Ahogy te is írtad, jogilag helytálló, amit írtam. Akkor meg miről beszélünk, okostóni? Ha olyan szerencsétlen vagy, hogy a fogyasztói jogaidat nem tudod érvényesíteni, akkor az a te hibád.
A magyarországi törvények szerint a garanciát a kereskedőnek kell vállalnia a vásárló felé. Egy értékhatár felett ez műszaki cikkeknél kötelezően minimum egy év. Többet lehet vállalni, kevesebbet nem. Ha gubanc van a termékkel, akkor a kereskedő felé kell tudnod ezt érvényesíteni. Az, hogy ő ezt hogy hajtja be a nagykeren vagy a gyártón, az az ő problémája, nekem ehhez semmi közöm.
Az más kérdés, hogy ha ez elkezd "gyűrűzni" a fogyasztóig, akkor nem kell félni, és jogi útra kell terelni az ügyet. Nekem már volt ilyen problémám, a kereskedő a gyártóra hivatkozott, de egy kis ügyvédi fenyegetés megtette a hatását.