Lassan kezdem látni az alagút végét, illetve nem is annyira lassan.
A minap, ami a cikk megjelenéséhez képest már lassan két hete volt, hogy újabb jó nagy adag dolog meglett javítva az autón.
Kilett cserélve az előzőekben elmaradt hosszbordás szíj, a difi olaj, a két első törött rugó, a hátsó stabpálcák, a zavarosan működő fűtéskonzol. De üröm volt az örömben, ugyanis még aznap mikor reggel indultam a szerelőhöz, nem indult a kocsi. Csak kb negyedik indíózásra volt hajlandó. Hát gondoltam is hogy akkor most baj van. Kiderült, hogy az üzemanyagcsövek végén lévő valamelyik O gyűrű elengedi a nyomást, emiatt a motor falsot szívott és persze picit csordogált is a gázolaj. Na de azóta már ez is javítva lett szerencsére, plusz megvettem az új emelési pogácsát ami hiányzott. És a motor burkolatához rezgéscsillapító gyűrűket, továbbá egy csavart is.
Kezdjük is részletesen akkor.
A két első rugót kicseréltük, ebben sok különlegesség nem lenne, sajnos nem ugyanolyanra mint ami benne volt, mert a talán gyári az 4 zöld pöttyös jelölésű volt, én meg egy fehér jelölésűt kaptam. De a lényeg, hogy tart és nem zörög az sem. Nyilván stabilabb az autó.
Továbbá volt még két esemény is, mikor is mentem a fűtéskonzolért, egyszer csak hallom, hogy búg a kocsi. Ajjajajj mondom, hát eltört a kipufogócső. Na irány a Dinamit dob, meg is csinálták, erre amikor ezeket az alkatrészeket cseréltük, szól a szerelő, hogy ajjajj el van repedve a kipufogócső és már zörög, le fog szakadni. Hát mehettem vissza egy hegesztés miatt megint.
A difiolaj borzalmasan nézett ki, és nem is a kerékcsapágy, mintsem a difi búgott, hát legalább 80%-al halkabb lett.
Kapott új üzemanyagszűrőt is.
A hátsó stab pálcák sem váltották már meg a világot, végre hátul is elcsendesült a futómű és ha nem is számottevően, de érezhetően stabilabb lett az autó.
A fűtéskonzol cseréje már nagyon érett volt, mert a ventilátor szabályzó és a két hőmérséklet állító is kivolt kopva, ezért össze-vissza állítottak mindent. Na ez már a múlté.
Ja és a legfontosabb, hogy felkerültek az új 4 évszakos gumik is. Nekünk bőven jó, mert sokat úgysem járunk autóval évi 10 000 ret sem. Meg egy két nap és úgyis lenyalják az utat. A másik meg, hogy nem is száguldozunk. Meg a váltóban van Winter azaz téli mód is, a kipörgés gátlónak nem sok dolga van így.
Ja és a friss műszaki már csak hab a tortán.,
Hogy egy kicsit az árakról beszéljek, a négy gumit 30 000 Forintért kaptam meg, a két rugó 5000 Forint volt, a stabpálcák, a hosszbordás szíj, az üzemanyagszűrő, a difiolaj ezek kb 8000 Forintba kerültek. Munkadíjnak egyszer kifizettem 10 000 Forintot, aztán a kipufogós került összesen 11 be, A műszaki 28 volt ha jól emlékszem. Persze plusz a gumisnál még 10 rongy a szerelés. És biztos van amit már egyszerűen csak elfelejtettem.
Folytatása következik, amiben már csak néhány elmaradt és idegesítő apróság megoldása kerül kijavításra, de az autó már most műszakilag 100%-os. Esztétikailag pedig kb 80.
További fejezetek:
Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész