"tisztán emlékszem, hogy a Flat dizájnra való váltáskor elég komoly visszatetszést keltett az az Apple használók körében...csak aztán jött a csordaszellem és most már az új kolomp hangja vezeti őket tovább."
Ez nem csordaszellem, hanem a természetes ellenállás a változásnak, aztán az emberek többsége hamar megszokja. Aki dolgozott már design-marketing területen (pl: én), az tudja jól, hogy mindig kockázatos egy markáns arculatváltás, mert az emberek megszoknak valamit és nehezen viselik ha kimozdítják a megszokással járó komfortzónából.
Ha egy csokipapír az egyik napon piros-fehér színvilágú és a következőn már sárga-zöld, akkor a boltban sokan meg sem találnák, hiába marad ugyanaz a logó, felirat és a polcon is ugyanott van. Ez nem tesz jót a márkának, érdemes kerülni az ilyen váltásokat vagy előre felkészíteni a célközönséget (lásd: Apród -> OLX vagy ING -> NN).
Az iOS 7-et is nagyon gyorsan megszokták, hiszen a mindennapjaik része. És amikor éppen a flat design a trend ("divat"), olyankor nem nehéz úgy emlékezni a szkeumorfikusra, mint elavult, nyugdíjazásra szoruló design elvre.
A Microsoft sem fog kitáncolni a flat design mögül, bármennyire is hangos a közösség változást befogadni képtelen része (hogy ez mekkora rész, az vita tárgya). Egyszerűen azért nem, mert ez a trend. Már valamennyi okostelefonos OS, weboldal, app, szoftver elkezdte ezt alkalmazni, ebből pedig nagyon kilóg már egy Windows 7 is. Lehet persze a flat designt is szebben és jobban csinálni, de mivel ez napjaink domináns design elve, ezért biztosan nem fog egy bizonyos szintnél tovább hátrálni a Microsoft a régi rendszerek irányába.