Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) gamek!ller


gamek!ller
senior tag

Azon gondolkozom, mi lenne ha kevesebb lenne az adó, kevesebbet keresne az állam minden egyes literen.. Akkor.. Nem kéne emelni.. Szééép álmok... :D

(#2) kenwood3 válasza gamek!ller (#1) üzenetére


kenwood3
őstag

én így is nyerek tankonként 6-10k között, csak kiugrok Ukránba ami kb 25-30km tőlem....asszem utoljára ott 225ft volt 1liter benzin

[ Szerkesztve ]

Mi az az ekezet dragasag??

(#3) adyz.


adyz.
aktív tag

elmennek a jo budos pics*ba :(((

hogy fogok en igy tankolni a zsiguliba? :O

(#4) McKane válasza adyz. (#3) üzenetére


McKane
senior tag

a Zsigulinak kivágod az alját, és lesz Frédi-mobil :C

(#5) k. válasza McKane (#4) üzenetére


k.
őstag

Kirohad az magától ;]

Tudom, hogy adyz most hozza helyre, és patent lesz, de nem birtam kihagyni :D

(#6) <NewL> válasza adyz. (#3) üzenetére


<NewL>
addikt

rakni kell bele egy ezres suzuki motort:D

There's an app for that

(#7) adyz.


adyz.
aktív tag

jovan, kotozkodjetek csak :D

de majd ha keszen lesz es rini fogtok, hogy csak egy korre, naaaaa...na majd akkor leszek en kotsog ;] :DDD

(#8) feka007 válasza adyz. (#3) üzenetére


feka007
nagyúr

Többet ér amit tankolsz bele, mint a gép. :)

(#9) McKane válasza adyz. (#7) üzenetére


McKane
senior tag

mondtam én azt hogy: fúj zsiguli,majd összeroskad, vagy: mi az a zsiguli?
:U :))

(#10) adyz. válasza McKane (#9) üzenetére


adyz.
aktív tag

jo, te nem mondtad :DDD :))

feka007: en nem gepet veszek tobb szazezerert, hanem tankolok, kinek mi :D

[ Szerkesztve ]

(#11) sith7 válasza kenwood3 (#2) üzenetére


sith7
nagyúr

küldj pár litert e - mail - ben , aztán utalom az árát :DDD

(#12) Lenry


Lenry
félisten

nem kötelező autózni...

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#13) #51736960 válasza Lenry (#12) üzenetére


#51736960
törölt tag

ez a post "no comment" kategória :)

[ Szerkesztve ]

(#14) ferensz válasza #51736960 (#13) üzenetére


ferensz
senior tag

Pedig egyet kell, hogy értsek vele. Nincs autóm, még is minden nap eljutok a 70 km-re lévő egyetemre, meg hazafele is. Még sosem volt olyan, hogy ne jutottam volna valahova el.

Persze akinek a munkaeszköze, azt megértem.

"jah, mert a többi nyelvben a for nem for, hanem kapswagenschmetterling"

(#15) kenwood3 válasza sith7 (#11) üzenetére


kenwood3
őstag

csak előre utalás esetén tudom küldeni :DDD

Mi az az ekezet dragasag??

(#16) Lenry válasza #51736960 (#13) üzenetére


Lenry
félisten

miért? kötelező? akinek ez a munkája, annak majd a cég kifizeti. akinek meg nem, annak ott a busz/vonat/bicikli/láb. lehet válogatni.

nincs autóm, nem is tudok vezetni, és bármily furcsán is hangzik, szükségem sincs rá, de gondolom engem szereltek össze fordítva.

mod: és mielőtt valaki ezzel jönne (mert tudom, hogy fog) annak leszögezem, hogy most a személyi, civil autózásokról beszélek, és nem mentőkről, meg áruszállításról meg anyám kínjáról.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#17) ^Clown


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Ha a Közel-Keleten, vagy Észak-Afrikában valaki elfingja magát, már emelkedik az ár. Az összes tőzsdespekulánsnak LMPVS-t!

A belpolitikai válságban lévő országok a világ termelésének 5,5%-át adják...

Igen, autózni nem kötelező - enni viszont kell, az élelmiszer árában meg vastagon ott van a benzin-ár, ne felejtsétek el.

(#18) moha21 válasza Lenry (#16) üzenetére


moha21
addikt

Fateromnak nem fizeti ki senki és a munkaeszköze elég rendesen. Buszon nehéz szállítani szerszámokat.

De amúgy nagy arányban szerintem is luxus az autókázás. Van jogsim mégis inkább ha tehetem bicikli/ vonat.

[ Szerkesztve ]

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#19) Lenry válasza moha21 (#18) üzenetére


Lenry
félisten

akkor gondolom vagy egyéni vállalkozó, és belekalkulálja az árakba, vagy ideje ráborítani a főnökre az asztalt.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#20) #51736960 válasza ferensz (#14) üzenetére


#51736960
törölt tag

ebben egyetértek, amíg nem volt kocsim, én is mindenhova eljutottam, nem ez a probléma.

az a helyzet, hogy tini koromban még nem volt gáz a sárga buszon zötykölődni, stoppolni, bőrig ázni a vonatra várva, vagy úgy elmenni randizni, hogy a buszon "kísértem haza" a lányt :)

viszont így felnőttként már nagyon nem szívesen élném át újra ezeket a dolgokat, főleg ha valakinek kisgyereke van, egyszerűen kell az autó, na :)

szerk: Lenry, ez neked is ment...

[ Szerkesztve ]

(#21) Lenry válasza #51736960 (#20) üzenetére


Lenry
félisten

nem, nem kell. hiába menő az autó, és gáz a busz, ha sírtok, hogy nem bírjátok megfizetni, akkor minek erőltetni?

anyáméknak is voltam kisgyereke, meg öcsém is az volt, mégse haltunk bele a buszozásba, mert autóra nem volt pénzünk.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#22) moha21 válasza Lenry (#19) üzenetére


moha21
addikt

Szobrász-restaurátor és minden szart örököl amit egy vállalkozónak csinálni kell viszont az előnyeit meg nem élvezi. " Szellemi szabadfoglalkozású" Belekalkulálja amúgy persze mást nem tud tenni. Csak azért említem, mert ő is szeret mozogni stb.. mégis sokat autózik. Amúgy meg vicc kocsival annyiba kerül eljutni valahova, mint vonattal....

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#23) dízelracer válasza <NewL> (#6) üzenetére


dízelracer
senior tag

Inkább a halál mint a szégyen... Zsigulátorba buzuki motor... :( :P

(#24) Lenry válasza moha21 (#22) üzenetére


Lenry
félisten

persze, az más kérdés, hogy tömegközlekedni sem a legolcsóbb dolog, de ha csak úgy utazol, (tehát nem szállítasz semmit sehova) akkor még mindig olcsóbb, mint autót fenntartani.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#25) Alexios válasza Lenry (#21) üzenetére


Alexios
veterán

Mondjuk nem is ez feltétlenül a baj az üzemanyag ár emeléssel, hanem mivel a tömegközlekedési eszközök egy részi is ezzel megy, így idővel az is drágulni fog, nem is beszélve sokminden másról, mert ugye a kamionok se vízzel mennek.

(#26) j.bravo válasza #51736960 (#20) üzenetére


j.bravo
addikt

Nekem sincs autóm (csak a barátnőmnek :D), és általában nem is hiányzik. De tény hogy ha van gyerek, akkor hasznos tud lenni (azért persze nem nélkülözhetetlen).
A munkába járást illetőleg mondjuk nem nyernék semmit ha autóval járnék: Pesterzsébetről Angyalföldre még mindig a metró a leggyorsabb; az Üllői+Hungária útvonal autóval tovább tartana. Mondjuk ha a metróig lehetne autózni, a metrónál olcsó és biztonságos P+R parkolóban hagyni (van ilyen?), az nem lenne rossz, de ugye...

Randin a hölgyért menni, hazavinni stb. valóban - sajnos - kezd hallgatólagos elvárás lenni az autó sok hölgy részéről.
Van olyan haver, aki ezt taxival oldja meg. Azt mondja - és lehet benne valami, bár nem számoltam ki - hogy bár drága a taxi, még mindig nem kerül többe, mint fenntartani egy autót csak a csajozással összefüggő fuvarokra. (Lévén ezek alkalmi kiadások, míg az autó akkor is pénzbe kerül ha csak áll).

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#27) dízelracer válasza Lenry (#24) üzenetére


dízelracer
senior tag

Olcsóbb a közösségi közlekedés ez tény DE: lassú, szűkös, kényelmetlen, időhöz vagy kötve, télen fázol, nyáron megsülsz. Ha innen közelítjük meg a dolgot már nem is akkora luxus autót tartani.

(#28) #51736960 válasza Lenry (#21) üzenetére


#51736960
törölt tag

nézd, én értem, hogy mit akarsz mondani, de szerintem ez egyszerű választás kérdése. amíg valakinek megér egy liter benya 370 forintot, addig az az ember tankolni és autózni fog.
ha valaki úgy dönt, hogy inkább nyaralásra, vagy egy új tévére gyűjt, az nem fog autózni.
ennyi :)

a benzin ára miatt pedig azért sírunk, mert KIBASZOTTUL drága :)

(#29) D1Rect válasza Lenry (#12) üzenetére


D1Rect
félisten

Remélem te is eljutsz odáig, hogy drágább legyen az időd mint a benzin. ;)

A bad news, hogy kb. mindent amit használunk valahogy elkerül ide. A szállítási költségek is emelkedni fognak => minden drágább lesz.

(#27) dízelracer: Nem olcsóbb. Mindent belevéve sem.

[ Szerkesztve ]

(#30) ^Clown válasza j.bravo (#26) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

K.rvát tartani meg olcsóbb egy barátnőnél :D

(#31) D1Rect válasza ^Clown (#30) üzenetére


D1Rect
félisten

Ez igaz, de ár/érték arányban még mindig a barátnő a jobb. ;)

(#32) Lenry válasza D1Rect (#29) üzenetére


Lenry
félisten

Megint keverednek a dolgok
Akinek drága az ideje, annak azért az, mert pénze van belöle, annak nem kiadás az autó meg a benzin, hanem befektetés. Ahogy azt már elmondtam: az egyéni, "civil" autózásról beszélek, ahol továbbra is fenntartom, hogy sokkal inkább luxus a személyautó, mint szükséglet.

Miért nem olcsóbb a tömegközlekedés? Ezt magyarázd el kérlek.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#33) D1Rect válasza Lenry (#32) üzenetére


D1Rect
félisten

Akkor sétakocsikázni nem kötelező. Ezzel kiegyezhetünk. ;)

2 főnél már nem éri meg, sem a helyi sem a helyközi közlekedés.
4-5 főnél meg bele se merek gondolni.

(#34) dízelracer válasza D1Rect (#29) üzenetére


dízelracer
senior tag

Nézőpont kérdése. Budapesten olcsóbb tömegközlekedni.

(#35) Lenry válasza D1Rect (#33) üzenetére


Lenry
félisten

szerintem megéri. aki sokat utazik, annak lehet, hogy nem, de az megint csak nem sétakocsikázik, hanem dolga van. aki keveset utazik (kirándul, látogatóba megy, stb) annak olcsóbb egyszer kifizetni az egész családnak a vonatjegyet, mint fenntartani egy autót, amit minden bizonnyal csak a környéken járat, ahová akár tömegközlekedhetne is.

de számszerűsítsünk (lehet, hogy a végén nem is lesz igazam :DDD ) : vegyünk példának engem, szegedit, aki mondjuk 3-4 hetente hazautazik a szüleihez, hétvégéit a barátnőjénél tölti, egyébként meg csak Szegeden belül mozog.
egy év alatt:
havi egyszeri hazautazás, 95 km-re, oda-vissza: 12x2x1650 = 39600
heti egy barátnő, oda-vissza, 35 km-re: 52x2x640 = 66560
Szeged, helyi, összvonalas havibérlet: 12x6200 = 74400 (de ezt a munkahelyem 100%-ban téríti)
összesen tömegközlekedésre 180.560 Ft-om menne el, ha a bérletemet is én venném, így 106.160.
ennyiből nem tartanék fönn egy autót.

egy átlag nagyvárosi ennél többet nem közlekedik önszántából, aki kisebb településen él, az esetleg, mert mondjuk ügyeket kell intéznie, de ugye ez sem rendszeres dolog.

fogalmam sincs, mennyibe kerül egy autó egy évben, de hogy 100.000-nél többet költesz rá, arra azért mernék fogadni :)
ha két fővel számoljuk a fentieket, akkor kétszer ennyi, de valószínűleg még ekkor is olcsóbb, mint az autó

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#36) moha21 válasza Lenry (#24) üzenetére


moha21
addikt

Hát figy tőlünk a felnőtt jegy 2. osztályra és nem IC-re 3.900 Ft. Ha még BKV-t is számolsz akkor elég no komment a dolog sajna. Ha már 3-an vagyunk 1 kocsira akkor megyünk kocsival, mert jobban megéri. 3 x 3 900 = 11 700 es ebben sincs BKV Ebből lehet venni most : 360 Ft-os áron 32,5 liter benzint. És ez csak az odaút !
A return 3 embernek nyilván a duplája, tehát 65 liter benzint tankolnál belőle.
Abból azért marad még 400 km-er után is ( oda-vissza táv ).

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#37) 14adam válasza moha21 (#36) üzenetére


14adam
addikt

+ nem vagy időhöz kötve és annyi csomagot vihetsz amennyi elfér az autóba

(#38) cskamacska válasza Lenry (#16) üzenetére


cskamacska
addikt

Nem tudom, téged egyszer megrontott egy csapat kocaautós, hogy ennyire gyűlölöd a személygépkocsival való közlekedést? :P

Ma Magyarországon normális tömegközlekedés Budapesten van viszonylag elviselhető árakkal, és nagyjából ennyi. Rendszeresen használt vonat/Volán simán van olyan drága, ha nem drágább, mint a kocsi, cserébe késik/kiesik, hülye időpontokban közlekedik, és nagyon sok esetben egyszerűen nem alternatíva, mert el sem visz oda ahova kellene.
Szegediként a helyi tömegközlekedéssel lehet nagyon jól elvagy, de pár faluval arrébb, ahol Volánbusz is csak naponta kétszer jár, lehet másként gondolnák ezt. :U

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#39) samfishR válasza Lenry (#35) üzenetére


samfishR
senior tag

ne legyünk már ilyen szűk látókörűek.. az üzemanyag áremelés korántsem csak azokat érinti, akiknek van ótója osztán elmegy tankolni a molra. a tömegközlekedési eszközök mivel mennek? (kivéve villamos+troli) ők még 240ér tankolnak? nem hiszem. valamiből ki kell fizetni nekik is a megemelkedett üzemanyagárakat, ígyhát jegy+bérletárat emelnek. idővel. persze, a tömegközlekedés még így is jóval olcsóbb, én is naponta 3órát utazok buszon, mert mi sem tehetjük meg, hogy autóval járkáljunk mindenhova, csak mondom, hogy nem csak az autósokat érinti a 400as üzemanyagár.

sőt, kb MINDENHEZ szükséges manapság a kőolaj közvetetten vagy közvetlenül (nyilván ebbe is bele lehet kötni, "menjél gyalog vagy bicóval"), szóval nem tartom valószínűnek, hogy csak az autósokat érinti az üzemanyag ár emelés. Téged is érint, még ha nem is olyan mértékben.

(#40) adyz.


adyz.
aktív tag

szegeny lenry mar joparszor leirta, o csak az autozgatokra ertette azt amit irt.

ertelmezo olvasas 1-es... :U

[ Szerkesztve ]

(#41) Lenry


Lenry
félisten

egyszerre válasz mindenkinek:

igen, a töm.köz is drága, hogy pontosan miért, ennek utána kellene néznem egyszer, mert érdekelne egy pontos összetétel.

az autóba pedig ne csak a benzint számoljátok, úgy versenyképes, de ha hozzászámoljuk, hogy javíttatni és karbantartani kell, adózni utána, biztosítást fizetni, és persze meg kell venni.
így máris nem olyan barátságos.

plusz megint elkanyarodtunk: akinek utaznia/vezetnie kell annak ez valamilyen módon meg fog térülni. akinek meg nem, az meg ne rinyáljon, hogy drága a benzin, mert neki nincs szüksége autóra.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#42) Jarod1


Jarod1
addikt

ez az áremelés azért qrvára érdekes mert az összes forradalmi ország olajtermelése vmi 5% tesz ki, szóval valaki nagyon keveri a szart...

(#43) sith7 válasza kenwood3 (#15) üzenetére


sith7
nagyúr

én sem gondoltam másképpen ... :R ... buborékos zacskóba rakd, nehogy megsérüljön :DDD

(#44) danih


danih
addikt

Ez van. Különösen az szopik, aki 0%-os kezdős CHF hitelre vett autót, az most a hitelt is nyögi, pluszba meg kevesebbet fog autózni (vagy alig).
Hát bukóvári, legalább lesz hely az utakon, autókázni tényleg nem kötelező.
Ellenben a szállítási költségek növekedése negatívan fog hatni az élelmiszerárakra is, ez már nagyobb gond lehet - és most különböző "pofátlansági" tényezőkről nem is beszéltem.

(#45) Lauda válasza Lenry (#16) üzenetére


Lauda
félisten

Azt is szamold bele, hogy ezzel minden emelkedni fog. Nem az a baj, hogy pista bacsi nem tud tankolni a zaporozsecbe, hanem hogy amit eszel nap mint nap, az lesz meg dragabb.

(#46) Lenry válasza Lauda (#45) üzenetére


Lenry
félisten

Ezzel tisztában vagyok én is, nem is tagadtam ezt, de nem is erröl volt szó :)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#47) Lauda válasza Lenry (#46) üzenetére


Lauda
félisten

Ok. :) A hobbyautosok, majd leteszik ha elfogy a zse, nincs mit tenni. Illetve van, csak nem mindenki teheti meg. :)

(#48) Móci


Móci
addikt

Hát, ha ez így megy tovább, akkor nem lesz autóm, az fix. :D

"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."

(#49) Lauda válasza Móci (#48) üzenetére


Lauda
félisten

Behitelezel egy ilyet:

;]

(#50) FF23


FF23
senior tag

Mintha már most is csökkent volna a forgalom, kevesebb kocsi lenne az utakon.

nah: ilyen gyér forgalom 15-20 éve volt utoljára

[ Szerkesztve ]

Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.