Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#57) Uzi74 válasza FeRRaR1 (#53) üzenetére


Uzi74
senior tag

Sorry, hosszú:
Nyilván annál jobb minnél több megújuló van a mixben és szerintem is önlábonlövés az atomot idő előtt kivezetni, de az elektromos autók CO2 lábnyoma az életciklus alatt még így is kisebb, mint egy belsőégésűnél (Németországban mindenképp, Magyarországon főleg, Lengyelország kérdéses). (a legyártás több CO2, de az üzemeltetés lényegesen kevesebb) Viszon ha magánemberként van elég napelemed és intelligens töltésvezérlésed egyrészt függetleníted magad a világpiactól másrészt tudod, hogy tényleg nem okozol plusz emissziót. Az kiöregedett akkuk stationárius másodlagos felhasználásávan majd könnyebb lesz növelni a megújulók arányát - és ez tovább csökkenti az akkugyártás lábnyomát
Mi a hosszútáv? Egy mai "nagy akkus" modellel 200Km-ig semmi kompromisszumot nem kell kötni, 300km-ig ne menj 140-nél gyorsabban, 400 az már csak város-országúton van meg és e fölött tagadhatatlan van kompromisszum a megállásokkal
Az élményautózás nekem jó gyorsulást, azonnali pedálreakciót, jó kanyarsebességet jelent - mikor visszaülök a benzinesbe (hiába 5,9mp a 0-100 katalógusadat) mintha kiestem volna a hipertérből érzésem van (a 3. pont a futómű az marad az ICE-nél, mert ott aktív).
Mai árakon számolva 200 ezer km alatt 5,5misivel több el fog menni üzemanyagra, szervízeket, többletadókat nem számolva. Ha megnézed a sokat futott e-niro árakat, szerintem kevesebbet estek, mint a benzines társaik. Persze ha jön egy új akkutechnológia, estetnek nagyobbat, ha sokáig megtartod ez nem fog érdekelni - minden 10 év fölötti 200 ezret futott autó leesik 10 ezer eur alá.
Pluging hibrid is jó lehet, ha valaki úgy használja ahogy kell - sok rövidet megy és néha hosszút - és megelégszik az elektromos üzemmódban egy BEV-hez képest szerényebb menettulajdonságaival.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.