Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) UnA


UnA
Korrektor

De ha nem lesz sapka, akkor sírni fognak a népek, hogy nem tudják mindkét autót használni... :)

(#2) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Dehogynem fogják :) Kiköhögik az árát! Eddig is megtették. Hiszen anélkül röghöz kötött rabszolga vagy, az autó az igazi szabadság. Mondják, akik havonta egy hétig azért járnak be dolgozni, hogy ki tudják fizetni az autót, meg a fenntartást.

(#3) .Szaki. válasza Krugszvele (#2) üzenetére


.Szaki.
addikt

Dolgozni általában azért szoktak az emberek, hogy értéket teremtsenek és mellette legyen egzisztenciájuk. Ehhez hozzátartozik az autó is. Sőt, egyéb közlekedési eszközért is abból a pénzből fizetsz, amit munkával kerestél meg, nem? :) Szóval az érvelésed elég ingatag lábon áll. :N

(#4) CounterBoci


CounterBoci
senior tag

Mentünk Nyíregyre az állatkertbe Eger mellől. Néztem vonatokat, a fenének van kedve a sok őrültet kerülgetni hétvégén. Tök jó járatok vannak, de vonatjeggyel+helyi tömegközlekedéssel ugyanannyiba került volna mint a gázolaj a teljes áron. Dehát sapka van, maradt a vezetés. Eközben Egerben az ötödik kúton sikerült tankolni kollégának...

(#5) UnA válasza .Szaki. (#3) üzenetére


UnA
Korrektor

Ha megveszel valamit, az önmagában *nem* értékteremtés. Szóval az érvelésed elég ingatag lábon áll. :K

(#6) .Szaki. válasza UnA (#5) üzenetére


.Szaki.
addikt

Egyáltalán nem ingatag, mivel nem ezt írtam. Azt írtam, hogy általában az ember azért dolgozik, hogy értéket teremtsen és mellette legyen egzisztenciája. Értéket munkával szokás teremteni, dolgozol és az érték. A munkának, amivel értéket teremtettél pedig van egy honoráriuma, amit úgy hívnak fizetés. Minden, amit magadnak vásárolsz, azt ezen a pénzen vásárlod. Ergo a kolléga érvelése, hogy mennyire gáz, hogy valaki dolgozik és abból autót vesz nem állja meg a helyét, tekintettel arra, hogy a BKV jegytől kezdve a kerékpáron és rolleren keresztül az autóig mindent úgy tud megvenni, hogy megdolgozik érte.

(#7) Chaser válasza .Szaki. (#6) üzenetére


Chaser
titán

ez jogos
az viszont nem mindegy, hogy havi hány napot dolgozol csak azért, hogy munkába járhass
a bkv jegynek azért nincsenek járulékos költségei, mint egy autónak - arra üzemanyagon felül is lehet locsolni a pénzt, persze nem is kell megállóba menni és járművet várni -

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#8) thesound válasza .Szaki. (#6) üzenetére


thesound
őstag

Nem ugyanarról beszéltek.
A kolléga az arányokra próbált rávilágítani, hogy 25% megy el az autóra/bejárásra, amit soknak ítélt meg. Egy roller, bkv bérlet, a fizetése jelentősen kevesebb %-a.

Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be. - Kodály Zoltán

(#9) Narxis válasza .Szaki. (#6) üzenetére


Narxis
nagyúr

Nekem volt egy kollégám akinek elég drága autója volt, aztán egy idő után eladta mert nem tudta fizetni a fenntartási költségeit és vett egy teljesen középszerű használt autót. Itt azért jóformán igaz, hogy azért dolgozott, hogy legyen autója amivel be tud járni dolgozni. Amúgy általában földönkívülinek néznek mikor mondom valakinek, hogy én csak akkor nem járok bringával mindenhova ha sok hó esik vagy jeges az út. El van kényelmesedve az ember.

Thanos was right.

(#10) .Szaki. válasza Narxis (#9) üzenetére


.Szaki.
addikt

"Itt azért jóformán igaz, hogy azért dolgozott, hogy legyen autója amivel be tud járni dolgozni."

Ez igaz. Hozott egy rossz döntést, amit később korrigált. Ez bárkivel megeshet. Sokan tovább nyújtózkodnak, mint ameddig a takarójuk ér. De az is lehet, hogy az az autó volt az álma, de végül be kellett látnia, hogy tovább nem engedheti meg magának. Akkor viszont hozott egy felelős döntést, amikor eladta. :)

Szerintem egyáltalán nincs elkényelmesedve az ember, mindenki maga dönti el, hogy mivel szeretne közlekedni. :) Nem ítélkezem azért, mert valaki rollerrel, vagy BKV-val jár, rám se mondja senki, hogy el vagyok kényelmesedve, csak azért, mert többet járok kocsival, mint kerékpárral. Mindenkinek más az élethelyzete, így lehet valakinek belefér a folyamatos kerékpárhasználat, valakinek meg napi szinten szüksége van az autójára. Nyáron sokszor járok én is bicajjal dolgozni, de nem mindig fér bele és bizony sokszor volt olyan, hogy munkából tovább kellett volna mennem és biciklivel nem volt kivitelezhető. Elhiszem, hogy van aki mindent meg tud oldani kerékpárral, én csak annyit mondok, hogy addig amíg én ezt elfogadom, fogadja el más is, hogy én meg ezt autóval teszem meg. Az utaim 80%-át tisztán elektromosan teszem meg, szóval azt sem gondolom, hogy én lennék a bolygónk tönkre tevője. Nem tudhatjuk ki miért ül autóban.

Én csak annyit mondok, hogy nem árt itt is megtanulni azt, hogy elfogadják egymást az emberek és ne állandóan ellenséget keressünk, hogy ez biciklis, az autós, ez keveset keres, az sokat keres, ez Inteles, az AMD-s, ez Androidos, az iOS-es, ...még lehetne sorolni a listát.

[ Szerkesztve ]

(#11) Chaser válasza .Szaki. (#10) üzenetére


Chaser
titán

nagyon sokan el vannak kényelmesedve
akinek nem inge nem veszi magára
és most nem arról van szó, ki hogy mivel terheli/nem terheli a sárgolyót, de ha már felhoztad:
az elektromos energiát is valahol meg kellett termelni, nem a szentlélek rakja az ótóba' : )
senki nem ellenségeskedett, félreértetted amit mondani akartak

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#12) .Szaki. válasza Chaser (#11) üzenetére


.Szaki.
addikt

Nem vagyok tévedhetetlen, benne van a pakliban. :)

(#13) ktr_lala válasza Chaser (#11) üzenetére


ktr_lala
csendes tag

Teljesen egyetértek! Mármint azzal, hogy nagyon sokan el vannak kényelmesedve.
Amíg városban laktunk azt hittem, hogy ez a városiakra vonatkozik jobban, de a saját tapasztalataim alapján ezt már inkább egálban gondolom a vidék és a városiak között.

Beszóltak már nekem azért, hogy miért nem kocsival cipelem a gyerkőcöt oviból haza, mert most nagyon meleg van, most hideg van, vagy éppen esik az eső. Egy hároméves gyerek tempójával ezt 15-20 percnyi séta... Az egyik szomszédom a szüleihez, cirka 400 méter, kocsival jár át, minden alkalommal, mert ő nem sétál. Bazz.
A felesége a szomszéd faluban dolgozik, úgy nagyjából két km az út a munkahelyéig. Kocsi szervízben = tragédia. Szabira kell mennie, mert nem tud át menni. Busz nagyjából 1-1,5 óránként, kerékpárral se lehet több az út mint 15 perc.

15 km-re busszal járok be dolgozni, a megállótól még 1,5 km a cég, amit gyalog teszek meg, ha esik, ha fúj.
Nyáron néha, csak mert olyan kedvem van, betekerek. Bár biciklivel csak 10 km, mert nagyon jól lelehet vágni az utat egy magánterületen. :)

(#14) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog (1)

Gondolom félnek, hogy már nem 480 lesz.
Én azt látom, hogy egy Békéscsaba méretű városban szinte felesleges autózni, mégis ott ülnek a dugóban minden reggel, délután idegbeteg emberek. A bicikliúton soha nincs dugó... Persze értem én, hogy sokkal menőbb az autóból frissen, üdén kiszállni, mint sárosan, totál beöltözve a bicajjal megérkezni. De 2-3 km-re akkor se fogok autóba ülni. A fűthető mellények korában meg már be se kell nagyon öltözni... tehát ez csak kifogás keresés, lustaság. Az emberek nagy része totál el van kényelmesedve.

[ Szerkesztve ]

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#15) 66zio válasza .Szaki. (#10) üzenetére


66zio
aktív tag

Ááá nincs elkényelmesedve mi? Magyarország az egyik legelhízottabb ország a világon. Biztos csak véletlen.

(#16) Chaser válasza .Szaki. (#12) üzenetére


Chaser
titán

:R

ktr_lala
itt kméten néha figyelem mennyien ülnek egyedül az ótóban', egyre szebb dugók vannak...röviden, sokan, indokolatlanul sokan
több körforgalom kell, többsávosítani az utakat, szóval jah, elkényelmesedtünk
részemről nyugodtan levehetnék azt a sapkát az üzemanyagról, teherszállításról úgyis levették
mehetne további alapvető élelmiszerekre, így az ótós' se mondhatná alóla rántották ki a pénzt, meg a nem-ótós' se

Victoryus
hát, az az egy tank nem fog kitartani évekig amiért kis túlzással sokszor tapossák egymást : )

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#17) ncc1701 válasza Krugszvele (#2) üzenetére


ncc1701
veterán

Vidéken, ahol jár napi 2 busz (reggel, és este), ott ez nem szabadság kérdése, hanem az életé.
Nekem speciel 30 perc lenne a vonat otthonról gyalog. Ami nem jár/késik, ha meleg van, ha lehullottak a levelek a sínre, vagy ha hideg van, tehát kösz nem. Volán busz van, az kb 10-15 perc séta, amit le is szarnék, de úgy 2 óra lenne bemenni melóhelyre, kocsival meg 30-40 perc. hazafele járok edzeni, ott megint buknák sok időt, de kocsival útba esik.
Vagy ott van asszony, nézz rá maglód-dunaharaszti útvonal mennyi idő lenne tömegközlekedéssel. Mert kocsival 25 perc.
Nekem a legközelebbi lidl 10km-re van, osan is minimum 5km. Na, onnan buszozz haza egy hétvégi bevásárlással.

Szóval, nem feltétlen abból kellene kiindulni, h mindenki bp belvárosában lakik.

[ Szerkesztve ]

(#18) Gave


Gave
addikt

(#19) kuntics válasza ncc1701 (#17) üzenetére


kuntics
aktív tag

Mindig vannak olyan helyzetek, amikor indokolható az autó. De városon belül, ahol műszakhoz van igazítva a buszközlekedés, ott sok esetben felesleges autózni. Biciklivel szoktam előzni a dugóban álló autókat, időben még jobban is jövök ki. Mert ugye parkoló alig, vadászni kell egy helyet, ami közelben van. De így is vannak sokan, akik városban is kocsival járnak dolgozni, mert az autó amolyan státuszszimbólum.

A legjobb, amikor a házaspárnak van 2 autója, jogsi viszont csak az egyiküknek. Ilyet is ismerek.

(#20) Hieronymus válasza kuntics (#19) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"A legjobb, amikor a házaspárnak van 2 autója, jogsi viszont csak az egyiküknek. Ilyet is ismerek."

Nem érted miért.

Ha van egy városi autó, azzal kevesebb környezetkárosítást, méreganyagot és bűzt tolok be a levegőbe.
De azzal távolabbra elindulni nem érdemes. Most egy VW e-up! van. Dugóban nem pöfög. Az araszolásnál és fékezésnél vissza termeli az energia egy részét. De ezzel az autóval nem lehet elindulni távolra. Ebben a hidegben talán 200 km távolságot lehetne megtenni egy töltéssel. Ami után 2-4 óra a töltési idő, a töltőállomás képességétől függően.

A második autó akkor kell, ha távolabbra kell menni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#21) kuntics válasza Hieronymus (#20) üzenetére


kuntics
aktív tag

Jó indok…lenne, csak akit ismerek, ott a városban is inkább a nagyobb van használatban. Mert újabb, jobb, meg mégiscsak német prémium. Meg az anyagi helyzet sem tenné indokolttá a kettő autót.

(#22) UnA válasza Hieronymus (#20) üzenetére


UnA
Korrektor

"A második autó akkor kell, ha távolabbra kell menni."

Javasolnék egy harmadikat is, ha le kell gyorsulni a szomszédot ;]

(#23) Narxis válasza UnA (#22) üzenetére


Narxis
nagyúr

Negyedik se árt mert mi van ha elromlik az első három? ;]

Thanos was right.

(#24) Hieronymus válasza UnA (#22) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Javasolnék egy harmadikat is, ha le kell gyorsulni a szomszédot "

Arra elegendő bérelni.
Egy izmosabb BMW vagy Porsche éves üzemben tartása komoly összeg, még Németországban is. Az adó és kötelező biztosításból többször lehet bérelni évente, ha valahol "meg kell jelenni". :DD :C

A szomszédom tart egy Jaguárt. A hétköznapokon a felesége Fiatját használják. Évente kb hatszor áll ki a garázsból a Jaguárral. Ennek tényleg nincs semmi értelme.

Hogy ne csak off legyek.
A mai benzin árak kb 15-20 euró centtel magasabbak a háború előtti árnál. A gázolaj még drágább.

Ám azt nem értem, hogy az alapvetően oroszbarát országban, hogyan lehet drága és kevés az üzemanyag, ha a kevéssé oroszbarát országban ez nem probléma?

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#25) ncc1701 válasza UnA (#22) üzenetére


ncc1701
veterán

Mi ketten vagyunk, 3 kocsival. Két kis városi, meg egy nagy dízel autópályázós. Eleve 3 autó kell ahhoz, h kettő működő 99,99%-ban meglegyen. Plusz ha nyaralni megyünk, vagy messzire, vagy sok holmit kell mozgatni, nyilván a nagyot visszük, melóba meg járunk a két kis benzinessel.

(#26) ncc1701 válasza Hieronymus (#24) üzenetére


ncc1701
veterán

Azért drága, h a mol minél nagyobb profitot tudjon zsebre tenni. Haveroknak, politikus spanoknak vissza kell osztani azért rendesen, ne hidd, h pár millió ft-al ki tudod szúrni a szemüket.

És azért van kevés, mert annyira olcsó, h ide nem hoz be kintről senki, a hazai igények lefedéséhez pedig kevés az itthoni finomító kapacitás, ezért hiány van belőle.

(#27) refrigerator válasza .Szaki. (#3) üzenetére


refrigerator
csendes tag

Jajj. Ezt fáj olvasni. A valós fogyasztói társadalom. Érték? El kell keserítselek,a valódi érték nem itt kezdődik.

(#28) .Szaki. válasza refrigerator (#27) üzenetére


.Szaki.
addikt

Miről is beszélgetünk?

Te bemész dolgozni és úgy gondolod, hogy amit ott leteszel az asztalra az nem érték? Akkor rossz munkahelyet választottál, vagy pedig más problémák vannak. Te nyilván arra gondoltál, hogy az autó, vagy egyéb materiális dolog amit én értékként jellemeztem, de elég egyértelműen leírtam, hogy mire gondolok. Ennek következtében nekem is fájdalmas volt a reakciód.

Egyébként látom még mindig nem sikerült ennek a topicnak eljutni odáig, hogy lehet nem állandóan más életében és zsebében kéne turkálni. A szomszédnak hány autója van, "oszt asztán mibű vette", "nincs is rá szükségük, de azért van", "státuszszimbólum" (ez a kedvencem :C ) meg nyilván mindenki hülye aki másképp él, mint mi és még lehetne sorolni. Nem tudom miért olyan bonyolult, hogy mindenkinek más az élethelyzete és mindenki maga dönti el, hogy milyen életet választ. Ahhoz pedig senki másnak semmi köze nincs, maximum csak annak a szűk körnek, akivel az illető megosztja, hogy anyagilag ezt miként és hogy oldja meg. Nyilván van sok ember részéről észszerűtlen döntés, és tovább nyújtózkodik a takarónál, de nem gondolom, hogy ezekkel az emberekkel kéne jellemezni általánosan mindenkit. Azért én hiszem azt, hogy az emberek nagy része felelős döntéseket hoz az életében.

(#29) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Bizonyára vannak, akik kényelemből autóznak, de azért a többség inkább kényszerből.
18 km-re lakom a munkahelyemtől, ez reggel gyalogolással és tömegközlekedéssel kb. 75 perc, este hazafele inkább 90. Két és háromnegyed órát utazgatással tölteni nekem egy kicsit sok... Bringa nem játszik, mert nincs végig bringaút, az autósok közé viszont nem megyek bringával, mert annyira nem vagyok bátor. Motor ugyanezen okból szintén kiesik, bár a fél életemet motoron töltöttem, csak akkoriban még nem volt ennyi autó az úton.
Marad az autó, ami mostanában, hogy nem kell naponta bejárni, még költségben is elviselhető.

(#30) Donki Hóte válasza Hieronymus (#24) üzenetére


Donki Hóte
veterán

A szomszédom tart egy Jaguárt. A hétköznapokon a felesége Fiatját használják. Évente kb hatszor áll ki a garázsból a Jaguárral. Ennek tényleg nincs semmi értelme.

Miért ne lenne értelme? Ezt úgy hívják, hogy hobbi. Van akinek drága számítógépe van játékra, van aki egy vagyont költ cigire, piára, van aki nőkre költi, van aki méregdrága horgászfelszerelésre költ, van aki csilió forintos házimozit vesz :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#31) Donki Hóte válasza .Szaki. (#28) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Egyetértek veled. Sokan mondják, hogy miért nem viszi valaki a gyerekét gyalog/biciklivel/busszal az óvodába, aztán miért nem megy ugyanígy tovább a munkába.

Sajnos sokszor az óvoda/iskola pont ellenkező irányban van, mint a munkahely, szóval az autóval húszperces út másmilyen közlekedési eszközzel akár egy óra is lehet :(

Sokan életkoruk, egészségi állapotuk miatt nem tudnak biciklivel, rollerrel közlekedni, a tömegközlekedés meg pont nem alternatíva (vidéken, kisvárosban nemigen van használható tömegközlekedés), szóval nekik is marad az autó, ha továbbra is dolgozni szeretnének.

Szép dolog a hómoffisz, de kb. a munkavállalók 10 %-a tudja ezt tartósan igénybe venni, a többieknek sajnos nap mint nap be kell tolni a képüket a munkahelyre, a fentiek alapján ebből a sokaságból bizony sokaknak csak az autó az alternatíva.

Mondom ezt úgy, hogy én 100 %-ban (de tényleg!) tömegközlekedéssel járok munkába, de pontosan meg tudom érteni azokat, akik autóval járnak :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#32) 66zio válasza .Szaki. (#28) üzenetére


66zio
aktív tag

Ez a kedvencem: „Ahhoz pedig senki másnak semmi köze nincs...”. Már miért ne lenne? Van amihez persze nincs, de nagyon sok dologhoz van köze másnak. Ugyanis egy közösségben úgynevezett társadalomban élünk. A semmi köze másnak addig szép és jó amíg a másik olyan dolgot nem tesz ami zavar téged. Ha így tudsz élni, hogy a te környezetedben csak neked van ilyen felfogásod, akkor szerencsés vagy, de kíváncsi lennék, ha lenne két szomszédod, egyik oldalt 0-24-ben operát ordítana, másik oldalról mulatós szólna szigorúan este 10 és hajnali 5 között és közben az is a hobbija, hogy reflektorral az ablakaidba világít egyfolytában. Ilyenkor is remélem higgadtan ismételgeted magadban : Nincs közöm ahhoz más hogy él, majd ő tudja. Nyilván eltúlzott a példa, csak hogy értsd miről van szó. Az már más kérdés, és tök jó beszélgetés téma, hogy mi az amihez nincs közünk és mi az amihez igen is van. De csak úgy kijelenteni, hogy senkinek nincs köze semmihez amit csinálsz, hááát érdekes.

De, hogy kocsis példát hozzak. Van egy család kertes házzal és 3 kocsival. De a kocsit nem a kertjében tárolja, mert ott kell a hely a medencének, trambulinnak, ugrálóvárnak, unikornisnak, ezért az utcán tárolja, de elfoglalva ezzel a közös teret, járdát akármit. Szerintem itt is van közünk hozzá. Nézd meg Bp.-t mennyi hely van legyen az akár belváros, vagy kertes házas rész, ahol úgy le van parkolva a járda, hogy ketten nem fértek el egymás mellett. Akkor mit szóljon egy kerekesszékes vagy egy babakocsit toló? Vagy ehhez sincs közünk?

(#33) ergoGnomik válasza .Szaki. (#28) üzenetére


ergoGnomik
tag

Szerintem egy kicsit nem vagy képben az emberek motivációit illetően. Az avatár választásodat figyelembe véve nem feltétlenül meglepő.

Az általános alany emberek nem értéket teremteni mennek a munkahelyükre. Elsősorban a megélhetésükhöz (vö. létfenntartás) szükséges erőforrások előteremtése céljából dolgoznak, másodsorban az egzisztenciájukért. Arról egyikük sem tehet, hogy közgazdasági szempontból ez értékteremtéssel jár együtt.

Bár azért szerintem némileg árnyaltabb a kép. Mert például nemigen tudnám elmondani neked (valószínűleg más sem) mi az az érték, amit egy Hurka Gyurka/Nulla Julcsa magyar országgyűlési képviselő teremt a pártutasítás szerinti szavazgatással és esetleges semmitmondó parlamenti felszólalásokkal (már ha egyáltalán csinál ilyet bohóságot)? Ugyan így egy magyar GLDD utolsó bokorugró katonájáról sem nagyon látszik miféle mérhető értéket állít elő a munkája során? Természetesen ez utóbbival nem kívánok semmilyen értékítéletet nyilvánítani a MH létezésével és az állományába tartozók munkájával kapcsolatban. És biztos vagyok benne, hogy kicsi gondolkodás után te magad is tudnál hasonló példákat hozni ilyen-olyan semmire való sóhivatalokkal kapcsolatban.

Viszont akik annyira felülről tudják tekinteni az életet, mint látszólag te, azok érezhetik úgy, hogy igazából az értékteremtés íze kedvéért végzik a munkájukat. Csak te és ők nem az általános alany emberek.

A kinek mihez van köze is bonyolultabb, már ha szeretnél társadalomban élni. Tfh valahol ahol élsz, az agglomerációban súlyos személyi sérüléses baleset történik a reggeli csúcsforgalom idején. A sok kinek mi köze van hozzá hogyan éleknek szerinted van joga implicite megölni a balesetet szenvedett embertársadat azáltal, hogy reggeli munkába járásuk következtében oda-vissza akadályozzák a mentő haladását? Értem, hogy ez demagógia, de a kinek mi köze hozzá is az. Addig van mindenkinek joga úgy berendezni a saját életét, amíg ezzel nem veszélyeztet másokat a saját életük rendezésében vagy az annál is alapvetőbb jogaik gyakorlásában.

Az autózásos probléma a saját magunknak okozott sebesülés tipikus példája. Az emberek bizonyos álmaikat praktikus és anyagi okokból csak a városokon kívül képesek megvalósítani. Ezért a városból, ahol dolgoznak és az életükhöz szükséges egyéb infrastruktúra rendelkezésre áll, kiköltöznek a "semmibe". Utána meg csodálkoznak, hogy "önnön testükkel" torlaszolják el egymás elől a szükséges infrastruktúrához vezető utat. Valamint hangosan elégedetlenkednek a közszolgáltatások szánalmas mivolta miatt. És megfigyelted, hogy ehhez senkinek a zsebében nem kellett turkálni?

(#34) ncc1701 válasza 66zio (#32) üzenetére


ncc1701
veterán

Ez ilyen tipikus magyar mentalitás. Nem, senkinek nincs köze ahhoz, h mire költi a megkeresett pénzét. Amíg az törvényes, mert nyilván ellenkező esetben feljelentheted.

(#35) Donki Hóte válasza 66zio (#32) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Benned egy önkéntes rendőr van elveszve :(

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#36) 66zio válasza ncc1701 (#34) üzenetére


66zio
aktív tag

Ki mondta, hogy van közöm hozzá hogy mire költi? Mutass már rá kérlek...
Tipikus magyar mentalitást viszel, hogy nem arra reagálsz amit mondok.

(#37) 66zio válasza Donki Hóte (#35) üzenetére


66zio
aktív tag

Neked egész nap operát bömböltető szomszédokat kívánok :) Csak utána ne legyen semmi panaszod rájuk mert akkor önkéntes rendőrré válsz. :DDD

(#38) .Szaki.


.Szaki.
addikt

Jézusom, Srácok, azért az elég komoly milyen szinten forgatjátok ki az ember szavait. Én őszintén nagyon remélem, hogy szándékosan teszitek ezt és nem gondoljátok komolyan, mert az akkor igen nagy probléma.

Na megpróbálkozom tételesen ezzel a dologgal, aztán szerintem elengedem ezt az egészet, mert úgy nehéz vitázni ha szándékosan kiforgattok. Kicsit úgy érzem, mintha próbálnék érvekkel vitázni politikai témában és akkor megszólalna DeákDániel, hogy de a gyurcsányésadollárbaloldalésegyébkéntsemamihibánk.

66zio

"...de kíváncsi lennék, ha lenne két szomszédod, egyik oldalt 0-24-ben operát ordítana, másik oldalról mulatós szólna szigorúan este 10 és hajnali 5 között és közben az is a hobbija, hogy reflektorral az ablakaidba világít egyfolytában. Ilyenkor is remélem higgadtan ismételgeted magadban : Nincs közöm ahhoz más hogy él, majd ő tudja. "

Ott bukik meg az érvelésed, hogy azokat amiket Te felsoroltál, azok történetesen szabályellenesek. Minden házban van egy szabály, miszerint x időpont után nincs hangoskodás, vasárnap tilos a porszívózás, ...stb. Hogy jön ez ahhoz, hogy valaki jobban tudja azt, hogy másnak miért van szüksége 1-2-3 autóra? Legjobb tudomásom szerint semmilyen szabály nem vonatkozik arra, hogy egy ember hány autót tulajdonolhat, de az sem ütközik törvénybe, hogy egyáltalán tulajdonol valamit, ami több egy BKV jegynél. Hogy jön ez ahhoz, hogy itthon mindenki állandóan azzal foglalkozik, hogy másnak mi miért van, ahelyett, hogy azzal foglalkozna, hogy az ő háza táján mi a szitu. Mert ezek a tipikus szálka/deszka esetek.

"Az már más kérdés, és tök jó beszélgetés téma, hogy mi az amihez nincs közünk és mi az amihez igen is van. "

Ezzel egyetértek ez egy jó vitaalap.

"Nézd meg Bp.-t mennyi hely van legyen az akár belváros, vagy kertes házas rész, ahol úgy le van parkolva a járda, hogy ketten nem fértek el egymás mellett. Akkor mit szóljon egy kerekesszékes vagy egy babakocsit toló? Vagy ehhez sincs közünk?"

Amiről ezen a részen írsz, ez megint csak közügy. Ha az ott élőknek van egy rendes érdekképviselete, ahogyan az sok kerületben megvan, akkor el tudják intézni, hogy azon a kertes övezeten kint parkoló autó ne legyen. Ki fog tenni az önkori egy megállni tilos táblát, vagy esetleg mindösszesen egy várakozni szabad táblát és rekordsebességgel lesznek bepakolva a kocsik a kertekbe. A belváros és az olyan területek ahol lakások vannak és rengeteg az autó sajnos kicsit speciálisabb helyzet. Szerintem egyébként a Főpolgármester egész jó intézkedéseket hajt végre, de azért volna még mit fejleszteni. (Pont tegnap készült vele egy nagyinterjú, remek a hozzáállása és szerencsére a riporter sem tudta kizökkenteni ebben a témában sem a hülyeségével) Több P+R parkolóra lenne egyébként szükség, ha ez adott lenne, akkor nyugodtan lehetne kitiltani az autókat a belváros járdáiról. Én gyakran fordulok meg a belvárosban és nem parkolok sosem az utcán. Meg lehet oldani, csak akarni kell.

ergoGnomik

"Az avatár választásodat figyelembe véve nem feltétlenül meglepő."

Őszintén ajánlom Mindenkinek a Steve Jobs életéről íródott könyvet. :)

" ...Mert például nemigen tudnám elmondani neked (valószínűleg más sem) mi az az érték, amit egy Hurka Gyurka/Nulla Julcsa magyar országgyűlési képviselő teremt a pártutasítás szerinti szavazgatással és esetleges semmitmondó parlamenti felszólalásokkal (már ha egyáltalán csinál ilyet bohóságot)?"

Sajnos vagyok annyira önpusztító, hogy minden egyes parlamenti közvetítést - ha nem is egyben - de végig hallgatok, szóval nem kell bemutatni az ott történteket. Elszomorító egyébként.

"Tfh valahol ahol élsz, az agglomerációban súlyos személyi sérüléses baleset történik a reggeli csúcsforgalom idején. A sok kinek mi köze van hozzá hogyan éleknek szerinted van joga implicite megölni a balesetet szenvedett embertársadat azáltal, hogy reggeli munkába járásuk következtében oda-vissza akadályozzák a mentő haladását?"

Tegyük fel, hogy történik ilyen eset. A KRESZ-ben benne van, hogy megkülönböztetést jelző gépjárműnek az utat fel kell szabadítani. Magyarán ha valaki barom módon üvölteti a zenét a kocsiban és épp közben egyik kezével nyomkodja a telefonját és csekkolja a facebook falát, miközben a másik kezében pedig alma van, akkor ő ugyanúgy, - ahogy a másik példában a szomszédod hajnali kettőkor csendháborítást követ el - , szabályt sért. Nem azért hal meg valaki a balesetben, mert rajta kívül sok más embertársa szintén kocsival megy be dolgozni, hanem azért, mert volt köztük minimum egy tök, aki nem teljesítette a közlekedéshez szükséges feltételeket.

"Addig van mindenkinek joga úgy berendezni a saját életét, amíg ezzel nem veszélyeztet másokat a saját életük rendezésében vagy az annál is alapvetőbb jogaik gyakorlásában."

Pontosan, Te magad is leírtad, ezzel tulajdonképpen önmagadnak is válaszoltál.

"Az emberek bizonyos álmaikat praktikus és anyagi okokból csak a városokon kívül képesek megvalósítani."

Ez valóban egy jellemző példa, de látod itt már van vitám. :) Igen, sokan biztosan ebből a megfontoltságból költöztek ki. Van aki meg azért, mert szeretne zöldben élni, csendes övezetben. A belvárossal csinálhatsz bármit, csendes övezet sose lesz belőle és ez nem csak elsősorban az autók miatt van. Nem tudhatod, hogy ki éppen miért döntött úgy, hogy kiköltözik. :N

"Valamint hangosan elégedetlenkednek a közszolgáltatások szánalmas mivolta miatt."

Azért viszont senki más nem felelős, mint ő maga. Pontosan tudta, hogy hova költözik, azzal, hogy ott vásárolt magának ingatlant elfogadta azokat feltételeket, amiket ott biztosítanak. Persze ennek fejlesztésére lehet törekedni, de akkor viszont tegyen érte, hogy megváltozzanak a dolgok, ne csak panaszkodjon.

"És megfigyelted, hogy ehhez senkinek a zsebében nem kellett turkálni?"

Ehhez nem, de amiből kiindult ez a vita, abban egyértelműen szerepet játszott ez is. Mármint nem a bejegyzés szerzőjére gondolok.

(#39) ergoGnomik válasza ncc1701 (#34) üzenetére


ergoGnomik
tag

Nem teljesen analóg és miután bulvár, valószínűleg pontatlan is, mert ezeket igyekszem nem követni, de legyen ez egy példa:

A nem túl távoli múltban valami országos cölöp (ejtsd: celeb) valami üdülő vidék kis településén megnyitotta álmai kisboltját. Ahogyan az kis hazánkban megszokott, elsőre nem sikerült teljesíteni minden jogi kötelezettség teljesítését, így már üzemelt az üzlet, amikor még nem minden papír volt rendben, de a végére ez is kikupálódott. A bulvár média el volt ájulva tőle, a helyi erők is csak abban kételkedtek hogy lesz-e vásárlóerő az életben maradáshoz. Hát lett, mert a nép egyszerű gyermekei kedvelik a né, cölöp bótja, ilyenbe még nem vóttam, menjünk típusú időtöltést. Annyira lett, hogy az állandó forgalom miatt a helyi erők úgy érezték, élhetetlenné vált a környék. Összefogtak és addig erőlködtek, míg az önkori hathatós segítségével elkergették cölöpünk boltját.

Na, most tessék elmesélni, hogy a bolt üzemeltetése vagy az abban vásárlás törvénytelen! És mégis menniük kellett.

A fórumtárs három autó az utcára száműzve példája önmagában még nem jelent problémát. Csakhogy van az az emberi tulajdonság, amit az amerikai meglehetősen plasztikusan a monkey see, mokey do kifejezéssel ír le. Amit egy h.lye .stenb.rma elkezd csinálni, azt mások utánozni fogják. Önmagában egyik sem feltétlenül lesz törvénysértő. Összességében viszont élhetetlen környezet lesz a végeredmény. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne ha az emberek nem lennének s.ggfejek és megpróbálnának tekintettel lenni másokra, illetve előre gondolkozni, hogy később maguk se legyen szanaszéjjel sz.patva.

(#40) 66zio válasza .Szaki. (#38) üzenetére


66zio
aktív tag

Jó lezárás a hsz-ed. Én értem mit akarsz mondani, csak mégse úgy jön le amit írsz. Ezért válaszoltam. Ilyen tartalmas választ én most nem írok, részben azért, mert te is bele esel abba a hibába amire hivatkozol. Kiforgattad te is a szavaim. Sose mondtam, hogy ne legyen valakinek három autója. A példám lehetett volna az is, hogy akinek van pénze majomra, legyen banánra is. Így hátha érthetőbb. Ha itt a banán az, hogy oldja meg szabályosan a három kocsi parkolását, ha nem tudja akkor ne legyen három kocsija, akkor érthető?

(#41) Donki Hóte válasza 66zio (#37) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Élni és élni hagyni :R

Első körben nyilván azzal beszélj, akivel bajod van, ne duzzogj bele a nagyvilágba. Aztán ha nincs változás és minden szomszédot zavar az opera, akkor lehet szólni házmesternek, közös képviselőnek, jegyzőnek, de ha csak téged zavar az opera, akkor az is lehet, hogy benned van a hiba :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#42) ergoGnomik válasza .Szaki. (#38) üzenetére


ergoGnomik
tag

KRESZ-ben benne van, hogy
Az igen. Az viszont nincs benne, hogy egy rendesen beállt dugóban (aminek előállásához nem szükséges az általad vázolt viselkedés) hogyan is kellene a mentő áthaladásának idejére szublimálnia az ácsorgók mondjuk 30%-ának. Ami elő sem állna, ha nem akarnák minden áron az emberek ezt az ingázást. Sőt, talán még a hipotetikus áldozat sem járt volna arra vagy legalább nem gázolták volna el.

Van aki meg azért, mert szeretne zöldben élni, csendes övezetben. A belvárossal csinálhatsz bármit... Nem tudhatod, hogy ki éppen miért döntött úgy, hogy kiköltözik.
Tudod, ezt hívják praktikus oknak. Egyébként én még senkitől sem hallottam, hogy ne ezért akarna kiköltözni a zöld övezetbe, hanem mondjuk a reggeli tumultusért és idegeskedésért. Csakhogy ezzel például egy pozitív visszacsatolásos spirálban tönkreteszik a közösségi közlekedést. Kevesebb igénybe vevő, járatok lassulása a forgalom miatt, csökkenő szolgáltatási színvonal, ugrás az elejére. És a többségnek a tudatossága sokkal kisebb, mint a tiéd, viszont a hangjuk nagyobb. Hallani is őket mindenfelé! Nem mondom, hogy a vágy a madárfüttyre stb. ne lenne méltányolható. De ha az egyének tömege nem képes vagy nem hajlandó mérlegelni a vágyai kiélésének közösségre és ezáltal saját magára is ható negatív következményeit, akkor hadd érezzem már úgy, hogy itt a szellemi fogyatékosság ül éppen tort! És ne kelljen megértést tanúsítanom azokkal szemben, akiket a megértés hiánya jellemez. Attól, hogy valakinek valami kedves, az még lehet akár a világ legnagyobb ostobasága is. A csicsergő madarak, az ugrabugráló nyuszikák, legelő őzikék akkor is feltöltenek ha csak hétvégén mégy ki a természetbe megzavarni őket.

Egyébként köszi, hogy kimérgelődhettem magamat. Remélem nem veszed magadra az indulatosabb kijelentéseimet.

(#43) Narxis


Narxis
nagyúr

Tipikus magyar mentalitás magyar mentalitásozni. ;]

Thanos was right.

(#44) Donki Hóte válasza ergoGnomik (#42) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Az igen. Az viszont nincs benne, hogy egy rendesen beállt dugóban (aminek előállásához nem szükséges az általad vázolt viselkedés) hogyan is kellene a mentő áthaladásának idejére szublimálnia az ácsorgók mondjuk 30%-ának.

De, benne van. KRESZ 37. § 8. bekezdés.

2013-ban került bele, azóta illett volna elolvasni egyszer a KRESZ-t :K

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#45) UnA válasza Narxis (#43) üzenetére


UnA
Korrektor

:))

(#46) Hieronymus válasza 66zio (#32) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ez a kedvencem: „Ahhoz pedig senki másnak semmi köze nincs...”. Már miért ne lenne? Van amihez persze nincs, de nagyon sok dologhoz van köze másnak. Ugyanis egy közösségben úgynevezett társadalomban élünk."

Mivel társadalomban élünk, kialakult, hogy milyen körülmények között van köze a társadalomnak (pontosabban annak tagjainak) az egyén dolgaihoz.

Azt nem kifogásolhatod, hogy valakinek egy, kettő vagy több autó, háza,.. háziállata van. Ez mindenkinek a saját ügye. Az már nem a saját ügye az embernek, hogy ezzel mennyire terheli a környezetét.
Ha valaki napi 20 órában operát hallgat, nem közösségi ügy. Ha ezt hangosan csinálja, az már a lakóközösség ügye.
Ha valaki éjszaka 11-kor az egyetlen motorját vagy autóját tartósan túráztatja a lakótelepen, az a közösség ügye. A problémát viszont általában egy ember szokta lerendezni. Ehhez az eljáráshoz nincs köze a közösségnek, de a közösség érdekét szolgálja, pedig a beavatkozásról említés tesz a BTK.

Van egy érdekes aspektusa ennek a problémának. Minél kisebb településen él valaki, annál több dologról gondolja azt, hogy köze van hozzá.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#47) ncc1701 válasza Hieronymus (#46) üzenetére


ncc1701
veterán

Hiába van 20 autód, ha csak 1 segged van hozzá, egyszerre úgyis csak az egyiket használod. Innentől tök mindegy, mennyi autód van, ugyanannyira fogsz szennyezni, mintha csak 1 lenne.

(#48) Ed3r_X_


Ed3r_X_
nagyúr

Hát.. én pl. melóba járhatnék busszal is, városon belül van. De nincs az az Isten. Az egy dolog, hogy egy merő kosz, retek az összes busz, büdös is van folyamatosan, meg tele van rossz arcú emberekkel.. de emellett a menetrend is úgy szar, ahogy.

Reggel pl. kocsival 10 perc hazajussak. Busszal mindez 50 perc (városon belül... lol). Éjjeles műszak után nagyon nem mindegy, mert általában mire hazaérnék busszal, addigra már egy 20 perce legalább otthon alszom így, hogy kocsival járok.

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#49) Donki Hóte válasza Ed3r_X_ (#48) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Teljesen igazad van, megteheted, tehát megteszed :R

Nagyon fontos az, hogy az ember jogát meghagyják a szabad választáshoz, ha valaki azt választja, hogy kocsival közlekedik, akkor ne akarja ebben senki akadályozni.

És elég sokan vannak, akik kénytelenek az autót választani, pl. te is. Nagyon nem véletlen, hogy a benzin és a gázolaj ára van maximalizálva és nem a vegán hamburgeré :K

Nagyon sajnálom, hogy Budapesten korlátozzák az autózás jogát, ebbe a hülyeségbe fog belebukni a mostani városvezetés :(

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#50) DigitXT válasza Donki Hóte (#49) üzenetére


DigitXT
félisten

"Budapesten korlátozzák az autózás jogát"
Hogy mi? Mármint, hogy olyan dugó lesz, hogy nem akarsz benne állni?
Ez önmagad korlátozása. Ilyen konkrét korlátozás pontosan mi is lenne?
(Van amúgy, amikor mindenkinek mindenhez joga van, csak éppen nem
fog tudni fennmaradni a dolog: összességében társadalmi probléma.:K)

Ui: az értelmetlen irodába bemászkálást kellene korlátozni.:K (A legjobb
akkor volt közlekedni, mikor lényegében mindenki otthon ült a seggén.)

(#51) Donki Hóte válasza DigitXT (#50) üzenetére


Donki Hóte
veterán

"Budapesten korlátozzák az autózás jogát"
Hogy mi? Mármint, hogy olyan dugó lesz, hogy nem akarsz benne állni?

Is :(

Ez van pl. Nagykörúton, ahol sok esetben az egyik forgalmi sáv elvételével alakították a ki a biciklisávot, ezért lett ott embertelen dugó.

Egy biciklisáv az előírások szerint 1,3 méter széles, ezért az egyik 3 méter széles forgalmi sávot megszüntették. Az úttest kb. 6 méter széles, ebből vették el a biciklisáv miatt az egyik sávot. Még véletlenül sem az 5 méter széles járdából vették el, ahol elég lett volna csak 1,3 métert elvenni, szándékosan az úttesten alakították ki a biciklisávot, mert így elvehettek egy 3 m széles forgalmi sávot.

De sok olyan példa is van, ahol nem dugót generálnak, hanem egyszerűen kitiltják az autókat. A felújított Lánchídra pl. nem lehet majd autóval felhajtani és ugyanezt akarják a pesti rakparton is.

Az ellen semmi kifogása az embernek, hogy péntek estétől hétfő hajnalig lezárják a rakpartot, hétvégén kevesen mennek munkába, legyen a sétálóké a rakpart.

De hétközben, csütörtök délelőtt 10 órakor ki akar sétálni a rakparton?

De hozhatnám példának a VII. kerületi forgalomcsillapítást is. Kitalálták, hogy az utcákat össze-vissza egyirányúsítják, így csökkentve a forgalmat. Csakhogy a helyi lakosok már háborogtak, hogy nem tudnak hazamenni, csak nagy kerülővel. Erre kitalálták, hogy a helyi lakosok könnyebben közlekedhessenek, de az átmenő forgalom továbbra is tiltott legyen, az egyirányú utcába a helyi lakosok behajthatnak szemből is :Y

Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók, de ők most ezt akarják bevezetni :W

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#52) ncc1701 válasza Donki Hóte (#51) üzenetére


ncc1701
veterán

Na, ott van a király utcában ügyfél, mikor vinni kell ki egy ~10 kilós cuccot, akkor majd azt mondom neki, h öcsi, gyerebe hozzánk érte kocsival, vidd haza, majd megyek bkv-val?

(#53) Donki Hóte válasza ncc1701 (#52) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Úgy tűnik, hogy ez a tervük :C

A Király utca egyébként nagyon jó példa. A Király utca kb. 500 méter hosszú, ebből egy szakasz kétirányú, aztán van egy szakasz, ami kifelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ami befelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ahol meg Behajtás engedéllyel tábla van kirakva. A környékben lakók sem tudják, hogy merre kellene menni egyes szakaszokon :(

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#54) #72042496 válasza Donki Hóte (#51) üzenetére


#72042496
törölt tag

"Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók"

"Kivéve célforgalom" táblának hívják, az pontosan az átmenő forgalmat tiltja ki.

(#55) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Nem a szankciok miatt nincs uzemanyag, hanem mert arsapkas, tehat boldog-boldogtalan hasznalja eszetlenul, plusz a valasztasok idejere tervezett karbantartast a finomitoban attoltak oktoberre, nehogy a valasztasok idejen legyen uzemanyag-hiany.

https://www.coreinfinity.tech

(#56) 66zio


66zio
aktív tag

Kegyetlen ami itt megy ebben a topicban. XD Ha nem mehetsz el kocsival Bp bármelyik pontjára, vagy csak kerülővel az már autós jogainak korlátozása. XDDD Nem tudom ti amikor egy sétálóutcában mentek, közben lever a víz, sikítófrászt kaptok, hogy ejj de jó lenne most itt kocsival végigmenni, megspórolhattam volna azt a 13 lépést a célomig. Különös, azt mindenki felfogja, hogy nem Budapesten lesz tengerbiológus, de, hogy mondjuk nem az összes épület elé lehet kocsival eljutni az már a vég. Szerintem a 4-6-os is meg kellene szüntetni lehetne rajta plusz autós sáv! Akkor kevesebb lenne a dugó!!!!

(#57) ncc1701 válasza 66zio (#56) üzenetére


ncc1701
veterán

Majd lesz nagy sírás, mikor akármilyen szaki nem fog bemenni oda felújíani, mert egyrészt nem tud odamenni a kocsival, amiben a szerszámok vannak, meg eleve nem szállítanak ki ugyanezért, plusz nem tud megállni, ja meg egy pár hetes felújítás parkolási díja lenne mondjuk 100eft.
Néha kicsit gondolkodni kéne. Ha az emberek kocsival akarnak járni, mert megtehetik, akkor ezt kellene elősegíteni inkább.

(#58) 66zio válasza ncc1701 (#57) üzenetére


66zio
aktív tag

Szakiként olyan árat mondj amiért neked megéri, hogy nem egyenesen odamész, hanem két egyirányú utcával egy kerülővel. Az ottani lakó meg eldönti, hogy kifizeti vagy sem. Ha úgy gondolja, hogy sok macera van emiatt akkor meg elköltözik. Egy ilyen belvárosi ingatlanból kb bárhova költözhet. Sőt, a statisztikák azt mutatják, hogy valamiért ez ilyen „elérhetetlen” ingatlanok, sétálóutcákban valamiért drágábban kelnek el.
Néha kicsit gondolkodni kéne.

(#59) ncc1701 válasza 66zio (#58) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem fogok árat mondani, mert nekem nem éri meg cipekedni utcákon át. Majd megoldja maga. Vannak dolgok, amiket már nem csinálok meg, mert már rég elmúltam 25 éves.

(#60) #72042496 válasza ncc1701 (#59) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nem is kell utcákon át cipekedni. Munkás, futár, postás, szemétszállító stb. eddig is mehetett. Felújításnál kellhet egy területfoglalási engedély, vagy hasonló, ezt a megbízó elrendezi az önkormányzatnál.

[ Szerkesztve ]

(#61) ncc1701 válasza #72042496 (#60) üzenetére


ncc1701
veterán

Ügyfélről van szó, vendéglátóknak szállítunk, építünk informatikát. Néha 1-2 autónyi cuccot kell vinni. Belváros már így is parádés ilyen szempontból.
De amúgy ja, majd futár kiviszi, +100eft, majd ráteszik a vendégekre.

[ Szerkesztve ]

(#62) UnA válasza ncc1701 (#61) üzenetére


UnA
Korrektor

Tudod te is, hogy nem ezen múlik a borzasztó forgalom, mégis marginális példákkal próbálod védeni a helyzetet.

Ha rajtam múlna, akkor nem lenne korlátozás a szolgáltatások esetén, de ez a mértékű lakossági autózás egy nagyvárosban két végeredménnyel járhat: (1) folyamatos dugók, élhetetlen város (2) autópálya minden utca helyett, élhetetlen város.

(#63) ncc1701 válasza UnA (#62) üzenetére


ncc1701
veterán

Mivel részemről másért nem megyek a városba, eleve próbálom elkerülni, utálom, ahogy van a kutyaszaros, mocskos, büdös belvárost.

(#64) dugo_ válasza ncc1701 (#63) üzenetére


dugo_
veterán

Megértem. A kutyaszaron kívül a másik kettőt az autók okozzák. ;)
Persze közvetetten azt is, hogy az utak miatt nincs elég élettér, ahova le lehetne vinni a kutyát.


[ Szerkesztve ]

(#65) ncc1701 válasza dugo_ (#64) üzenetére


ncc1701
veterán

Aha. Még véletlen sem az, h a csövesek lehugyoznak mindent, meg a sok bunkó paraszt szétdobálja a szemetet. :) Részemről a sok zöldet, fákat, növényeket szeretem, madárcsicsergést, csöndet, stb.

(#66) Chaser válasza ncc1701 (#57) üzenetére


Chaser
titán

a parkolási díj és üzemanyag az induló ár, pontosabban rezsi
egyik kedves ismerősöm már több éve is ezzel kezdte az ügyfélnek, annyi amennyi, ő azt nem fogja "benyelni"
akinek nem tetszett alásszogája'
egy kicsit túlnőtte magát csudapest, már rég rendet kellett volna tenni ebben
azért a többi várossal ellentétben ott van tömegközlekedés - mondom ezt most megyeszékhelyről -
és persze van amikor nem opció, de nagyon sokan csakazértis' autóval mennek mindenhova

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#67) Donki Hóte válasza #72042496 (#54) üzenetére


Donki Hóte
veterán

"Kivéve célforgalom" táblának hívják, az pontosan az átmenő forgalmat tiltja ki.

Jaj, ez nem ilyen egyszerű, ahogy azt mi elképzeljük.

Eredetileg az utca adott szakasza kétirányú volt, minden OK :K .

Ez nem tetszett a kerületvezetésnek, ezért az adott szakaszon az utcát egyirányúsították (meg a többi utca párhuzamos szakaszát is, de mindet úgy, hogy kifelé vezessen a területről, hogy bemenni ne nagyon lehessen, csak kifelé).

Ez nem tetszett a helyi lakosoknak, mert ők sem tudtak hazamenni, ezért most azt találta ki a kerületvezetés, hogy az egyirányúsítást meghagyják, de a helyi lakosok bemehetnek szemben is az egyirányú utcába :W

Szóval nem az átmenő forgalmat tiltják az adott szakaszon (az túl egyszerű lenne), hanem a Behajtani tilos tábla alá tesznek majd további kivételeket felsoroló kiegészítő táblát, mert pár már így is van alatta.

Az pedig csak fokozza az élvezeteket, hogy a KRESZ alapvetően nem is engedi meg a Behajtani tilos tábla alá ilyen kivételek kihelyezését (kivéve a biciklit)

Kivételeket elvileg tényleg csak a Mindkét irányból behajtani tilos tábla alá lehetne kirakni.

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#68) Donki Hóte válasza #72042496 (#60) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nem is kell utcákon át cipekedni. Munkás, futár, postás, szemétszállító stb. eddig is mehetett.

Ezt honnan gondolod? Erre se tábla, se kihirdetett szabály nem utal.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#69) Donki Hóte válasza 66zio (#56) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Ha nem mehetsz el kocsival Bp bármelyik pontjára, vagy csak kerülővel az már autós jogainak korlátozása.

Persze, maradnak kerülő utak, csak azokon már most akkora a dugó, hogy menni nem lehet rajtuk, csak állni. Ha lezárják a rakpartot, akkor gyakorlatilag bedugult a város :(

Ez érinti az áruszállítást, a szolgáltatásokat, stb.

Beülsz egy taxiba, azt mondod a taxisnak, hogy gyorsan legyen szíves elvinni ide két utcával odább, mert családtag beteg lett, segíteni kell rajta. Mit szólnál hozzá, ha a taxis közölné, hogy menjél biciklivel/rollerrel, mert oda csak 7 kilométeres kerülővel tud menni?

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#70) Narxis válasza Donki Hóte (#67) üzenetére


Narxis
nagyúr

Szegeden szinte az összes egyirányú utcába bemehetnek a biciklisek mindkét irányból.

#69 ezért KELL szabályozni az autós forgalmat ugyanis nem lehet mindenkinek a városban autója következmények nélkül.

[ Szerkesztve ]

Thanos was right.

(#71) Donki Hóte válasza ncc1701 (#63) üzenetére


Donki Hóte
veterán

nem megyek a városba, eleve próbálom elkerülni, utálom, ahogy van a kutyaszaros, mocskos, büdös belvárost

Hehe, te hol laksz?

Mondjuk Hévízgyörk, Inárcs, Biatorbágy szerinted jó hely?

Menjél már ki mostanság estefelé bármelyik felsorolt településre, szippants bele a vegyestüzelésű kályhák füstjének a szagába, rögtön rohansz be Pest belvárosába, mert Pesten sokkal jobb a levegő :P

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#72) Donki Hóte válasza Narxis (#70) üzenetére


Donki Hóte
veterán

nem lehet mindenkinek a városban autója következmények nélkül.

Aki nem városi, annak lehet autója minden következmény nélkül?

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#73) sh4d0w válasza Donki Hóte (#67) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Ez rosszul van kitablazva, mert ehhez a behajtani tilos tablahoz nem tarsulhat kiegeszito tabla.

https://www.coreinfinity.tech

(#74) Narxis válasza Donki Hóte (#72) üzenetére


Narxis
nagyúr

Végülis lehet de ehhez kell a városnak alkalmazkodni, körgyűrűvel, dugódíjjal, hogy ha a nem városi behajt akkor viselje a felelősséget. Régóta beszélnek mindkettőről de csak a tökölés megy miközben megsokszorozódott az autók száma. Ha annak idején a lakótelepeket úgy tervezték volna, hogy lakásonként 2 autó akkor nem lenne zöldfelület. Még megyeszékhelyeken is van dugó reggeli és esti csúcsforgalomban akkor el se tudom képzelni mi van Budapesten.

Thanos was right.

(#75) Donki Hóte válasza sh4d0w (#73) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Tudod, hogy ki táblázta ki :F

A Budapest Közút Zrt. :Y Agyrém :O

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#76) Hieronymus válasza DigitXT (#50) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem a társadalom vs. autós problémája.
Én autóval ritka forgalomban 13-14 perc alatt érek be a munkahelyemre. Az összességében 10 km távolságból kb 7 km autópálya. Normál forgalomban akár negyedórát is igénybe vesz út.

Ugyan ez tömeg közlekedve legalább 45 perc, több mint 20 km. V alakban működik a tömegközlekedés. A havi bérlet ára kb fedezi az üzemanyag költséget.
Ha bárkit is érdekelne ez a probléma, már régen megoldotta volna azt, hogy az autópályán gyorsjáratot közlekedtessen. Végül is, csak három összeérő település, több mint 100 ezer lakóját érintené előnyösen a tömegközlekedés fejlesztése. KB nulla befektetés mellett.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#77) Hieronymus válasza sh4d0w (#73) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Miért nem társulhat kiegészítő tábla a behajtani tiloshoz?

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#78) Donki Hóte válasza Hieronymus (#77) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Mert a KRESZ nevesíti, hogy melyik táblához lehet kiegészítő, vagy kivételt jelentő táblát rakni.

A Minden jármű forgalma mindkét irányból tilos táblához pl. lehet kivételt rendelni.

A "nagyonpiros" táblák (mint a stoptábla, vagy a behajtani tilos tábla) azért ilyenek, mert nincs kivétel.

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#79) ncc1701 válasza Donki Hóte (#71) üzenetére


ncc1701
veterán

Maglód. Itt elég tiszta a levegő, gyakorlatilag mindenki vagy gázzal fűt, vagy teli van rogyásig a tető napelemmel, és hőszivattyúzik. Van olyan kecó, h 35 tábla van rajta.

[ Szerkesztve ]

(#80) Hieronymus válasza Donki Hóte (#78) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Hol van ez leírva hivatalosan?
A 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről nem tartalmazza.

A behajtani tilos tábla, kiegészítve kivéve kerékpár, bizonyosan szabályos, mert egész Európában alkalmazzák.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#81) Donki Hóte válasza Hieronymus (#80) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Tadamm, rosszul tudtam, neked van igazad :R

A kerékpár és menetrendszerinti autóbusz ellenkező irányú közlekedésének engedélyezésére tényleg lehet kirakni kiegészítő táblát a Behajtani tilos tábla alá.

KRESZ 14§ (15) bekezdés.

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#82) Hieronymus válasza Donki Hóte (#81) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. A helyes válasz maradjon meg az olvasókban.

Hol lehet egyértelműen utána nézni, hogy egy adott kérdésben pontosan hogyan fogalmaz a vonatkozó törvény, rendelet.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.