Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) babosmiki


babosmiki
addikt

Még mindig nem tudom eldönteni, hogy tetszik e vagy sem..De elfogadnám az biztos, ha nem nekem kéne kifizetni. :D

"Galaxy Z Fold5" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#2) tthom


tthom
senior tag

Kiváncsi lettem volna egy normál autópályás haladásra, az átlag tesztekben azokat mindig meglepően kihagyják. Főleg hidegben. De ha 25kWh 110 körül.. Akkor 130-140nél lehet 30 legalább..? Azzal 200km-t is elmegy a nagyobb pakkos.. Hát, még mindig nem az igazi.. :(

[ Szerkesztve ]

(#3) Legendd válasza tthom (#2) üzenetére


Legendd
senior tag

Annyi nem volt, de nagyjából 27-28 kWh fogyasztást mutatott 130-nál műszer.

Alea iacta est!

(#4) tthom válasza Legendd (#3) üzenetére


tthom
senior tag

Köszönöm, nekem ez is hasznos infó..

(#5) babosmiki válasza tthom (#2) üzenetére


babosmiki
addikt

Ez egy elég nagy és magas cucc, nem annyira ideális e-autó szempontjából, főleg autópályás haladásra.

"Galaxy Z Fold5" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#6) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Legalább jól néz ki.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#7) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Hopp egy Legendd. :C

Live-Die-Respawn

(#8) tthom válasza babosmiki (#5) üzenetére


tthom
senior tag

Persze, ezt nem is vitatom, engem csak viszonyítás szintjén érdekel, mert autópályás, netán hosszabb autópályás haladásról ritkán van teszt / infó, főleg hidegben.

(#9) #16820480


#16820480
törölt tag

Jó kis autó ez, de jöhetne valami kisebb is már végre. EV4 vagy ilyesmi. Jön a Toyota, Subaru, Nissan is hatalmas SUV-okkal, pedig nem erre lenne szükség :U

(#10) Legendd válasza #16820480 (#9) üzenetére


Legendd
senior tag

Igen, én azt bírom ebben a nagy SUV őrületben, hogy egy ekkora autó városon kívül érzi jól magát. Az elektromos meghajtás viszont városban a leghatékonyabb. Akkor?

Alea iacta est!

(#11) Uzi74


Uzi74
senior tag

"Ugyanígy változik hátul is a rakodótér, előbbi esetben 520 liter, utóbbi formula esetén pedig 490 literes" - nem az AWD miatt kisebb vagy nagyobb hátul a hely, hanem a meridian mélynyomó miatt (elől valóban az AWD amiatt)
Van pár gyerekbetegsége még a hőmenedzsmenttel, elkattant fűtés inverterekről olvasni a gyártás elejéről meg hogy nem fűti fel az akkut gyortöltésre navigálás előtt. Nyárra Tomtom navi-t kap, az állítólag már tudja majd.
Az EV6 legnagyobb problémája, ha rendelsz és nincs készleten, a szerződésben nem szerepel vállalt szállítási határidő - 40-60 hétre becslik....
A konkurrensekből mach-e-t és model 3-at vezettem, azoknál ez jobban tetszett sok szempontból (főleg beltér és zajszint). Ami az EV6-nál megemlítendő: a sávtartó volt ideges, mikrokorrigál megállás nélkül és a naviban elavult a processzor, de nekem nagyon bejön.

(#12) HThomas


HThomas
senior tag

Jópofa, de ezek az árak nagyon elszálltak... elfogadnék egy ilyet második kocsinak a benzines mellé, de ennyiért kizárt.

(#13) #16820480 válasza Legendd (#10) üzenetére


#16820480
törölt tag

Gondolom olyan piacokra készülnek ezek, mint az amerikai, vagy ahol hasonló elvek szerint építenek városokat, széles utakkal, és a sarki közértbe is autóval járnak az emberek. Rajtunk ez nem segít persze.

(#14) hallerlaller válasza babosmiki (#1) üzenetére


hallerlaller
addikt

Nekem iszonyatosan bejön sokkal szebb mint az ioniq5, egy 77kW összkerekesért a lelkemet eladnám.

Hisense 55U7HQ - Xiaomi 11i

(#15) angyalpc2 válasza tthom (#2) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Szép, új, csendes..
De ezzel az aksi technikával el kell felejteni a zelektromos kocsit.
Pláne ezeket a tank méretű szarokat
Elektromos kocsi -> kicsi városi, város közi bejárós, dugóban araszolós, rohangálós, gyerek cipelős.
Minden másra csak erős kompromisszumokkal.
Arra meg fölösleges a 60kW meg tank méret.
200kW-os aksinak kellene lennie amit 30 perc alatt kell tölteni fullra

Most nézd meg egy benzinkutat egy sűrűbb városban 5-10 percenként váltják egymást a kocsik és 600-1000km megy bele üzemanyag.
Most a 200-300km-er hatótávval 1-4 órányi töltögetéssel ugyan ennyi kocsit képzelj el.

El lehet képzelni, minden sarkon 10-30 kocsit kellene töltögetni
Ehhez rakd hozzá a villanyhálózatot ami alkalmas 500K-1MW csúcsterhelésre utcasarkonként meg a kiszolgáló erőművet mögé.

Az egész egy halott ötlet, csak azért mert a villany ára alacsonyabb kw-ra számítva pillanatnyilag (nem fizet jövedéki adót, se útkarbantartást se)
A benzin ára meg sok relatíve.

És akkor nem beszéltünk az akku degradálódásról, hogy 200e km után X millió Ft költség

Mellesleg az összes koreai kocsi más márkák másolatának a másolata, nekem kifejezetten szúrja a szeme, hogy nincs semmi egyéni ötletük, más márkák vonalait, stílus jegyeit látom benne.
A motorháztető eleje vw scirocco, a lámpa seat cupra, a hátsó lámpa Toyota prius 4, a szárny e-mach...hát

[ Szerkesztve ]

(#16) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

19-ben adtam el a Renault Zoe long range-et. Elegem lett a téli hatótávból, nem működő oszlop, nem adja ki a kábelt az oszlop, nem kezd el tölteni, foglalt és társaiból.

Úgy adtam el hogy se az akksi technológia se a töltés infrastruktúra nincs erre kész. (És nyugaton élek)

400km volt a katalógus adat amikor megvettem
3 hónapra rá WLTP ciklussal újra mérték akkor már csak 300 lett az új adat ugyan arra a kocsira.
Télen 2 fokban, 100% töltöttség, akkor lehúzva mutatott 148km távot. 128km reptéri felvételre nem mertem elindulni vele. Hideg van fűtesz, világítasz, autó pályán sokkal gyorsabban fogy a táv... Tapasztalatom szerint jó ha a 115 meglett volna, ami megint nem igaz mert nem merítheted nullára.

Mindegy, nem folytatom a regényt, de ez az első elektromos autó ami elgondolkoztatott ismét. Pont ma (tegnap) néztem teszteket, árakat.

Viszont az árából már igen szép RX jön ki ami jóval kisebb csalódottsági faktorral járna. Gondolom.

[ Szerkesztve ]

(#17) janeszgol válasza FeRRaR1 (#16) üzenetére


janeszgol
félisten

Hát igen. Az elektromos autóknak semmi értelmük nincs így. Valamennyi visszatöltés van, de ez kevés. Az meg egyszerűen szürreális nézet, hogy majd mindenki töltögeti a kocsiját. Akkor miben is lennénk előrébb?
Más szemlélet kell ide.

(#18) Hallosz


Hallosz
senior tag

Annyiból hasznos ez az akkumulátoros szárnypróbálgatás, hogy kiderüljön, nem ez a megoldás.
Amúgy az autó tetszetős, a cikk jó lett.

Mert lakni, muszáj.

(#19) Füleske


Füleske
addikt

"Ha pedig hosszan meghúzzuk a jobb fülecskét, akkor nem az történik, amit már más gyártónál láttunk, hogy állóra fékezhetjük az autót"
Khm, Kia e-Niro. Amúgy ez (számomra) nagyon hasznos dolog.

#9 sheratan: Kisebb autók is vannak. Házon belül e-Niro, Kona, amúgy meg 500e, Mini, I3, 208, Corsa, Honda e, Zoe.

#15 angyalpc2: Pont, hogy ezzel az "aksi technikával" már el lehet indulni autópályázni is.
"Most nézd meg egy benzinkutat egy sűrűbb városban 5-10 percenként váltják egymást a kocsik és 600-1000km megy bele üzemanyag.
Most a 200-300km-er hatótávval 1-4 órányi töltögetéssel ugyan ennyi kocsit képzelj el."
Nagyon sarkított és ráadásul hamis összehasonlítás. A benzinkutak nem pár év alatt teremtek, az 1-4 óra pedig konkrétan hamis adat.
500 kW töltés meg nem kell minden utcasarokra, elég az autópályák mellé. Mire mindenki megveszi az EV - t (30-50 év), simán lesz megfelelő töltőhálózat is mellé.
"csak azért mert a villany ára alacsonyabb kw-ra számítva pillanatnyilag" Nem, pont nem ez az ok. Ez csak egy terjedést segítő körülmény, ahogy a kedvezmények is.
"És akkor nem beszéltünk az akku degradálódásról, hogy 200e km után X millió Ft költség"
Abszolút hülyeség. Típus, használat, és idő függvénye az akkucsere. Pl. itt egy 270e km Ioniq: [link]
"Mellesleg az összes koreai kocsi más márkák másolatának a másolata" Mutass már egy eredeti formatervet manapság. Mármint szépet, ne pl. a BMW hódpofát.

#17 janeszgol: Ha jól sejtem, neked sincs elektromos autód. Különben nem írnál ilyen hülyeségeket. "Más szemlélet kell ide." Ebben egyet értek.

#18 Hallosz: Hallgatom a megoldást.

[ Szerkesztve ]

(#20) janeszgol válasza Füleske (#19) üzenetére


janeszgol
félisten

Valóban nincs. De most annyira földtől elrugaszkodott, hogy az autó menet közben sajt magát töltse fel? Ott a kardántengely, ami erőt fejt ki, de lehet bármi más forgó alkatrész.
Ez így, ahogy ma van egy nudli.

[ Szerkesztve ]

(#21) Füleske válasza janeszgol (#20) üzenetére


Füleske
addikt

Érveket mi ellen?
"Az elektromos autóknak semmi értelmük nincs így" Ok, akkor értelmetlenül használom.
"Valamennyi visszatöltés van, de ez kevés." WTF???
"Az meg egyszerűen szürreális nézet, hogy majd mindenki töltögeti a kocsiját." Nem, majd a szomszéd. A benzinkút is házhoz jön.
"Akkor miben is lennénk előrébb?" Mondjuk nem döglünk meg a szmogban? Nem kell a zajt hallgatni?
"De most annyira földtől elrugaszkodott, hogy az autó menet közben sajt magát töltse fel?" Ezt mégis hogyan gondolod? Kardántengely elektromos autóban? Veszteségek?

[ Szerkesztve ]

(#22) janeszgol válasza Füleske (#21) üzenetére


janeszgol
félisten

Bocs, nem süllyedek le a szintedre.

(#23) Füleske válasza janeszgol (#22) üzenetére


Füleske
addikt

Elektromos autó nélkül, okoskodva nem is kell.

(#24) janeszgol válasza Füleske (#23) üzenetére


janeszgol
félisten

De akkor minek írtál rám pubi?
Neked meg hiába van(?), nem győztél meg arról, hogy értesz is hozzá.

(#25) Füleske válasza janeszgol (#24) üzenetére


Füleske
addikt

Miért akarnálak meggyőzni? Ilyen "érvek" ellen? Miért kellene értenem hozzá (bármit jelentsen is ez, gondolom min. villamosmérnöki diploma?)? Használom, nem okoskodok a partvonalról.

(#26) #16820480 válasza Füleske (#19) üzenetére


#16820480
törölt tag

Vannak, de ezek fele csak átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk. A másik meg, hogy például egy Honda E, Mini-e, Zoe vagy i3 hatótávja tényleg borzalmasan kevés. Városi használatra még oké lenne (de városban pont nem használom, mert ott minek), hanem ilyen környékbeli utakhoz főleg, és mondjuk elmenni túrázni meg vissza az már nem biztos, hogy menne töltés nélkül (nézegettem sokat az ABRP tervezőt).

janeszgol: A másik megoldás és szemléletbeli váltás, hogy nem járunk autóval. Sőt, ez még hatékonyabb is lenne, ha környezetvédelem a cél, hiszen nem kell legyártani őket, nem használnak energiát, stb.

(#27) Hallosz válasza Füleske (#19) üzenetére


Hallosz
senior tag

A megoldást, minden bizonnyal itt a fórumon teszik közkincsé, nekem vagy neked.
Addig is, használd és élvezd az elektromos autód. 2-3 év múlva érdeklődve várom a saját tapasztalaton alapuló élménybeszámolód az akkumulátorokról. :R

Mert lakni, muszáj.

(#28) tothmaxy182


tothmaxy182
őstag

Sokan kinevetik a Dacia Spring-et. Pedig szerintem elektromos vonalon az ahhoz hasonló autókban lenne a jövő. Mit gyártanak most? 300 lóerős, 500 Nm-es drabális tankokat (SUV), 18-25 millióért. Nagyon rossz az irány...
Városi kisautók kellenének, városba való teljesítménnyel. A Daciát (amit amúgy szívem szerint sosem vennék) is jól mozgatja városon belül az a szar kis 44 lóerős motor. Több ilyen kéne, olcsón!
Ebből így nem lesz bolygómegmentés...

Minden szavam magánvélemény!

(#29) janeszgol válasza #16820480 (#26) üzenetére


janeszgol
félisten

Akkor leírom, mi a bajom. Kérem a modikat ne töröljék ki, hiszen időt szántam rá.

Mióta vannak elektromos autók? 9-10 éve minimum. Mekkora fejlődést sikerült elérnünk? Nagyobb kijelző, sőt az egész szélvédő lehetne egy megjelenítő, akkor hangcuccok (hogy jól szóljon), meg majd wifi, mobilnet, mert IoT. De önmagát nem tudja feltölteni az autó.
Persze ha többszáz kilométerre megyek, akkor belefér a köztes töltés (na jó, nem fér bele), de otthon is töltögessem? Miért?
Elektromos amionokról álmodozunk. Atán a raktér felét majd az akku foglalja el vagy mi? 2030-ra kolonizálni szeretnénk a Marsot, de egy elektromos autó nem tudja magát teljesen visszatölteni. Nevetséges.

Ez pont olyan érthetetlen számomra, mint amit anno, sőt nem csak anno, hanem ma is mondanak a napelemekkel kapcsolatban. 10 év alatt megtérül. Tényleg? Hát az tök jó. 10 év röpke idő, alig történik valami ennyi idő alatt...
A Bitcoin bányászat megmutatta, hogy ha valóban rácuppanunk az elektromos hálózatra, akkor nem csak egy várost, hanem egy országot is meg lehet bénítani. Arról nem is beszélve, hogy állítólag válság van: az EU ezen pörög már pár hóapja. Németország büszke arra, hogy lekapcsolgatta az atomerőműveit, de láthatólag a természetből vett energia nem elég.

Most lehet, hogy csak a meghatottság beszél belőlem (Legendd visszatért?), de én ezeket problémának látom. És nevetségesnek. Ott a fórumtárs esete. Most tényleg ne haragudj FeRRaR1, de a Renault Zoe egy kis p*csányi autó. Ha ezzel ennyi gond volt, akkor mi van a többivel? Oké tudom 2-3 tonnás SUV-ot kell venni és le van a gond.
Tehát ma a villanyautó úgy néz ki, hogy töltjük otthon, töltjük közben, töltjük a célállomáson. Vendégségben ne itallal várjanak, hanem a 30 méteres narancssárga hosszabbítóval.

Igen laikus vagyok. De nekem is csinálják ezeket, nem? Mindig a nagyközönség, a laikus hozza a pénz többségét a házhoz. Mivel ad többet? Füleske szerint azzal, hogy csendes. Váó.
Nincs smog tőle. Oké ez igaz.

[ Szerkesztve ]

(#30) bigrock válasza tothmaxy182 (#28) üzenetére


bigrock
addikt

Aki elhiszi, hogy a villanyautó koncepció a Föld megmentése érdekében van, az azt is elhiszi, hogy a gyógyszergyárak (kovid védőoltás) érdeke az emberek hosszú élete.

(#31) janeszgol válasza bigrock (#30) üzenetére


janeszgol
félisten

Miért, a gyógyszergyáraknak nem érdeke az, hogy sokáig éljünk? Különben kinek adnák el a gyógyszereket, ha hamar megpusztulnánk?

(#32) janeszgol válasza tothmaxy182 (#28) üzenetére


janeszgol
félisten

Ja. aztán meg jön a hír, hogy lítium hiány van. Tök jó, hasznos tapasztalt volt az elektromos autózás első 10 éve. :D

(#33) Raysen623


Raysen623
addikt

Belseje mennyire kopogós? Sok a műanyag vagy ezena szinten már azt is lecserélik valami puhábbra?

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#34) Uzi74 válasza FeRRaR1 (#16) üzenetére


Uzi74
senior tag

Igazad van, 19 előtt sokkal rosszabb volt a töltőhelyzet, én is 19-ben kezdtem az elektromos autózást, valóban lehetett lukra futni, de a megszokott útvonalakat kiismerte az ember és nem volt gond. Igaz nekem nagyobb akkum volt, hőszivattyúval társítva- 480km WLTP (ez országúton nyáron 90 tempomattal meg is lehet), 130-al 300 km, 200 Km worst case hatótáv (télen 160km/h tempomat - ok, 200 km/h-val még kevesebb) - így már nem éreztem sosem hatótáv parát vagy valódi korlátozást a napi használatban (Németország-Magyarország útvonal az jóval lassabb volt természetesen, mint a benzinessel - amit tulajdonképpen csak arra használtuk utána). Az egyetlen dolog ami nagyot fejlődött azóta, az a töltési sebesség, én is ezért favorizálom az ev6-ot következő autónak - itt kicsit jobb a hatékonyság és sokkal jobb a gyorstöltési sebesség...

Látom mások azzal érvelnek nem ez elektromosság a jövő meg 200ezer km alatt kuka az akksi, az megválaszolhatná majd honnan szerzi be azt a 16ezer liter benzint a jövőben, ami erre a távra kell? Tenyészt dinoszauruszokat és elássa őket pár millió évre? (ja és akkor a mobiltelefon is hülyeség, mert azt is kell néha tölteni?)

Szvsz akinek kényelmetlen egy München-Budapest távon kétszer megállni 20 percre tölteni, annak a szájából nem hiteles a környezetvédelmi mantra.

(#35) Uzi74 válasza Raysen623 (#33) üzenetére


Uzi74
senior tag

Alul kopogós (térképzseb pl), amit elérsz normálisan tapperálva az puhább - szvsz jobb mint a mach-e vagy model 3, valamivel rosszabb mint egy i-pace, eqc, etron - de még bővel élhető

(#36) Füleske válasza #16820480 (#26) üzenetére


Füleske
addikt

" átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk"
Ezt már láttam sok helyen leírva, csak nem látom az alapját. A gyártónak olcsóbb a dedikált platform, minden más szerintem csak marketing. Igaz, pl. a Model 3 - ban van első csomagtartó. De pl. a MEB platformú VW villanyautókban nincs. A hatékonyság a hajtáslánctól függ, lásd Ioniq vs. Ioniq 5. Ha a méretet is nézem, kiderül, hogy a hatékonyság kb. ugyanaz, elöl annyival több a hely, mint amennyivel magasabb az eleje (E-Niro - ba pl. lehet tenni utángyártott első csomagtartót), hátul nem látok változást, az akku mindenképp alul van.
"városban pont nem használom, mert ott minek" A villany hajtás legjobb terepe pont a város. Rövid távok, megállások, dugók, gyorsítások. Elképesztően más kategória, mint egy belső égésű. Túrához a hatótáv parára legjobb megoldás a nagyobb akku. (Kona 64 kWh)
Olyan dolog, hogy környezetvédelem, bolygó mentés szerintem nem létezik, működik. Saját magunk védelme létezik. A gyártók részéről meg a profit. Valahogy így: [link]

#27 Hallosz: 2-3 év az nagyon kevés, szerintem nem fogok tudni beszámolni az akkuról semmi érdekeset. Ha rossz lesz, van rá 7 év garancia.

(#37) #16820480 válasza janeszgol (#29) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ne haragudj, de hogy a csudába töltené magát vissza egy autó? Azért alapvető fizikával nem ártana tisztában lenni, ha vitatkozni szeretnél. Eleve semmilyen hajtáslánc hatékonysága nem 100% (amíg az energiahordozótól eljutunk a kifejtett munkáig), elektromosnál ez olyan 85-90% körül van, majd ha a lendületet fékezésnél visszaalakít árammá, akkor hasonló hatásfok, ennyit tud elméletileg visszatölteni, már persze ha képes felvenni az akku. Hozzátenném, hogy benzinesnél ez odafelé 30-40% hatásfok, visszafelé pedig fizikailag lehetetlen, tehát 0%, szóval mennyivel is hatékonyabb az elektromos?
Mennyit fejlődött az elektromos hajtás és autók? Hát nézz meg egy első generációs Leaf-et, Zoe-t vagy akár Model S-t, azért elég sok minden változott, nem csak a képernyők.

Elektromos kamion probléma jelenleg, de ott is vannak próbálkozások, például áramszedős autópálya, hidrogén, meg egyebek. Majd kiderül melyik az igazán járható út. De ennek nem sok köze van a személyautózáshoz igazából.

A 10 éves megtérülés egyáltalán nem sok szerintem. Főleg, hogy 2-3x ennyit elmegy egy normális napelem. Ennél sokkal nehézkesebb egy ház szigetelésének megtérülése, ami 2-3 évtized jó esetben, mégis lényeges és csinálják is relatív sokan azért szerencsére.
Nem gond igazából, ha nem tudsz 10 éves megtérüléssel számolni vagy úgy általában mit kezdeni, de akkor szeretnélek megkérni, hogy ne is próbálj meg légyszíves jövőt érintő döntésekbe beleszólni. Köszönöm (mindazok nevében, akik szeretnének élni a jövőben is).

A Zoe egy kis autó, ennek megfelelően egy kis akkuval benne, ráadásul korai generációs. Azóta azért volt fejlődés, de ha nem szeretnél utánanézni ezeknek, vagy nem érdekel a téma, akkor könnyű példálózni az évekkel ezelőtti dolgokkal.

#32: Olajválság bezzeg sosem volt. :N

(#38) janeszgol válasza #16820480 (#37) üzenetére


janeszgol
félisten

Nem vitatkozom, mivel nem vagyunk a tervezőmérnökei ezeknek. Maximum véleményt cserélünk. Milliókat keresnek a mérnökök, oldják meg. Ez az igény(em, bár nem hiszem, hogy egyedül lennék ezzel).

[ Szerkesztve ]

(#39) neoforce válasza FeRRaR1 (#16) üzenetére


neoforce
aktív tag

Naiv gondolat lenne hogy ez 3 év alatt fejlődött volna annyit hogy most jobb legyen.
Ezek dodgemek még mindig kicsi és időjárás függvényű a hatótáv még mindig lassú és macerás a töltés.Akku technologia még mindig vicc, rohadt drágák és azért hogy reszkess hogy eljutsz vajon Á-B be megér ennyit?Tök értelmetlen néphülyités ez az elektromos autó....!
Vicc az egész.....

(#40) passatgt válasza janeszgol (#38) üzenetére


passatgt
aktív tag

Bármennyit fizethetsz bármennyi mérnöknek, jelen tudásunk alapján az energiamegmaradás törvényét ők sem tudják felülírni :) Esetleg napelem lehetne az autón, azzal lehetne az öntöltést megoldani, erre már vannak próbálkozások.

(#41) Füleske válasza janeszgol (#29) üzenetére


Füleske
addikt

Valami ilyesmit írhattak volna anno a lovas kocsisok is, az autózás tizedik éve körül. (Miért járjak a patikába benzinért?)
A töltést én nem látom problémának, nem kell fognod a töltőkábelt közben. :)
A Zoe töltési problémáiról leginkább a gyártó tehet. Nem véletlenül nem így oldották meg mások az AC töltést.
"De nekem is csinálják ezeket, nem?" Nem, ha nem akarod. Nem kényszerítenek rá, hogy vegyél. Ez egy lehetőség, annak, akinek megfelel.
#32 janeszgol: És? Kell neked lítium? Nem értem a problémád.

[ Szerkesztve ]

(#42) Uzi74 válasza neoforce (#39) üzenetére


Uzi74
senior tag

Kedvelt tévhit, hogy fagyoskodik az ember az eautóban (kivéve pár korai próbálkozást). Nem a fűtés miatt csökken jelentősen az autópálya hatótáv télen, a hőszivattyű beéri 1-1,5KWh-val ( rövid utakon ok, ott fel kell fűteni), hanem mert a levegő sűrűsége nagyobb a hidegben és jóval nagyobb a légellenállás. (50-60 órát elmegy az autómban a fűtés gond nélkül, ha tele van az akku - nem tudom egy belsőégésű autó mit szólna hozzá, ha járatnád alapjáraton napokig - és nem fulladnál meg közben)

Szerintem 8ezer liter fosszíliát elégetni és a légkörbe eregetni 100ezer km-en vicc...

(#43) Füleske válasza janeszgol (#38) üzenetére


Füleske
addikt

Ja, hogy igény. Tudod mit? Az én igényem a korlátlan, feltételek nélküli teleportálás, térben és időben. Oldják meg.

(#44) neoforce válasza Uzi74 (#42) üzenetére


neoforce
aktív tag

Nem voltam elég pontos, önmagában az elektromos autó ötlete tetszik csak ehhez nincs alkalmas technológia (ez tény).Hagyjuk már a környezeti hatást, amikor az akkumulátor környezetszennyezőbb a gyártása mint egy dizel egész életciklusa.....
Majd ha elszál a rózsaszín köd a jelenlegi elektromos autokrol beszélhetünk.

(#45) #16820480 válasza janeszgol (#38) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nekem meg az az igényem, hogy ne legyenek hangos és büdös autók a környezetemben az utakon. Az meg nem úgy néz ki, hogy valakit megdobsz sok pénzzel, és hirtelen megold bármilyen problémát.

Füleske: A két Ioniq közt a hatalmas különbség a súly és design (hogy az 5 szögletesebb, magasabb építésű és ezért a légellenállása is rosszabb).
A dedikált platform szerintem nem csak ennyit számít, sokkal könnyebb elhelyezni egy akkut vagy az elektromos motorokat, ha eleve úgy tervezik, hogy ezek legyenek benne, ne pedig a belsőégésű motor, váltó, benzintank, stb.
Városban az autózás nagy része teljesen jól kiváltható tömegközlekedéssel (főleg belvárosban), és még gyorsabb is, mint dugóban araszolni meg parkolót keresgélni. Szerintem az 50km oda és 50 vissza az rövid táv, nem is jelent azért egy normális EV-nek gondot, de egy Mini-e például nem biztos, hogy télen is meg tudná csinálni, vagy épphogy, egy Kona 39 pedig simán. Nincs igényem 60+kWh akkura, feleslegesen nagy és nehéz a mindennapokra, egy jól megtervezett 35-40kWh bőven jó lenne, csak még ezek is drágák, szóval arra várok, hogy lejjebb menjen az áruk.
Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását.

(#46) #16820480 válasza neoforce (#44) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ha dízel életciklusát 4-5 évnek veszed, és utána megy a roncstelepre, akkor talán szennyezőbb az akku, de valós használat mellett tökre nem igaz amit írsz. És ez még a jelenlegi energiamixnél is így van, nem hogy ha majd több megújuló lesz.

(#47) Uzi74 válasza neoforce (#44) üzenetére


Uzi74
senior tag

Melyik tanulmányra alapozod az életcilusra vonatkozó állítást? Itt pl 70%-al jobb a BEV....
[link]
Egyébként ha nem is lenne jobb a BEV, inkább választanám azt, mert egyrészt az olaj egyre fogy, szennyezi a vizeket és a környezetet, másrészt a tüdőmnek sokkal jobb

(lehet hogy nincs alkalmas technológia, és csak képzelem hogy 3 éve boldogan azzal járok : )

[ Szerkesztve ]

(#48) Füleske válasza #16820480 (#45) üzenetére


Füleske
addikt

Írtam, hogy ha beszámolunk mindent, akkor hatékonyságban szerintem ugyanott vagyunk, pedig az egyik EV platform, a másik meg nem. Tudom, hogy a két autó különböző, de arányaiban kb. annyival nő a fogyasztás. Pl. a dedikált platform - os Volvo - k viszont kimagaslóan sokat fogyasztanak, kategóriatársaikhoz viszonyítva. Ezért szerintem a hajtáslánc a lényeges a hatékonyság szempontjából. Az elhelyezést is meg lehet oldani, ha gondolnak mindenre (Ioniq tipikusan ilyen), akkor nincs hátrányban a dedikálthoz képest.
"Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását." Miért védenék ezek a bolygót és hogyan? :F (nem nézted meg a linkem, akkor értenéd mi a különbség)

(#49) neoforce válasza Uzi74 (#47) üzenetére


neoforce
aktív tag

Ó hány évtizede hallom hogy elfogy az olaj:-) sosem fog elfogyni.

sheratan: Hány év alatt esik le az akkumlátor hatékonysága(100%) alá?

(#50) Uzi74 válasza neoforce (#49) üzenetére


Uzi74
senior tag

Ha nem marad senki, aki kitermelje 80-100 éven belül, akkor igazad van :) Ajánlom ezt a cikket:
[link]
Az hogy nem ennyibe fog kerülni egy hordó mint ma, az ugye sejthető.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.