Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) neoforce válasza Uzi74 (#50) üzenetére


neoforce
aktív tag

Gondold át, ha estleg elfogyna ha esetleg nem lenne aki kitermelné hidd el akkumulátort sem fognak gyártani az autódhoz, és ne gondold hogy az áram nem fog emelkedni.
hogy visszatérjek a címben lévő autóra egy fasza dízel motorral vagy egy jó kis benzinesssel egész vagány járgány lenne :))

(#52) #16820480 válasza Füleske (#48) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem néztem végig az összes Volvot, hogy mit tudnak a kategóriatársaikhoz képest, de elég sok tényező van, ami beleszól a hatékonyságba, igen. A súly, kialakítás, hajtáslánc, stb. De még ha csak annyi előnye van a dedikált platformnak, hogy költséghatékonyabb, az már sokat számíthat, mert így tud idővel lejjebb menni az EV-k ára.
A linkedhez meg: Carlin egy fasz, már elnézést, ha komolyan gondolja ezt a "they just disappeared" szöveget (tudom, humor akar lenni, *lassú taps*). Egy rakás extinction event volt a Földön, amikre nem volt ráhatásunk, de a mostani legújabbat éppen mi okozzuk. Nem arról van itt szó, hogy a természet ellenében meg akarunk menteni fajokat, hanem hogy azt akarjuk elkerülni, hogy mi öljük meg őket. Persze, nem a bolygót védik ezek az intézkedések, ha a bolygóra úgy tekintünk, mint egy darab kőre, mert annak semmi baja nem lesz nyilván. ha meg úgy tekintünk rá (praktikusabban) mint egy ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik.

(#53) FeRRaR1 válasza Uzi74 (#34) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Az a baj hogy nagyon nem egyszerű a képlet. Nincs tökéletes válasz és nem fekete vagy fehér az egész. Németországban pl az atomerőművek bezárása miatt szén tüzelésre álltak át. SZÉN TÜZELÉS a nagy fejlett Német o.-ban. 2020 után is, WoW... Alapjában véve két hasonló méretű / tudású elektromos autó legyártása 2x annyira szennyező mint ha sima benzines lenne. Nekem az is a "bajom" hogy szeretek sportosan, tempósan haladni, ami nagyon gyorsan degradálja az akksi pakkot. Megfelelő kommunikáció kellett volna az elejétől. Sok hosszú táv? Diesel. Csak város? Elektromos. Vegyes felhasználás vagy élmény autózás? Benzin vagy Hybrid.

Nekem megvan a V8 hosszú távra és élményre, középkorú Lexus hybrid a mindennapokra. Használt autó árak miatt drágábban tudom most eladni mint 2 éve vettem, ezért ezt meglépem. EV6 ott van a kijelöltek között ahogy az RX 450h is. 7 év gar, vs. sose romlik el. Hasonló ár, Lexus prémiumabb, minden amihez érsz, a Mark Lewinson hifi az egyik legjobb. Persze kinek mi a preferenciája. Így hogy most már tudok kényelmesen itthon tölteni, jó alternatíva lehet az EV6 is. Csak ritkán kéne máshol rádugni. Viszont nagyobb érték vesztés, de még érvényes garanciával lehetne eladni amikor arra sor kerül... Alszok rá még párat.

(#54) Gomez86 válasza janeszgol (#31) üzenetére


Gomez86
őstag

Egyszer olyan szívesen meghallgatnék valakit aki szerint a gyógyszergyárak mérgeznek minket hogy szerinte miért végeznek ilyen pocsék munkát mivel az átlag életkor folymatosan és rendületlenül növekszik :)

"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan

(#55) Füleske válasza #16820480 (#52) üzenetére


Füleske
addikt

"idővel lejjebb menni az EV-k ára" Inkább így lehet nagyobb a profit. Lásd Tesla nyeresége tavaly. A fogyasztói ár inkább a kereslet-kínálat arányától függ, ami akku hiányában még egy darabig nem lesz jobb, az egyéb tényezőkről (chip hiány, nyersanyag hiány) nem beszélve.
" ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik."
A saját magunk érdeke miatt. Mert az ember is ennek az rendszernek a része.

(#56) Noukoum válasza tothmaxy182 (#28) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem is a bolygómegmentés a cél, hanem tisztábbá, fenntarthatóbbá tenni a közlekedést, környezetünket. Az autógyártók nagyon szívesen gyártanának kis autókat ha lenne rá igény. Elnézve a kínálatot, inkább a SUV népszerű.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#57) Uzi74 válasza FeRRaR1 (#53) üzenetére


Uzi74
senior tag

Sorry, hosszú:
Nyilván annál jobb minnél több megújuló van a mixben és szerintem is önlábonlövés az atomot idő előtt kivezetni, de az elektromos autók CO2 lábnyoma az életciklus alatt még így is kisebb, mint egy belsőégésűnél (Németországban mindenképp, Magyarországon főleg, Lengyelország kérdéses). (a legyártás több CO2, de az üzemeltetés lényegesen kevesebb) Viszon ha magánemberként van elég napelemed és intelligens töltésvezérlésed egyrészt függetleníted magad a világpiactól másrészt tudod, hogy tényleg nem okozol plusz emissziót. Az kiöregedett akkuk stationárius másodlagos felhasználásávan majd könnyebb lesz növelni a megújulók arányát - és ez tovább csökkenti az akkugyártás lábnyomát
Mi a hosszútáv? Egy mai "nagy akkus" modellel 200Km-ig semmi kompromisszumot nem kell kötni, 300km-ig ne menj 140-nél gyorsabban, 400 az már csak város-országúton van meg és e fölött tagadhatatlan van kompromisszum a megállásokkal
Az élményautózás nekem jó gyorsulást, azonnali pedálreakciót, jó kanyarsebességet jelent - mikor visszaülök a benzinesbe (hiába 5,9mp a 0-100 katalógusadat) mintha kiestem volna a hipertérből érzésem van (a 3. pont a futómű az marad az ICE-nél, mert ott aktív).
Mai árakon számolva 200 ezer km alatt 5,5misivel több el fog menni üzemanyagra, szervízeket, többletadókat nem számolva. Ha megnézed a sokat futott e-niro árakat, szerintem kevesebbet estek, mint a benzines társaik. Persze ha jön egy új akkutechnológia, estetnek nagyobbat, ha sokáig megtartod ez nem fog érdekelni - minden 10 év fölötti 200 ezret futott autó leesik 10 ezer eur alá.
Pluging hibrid is jó lehet, ha valaki úgy használja ahogy kell - sok rövidet megy és néha hosszút - és megelégszik az elektromos üzemmódban egy BEV-hez képest szerényebb menettulajdonságaival.

[ Szerkesztve ]

(#58) 8th válasza Noukoum (#56) üzenetére


8th
addikt

Van rá igény. Mindig is volt és lesz is. Azért nem gyártanak kisautót mert azon kicsi a haszon.

(#59) Emericus Max válasza #16820480 (#45) üzenetére


Emericus Max
tag

"Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni."

Gondolom Budapesten élsz és/vagy dolgozol. Mert vidéki városokban felejtsd el a tömegközlekedést, még megyeszékhelyeken se tudod kiváltani az autózást ezzel, de kisebb városokban biztosan nem.
Ha meg ingázol Budapestre, akkor meg az a baj, hogy nettó drágább a tömegközlekedés, mint az autózás. Szóval epic fail. Én Esztergomban lakom, ami 45km Budapesttől, de a vonatjegy mondjuk 2500 Ft oda-vissza (óránként van vonat), ha már BKV is kell mondjuk 2 átszállással oda-vissza, akkor már összesen 5000 Ft körül vagyok, autóval meg jóval olcsóbban kijön ez a belvárost kivéve, ahol a parkolás drága. De ugye elektromos autóval is parkolni kell.
Az a baj, hogy sok kommentelő csak Budapestben gondolkodik, holott a lakosság 75% nem Budapesten él vagy nem ott dolgozik.

Az egyetlen kétségtelen előnye felhasználói szemmel a villanyautózásnak az emisszió és a zaj csökkenése.
De sajnos a másik oldalon a negatív tényezők ezt masszívan ellensúlyozzák jelenleg és amíg több a negatív tényező és kompromisszum, addig az emberek többsége a saját kényelmét és idejét választja a globális, klímavédelmi szempontok helyett. Jelenleg az elektromos autózás erősen kompromisszumos megoldás ami a lakosság nagy részének anyagi vagy más okokból nem megvalósítható opció. Marad ez egyelőre a fővárosi lakosság egy tehetősebb részének játszótere.

Amit meg kellene oldani:
elfogadható ár, töltés ideje, töltőhálózat, hatótávpara, szervízhálózat, hatótáv szálsőséges és kiszámíthatatlan változása az időjárás és útviszonyok függvényében stb.

(#60) moleculez


moleculez
veterán

De gyönyörű ez az autó❤️ Az a csúnya rendszám nem kéne rá.

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#61) Noukoum válasza 8th (#58) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha van rá igény miért van rajta kicsi haszon? Mert kisebb rá az igény? Elképesztő.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#62) #16820480 válasza Emericus Max (#59) üzenetére


#16820480
törölt tag

Esztergom-BP ingázás: ha megnézed, létezik olyan is, hogy bérlet. MÁV havibérlet 16000 forint (aminek elvileg 80%-át a munkáltató fizeti, ha munkába jársz vele, de most a teljes összeggel számolok), BKV bérlet 9000 forint, mindkettő korlátlan utazást ad, összesen 25000Ft.
Ez a táv egy ~5 liter fogyasztású autóval és a jelenlegi 480-as benzinnel számolva jóval több mint 50 ezer forint, és parkolást nem is néztem még.

Megyeszékhelyen is amúgy lehet más opciót választani, ha nem is tömeget, de mondjuk egy (e-)bringa, roller, stb. A home office is egyre elterjedtebb, mert nagyon sok munkát lehet simán otthonról végezni, és így tovább.
Ugyanúgy, ahogy a "csak a főváros létezik" megközelítés nem helyes, a "mindenki vidéken 100+km-re lakik a munkahelyétől" sem az szerintem.

(#63) Shadowbull válasza Noukoum (#61) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mert nem lehet annyira drágán adni őket hogy a nagyobb autókon elérhető profitrátát produkálják vele. Így az erőforrásokat inkább a nagyobb autókra koncentrálják.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#64) tothmaxy182 válasza Noukoum (#61) üzenetére


tothmaxy182
őstag

Egy 20milliós autón lehet mondjuk 2 milliós haszot realizálni. Egy 6milliós autón nem. Igény pedig nagyon is lenne rá.

Pl a feleségemnek miért kéne egy 20 milliós 2.5 tonnás autót vennünk, ha csak iskolába viszi egy a gyereket (4km), meg elmegy bevásárolni(2km). Arra egy Fiesta/Corsa/stb méretű autó is tökéletes lenne, de ezek kihalóban vannak (pláne normális áron)

[ Szerkesztve ]

Minden szavam magánvélemény!

(#65) Noukoum válasza tothmaxy182 (#64) üzenetére


Noukoum
veterán

6 millióson is lehetne, 8 millióért kell adni. Ja hogy annyiért nem vennék? Nem lenne rá igény? A SUV-ra meg van 20 millióért. Komolyan ezt magyarázni kell? Ha nagyon is van rá igény miért nem adják 2 millióval drágábban? :) Nem, nincs rá igény. Olcsón alsó kategóriában, vagy esetleg sokadlagos autónak városba veszik. De aki pénzt áldoz autóra már SUV-ot vesz.

A szerkesztésre: Ilyen felhasználásra nem is kell nagy autó. Tele van a piac nem 20 milliós pici városi elektromos autókkal.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#66) Peat;)


Peat;)
veterán

2,9 méteres tengelytáv nem megy a vezethetőség rovására, főleg városban, parkolóházban, kanyaroknál? A nagy ívű kanyart már amúgy is minden második vezető lecsapja olyan mértékben hogy az egyidejű(nagy ív + másik is ív) kanyarodás lassan már két toyota aygoval sem kivitelezhető.

Én autómban 2,78 a tengelytáv és hát van hogy visszasírom a régi kis corsám, de odafigyelek és tudomásul veszem hogy "előbbre" kell menni buszosan és úgy kanyarodni pl.

A másik dolog a szélesség, azt itt nem látom, de gondolom 1,9 méter körüli.

Lassan nem férnek el, nem manőverezhetők az autók a városokban. És kik vesznek ilyen drága autót? A városiak.

[ Szerkesztve ]

(#67) pecccccccca


pecccccccca
senior tag

Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de én imádom 100-as oktán illatát…
Majd, ha elmennek ezek a nagyonződ’ autók egy töltéssel 700-800 kilométert, majd akkor lehet miről beszélni. Addig csak túlárazott matchboxok amik mellesleg egyáltalán nem is ződek…

Humorban nincs helye tréfának!

(#68) Füleske válasza pecccccccca (#67) üzenetére


Füleske
addikt

Alfonz személyesen? [link]
Nem kellene annyit szívni, akkor kevesebb ződséget írnál.

(#69) pecccccccca válasza Füleske (#68) üzenetére


pecccccccca
senior tag

Te ilyen 4 mondatból kiismered az embereket típus vagy?
:R

Humorban nincs helye tréfának!

(#70) Füleske válasza pecccccccca (#69) üzenetére


Füleske
addikt

Néha elég egy szó is.

(#71) Hallosz válasza Füleske (#36) üzenetére


Hallosz
senior tag

. . . legyen úgy, szurkolok neked. 2025 január 28-án beszélünk ;-)

Mert lakni, muszáj.

(#72) Uzi74 válasza Peat;) (#66) üzenetére


Uzi74
senior tag

Érezhető lesz a hossza, de nem annyira vészesen - egy c osztály is 284cm-es tengelytávú. Furcsa az lesz, hogy a sarkokba ki vannak tolva a kerekek.
A mostani 2,99-es tengelytávhoz képest nekem felüdülés lesz :), de azzal is el lehet járni probléma nélkül. Figyelni kell majd az elején, könnyű rámenni a szegélyre, egészen más az utánfutás - tipikusan ha egy merőleges parkolóból állsz ki és fordulsz jobbra. Amikor új volt hozzá is ért a hátsó kerék a falhoz egy parkolóház kanyarban - szerencsére a karosszeriánál kijjebb volt a kerék és az már nem ért hozza...

[ Szerkesztve ]

(#73) PitLee válasza Noukoum (#65) üzenetére


PitLee
őstag

Anno hoztak egy szabályt ezek a tökik, ami miatt a nehezebb, nagyobb autók (i lové jú klímaváltozás) kedvezőbb értékeket kapnak a CO2 kvóta számolásakor, mint egy kis kocsi.
Így a kiskocsira pluszban még a co2 bünti is rákerül, ami miatt elszálltak az áraik.

Az a vásárló réteg akinek még a régi áron belefért volna, már nem vesz új kicsit, inkább vesz használt kicsit vagy közepest magának.

(#74) Füleske válasza Hallosz (#71) üzenetére


Füleske
addikt

Rendben. :K

(#75) kavalkád válasza bigrock (#30) üzenetére


kavalkád
aktív tag

hát ja, de a gyíkemberek úgyis lelöknek majd a Föld széléről a semmibe mindannyiunkat.

(#76) h1mpi


h1mpi
nagyúr

Szép nagyon, a színe is csak a popsi… hát az fura :B

Eladó újszerű Edifier MR4: https://hardverapro.hu/apro/edifier_mr4_hangfal_elado_garis_2025_01_ig/friss.html

(#77) Hallosz


Hallosz
senior tag

A Toyotánál rendelhető 100% hidrogén hajtású autó, a Mirai.
600 Km feletti hatótáv, az égésterméke vízgőz, károsanyag kibocsájtása nulla. Nos, ez inkább lehet alternatíva az benzin/dízel motorok cseréjére.

Mert lakni, muszáj.

(#78) Noukoum válasza PitLee (#73) üzenetére


Noukoum
veterán

Erre valami hiteles statisztikát.
Egyébként úgy látjuk hogy az “elszálló” árak legkisebb része a co2 kvóta miatt van. Csak erre a legegyszerűbb fogni, más egyéb költségek drasztikus növekedéséről pedig nem vesznek egyesek tudomást.

Hallosz: Szólni kéne a vásárlóknak hogy rossz autót vásárolnak mert hidrogént kéne venniük.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#79) Turbobacsi válasza Hallosz (#77) üzenetére


Turbobacsi
senior tag

és honnan lesz hidrogéned? a szállítása, tárolása, tankolása nem éppen egyszerű!

"A pisztácia kifogyott! Van vanília, karamell, tutti frutti, rumos dió és kávé!"

(#80) h1mpi válasza Hallosz (#77) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Ja és egy helyen lehet tankolni…. :C Ameddig az elektromosat napelemről otthon töltheted szinte ingyen, nem alternatíva a hidrogén személyautókba

[ Szerkesztve ]

Eladó újszerű Edifier MR4: https://hardverapro.hu/apro/edifier_mr4_hangfal_elado_garis_2025_01_ig/friss.html

(#81) Peat;) válasza Noukoum (#78) üzenetére


Peat;)
veterán

A kvóta márka és modell függő amennyire tudom, flotta szinten nézik. Ezért van az hogy a toyota pl árul még 7 személyesből dízelt míg a többi nem.
Amely márkát komolyan érint a kvóta, ott fél-1 millió huf is lehet akár a leallokált büntetés/kocsi állítólag. Ez kinek mi, szerintem nagyon sok. Ez mellett pedig részecskeszűrő és lágy(kamu) hibridek vannak már minimum az új modellekben, amik megint + 0,5-1m a hagyományoshoz képest.

Tehát kvóta közvetlenül a büntetés + a beépített plusz cuccok amik csak papíron csökkentik a károsanyagot olyan 1-2m plusz.

És ezért sokszor már 1 literes turbóbenzin jár, ami előreláthatólag a mostani gépjárművek(elektromos, akár dízel) közül a legrövidebb élettartammal rendelkezik.

Azért nagyon sok ez mert az egyébként is hátrányos helyzetbe került piacba még rúg egy utolsót. Így lesz egy kisautó is méregdrága.

Mit csinál a kelet-európai? Megveszi a levedlett 10+ éves német, holland stb autókat.

Tehát van egy kvóta ami miatt nyugaton is kevesebb autót vesznek, csökken az autógyártók eredménye és k+f-re fordítható erőforrása.

Keleten megveszik a használt autót inkább, megint nem az autógyárak eredménye nő.

Szóval van egy intézkedés amitől bezuhantak az eladások, lassul az átállás, romlik a levegő minősége keleten, pl nálunk.

(#82) Noukoum válasza Peat;) (#81) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez mind csak spekuláció.
Az eladások nem emiatt zuhantak be (már ahol), az átállás kvóta nélkül nagyon nem itt tartana, a levegő minősége biztosan nem emiatt romlik ha egyáltalán.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#83) kavalkád válasza h1mpi (#80) üzenetére


kavalkád
aktív tag

otthon is előállítható hidrogén, nincs akadálya elméletben, hogy azt is mindenki magának gyártsa le.

(#84) Stanlee válasza Uzi74 (#57) üzenetére


Stanlee
őstag

Azt gondolom vagod, hogy a standard vill. energia mix CO2 emisszioja Mo-n alacsonyabb, mint Nemetorszagban, a legmagasabb az altalad emlitett 3 orszagbol a lengyel (kb. 3x annyi, mint Mo).

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#85) Yoshida válasza Noukoum (#82) üzenetére


Yoshida
aktív tag

De, városban emiatt is rossz a levegő.

[link]

Lényeg lustáknak: bringás ha mellékúton megy kevesebb légszennyezés éri, mintha főúton.

Évi 500 milliárd HUF az egészségügy többlet kiadása a légszennyezés miatt (a fűtés is benne van persze, de arra is kezdenek látszódni a lépések, hőszivattyús fűtés meg napelem támogatás formájában, még hőszigetelést kéne támogatni)

[ Szerkesztve ]

(#86) Yoshida


Yoshida
aktív tag

Ja és akik itt alant 200e km után akkucserét, meg nulla fejlődést tekintenek "ténynek" azoknak itt egy kis olvasnivaló. (egyébként pl. a legelső Leafben 22kWh-s akku volt, aztán lett 30-as, 40-es, most már 60-assal is elérhető, miközben negyede lett a költsége 10 év alatt egységnyi kWh-nak. A co2 lábnyom is 5 év alatt feleződött, igaz, minden 5 évben nem fog feleződni, az ütem lassulni fog.)

[Nem jött ki a matek, a francia város lemondta a hidrogénes buszokat]

[Megvan a világ első 1000 km feletti hatótávval rendelkező villanyautója]

[Összedől az elektromos hálózat ha minden autót elektromosra cserélünk?]

[Így ad egy perc alatt 100%-os töltést a kínai Geely állomása]

[668.000 kilométer egy akkumulátorral]

[Emberek millióit verhette át a Toyota hamis kibocsátási adatokkal]

[Ezért fog összeomlani a hagyományos autók gyártása]
(saját vélemény: ez még azért odébb van)

[Villanyautó közel 300 ezres futással – hányszor cseréltek akkut?]

Spoiler alert:

Tudja a gyári hatótávot (Ionic 28kWh)

[Tesla Model 3 world record: 2781 km in 24h]

(közúton, persze hétvégén, éjjel, egy nagy kört ismételgetve)

(#87) #16820480 válasza kavalkád (#83) üzenetére


#16820480
törölt tag

Hajrá, ha szeretnél otthonra egy fél szoba méretű, hangos gépet, ami rengeteg áramot is fogyaszt, akkor nyugodtan.

(#88) FeRRaR1 válasza kavalkád (#83) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Biztos olcsó lenne mindenkinek egy sokmilliós gépet is beszerezni, tárolni, hitelesíteni, karbantartani. Illetve a nyomás amin tárolni kell sem épp veszélytelen. Meg miből is fogyaszt sokat a hidrogén előállítása? Ja áramból. Illetve a töltő hálózat akkor is a 0-hoz konvergál.

Még a sima elektromos autókhoz képest is jóval körülményesebb lenne. Ott úgy érzed beta teszter vagy, itt meg pre-alpha lehetsz.

Egy normálisabb akksi technológia kéne, nagyobb kapacitás, könnyebb és gyorsabb töltés. De ha megnézed az elmúlt 10 évet sokat fejlődtek azok a háttérben, szépen csendben. Még 10 év és rendben lesznek, addig meg csak az használja akinek megfelel...

(#89) Uzi74 válasza Stanlee (#84) üzenetére


Uzi74
senior tag

Igen, ez így van, szerintem pont ezért fogalmaztam úgy, ahogy fogalmaztam, ha félreértető volt elnézést:
Németországban mindenképp - már megéri
Magyarországon főleg - még jobban megéri
Lengyelország kérdéses - nem biztos, hogy megéri, lehet hogy nem

(#90) Uzi74 válasza Hallosz (#77) üzenetére


Uzi74
senior tag

Ha eltekintünk a hatásfoktól - az ok, hogy elvileg gyorsabban lehet hidrogént tankolni, ha összesűrítette a gázt 400 bárra a kompresszor, de ez több mint fél óráig tart a kutaknál jelenleg - a 2. autó várhat fél órát, mire tankolhat - ennél gyorsabban feltölt a topicbeli EV6.
Egyszóval nagyon rá vagy utalva az infrastruktúrára, volt olyan európai ország (majd megkeresem ha érdekel), ahol csődbe mert az utolsó hidrogénkút is, egy fickó meg ott nézett bután a 3 éves Mirai lízingjével, sehol nem tudta megtankolni...

(#91) Shadowbull válasza Yoshida (#85) üzenetére


Shadowbull
addikt

"Évi 500 milliárd HUF az egészségügy többlet kiadása a légszennyezés miatt"

Ez egy teljesen légbőlkapott szám.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#92) Shadowbull válasza Yoshida (#86) üzenetére


Shadowbull
addikt

Tényleg egy tucat villanyautósok cikk? Mint hivatkozási alap? Mire is?

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#93) kavalkád válasza #16820480 (#87) üzenetére


kavalkád
aktív tag

+Ferrari

áramra ott a napelem, és nem hiszem, hogy a tudomány megállt a jelenlegi szintjén, azért mert ma valami drága, nagy és zajos az nem jelenti, hogy holnap is az lesz.

ez abszurd feltételezés.

(#94) Füleske válasza Hallosz (#77) üzenetére


Füleske
addikt

Április óta forgalomba helyeztek itthon kettő darabot. Valószínűleg ezek szalon kiállítási darabok. Még a milliárdosok se vesznek ilyet sokadik autónak a garázsba. Közben 4311 tisztán elektromost adtak el.
Az okok ismertek, elég csak megnézni az árakat, teljesítményt, töltőhálózatot, hatásfokot, méreteket. Nagyon rossz alternatíva.

#83 kavalkád: Elméletben minden elképzelhető, a gyakorlatban senki sem fog ilyet csinálni. Technológiai ugrás kellene ehhez, ami nincs. Ha a "holnap" azt jelenti nálad, hogy "térjünk vissza a kérdésre sok idő múlva", akkor oké. De sok idő múlva teleportálás is lehetséges, elméletben nincs akadálya...

[ Szerkesztve ]

(#95) FeRRaR1 válasza kavalkád (#93) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nem kevésbé abszurd feltételezés a hidrogén otthoni előállítása. Mindegy, értsünk egyet abban hogy nem értünk egyet.

(#96) passatgt


passatgt
aktív tag

Egyébként pont most publikálta a Lightyear One a téli tesztjét, 10 fokban 130-as tempóval 141Wh/km fogyasztást produkált. Átlag EV bőven 200Wh felett van ilyen sebességnél, az EV6 konkrétan 270Wh/km. Szóval bőven van még ebben a technológiában tartalék.

[videó]

(#97) Füleske válasza passatgt (#96) üzenetére


Füleske
addikt

Az egy fogyasztásra kihegyezett autó. 150.000 Euro - s alapárral nem az átlag EV - k ellenfele, hanem mondjuk a Mercedes EQXX (- ből majdan készülő sorozatgyártott autó) - é.

(#98) passatgt válasza Füleske (#97) üzenetére


passatgt
aktív tag

Igen, de vannak benne olyan technológiai megoldások, amik olcsóbb autókba is beépíthetők. Főleg úgy, hogy az akkumulátor az egyik legdrágább alkatrész és ők kb fele akkora kapacitással tudnak akkor hatótávot produkálni, mint más. Csak azt akartam jelezni, hogy simán lesznek jobb fogyasztású elektromos autók a jövőben és még nagyon sok tartalék van benne, nem csak pár %.

(#99) Füleske válasza passatgt (#98) üzenetére


Füleske
addikt

Idővel sok fejlesztés lejöhet az olcsóbb autókba is, valóban (pl. a 12V Li akku tömeggyártva nem lehet olyan drága). Viszont ez nekem kicsit ellentmondásos: "az akkumulátor az egyik legdrágább alkatrész és ők kb fele akkora kapacitással tudnak akkor hatótávot produkálni, mint más" Egy 60 kWh akkus, 10 másodperces 0-100 - as, max 150 km/h - s autót tudtak kihozni 150.000 Euro - s alapárral. A 75 kW DC töltés is kevés, hiába a jó fogyasztás, ha a töltésen sokkal többet bukunk. (mezei EV6 175 kW, a nagyobb akkus 233 kW) A potmétereket el lehet tologatni szélsőségesen a fogyasztás csökkentés irányába, csak nem biztos, hogy a többi paraméter sok embernek fog tetszeni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.