Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) wattafaka válasza #20655360 (#199) üzenetére


wattafaka
senior tag

Már nem emlékszem hány megás volt az akkori 9800pro-m, de talán 128, arra viszont tökéletesen emlékszem, hogy csak 1024 mediumra volt elég, viszont brutál grafikája volt az akkori viszonylatban. Az új doom valószínűleg nem fog így kitűnni

[ Szerkesztve ]

(#202) #20655360 válasza wattafaka (#201) üzenetére


#20655360
törölt tag

Én asszem 6600-assal toltam akkor. 128 vagy 256 MB, nem emlékszek, de ha jól rémlik, gyakori mikro szaggatással, korlátozottan játszható volt, max textúra beállítással.

(#203) jedis válasza wattafaka (#201) üzenetére


jedis
senior tag

Jól emlékszel, 128MB-os volt. Igaz léttezett később belőle 256MB-os is, de annak horror ára volt. A 9800-assal demózták a Doom3-at, a megjelenés előtt. Ugyan miért ? :)

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#204) arn válasza lee56 (#196) üzenetére


arn
félisten

Nem tudhatjuk, mit tud a konkurencia a kov korben :) es akkor elony volt nincs. Legalabbis az utobbi 10 evben mindig ez ment.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#205) Raysen623 válasza arn (#193) üzenetére


Raysen623
addikt

Ezt kétféleképpen lehet értelmezni:
1. A piacon lévő kártyák jelenleg is jól futtatják a meglévő játékszoftvereket, mindkét gyártó részéről. Tehát probléma nincs.
2. A fejlesztéseket tekintve itt bizony nem az MAD kúrta el, hanem az NV, mert annyira a jelenre szorítkozott, hogy most gáz van az új API-k használatánál. Szóval fejleszteni valóban úgy kell ahogyan írod, csak erről a zöldek megfeledkeztek vagy nekik nem szóltak :D

(#195) imi123 : nekem a jó öreg 6950-em viszi fullon és én is imádom azt a részt. Lassan csak eljutok a végéig :D

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#206) mlinus válasza djculture (#194) üzenetére


mlinus
őstag

én 980ti-vel játszottam végig maxra véve és nem esett 50 alá az fps, nagyrészt 60 fölött volt.
egyébként nem kell maxon játszani, még közepes beállításokkal is nagyob szép és egy átlagos gamer pc-n is jól elfut.

(#207) Abu85 válasza R.Zoli (#183) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az Oxide teljesen logikus irányba ment el. Az NV-re optimalizált async compute nem fut sokkal rosszabbul AMD-n, míg az AMD-nek jó pipeline offload sokkal rosszabbul fut NV-n. Tekintve, hogy a keverhető több GPU-s mód miatt nincs lehetőség eltérő kódot futtatni a gyártókon, így tök logikus döntés volt NV-re optimalizálni az új leképezőt. Ezen az AMD maximum 5%-ot vesztett, és láthatod, hogy így is messze gyorsabbak. Cserébe az NV teljesítménye nem omlik össze, ha állandóan aktív az async compute, tehát mehet a gyártók keverése. Az Oxide ezzel sokkal többet nyert, mint vesztett.

Egy fejlesztő számára a legfontosabb, hogy a PC-piacot nagy átlagban szolgálja ki, és ezért hoznak olyan döntéseket, amelyek az egyik gyártót hátrányosan érintik. A cél szentesíti az eszközt. Lesz egyébként olyan játék, ahol az NV-re rá lesz kényszerítve a single engine implementáció, és az AMD-hez lesz szabva a multi engine kód. A Hitmant így tervezik, de ott nem is lehet majd gyártókat keverni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#208) #85552128 válasza Abu85 (#207) üzenetére


#85552128
törölt tag

"de ott nem is lehet majd gyártókat keverni."

Szvsz ezt nyugodtan belehet áldozni, ha cserébe mindkét gyártó architektúráját maximálisan kilehet majd használni... Egy ilyen a userek <1%-át érintő dolog miatt kár mindenkit büntetni mert a mostani senkinek sem jó igazán, csak "elfut" mindenkién...
Eleve a multi-GPU ritka, hát még aki keverni akar. Ennek akkor lenne értelme, ha az IGP-ket is belehetne fogni - ÉS lenne értékelhető javulás is, mert DX12-es IGP bizony a legtöbb PC-ben már van/lesz.

Tesztet ugyan nem láttam erről, de vajon már egy AMD Kaveri vagy újabb IGP is használható a keveréshez ? Mert Intellel még single módban sem indul el DX12-vel tehát gondolom arra 0 optimalizálás volt.

[ Szerkesztve ]

(#209) gbors válasza #85552128 (#208) üzenetére


gbors
nagyúr

Szerintem ezt a keverést egy valakinek volt érdemes megcsinálnia - annak, aki elsőre ki tud jönni vele. Ennek így van hírértéke, az Oxide növeli a technológiai újító státuszát, a gyakorlati jelentősége meg kb. 0. Mindenki másnak felesleges ezzel foglalkozni.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#210) Abu85 válasza #85552128 (#208) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A keveréssel egyedül az AMD-t büntették, ráadásul nagyon picit, és nekik eleve van miből engedni. Valós értelmét egyébként én sem látom, de az Oxide bevállalta az R&D-t és megmutatta.

Technikailag bármit lehet keverni, csak változó a gyorsulás mértéke.

Intelre akkor lesz beépítve a támogatás, ha nem fagy le tőle a program.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#211) BiP válasza Abu85 (#207) üzenetére


BiP
nagyúr

És olyat nem lehet, hogy megírják mindkét kártyára optimalizált kódot, és a hardver függvényében indítja el?
NV-n vagy mixed-ben (de ez úgyis ritka) a mostani nv-re optimalizált kódot, ha meg csak AMD kártya van a gépben, akkor meg egy AMD-n még jobban futó kódot?
Vagy egyszerűen nem akartak kettőt csinálni? (plusz energia, plusz pénz, amit az AMD-től úgyis megkaptak volna ezért az extra előnyért :) )

(#212) Parano1d


Parano1d
aktív tag

Egyébként kövezzetek meg, de egy Stratégiai játéknál mi a fenének 60+fps?
Nem kell "hedsot" töredékmásodpercek alatt :D Más kérdés, hogy még a 30-hoz is erős vas kell magas beállításokkal, de hát finomhangolja a grafikát az ember..

(#213) AusWolf


AusWolf
őstag

Nem tudom, esett-e szó erről, de mi a helyzet az olyan rendszerekkel, ahol nem nVidia és AMD videokártya van keverve, hanem mondjuk Intel és nVidia vagy AMD? Gondolok itt például az nVidia Optimust használó laptopokra, amilyen az enyém is. Tudtommal a Broadwelltől kezdve Intelen is fut a DX12.

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#214) #85552128 válasza AusWolf (#213) üzenetére


#85552128
törölt tag

Intellel nem indul el egykártyás módban sem, AMD APU (Kaveri+) érdekes kérdés, tesztet még nem láttam erről.

[ Szerkesztve ]

(#215) Abu85 válasza AusWolf (#213) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindegy, hogy a keverésben a GPU dedikált vagy integrált.

Az Optimus és a hasonló szoftveresen átkapcsoló rendszerek DX12 alatt halottak. Helyette a Microsoft saját hibrid csomagja van. Olyan optimusos notebook mellett, amelyik nem támogatja a Microsoft hibrid csomagját az IGP fog működni, így a felhasználó gyakorlatilag elveszti a dedikált GPU-t. Ezt meg kell nézni egy Windows 10-zel. Az esetek többségében a hibrid csomag kompatibilis, de kell hozzá az IGP gyártójától is egy driver, hogy működjön.

Rendben van, hogy az Intelnek van DX12 implementációja, de a játéktól is függ a működés, és a Nitrous motorja egyáltalán nem fekszik annak, amire az Intel tervezte a hardverét. Emiatt még nincs engedélyezve a futtatás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#216) AusWolf válasza Abu85 (#215) üzenetére


AusWolf
őstag

Ez szomorú hír. :( Azt esetleg honnan tudhatom, hogy az én laptopom támogatja-e ezt a Microsoft csomagot?

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.