Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A kulcsmondat, ez:

"Fontos, hogy a magyar eljárást nem szabad összekeverni az USA-ban alkalmazottal, az tényleg bonyolultabb és drágább."

Már Dieselnek gondjai voltak a szabadalmaztatással. Otto jól fogalmazta meg a szabadalmát.
Vélhetően Magyarországon kívül ez a szabadalom sem tartható, mert az amerikai nem egy módszert, hanem a használt gumiabroncsok útépítéshez való felhasználását szabadalmaztatta. Pont.

Mindamellett a cikk írója sem ásta magát elég mélyen az útépítés rejtelmeibe.
Jelenleg több módon készített kopóréteget használnak Európában.
Az autópályák fedőrétege nem túl tartós, viszont minden időjárási körülmények között biztonsággal használható.
Az másik véglet az olcsó és tartós kopóréteg. A nedves útfelület viszont korcsolyapálya. Esőben 70-80 km/óra sebességkorlátozást kell alkalmazni.

Ráadásul a kopóréteg csak egy csekély része az útnak. Tönkrement útalapra hiába kerül új kopóréteg. Nem lesz tartós a javulás.

"...a közutak felújítási ciklusideje 10 évről 35 évre nőtt..."

Ez érdekes adat. A gumiabroncsok használhatósága, időben korlátozott. A használatlan abroncsokat, korlátozott ideig lehet tárolni, Illetve felhasználni.
Kicsit túlzónak tűnik a 35 év.

Amúgy, hajrá!

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.