Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Zedz


Zedz
addikt

"A windowsos verzióhoz képest persze lényegesen rosszabb a Linux és a Mac port is, de legalább fut."

Ez nagy átlagban manapság így néz ki:
A konzolos verzióhoz képest persze lényegesen rosszabb a PC port, de legalább fut. ( Vagy néha még futni sem fut, khm khm AC Unity ).

(#2) szilagyiv


szilagyiv
senior tag

Előre is bocs a Linuxos közösségtől, DE, eltelt 20 év és még mindig itt tartunk! 1% játék már fut Linuxon is, csak szarabbul...

(#3) Youri válasza Zedz (#1) üzenetére


Youri
veterán

Az AC konzolon se nagyon :)

RTX ON

(#4) saelin válasza szilagyiv (#2) üzenetére


saelin
veterán

Ez van sajnos. Nekem is ubuntu van fent, de már évek óta nem kínlódom játékokkal rajta. Ha játszani akarok, akkor váltok win-re és kész. Nem is éri meg mókolni wine alatt, mert csak fut, de tele van buggal, kifagy, csúnya, winhez képest xar a teljesítmény és mindezt, csak rontja a drm. Egy online/mmo játékot sem tízperc beüzemelni stb...

Próbálgattam a linux steam kínálatot, de mint írtam jobban jár az ember, ha játszani windows-on játszik vagy konzolon.

"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."

(#5) Szatyor95 válasza szilagyiv (#2) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

Amíg nem kezdenek valamit az OpenGL-el, addig ez szerintem így is fog maradni. Jelen formájában a Linux nem tud versenyezni a játékosok szemében a Windowszal. Igaz ez a speciálisabb felhasználás több területére is. Lásd: CAD-CAM. De minden másban már fel tudja venni a versenyt, van amiben lényegesen jobb is végfelhasználói szemszögből. Csak sajnos sokan vannak azok, akiket én csak Wondows-szindrómásoknak hívok. Rájuk jellemző, hogy amint Linuxot látnak, jön az "ez szar, nem lehet használni, jajj de bonyolult, működj már, holastartmenü" kombó.

Egyébként Wine alatt nekem a kedvenc játékaim 90%-a hibátlanul fut. :P

Nyugodj békében Integra!

(#6) Zedz válasza Youri (#3) üzenetére


Zedz
addikt

Na igen az meg a másik, de ez már egy más történet. :D

(#5) Szatyor95: Dualbootban szépen megfér egymás mellett a kettő, szóval játékra tényleg egyszerűbb fenntartani egy Windowst. :)

(#7) dynamicrossh válasza szilagyiv (#2) üzenetére


dynamicrossh
tag

Igazad van, ez így van de őszintén kit érdekel? Azok a vérpistikék akiknek nincs életük és egész napjuk abból áll hogy a legújabb csilivili okádékokkal hülyítik magukat azok valszeg nem linuxot használnak.

(#8) O_L_I válasza dynamicrossh (#7) üzenetére


O_L_I
őstag

Tehát aki modern játékokkal szeret játszani kinlódás nélkül az mind nolife vérpisti?

(#9) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Az SCS viszont semmilyen butítást nem csinált az Euro Truck Simulator 2 Linuxos verziójánál és ma jelentették be a Mac OS X béta verzióját. A Linux és Mac verziók minőségben egyeznek a Windows-os 1.15-ös verzióval.

Tudom, a két motor messze nem ugyanolyan, csak érdekességképpen hoztam ezt fel, hogy nem minden játékot butítanak vissza Linux-on. :DDD
Ha jól tudom, akkor a Prism 3D motor továbbra is D3D9-et használ Windows alatt, ehhez pedig bőven jó az OGL 2.x verzió. Sőt tovább megyek, a Croteam a Serious Engine 4-hez a D3D11-et használja alapértelmezett API-nak, de Linux-on és Mac-en ők is OGL 2.x-et használnak, viszont az egyik programozójuk beszámolt arról, hogy még ennél az ősrégi OGL verziónál is a pokolt járták meg.
A szakember csak annyit mondott: nincs az a pénz, amiért hajlandó lenne újabb OGL verziót használni, a 2.x-el is volt épp elég kínszenvedés.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#10) Glenda válasza dynamicrossh (#7) üzenetére


Glenda
addikt

Hát az én időmben még voltak olyan vérpistikék, akiknek szintén nem volt életük és egész nap Linux disztrókat próbálgattak. Aztán leírták, hogy na ez, ez most a király.

Persze én Debianosként röhögtem rajtuk. Főleg miután háromnaponta formatálták a winchestert. Igazából az én életem se volt sokkal szebb testing/sid-en, dehát fiatal voltam, van aki punk akar lenni, én openszorsz szabadságharcos akartam.

from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

(#11) Hakuoro válasza huskydog17 (#9) üzenetére


Hakuoro
aktív tag

Szerintem a linuxos közösségnek el kellene dobnia az openglt. Valami teljesen új, modern grafikus API-t kell fejleszteni a linuxra. Ennek ami most folyik egyszerűen nincs értelme. Így sem jön játék rá, nem vesztenénk sokat, de legalább 4-5 év múlva lenne egy biztos alap.
Nemrég kipróbáltam a következő KDE bétáját, a Plasma 5-ot. Felhasználói szempontból még nem tökéletes, de gyors és szép, csak az a fránya 'tearing' ne lenne.
Ráadásul a Cairo dock és a Compiz is bugos (Intel igp-vel) és alapvetően túlbonyoltott. Nem rajongok a Windowsért, de el kell ismerni , hogy a felhasználói felület gyorsabb, átgondoltabb és legtöbbször mentes az ilyen-olyan szemrontó villódzó bugoktól.
Ez még jobban mutatja a probléma súlyát. Sajnos amíg nem lesz egy stabil grafikus alrendszer, nem lesz változás. Sajnos ma még totális fejetlenség uralkodik a linuxosok körében. Tengernyi disztróval próbálják lefedni ugyanazt a szűk "piacot".

(#12) CPT.Pirk válasza Hakuoro (#11) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Az OpenGL next-es híreket követted? Pár év mulva érkezik, nem lesz visszafelé kompatibilis (azaz teljesen új alapokra kerül) és a pletykák szerint az AMD szeretné, ha a Mantle adná hozzá az alapot. Olyan kb. fél éve került elő, hogy teljesen újra kell írni az OpenGL-t, hogy megfeleljen a mai elvárásoknak.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#13) Szatyor95 válasza Hakuoro (#11) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

Elvileg néhány év múlva már egy teljesen újraírt OpenGL-t fogunk viszont látni, ami szintén egy Low Level API lesz. Ha jól rémlik, 2018-ra tervezik véglegesíteni. Sok idő, de mivel lényegében a mostani se jó sok mindenre, így nem nagy kockázat.

A felület sebessége és folytonossága függ magától a felülettől. Nekem pl. a Cinnamon teljesen simán fut, míg a Unity közel sincs ehhez. A KDE-vel még rosszabbak a tapasztalataim.

A sok disztribúcióval kicsit vitáznék. Jó, hogy sok féle rendszer van. Persze az ilyen névtelen vackok nem kellenének, de jó dolog, hogy nem csak Debian, OpenSUSE, Gentoo, Red Hat, Fedora, Arch, és Mandriva van, hanem tudsz válogatni. Bár az se lenne egy utolsó megoldás, amit a Debian kitalált. A lényege az, hogy letöltesz egy minimális méretű csomagot, és telepítés közben választod ki, mit szeretnél felrakni. Igaz, így az offline telepítés kilőve, de nem hiszem, hogy ez sok embert érint aki Linuxos. Ezáltal elég lenne mondjuk 10 féle disztribúció is talán.

Nyugodj békében Integra!

(#14) CPT.Pirk válasza Hakuoro (#11) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Hmm, meg nem igazán a Linuxos közösségen múlik az OpenGL, az sokkal inkább egy iparági dolog. Nézd meg mennyi cég van benne a mögötte álló Khronos Groupban.

Szatyor95: KDE alatt többféle grafikus mód is beállítható, de se Intel, se AMD hardveren nem találkoztam gondokkal. A Catalyt driverben pl. van beépített "szaggatás mentes asztal" opció.

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#15) ftc válasza Szatyor95 (#13) üzenetére


ftc
nagyúr

Egy kis javítás :D Mandriva otthonra már nincs :) Mageia van helyette

(#16) Sontir Fel


Sontir Fel
őstag

Ez csodás hír, de inkább az V. részt kellene rendbe tenni, hogy ne fagyjon szét multiban. Fizettünk érte nem keveset :(((

BFBC2/Steam/BF2-3-4/Erszoft/BF42/: Mr.Norissz Origin: Mr_Norissz

(#17) Szatyor95


Szatyor95
aktív tag

CPT.Pirk: Nálam nagyon küszködött, bármit csináltam. Catalyst meg sajnos az enyémhez már nem jár, örülhetek hogy normálisan megy.

ftc: Nem hogy örülnél, így is majdnem Mandrake-t írtam. :D

Nyugodj békében Integra!

(#18) Ed3r_X_ válasza dynamicrossh (#7) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Jajj, de böki a szemem ez a megfogalmazás. Komolyan nem értem mi baja itt egyeseknek azzal, ha valaki Windowst használ. Illetve fordítva, Linuxot. Szíve joga, neki az tetszik, az megfelelő, de ne minősítsük már a másik tábort ilyen módon, ha lehet.

Azért mert én játszani szeretek, és nem jön be a Linux, rossz ember vagyok? Próbáltam a Mint-et, nem az igazi nekem. Számomra fapados, a programjaimnak jobban megfelel a Windows. De nem állok neki itt minősíteni 1-2 Linux fant.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#19) devast válasza Ed3r_X_ (#18) üzenetére


devast
addikt

Értelmes ember egyébként sem használ csak linuxot, vagy csak windows-t. Mindkettőt használni kell, úgy a fasza :DD
ps: szeretem a én mindkettőt, de mivel mostanában az idő a legszűkebb keresztmetszet nálam, ezért inkább windows server (2012 r2 egész jó) mint linux variánsok (centos és társai).

(#20) Ed3r_X_ válasza devast (#19) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

:R

Én sokat játszok, nekem a Win az igazi. De el tudom fogadni, hogy van akinek a Linux, és van akinek meg a kettő egyszerre :)

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#21) assemble


assemble
addikt

a Mac OS X operációs rendszer alatt sokkal hatékonyabban kezelhető a videomemória.

Valami forras/info errol? Valahogy ketelkedes benne, a mac mindig is ultraszar volt jatekokra, a linux pedig egesz jol teljesit, a windows-t is megveri sok esetben a valve szerint.

(#22) Ed3r_X_ válasza assemble (#21) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

A Valve szerint. Nyilván ezért rosszabbak sajnos a Linuxos portok, a Windowsosnál. Metro alatt is egész szembetűnő.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#23) assemble válasza Ed3r_X_ (#22) üzenetére


assemble
addikt

Ha jol remlekszek, konkretan kimutathato elonye volt teljesitmenyben tobb olyan jateknak linux-on, amire windows-on volt 5-10 evuk optimalizalni, linux-ra meg most adtak ki kb.

(#24) Ed3r_X_ válasza assemble (#23) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Na de grafikailag is voltak ott? Mert pl. a Metro szegényesebb Linuxon.

De nem vitatom, lehetséges persze. De nem egy játékos platform, az biztos. :R

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#25) assemble válasza Ed3r_X_ (#24) üzenetére


assemble
addikt

Megkerestem az eredeti cikket amirol beszeltem :)

After this work, Left 4 Dead 2 is running at 315 FPS on Linux. That the Linux version runs faster than the Windows version (270.6) seems a little counter-intuitive, given the greater amount of time we have spent on the Windows version. However, it does speak to the underlying efficiency of the kernel and OpenGL. Interestingly, in the process of working with hardware vendors we also sped up the OpenGL implementation on Windows. Left 4 Dead 2 is now running at 303.4 FPS with that configuration.
Faster Zombies!

(#26) #85552128 válasza assemble (#25) üzenetére


#85552128
törölt tag

A Left 4 Dead 2 Windowsos portja a 2004-es DirectX 9.0c-s API-t használja, a Linuxoshoz meg minimum OpenGL 3.0-t kérnek ami 4 évvel később 2008-ban jelent meg. Szóval ha már hasonlítani akarnak valamit, akkor nem úgy kell hogy valamiből jóval újabbat, a másikból meg jóval régebbit veszünk elő... Egy DirectX 11.x vs OpenGL 4.x érdekesebb lenne.
Egyébként nemrég a Valve panaszkodott, hogy mekkora problémák vannak az OpenGL-el, az meg, hogy a Civ. Beyond Earth és a Metro játékok is jóval alacsonyabb részletességgel futnak Linuxon mindent bizonyít csak nem az OpenGL és a Linux játékra alkalmasságát. A Valve is msot az OpenGL-Next-re vár mint az aktuális messiásra ami majd ismét "földbe döngöli" a DirectX-et.
Lehet szidni a DirectX-et, de valahogy pár hónap után mindig arra lyukadunk ki, hogy mégsem olyan rossz az...

[ Szerkesztve ]

(#27) Diopapa válasza #85552128 (#26) üzenetére


Diopapa
addikt

Attól még, hogy az openGL sz*r, a directX nem lesz jó...

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#28) #85552128 válasza Diopapa (#27) üzenetére


#85552128
törölt tag

Nem is írtam, hogy az lenne, bár az tény, hogy az OpenGL-től jobb.
Viszont a Linuxos "játékosok" megvannak győződve az ellenkezőjéről.

[ Szerkesztve ]

(#29) Ed3r_X_ válasza Diopapa (#27) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

12-vel már talán.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#30) Polesz válasza #85552128 (#28) üzenetére


Polesz
addikt

Mivel nincs DX Linuxra, nem nehéz az ellenkezőjét szeretni nekünk csóri Linuxosoknak :)

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#31) rgranc válasza devast (#19) üzenetére


rgranc
aktív tag

Egyetértek abban, hogy felesleges az oprendszerháború (nem akarok senkit sem minősíteni azzal, ha azt mondom, hogy hülyeség).

Nekem a desktop gépen Windows 7 van, azon vannak a játékok. Laptopon Linux van, azon dolgozok.
(Ja és HTPC is van, azon is Linux, mert legtöbbször hetekig fut leállítás nélkül, azt nálam Windows soha nem szerette.)

(#32) CPT.Pirk válasza rgranc (#31) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Otthon dualboot van, tartok egy Win7-et játékra, meg van mellette Linux is. Zenehallgatásra a Linux a nyerő, egyszerűen jobban szól vele a hangkártyám. Szóval nem kell elragadtatni magunkat, megfér a két rendszer egymás mellett békében. Max az ember lusta váltani közöttük mikor este valamit csinálna még munka után. :)

Ahol csak netezés meg skype, stb. kell, oda nem indokolt a Windows, rakok egy Debiant. Munkahelyen kellett egy Linuxos gép is a cross platform appok tesztelésére, oda is tettem Debiant.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#33) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

Majd jön pár linuxfanboy és megmagyarázza hogy ez tulajdonképp nem bug hanem feature...

(#34) Youri válasza Dr. Akula (#33) üzenetére


Youri
veterán

Köszönjük Emese

RTX ON

(#35) CPT.Pirk válasza Dr. Akula (#33) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Itt a legnagyobb fanboy te vagy. A hozzá nem értésed trollkodással már két teljes topicon keresztül bizonyítottad, ne legyen ez a harmadik...

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#36) Dr. Akula válasza CPT.Pirk (#35) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Látom magadra ismertél, nyilván nem véletlenül.

Amúgy az előző a #2-re volt válasz, de valamiért lehagyta a fórumengine.

[ Szerkesztve ]

(#37) CPT.Pirk válasza Dr. Akula (#36) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Hagyd abba a trollkodást!

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#38) King Unique válasza devast (#19) üzenetére


King Unique
titán

Ezek a hozzáértő IT-guruk, akik otthon is több rendszert nyüstölnek, a multiboot valóban jó megoldás. :K
Csak a userek nagy része nem ilyen és attól, h nincs fent gépén 3-4 db OS, még lehet vki értelmes. Mert értelmesen felméri, milyen célra, milyen szoftverekre lesz szüksége, v épp játékok terén melyik OS elégíti ki az igényeit, és ehhez választ oprendszert, pl. Windowst. Nekem is munka, újra tovább tanulgatás, néha egy kis játék célra szoftveresen semmi nem indokolja igazán a Linuxot, azt csak azért használgatom, mert érdekel vmi új, vmi más, amolyan felfedező típus vagyok.
Aki meg csak netezik + társai, annak nem feltétlenül kell WIn, de sokan mégis azt használják, mert azt szokta meg, tanulta suliban, neki az könnyebb stb, ezt is meg lehet érteni.

(#39) Pttypang válasza O_L_I (#8) üzenetére


Pttypang
veterán

Ja. Neked nem mondtak ezt eddig? :)

Everybody lies.

(#40) assemble válasza #85552128 (#26) üzenetére


assemble
addikt

DX9.0c-bol is ha jol remlik, nem egy frissites jelent meg 2004 ota, sokszor egymas utan alig honapokra egymastol, szoval azert nem ilyen egyszeru ez. Plusz ezzel problemad van, de azzal nem, hogy a civilization-t eredetileg windows-ra irtak es dx-re optimalizaltak, amit aztan egy kulso ceg csinalta meg ebbol a portot linux/opengl-re. Hat, szoval azert ez sem teljesen mindegy :)

(#41) #85552128 válasza assemble (#40) üzenetére


#85552128
törölt tag

Ahogy az OpenGL-ből is volt jóval újabb verzió amikor a L4D2-t elkezdték portolni, csak valamilyen oknál fogva maradtak a réginél (ha jól tudom stabilitási gondok, ami miatt gyakran crashelt a program)...
Egyébként én itt nem a Civilizationt hoztam fel, hanem a te L4D2-es példádra reagáltam, hogy miért is lehet gyorsabb ha egyáltalán tényleg az. A frissítések amiről te beszélsz csak runtime frissítések nem bír akkora jelentőséggel mint egy verziófrissítés ezért is írtam, hogy egálban kellene hasonlítani és nem egy 10 éves motort használó játékkal (amúgy a Valve a CS:GO-nál is sikeresen elérte néhány frissítéssel, hogy 30-40 FPS-es dropok vannak a semmiből amit egy update később kijavít egy másik meg még rosszabbakat hoz).
Az megint csak kifogás, hogy DriectX-re írták azért csúnyább: a BF4-et, Thiefet, Sniper Elite III-at is DX-re írták mégis gond nélkül át tudták írni egy gyökeresen más API-ra (Mantle) úgy, hogy nem lett rosszabb a grafikai minőség (3 játék, 3 különböző motor).

[ Szerkesztve ]

(#42) Lenry válasza szilagyiv (#2) üzenetére


Lenry
félisten

nem haragszik meg a Linuxos közösség, csak elmondja, hogy a Linux nem játékra lett fejlesztve.
ha szántani akarsz, akkor sem mindegy, hogy melyik Lamborghinidbe ülsz bele, pedig a traktor meg a sportkocsi is szénhidrogént éget, négy kereket hajt és kormányt tekergetsz, mégsem egészen ugyanaz a céljuk.

a Linux évtizedes lemaradásban van a Windowshoz képest, amit már szinte a kezdetektől játékplatformnak is számoltak, míg a Linux sosem volt az. majd lehet, hogy 15 év múlva, megfeszített munkával igen.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#43) Pttypang válasza Lenry (#42) üzenetére


Pttypang
veterán

Lemaradásban, bizonyos funkciokat illetoen. Nem mindenhol azert :)

Everybody lies.

(#44) Abu85 válasza assemble (#21) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Mac OS nem ugyanazt a DRM-et használja, mint a Linux disztribúciók. A DRM az egyik legnagyobb fék a Linuxnál, hihetetlenül rossz a hatékonysága és alapvetően megnehezíti a hardver kihasználását.
A Valve szerint a Linux DRM egy fos, nem véletlen, hogy egy alternatív rendszeren dolgoznak.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#45) CPT.Pirk válasza Abu85 (#44) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Tudsz mondani valamilyen számszerű tesztet erről? Phoronixon vegyes képet fest a dolog, hol ez, hol az a rendszer gyorsabb, azonos alkalmazásokat nézve. [link] [link]

Most egyébként a 3.17-es kernelbe került be egy jelentősebb módosítása a Linuxos DRM-nek, aminek látható eredményei is vannak: [link]

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#46) F34R válasza Ed3r_X_ (#24) üzenetére


F34R
nagyúr

Linuxon sokkal tobb eroforras kell ugyanazon jatekhoz mint a windowsos tarsan. Ugyanazon a vason nem fog szebben menni csak ha lebutitjak.

(#47) CPT.Pirk válasza F34R (#46) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Ez nem feltétlen van így. Ha megnézed mondjuk az Unigine cross platform tesztjeit, ott alig lesz különbség a két rendszer alatti OpenGL eredmények között. Persze az egy kis teszt környezet, nem egy nagy játék. Játéknál az OpenGL3+ fölé nem igazán mennek mert egyrészt nincs normális fejlesztő eszköz, nehezen használható a hiba kezelése az ogl-nek, valamint a 4-es verziónál még az implementációk is gyártó függőek. Abu cikkeit olvasd el, jól kifejtette az okokat. Pl: [link]

*ezért nem néznek ki azonosan, mert nem tudnak megvalósítani mindent.

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.