Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) wattafaka válasza #20655360 (#100) üzenetére


wattafaka
senior tag

ja oké, a hsz-edben, amire reagáltam, még 980-at említettél, ezért írtam a +30W-ot

(#102) repvez


repvez
addikt

Hát ez elég elszomorító,ha tényleg ez amit a dx12 tud.az összes cikk arról szolt hogy hányszoros gyorsulás érhető el vele erre ide tolnak egy 10%-os gyorsulást nv-n meg még lassult is.
Akkor milyen fejlődés lehet ebben ha a mostani hardvereken se hasít.
Legalább egy 60% gyorsulás elvárható lett volna.
Hacsak a rajzolási parancsok számának növekedését nézzük

(#103) alevan válasza repvez (#102) üzenetére


alevan
őstag

Ez a gyorsulás a DX12 két módja között van, nem DX11 és DX12 között.

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#104) arn válasza wattafaka (#97) üzenetére


arn
félisten

nem a penz resze erdekel, hanem hogy nem lehet csendesen meghuteni :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#105) wattafaka válasza arn (#104) üzenetére


wattafaka
senior tag

cáfolnám, az én kártyám ventilátorai pl. 60 fokig be sem kapcsolnak, egyedül bekapcsoláskor felpörög, hogy valamennyire leperegjen a por
fél éve használom, és az abszolút maximuma eddig 66 fok volt, kb. 30-40% ventisebességgel, amit a 60 fokos CPU ventije is elnyom

ezzel szemben a régi 280X-em szabályosan visított játékok alatt, mint egy porszívó, miközben a 80+ fokokat verdeste

(#106) arn válasza wattafaka (#105) üzenetére


arn
félisten

milyen kartya?

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#107) kalimist


kalimist
aktív tag

Anandtech: NVIDIA sent a note over this afternoon letting us know that asynchornous shading is not enabled in their current drivers, hence the performance we are seeing here. Unfortunately they are not providing an ETA for when this feature will be enabled.

(#108) wattafaka válasza arn (#106) üzenetére


wattafaka
senior tag

Msi GTX 980 Gaming

ami az érdekes, hogy a 280X is Msi Gaming volt, és mégis ég és föld a két hűtés közti különbség
valószínű, hogy simán az AMD/Nv GPU hőtermelése közt lehetett ekkora differencia, nem pedig az Msi TwinFrozr 4 és 5 között

[ Szerkesztve ]

(#109) sayinpety válasza kalimist (#107) üzenetére


sayinpety
tag

36x.xx driver tamogatja.
PRjuk csak idohuzas.

(#111) BiP válasza alevan (#103) üzenetére


BiP
nagyúr

Kb. mindegy, mert nálam DX11-> DX12 váltásnál némi lassulás tapasztalható (NV). Ha az új dx12-es kód alatt tovább lassul, akkor nem is erőltetem.

(#112) arn válasza wattafaka (#108) üzenetére


arn
félisten

a gtx980 egy 165w tdps kartya eredendoen :) nem csoda, hogy nem hangos.
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_980_Gaming/23.html

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#113) repvez válasza alevan (#103) üzenetére


repvez
addikt

ok akkor ha már van egy közel végleges dx12-es játékmotor akkor miért nem lehet még találni egy azonos tesztet dx11 vs dx12 viszonylatban?

valamiért nagyon titkolnak a valós teljesitményt.
igy semmit nem lehet még tudni,hogy milyen teljesitményre képesek a különbözö VGA-k nem csak a csúcs vga-k

(#114) Abu85 válasza repvez (#113) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

- DX12 előnye a DX11-hez képest.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#115) FollowTheORI válasza Abu85 (#114) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

NVnél ebből is látszik valami bibivan... GTX680 miért gyorsul jobban?
Mondjuk a 780Ti is érthetetlen., az ugyanúgy kepler mint a 680, ugyanúgy gyorsulnia kéne.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#116) repvez válasza Abu85 (#114) üzenetére


repvez
addikt

kösz esetleg konkrétabb fps értékek és a 3xxes VGA-kkal is?
VGA vásárlás elött álok és ez is szempont a kiválasztás elött,de az már látszik,hogy nem NV gyártmány lesz

(#117) FLATRONW válasza FollowTheORI (#115) üzenetére


FLATRONW
őstag

Pont ez szúrt szemet nekem is. Először arra gondoltam, hogy azért tudott gyorsulni, mert nincs driveresen lassítva a Kepler. Erre pedig meglátom, hogy a 780Ti meg lassult tőle. Pedig az az "okosabb" Kepler.

(#118) gbors válasza FollowTheORI (#115) üzenetére


gbors
nagyúr

Az idézett tesztből leginkább az látszik, hogy mennyire ótvar az AMD DX11-es teljesítménye. A 2GB-os 680 esetében vszleg VRAM-limit van, és ez kicsit enyhébb DX12-ben.
Azt is hozzá kell tenni, hogy Anandék tesztjében az R9 285 katasztrófálisan ment, sokkal lassabb volt, mint a 960. Szóval azért óvatosan kell bánni ezekkel az eredményekkel.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#119) Abu85 válasza FollowTheORI (#115) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A DX12 kevésbé eszi a memóriát, mint a DX11. Ettől gyorsulnak a 2 GB-os kártyák.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#120) #20655360 válasza wattafaka (#101) üzenetére


#20655360
törölt tag

Arra vonatkozott az írásom, hogy a Nano lényegesebben kevesebbet fogyaszt, mint a többi felső kategóriás Radeon. Sokakat eltántorít a magas fogyasztás, ill hőtermelés. (érthetően)

Szóval, itt egy best buy, felső kategóriás AMD kártya. Ezért sírt mindenki, nem? Tessék vásárolni, aki megteheti. :)) (Ha már olyan hatalmasak lettek az igények, az utóbbi években. (1440, 4k, 21:9, 144Hz és tsai.)

(#121) haxiboy válasza #52815360 (#59) üzenetére


haxiboy
veterán

960-on nincs megnyírva a memória vezérlő, de a 970-nek igen...

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#122) füles_ válasza Abu85 (#119) üzenetére


füles_
őstag

Abu,ha nem olvastad a 980Ti topikot: DX12 alatt csökken a GPUk OC potenciálja,vagy marad kb ugyanolyan mint DX11 alatt?

(#123) Abu85 válasza füles_ (#122) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Programfüggő. A Nitrous motorral biztosan csökken valamennyit, de nem sokkal. Az biztos, hogy többet csökken a Radeonoknak a tuningpotenciálja, mert ott tényleg párhuzamosíthatók a pipeline-ok.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#124) #85552128 válasza #20655360 (#120) üzenetére


#85552128
törölt tag

Max akkor éri meg ha nem fér be más kártya... Egy 2-3 ventis, 2-2,5 slotos hűtéssel rendelkező kártya idle néma, terhelés alatt pedig szintén halkabb/hűvösebb lehet, akár AMD akár nVidia, a fogyasztást meg lelelhet butítani minden kártyánál a power target állításával. Custom hűtéssel és custom PCB-vel (ennél meg a Furynál is van elég hangos coil whine) tényleg "best buy" lehetne, de akkor ki venne Fury-t :F

[ Szerkesztve ]

(#125) füles_ válasza Abu85 (#123) üzenetére


füles_
őstag

Köszi :R

(#126) #52815360 válasza haxiboy (#121) üzenetére


#52815360
törölt tag

Nincs ott megnyirva egyiken sem. Egész egyszerűen hülyén cimezi meg a memóriát.

[ Szerkesztve ]

(#127) FollowTheORI válasza Abu85 (#119) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

A 3GB meg már elég? :)

No mindegy... ez még nagyon felemás így... remélem hamarosan kijön a végleges játék is mostmár.
Meg persze a hozzájuk szánt driverek is mindkét oldalon. :D

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#128) mlinus válasza FollowTheORI (#127) üzenetére


mlinus
őstag

Én inkább azt várom hogy több dx12-es játék jöjjön. Quantum Break, Gears of war UE, Deus Ex stb. Mondjuk az első kettő kicsit olyan szagú mintha a win10/store promótálása miatt lenne csak a dx12 követelmény, de remélem nincs igazam.

(#129) jedis válasza mlinus (#128) üzenetére


jedis
senior tag

Gears of War: Ultimate system requirements:

Minimum:
OS: 64 bit Windows 10 – version 1511
Processor: Intel Core i5 @ 2.7Ghz or AMD FX 6-core
Memory: 8GB RAM (2GB VRAM)
Graphics: Geforce GTX 650 Ti or Radeon R7 260x
Hard Drive: 60GB available space
DirectX 12

Recommended:
OS: 64 bit Windows 10 — version 1511
Processor: Intel Core i5 @3.5GHz+ or AMD FX 8-core
Memory: 16GB RAM (4GB VRAM)
Graphics: GeForce GTX 970 or Radeon R9 290X
Hard Drive: 60GB available space
DirectX 12

4K:
OS: 64 bit Windows 10 — version 1511
Processor: Intel Core i7 @ 4Ghz or AMD FX 8-core
Memory: 16GB RAM (6+GB VRAM)
Graphics: Geforce GTX 980 Ti or Radeon R9 390X
Hard Drive: SSD + 60GB available space
DirectX 12

Hááááát , elgondolkodtató . :U

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#130) #20655360 válasza #85552128 (#124) üzenetére


#20655360
törölt tag

Hát, nem tenném itx kuckóba, az egyszer biztos. Még ha arra is tervezték. :)

(#132) rottenbull


rottenbull
senior tag

Biztos lesz majd nehany maroknyi felhasznalo, aki valamilyen perverziotol vezerelve parositja ossze a ket ceg kartyait, de a sok BS utan mar igazan johetnenek a jatekok, amiktol leesik az allunk.
Kiraly, hogy masfel oldalnyi elemzes jon arrol, ami senkit sem erdekel kb, de a termek az sehol.

(#133) wattafaka válasza #20655360 (#120) üzenetére


wattafaka
senior tag

ha már mindenképp a radeon vonalon kellene választani, akkor valószínűleg én is a nano felé kacsingatnék
viszont ha bármit választhatnék, akkor még mindig a 980ti mellett tenném le a voksom
persze ha kijön az új generáció, akkor újra jön az agyalás

addig is ÉN még inkább kiélvezem pompájában a fullHD-t, minthogy döcögjek 4K-ban, amire sajnos már a fent említett két kártya is karcsú :/

#128 mlinus
pedig szerintem is sajnos semmi másról nem szól az egész, csak hogy az arcodba legyen nyomva a win10 :(

[ Szerkesztve ]

(#134) Areturus válasza haxiboy (#121) üzenetére


Areturus
tag

Nem volt túl korrekt, hogy elfelejtettek szólni a nyírt memóriavezérlőről, a kevesebb ROP és L2-ről :(

(#135) MongolZ válasza #20655360 (#56) üzenetére


MongolZ
addikt

Eléggé offtopik, de rengeteg olyan szituációban ajánlanak Intelt, ahova a fele annyiba kerülő FX-4300/6300/8320 is bőőőven elég lenne.

(#136) MongolZ válasza wattafaka (#97) üzenetére


MongolZ
addikt

Hja, adtad neki a feszt, amit nem bírt, mellesleg hogy-hogy nem memóriahibás volt, aminek gondolom lehet, hogy köze sincs a feszhez, vagy az OC-hez.
Fos kártya.

(#137) martonx


martonx
veterán

DX12-es konkrét játék megjelenésekről lehet tudni valamit? Ha a tavaly kijött DX12-re ennyire fájdalmasan lassan jön ki bármi is, akkor a most februárban bejelentett Vulkan-ra mikor lesznek játékok?

Én kérek elnézést!

(#138) BiP válasza martonx (#137) üzenetére


BiP
nagyúr

Nem nagyon.
Itt egy wiki lista.
Nem teljesen naprakész, de arra jó, hogy össze van gyűjtve. Ráadásul ennek a nagy része olyan, hogy a dx12 patch folyamatban, majd egyszer kész lesz, ha kész lesz, ill. még hivatalosan be nem jelentett játékok Win10-re.
Ami eddig kész, az a Caffeine (felejtős) és az Ashes (Early access).
Techdemoból videó van több is, de futtatható nincs publikus. (King of Wushu, Forza 6, Fable Legends, Square Enix Witch Chapter 0)

Vulkan meg még nagyon arrébb van(még csak most lett hivatalosan kész), meg kérdés, hogy mennyire fognak rápörögni. Félek tőle, hogy csak mobilon ugranak rá a fejlesztők, desktopon és AAA játék vonalon nem igazán. El tudom képzelni, hogy pár - nem a látványra építő - játék Linux/Mac/SteamOS portja Vulkanra jön majd ki, de nem jósolok neki nagy térhódítást. NE legyen igazam!

Valahogy a Mantle is háttérbe került (vagy csak én nem ütközök nagy Mantle hírekbe), kb. hasonlót jósolok a Vulkannak is, hiába univerzálisabb.
Desktopon Win10/DX12 párostól lehet várni komolyabbat, meglátjuk.

[ Szerkesztve ]

(#141) Abu85 válasza martonx (#137) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ugye van már a Caffeine és számos UE4-es játékba kerül be opcionálisan a DX12, amit egyelőre egy paranccsal lehet indítani. Persze az UE4 szerintem addig nem lesz jó a DX12-re, amíg a Microsoft vissza nem írja a saját kódját a main branchbe, és ezért a DX12 most inkább ront a teljesítményen. Meg az Epicet inkább a Vulkan érdekli, szóval szerintem ők is úgy vannak vele, hogy a DX12-t majd a Microsoft megoldja nekik.

Amiről lehet tudni, ha nem is bejelentés, de nem tagadják, hogy a Just Cause 3 és az F1 2015-höz lesz DX12 patch az Intel jóvoltából. Az Ashes ugye megvan. Az AMD-től jön még a Hitman. Míg az NV a King of Wushu-hoz csinál DX12-t.

Itt van egyébként az MS legutóbbi listája: [link]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#142) #85552128 válasza Malibutomi (#140) üzenetére


#85552128
törölt tag

"A MS nyomja a DX12-t a Win10 miat"

Az MS a Win10-et nyomja lépten nyomon, most pedig a játékosoknál olyan kényszerítő eszközökkel mint a DX12 és a Winstore. Mert az meglátszik a gépigényeken is, hogy a DX12 nem a technikai mivolta miatt került bele a játékokba. Az is árulkodó, hogy az MS részéről ahányszor szóba került a DX12 mindig az Xbox One-nal volt egy mondatban... :U Részükről elsődlegesen egy konzol api ami "elfut" PC-n is.

Why You Should Avoid Rise of the Tomb Raider from Windows Store

- no NVIDIA SLI or AMD CrossFire support;
- no real fullscreen mode (just borderless windowed mode or pseudo-fullscreen)
- V-sync being always-on /Nincs freesync/gsync
- UAP apps include no support for modding, and mouse macros
- UAP apps don't have *.exe extensions, you can't add them to Steam, and so no Steam Controller support. /overlay appok sem működnek

Ennyire lesznek jók azok a Win10 exkluzív MS cuccok...

(#141) Abu85: Nem hiszem, hogy játékok alatt olyan csődtömegekre gondolt mint a Caffeine.

[ Szerkesztve ]

(#145) Abu85 válasza #85552128 (#142) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Windows Store esetében a CF és az SLI hiánya eleve a borderless mód következménye, tehát ezt nem kell külön kiemelni. Viszont DX12-ben a multiadapter független a kijelzési módtól, vagyis működik ablakban, keret nélküli ablakban és persze teljes képernyővel.
A FreeSync és a G-Sync is kompatibilis a V-Sync-kel. Mindkettő beépíthető úgy a programba, hogy működjenek állandó V-Sync mellett is, és ugyanaz lesz a hatásuk. Az egyetlen probléma, hogy a G-Sync ilyen formában fizetős és a Microsoftot ez nem érdekli így. A szabványos A-Sync iránt viszont érdeklődnek.
Az overlay appok eleve nem fognak működni DX12 alatt. Az alkalmazáson kívül semmi sem tudja, hogy hol van a back és a frame buffer.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#146) #85552128 válasza Abu85 (#145) üzenetére


#85552128
törölt tag

A Freesync sem működik a mai napig borderless módban.
Az overlay appok mint pl. a Steam in-game overlay Mantle alatt működik és nem elsősorban a teljesítménymérő programokra értettem.

[ Szerkesztve ]

(#148) Abu85 válasza #85552128 (#146) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindegyik ilyen variálható frissítési rendszernek van egy saját önálló SDK-ja. Ezen belül a borderless pont kezelhető.

A Mantle nem DX12. Ott egy architektúrát kell kezelni, és az AMD lehetővé teszi, hogy bizonyos külső Appok egy bizonyos felületen keresztül kikérjék a frame buffer címét. A Microsoft helyzete bonyolultabb, mert nem csak egy gyártó egy implementációjára kell megcsinálni ezt. Megoldható persze, de egy átfogó konstrukcióhoz frissíteni kell az API-t.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#149) #85552128 válasza Abu85 (#148) üzenetére


#85552128
törölt tag

G-syncnél már most is engedélyezhető driverből, hogy működjön és néhány játékban működik is, a Freesync pedig nem - egyben sem pedig az előbbi alapján megoldható lenne ott is...

Nem is a DX12-ről volt szó elsősorban, a Tomb Raider DX11-es és ott a Winstore miatt nem működik. Tehát ha lenne DX12-t támogató overlay alkalmazás akkor sem érne semmit a buta platform miatt.

[ Szerkesztve ]

(#150) Abu85 válasza #85552128 (#149) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pontosan azért van külön SDK ezekre a borderless módokra, mert driverből kényszerítve ez nagyon körülményes, és nem fog általánosan működni. Minden programot külön kell venni, és ez egy tök felesleges dolog, mert a programozó számára jóval egyszerűbb az SDK-t kikérni és beépíteni a támogatást. Ez alig egy nap alatt megoldható. Ha a Microsoft nagyon izmozik, akkor esetleg az NV is eltekinthet attól, hogy pénzt kérjen a beépíthetőségért.

Nem a DX11 miatt nem működik, hanem amiatt, hogy a DX11-et nem arra tervezték, amit az MS az új store-hoz kialakított. Számos problémát megold a DX12, mint például a multi-GPU-t. Persze az overlay, mod, ésatöbbire nincs átfogó megoldás, és nem is lesz. Más problémára van vagy lehet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.