Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) 3L1T3


3L1T3
addikt

Mint Tesla tulajdonos, köszönöm az igényes cikket. :R

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#2) sherlock82


sherlock82
senior tag

Nem vagyok maradi, de nekem kicsit futurisztikus ez a dolog még. :)

Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER

(#3) cinemazealot


cinemazealot
addikt

Hű, ez egy igényesen kidolgozott érdekes cikk, könyvjelzőzöm. :R

(#4) Cefet


Cefet
aktív tag

Nagyon jó írás, köszi!

(#5) Hopkins95


Hopkins95
addikt

Na ez egy remek összegző cikk lett, nagyon jól összeszedett és kifejezetten érthető, köszönjük Bone! :C

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#6) Kinder


Kinder
senior tag

Szuper!
Végre egy olyan cikk, amiben nem negatív a Tesla megítélése, hanem az előremutató, átgondolt, és létre is hozott technológiát mutatja be.
Gratulálok!

Már csak az kéne, hogy egy ilyen cikk eljusson mindenkihez, de különösen a naaagy autógyárakhoz, hogy lássák, miben maradtak le, kb végérvényesen.

Több, mint fél éve Teslás vagyok, és baromira örülök, hogy részese lehetek a jövőnek itt a jelenben.

(#7) SirRasor


SirRasor
őstag

Tehát ha jól értem, akkor teszem a legjobbat a mobilom(vagy bármilyen li-ion/polimer eszköz) aksijával, ha 50%-ig töltöm fel és csak 25%-ig engedem merülni?

Make Love not war!

(#8) Samott


Samott
addikt

Az SK Innovation uj gyarat pont most jelentettek be: Óriás akkumulátorgyár épül a Fejér megyei Iváncsán. Az SK Innovation nevű koreai vállalat 2,3 milliárd dollárból indítja be 30 GWh éves kapacitású új gyárát

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#9) Mustaros válasza SirRasor (#7) üzenetére


Mustaros
aktív tag

Szerintem nincs kőbe vésett szabály az akkumlátor töltésével kapcsolatban.
Sok ember, sok véleményen van jelenleg.
Én mint telefon szervizes, minden ügyfélnek azt javaslom, hogy ha lehet ne merítse le a telefonját teljesen, mert azt az akku nem szereti.
Javasolt használat szerintem 20%-90% között.
Azt se szereti ha mindig csutkára van töltve.. de persze fel lehet tölteni teljesen is, csak ne mindig. (egyéni vélemény) :))

(#10) altecsóka válasza SirRasor (#7) üzenetére


altecsóka
tag

Jól.
A 2016 óta a Play-en levő AccuBattery app is
pont hasonlót tanácsol,mellesleg megméri
az akkud valós kapacitását.
Csak legyen Nálad mindig powerbank... :)

DIN 14 040

(#11) saril válasza Kinder (#6) üzenetére


saril
senior tag

szóval, az hogy a kitermelés, legyártás, előállítás, sokszoros ökológiai lábnyomot hagy, mint egy dízel auto legyártása +10évnyi használata, az neked rendben van? szuper a technológia, tényleg, de az hogy nem terheli a környezetet, és mindenhol ezt adják elő, baromság, sületlenség, és hazugság egyben!
a másik dolog hogy már nagyon várom, mikor fog a teslánál is kirobbani valami adatkezelési botrány, ugye mint tudjuk tele van kamerával és mikrofonokkal, mindent lát és hall... :DDD
Mindig megnevetem hogy télen, télikabátban 110-el mennek az akkus autok tualajai, jó hogy 10-20-30 misiért vették, és nem mernek fűteni ha egy nagyobb távra indulnak el :DDD :))

[ Szerkesztve ]

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#12) Tüzi

Ez egy frankó cikk, köszi :)
Szerintem amúgy a li-ion technológia szőrőstül-bőröstül lesz kukázva 3-5 év múlva.
Bejönnek a szilárd elektrolites akksik, onnantól minden li-ion akksi gyár értéke kb 0 euró lesz.
Nem véletlenül szállt ki jópár nagy multi a li-ion fejlesztéséből és gyártásából, de leginkább abból, hogy gyárat építsen.

Amúgy én arra még továbbra is kíváncsi vagyok, hogy ezek töltése miként lesz megoldva.
Elég frekventált helyen lakom, van pár eon-os haverom (úgy terepes mint rendszermérnök szinten), és előbbiek nem győzik telepíteni a berendezéseket -ennek ellenére van olyan hely a városban (tízezer fő+), ahol a nem annyira külső részeken 180-190 voltot mérnek, van ahol meg 250-et, mert épp úgy jött ki a lépés, és a nyári légkondizást is nehezen bírja a hálózat... utóbbi meg egyszerűen nem tudja, hogy mi lesz akkor, ha nem ezerből egy, hanem ezerből ötven, neadjisten' száz embernek lesz villanyverdája.
Mert az egy dolog, hogy ezt még a német erőművek környéki hálózat is nehezen bírná, de kérés, hogy mi lesz azokkal akik a madzag végén laknak, azoknak hogyan fogod elmagyarázni, hogy azért nincs áram, azért olvad le a fagyasztó, vagy éppen sül szét minden elektromos cucca, mert a sok ember villanyautója szétszopatja a hálózatot.
Elég csak arra gondolni, amikor 3-4 éve valami 7000mw volt az ország fogyasztása nyáron, és küszködve ment a rendszer, izzott Paks, meg kb minden erőmű, pedig akkor nem voltak elektromos autók.
Szóval oké, nagyonszép, nagyonjó, nagyonfrankó a villanyautó, de szerintem a kiszolgáló rendszer miatt zsákutca.
Inkább erőltetnék, és a szintetikus, légköri co2-ből előállított üzemanyagot tolnák mint süket a csengőt, aminek nincs semmilyen mellékterméke az égésekor, csak a co2, amiből aztán megint lehet nyálat csinálni.

Az meg a másik, hogy gazdasági, és ökológiai öngyilkosság (szerintem), hogy mindenki 3tonnás, nyolc-tíz négyzetméter frontfelületű suv-val járjon..

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#14) OPiiPO


OPiiPO
addikt

"kocsmától a detoxig Tesla furikázza az egész családot" - igényes szókép, büszke lehetsz magadra, megtaláltad a legmegfelelőbbet :P

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#15) SirRasor válasza Mustaros (#9) üzenetére


SirRasor
őstag

Köszönöm a tippet.
Szinte mindig 10% alá merítem és 95+%-ig töltöm.
Átlagosan 3 év után már érzem, hogy gyengül az akksi.
És most értem el a 3 évet a Samsung Galaxy S7-el...hát, ennek már talán mind1, de azért korrigálok.
Viszont azt is tudni kell, hogy 4-5 naponta töltöm. Ha ráállok a másik variánsra, akkor a 25-50%-al jóformán naponta tölthetem, ami lehet, hogy többet árt a majdnem 5x-ös töltési gyakoriság miatt.
Eztel a 20-90%-al szerintem a 3 napot tarthatom, ami elég sweet spot :)

altecsóka thx, megnézem a programot.
Meg is néztem és a kis csúszkája alapján a 60%-ra töltés tűnik a lehető legjobbnak. Afölött már rohamos romlást mutat.

[ Szerkesztve ]

Make Love not war!

(#16) Tüzi válasza SirRasor (#15) üzenetére

elméletileg ha 4*25%ot töltesz bele, akkor az lesz egy ciklus (100%).
ha 2*50-et, akkor meg az.
szóval elméletileg tök mindegy, hogy 2*50, 4*25, vagy szélsőséges esetben 1*100-at töltesz.
viszont mint látszik az ábrán, az akksi jobban szereti a 25-50%os töltöttséget.
én maradok a 25-70/75nél.
mondjuk a cikk "kisütést" ír... azt pedig már a tégla-nokiák óta tudjuk, hogy a li-iont nem sütjük ki, de nagyon 10% alá sem engedjük.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#17) opr


opr
veterán

Nagyon jol osszeszedett, ertheto, logikusan vegigvezetett, kivalo cikk! Koszonom, elmeny volt olvasni! :R

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#18) ecaddsell válasza SirRasor (#7) üzenetére


ecaddsell
aktív tag

Tehát ha jól értem, akkor teszem a legjobbat a mobilom(vagy bármilyen li-ion/polimer eszköz) aksijával, ha 50%-ig töltöm fel és csak 25%-ig engedem merülni?

Nem, bőven elég 20-80% között tartani, ha lehet persze nem 40% alá menni.

Egyébként ez a hurráoptimizmus eléggé marketing vezérelt, persze azt már nem annyira reklámozzák, hogy vagy sok ciklus de akkor kisebb energiasűrűség (a LiFePO4 ez egyik legrosszabb ebben) vagy nagyobb energiasűrűség de akkor nem fog hosszú életű lenni az akku azaz kompromisszumok vannak. A gyors töltés szintén a tartósság ellen hat.

Szóval amikor elmondják hogy egymillió mérföld meg, ezer km egy töltéssel akkor csak azt felejtik el közölni, hogy az ilyenek nem együtt (döntsd el neked melyik kell). Mindenből közlik a legoptimális adatot és azt várják, hogy majd gondolatban ezekt összeköti a hallgatóság (nagyrészt be is jön...).

(#19) Kinder válasza saril (#11) üzenetére


Kinder
senior tag

Egyáltalán nem igaz, amit mondasz.
Kb 40.000 km után már a dízel autó a jobban szennyező, ez pedig van, akinek 3-4 hónap alatt is összejön.
De gondolom még kobaltbányát sem láttál, csak elhiszed, hogy 4 éves gyerekek termelik ki, és aztán 5 évesen meg is halnak.
Elárulom, nem, hanem olyan high-tech gyárak, amit elképzelni nem tudsz, kb olyan, mint a tajvani bérgyártók csarnokai.

Szóval, az a hazugság, amit te mondasz, és gondolom szajkózod mindenkinek.
Lelked rajta, de inkább maradj csendben.

Mikor láttál te Teslást kabátban dideregni a kocsiban, te.....
Ne idegesítsd már feleslegesen a népet.

(#20) Hopkins95 válasza SirRasor (#7) üzenetére


Hopkins95
addikt

Volt egyszer egy cikk a Mobilarénán vagy a Prohardveren erről ilyen grafikonokkal, hogy tesztelték laboratóriumi körülmények között a Li-ion akku degdradálást különböző feltöltési szokásokat szimulálva. Ami megmaradt nekem belőle, hogy 20-25 százalék és 75-80 százalék között érdemes tartani az akkut, mert akkor szignifikánsan javíthatsz az élettartamán. Az új telefonom én is így töltöm, ébresztőre aztán leveszem mindig a töltőről.

Amúgy ha valaki megtalálná nekem azt a talán 2-3 éves cikket, azt díjaznám. :R

[ Szerkesztve ]

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#21) Tüzi válasza Kinder (#19) üzenetére

Oszt' abban a 40.000km-be beleszámoltad-e azt, hogy a jelenlegi energiatermelés kb fele fosszilis, és a hatékonyság szóródik 30 és 55% között?
Hálózati veszteséget (erőmű->töltő) beleszámoltad-e?
Váltóáramról egyenáramra váltás veszteségét tartalmazza-e a 40.000km?
mod:
(olyanokba bele se menjünk, hogy a pakknak fűtenie kell magát, nyáron meg hűtenie, villanymotornak is van vesztesége, stb, mert ezek már szőrszálhasogatások lennének)

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#22) Ryu


Ryu
tag

Musk hajszaporulat-változásának retorikai ábrázolása, érdemben milyen értéket ad egy szakmai cikkhez?

Tudom, tudom! Mint ez a hozzászólás az értelmes diszkurzushoz. :DDD

(#23) saril válasza Kinder (#19) üzenetére


saril
senior tag

legközelebb le fogom fotózni, sok van az autopályán, télikabátban vezet! :DDD
[100e km után] akartad te azt írni... nem baj, de a fotóval majd megkereslek! :DD

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#24) Jhonny06 válasza SirRasor (#7) üzenetére


Jhonny06
veterán

Előbb lecseréled a mobilod, mielőtt bármiféle degradációt érzékelnél az élettartamban.

(#25) Samott válasza saril (#23) üzenetére


Samott
addikt

A cikked szerint 25e kilometernel van a fordulopont. :)

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#26) saril válasza Samott (#25) üzenetére


saril
senior tag


ezen mi nem érthető? és ráadásul mérföldben megadva.

"A grafikonról leolvasható, hogy az elektromos autó előállítása legalább kétszer akkora szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a dízelautóé. "

ja és nem védem én a dieselt csak évi 30e km vagy több amit megyek, így lett dízel, tudom hogy hangos és büdös :))

[ Szerkesztve ]

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#27) 3L1T3 válasza saril (#23) üzenetére


3L1T3
addikt

Nem ülök kabátban. :) Mellesleg nincs semmilyen 100e km. Szagold edd a fékport, és a füstöt.

Egyszerű a képlet, zárd magadra a garázst, indítsd el a dizelt vagy a benzint. Melyikkel maradsz tovább életben, az elektromos autó mellett vagy az előbbiekkel?

Butaság terjesztés az megy. Nem értem, hogy miért ellenségeskednek folyamatosan emberek egy alternatív meghajtás miatt. :U

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#28) Tüzi válasza saril (#26) üzenetére

200.000nél recycling?!?!?!?!?!?!
mivan? :DDD

3L1T3 Tegyél a mecseki erőmű kéményének tetejére egy nagy fóliát, és tölts el alatta egy órácskát.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#29) Samott válasza saril (#26) üzenetére


Samott
addikt

Olvasd mar vegig amit linkelsz. Ott van a vegen:

"a fordulópontot 25 ezer kilométernél jön el, íme, a végleges grafikon:"

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#30) Tewe013 válasza 3L1T3 (#27) üzenetére


Tewe013
őstag

Egyszerű a képlet, zárd magadra a garázst, indítsd el a dizelt vagy a benzint. Melyikkel maradsz tovább életben, az elektromos autó mellett vagy az előbbiekkel?
Nem vagyok elektromos ellenes, de ennél a példánál nagyobb hülyeséget nem lehet terjeszteni.

(#31) pilóta válasza Tewe013 (#30) üzenetére


pilóta
nagyúr

Pedig egyelőre a legnagyobb előnye pont az, hogy nem lokálisan szennyez, úgyhogy mégiscsak elég jó a példa...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#32) Mr.Silkó


Mr.Silkó
veterán

Rendkívül igényes, kiterjedt és érdekes cikk/ismertető lett, sok munka van benne bizonyosan, köszönjük! :R

(#33) Tüzi válasza Samott (#29) üzenetére

8 literrel számolva, 50k alatt 11t a co2-je egy dízelnek. (6-al mennek általában, szóval a két literből bőven fedezve van a szállítási "költség")
a nagy kérdés az, hogy 1kg szénből, a 35%os erőműben, 15% hálózati veszteséggel, 35%os egyenáramra transzformálási veszteséggel, és 10%os hajtásláncbéli veszteséggel számolva mennyi az annyi...
gyanítom, hogy egy hangyapöcsnyit több mint amit a grafikon állít, és jóval kevésbé nyílik szét mint látható.
az is kérdés, hogy a 0km-es bekerülési co2 mekkora akkupakkal jön ki... a legkisebbel, vagy a legnagyobbal... mert 90%ban a legnagyobbat fogják megvenni az emberek, mivel senki nem akar aggregátért futkosni télen, hogy feltöltse az autóját azért, hogy a hazáig hátralévő 15km-t meg tudja tenni.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#34) szkaroly válasza saril (#26) üzenetére


szkaroly
senior tag

Vajon a gázolaj ill. a benzin előállításának környezetszennyező mivolta (jórégóta ráadásul) vajon benne van-e ebben a grafikonban?

Poco X3 Pro

(#35) fairi válasza Kinder (#19) üzenetére


fairi
addikt

"De gondolom még kobaltbányát sem láttál, csak elhiszed, hogy 4 éves gyerekek termelik ki, és aztán 5 évesen meg is halnak."
pissz szólok, Kongóba bányásszák ki világ koltán termelésének jó részé, ami szépen átpapiroznak Ruandába hogy minden oké legyen. Ruandában vannak high tech gépek amit videón mutatnak, de feldolgozandó anyag jó része meg csempészve jön Kongóból.

(#36) pilóta válasza Tüzi (#33) üzenetére


pilóta
nagyúr

És hol van még olyan, ahol 100% szénből állítanak elő áramot?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#37) AssAssynn válasza Tüzi (#12) üzenetére


AssAssynn
őstag

Így van. :R

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#38) vicze válasza Kinder (#19) üzenetére


vicze
félisten

"Elárulom, nem, hanem olyan high-tech gyárak, amit elképzelni nem tudsz, kb olyan, mint a tajvani bérgyártók csarnokai."
Azt nem is tudtam, hogy a kongói felszíni kőfejtők high-tech csarnokok jó tudni...

Te a gyártásról/feldolgozásról beszélsz és nem a bányászatról, van egy hangyányi különbség.

(#39) Noukoum válasza Kinder (#19) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez így nem igaz.
Mai globális co2 kibocsátási értékek és energiamix alapján 40000-120000 km között van a megtérülés, ami függ az autótól és annak használatától.
Ez persze még mindig nagyon jó érték. És teljesen felesleges neki elmagyaráznod, soha nem fogja megérteni hogy teljes baromság amit ő írt.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#40) #16820480 válasza Tüzi (#33) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ha már erőmű meg ilyen veszteségeket számolsz, akkor azt se felejtsd már el, hogy a dízel sem úgy terem a töltőállomások melletti ligetben, hanem ki kell fúrni hozzá valahonnan az olajat, elvinni egy finomítóba, feldolgozni, tovább szállítani a célállomás felé, néha a fél világon át akár. Ezeknek mekkora az energiaigénye, hatásfoka és környezeti terhelése?
Ráadásul mondjuk egy elektromossal gyorsulsz valamennyit, majd fékezel és visszatermel az akkuba (nyilván nem mindent, de egy részét legalább). Az elfüstölt dízelből mennyit hasznosítasz újra fékezéskor, vagy úgy egyáltalán az autó életciklusában? Semennyit, de legalább már az égetése is 30% hatásfokú.

Amúgy meg igen, a lehető legszarabb erőműtípussal kell érvelni az elektromosok ellen, közben meg [link]

(#41) Plug Life válasza pilóta (#36) üzenetére


Plug Life
senior tag

Sehol. Magyarországon ~280g/kWh a hálózati áram CO₂ „tartalma”.

(#42) Noukoum válasza #16820480 (#40) üzenetére


Noukoum
veterán

Arról nem is beszélve hogy az autó akkumulátorát használat után még legalább annyi ideig használni tudjuk energiahordozóként, majd utána 95+%-ban újra tudjuk hasznosítani. A benzin / dízel meg megy a mi tüdőnkbe.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#43) Tüzi válasza pilóta (#36) üzenetére

Ennek az ellenkezője is igaz.
Amúgy pont a németek grafikonját nézzük, és pont a németek voltak azok akik Fukushima után minden nukleárist leállítottak, és azzal a lendülettel gyújtották is be a szénerőműveket.
De szerintem ki lehet jelenteni, hogy a fele fosszilis (szén gáz fa), 40%a nukleáris, 10% pedig megújuló az EU-ban.
Tök egyszerűen megállapítható, végigmész a 3-ason Frankfurt és Köln között, és minden hűtőtorony szénerőműhöz kapcsolható. Van pár. [link]
Amúgy a megújulót se edd olyan forrón, mert erősen kérdéses az, hogy megtermelik-e a saját co2 lábnyomukat. A napelemeknél a waffer legyártása a fő probléma (plusz a telepítés, egyenből váltóáram vesztesége, stb), szélnél az egész hóbelebanc gyártása, le és kiszállítása, a generátor, a mechanika, a kisfaszom, majd pedig mit kezdünk a lapátokkal kérdésköre (pár év után elássuk [link] ), víznél meg szétbarmolod a helyi ökoszisztémát.
Még a geotermikus az ami tényleg jó, de az meg ritka.
Napelemnél a európai ssg-nek [link] lenne értelme, mert nem kell sok gógyi annak belátásához, hogy Hamburg mellé telepíteni napelemfarmot elég hülye ötlet, amikor Spanyolország, Szicília, ésatöbbi (délebbre ne is menjünk) helyen háromszor annyit termelne, Tunéziában, Marokkóban meg négy-ötször annyit.
De ugye itt meg kiben bízol meg amikor bomlik az EU, energiabiztonság meg elsődleges mindenkinek.
Meg az EU eleve nem úgy indult, hogy Európai Unió, hanem EGK, azaz Európai Gazdasági Közösség...
Én továbbra is tartom, hogy speciális területeket kivéve (car sharing, meghatározott útvonal topográfiai alapon, stb) az akkumulátoros rosszabb megoldás mint egy rendes hibrid, teherfuvarozásnál pedig nem fogja kiváltani a villany a gázolajat sose.

Persze ez az egész vita alap nélküli lenne ha minden ország javarészt fúzióval működne.

mod
sheratan
Legszarabbal számolok, mert abból van a legtöbb a világban, és folyamatosan ezeket építik, mert ez a legolcsóbb, és lehet rá politikát építeni, bányászat meg munkahelyek... Atom az drága, cserébe utána nem kell szenet nyomni bele... meg az atom az rossz, mert az emberek ostobák, és fogalmuk nincs arról sem, hogy a víz miért van a reaktorban...
Atomot nem telepítenek már, szenet-gázt-fát építik mindenhol, mert kell egy alap szint amit muszáj kiküldeni a hálózatba, az ingadozást meg ki lehet egészíteni megújulóval.
Mert mondjuk kis hazánkban az ősszel beálló 1-2 hónapig tartó hidegpárna időtartama alatt se szél, se nap, se semmi. Áram meg kell még a legsötétebbzöldnek is...

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#44) pilóta válasza Tüzi (#43) üzenetére


pilóta
nagyúr

Viszont a szén aránya folyamatosan csökken, politikai és (ami még fontosabb) gazdasági szándék van rá, hogy egyre kevesebb legyen, (egyébként már most is jóval 50% alatt van azokban az országokban, ahol használnak is számottevő mértékben elektromos autókat (Lengyeleknél pl. politikai okokból sok a szén, de ott meg alig van elektromos autó). Szóval nem stimmel a matek sehogy sem...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#45) saril válasza Noukoum (#39) üzenetére


saril
senior tag

még szerencse hogy nem vagyunk egy szinten, ennek örülök, ja és mindent értek amit írtatok, nem vagyok se dízel se elektromos párti, már írtam, de na, akkor belekötök másba, mint írtam én évi 30~35e km-t megyek, ebből 50~60% autopálya, és nekem nem kell megállnom tölteni sőt még tankolnom sem a gépet, mert hideg van és fűteni kell!!! vagy klímázni kell és 130al akarok menni, mint az összes elektromos autosnak ha elindul 350kmnél nagyobb távra, NA erről ennyit, nem 100 nem 110, 130km/h ;] azért írok ennyit mert ennyi a megengedett, de nagyon jól tudja mindenki hogy sokan nem ennyivel mennek, igen én is ilyen szabályszegő semmirekellő vagyok ;] ;] ;]
szóval 30 misi alatt nem tudok olyan elektromos autóról ami 300km-t 130km/h vagy felette tudja fűtéssel/klímával (ebben benne van a forgalom, fékezni kell, gyorsítani kell, araszolni kell, minden)
vagy én vagyok kultúrnyomorék, és akkor itt kérlek meg hogy légyszíves, linkelj már olyan cikkeket ahol 300-350km-t mennek ezekkel a csoda gépekkel autopálya tempóval folyamatosan és nem kell megállniuk tölteni, ja lehet tud ilyet egy pár masinak 30 misi felett, (még ebben sem vagyok biztos) egy jó dízel vagy benzines auto 2-3 misiért megvehető mondjuk az életciklusa alatt míg használod rá kell költened 1 misit, tehát összesen 4millióba van abból a maradék 26millióból sok üzemanyagot adnak, akármennyire is "szennyezi" a környezetet :DDD :DDD :DDD

ja és tuti hogy imádnám hogy az összes nyomaték rendelkezésre áll megindulástól, meg hogy halk az autó, meg hogy modern és mindent is tud, de én dinamikusan vezetek, és ahogy én vezetném, ott a négy szett gumiabroncs ami a teslára kell 400-600e Ft, és én 2-3 évente lejárom... és az a folyamatos töltéstől kiverne a víz, nem beszélve arról hogy amíg tölt, várnom kell, ja, a gyorstöltéstől hamarabb tönkremegy a drága akkupakk...
egyetlen egy dolog van amit nem tudsz pénzért megvenni az az IDŐ, nekem ez fontos, a teslásoknak meg az összes többi full elektromos autosnak nem az, Ő bajuk.

[ Szerkesztve ]

Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

(#46) Samott válasza Tüzi (#33) üzenetére


Samott
addikt

Szerintem felesleges talalgatni, az idezett cikkben a szepen vegigszamoltak valos szamokkal.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#47) Tüzi válasza pilóta (#44) üzenetére

Európában lehet, hogy csökken, csak amíg itt lekapcsolnak egyet, kínában beüzemelnek hármat.
Afrikában meg kettőt... kínai pénzből.
Csak én globálisan nézem a szart, nem lokálisan.
Nagyon örvendetes az európai zöld váltás, de ez legfőképp azért van, mert az összes valódi szennyező nehéziparágat elvitte kínába mindenki.
Ott meg aztán se isten, se ember nem számít... csak a szar ami ott kijön, előbb-utóbb elér ide is... szelek szárnyán, vagy vízzel, vagy valahogy... de ideér.
Ha ezt nem engedték volna, és a szabályokat betartatása mellett folyna a termelés, akkor itt lenne munkahely, és globálisan jobban jártunk volna.
Viszont így lehet nyomni a "faszagyerekekvagyunk" propagandát.
Azt meg ne számoljunk, hogy kínából mibe kerül ideszállítani a sok szart, ami amúgy tényleg az, mert se a gyártási folyamat nincs ellenőrizve, se semmi, emiatt a megvett terméket nem 10 évig, hanem 2 hónapig használod.
De legalább olcsó volt.

Nem tudom érzed-e a probléma mértékét, és méretét.
[link]
Ja, és akkor még Indiáról nem beszéltünk... az is érdekes pedig.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#48) vicze válasza Tüzi (#43) üzenetére


vicze
félisten

"németek voltak azok akik Fukushima után minden nukleárist leállítottak"
Ez azért elég nagy hülyeség. Jött egy szökőár vagy mi?

Németországban a nukleáris kilépést 2000-ben a SPD kormány kezdte, mivel a Zöldekkel voltak koalícióban, akinknek ez nagyon erőteljes választási ígérete volt. Ezt foggal körömmel átverték a parlamenten. Sajnos 8év Schröder kormány visszafordíthatatlanná tette ezt a folyamatot, mivel egy atomerőművel nem lehet csak úgy lekapcsolni és vissza.
Ennek az abszolút baromságnak lett az eredménye, hogy 1 fejvesztve nap és szélerőművekbe lett fektetve, és 2 szén import olyan mértéket öltött, amit még soha nem volt Németországban. Annak ellenére, hogy a szén aránya csökkent a teljes körben, a megnövekedett fogyasztás miatt a mértéke valósan meg nőt és főleg lengyelektől importálva rossz minőségű barnaszenet.
Fukusimának csak annyi volt a szerencsétlen hatása, hogy a kormány letett arról a tervéről, hogy megállítsa az erőművek leállítását és ideiglenesen megtartsa őket mint áthidaló energiaforrás a szén helyett.

(#49) szkaroly válasza vicze (#48) üzenetére


szkaroly
senior tag

Fukushima szerencsétlen hatásairól a japcsik tudnának csak igazán beszélni. :U

Poco X3 Pro

(#50) ecaddsell válasza Tüzi (#43) üzenetére


ecaddsell
aktív tag

Amúgy a megújulót se edd olyan forrón, mert erősen kérdéses az, hogy megtermelik-e a saját co2 lábnyomukat.

Ja úgy 10+ év múlva kezdi a saját CO2 lábnyomát eltüntetni a napelem, úgyhogy akkora mese ez a 25ekm-es fordulópont, hogy az leírhatatlan.

Persze a VW is az aktuális széljárásnak megfelelőn gyárt mesét az autóihoz (és miután a szabályozás akkora terheket ró a nem elektromosokra ma már, hogy ott nem tudnak profitot termelni most hirtelen az elektromos lett a menő) amit aztán politológus, szociológus meg egyéb műszaki analfabéta végzettségű újságíróknak könnyedén eladnak.

Nem furcsa, hogy szinte mindenütt csak ott akarnak zöldíteni ahol profit van? Pl. miért nem tolják a szigetelést, pedig a fűtés CO2 lábnyoma se kicsi (és az se kevésbé büdös és ráadásul az főképp lakott területen történik ellentétben az autózással ami azon kívül is)...

Egyébként városi autónak jó az elektromos csak 10+M-ért kicsit sem gazdaságos, de a gyártóknak megéri, sőt mivel jobban tolják és nem tudnak lépést tartani a gyártással annál inkább (mármint a gyártóknak).
Vagy miért nem tolja senki az elektromos rollert, biciklit stb. Pedig ha közlekedni kell annak sokkal jobb a CO2 lábnyoma az autóhoz képest (bármelyikhez).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.