Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Pipó


Pipó
őstag

Ezt a robotaxit magyarországon nem fogják engedélyezni, mert nem lehet sem gyorshajtásért, sem ittas vezetésért büntetni.

"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!

(#2) Watchdog válasza Pipó (#1) üzenetére


Watchdog
aktív tag

... és ha elüt egy gyalogost, akkor a belépőmodell kidob egy elsősegély csomagot, a csúcsmodell viszont ott a helyszínen megműti...

(#3) b. válasza Pipó (#1) üzenetére


b.
félisten

:DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#4) dokanin


dokanin
aktív tag

Most már csak L5-ös szoftver kell akkor. Kb 2040-re szerintem meg is lesz.

(#5) atus72 válasza dokanin (#4) üzenetére


atus72
senior tag

Ahhoz képest hogy 2010-ben még ez sci-fi kategóriának tűnt ez nem is olyan távoli :)

(#6) GAI


GAI
senior tag
LOGOUT blog

Én az ilyeneknél mindig arra gondolok, hogy vajon mennyire lesz tartós? Itt is lesz vajon csodálatos RoHS forraszanyag? :) Egy hasonló kaliberű GPU-val szerelt kártya manapság csoda, ha megéri a garanciaidő végét, de 5 évesen már szinte garantáltan megpusztul, pedig nem is kell az autókban jellemző rázkódással és hőhatásokkal szembesülnie. Egy autónak viszont illenék 15-20 évet kiszolgálni, főleg, mivel az elektromos autókkal kapcsolatban az az egyik fő beetető szöveg, hogy a jóval kevesebb mozgó alkatrész miatt tartósabbak lesznek a benzineseknél. Igen ám, de ha ennyire komplex elektronikát kapnak, aminek a megbízhatósága erősen kérdéses (gondoljunk csak a már manapság is reális problémaként jelentkező Tesla-féle SSD halálra, ami természetesen csak a komplett elektronikával együtt cserélhető hivatalosan), akkor a végeredmény az lesz, hogy a bontókban tömegével fognak állni a tökéletes állapotú autók BGA hibás elektronikával :)

[ Szerkesztve ]

(#7) flashpointer


flashpointer
őstag

800 Watt az egy elektromos autoban eleg jelentos igeny, vagy minusz hatotav vagy cserebe par tiz kilot le kell izzadni a sulyabol...

(#8) Watchdog válasza GAI (#6) üzenetére


Watchdog
aktív tag

Stekker ki, vezérlő csere, stekker be, 1,2M + munkadíj, kérem, fáradjon a pénztárhoz... :DDD

(#9) aginor válasza dokanin (#4) üzenetére


aginor
addikt

Igazából szerintem nem a szoftver a fő gátja a dolognak, hanem jogi szabályozás és a társadalmi elfogadottság hiánya. Ehhez kelhet még pár generáció, mire természetessé válnak az önvezető autók, és az azokkal kapcsolatos kísérő jelenségek.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#10) Busterftw válasza Pipó (#1) üzenetére


Busterftw
veterán

A taxisok elobb rongaljak meg a flottat es zarjak le a varost, hogy ebbol barmi lehessen.
Lasd Uber.

(#12) GAI válasza #32839680 (#11) üzenetére


GAI
senior tag
LOGOUT blog

Kérdés, hogy az autó feladata-e egyáltalán elemezni, hogy kinek az élete ér többet? Ha féktávon kilépnek elé, baleset lesz. Ez az élő emberrel is így van, nem hiszem hogy bárki azt mérlegeli tizedmásodpercek alatt, hogy most kisgyerek vagy nyugger lépett-e ki elém, és ha nyugger, akkor elüthetem, de ha kisgyerek, akkor inkább behúzom a kocsit a szembejövő kamion elé és én halok meg...

Másik meg, hogy ki venne olyan autót, aminek bármelyik algoritmusában szerepel egy olyan ág, hogy nem a saját vezetőjét védi bármilyen szituációban?

Pedig egyébként nem különösebben szeretek vezetni, szóval én kifejezetten várom az önvezető autók korát, de nem nagyon hiszem, hogy az én életemben elérhetőek lesznek...

[ Szerkesztve ]

(#13) dokanin válasza #32839680 (#11) üzenetére


dokanin
aktív tag

Szerintem ezek kb feloldhatatlan kérdések. Még ha el is készülhetne egy olyan szoftver, ami lát esőben, hóban, felismer egy szélben szálló nejlonzacsit, képes különbséget tenni a tereléseknél a felfestett és az ideiglenes jelek között, akkor sem lesz megoldás az elkerülhetetlen helyzetekre.
Márpedig a legtöbb ember csak magában bízik, még akkor is ha a gép statisztikailag sokkal kevesebbet hibázik.
Mindenesetre nekem nagyon kéne egy ilyen. A kocsimba 450 000 km-t tettem eddig. Kiszámoltam, hogy több mint két évet ültem benne napi 24 órát számolva. Ennyi elvesztegetett idő.

[ Szerkesztve ]

(#15) nubreed válasza Busterftw (#10) üzenetére


nubreed
veterán

Pedig ez a jövő. A kamionosokra is ez vár hosszútávon.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#16) GAI válasza #32839680 (#14) üzenetére


GAI
senior tag
LOGOUT blog

Akkor a megoldás: paraméterezhetővé kell tenni mindent, és a szalonban az extralista mellett egy végtelen hosszúságú usecase-listán kell eldöntenie a vevőnek, hogy hogy viselkedjen az autó bizonyos esetekben :DDD És akkor ő döntött, nem a feje fölött a software. Bár még akkor is fennáll a kérdés, hogy mi legyen a második ...sokadik tulaj esetén? :)

(#18) GAI válasza #32839680 (#17) üzenetére


GAI
senior tag
LOGOUT blog

Hát pedig aki ma X6-ossal jár, az tuti nem törődik bele, hogy az ő autóján ugyanolyan algoritmusok fussanak, mint egy Dacia Loganon :DDD És ha igény lesz rá, akkor meg is lesz csinálva, hogy átállíthass mindent, amit csak a jogszabályok engednek.

(#19) niof válasza Pipó (#1) üzenetére


niof
addikt

Most sem büntetik egyiket sem, nem értem miről beszélsz?...

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#20) dokanin


dokanin
aktív tag

Mondjuk az is érdekes lesz, ha az önvezető autók minden szabályt betartanak. Pl, sokszor csak akkor tudsz kifordulni egy főútra, ha tényleg pofátlanul furakodsz, mert senki nem enged be a dugóban. Az önvezető autó megvárja a dugó végét? Vagy majd felismeri, ha a másik sofőr integet, hogy gyere? De majd észreveszi azt is, ha az anyós integet neked a másik kocsiban és nem a sofőr? Vagy ha a söfőr épp fityiszt mutatneked?
Aztán ezentúl tényleg 30 km/óra lesz a főúton kirakott ideiglenes korlátozás, ami jellemzően kb 60-at jelent, ha szabályos autósok vannak az úton. Mert 30-al menni szinte nagyobb veszélyt jelent, mint 60-al, mert rengeteg autóst előzésre ingerelne. Az meg nyilván mindig veszélyesebb.
Vagy pl, most egy biciklist záróvonal mellett is mindenki úgy kerül ki, hogy inkább átlépi kicsit a záróvonalat, mert az biztonságosabb. Mit csinál ilyenkor az AI?
Ezek szerintem teljesen megoldhatatlan kérdések.

[ Szerkesztve ]

(#21) Busterftw válasza dokanin (#20) üzenetére


Busterftw
veterán

Ez igazan akkor fog mukodni, amikor az autok tobbsege onvezeto es kommunikal egymassal, ezaltal elkerulhetok a dugok is.

(#23) GAI válasza Busterftw (#21) üzenetére


GAI
senior tag
LOGOUT blog

Csak lesz jelentős átfedés, főleg itthon. Talán 14 év az autópark átlagéletkora, szóval minimum ennyi idő lesz, mire többségbe kerülnek az önvezető autók, attól a pillanattól fogva, hogy az átlagos modellekben is szériafelszerelés lesz a funkció. Mert kezdetben majd néhány vadonatúj S Merci szaladjál vele, az csepp a tengerben :) És szívni is fognak rendesen az early adopterek, a dokanin által említett okokból.

Vegyünk egy példát: az ESP-t (ami azért egy önvezető rendszerhez képest elenyésző bonyolultságú) 1995-ben mutatták be az akkor aktuális S Merciben, és 2014-től kötelező a beépítése, vagyis a megjelenésétől számítva 19 év telt el addig a pillanatig, hogy már Dacia Logant sem vehetsz nélküle. Namost ehhez a 19 éhez kell hozzáadni a 14 évet, ami az autópark átlagos életkora, azaz leghamarabb 33 év múlva lennének többségben az önvezető autók abban az esetben, ha most azonnal bemutatnának vele egy S Mercit :)

[ Szerkesztve ]

(#24) dokanin válasza #32839680 (#22) üzenetére


dokanin
aktív tag

Budakeszi előtt van egy ilyen záróvonal, ráadásul dombon, ahol néha még biciklis is előfordul. Na ő pont 10 km/órával próbál felmászni a forgalom meg a csúcson. Gyakorlatilag ha egy autós megvárná míg felér, bizton számíthatna egy kis lincselésre.
Az önvezető szoftver is csak szoftver. Nyilván szabályoknak kell megfelelnie, de amíg a normál életben alapnak vesszük, hogy minden sofőr néha szabályt kell, hogy sértsen, addig egy önvezető autóba tuti nem lesz olyan gyártó aki ezt programozottan engedni, hiszen ez óriási rizikó lenne a részükről, amit nem vállalhatnak.
Ha meg az utast kérdezné a kocsi, akkor felmerül, hogy jogsi is kell egy önvezető autóhoz? Vagy csak jogsival rendelkező utas ülhetne be egy önvezető taxiba?

(#25) dokanin


dokanin
aktív tag

Szép gondolat ez a teljesen önvezető autó, de szerintem ez utópia.
Bőven elég lenne olyanokat csinálni, ami a zárt autópályákon elmegy biztonsággal. A kijárt előtt meg visszaadja a kontrolt. Ezt még kb el tudom képzelni, hogy meg lehetne csinálni.
És ez is baromi nagy segítség lenne, pláne hosszú utakon.

(#26) DEJVID válasza #32839680 (#11) üzenetére


DEJVID
őstag

Ez szerintem tiszta sor. Megveszek egy autót, akkor az engem védjen ne azt, aki éppen arra jár.

(#27) atok666 válasza #32839680 (#11) üzenetére


atok666
őstag

Es ha ketten lepnek eled - egy feher es egy fekete? :D

Atok

(#28) Shing válasza dokanin (#20) üzenetére


Shing
őstag

Eljöhet az idő amikor bannolják a manuális vezetést és minden full AI lesz. 1 ember is óriási káosz egy full automatizált rendszerbe. Ha minden gépi, akkor az autók tökéletes és folyamatos szinkronban lehetnek egymással, automatikusan megtervezhetik a forgalmat úgy hogy ne alakulhasson ki dugó, mert eloszlatják az utakon való terhelést. Ennek köszönhetően akár gyorsabban is mehetnek mint az emberek és lehetne még sorolni előnyöket.

Bicikli, gyalogosnak saját utak kellenek. Ami kb. meg is van most. Igazából idővel mindenben jobb lesz a "szoftver" mint az ember, ez nem utópia, nagyon sok téren ez a váltás fog lezajlani.

(#29) Busterftw válasza #32839680 (#22) üzenetére


Busterftw
veterán

Amazon Videon en most nezek egy sorozatot ahol vannak onvezeto autok, ott be lehet allitani preferenciat: az AI gyalogost preferalja donteshozatalnal, vagy az autoban ulot. :)

(#30) GAI válasza Shing (#28) üzenetére


GAI
senior tag
LOGOUT blog

Akkor lehet bannolni, amikor a legszegényebb népréteg számára is elérhető áron lesz (persze használtan) az önvezető autó. Tehát a mai 1-200k-s Suzukik meg F Astrák szintje. Na, az hány év, ha még a technológia bemutatásától is év(tized)ekre vagyunk? Márpedig amíg ez nem adott, addig nincs az a politikus, aki azt mondja, hogy a minimálbéren tengődő, de vidéken az életét autó nélkül megoldani nem tudó emberek hirtelen nem ülhetnek autóba, mert elsöpri a népharag.

(#31) Huntszy


Huntszy
tag

Korai lenne még azt mondani, hogy ha megjelenik a technológia akkor egyáltalán kell-e az elérhetetlenebb településen lévő embereknek új verda.

Mi van ha a saját tulajdonú autó csak a tehetősebbek kiváltsága lesz, aki meg nem teheti meg az nyugodtan vehet havi robotaxi bérletet 20 ezerért amiben van annyi km ami elég neki.

Ez a megoldás vet fel problémákat természetesen. Nem is mondom, hogy ez lesz. De egy lehetséges irány. Az igazság pedig az, hogy a jelenlegi helyzet is elég sok problémát visel. Például milyen állapotban vannak azok a 15-25 éves levedlett Suzukik és társaik. Persze műszakit kapnak mert csurrant cseppent egy-két Deák a biztosnak de amúgy meg elüt egy biciklist és meghal a söfőr. Csak idő kérdése, hogy mikor fordul ki a korhadó, rohadó autó alól a felfüggesztés. Remélhetőleg nem menet közben. Arról nem is beszélve, hogy a régebbi autókra nem vonatkoznak a mai környezetvédelmi szabályok szóval nyugodtan pöföghetik ki a pirosnál indulásnál a fél kiló kormot.

Ha ehelyett fokozatosan de azért rövid idő alatt kivezetik ezeket a piacról és középréteg és attól lefelé mindenki veheti a mobilján X ezerért a havi kilóméter előfizetést. Nem kell jogsit szereznie, nem kell törődnie a vezetéssel, felszabadul a verdában töltött ideje, biztonságosabb hiszen az nem egy több évtizedes roncs lesz, és még a környezeti normáknak is jobban meg fog felelni. Számos problémát megoldhat azon felül, hogy a kizárólag önvezető közlekedés gyorsabb (dugómentes) tud lenni úgy, hogy biztonságosabb is.

Megfelelő marketingel és egy tényleg életképes rendszerrel meg szerintem kajálhatja is a nép.

Mit ne mondjak én is kajálnám.

Persze az embernek van egyféle birtoklási vágya de ezen azért túl lehet lépni. Pl ha nekem választani kéne, hogy ha nem engedhetem meg magamnak az új verdát akkor veszek egy öreg régit ami környezetszennyező, nem olyan biztonságos (sem aktív, sem passzív tekintetben) és még vezetnem is nekem kell, karban tartás is nekem kell intéznem. Vagy ehelyett elengedem, hogy van egy az idő 98%ban parkoló sajátom és előfizetek egy bérletes önvezető rendszerre én már most a másodikat választanám.

[ Szerkesztve ]

(#32) dokanin válasza Shing (#28) üzenetére


dokanin
aktív tag

Na ja. Száz év múlva talán.

(#33) b. válasza GAI (#30) üzenetére


b.
félisten

szerintem max 50 év

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#34) atok666 válasza dokanin (#32) üzenetére


atok666
őstag

100 ev IT-ben rendkivul sok. Nezd meg hova jutottunk 1920 ota es ez az utem csak gyorsulni fog szerintem. El se tudjuk kepzelni, mi lesz 100 ev mulva.

Attok

(#36) dokanin válasza atok666 (#34) üzenetére


dokanin
aktív tag

17 éve vettem egy full extrás kangoo 1.5 dci-t. 450 000 km-t tettem bele, de még mindig 4.8-5l litert fogyaszt. Gondolkodtam, hogy lecserélem, bementem megnézni mit tud az új. Hát lett + 30 lóerő, fogyasztás egy kicsit sem jobb, vagy talán még rosszabb is, néhány ilyen-olyan asszisztens, biztonsági fejlesztések. Semmi átütő. Hogy őszinte legyek, nagyobb fejlődésre számítottam.

[ Szerkesztve ]

(#37) dokanin válasza #32839680 (#35) üzenetére


dokanin
aktív tag

Hogy tudna az AI jól dönteni, ha még mi sem tudjuk a választ egy csomó kérdésre. Pl bizonyos helyzetekben, hogy mi a jó döntés. Most ugye lesz, ami lesz, döntenek az emberek amikor jön a helyzet. Szembe autó, vagy fa. De egy önvezető autónál ez nem járható út.

(#38) Tetsuo válasza flashpointer (#7) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Reméljük L5-ös benzinesbe is beépítik majd. :D

(#39) Tetsuo válasza aginor (#9) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Jelenleg nincs olyan konstrukció, amelyik nagy biztonsággal elvezetne egy átlagos forgalomban megfelelő sebességgel - értsd: valódi alternatíva megkötések nélkül átlagos utakra.

(#40) Tetsuo válasza #32839680 (#11) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Tesztvezetések ma is vannak. Ha a statisztika igazolja, természetesen engedik az embernél biztonságosabb vezetést. A felelősségre vonás nem probléma, meg lehet határozni, illetve ez nem lehet akadálya egy biztonságosabb környezetnek.

Az általad felvázolt szituációk csak mesében (ún. sci-fi) vannak. Az ABS sem figyeli a környező élőlényeket, automatán működik és kész. Ha a használatával nem nulla, de kevesebb a halott, már használandó - ennyi. Később lehet finomítani.

Ja, lehetne egy szoftver, ami kiértékeli, hogy a kisgyermek az emlékei alapján az egyik nagyszülőt véli felfedezni a hasonló ruházatból a színek, formák és éppen ráeső fények miatt, a pszichológiai elemzés alapján pedig valószínű, hogy nem rohan oda, csak megáll figyelni, amit az AI 2 másodpercre becsül, így ez alapján próbálja kikerülni, miközben körben mind a száz embert hasonlóan megvizsgálja, előre becsülve a komplex szituációkat... néhány évtized fejlesztés után ez akár több hétre előre becsüli egy város működését molkeula szinten. :D

[ Szerkesztve ]

(#42) Tetsuo válasza #32839680 (#41) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Az idézett mondat nem azt jelenti, amire valóban válaszoltál.

"Azért a Startrekből ha megnézed mi valósult meg mára, azt mondani hogy azért mert a sci-fiben van most nem lesz a jövőben..."
Qrvára nem erre utalt az általad idézett mondat.

Nem látok esélyt komoly AI-fejlődésre, de ha lesz is, abból csak kárunk lesz (bár ez utóbbiról most nem nyitnék vitát, eléggé off).
Mit hívsz AI-nak? Tárgy- és személyfelismerést? Ez valamelyest fejlődik, igen, de egy komlex szituációelemző rendszer, pláne olyan, amelyek emberek gondolatait becsüli, arra reagál...
Élőlénymodellezésben (funkciók, környezeti interakciók) már 30 éve a csótányszinten, esetleg a legprimitívebb hal szintjén vannak a modellek.
A processzorok architektúrája, az integrált tranzisztorok és a bitalapú számítás mind olyan korlátok, amikkel nem igen lehet előbbrelépni már.

[ Szerkesztve ]

(#44) Tetsuo válasza #32839680 (#43) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Szerintem a Google-nek nem kell megmondani, mert nem valószínű, hogy a "szellem a gépben" koncepciót fejlesztik. Mellesleg a Google keresője és maga az internet közelebb áll egy valódi (sci-fi-be illő) AI-hez, mint amit fejlesztenek.

A tanulóalgoritmusok többsége egyszerű scriptekből áll, valójában soha nem önfejlesztőek, legalábbis nem úgy, ahogy abból egy AI-re asszociálnánk.
A kátyúra való emlékezés (pontosabban GPS-alapú helymeghatározás összekötve az adott futómű-beállításokkal vagy az adaptív rugózás) pedig ma is létezik, semmi köze az AI-hez, iszonyú primitív, csak gyors hardver és adatbázis kell hozzá.

(#45) #06658560 válasza #32839680 (#43) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem kell feltétlen betáplálni, de egy térkép POI dobhatja neki, hogy x méteren belül van iskola, nyugdíjas otthon stb. És akkor átválthat egy óvatosabb üzemmódba, a olyan van a közelben.
Korábban említetted a mi van ha morális döntést kell hozni teljesen népszerű, amúgy rohadtul nem erre a területre való esetet: Az autónak azért is legyen a rakat szenzora, hogy jóval hamarabb érzékelje az objektumok mozgását, és ami ütközőpályán van, azzal foglalkozzon, arra reagáljon. Vagyis legyen akkora az érzékelési rádiusza, hogy ne tudjon csak úgy belépni elé valaki.
Felhoztad a felelősség kérdését is: a Volvo már évekkel ezelőtt közölte, ha önvezető autóik lesznek, akkor minden felelősséget vállalnak érte. Na ezért sem csinálnak úgy, mint a Tesla.

(#46) #06658560 válasza GAI (#6) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mivel az autonóm, megosztott autók élettartama nem tíz év lesz, hanem négy, így pont elég lesz az öt évig bírja elektronika, sőt, túl is lesz méretezve.

(#47) GAI válasza #06658560 (#46) üzenetére


GAI
senior tag
LOGOUT blog

4 év??? Az vicces lesz :DDD Még a leggazdagabb országokban sem dobnak ki 4 év után egy autót. Mekkora pazarlás már az? Manapság nagy divat a környezetvédelem, abba hogy fér bele az, hogy 4 évente újat gyártasz valamiből, ami korábban 20 évig bírta?

(#48) #06658560 válasza GAI (#47) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem lesz vicces. Mivel nem fogja megvenni senki. Hanem csak előfizet rá. És vígan meglesz a négy év alatt a mostani futásmennyisége az autónak. A környezettudatosságba úgy fér bele, hogy a négy év alatt folyamatosan 4-5 használót szolgál ki, nem egyet, és áll a nap 24 órájából 23-at. Vagyis kevesebbet kell legyártani azonos mobilitási igény kielégítéséhez.

(#49) GAI válasza #06658560 (#48) üzenetére


GAI
senior tag
LOGOUT blog

Nem nagyon hiszek abban, hogy ez életképes lehet ebben a formában. Esetleg a nagyvárosokban igen, de vidéken semmiképp. Ahol nagyobb távokat mennek, sokat cuccolnak, vagy olyan munkakörben dolgoznak, ahol a nap nagy részét autóban tölti ...stb. Vagy egyszerűen csak aki egy bizonyos szintnél gazdagabb (nem én :DDD ) nem fogadja el, hogy más után üljön be egy kocsiba, mert az kvázi tömegközlekedés kategória neki, és mindenképp saját kell, még akkor is, ha 23 órát áll egy nap. Márpedig ez a technológia a luxuskategóriában fog megjelenni először, és majd onnan szivárog le év(tized)ek alatt a halandó emberek számára is megfizethető modellekbe.

(#50) #06658560


#06658560
törölt tag

1) Lényegesen olcsóbb lehet egy ilyen. https://www.volvocars.com/de/care-by-volvo/ Nézd meg, mennyiből lehet már autót mint szolgáltatást igényelni a Volvotól, ami a jelenlegi megoldásra alapszik. Ebben benne van a tankoláson kívül minden egyéb költség. Vesd össze azzal, mennyi idő alatt fizetnéd ki így az autó árát, és vajon használnál-e annyi ideig egy autót. Tedd mellé azt, hogy ha önjáró lesz az autó és így ki tud szolgálni több embert, akkor kijöhet mindennel együtt teszem azt 200€-ból. Ahol jelenleg a közösségi közlekedés havi bérleti díja 100€, ott már hirtelen megérheti annyiért benevezni rá, mert háztól házig visz, nem késik, nincs tömeg stb.
2) Az emberiség egyre inkább városokban lakik. Vagy az agglomerációban, és onnan ingázik. Ingázás esetén GOTO1 a költségek tekintetében, figyelembe véve, hogy oda a bérlet még drágább. És általában nem kell mindenkinek mindig a családi nagy autó, reggel esetleg amikor kirakja a gyereket is az oviban, iskolában, de este már eltérő időben járnak haza. Olyankor elég kisebb gépet igényelnie.
3) Ha a tömegek ezirányba mennek, akkor vidéken sem lesz másféle autó. Vagy mert annyira drága lesz maguknak megvenni, fenntartani, vagy mert szimplán nem lehet olyat kapni.
4) Egy jövőkép: https://www.youtube.com/watch?v=y916mxoio0E
5) Az autógyáraknak is ez az érdekük, hogy szolgáltatásként kezeljék az autót, nem tárgyként: kevesebb modellvariáció fog kelleni, és egy kézben lesz a gyártás, üzemeltetés. Olcsóbb lesz a végösszeg.
6) Nem biztos, hogy csúcskategóriában fog megjelenni először, mert a kezdeti célpiac a flottaüzemeltetés: taxi, fuvarozás stb. Ott meg meg kell tudni fizetni. Nagy része amúgy már most benne van az autókban, nem csak csúcskategóriában: táblafelismerő rendszer, adaptív tempomat, sávelhagyás figyelő stb. A LIDAR is egyre olcsóbb, egyre kisebb egység. A Ford ezerrel fejleszt, 2025 körülre tervezték pár éve a saját megoldásukat, már kormánykerék nélkül, nekik meg nincs csúcskategóriában semmi. Ha megosztott erőforrásként kezeled az autót, akkor amint megjelenik, azonnal harmadolhatod az árát, vagyis még a csúcskategória sem lesz csúcskategória. Profitálhat mindenki.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.