Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Gézengúz


Gézengúz
addikt

Ha nem sperrdiffi van benne akkor az olajnak nem kéne így kinéznie. :Y

(#2) Lalikiraly válasza Gézengúz (#1) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Szia.

Igen, mi is konstatáltuk, hogy kb.sosem volt még cserélve... Halkult is vagy 80%-ot. Meg az egész kocsi, simábban, könnyebben megy.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) Gézengúz válasza Lalikiraly (#2) üzenetére


Gézengúz
addikt

15 éves autón (E46) csupa rozsda volt a diffi, levettük lefesteni és kicseréltem az olajat is. Meglepődtem mert nem volt külön leengedő, csak feltöltő csavar. Nem tudom miért nem fért el még egy rajta. Régin bezzeg volt. (E36)
Olyan tiszta olaj jött ki belőle, hogy szinte meg sem tudtam különböztetni az újból.

(#4) Lalikiraly válasza Gézengúz (#3) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Az hogy tiszta, az azért van mert nincs égéstér, tehát nincs mitől elszíneződnie és újkorában maximum némi zsírt tud felvenni belülről semmi mást. Tehát az nem magyarázat. Ellenben megtud égni az évek során. Ezért is javallott 60 ezrenként cserélni, mint az automata váltóban is, de az emberek ilyennel már nem foglalkoznak. Tehát az enyémben lévő kb grafitszürke fos minőségű és elképesztő állagú olajnak már nem nevezhető folyadék azt jelenti, hogy az életbe ki nem cserélték...

Azt mondják a kollégák, hogy a sperr viszont tényleg megeszi az olajat, nyilván más a működése, ezek a Mercik meg kis difisek, látnád, tök pici, kis törp-ördög :D

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#5) Gézengúz válasza Lalikiraly (#4) üzenetére


Gézengúz
addikt

A 36-ban nekem volt sperr, igaz csak kisházas, na az mocskos volt, nyilván ott kopnak a lamellák, van ami összekenje, viszont mindig hallottam kis ívben lassan kanyarodva, hogy az ivbelső kerék is igen csak hajtani akar, nem csak a külső. Az kupé volt, az valahogy mindig belevitt a huligánkodásba, a 46 touring valahogy teljesen más, ebben nem akaródzik.

(#6) Lalikiraly válasza Gézengúz (#5) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hát mert már a Difi összezárt. Sajnos én hiába látom, akkor sem teljesen értem a difi működését, pláne a sperr, hogy mi a jó istentől tudja, meg hogy miért zár össze. Meg hogy... Pedig igen jó dolog, de nem Mercibe való. Tény hogy egy Bömöshöz jobban passzol :) de a 102LE cdi motorhoz érted :D
Igen a sperr sokkal jobban szennyezi nyilván fémszemcsékkel az idő során, na de az enyém ben is mivel, Taxi volt valamikoron a kocsi, a jó Isten sem tudja megmondani, hogy mennyit mehetett. De én most azt hiszem elég jól rendbe-tettem. Ma is jöttem vele haza és Tempomat 70 és úgy éreztem, hogy úgy ahogy van kimenne a világból...

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#7) Hieronymus válasza Lalikiraly (#6) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Egyszerű a magyarázat.
Amikor kanyarodsz az autóval, akkor a két hajtott kerék eltérő fordulatszámmal forog
Ha zárt lenne differenciálmű akkor valamelyik keréknek csúsznia kellene az úton.
A kanyarban ezt oldja meg a differenciálmű amennyivel az kisebb íven forduló kerék lassabban forog, annyival gyorsabb a másik. Azonos lesz a mind a két keréken a nyomaték.

Egyenesen haladva, ha az egyik kerék tükör jégen van, a másik meg száraz betonúton, akkor nagy a baj.
A rendes úton álló kerék meg sem mozdul, a jégen lévő meg dupla sebességgel pörög. Nem lehet elindulni az autóval.
Ha ekkor beindul a sperr, a jégen lévő kerék továbbra sem fogja előre tolni az autót. De a másik el tudja indítani a járművet. Mind a két kerék azonos sebességgel fog forogni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) Lalikiraly válasza Hieronymus (#7) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Köszönöm, legalább tanulok.

De mitől tudja a difi, hogy össze kell zárnia?
Vagy egyszerűen csak a fizikai eltérésből a két kerék között? De mi van ha kanyarba teszi ezt?

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#9) Hieronymus válasza Lalikiraly (#8) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"De mitől tudja a difi, hogy össze kell zárnia?"

Több megoldás is létezhet. A konkrét megvalósítást nem ismerem. Nem vagyok autószerelő, csak annak idején tanították.

A differenciálmű zárásának több módja is lehet.

Az autó sebessége és a motor fordulatszáma nagyon pontosan számolható. A kormány szögállása nagyon pontosan mérhető.

Ezen értékekből számolható a két hajtott kerék elméleti fordulatszám eltérése. Ha a mért érték ettől eltér, akkor beavatkozásra van szükség.

Ha nagyon kicsi az eltérés, akkor elegendő a nyomatékból visszavenni. Amint növekszik az eltérés, akkor a kereke egyedi fékezésével lehet javítani a helyzeten.
Nagyjából ezt a megoldást alkalmazzák az összes útirányt tartó elektronikus szolgáltatás esetében.
Ha induláskor a kormány közel egyenesben áll, elegendő a csúszó kereket fékezni a sikeres induláshoz.

Terepjárók esetében van/volt fizikai differenciál zár. Ez esetben a vezető dönt a zárásról.
Biztosan láttál már olyan autós show-t amikor két keréken haladtak az autóval hosszabb távon. Ezen autók esetében fixen hajtják meg a kerekeket. Kis körön fordulva látványosan füstölnek a gumik az útfelületre kenődve, ezen autóknál. Ezzel a körben autózás is "eseménnyé" válik.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#10) Lalikiraly válasza Hieronymus (#9) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Persze heggesztett difi. :D

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.