Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#18) Cifu


Cifu
nagyúr

aginor: Átvezető: mekkora volt már az első részben amikor megérkeztek, a kalóznak öltözött orkok?

Az első részből két átvezető maradt meg, az egyik az, amikor az első Warp ugráshoz készülve mutatják a hajó kápolnáját (?), ahogy a legénység imádkozik, miközben a háttérben a barokkos ablakok elé leengedik a warp-zsalugátereket... A másik pedig az említett űrork-animáció, ahogy a kapitány rátapos a nagy vörös gombra, és felhangzik a hajókűrt... Igen, ezeknél a jeleneteknél éreztem, hogy a fejlesztők szívvel-lélekkel dolgoztak a játékon. Nem volt tökéletes az első rész sem, ám a hangulat, na az átjött a játékon... :)

Tyrel: Nem olyan rossz a BFGA2 mint amilyennek beállítjátok...

Megbocsáss, de a kapcsolatot a BFG:A2-ővel én valahogy úgy tudnám leírni, mintha a kedvenc, ritkán kapott édességemet megcsinálná a párom (legyen mondjuk gesztenyepüré), de telerakná sütötök-darabokkal (utálom a sütötököt). Nagyon szeretném megenni, de csak viszolyogva menne.

Ez a játék pont ilyen. Látszik, hogy bár állítólag nem AAA játék, azért messze a lehetőségeiken túl nyújtózkodtak. Az első rész kapcsán is téma volt a multi, na a második résznél mindennél jobban meg kellett pakolni hát a multit. Legyen benne az összes aktuális Wh40k faj játszhatónak, mert az lehengerlő. Legyen az egyjátékos kampányból rögtön három, mert az lehengerlő. Változtassuk meg a kampány játékmenetét, hogy több flottával és grandiózusabbnak ható játékmenettel láthassanak el. Ez mind benne is van, csak mindegyik kvázi egy rossz iterációval. A multit most kihagyom, de érdekes a fórumokat átlapozni csak, nagyon jól látni, hogy milyen alapvető problémák várnak még megoldásra. A három kampány legalább ekkora húzásnak tűnt, de közben messze érződik, hogy a Necron és Tyranida vonalra pár nagyságrenddel kevesebb erőforrás volt. A legfájóbb pedig a kampány játékmenetének ordító koncepciós hibái, amelyeknek már a kezdeti béta fázisban egyértelműen ki kellett volna ütnie a fejlesztők szemét. Persze, legyen csak sok flottája a játékosnak, sőt, akár 2-3 is mehet egy csatába, mert az szeretni fogja. Viszont nem gondolunk bele abba, hogy mekkora szívás a kvázi random összeállított flotta, mert lehet, hogy van egy sérült cirkálónk, amit pihentetni szeretnénk, de a játék erre nem ad módot. Majd a csatából kiwarpolhatsz vele. Hogy a csata után megtudd, hogy "csak" warp-betegek lesznek, avagy elvesztetted cakk-um-pack. Szörnyen idegesítő az AI, amelynek a stratégiái képességeit még egy dilettáns, de hetyke bajszú 20 éves békebeli Monarchia-főnemes merev részegen és bekötött szemmel is felülmúlná. Konkrétan a Tyranidák elleni csaták cirka felét úgy nyerem meg, hogy az ellenfél visszakézből veri saját magát laposra egyszerűen, mert nem veszi figyelembe azt, hogy az ő hajója és az én hajóm között van-e saját egysége. Olyan kicsi a rakásokat hoz össze néha, hogy komolyan kedvem lenne skippelni az egészet, de ugye az Auto-Battle úgy nem ér semmit, ahogy van.

Ez pedig azért roppant kínos, mert vagy nettó 5-6 órám ment el arra, hogy túljussak az ellenfél egyik körén. Mert jön 5 tyranida invázió egyszerre. Oké, 4 elé még be is tudok állítani saját flották (többet nem, mert a többiek éppen a sebeiket nyalogatják), az ötödiket sikerült battle plannal még egy körrel elhalasztani (ezt is a Steam fórumból kell megtudnom, mert magától nem hívja fel a lehetőségre a figyelmet a játék). Jön az ellenfél köre, első csata - megnyerem, második csata - megnyerem. Harmadik csata - kiugrik a játék a desktopra. Visszalép, és megdöbbenve látom, hogy amíg a saját körömben minden csata előtt automatikusan ment a játék, az ellenfél körében nincs ilyen. Tehát az elkövetkezendő próbálkozásaimban már tényleg csak az emberáldozat nem kerül sorra, de minden mást elkövetek, hogy a játék ne fagyjon le. Mindent alapra veszek, vagy az alá. Felrakom a legújabb drivert. Aztán a legrégebbit. Próbálom windowed módban futtani. A második vagy a harmadik csatánál mindig kifagy. Auto-battle? Óóóó... mivel nagyjából azonos a pontszám, így még a legjobb esetben is a flottám fele roncstelepen végzi, ha nem kerül felkoncolásra az egész. A február 5-ödikei patch hozta el a felüdülést, de csak tegnap volt lelkierőm újra nekiállni végigjátszani a 4 (négy) darab csatát. Mentést most se csinál, de legalább nem fagy le.

Nem olyan rossz a BFG:A2, mint amilyennek beállítjuk? Hát a saját véleményem az, hogy ha nem lennék 20+ éve Warhammer 40k rajongó, akkor simán uninstallálnám, mert ennyi nyűglődést és logikátlanságot egy űrstratégiában kevesen viselnek mosolyogva. Ez pedig nem attól függ, hogy 25, 30, 40, 50 vagy 60 euróba került, hanem attól, hogy a játék élvezetes-e, avagy sem. Na a BFG:A2 az a játék, amely (Ford Fairlaine-ből idézve) olyan, mint sajtreszelővel rejszolni - kicsit élvezetes, de inkább fájdalmas...

Hovatovább képes voltam kb. 20 percet rászánni eme hozzászólás megírására, a helyett, hogy játszanék vele...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.