Ha nem sperrdiffi van benne akkor az olajnak nem kéne így kinéznie.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Szia.
Igen, mi is konstatáltuk, hogy kb.sosem volt még cserélve... Halkult is vagy 80%-ot. Meg az egész kocsi, simábban, könnyebben megy.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
Gézengúz
addikt
15 éves autón (E46) csupa rozsda volt a diffi, levettük lefesteni és kicseréltem az olajat is. Meglepődtem mert nem volt külön leengedő, csak feltöltő csavar. Nem tudom miért nem fért el még egy rajta. Régin bezzeg volt. (E36)
Olyan tiszta olaj jött ki belőle, hogy szinte meg sem tudtam különböztetni az újból.
Az hogy tiszta, az azért van mert nincs égéstér, tehát nincs mitől elszíneződnie és újkorában maximum némi zsírt tud felvenni belülről semmi mást. Tehát az nem magyarázat. Ellenben megtud égni az évek során. Ezért is javallott 60 ezrenként cserélni, mint az automata váltóban is, de az emberek ilyennel már nem foglalkoznak. Tehát az enyémben lévő kb grafitszürke fos minőségű és elképesztő állagú olajnak már nem nevezhető folyadék azt jelenti, hogy az életbe ki nem cserélték...
Azt mondják a kollégák, hogy a sperr viszont tényleg megeszi az olajat, nyilván más a működése, ezek a Mercik meg kis difisek, látnád, tök pici, kis törp-ördög
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
Gézengúz
addikt
A 36-ban nekem volt sperr, igaz csak kisházas, na az mocskos volt, nyilván ott kopnak a lamellák, van ami összekenje, viszont mindig hallottam kis ívben lassan kanyarodva, hogy az ivbelső kerék is igen csak hajtani akar, nem csak a külső. Az kupé volt, az valahogy mindig belevitt a huligánkodásba, a 46 touring valahogy teljesen más, ebben nem akaródzik.
Hát mert már a Difi összezárt. Sajnos én hiába látom, akkor sem teljesen értem a difi működését, pláne a sperr, hogy mi a jó istentől tudja, meg hogy miért zár össze. Meg hogy... Pedig igen jó dolog, de nem Mercibe való. Tény hogy egy Bömöshöz jobban passzol de a 102LE cdi motorhoz érted
Igen a sperr sokkal jobban szennyezi nyilván fémszemcsékkel az idő során, na de az enyém ben is mivel, Taxi volt valamikoron a kocsi, a jó Isten sem tudja megmondani, hogy mennyit mehetett. De én most azt hiszem elég jól rendbe-tettem. Ma is jöttem vele haza és Tempomat 70 és úgy éreztem, hogy úgy ahogy van kimenne a világból...
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
(#7) Hieronymus válasza Lalikiraly (#6) üzenetére
Egyszerű a magyarázat.
Amikor kanyarodsz az autóval, akkor a két hajtott kerék eltérő fordulatszámmal forog
Ha zárt lenne differenciálmű akkor valamelyik keréknek csúsznia kellene az úton.
A kanyarban ezt oldja meg a differenciálmű amennyivel az kisebb íven forduló kerék lassabban forog, annyival gyorsabb a másik. Azonos lesz a mind a két keréken a nyomaték.
Egyenesen haladva, ha az egyik kerék tükör jégen van, a másik meg száraz betonúton, akkor nagy a baj.
A rendes úton álló kerék meg sem mozdul, a jégen lévő meg dupla sebességgel pörög. Nem lehet elindulni az autóval.
Ha ekkor beindul a sperr, a jégen lévő kerék továbbra sem fogja előre tolni az autót. De a másik el tudja indítani a járművet. Mind a két kerék azonos sebességgel fog forogni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
(#8) Lalikiraly válasza Hieronymus (#7) üzenetére
Köszönöm, legalább tanulok.
De mitől tudja a difi, hogy össze kell zárnia?
Vagy egyszerűen csak a fizikai eltérésből a két kerék között? De mi van ha kanyarba teszi ezt?
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
(#9) Hieronymus válasza Lalikiraly (#8) üzenetére
"De mitől tudja a difi, hogy össze kell zárnia?"
Több megoldás is létezhet. A konkrét megvalósítást nem ismerem. Nem vagyok autószerelő, csak annak idején tanították.
A differenciálmű zárásának több módja is lehet.
Az autó sebessége és a motor fordulatszáma nagyon pontosan számolható. A kormány szögállása nagyon pontosan mérhető.
Ezen értékekből számolható a két hajtott kerék elméleti fordulatszám eltérése. Ha a mért érték ettől eltér, akkor beavatkozásra van szükség.
Ha nagyon kicsi az eltérés, akkor elegendő a nyomatékból visszavenni. Amint növekszik az eltérés, akkor a kereke egyedi fékezésével lehet javítani a helyzeten.
Nagyjából ezt a megoldást alkalmazzák az összes útirányt tartó elektronikus szolgáltatás esetében.
Ha induláskor a kormány közel egyenesben áll, elegendő a csúszó kereket fékezni a sikeres induláshoz.
Terepjárók esetében van/volt fizikai differenciál zár. Ez esetben a vezető dönt a zárásról.
Biztosan láttál már olyan autós show-t amikor két keréken haladtak az autóval hosszabb távon. Ezen autók esetében fixen hajtják meg a kerekeket. Kis körön fordulva látványosan füstölnek a gumik az útfelületre kenődve, ezen autóknál. Ezzel a körben autózás is "eseménnyé" válik.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
(#10) Lalikiraly válasza Hieronymus (#9) üzenetére
Persze heggesztett difi.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
bejegyzés Mercis kalandok (Nyolcadik rész)
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
ingyenes kategóriában
- Kingston Fury Renegade RGB-3600 cl16-2x16Gb
- X96 Max Plus 4/32 SS905x3 (Hibás)
- 102 Db tesztelt 2GB-os DDR3 Laptop Ram memória modul egyben 40e Ft
- Panasonic ToughBook CF-LX6 katonai laptop (7.gen. I5 4X2,71Ghz, 8 GB DDR4, 256 GB SSD, WIN10)
- 28 Db tesztelt 2GB-os DDR3 PC Ram memória modul egyben 10e Ft