Én az imént hívtam fel a UPC ügyfélszolgálatot, megerősítették, hogy valóban csak formailag különböző a szerződés.
Nyilván nem vállalnák fel a többezres ügyfélkör előtt ezt a kijelentést, ha ez nem így volna, mert akkora perek keverednének ki belőle, hogy az nem érné meg az - egyesek által feltételezett - stiklizést.
Tehát a hűségidő, díjak stb. nem változnak. (Mondjuk én már túl vagyok a hűségidőn, tehát akkor mondom fel, amikor akarom, innentől nem agyalok rajta többet.)
A másik észrevételem, hogy eddig is módosíthatták a szerződést. Ha jól tudom a UPC-s díjam is némiképp emelkedett, de a mobilszolgáltatók praktikái ennél jóval szemetebbek, a Telenor percdíjat emelt, havidíj lebeszélhetőségét változtatta meg, bevezette a kapcsolási díjat - mindezt megfelelő tájékoztatás mellett, de jelen tudásom szerint úgy, hogy törvény garantálja nekik, hogy te a hűségidő alatt nem bonthatsz szerződést bünti nélkül, mert a módosítás a "szerződés megkötésekor a hűségidő vállalásával adott kedvezményt [gy. k. kedvezményes telefon] nem érinti".
Tehát ha kétszeresére emelnék a percdíjat, az sem érintené a kedvezményes mobiltelefont! Jól gondolkodom, vagy már rég bontanom kellett volna a szerződést?
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006