Nagyon durva az eleje!
MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
Nagyon durva az eleje!
MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
Maga a szolgáltatás is az.
Mennyi lehet akkor arrafelé egy átlag otthoni net-kapcsolat havidíja?! 10Ft?!
~ http://pancakespeedy.tumblr.com/ ~
engem az érdekelne, mennyi a vonatjegy... mert ahhoz kellene viszonyitani az opcio árát, mert igy spec nekem kicsit soknak tünik. de amugy hajrá-hajrá.
I humbly and respectfully decline™
A napi az drágának tűnik, de a havi szerintem teljesen jó. Aki rendszeresen utazik ezeken a vonatokon, az gondolom munkaügyben teszi. Lehet hoyg a cég állja ezt a költséget. Ha nem, akkor sem vészes. Gondold el hogy Budapestről mondjuk hetente egyszer elutazol mondjuk Pécsre és vissza. Az cirka 6 óra vonatozás. Erre az időre kb 900 ft. Ez nem mondható olyan rossznak még a mi fizetéseinkkel sem. Ha mindkét úton megiszol 2 sört a büfékocsiban akkor már több pénzt költöttél.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
Bárcsak már nálunk lennének ilyen problémák...
egy kis hiba:
HSDPA, hanem ätlagosan 2 megabites WLAN
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
"Gondold el hogy Budapestről mondjuk hetente egyszer elutazol mondjuk Pécsre és vissza. Az cirka 6 óra vonatozás." nálunk, de náluk kettő sincs...
Oxford és London között jár egy gyors buszjárat, azon is van wifi...
Ilyen vonathoz net sem kellene, mert mire előpakolja az ember a notit, töltő, boot, stb, nyújtozkodik, addigra már le is szállhat..
hat igen, ha választhatnék, hogy Magyarországon net legyen a vonatokon, vagy inkább 4x gyorsabban közlekedjenek, akkor inkább az utóbbit választanám...
nálunk még konnektor sincs...
A németországi HotSpot szolgáltatás nemcsak a vonatozást foglalja magában, hanem a telefonszolgáltató bármelyik városban megtalálható WLAN-os szolgáltatását is. A 60 perces WLAN így kb 8EUR-ba, a 30napos 29EUR-ba kerül. Az ICE-n történő internetes kapcsolat csak ráadás erre, ami azért nem olyan régóta létezik. 2008-ban lett valódi szolgáltatás, előtte kisérleti üzemben ingyenesen volt használható (ha műkődőtt), amiben tesztelték a kapcsolatlétrehozás lehetőségeit (szatellit, földi antennák, stb). Sajna az ICE vonalak többségén még nem használható, és még viszonylag lassú is (300-500kBit/s) bár folyamatosan bővítik a rendszert...
[ Szerkesztve ]
Eine Kuh macht muh und die Kühe machen Mühe :)
" Bocs,magas a pingem ,alagútba értünk!"
És hogyan viszik fel a vonatra a WLAN-t??
Nincs itthon csokid??
Migiri, migiri, úgy ám! :D
ennyi!
nagy cs fuggok nem csipaznak ezt a megoldast!
Migiri, migiri, úgy ám! :D
TGV durvul
a legdurvább 09:59-kor, amikor átmegy a híd alatt
WiFi-jel legyen a talpán, aki utol éri
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Bizonyos szint alá nem kerül egy szolgáltatás díja, mert nem termeli ki a költséget. Ergo kötve hiszem h pl. Japánban 100-200 jen az egy megás net, hanem inkább a magyar áron kapsz sok megabites, ne adj isten gigabites netet. De majd jön copin és megmondja a frankót
2009. március 8.-án 0.00 órakor a fórum használatát befejeztem.
Ohhh, bazdmeg!
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Arra volt kíváncsi, honnan van internet elérés a vonaton. Te tudod?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Ez egy vicc a maglevhez képest.
Ennyin közlekedne rendszeresen akkor hetente kellene szervízelni.
[ Szerkesztve ]
Ha már off, akkor legyen kövér.
Igen, lehet, hogy semmi, de a Maglev nem is kerekeken gurul, mint ez... Tehát nem összevethető vele...
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy A54
A kettőt felesleges összehasonlítani.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Miértne lehetne összehasonlítani?
Mind2 gyorsvonat (ezalatt nem máv gyorsvonatot értek).
Mind2 nagy távolságokra célszerű használni, és mind2nek teljesen más infrastruktúra kell.
Ez sem fog ennyit menni hagyományos síneken.
[ Szerkesztve ]
Utánaolvasva, a maglev ugyanennyit tud. Megmagyaráznád az állításod?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
#16 csak egy teszt volt. Kb semmire nem való az utas számára. Valóságban meg 300al megy...
Maglev stabilan közelkedik 500Km/hhoz közel. (elméletben tudna ennél jóval többet is)
Aha. Akkor annak is olvass utána, hogy a maglev átlagsebessége a TGV-é alatt van.
De ha már mindenképpen össze akarod hasonlítani őket, azt is nézd meg, melyiknek mennyibe kerül a kiépítése.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Én annyit tennék hozzá, h a maglev azért a csillogós-villogós techdemo stádiumon még nem igazán jutott túl, van pár rövidebb "éles" vonal oszt slussz.
Utánanézve, az übermájer shanghaji vonal is (hossza miatt) 250 kph átlagsebességet tud, egy ponton eléri a 430-at ergo lehet vele villantani.
Nem szeretek a wikipediáról idézni de ez szvsz talált: "Current maglev train technology is mature, but costs and problems remain a barrier to development. Alternative technologies are being developed to address those issues."
Ezzel szemben a TGV egy sokkal inkább bejáratott, elterjedtebb, olcsóbb tech.
[ Szerkesztve ]
2009. március 8.-án 0.00 órakor a fórum használatát befejeztem.
Milyen átlag sebesség?
Minek jössz az árakkal? Te sem gondolhatod komolyan ....majd pár év múlva ha elterjed akkor...
[ Szerkesztve ]
Pár év múlva is lényegesen drágább lesz.
Az átlagsebesség fogalmán mit magyarázzak? Lehet, hogy a maglev gyors, de ugyanúgy nem közlekedik a csúcssebességén, vagy csak nagyon ritkán. Olvass utána!
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
"Pár év múlva is lényegesen drágább lesz."
Szerinted a TGV fenntartása/karbantartása olyan olcsó? Hát nem.
Nehogy azt hidd h ezek pár év múlva is sokk olcsóbbak lesznek.
mutasd hol láttad ezt a csoda átlagsebesség számítást?
A TGV nem olcsó, ez tény.
A legújabb TGV vonal, az LGV Est (megnyitva 2007-ben), eddig elkészült 300 km nagysebességű vonala + minden egyéb cakk-pakk került 97-es árakon 3,125 milliárd euróba (máshol 4 milliárd van, gondolom ez jelenlegi árakon). A maradékot becsülik még egy milliárdra.
Ez úgy 7 milliárd dollár lenne 406 kilométer nagysebességű vasútért, mindennel együtt, elkészülten.
Amit olvastam egy 2010-ben kezdeni tervezett 170 (a lenti forrás szerint 200) kms-es kínai maglevről, ott az első becslés volt 35 milliárd jüan (jelenlegi árfolyamon 5,1 milliárd dollár)
Mivel soha nem épült még ekkora hosszúságú maglev vonal, ki tudja milyen plusz technikai problémákat kell majd megoldani, amik még tovább pörgethetik a költségeket
[ Szerkesztve ]
2009. március 8.-án 0.00 órakor a fórum használatát befejeztem.
Na ha már úgyis megy az OFF vonatbuzulás, a hírben az első képen lévő vonat maximális utazósebessége 300km/h, nem 270.
Itt találsz infókat az egyes vonalakon közlekedő vonatok sebességéről, pl.
Árakról már nyilatkoztak előttem.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
hol?
vegyük sorba a működő, nem tesztvonalakat:
Shanghai Transrapid: akár 431et is elérheti a csúcssebesség, de az átlag 250, és kemény 30 km a pálya
Linimo: 9km hosszú, sebességet nem írnak, de nem hiszem, hogy nagyon lehet gyorsulgatni ezen a távon, főleg, hogy van 9 megállóhely
ezzel ki is merült a nem-tesztjelleggel üzemeltetett maglev-vonalak listája. ha annyira hűde, meg hűha, meg nagyon frankó, akkor miért inkább sima sínen közlekedő gyorsvonatokat építenek, (Shinkansen, TGV, ICE, stb...)?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
A linimo max sebessége 100 kph. De kifejezetten alacsony sebességre építették, mondhatni metró/elővárosi vasút helyett, és nem übermájer sebességrekorderként. És még így is voltak gondok vele.
A német linken a költségeiről is írnak kicsit.
2009. március 8.-án 0.00 órakor a fórum használatát befejeztem.
5-10k között van egy 100 megás. 1 gigás 10-20k körül van. Ha nem engedi el a szolgáltató, akkor a telepítési költség 50k az optikai kábelhez. Az adsl természetesen csak akkor jó, ha nem elérhető az optikai. Nagyjából ugyanannyiba kerülnek a támogatás miatt. Minden jenben van. [link] A sebesség tesztek.
30Km-re számoltak átlagot... amit 8perc alatt megtesz. Még szép h nem lesz magas az átlagsebessége.
TGV-nél meg 100-200Kmre nézted, ahol az út 99%a egyenes a városon kívül. (Átlagot szépen megdobja ez a szakasz...)
TGV-nél miért nem nézzük a városi szakszokat? Úgy messsze nem jönne ki ilyen szép átlagsebesség.
ÁR:
Előtted linkelték: messze nem olyan vészes. Akinek TGV-rendszer kiépítésre van kerete, annak valószínűleg maglevre is lenne.
Még írtam azokat a költségeket, amik a hagyományos gyorsvonatnál vannak. pl: karbantartás (menniyre lehet költséges az, h a javítóműhelyben ellenőrzik, és nem utasokat szállít), felsővezeték ellenőrzés, szakadás , stb... lehetne még sorolni.
#34
"ezzel ki is merült a nem-tesztjelleggel üzemeltetett maglev-vonalak listája. ha annyira hűde, meg hűha, meg nagyon frankó, akkor miért inkább sima sínen közlekedő gyorsvonatokat építenek, (Shinkansen, TGV, ICE, stb...)?"
Sok oka lehet. pl.: Félek a befektetők az újtól. (ez mindenhol érvényes) Hagyományos vonat eldöcöghet régi sineken is.(Maglev pl új szakaszokra lehetne építeni.) Még kiforratlan technológia (de működőképes, nagyon is !!!! de ezért is csináltak csak kis szakszt először)
[ Szerkesztve ]
Ugyanezek a maglevnél is előjönnek, különösen, h egy széleskörben nem használt techről beszélünk. Kíváncsi leszek, h ha tényleg elkezdik ezt a 200 kilométeres kínai maglevet, akkor a végső számla hol fog állni.
2009. március 8.-án 0.00 órakor a fórum használatát befejeztem.
Nyilván el kell terjednie, annélkül nem ér semmit. (Remélhetőleg el is fog....)
De ha már szélesebb körben használják akkor gyakorlatilag 0 karbantartást igényel.
Egy gyorsvonatnál meg egyre több/hosszabb átvizsgálást, minnél gyorsabb a vonat.
30Km-es szakaszt is összehozták a kínaiak olcsóbban a tervezettnél. (Persze Kína nem Magyarország. )
Ja, különösen úgy, h állítólag már koppintva van a Transrapid techje. Egy Ausztriában IT-sként dolgozó rokonom volt Sanghajban egy a cégük által fejlesztett beléptető rendszer telepítése miatt egy stadionban, mely rendszer egy évvel később már koppintva volt a kínaiak részéről. Akkor jött szóba, h never mind, a Transrapidot is javában koppintják már.
[ Szerkesztve ]
2009. március 8.-án 0.00 órakor a fórum használatát befejeztem.