Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) xTc


xTc
aktív tag

Ez azért eléggé rosszul érintett engem. 2016-ig lenne garanciás az SSD-m. Vajon fogja-e hozni az "új cég" az eddig megszokott minőséget?

(#2) KAMELOT válasza xTc (#1) üzenetére


KAMELOT
titán

Minőséget lehet, hogy hozza, de a cég nem nagy garancia király. REVODRIVE termékekre amúgy meg 5 év garancia járt volna és ezt leszűkítették.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#3) solaris17


solaris17
aktív tag

A gyártósor előnyére válik, egy ilyen óriáscég szárnyai alatt folytatni a termelést.

Phenom II X6 | 8 GB CORSAIR XS3 | Kingston V300 | HD 7790 | Creative X-FI Fatal1ty

(#4) siti válasza xTc (#1) üzenetére


siti
senior tag

az új cég jövőbeli termékeinek mi köze a te garanciás SSD-nek és mi miatt érint rosszul, amikor te nem a gyártóval, hanem a bolttal fogod gariztatni? vagy 2016-ban, mikor behal az ssd-d, akkor ragaszkodni fogsz ugyan ahhoz és nem fogadod el másik márka sokkal jobb, fejlettebb, gyorsabb, mátrix szuper integráltor adat tárolóját, mert csak az ocz matrica ad erőt és mindent legyőző akaratot?

azért ne kezdjünk már pánikolni, mert a gavis is abbahagyta a hangkarikat...

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#5) pumpedlix


pumpedlix
tag

Nem akarok nyelvészkedni de a "Toshiba felvásárlásával" talán épp azt sugallja hogy az OCZ felvásárolja a Toshibát. Biztos csak engem zavar a főcím de akkor is.

(#6) xTc válasza siti (#4) üzenetére


xTc
aktív tag

Jogos, de azért arról se felejtkezzünk el, hogy nem biztos, hogy minden bolt "normálisan" fog állni a garancia kérdéséhez. Illetve firmware frissítések gyanánt hova is fogok fordulni? Amikor kiderül, hogy hoppá elszállt az ssd-m, amin trehány módon biztonsági mentés nélkül tároltam üzleti adatokat?

(#7) Meteorhead


Meteorhead
aktív tag

Ez nagyon jó. Miért fájt volna annyira a Toshibának a garanciális viszonyokat is megörökölni? Miután nálunk a viszonteladók állnak jót a garanciáért (amit őszintén szólva nem is értek), mégis mennyire lesznek hajlandóak OCZ Storage Solutions termékeket árusítani, ha az új tulajdonos ennyire mostohán kezeli a garanciát?

Kicsit olybár tűnik, hogy felvásároltak egy nagyon jól csengő névvel rendelkező céget, és aztán azzal kezdik hogy megrengetik a vásárlók bizalmát a névben? Csodás kezdés.

(#8) Coix válasza xTc (#6) üzenetére


Coix
tag

Ez nem a bolt hozzáállásán múlik. Jogilag Te nem a gyártóval, hanem a kereskedővel vagy szerződésben. A garanciát a kereskedő vállalta feléd, és az, hogy mi történt a gyártóval, az nem érinti a kettőtök közt fennáló kötelezettségeket. Magyarországon legalábbis ez a helyzet.

Úgyhogy mindenki higgadjon le a p*ba... :D

[ Szerkesztve ]

(#9) xTc válasza Coix (#8) üzenetére


xTc
aktív tag

Részemről nyugalom van, csak nem örülök neki :(

(#10) Coix válasza xTc (#6) üzenetére


Coix
tag

Az adattárólón levő adatokra meg szerintem soha nem vonatkozik semmilyen garancia...

(#11) xTc válasza Coix (#10) üzenetére


xTc
aktív tag

Ez a része rendben, de pl ha firmware hiba miatt nem tudom elérni az adataimat, akkor ki a hibás? Részben nyilván én, hiszen fontos adat, mentés nélkül elveszett adat. Ennek ellenére az a véleményem,hogy ilyen esetben a gyártót is terheli felelősség, még ha jogi útra nem is terelném.

(#12) aginor válasza Coix (#8) üzenetére


aginor
addikt

Hülyeséget beszélsz, mert ugyan jogilag helytálló amit írsz, de ha a nagyker nem fogja tudni a garikat intézni a gyártó felé, akkor elkezd kötekedni, és ez gyürűzik végig a fogyasztóig. Igen szép viták kerekedhetnek belőle, ha mindenki hárítani akar majd, mert ha legarizza neked a motyót akkor az a saját buktája lesz, ami a 3-5% margóba nem fog beleférni. :C
De remélem nem lesz igazam.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#13) hibavissza válasza aginor (#12) üzenetére


hibavissza
veterán

hülyeséget írsz. pedig a cikk azért született, hogy senki ne írkáljon/mondjon hülyeségeket. fuss neki még egyszer vagy kérj meg valakit, aki nálad okosabb és elmagyarázza neked.

(#14) xTc válasza hibavissza (#13) üzenetére


xTc
aktív tag

Nem szeretnék kötekedni, de mi történik akkor ha valakinek Agility-je van, és a nagyker nem lesz hajlandó gariztatni a terméket, mondván, hogy a gyártó már nem vállal rá garanciát?

(#15) Balage76 válasza solaris17 (#3) üzenetére


Balage76
senior tag

Ez így ebben a formában nem igaz. Eddig sem a gyártással volt gond, hanem a minőségellenőrzéssel.

A Toshiba nem fog konkurenciát állítani az éppen induló, saját termékvonalának. Magyarul marad az eddigi gyatra minőség, ami az alacsonyabb specifikációjú alkatrészek tudatos összeválogatásából áll, hiszen ezzel tudnak gyártási költséget spórolni. A Toshiba így létrehozhat egy B brandet házon belül, jöhetnek az 1 év garis SSD-k olcsóért OCZ cimkével, a minőségibbek meg 3 év garival Toshiba cimkével.
A látszat ellenére ez megéri nekik, mert a sok birka aki csak és kizárólag ár alapján válogat majd megveszi ezeket, a Toshiba pedig el tudja adni a minőségi SSD-be már nem való alkatrészeit is.

(#16) #65675776 válasza Coix (#8) üzenetére


#65675776
törölt tag

Aztán sokan csodálkoznak, hogy rengeteg boltban mindenre csak egy év a garancia.

(#17) Balage76 válasza #65675776 (#16) üzenetére


Balage76
senior tag

Ez inkább azért van, mert olyan úton érkezik a termék, ami visszafelé irányban nem működik, a kötelező minimumot meg meg kell adni... :U

(#18) Male


Male
nagyúr

"Az Agility széria tulajdonosai viszont csak 2015. január 22-ig kaptak "haladékot", a megvásárolt egységekre csak eddig az időpontig érvényes a garancia."

...és ez így legális? A vásárlás egy szerződés (tudtommal), és amit akkor vállaltak, azt be is kell tartani, nem lehet visszamenőlegesen módosítgatni.... az, hogy ki a cég tulajdonosa, ezt nem befolyásolhatja.

Ennyi erővel csinálok egy A céget, aztán 1000 év garanciával árulja a termékeit... csak éppen az eladás után fél órával máris létrejön egy B cég, ami megveszi A-t... és máris nincs garanciális kötelezettség?

(#19) Coix válasza aginor (#12) üzenetére


Coix
tag

Ahogy te is írtad, jogilag helytálló, amit írtam. Akkor meg miről beszélünk, okostóni? :W Ha olyan szerencsétlen vagy, hogy a fogyasztói jogaidat nem tudod érvényesíteni, akkor az a te hibád.

A magyarországi törvények szerint a garanciát a kereskedőnek kell vállalnia a vásárló felé. Egy értékhatár felett ez műszaki cikkeknél kötelezően minimum egy év. Többet lehet vállalni, kevesebbet nem. Ha gubanc van a termékkel, akkor a kereskedő felé kell tudnod ezt érvényesíteni. Az, hogy ő ezt hogy hajtja be a nagykeren vagy a gyártón, az az ő problémája, nekem ehhez semmi közöm.

Az más kérdés, hogy ha ez elkezd "gyűrűzni" a fogyasztóig, akkor nem kell félni, és jogi útra kell terelni az ügyet. Nekem már volt ilyen problémám, a kereskedő a gyártóra hivatkozott, de egy kis ügyvédi fenyegetés megtette a hatását.

(#20) Fr3eWar válasza Male (#18) üzenetére


Fr3eWar
őstag

Nincs, viszont A céget perelheted (amíg van cég, vagy tart a felszámolása)

(#21) Coix válasza Male (#18) üzenetére


Coix
tag

Biztos, hogy legális. Gondolom, amiatt él 2015. január 22-ig a garidőszak, mert 2014. január 22-én jelentették ezt be, és az eddigi gyártói garancia egy évre szólt. Az szerintem biztos, hogy nem visszamenőlegesen módosítanak a szerződésen, ebből a szempontból az USA azért előttünk jár...

Ami meg az 1000 év garanciás cégeket illeti, sokan megcsinálták már ezt a trükköt. Emlékszem, az ezredforduló táján sok számtech cég szűnt meg egy év után, és alakult újra más néven (bár ennem más okai is voltak). Emiatt kell meggondolni, hogy kitől vásárolsz, mert ilyen esetben, ha a törvény a kereskedő garanciaválallási kötelezettségét írja elő, akkor a gyártó maximum jófejségből vállalhatja ezt át, kötelezni nem lehet rá.

(#22) Coix válasza xTc (#14) üzenetére


Coix
tag

Meg kell mutatni neki az ide vonatkozó hatályos magyar törvényeket.

(#23) Male válasza Fr3eWar (#20) üzenetére


Male
nagyúr

Csakhogy itt nem csődbe ment, hanem megvették... ezért nem értem.

Coix: Tudtommal három év garival voltak ezek, bár lehet, hogy rosszul emlékszem.
A számtech céges példa abban tér el alapvetően, hogy azok csődbe mentek, és nem felvásárolták őket. ( amúgy igen, ezért is nem az ár minden a bolt kiválasztásánál... ezért is vásárolok inkább egy adott helyen már tizenvalahány éve, még ha kicsit drágább is )

(#24) hibavissza válasza Coix (#21) üzenetére


hibavissza
veterán

Emiatt kell meggondolni, hogy kitől vásárolsz, mert ilyen esetben, ha a törvény a kereskedő garanciaválallási kötelezettségét írja elő, akkor a gyártó maximum jófejségből vállalhatja ezt át, kötelezni nem lehet rá.

nem. ha öt évet vállalt akkor az öt év, függetlenül attól, hogy a kereskedő mennyit ad. ezt csak úgy szívhatja vissza, ha csődöt jelent és felszámolja a céget.

a konkrét esetben a toshiba nem vette meg a céget, csak bizonyos részeit ezért tud trükközni. bár biztos, hogy egy jogállam bíróságán hamarjában elmeszelnék ez a trükközést....mondjuk ki fog pereskedni egy vacak ssd miatt?.....van egy olyan gyanúm, hogy ezzel nem úszta meg a toshiba...

[ Szerkesztve ]

(#25) 04ahgy válasza Male (#23) üzenetére


04ahgy
nagyúr

De. Itt csődbe ment, és a maradványait vették meg. Vagy ha úgy tetszik adósságát fizették ki.

(#19) Coix: "a kereskedő a gyártóra hivatkozott, de egy kis ügyvédi fenyegetés megtette a hatását" - szép mentalitás. Egyből a fenyegetés... Gratulálok.

(#17) Balage76, (#16) daa-raa: itt most daa-raa-nak 85%-ban, neked 15%-ban adok igazat.

(#11) xTc: "ha firmware hiba miatt nem tudom elérni az adataimat, akkor ki a hibás?" - Te. A fontos adatot több helyen, több eltérő rendszerű tárolón tároljuk, úgy, hogy ezek önmagukban is redundánsak. Tehát, ugyanaz legyen meg RAID1 SSD-n (mondjuk két OCZ, egy Kingston) a gépen, plusz még abban gépben egy RAID1 HDD backupon (álljon egy Seagate, egy WD és egy Toshiba HDD-ből), két szobával arrébb legyen meg külön hálózatról táplált szerveren, valami hasonló RAID megoldással. A rendszergazda mentsen rendszeresen blu-ray-re, DVD-re, mágnesszalagra több példányban, ezeket tárolja fizikailag eltérő helyeken. A rendszergazda-helyettes a rendszergazdától függetlenül mentsen ugyanígy, szintén redundánsan. Minden adathordozóhoz legyen eltérő helyeken több tartalék számítógép, tartalék meghajtó. Minden szünetmentes áramforrásról üzemeljen, lehetőleg eltérő típusok, bennük eltérő akksik, és a szerver backup szervere eltérő oprendszert futtasson. Mindez legalább két másik országban levő két másik, szintén a fentiekhez hasonlóan backupolt szerverekkel szinkronizáljon redundáns kapcsolatokon (pl. betárcsázós, műholdas, és tengeralatti optikai egyidejűleg). Alkalmanként a lyukkártyára való mentés szóba jöhet, amit majd szigorúan egérmentes helyen tárolsz és a macskának is van egy backupja, más fajtájú, nehogy egyszerre betegedjenek le. Mechanikus egérfogó alkalmazása is célszerű, stb.
Ha nem így mentesz, akkor az adat nem elég fontos, és senkit nem fog érdekelni, hogy te firmware hiba miatt buktad... (Hacsak nincs adatmegőrzési-garanciás szerződésed.)

HGyu

7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

(#26) Coix válasza 04ahgy (#25) üzenetére


Coix
tag

"Egyből a fenyegetés... Gratulálok."

Ezt mégis miből gondolod, hogy egyből ezzel kezdtem? Írtam én ilyent??? Ne a saját korlátoltságodból indulj ki, ha kérhetném...

Moderálva.

[ Módosította: Qru ]

(#27) Coix válasza hibavissza (#24) üzenetére


Coix
tag

"nem. ha öt évet vállalt akkor az öt év, függetlenül attól, hogy a kereskedő mennyit ad."

Csak akkor igaz, amit írsz, ha a gyártó kifejezetten gyártói garanciát vállalt. De ez nem kötelező. Alapesetben a kereskedői garancia van meg, mert ez kötelező, a gyártói garancia meg nem.

Itt egy cikk a témában.

(#28) hibavissza válasza Coix (#27) üzenetére


hibavissza
veterán

ez sem igaz így. a cikk megtévesztő. a gyártó perelhető.

extrém példa: gyártó kíszór több millió ssd-t és ezek a garancia idő után egy évvel rendszerint kigyulladnak. sok az áldozat, hatalmas anyagi károk. szerinted kit kell perelni? a sok azóta akár csődbe ment webshopot világszerte vagy a gyártót?

másrészt normális esetben a termékek egy disztribúciós rendszerben kerülnek értékesítésre, így ha a média márktban vett ssd tönkre megy, attól még van rá garanciád, melyet érvényesíteni is tudsz a gyártó segítségével. aki a régióban lévő egyéb partneréhez irányít át. a bót csak egy szem a láncból. legtöbb esetben, ha elromlik a termék 3-8 napon túl akkor a bót elhajt a régiós képviselethez.

[ Szerkesztve ]

(#29) Coix válasza hibavissza (#28) üzenetére


Coix
tag

Butaságokat írsz, szerintem neked fogalmad sincs arról, miről beszélsz. Soha életedben nem tanultál jogot, az látszik.

A gyártót természetesen lehet bármikor perelni, de ennek semmi köze a garanciához. Ha az általad említett példában a garanciaidőn túl gyullad ki az SSD, akkor a gyártót felelősségre lehet vonni, de már nem a garanciális kötelezettségeire hivatkozva, hanem a károkozás miatt polgári perben. A kettő pedig nagyon nem ugyanaz.

Az pedig, hogy hagyod, hogy "bót elhajtson a régiós képviselethez", az a te hibád. Nem vagy tisztában a fogyasztói jogaiddal, és hagyod, hogy ugráltassanak.

Az alábbi szöveget nem én írtam, innen másoltam be:

"A kijavítás iránti igényét a fogyasztó jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Ez azt jelenti, hogy a jogszabály felhatalmazza a fogyasztót a rövidebb út bejárására. Ő ugyanis nem a javító szolgálattal, hanem a forgalmazóval áll közvetlen szerződéses viszonyban, fenti kitétel nélkül tehát kénytelen lenne minden garanciálisnak vélt hibanál a forgalmazóhoz fordulni. Ez a jogszabályi lehetőség módot ad az eljárás lerövidítésére, mind az ügyintézés, mind az időráfordítás vonatkozásában.

Ez azonban nem zárja ki a fogyasztónak azt a lehetőségét, hogy a forgalmazót keresse meg a hiba elhárítása céljából. A forgalmazó köteles a hibás készüléket átvenni és a javításra intézkedni. Ezt azért kell hangsúlyozni, mert az idézett jogszabályi előírást egyes forgalmazók úgy értelmezik; nekik semmi közük a jótállási igényhez, a fogyasztót elküldik a szervizbe, hogy intézze a dolgát, ahogy tudja. A forgalmazónak ehhez nincs joga, ha tehát a fogyasztó ilyen helyzetbe kerülne, a kifogását rögzítse a vásárlók könyvében!"

Azaz ha van gyártói garancia is, akkor mehetsz közvetlenül a gyártó szervizébe is, ha akarsz. Egyébként a magyar jog szerint a kereskedő a felelős, alapesetben neki kell ezt intéznie.

(#30) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

Nekem szó nélkül cserélte a kereskedő a hibás OCZ Vector-t Samsung 840-re. Annyit kérdezett, hogy mi volt a hibajelenség. Elmondtam és nem is kérdezett többet, simán kicserélte. Ez kb. 1 hete volt, nem problémázott semmit. Szóval szerintem nem kell aggódni.

(#31) hibavissza válasza Coix (#29) üzenetére


hibavissza
veterán

a bolt ahol megvetted a terméket nem a forgalmazó. és rendszerint neked kvázi jogviszonyod van a bolttal, ahol megveszed a terméket (kivéve, ha a bolt ezt másképp deklarálja vagy ő maga a forgalmazó). ugyan is a bolt mindent hárítani fog a forgalmazóval kötött megállapodás alapján. a garancia kérdéskörét rendszerint lerázzák magukról a boltok.

vettél te már valamit életedben?

próbáld visszavinni a megkotlott mosógépedet az ósanba....sok sikert hozzá! de ne felejts kinyomtatni és magaddal vinni a sok kimásolt okosságodat. örülni fognak neked és valószínűleg nem egyhamar látod viszont a terméket.

[ Szerkesztve ]

(#32) Coix válasza hibavissza (#31) üzenetére


Coix
tag

Ósanban egyrészt épeszű ember nem vesz mosógépet...

De a hozzászólásoddal ismét csak azt bizonyítod, hogy fogalmad sincs az egészről. Az alábbi idézet a fogyasztóvédelmi törvényből van:

"A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."

Másrészt el kell, hogy keserítselek, de a "forgalmazó" és a "bolt" jogi értelemben ugyanaz. Neked van valami bekattanásod, hogy a forgalmazó az a nagyker vagy az importőr. Szintén a fogyasztóvédelmi törvényből idézek:

"A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó)."

Ha esetleg ez túl bonyolult lenne neked, segítek: a forgalmazó az, akitől megveszed a terméket,a szövegben hivatkozott szerződés pedig a kettőtök közötti adásvételi szerződés.

Az pedig, hogy vásároltam-e már valamit életemben, teljesen lényegtelen abból a szempontból, hogy igazam van-e vagy sem. De egy korábbi hozzászólásomban már írtam, hogy volt már olyan esetem, hogy kénytelen voltam jogi úton érvényesíttetni a garanciát, mert a forgalmazó hozzád hasonlóan hülyeségeket beszélt. Úgyhogy veled ellentétben én az elméletet is tudom, meg gyakorlati tapasztalatom is van.

Ne rám haragudj amiatt, mert a "kimásolt okosságok" értelmezése problémát okoz számodra, így alapvető jogi dolgokkal sem vagy tisztában, és emiatt a kereskedők az első adandó alkalommal bepróbálkoznak azzal, hogy leráznak. Szerintem olvasd el előbb a fogyasztóvédelmi törvényt, mielőtt tovább égeted magad.

(#33) Coix


Coix
tag

Bocs, ez a helyes link, az előző csak egy kiegészítő kormányrendelet.

(#34) hibavissza válasza Coix (#32) üzenetére


hibavissza
veterán

ahelyett, hogy itt puffogtatod a gagyi linkjeidet tégy egy próbát és vásárolj valamit az életben először....egyébként ha kidugnád a fejed a kő alól, akkor észrevennéd, hogy a temékeken fel van tüntetve annak forgalomba hozója/forgalmazója és ez a legritkább esetben a polc üzemeltetője, ahonnan leveszed a terméket....
nem feltétlenül az áfacsalt, szürkeimportos számítógép hardverek kereskedelméből kell kiindulni...

(#35) Male válasza hibavissza (#34) üzenetére


Male
nagyúr

Vagy mondjuk beláthatnád, hogy igaza van, és nálunk a boltnak kell intéznie a garit, nem pedig a vevőnek kell megkeresnie vele a nagykert, stb...

(#36) hibavissza válasza Male (#35) üzenetére


hibavissza
veterán

sajnálom, hogy nem ment át a lényeg. nem azt vitatom, hogy igaza van e vagy sem, hanem azt, hogy nem így működik. és lehet széllel szemben, de minek....nem biztos, hogy rosszat akar a kereskedő, amikor azt javasolja, hogy vedd fel a kapcsolatot a forgalmazóval...esetleg jobban, gyorsabban tudnak segíteni...

(#37) Bigyo13


Bigyo13
őstag

Valaki esetleg tudja, hogy ki a Magyarországi Disztribútora az OCZ-nek? Köszönöm! :R

Samsung Galaxy S3/S5

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.