Egyszerű a magyarázat.
Amikor kanyarodsz az autóval, akkor a két hajtott kerék eltérő fordulatszámmal forog
Ha zárt lenne differenciálmű akkor valamelyik keréknek csúsznia kellene az úton.
A kanyarban ezt oldja meg a differenciálmű amennyivel az kisebb íven forduló kerék lassabban forog, annyival gyorsabb a másik. Azonos lesz a mind a két keréken a nyomaték.
Egyenesen haladva, ha az egyik kerék tükör jégen van, a másik meg száraz betonúton, akkor nagy a baj.
A rendes úton álló kerék meg sem mozdul, a jégen lévő meg dupla sebességgel pörög. Nem lehet elindulni az autóval.
Ha ekkor beindul a sperr, a jégen lévő kerék továbbra sem fogja előre tolni az autót. De a másik el tudja indítani a járművet. Mind a két kerék azonos sebességgel fog forogni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!