Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) kavalkád válasza FeRRaR1 (#95) üzenetére


kavalkád
aktív tag

úgy fest az írásodból, mintha te nem lennél tisztában azzal hogyan kell a vizet hidrogénre és oxigénre bontani, mert különben nem írnál olyat, hogy ez abszurd dolog. általános iskolai kisérlet. gondoltam rátok hagyom a "nagy, drága és hangos gép" koncepcióját, de ha már nem engeded el akkor tessék, így működik az elektrolízis :)

(#102) Füleske válasza kavalkád (#101) üzenetére


Füleske
addikt

Otthon hogyan fogod 700 bar - ra sűríteni a hidrogént? Milyen biztonságtechnikai követelményeknek kellene megfelelni? Mennyibe kerülne a rendszer fenntartása, karbantartása, működtetése? Te laknál egy olyan házban, ahol egy kis hiba miatt kráter maradna a ház helyén?

(#103) #16820480 válasza Füleske (#99) üzenetére


#16820480
törölt tag

Az a 175 meg 233 kW inkább csak elméleti előny egyelőre, amennyire kevés helyen van akár 100-150-es töltő is. Meg ugye a töltés is ideális körülmények között tud ennyivel menni, ha eleve túl forró éppen az akku, úgy csak jóval lassabban fog tölteni azért.

(#104) Füleske válasza #16820480 (#103) üzenetére


Füleske
addikt

Ugyanilyen adat a 75 kW is, a töltési görbe maximumát adják meg, ideális körülményeknél. A gyors töltésre meg ott az Ionity 350 kW - ja, hosszú távokra ezzel lehet és érdemes számolni a nem Tesla autóknál.(Tesla - nál meg ugye a Supercharger - rel)

(#105) Shadowbull válasza passatgt (#96) üzenetére


Shadowbull
addikt

Extrém áramvonalas, lapos karosszéria, fedett hátsó kerekek...

Feltalálták a meleg vizet.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#106) kavalkád válasza Füleske (#102) üzenetére


kavalkád
aktív tag

egyrészt nem kell 700 barra sűríteni sokkal kevesebbre is elég, hiszen saját felhasználásra szeretnéd előállítanbi, ezért a logosztikai problémákat nem kell megoldanod azzal hogy 700 báron tárolod/szállítod másrészt - ha visszaolvasol és megy a magyar - én csakis az előállításról beszéltem.

hagyjuk ezt a drámai kráteresdit, több millió ember lakik olyan házban akiknél a földgáz be van vezetve, a hidrogén semmivel nem veszélyesebb. ilyen erővel a villanyt is kapcsoltasd ki magadnál, mivel az is élettel össze nem egyeztethető sérülést is okozhat. sőt, emeletre se költözz, mert a gravitáció is gyilkos tud lenni.

nem kell tudnom mindenre a választ, arra vannak a mérnökök.

[ Szerkesztve ]

(#107) Hallosz válasza Turbobacsi (#79) üzenetére


Hallosz
senior tag

"és honnan lesz hidrogéned? a szállítása, tárolása, tankolása nem éppen egyszerű!"
Onnan ahonnan áram, vagy benzin, nem igaz?

Mert lakni, muszáj.

(#108) Hallosz válasza Füleske (#94) üzenetére


Hallosz
senior tag

Feletételezem, a benzinesből a dízelből és a villanyosból is volt egy első. Ugyan ezekkel a körülményekkel és látjuk mivé fejlődött.

Mert lakni, muszáj.

(#109) Hallosz válasza Noukoum (#78) üzenetére


Hallosz
senior tag

Bocsáss meg, hol olvastad, hogy hidrogént kellene venniük?

- Meggyőződésem, hogy a belsőégésű benzin/dízel hőerőgépek korszakának elkezdődött az alkonya. És az is biztos, hogy az elektromos energia felhasználása az autó meghajtására, nem az akkumulátor a jó megoldás. -

[ Szerkesztve ]

Mert lakni, muszáj.

(#110) Füleske válasza kavalkád (#106) üzenetére


Füleske
addikt

Autóba 700 bar kell. Lufit fújni biztos megfelelő kevesebb is, csak sok gyakorlati haszna nincs. Elő lehet állítani, de ez csak szórakozás. A kráteresdi már bekövetkezett, a hidrogén kúton. (keress rá)

(#111) Füleske válasza Hallosz (#108) üzenetére


Füleske
addikt

Oké, de jelenleg ez nem életképes (személyautóba), száz év múlva viszont egyrészt nem látunk előre (lásd Li akku, száz éve is voltak elektromos autók), másrészt nekünk már mindegy is.

[ Szerkesztve ]

(#112) HaliGab23


HaliGab23
senior tag

Mondjuk 10 év múlva legyen Mo-n 1.5millió elektromos autó, a jelenlegi autók számának 1/3-a.

Elméleti lehetőség, hogy délután mindenki rá fogja dugni töltőre 16h után, hiába lesz 70%-on, mert a mobilt is sokan ráteszik, nehogy má' ne 100%-on legyen.
Lehet ilyen? Lehet.

Mondjuk 7kW-ot kezd szívni magába mindegyik, akkor ez mennyi is? 10500MW!
Paks II 2400MW lesz! Kell 4db Paks II, hogy kiszolgálja ezt az igényt. (Minden egyéb fogyasztáson felül!)
Lehet játszani ezekkel a számokkal, hogy csak minden 5. autós teszi rá egyidőben.
Itt az egyidejűség a fontos, elég ha 2 perc átfedés van, hogy rajta minden autó, akkor kell mögé a 10500 mega.

Milyen hálózatfejlesztés kell ehhez? Brutális.
És akkor még csak 7kW-al töltünk, akinek pl. lemerült 10%ra az akksija aznap, reggelre épphogy feltölt.

De sokan 200kW-al akarnak majd tölteni autópálya mellett..
Vagy 350kW-al!

Jah. Ha csak egy 10 beállásos ilyen állomást nézünk az 2 - 3.5 MW!
Sok lakásban, házban van 16A, ami 3.5kW teljesítményt tud. Összehasonlításul, 1000 lakásnyi teljesítményt kell majd egy 10! beállásos villámtöltő pontra kiépíteni.

Zsákutca ennek elterjedése, vagy 500Ft/kWh lesz a villany ára, hiszen a beruházást valakinek ki kell majd végül fizetnie.
Valamit valamiért.

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#113) HaliGab23 válasza HaliGab23 (#112) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Persze lehet okos töltőkkel operálni majd, hogy nem engedi egy időben rá az összes autót a hálózatra, hanem töltöttség alapján elosztja, hogy melyiket kell előbb töltenie, hogy reggelre a user menni tudjon stb.
Vagy mondjuk be lehet állítani, hogy mindenképp tölteni akarod 100% azonnal, de akkor 150Ft/kWh-t fizess.
Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.

Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell.

Jó szoftvert kell írni az egész mögé :)

Vagy akár fenti mellé lehetnek szolgáltatók minden településen az egész fogyasztói modell mögött és ha gebasz van, akkor 5 percen belül kapsz egy benzines autót, és mehetsz ahová akarsz. Vagy bérelsz, ha tudod h az elekromos kevés lesz.

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#114) Füleske válasza HaliGab23 (#112) üzenetére


Füleske
addikt

Én nem aggódok e miatt, már csak a 1,5 millió villanyautó miatt sem. (nem lesz ennyi)
[link]

(#115) HaliGab23 válasza Füleske (#114) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Hát pedig azt írják, hogy:

"A környezetvédelem szempontjából viszont mindenképpen jól jött a történet, hiszen a legtöbb nagy gyártó a 2030-as évektől kezdve felhagy a belsőégésű erőforrásokkal szerelt autók gyártásával, helyette pedig kizárólag a tisztán elektromos megoldásokat helyezi előtérbe."

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#116) Füleske válasza HaliGab23 (#115) üzenetére


Füleske
addikt

Magyarországon az autók átlag életkora 15 év körül van. (és növekszik)

(#117) HaliGab23 válasza Füleske (#114) üzenetére


HaliGab23
senior tag

A plug in hybrid is lehetne még megoldás, okos töltés vezérléssel, és nagyobb akkuval (tudjon mondjuk 150km-t), a tank meg legyen 15 literes.
Most csak mondtam valamit, de ki lehetne kombinálni különböző verziókat, hogy értelmes legyen. (Benzin árat meg megemelni 1000Ftra, hogy a villanyt részesítse előnyben a user).

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#118) HaliGab23 válasza Füleske (#116) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Akkor nézzük Németországot :)
A probléma az probléma lesz.

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#119) HaliGab23 válasza HaliGab23 (#113) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Engem (energetikában lévő vill.mérnökként) ez izgat fel a legjobban, mint lehetőség:

"Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell."

De napközben is amikor a meló helyen van stb. a lényeg amikor áll az autó rá legyen dugva a hálózatra.

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#120) Füleske válasza HaliGab23 (#117) üzenetére


Füleske
addikt

Bonyolult, drága rendszer, rengeteg hibalehetőséggel. Szerintem átmeneti lehetőség.

(#121) Füleske válasza HaliGab23 (#119) üzenetére


Füleske
addikt

Igen, a V2G egy jó irány szerintem is.

(#122) HaliGab23 válasza Füleske (#121) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Bennem ez már 2010ben felmerült a cégnél (MVM), de több kollégában is, bizonyos fejlesztések kapcsán.
Na meglátjuk hogyan alakul majd, én most már mással foglalkozom (cégen belül).

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#123) #16820480 válasza Füleske (#104) üzenetére


#16820480
törölt tag

Valóban, csak a 75kW-nál kisebb a melegedés is azért, szóval gondolom könnyebb lehet azt a sebességet tartani. Ugye az akku hőmérséklete elég magas lehet, ha mondjuk autópályán tolod vele, így aztán a töltőn nem biztos, hogy fel tud venni olyan teljesítményt. Erre gondoltam csak, hogy nem feltétlen rossz megoldás a valamivel kisebb akku, ha ki lehet belőle hozni jó hatótávot. Ha a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz, az külön pozitívum.

HaliGab23: Tegyük fel, hogy a jelenleg utakon futó autó harmada (1,5 millió) minden nap délután 4-kor beáll a benzinkutakhoz, még ha amúgy háromnegyedig is van a tankja. Mi történik akkor? Kilométeres sorok. De persze nem történik meg ilyen, mert miért is akarna valaki 70%-ról tankolni.

(#124) HaliGab23 válasza #16820480 (#123) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Mert hosszú ideig tart a töltés otthon, és kényelmes mert ott az autó 20 méterre Tőled.
A mobiltelefont is sokan ráteszik töltőre 40-50-60%-al este, mert másnap nem akar izgulni.
A 70% töltöttség meg mondjuk 150kmre elég..

A benzint már tudjuk, hogy 2 perc alatt benyomod az autóba és 700kmre elég, ott már megvan a biztonságérzet.

Szerk: elméleti amit írtam, de töltse csak 5 naponta, akkor is kell 2100 MW pluszban. Illetve hálózatbővítés az elméleti egyidejűséghez.

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#125) HaliGab23 válasza #16820480 (#123) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Mondjuk ha nem érted miért nem állnak kilométeres sorok a benzinkutaknál, akkor felesleges magyarázni bármit is..

Jelenleg 10%os benzin/gázolaj töltöttségnél (amivel 60kmt még elmész) is max. 15 perc plusz idő, hogy 600km töltöttséged legyen 4millió autó mellett.

Ezért nincsenek kmes sorok.

Szerk:
Amúgy választ az autók szoftverei tudnának adni, hogy milyen időközönként és mennyit töltenek a népek, akiknek már elektromos autó van.
Ebből lehetne már tervezni, hogy milyen egyidejűség várható és mik a szokások.

[ Szerkesztve ]

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#126) HaliGab23 válasza HaliGab23 (#125) üzenetére


HaliGab23
senior tag

Bocs, első bekezdés visszavonva, nem akartam bunkó lenne, ne haragudj.

Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

(#127) Füleske válasza #16820480 (#123) üzenetére


Füleske
addikt

Akku temperálás kérdése, megoldható a nagyobb töltési sebesség is. A töltési görbe pedig minden autónál fennáll, a lassan töltőknél is. A temperálatlan (pl. Leaf) akkunál valóban komoly gond az akku melegedés, viszont ilyen (a kis városi autók kivételével) nem várható már új autóknál.
"a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz" A nagyobb akkuk gyorsabban tölthetőek, tehát kb. ugyanott vagy percben, csak messzebbre mehetsz a nagyobb akkussal. (lásd EV6, 18 perc a 10-80 % mindkét akkunál)

[ Szerkesztve ]

(#128) #16820480 válasza Füleske (#127) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ilyesmire gondoltam: [link]
Megoldható, csak nem mindenki ugyanúgy oldja meg.
Vannak amúgy trükkök töltésre, mobiloknál is a szupergyors töltést úgy csinálják, hogy párhuzamosan töltenek több darab akkut például, szóval gondolnám valami hasonló kialakítás mellett ez EV-ben is kivitelezhető lenne akár.

HaliGab23: Persze, hogy tudom a gyakorlatban miért nem állnak sorban a kutaknál, de azért látni lehet, hogy például az olyan helyzeteken, mint ami az angoloknál volt a benzinhiány esetében, hogy mindenki egyszerre akar tankolni, sorok vannak és nincs elég készlet kiszolgálni mindenkit. Csak ugye ilyen nem fordul elő, mert általában minek naponta/egyszerre tankolni. A mobilos példa azért nem annyira jó, mert a mobilok 1 napot tudnak jelenleg, néha kicsit többet, de nem mondjuk egy hetet, ahogy egy EV bírja például átlagos használat mellett. Majd megtanulják használni az emberek, ahogy zajlik az átállás meg egyre több helyről több tapasztalatot hallanak és látnak.

(#129) Stanlee válasza HaliGab23 (#119) üzenetére


Stanlee
őstag

Ertheto, hogy ez a lehetoseg erdekes. Nem lesz viszont olyan tulzottan egyszeru, hogy pont abban az idosavban, amikor a rendszernek szuksege lenne az auto tarolasi kepessegeire, akkor biztosan a halozathoz csatlakozik a gepjarmu.

A masik, hogy a toltonek, amire fel van rakva, annak alkalmasnak kellene lennie a visszatoltesre a halozatra is. Mi van ha az otthoni tolto alkalmas ra, de mondjuk a munkahelyi meg nem?

Hogyan szamoljak majd el egymas kozott a toltot uzemeltetok, meg az auto akkujat hasznalo kiegyenlito energiat felajanlo ceg a feltoltott vagy letoltott vill. energia mennyiseget? Ma meg az se mukodik, hogy egy kartyaval vagy applikacioval hasznaljam a kulonbozo oszlopokat, akkor egy ilyen nagyon specko elszamolasi forma meg hogyan menjen?

Szoval nagyon nem egyszeru, almodni en is tudok nagyokat, de az biztos, hogy ezt a temat gyorsan nem fogja megoldani egyik halozatuzemelteto se egykonnyen, sajnos.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#130) Füleske válasza #16820480 (#128) üzenetére


Füleske
addikt

Igen, ilyen töltési sebességnél lehetnek ilyen túlmelegedések, ezek az első 800 V - os autók, érthető, hogy nem tökéletes. Egyrészt már jobb, mint a max. 75 kW (e-Niro is kb. ennyi maximum, a 64 kWh (temperált) akkus, tehát a fejlődés látható), másrészt ez javítható szoftver optimalizálással, és/vagy jobb hűtéssel a későbbi akkuknál.
Az EV akkuk modulokból állnak, a töltés már most is párhuzamosan történik.

(#131) kavalkád válasza Füleske (#110) üzenetére


kavalkád
aktív tag

> Autóba 700 bar kell

ez sem helytálló.

(#132) Füleske válasza kavalkád (#131) üzenetére


Füleske
addikt

[link]
" Az egyik 350 baros, főleg kisebb járművekhez, targoncákhoz tervezett szabvány, a másik 700 baros, azon osztozik majd a Toyota a többi üzemanyagcellás személyautóval, busszal és teherautóval"

(#133) Shadowbull válasza HaliGab23 (#122) üzenetére


Shadowbull
addikt

A V2Gről már a 90es években is írtak elméleti tanulmányokat, én valamikor a kétezres évek közepén találkoztam az elsővel. Szóval nem új ötlet. Persze itt vagyunk 2022ben és még mindig csak elméleti okoskodás az egész. Van egy olyan érzésem hogy 2032ben is így lesz.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#134) Füleske válasza Shadowbull (#133) üzenetére


Füleske
addikt

Vannak projektek és autók, amik V2G képesek, ha el szeretnék terjeszteni a hálózat kiegyenlítés miatt, szerintem nem lesz túl bonyolult a dolog. Jelenleg ez még nem olyan fontos, de idővel az lehet.

(#135) Foglalt név


Foglalt név
addikt

Én most jöttem rá mitől környezetkímélő az elektromos autó! Ezzel biztos nem jutna délben még eszembe, hogy leugrok Rómába :DDD

(#136) h1mpi válasza Foglalt név (#135) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Pedig gond nélkül eljutsz ;)

Eladó 2 db használt HyperX Alpha Gamer füles

(#137) FeRRaR1 válasza kavalkád (#101) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Úgy érzem kicsit korlátolt a gondolkodásod, és elképzelésed sincsen hogy mekkora mennyiségben és nyomáson kell előállítani és tárolni. De semmi gond, nyugodtan hidd azt hogy a grafit ceruza meg 9 voltos elem tele rakja a Miraidat.

Az meg hogy nem veszélyesebb mint a gáz vagy áram no comment kategória. Látom ezeknek a területeknek is a szakértője vagy. Semmi gond, további szép napot / estét abban a hitben hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Nem is értem miért nem jár mindenki otthon tankolt Miraival :F

(#138) szkita


szkita
tag

Persze fasza. I30 benzines vagy Hyundai ioniq jó lesz helyette. :DD

(#139) Hallosz válasza Füleske (#111) üzenetére


Hallosz
senior tag

Úgy tűnik életképes, mert itt ma, Mo-n megvásárolható [link]

Mert lakni, muszáj.

(#140) Somatom válasza Uzi74 (#34) üzenetére


Somatom
veterán

Ez érdekel. Hogy jön ki München - Bp. -re 2x20 perc? Ulm -ba járok, ami a számításod alapján még egy töltés lenne. Egye fene, elindulnék egy órával hamarabb. De, valóban csak egy órával hamarabb kéne indulnom, vagy ez a töltésidő/hatótáv a kamionok tempójában értendő? Most a szabályokat betartva (GPS 130Km/h, Németország 150) a Bp - Ulm 7-8 óra. Villanyossal ez 8-9 lenne? Erősen kétlem. És akkor még ott van a méret, meg a forma. Egy ilyen csapotthátúba nem férnénk el. Minimum kombi kéne (most egyterűvel járok).

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#141) Füleske válasza Hallosz (#139) üzenetére


Füleske
addikt

Az életképes nem azt jelenti, hogy árulják, hanem hogy meg is veszik, versenyképes, és nem a presztízs érdekek tartják piacon. Hasonlítsd össze a Mirai tulajdonságait az azonos árú elektromos autókkal.

(#142) Foglalt név válasza Füleske (#141) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ez így eléggé öngól, mert akkor az elektromosat is összehasonlíthatod a belsőégésűvel, ami kb. felébe kerül :U ergo a gondolatmeneted alapján nem életképes és csak presztízs. Mondjuk nem biztos, hogy ezzel tévednél.

(#143) Füleske válasza Foglalt név (#142) üzenetére


Füleske
addikt

Nem a lejárt lemezről beszélgetünk. A belső égésűeknek hamarosan, fokozatosan vége, mi a következő korszak hajtáslánca? Az elektromos vagy az üzemanyag cellás?

(#144) sakal83


sakal83
addikt

Látom megy az osszeugras a topikban :DDD igazi vs harc. Abba az ert senki nem gonfldolt bele hogy középen van az igazsag? Az elelrktromos auto jo de nem mindenre. Ezert igeny kérdése. Aki napi ingaban van annak ott az eauto aki palyazik is annak eauto es dízel kombo. A többi csak penz kérdés :DDD

Szivesen megnezem a panelban lakok töltési szokasait.

Aki meg hisz az olcsobb draga kérdésben az tanuljon gazdasagtant. Pillanatnyilag lehet vmi olcsobb meg dragabb mondjuk autokanal de hosszitavon ugyanannyi lesz a matek. Fuggetlen a technologiatol szinte. Kereslet kinalat. Ez a napelem mantra ez kulonosen vicces a rezsihqrc orszagaban. Az aram nem 40ft hanem kb 100ft. Csak nem közvetlen fizetjuk. Tehat maris 2500ftperkm az ekocsikazas. A napelem sem ingyen van plane nem a tető amire felrakod. Az kerul csak penzbe igazan... Mennyi is egy csaladi haz egy 30mos telekkel? 110-120m? Csak a garazs fwlepitese 10m..

[ Szerkesztve ]

(#145) Somatom válasza sakal83 (#144) üzenetére


Somatom
veterán

Ebben teljesen igazad van. Maximálisan egyetértek. De, akkor miért befolyásolják ezt mesterségesen a korlátozásokkal, büntetésekkel, miért nem bízzák az emberekre, hogy azt vegyék, ami számukra jobb? A telet kivéve egy nagyvárosban autóval közlekedni önmagában büntetés. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy dízel, vagy benzines. Nekem nem kellett dugódíj ahhoz, hogy bringát vegyek és most már rollerem is van. De, amíg nincs megfizethető villanyos alternatíva a hosszútávú utazásra, addig ne büntessék a dízeleket!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#146) Foglalt név válasza Füleske (#143) üzenetére


Foglalt név
addikt

Sajnos attól félek igazad lesz.
Két lehetőséget látok. A kevésbé valószínű, hogy akkor veszitek észre mennyire szivattátok meg magatokat a hipszterkedéssel, mikor már túl késő és nem lehet visszacsinálni.
Aminek jóval nagyobb az esélye, hogy páran ingatjuk a fejünket, hogy nézzétek meg mit csináltatok, a többség meg boldogan tapicskol a kakipocsolyában és nyalogatja le az ujját.
Kicsiben ez látszik, mikor valaki mosollyal az arcán veszi elő a 2000 eurós széthajtogatós mobilt :U Én meg megyek veletek ebbe a "kicsi, savanyú, de a mienk" jövőbe...

(#147) Uzi74 válasza Somatom (#140) üzenetére


Uzi74
senior tag

abetterrouteplanner.com -on ha játszol a paraméterekkel, 130km/h max sebességgel, amúgy szabályokat betartva, 15 C fok hőmérséklettel, EV6 AWD LR-el, RWD-vel talán még kevesebb lenne (inkább pesszimistán számol amúgy az oldal, de menet közben tudod figylni a SOC és a tervezett SOC közötti különbséget az appban és ha van tartalék feljebbpöccented a tempomatot)

Ulm-Budapest max 150-el:

[ Szerkesztve ]

(#148) sakal83 válasza Somatom (#145) üzenetére


sakal83
addikt

Lobbi. Ennyi az egész. Nekem dieselem van de 98%ban csak hosszútáv. Pesten tomegkozlekedes. Ha csaladi hazba megyek (sajnos agloba:)) akkor vszinu lesz egy kisebb hasznalt eauto ingara es/vagy vonatig. Diesel marad hosszútávon. Meg mindig olcsobb mint egy nagyobb hatotavo eauto aminek a hatotavjat kb a joember havonta 1x ha kihasznalna.. . Remélem nem tiltjak ki az útrazöldek mert tutttti kevesbe vagyok szennyező mint a napi benzines ingazók :DDD Ha nem akkor viszlát Bp... Azert nem a vilag legelhetobb helye...

Plusz megneztem a csudálatos eautok olcso szervizeleset. Hat a tapasztalatok nem azz mutatjak hogy olcsó. Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek. Es nem 5 szamjegyu a javitasi összegek.

A diesel mizeria meg boszorkanyuldozes sajnos. Eleg lenne a SUVokat betiltani... Maris - 30% kornyezetszennyezes off az autok vilagaban.

(#149) Somatom válasza Uzi74 (#147) üzenetére


Somatom
veterán

Meglepően jó eredmény. Ezen mennyit változtat a tél és a nyár (mondjuk -2 és +30)? Mik a költségek, Az Ulmos táblázat az első töltésnél 26 percet ír 30% - 98% -ra. Az vmi gyorstöltés lehet. Mennyibe kerül egy ilyen töltés?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#150) Füleske válasza Foglalt név (#146) üzenetére


Füleske
addikt

Ha azt hiszed, hogy bármit is vissza lehet fordítani, és ez az embereken múlik - rosszul látod. A világ előre megy - nem hátra.
Somatom: Nagyvárosban autóval közlekedni élvezet. Elektromossal.
#148 sakal83: "Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek." Ajaj. Gondolom rengeteg benne a tapasztalatod. [link] :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.