Üdv!
Pár hete én hoztam fel ezt a témát a Monoros topicban.
Én már akkor jeleztem a szolgáltató felé, amire most jött meg a válasz.
Mindenről írtak a válaszlevélben, csak arról nem amit kérdeztem.
Csak arról írtak, hogy ez milyen fontos, meg jó, és természetesen ha valami nem tetszik, akkor meghagyják a jogom, hogy azt ne fogadjam el.
Felhívtam az ügyfélszolit, és látom, ennek van egy külön menüpontja is.
Meghallgattam, de nem elégített ki az a válasz sem.
Felhívtam őket ma újra, és ismét rákérdeztem a részletekre.
Ott azt tudtam meg:
-ez most egy egyszeri szerződéskötés
-de ezt szeretné a továbbiakban is használni mindenre a szolgáltató (ráutalásos)
Értelmezésem:
Tehát innentől legközelebb is (bár azt mondta, hogy küldenek majd tájékoztatást) akár köthetek új szerződést...
Bár azt sem értem, ha így akar szerződést kötni a továbbiakban, akkor ha valaki bemegy mint új ügyfél, akkor elkérik a mobilszámát, felhívják, megkérik, hogy mondja, azt hogy IGEN, majd ez után nyomják a kezébe a szerződést 2 perc múlva?
Mert ugye azért térünk át erre szerintük, mert így jobb, könnyebbe, és innentől így lesz egységes....
Amúgy a hatóság arra utalt, hogy a törvényalkotó szeretne plusz védelmet a fogyasztónak, ami ellen egy kiskapu van a törvényben: a ráutalásos szerződéskötési forma, és hogy a UPC ezt szeretné magának előre bebiztosítani azzal, hogy a teljes szerződésállományát áthelyezi ebbe a formátumba.
De visszatérve a telefonhívásra:
Mikor az alábbit kérdeztem, arra már nem tudtak mit mondani:
Ha lejár a hűségem, és a szolgáltató mondjuk közöli, hogy 5%-kal nagyobb áron kapom innentől a szolgáltatást (listaáron vehetem továbbra igénybe az eddigi szolgáltatásomat).
[ idáig az volt a gyakorlat, hogy egy adott ideig ugyanazon az áron határozatlan idejűként kaptuk => de ugye ez is egy pillanat alapján változhat ]
Ha továbbra is az eredeti kedvezményes áron szeretném változatlan feltételekkel igénybe venni az eddigi szolgáltatást, akkor írjak alá még egy évet. Tehát tesz mondjuk egy ilyen ajánlatot.
Ha nem reagálok, akkor a szolgáltató az ajánlatot elfogadottnak tekinti ( idézőjelesen ugye az érdekeimet nézve, hogy ne kerüljön többe a szolgáltatás)? Tehát ha befizetem a csekket, akkor kötöttem úgy mint most egy újabb év hűséget "közös megegyezéssel"?
Sajnos azt mondták, hogy még ilyen nem volt. De ugye pont az a lényeg, hogy akár lehessen....
Azt elmondták, hogy azért van, hogy előre szaladjanak, és áttegyék a szerződések többségét az új formátumba, mert még nem tudni hogy lesz szabályozva mindez törvényileg.
De ha azt feltételezem, hogy a szabályozás a fogyasztó érdeke miatt szigorodik, akkor az UPC lépését nem tudom minek vélni.
Minden esetre bejegyeztettem, hogy egyenlőre nem élek az új szerződési móddal.
Ui.: Amúgy aki azt mondja, hogy eddig is közzétették a változást, és igazából ha nem jelezted, akkor eddig is elfogadtad a dolgokat, azoknak azt mondom. Pont ezen szeretne a törvényalkotó vélhetőleg változtatni. Tehát csak bizonyos esetekben engedné az egyoldalú szerződésmódosítást. Minden további esetben közös egyetértés szükséges. Azzal, hogy létezik a ráutalásos magatartásos kiskapu, az azt jelenti, hogy ezzel a formával az ügyfél úgy tesz továbbra is minden módosításra mint amivel egyetért, szabad akaratából.
Nem tudom mik az egyoldalú módosítások kritériumai a törvényben, de gyanítom, hogy ha változik a címük, ha az ügyfélnek valami jobb lesz, stb. azt továbbra is módosíthatja a szolgáltató egyoldalúan. Itt a kérdés, hogy a többi....
Ui. 2:
Itt valaki írta, hogy pl. a feltöltő kártyát hogy hozta szóba a hatóság.
Hát úgy, hogy attól hogy van egy SIM-ed, az egy határozott idejű szerződésnek felel meg. Ha nem töltöd fel egy ideig, akkor a szerződés megszűnik, és a számodnak annyi. Ahányszor feltöltöd a telefont, annyiszor módosul a szerződésed is. Méghozzá a szerződési ideje. Pl. ha a V-nél töltesz fel, akkor onnantól újabb egy évig (+ pici ráhagyás) él köztetek a szerződés. És mint ráutaló magatartás, azzal ezen módosítást el is fogadod.