Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) keIdor


keIdor
titán

Jó dolog lenne ez a PPU, csak kevés szoftver támogatja.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#2) rudi


rudi
nagyúr

Bárhogy dolgoznak, csak nem bírja senki megvenni jó pénzért sem a szoftverüket, sem a hardverüket. Azt ugye kevesen gondolják, hogy az Intel és AMD többmagos processzorai, az NV és AMD/ATI DX10-es GPU-i, a bika konzolok és az MS DX10-es törekvései mellett az Ageianak a legkisebb esélye is van valami komoly eredményre?

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#3) azbest válasza rudi (#2) üzenetére


azbest
félisten

Ha az API-juk képes kihasználni szoftveres emulációnál a kevésbé kihasznált magokat a prociban, akkor még akár lehet sikerük is. Ha úgyis van 1-3 cpu mag ami nem nagyon van megdolgoztatva játék alatt (átlag játékgépen manapság), az egységes api talán volnzóvá tenné a lehetőséget, és nem a játékok készítőinek kellene leprogramozni a több magra szétosztott ilyen feladatokat. Talán akkor többen építenék be az api-t...A high end gépekben meg a gyorsítókártya is elterjedhetne...

(#4) Qwarc válasza rudi (#2) üzenetére


Qwarc
csendes tag

igen jo érvelés... és igazad is van. nem hiszem hogy annyira nagy szükség lenne ezekre a cuccokra, föleg mert számításaim szerint sokkal drágábban lehet megoldani mint egy bika vga-t. azt meg hogy egy kiado eme kártyához köti egy játékát nem hiszem hogy meg merik csinálni...

The real legends never die... =[RZ]= @p3hOC P0w4

(#5) polip


polip
addikt

említést tett a fogyasztásról is, 10W körülit mondanak...

[link]

ThinkPad X300 || Samsung Galaxy Nexus - JellyBean

(#6) ftc válasza rudi (#2) üzenetére


ftc
nagyúr

Sőt még ott van ugye VGA mint fizikai gyorsító...ahol majd régi VGA-t belehet tenni fizikára..

(#7) Renwick válasza polip (#5) üzenetére


Renwick
őstag

Igaz, bár az általam látott sajtóközleménybe ezt nem tették bele. De látom a FAQ-ba leírták...

üdv

R.

I see you blaming each other -- And I love you still

(#8) rudi válasza azbest (#3) üzenetére


rudi
nagyúr

Pont erről van itt szó. Az API jó, csak ugye az MS nem arról híres, hogy kiad pénzeket azért, hogy a szabványában (ez esetben a DX10-ben) külsősök kódja legyen. Más meg nem nagyon venne fizikai API-t. Persze az Ageianak isteni jó lenne, ha a DX10-be implementálnák az ő API-ját és szépen kaszírozna utána. Akkor legalább nem kellene bohóckodni a hardverrel, amit tuti, hogy nem tudnak jobban és gazdaságosabban csinálni mint a nagyok.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#9) orbano válasza ftc (#6) üzenetére


orbano
félisten

erről beszélt, nem másról :)

ez a mobil megoldás meg... egy kis plusz bevétel lesz nekik, ha egy-két dell notiba bepakolják marketing okokból, és ennyi.

A vér nem válik VAZZE!™

(#10) antikomcsi


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog

Ne haragudjatok, de van egy buta kérdésem.

Ha már jönnek a közeljövőben a 4 és több magos procik is megfizethető árban az othoni felhasználóknak, akkor nem lehet például a játékokat úgy írni hogy 1-2-3-4 mag ezeket a mozgásokat számolná?
Ha már van ennyi procim úgymond, és játékfejlesztő lennék, inkább ezzel a lehetőséggel élnék, mint más, ki tudja mennyire életképes alternatívával.
Gondolom több gépben lesz 4-8 magos proci, mint ilyen fizikai gyorsító.

Persze a játékok megírásához egyáltalán nem értek, én csak játszom velük, úgyhogy, ha nagy hülyeséget mondtam, akkor ezer bocsánat.

(#11) zombikiller válasza orbano (#9) üzenetére


zombikiller
tag

azok úgyis drágák szoktak lenni mondjuk egy 700-800 rugós notinál nem nagy baj ha 40-50 rugóval többe kerül......

(#12) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Ágiék nem nyugszanak, pedig beláthatnák, hogy valós kereslet nincs erre a cuccra. Egyrészt a hardver drága, másrészt ha pénzért árulják az API-t hozzá, ne csodálkozzanak, hogy a kutyának nem kell (anno a 3dfx is elkövette ezt a hibát: míg az OpenGL és később a D3D ingyenes volt, addig a Glide-ért fizetni kellett...).
Egy notebook üzemideje meg egyébként sem magas (pláne, ha high-end cuccról van szó), ha nekem lenne ilyen gépem, inkább a 10 perccel hosszabb üzemidő, mint egy gyakorlatilag semmire nem jó plusz kártya...

https://www.coreinfinity.tech

(#13) Male válasza ftc (#6) üzenetére


Male
nagyúr

Ez már megy??? Amikor jött az Ageia, akkor hirtelen ATI és nV is elkezdte nyomni, hogy a VGA-jukon megvalósítható, stb. stb... még valami demo video is volt asszem... Azóta pedig a nagy csönd.

(#14) Raymond


Raymond
félisten

A PPU egy halva szuletett termek. A Havok fizikai motor kerul penzbe, az Ageia ingyenes. Epp ez a problemajuk es a vesztuk is egyben. Penzt csak a hardver eladasokbol kereshetnek, a hardver viszont nem fogy mert draga. Kesobb meg ugysem fog fogyni mert a procik elvegzik a dolgokat maguktol es meg ha az o motorjukat hasznaljak is a fejlesztok nem rnek vele semmit ha abbol nem jonnek licenszdijak.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#15) Csyppa válasza antikomcsi (#10) üzenetére


Csyppa
senior tag

Lehet rosszul tudom de mintha a crysis motorja kihasználná a 4 magot, és az egyik maggal pont ezeket a mozgásokat számoltatja.

Ha nem így van akkor se hülyézzetek le :)

"Basically, a computer is a very fast moron."

(#16) feka007 válasza Csyppa (#15) üzenetére


feka007
nagyúr

Igen, a Crysis 4 magra specializálódott, 99%-os gyorsulást ígérnek a single core CPU-khoz képest. Szerintem abból jut két mag is a fizika számolására. :D

(#17) Loha válasza Raymond (#14) üzenetére


Loha
veterán

a hardver viszont nem fogy mert draga Ez egy ördögi kör, azért drága mert kevés fogy belőle, keveset gyártanak. Ha annyi fogyna belőle mint egy VGA-ból akkor SZVSZ akár 10k körüli áron is nyereséges tudna lenni, mert nem egy bonyolult cucc...

Egyébként ha kitart a pénzük még pár évig, akkor akár vmi értelmes dolog is kisülhet belőle, mert egyre több játék használja az API-t.

[Szerkesztve]

(#18) Maotun válasza rudi (#2) üzenetére


Maotun
őstag

Én azért még nem írnám le öket :U A M. of H. Airborne Agiea támogatással???
Unreal következő része ...... is? A dx 10 -es csoda crysis -t meg elkente a CoD 4 meg az Airborne dx 9 -el ??? Szalszentem nekünk csoró magyaroknak savanyú az Agiea szölleje :R Amíg annak a John Carmack - nak jo a dx 9, addig nekem is, mert én tök hülye vagyok a PC hez. :U :U :U

(#19) Maotun válasza rudi (#2) üzenetére


Maotun
őstag

Én azért még nem írnám le öket :U A M. of H. Airborne Agiea támogatással???
Unreal következő része ...... is? A dx 10 -es csoda crysis -t meg elkente a CoD 4 meg az Airborne dx 9 -el ??? Szalszentem nekünk csoró magyaroknak savanyú az Agiea szölleje :R Amíg annak a John Carmack - nak jo a dx 9, addig nekem is, mert én tök hülye vagyok a PC hez. :U :U :U

(#20) klambi


klambi
addikt

hát asztaliba ja drága, ennyi plusszért inkább veszek bele nagyobb vidkarit, ez inkább már a full extra géphez lenne jó.......talán :Y

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#21) rudi válasza Maotun (#18) üzenetére


rudi
nagyúr

Nem a támogatottsággal van itt baj (pontosabban azzal is van mert minden Ageias címre mondok 10 nem Ageiasat, és a támogatás is többnyire azt jelenti, hogy az ő fizikai motorjukat használják, de úgy, hogy elsősorban a CPU-t használja), hanem a konkurenciával, ami jelen esetben hardveres oldalon olyan aprógások mint az NV és az AMD/ATI, a szoftveresen meg az MS. Aztán ott van az a nem éppen elhanyagolható tény is, hogy a PC-s játékos piac hanyatlóban van, jönnek a konzolok. Szóval kicsiként a nagyok mellett egy hanyatló piac sarkában csak a naivak lehetnek optimisták.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#22) Komplikato


Komplikato
veterán

Ázsiai oldalakon láttam együtt emlegették az Intel X38 chipsetet az Ageia Physix-el. Csak nem lesz desktop alaplapra is integrálva? :F

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#23) hardzsi2 válasza rudi (#2) üzenetére


hardzsi2
aktív tag

A driver ingyenes [link], de úgy tudom hogy az SDK is. Persze lehet, hogy fejlesztőknek utóbbiért is fizetni kell, hogy a játékmotorjukba berakják, de akkor ezzel az Ageia a saját sírját ássa...

flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)

(#24) Komplikato válasza hardzsi2 (#23) üzenetére


Komplikato
veterán

Volt ingyenes SDK, támogatás nélkül, és volt egy frisebb, jobb, szebb revizió, amihez járt fullos terméktámogatás, természetesen ez fizetős volt. De jó pár hónapja kivágátk ingyenesbe a teljes SDK-t. Azt nem tudom, lehet a supportért még kell e fizetni. Viszont több pályázat is volt, amire játékötleteket és demókat vártak. A driver meg persze, hogy ingyenes, ráadásul a szoftveres PhysX-hez is kell ...

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#25) hardzsi2 válasza Komplikato (#24) üzenetére


hardzsi2
aktív tag


Mai pénzéhes világban már a drága pénzért vett hardvereszközhöz járó ingyenes, gyakran frissített drivert is becsülni kell; gondoljunk csak a Creative ALchemy driverre (ill. botrányra) [link].

Az Ageia hardvereit illetően amúgy én is szkeptikus vagyok, pechükre a mostanában elterjedt többmagos procik kihasználatlan magjai és a DX10 VGA-k architektúrája is lehetővé teszik a fizikai számítások gyorsítását - mégha a célhardvernél kisebb volumenűt is. Nagy fogás nekik az UE 3.0 támogatás, mert vélhetően sok játék fog ezen alapulni, de azért amelyik motor-fejlesztő nem képes saját fizikát kódolni, az licenszeli a Havokot [link] és máris megvan a profi fizika - és nem csak Ageia hardvert tartalmazó gépen lesz látványos.

flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.