya vagy valami, amivel átveheti az irányítást. Addig meg küldjön a rendszer egy másik autót, hogy én mehessek tovább. Azért egy jól működő hálózattal (ami nálunk szintén álom) nem is kerül ilyen helyzetbe az autó.

(#93) Somatom válasza lugoka (#92) üzenetére


Somatom
veterán

Baleset robotautóval is történhet és akkor ugyanúgy forgalmi akadályt képez, mint egy humán sofőrös. Sőt! A sofőr még arrébb vihetné a sérült járművet, de a robot ezt nem teheti meg. Mindegy, te ott ülsz a robotautóban, ami az előtte levő útakadály miatt kénytelen állni. A záróvonal miatt nem fordulhat meg és mivel ott nincs kialakítva hely a biztonságos gyalogosközlekedésre, ezért a kiszállásra sem adhat engedélyt. Úgyhogy, ott dekkol négy ember egy autóban az üres rakparton. Biztos arra gondolnának, hogy milyen tuti dolog a robotautózás.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#94) tomcat78 válasza Hieronymus (#87) üzenetére


tomcat78
őstag

Ha a környezetvédelem számítana,már rég nem az olaj lobbi alapján kéne autókhoz hajtást gyártani.
A diesel motorok működésében igazad lehet,csak egy apró dolgot felejtettél ki a jövőképet illetően,hogy önmagában csak azért finomítani a kőolajat nem volna épp kifizetődő szerintem.Pont a vázolt arányok miatt a kitermelt mennyiséget illetően.Tehát ugyan ott tartunk,hogy a diesel,mint technológia már alapból halott ügy,mivel kb kétszer annyi kőolajat kell adott mennyiséghez lepárolni,mint benzinhez.Ergo,ha csak a gázolaj miatt finomítanak kb dupla mértékben szennyezi a környezetet kapásból a finomító egységnyi gázolajért,mint ugyanakkora egységnyi benzinért.Abban igazad van,hogy mint melléktermék(sok mással együtt:kerozin,pakura,stb) keletkezni fog.Amiben nincs környezetvédelmi szempontból pont a fent vázoltak miatt,az hogy a benzines elöbb fog eltünni.
Változnak a vásárlási szokások,és sok esetben a törvényi szabályozás is gondolom.Legjobb tudomásom szerint nyugateurópában csökken a dieselek aránya pont emiatt.Nem véletlenül jön hozzánk ennyi belőlük...
Nem akarok hitvitát nyitni,tudom sokan kedvelik a dieseleket,de ettől,mint termék összességében még mindig káros marad a természetre,bármennyire is korszerü egy motor.Ugyan ez igaz természetesen a benzinesre is.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#95) janos666 válasza gabor7th (#4) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Ezeknél a "ha neten van, akkor márpedig jön a hekker" érveknél sohasem értem, hogy miért veszik látszólag teljesen semmibe sokan azt, hogy van közeli offline megfelelője.
A buta autót is lehet fizikailag szabotálni, megrongálni úgy, hogy ne legyen azonnal nyilvánvaló, de nagy eséllyel okozzon balesetet (ha nem is garantáltan és nem rögtön halálost/totálkárost).

(#8) gabor7th

Nem jártak még olyan vidéki bankfiókban, ahol ha a testbeszédeddel már ordibálsz, hogy sietnél, akkor még nyugodtabban fecseg az ügyintéző a helyi ismerősével, akinek 2 perces dolgot 20 percen át csinál, te pedig 1 percre rohantál volna be valami gyors apróságért. Én néha már eleve inkább nyugodtan kocsikázok 20 percet a legközelebbi városig, mint hogy ezt játsszam.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#96) kelna91


kelna91
senior tag

"ezek a járművek folyamatosan adatokat gyűjtenek például a közlekedési, vásárlási, zenehallgatási szokásainkról, amelyek rossz kezekbe is kerülhetnek"

Definíció szerint rossz kezekben vannak ezek az adatok, ha nem a felhasználó teljes felügyelete alatt vannak.

(#97) Somatom válasza janos666 (#95) üzenetére


Somatom
veterán

A közeli offline -nak hogyan adsz utasítást távolról? EZT olvastad már? A különbség pedig az, hogy egy offline autó károsításához fizikailag oda kell menni. Tehát, csak egyesével lehet elvégezni. Abban nincs nagy haszonszerzési lehetöség. Tízezer, vagy százezer autót távolról, egyszerre hazavágni, na az már bíznisz.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#98) bambano válasza Somatom (#97) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ne aggódj, a helyzet egyáltalán nem ilyen rossz...

sokkal rosszabb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#99) Gargouille válasza janos666 (#95) üzenetére


Gargouille
őstag

Anonim módon, távolról, tömegesen bénítható meg az önvezető autó (de nem is kell szándékosság, elég sima üzemzavar vagy programozási hiba is), míg a buta autóhoz ode kell menned egyenként tönkretenni. Ég és föld.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#100) csongi válasza tomcat78 (#85) üzenetére


csongi
veterán

Uj auto hasznalt auto zurzavar.
Az lenne a jo, ha 5 evente ujra cserelhetnenk.
A leadott jarmu pedig mehetne ujrahasznositasra.
Globalis problema, hogy addig van rendes szerviz amig garancialis a gep. Aztan viszlat szerviz.
Az allapota pedig rohamosan romlik.
A kovetkezo proema a varos. Egyik belso egesu motor sem birja a reszleges felmelegedest es lehulest.
A teljesieny novekedessel a jarmuvek sulya is szepen megnott. Ergo Suly/LE aranya nem lett jobb.
A Nyomatek oldalon van javulas.
Ehhez olyan bonyolult rendszer egyuttesnek kell jelen lenni a jarmuben ami magaban hordozza a magas meghibasodast.
Mindegy, hogy zsonglorkodunk a belso egesu motorok az uzemanyak kis hanyadat hasznositjak a benne levo energianak.
Semilyen reszecskeszuros baromsag nem lesz megoldas, ha szuro a kipufogoba uriti le magat, vagy a szuro ara a horror kategoriaba esik, es a trukkozes fog menni vele.
Az allapot fontosabb mint a jarmu kora sok esetben.
De sajnos pont a kipufogo rendszer az amit kb soha nem cserelnek, vagy ha igen akkor kb ha kirohadt.
Pedig illene eroteljesen.
Vagyis az uj auto tesztpad adatai adsig ervenyesek amig uj a verda. Utana a felhasznaloi elet meg butatja a valos adatokat
A nagy brutal pickupok, WV, Q,X...stb jarmuvek ebben a fazisukban( mar pedig lesznek ebbe a fazisba)
Bepotoljak a kornyezetre mert karos hatasuk lemaradasat a kis autokhoz kepest.
Magam is szerelek, 2 kerketol a 4 kerikig.
Hianyozni fog a hangolas , a hangjuk, ahogy a gep eletre kel. De ha ez az ara annak, hogy az unokak ne egy elbaszott eletkeptelen bolygot kapjanak... akkor inkabb unoka, mint belso egesu motor.
Megertem az ellenvelekedoket is. De a mai adatokbol kiindulva brutalis jarmu mennyiseg kerul hasznalatba.
Kis europank csak egy toredeke. Jon felfele India, Kinaba az autozas csak eztan eled igazan. USA egyik legnagyobb barom allat ebben a dolgoban.
Kellett a Diesel botrany, hogy valtozas tortenjen.
A jelenlegi valosag helyzetet igazat majd kb 10-15 ev mulva kezdjuk megerteni.

Onvezeto autok pedig fejlodnek, sok meg a kerdes, de a megoldas is ott van, hiszen irsatlan mennyisegu adat informacio allar a rendelkezesre,a kerdes hogyan es mikor hasznaljuk fel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.