Hirdetés

2018. december 12., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  BLOGOUT  »  [Re:] [flymi:] Euro NCAP

Hozzászólások

(#1) TheLázs


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Szerintem nem csak. Nem régi a félátfedéses frontális teszt, ami a focusodat valószínűleg az utascellán túl is lebontaná, hiszen addig csak teljes átfedéses frontálisra fejlesztettek... Pedig ez valószerűbb körülmény, ezért is korszerűbb vizsgálat. itt egy perc öttől elég szépen látszik.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#2) .Szaki.


.Szaki.
(őstag)

Ha bizonyos rendszerek nincsenek az autóban az bizony mínusz egy csillagot jelent. Ezért is lehet az, hogy sok modell több értékeléssel rendelkezik. Ilyen pl. az új Suzuki Ignis is. Külön vannak tesztelve a kevésbé jól felszerelt modellek (GL) és a full extrások (GLX). Előbbi kevesebb csillaggal zárta a tesztet.

Épp a napokban gondolkodtam ezen egyébként, hogy ennek mi értelme van, de szerintem igazából ez már azt jelenti, hogy ha ott tartunk, hogy a vezetést támogató rendszerek hiánya ér kevesebb csillagot, akkor maga a vas rendben van, ergo mindegyik kocsiból kiszállsz a baleset után.

Egyébként számomra hosszú ideje kizárólag az IIHS tesztek a hitelesek. Ennek persze az a buktatója, hogy sok itthon kapható típust nem tesztelnek le.

Du sagst, du kannst nicht, dann willst du nicht - ganz einfach, Talent ist nur Übung und Übung macht den Meister!

(#3) quailstorm


quailstorm
(PH! félisten)

Igen, egy olyan régi autó mai teszten 1-0 csillagot kapna általában.
Origo cikk, tehát kuka, hatásvadász, hazudik (minden idők legrosszabb vs. már a cikkben van másik 0 csillagos) és szakmaiatlan is.
Oké, EuroNCAP valóban csak a 2 Fiat van egyelőre, de global NCAP programban volt már sok. India, Mexico, Dél-Afrika, itt árulnak szépségeket.

Daewoo Kalos lehet ismerős, na az most 0 csillag. Kalos 2006 [link] [link]
Még 0 csillagosak az elmúlt 2 évből:
[link] [link] [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#4) flymi válasza quailstorm (#3) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Nekem akkor sem kóser, h a vezetés segítő rendszerek hiánya mínusz csillagot ér.
Ha karambol van és törik a vas azt értékeljék mennyire lehet belőle élve kiszállni, ha már csattanás van mit számít a vez.seg. rendszer megléte? Ezt nem értem.

Üzlethelyiségből pár apróság eladó, lehetőleg egyben! Érdeklődni privátban!

(#5) dugo_ válasza flymi (#4) üzenetére


dugo_
(PH! kedvence)

Mert nem az az alapállítás, hogy csatt van.

Hanem hogy elbambulsz az enyhe ívben, rosszul számítod ki a kanyarsebességet, nem tartasz elegendő követési távolságot.

Ezek a rendszerek már a korai szakaszban beavatkoznak, a baleset bekövetkezésének esélyét, súlyosságát csökkentik.

(#6) quailstorm válasza flymi (#4) üzenetére


quailstorm
(PH! félisten)

Folyton változik az értékelés követelményrendszere, így nem összehasonlítható a korábbi évekkel.
A töréstesztet most is elvégzik, aki kíváncsi, láthatja az milyen.

+ amit dugo leírt

[ Szerkesztve ]

(#7) marositech


marositech
(senior tag)
LOGOUT blog

Amikor látsz egy töréstesztet egy adott kocsiról, mindig az évjáratot figyeld mikor tesztelték.
2005-ös PC konfigot bizos nem tesztelsz 3D Mark11 progival...

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#8) DraXoN válasza flymi (#4) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Talán segít azokon az eseteken, amikor a szomszéd sávban elalszik a sofőr, és elkezd átsodródni veled szembe a te sávodba.. a kormány rezgetés, csipogás, "talán" felébreszti az ember, bár azt nem tudom aktív beavatkozás ilyenkor van-e.
Ugyan így hasznos kiegészítő lehet ilyenkor a fáradság jelző (ha már sofőr droid "túltolja" magát). Ami a vezetési idő, időjárás és a kormánnyal kapcsolatos "input" alapján tippeli meg, hogy fárad-e a sofőr, majd ajánljon-e pihenést az autó (bár ez utóbbi lehet nem tartozik a "kötelező" felszereltség közé.. még).

Bár tény, az új EuroNCAP nagyon szigorúm, de minden tesztek van részletes adatlapja, amiből pontosan kiderül, hogy mi is gyenge egy-egy adott autó esetében. a Global NCAP is szigorúbb volt, ott is max 3 csillag járt a kiegészítő rendszerek nélkül egy autónál, erre tesz rá egy lapáttal a mostani...

De hát pont az a cél, hogy az autók biztonságosabbak legyenek.. nemsokára jönnek az autókon a külső légzsákok, elől, oldalt, hátul(?) ... a még jobban beavatkozó rendszerek amik lehet már majd vezetnek egyes esetekben inkább a "béna sofőr" helyett (mondjuk vész kikerülés).

Még 20-30 év és a sofőr is csak utas lesz, aki "manuális" módban max. 30km/órával haladhat...

De talán nem is baj ... napról napra több az olyan ember aki látom, hogy vezetés közben a telefonját nyomkodja... és ezek nem csak magukra veszélyesek, sőt..

The human head cannot turn 360 degrees... || Siemens A35 -> Siemens C55 -> Alcatel OT556 -> Flying F996 -> Nokia 5230 -> Sony Xperia P -> Sony Xperia Z1 Compact -> Lenovo K3 Note -> LG v20 || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB

(#9) Hieronymus válasza flymi (#4) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Nekem 2009-es Focuszom van A képen látható kasznival.
Ebben már van fékezés és a jármű előírt iránytartását segítő rendszer. (oldalcsúszás)
Valószínűleg ebben még nincs hibrid fémmel megerősített karosszéria.

A munkahelyemen van új Fiesta. Biztonsági szempontból hatalmas a különbség a két jármű között.
A Fiesta képes megakadályozni a sávelhagyást, ha engedélyezve van a funkció. önállóan maximalizálja a fékerőt, ha a vezető nagyobbat akar fékezni. Körben működik a parkolás segítő rendszer Hátul kamerával, ami a kormány pozíciójához képest, a jármű tolatási ívét is mutatja.
A jármű önállóan képes be- és kiparkolni. Az úttal párhuzamosan és merőlegesen is. Ez a funkció inkább dísz, mint hasznos. Nagyon "óvatos" a rendszer. Kézzel vezetve sokkal gyorsabb vagyok.

A biztonság alapja az ütközések lehetőségének elkerülése. Ha nem lehetséges az elkerülés akkor a minimalizálása. Ha bekövetkezik az ütközés, akkor a gyűrődési zónák és a szerkezeti megerősítések szerepe nő meg. A BMW-ben jártam üzemlátogatáson. Ha jól emlékszem 74km/óra sebességig, megvéd a jármű a nagyobb sérülésektől. A motor fölé tud mozogni az utastér. Ez jelentősen csökkenti az utasokra ható lassulást.

Sokan még a nagy járműtömeg biztonságot ad illúziójában élnek. A hirtelen autó elé "ugró" 100 éves fát nem érdekli a jármű tömege. Győzni fog. Ha nem frontálisan sikerül ütközni a fával, a nagy tömeg csak ront a helyzeten.

Tavaly autót kellett kellet vásárolnom. Komoly megfontolások alapján dönt8ttem az új autó vásárlása mellett.
Elegendő pénzem lett volna jó állapotú BMW vagy Mercedes megvételéhez. De az utóbbi években bekövetkezett biztonság javulás miatt az új mellett döntöttem.
A Focus még megvan tartaléknak. Ha több irányba kell elindulni a családnak, jól jön.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#10) Ghoosty válasza flymi (#4) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Azért, mert csak a köznyelv hívja töréstesztnek. Valójában ezek biztonságtechnikai tesztek, aminek csak egy része a törésteszt. Ha téged csak az érdekel, akkor mássz bele a részletekbe és a törésteszt részét hasonlítsd csak össze.

(#11) doeeg


doeeg
(senior tag)
LOGOUT blog

Azt nem értem (pedig kb. minden törésteszten ez látszik), hogy a hátul ülők (tipikusan gyerekek) védelmére (főleg frontális ütközés esetén) miért nem fordítanak nagyobb figyelmet?

https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/doeeg/index.html || "nemhoror áron" ©

(#12) flymi


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Nem tartom rossz dolognak a vezetést segítő rendszereket, meg a technikai fejlődést, de nem szeretem. Pont az élményt veszi el az autózásból. Munkába menet meg vissza haza, családdal utazva persze legyen biztonságos és jussak el a-ból b-be, de az h helyettem fékezzen, meg ne engedje eltekerni a kormányt amikor én akarom, az nekem már sok. Nem szeretnék olyan korban élni, ahol az ember már csak utas, bármennyire is legyen biztonságos. De ez csak az én véleményem, de gyanítom nem vagyok egyedül. :)

Üzlethelyiségből pár apróság eladó, lehetőleg egyben! Érdeklődni privátban!

(#13) Ghoosty válasza flymi (#12) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

"de az h helyettem fékezzen"

Ha én lettem volna a kamionos, akkor kimondottan örülnék, hogy helyettem fékezett a rendszer.
[link]
De ha te inkább elcsapnád a gyereket, csak hogy te irányíts mindenképpen, akkor is, ha a gyerek volt a hibás...

(#14) bambano


bambano
(Jómunkásember)
LOGOUT blog

a vezetéstámogató rendszerek hiánya helyett azok meglétét kellene mínusz csillaggal jutalmazni.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#15) flymi válasza Ghoosty (#13) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Telóról vagyok, de szerintem tudom melyik videó van a linken.

Üzlethelyiségből pár apróság eladó, lehetőleg egyben! Érdeklődni privátban!

(#16) Ghoosty válasza flymi (#15) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Cikket linkeltem, a cím háttérképéből látszik, hogy melyik videoról van szó. Eléggé körbejárta a világot. Egyesek szerint a sofőrnek volt jó reflexe, mert a volvó automata rendszere nem élesedik gyerek méretű objektumra, de több cikk is jelent meg, hogy a rendszer volt. De alapvetően mindegy, hogy ez a konkrét eset melyik, mert bármikor történhet velem is hasonló és nem örülnék annak, ha azzal a tudattal kell leélnem az életem, hogy megöltem egy embert, még ha ő is a hibás. (Mondjuk nincs ilyen a kocsimban, mert az én kategóriában nem elérhető.)

(#17) Hieronymus válasza bambano (#14) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"a vezetéstámogató rendszerek hiánya helyett azok meglétét kellene mínusz csillaggal jutalmazni."

Úgy van ahogy mondod.Sokkal machóbb dolog kanyarban egy jégbordán megpördülve, a közlekedési lámpa oszlopán további perdületi energiát nyerve, kitekézni a néhány átkelésre váró gyalogost.
Csak a gyáva nyulak nem hatástalanítják a biztonsági rendszereket. Hasonló helyzetben csak némi mellékzörejt hallanak, amikor a kerekkel korrigálja a haladási ívet, jármű elektronikája.
Én voltam hasonló helyzetben. nem akarok macho lenni.
Szerintem az átkelésre várakozó gyalogosok boldogabbak így.

Ha valaki szórakozásként akar autót vezetni, az menjen zárt pályára játszani. Ott legalább másban nem okoz kárt.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#18) bambano válasza Hieronymus (#17) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)
LOGOUT blog

Szerinted mi a jobb:
- vezetéstámogató rendszernek látszó objektumokkal elkényelmesíteni a vezetőt, majd amikor éles helyzetben a vezetéstámogató rendszernek látszó objektum megadja magát, akkor az elkényelmesedett vezetőre bízni a dolgokat
- egyszerűen kihagyni ezeket az ócskaságokat, és rákényszeríteni a sofőrt, hogy egyrészt ésszel vezessen, másrészt tanulja meg a vezetéshez szükséges dolgokat?

konkrét példa: tegnap elvittem szüleimnek a mikulást. kicsit elbeszélgettük az időt, háromnegyed egykor gurultam ki a szüleim lakásához közeli benzinkútról és indultam haza. két dolgot tapasztaltam:
1. az intelligens fényszóró egyáltalán nincs felkészítve arra, hogy ezekkel az autókkal néha felhajtasz autópályára, és hogy azon az autópályán más is közlekedhet. nekem speciel egyre inkább tele van a herótom azzal, hogy akárhányszor felmegyek az autópályára, mindig kiderül valami baromság, amire nem gondolt a tisztelt programozó / fejlesztő.
2. az első alkalommal, ahogy életében először mínusz fokba került a kocsi, összefagyott az elektronika kompletten, és az egész úgynevezett vezetéstámogató foscsomó testületileg egyben feldobta a talpát.

tehát a következő választási lehetőségekben tudunk megegyezni:
1. elfogadjuk, hogy a vezetéstámogató rendszerek ilyenek, ebben az esetben tartom, hogy a meglétüket negatívan kell értelmezni
2. elfogadom, ha azt állítod, hogy ezek a hulladékok nem vezetéstámogató rendszerek, még félkésznek sem tekinthetők, akkor egyrészt igaz az állításom, másrészt a véleményed majd egy távoli jövőben igazzá válhat.

tehát ha te azt állítanád, hogy egy jól működő vezetéstámogató rendszer szerinted hasznos, elfogadnám. de ezek nem azok, viszont így kárt okoznak szerintem.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#19) Hieronymus válasza bambano (#18) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Valamelyik ókori történetben egy egyiptomi hadvezért a hidak ellen harcolt.
Szerinte nagyban rontotta a morált és az edzettséget, ha nem közvetlenül a folyóban átkelni a hadseregnek.

Pontosan ezt játszod el, modern feldolgozásban.
Miért üssön el egy másik közlekedőt a jármű, ha meg lehet akadályozni?
Az über autójában ki volt kapcsolva az eredeti biztonsági rendszer. Az idióta vezető nem az útra figyelt. Ez a felállás ugye jobb!?

Komolyan kérdezem. Szerinted jobb lett volna, ha kiütök néhány gyalogost a kanyarban?
Simán összetörhettem volna az autót, közlekedési lámpát, a személyi sérüléseken túl.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#20) bambano válasza Hieronymus (#19) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)
LOGOUT blog

"Az über autójában ki volt kapcsolva az eredeti biztonsági rendszer. Az idióta vezető nem az útra figyelt.": örülök, hogy te is kezded érteni.

a nő, akit biztonsági embernek beleültettek az über autójába, arra számított, hogy az önvezető funkció működni fog, és ezért nem figyelt. az önvezető funkció nem működött az elvárt módon, aminek a következménye, hogy elgázolták a biciklit toló nőt.

ez pontosan ugyanaz, amiről én is beszélek: a sofőr számít rá (esetleg hosszú évekig), hogy működni fog a rendszer, amivel megetette a marketing, ezért egyrészt nem alakulnak ki a reflexei, amikre szüksége lenne, másrészt nem fog odafigyelni, mert bízik a lomjában. és amikor a lom megadja magát, akkor senki nem fogja vezetni az autót, jön a baleset.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#21) sanzi89 válasza bambano (#14) üzenetére


sanzi89
(PH! addikt)

Kérdés, hogy mit nevezünk vezetés támogató rendszernek. Egy ABS, vagy menetstabilizátor is ide sorolható szerintem, amit elég hülyeség lenne kihagyni... Van erre valami egzakt határ, hogy mi tartozik ebbe a kategóriába? Mert ha nincs, akkor elég erős így önmagában ez az egy mondat.
A sok modern csilli-villi cucc közül valóban nem biztos, hogy mindenre szükség van.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#22) bambano válasza sanzi89 (#21) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)
LOGOUT blog

"Kérdés, hogy mit nevezünk vezetés támogató rendszernek.": valóban, ezt lehetne pontosítani.
az abs/esp-t klasszikusan nem sorolják ide, mert már olyan autókon is van, amik 15-20 évvel a vezetéstámogatás nevű marketing rizsa megszületése előtt is piacon voltak.

adaptív tempomat, parkolássegéd, sávtartó elektronika, ilyenek.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#23) DraXoN válasza bambano (#20) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Azért tegyük hozzá, hogy átlag sofőr csak "épp hogy" vezet, nincsenek F1 pilóta reflexei és a legtöbb ember nem tudja hogy reagálja le azt ha az autó "csak" megcsúszik.
ABS nélkül az autó pl. képes gyorsabban megállni akkor, ha valaki jól tudja adagolni a féket, de ha nem akkor az ABSel a rövidebb a fékút.
Ez egy kompromisszum mivel csak kevesen képesek ténylegesen jól és megfelelően lereagálni valamit ha "baj" történik, és azt elkerülni. Ezen rendszerekkel még mindig kisebb (elvileg) a hibaesély mint nélkülük.

Pl. a biztonsági öv esetén is megvan az esély, hogy az ember nyaka nagyon megrándul (akár több heti kórházi ápolást elszenvedve), még is, nagyobb rá az esély, hogy megakadályozza, hogy az autóban ülő nekiessen a szélvédőnek, esetleg ki is essen rajta, így egy "kisebb kockázat" lesz a nagyobbal szemben.

Magam részéről szeretem ha valami egyszerű marad, de ezen rendszerek és fejlődésük "szükségszerű" ha kevesebb közlekedési balesetet akarnak.

Persze mindig megvan az esélye, hogy egy ilyen rendszerrel ellátott autó hirtelen beblokkol mert valami dzsuva menet közben bezavarja a szenzorokat (pl. bogár/kavics becsapódás "rossz helyen").. pár éve mint ha lett is volna valami erről, hogy autópályán majdnem tömegbaleset lett, mert egy nagy lepke(? vagy valami bogár) pont a szenzort letakarva csattant az autó elején...

A menet közben mobilozó/könyvet/újságot olvasó "sofőrökből" (mindet láttam már) meg nem bánnám ha csak "utassá" válnának ...

Attól függetlenül vannak ezek a vezetést oktató tréningek/kurzusok.. minden jogosítvány mellé kéne vagy 15-20 óra kötelezően belőlük...
Sőt új ismétlés mikor új autója lesz az embernek (ismerje meg)... tényleg hasznosak..

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Siemens A35 -> Siemens C55 -> Alcatel OT556 -> Flying F996 -> Nokia 5230 -> Sony Xperia P -> Sony Xperia Z1 Compact -> Lenovo K3 Note -> LG v20 || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB

(#24) bambano válasza DraXoN (#23) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)
LOGOUT blog

"ABS nélkül az autó pl. képes gyorsabban megállni akkor, ha valaki jól tudja adagolni a féket, de ha nem akkor az ABSel a rövidebb a fékút.": ez egy közismert fud. én tudok egy forgalmi helyzetet, amikor abs-sel valóban rövidebb a fékút, de ezt a sofőrök 99.9%-a nem fogja kitalálni magától. minden más esetben abs-szel *hosszabb* a fékút, mert nem arra találták ki, hogy rövidítse a fékutat (arra ugyanis a satu jobb), hanem arra, hogy fékezés közben irányítható maradjon az autó.

"Pl. a biztonsági öv esetén is megvan az esély, hogy..." igen, meg a légzsák is az esetek túlnyomó többségében jól működik és hasznos, kivéve, ha takata gyártmányú patron indokolatlanul az arcodba robbantja és ettől meghalsz. a jelenlegi vezetéssegítő rendszerek véleményem szerint pont ezen a szinten vannak, mint a világméretű visszahívásra ítélt légzsákok.

szerintem két lehetséges út van:
- vagy mindig, de valóban mindig működjön a cucc, és akkor lehet hagyni, hogy a sofőr elbutuljon
- vagy ha nem tudnak üzembiztos cuccot csinálni, akkor igenis a sofőrt képezni kell valamilyen úton-módon arra, hogy kezelje az autót vészhelyzetben.
- a jelenlegi állapot, hogy ócska rendszerek mellett hagyjuk elbutulni a sofőröket, szerintem káros.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#25) flymi válasza bambano (#22) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog (1)

adaptív tempomat, parkolássegéd, sávtartó elektronika -> Ezekre gondoltam én is. Ha valaki nem tudja tartani a gázpedált mondjuk 50-en, felvenni a forgalom ritmusát, nem tud automata parkoló nélkül párhuzamosan beparkolni vagy a saját sávjában menni az adja vissza a jogsiját és menjen tömegközlekedéssel. Ott lehet nyomkodni közben a telefont is.

Nem azt mondom, hogy egy tolatókamera rossz dolog, de mikor a gép parkol be, az nekem már túl sok.
Én autót akarok vezetni, és ha autót akarok vezetni, akkor erre koncentrálok, nem a telefont nyomkodom, vagy mit szoktak még csinálni közben. Persze lehet zenét hallgatni, beszélgetni az utastárssal, stb. Igaz ez is figyelemelterelő valamilyen szinten, de a törvény mégsem bünteti ugye. :)
Persze tegyük biztonságosabbá a közlekedést, de ne essünk át a paci másik oldalára sem. A határok feszegetése meg valóban pályára való, de egy szép napos őszi délután a dombvidéken vezetgetni is lehet élmény.

Az autó a szabadságot adta az embernek, vagyis nagyjából bármikor bárhová elmehet vele. Ennek persze ára van/volt/lesz, de próbáltuk kiküszöbölni a hátrányokat, több kevesebb sikerrel. De pont ezt a szabadságot akarjuk elvenni így magunktól, hogy csak beszállunk, megadjuk az úticélt és hátradőlünk. Nyomkodjuk a telefont, megosztunk, lájkolunk és így megyünk el egymás mellett, miközben épp maga az út lenne a lényeg. Az életünk is egy elég hasonló út, amiben nekünk kell kormányozni, senki nem teszi meg helyettünk. Jó esetben.
Lehet, hogy nonszensz, de ennyi erővel élhetnénk burokban is, a gépek majd mindent megcsinálnak helyettünk, életben tartanak bennünket.
Sajnos nem is állunk annyira messze ettől az utópiától.

Értitek miről beszélek, mire akarok rávilágítani? Nincs semmi gond, az ABS-szel, a szervokormánnyal, az ESP/EBD-vel, de ne akarjon már helyettem kormányozni.
A közlekedés egy bonyolult rendszer, tele apró hibákkal. De minden sofőrnek, bringásnak, gyalogosnak, stb. tudnia kellene, hogy felelőssége van a többi közlekedővel szemben. Az autóvezetés is képesség, amit lehet fejleszteni, tanulni. Aki meg nem érti/érzi, az tényleg menjen tömegközlekedéssel. Az a gond, hogy a sok normális közlekedő mellett mindig van néhány, aki valamilyen okból kifolyólag épp tesz a rendszerre és ebből van mindig a baj, tőlük félünk. Véletlen balesetek (ma hallottam egy jó sztorit épp) pedig mindig lesznek, akármennyire is legyen óvatos és koncentrált a vezető.

Igazából nem akartam elmenni ebbe az irányba, mert ez egy tyúk-tojás vita.
A lényeg az lett volna, hogy a passzív biztonság (törésteszt) kapjon értékelést (plusz légzsák, az nem tudom mennyire része a passzív rendszernek), az aktív biztonsági és vezetést támogató rendszerek pedig kapjanak külön értékelést, ne vegyék egy kalap alá a kettőt. Szerintem.

Üzlethelyiségből pár apróság eladó, lehetőleg egyben! Érdeklődni privátban!

(#26) Hieronymus válasza bambano (#24) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

"...hogy rövidítse a fékutat (arra ugyanis a satu jobb),"

Ezt már többször leírtad, de a helyzet nem változik.
A kerék a gördülési ellenállása magasabb, mint a csúszási ellenállás. Középiskolás mechanika tananyag.

"..hogy fékezés közben irányítható maradjon az autó."
Pontosan ez a melléktermék. Mivel Mivel a gördülési ellenállás magasabb, az oldalirányból ható erőknek is jobban képes ellenállni.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#27) bambano válasza Hieronymus (#26) üzenetére


bambano
(Jómunkásember)
LOGOUT blog

én elég jó középiskolában tanultam, de nem volt tananyag annak a mozgásnak a fékútja, ahol az abs folyton beleszól a fékerőbe. viszont tesztpályán megnéztük.
tehát legjobban az az autó lassul, amelyiknek még éppen gördül a kereke.
második legjobban a satuzott autó lassul.
harmadik az, aminek a fékjét folyton kikapcsolja az abs.

""..hogy fékezés közben irányítható maradjon az autó."Pontosan ez a melléktermék.": tévedés, ez a fő termék.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#28) DraXoN válasza bambano (#27) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

de a legtöbb ember képtelen abs nélkül úgy lassítani, hogy a kerék ne blokkoljon még be, és ha be blokkol akkor nem tudja hogy tudja "kiszabadítani" hogy újra forogjon és irányítható maradjon az autó... legalábbis ez reflexből nem jön, meg kell tanulni.
...és ezért jobb még is az abs.. azt nem kell tanulni, illetve még is, mert sokan megijednek a miatta lüktető fékpedáltól és "hangtól" ha működésbe lép és leveszik a lábukat a fékről hirtelen... de ennek ellenére "könnyebben tanulható, kezelhető".
De "Józsi bácsi" aki hétvégenként elvezet a piacig és vissza, neki nincs olyan reflexe hogy mindent kivédjen hirtelen, de átlag ember sincs mindig "készenlétben".. persze ha valaki előre készül, hogy lehet valami akkor gyorsan le tudja reagálni a dolgot, de sokszor csak "gurul" és az útvonalat is nehezen tudná utólag felidézni...

Persze "Józsi bácsinak" jó eséllyel nincs olyan autója amiben vannak ilyen biztonsági kütyük (itt most a vészfék asszisztens, holtérfigyelő, sávtartó és más ilyenekre gondolok). De ezen eszközök egyre "olcsóbbak" és kisebb kategóriájú új autókba is bekerülnek... de még vagy 20 év mire valamennyi "Józsi bácsi" féle embernek olyan autója lesz amiben lesz ilyen rendszer...

2020. valahánytól (nem tudom pontosan mikortól, de az elején) kötelező lesz minden új eladott autóba a legalább vészfék és sávtartó asszisztens...

Talán tényleg nem baj ezen rendszerek terjedése, egyre kevesebbeket érdekel a "vezetési élmény"... akit meg igen, az majd megtart valami "régi vasat" élményautónak (amíg még engedik vezetni, nekem is van ilyen "vasam").. utóbbinál az alkatrészekkel is idővel nem lesz probléma, a 3D nyomtatás javíthat majd a régi autók alkatrész ellátottsági gondjain (csak valakinek, valamikor kell csinálnia 1x egy jó sablont az adott alkatrészből)..

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Siemens A35 -> Siemens C55 -> Alcatel OT556 -> Flying F996 -> Nokia 5230 -> Sony Xperia P -> Sony Xperia Z1 Compact -> Lenovo K3 Note -> LG v20 || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB

(#29) Hieronymus válasza bambano (#27) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Ezekről tesztekről hol lehet olvasni?

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#30) MineFox54


MineFox54
(őstag)

[link]
xD

ltt van ez a napszemüveg. Ezt 2500-ért vettem. Boltban mennyi? 300, mondjuk, ezzel pont {átvertek}.

(#31) siti


siti
(senior tag)

jól elment a vita, tipikusan mint apukám, aki olyan korban szerezte a jogsit, amikor még nem volt biztonsági öv és mai napig meg van róla győződve, hogy sokkal jobb kirepülni a szélvédőn, mint bent összenyomódni, mert látott egy ilyen balesetet...
ma meg olyan autója van, ami figyelmeztet a sávelhagyásra, sőt, vissza is húzza a kormányt. Ez is jó dolog, amíg nem kátyút meg részeg biciklist kerülget az ember fáradtan, mert az autó majd szépen átmegy a kátyún, meg a bringáson...

Nekem se tetszik az önvezető autó, meg az se, hogy vezetni nem tudó emberek ülnek autóban, ezt egyik ncap se fogja megoldani.

Gyertek el az 5. BRSzK-ra Fülén :)

(#32) .Szaki. válasza siti (#31) üzenetére


.Szaki.
(őstag)

Akkor most mi a konklúzió?

A biztonsági öv becsatolásának elhagyásáért helyből büntetés jár, ezért szerintem nem jó példa. A másik pedig az, hogy egy baleset során szerintem jóval többször menti meg az életed és a balesetek borzasztó kis százalékánál lehet szerencséje az embernek azzal ha nem köti be magát.

Ezzel szemben ezek a vezetés segítő rendszerek minden nap csinálnak valami hülyeséget. Ez szerintem szimplán azért van, mert úgy tervezik őket, hogy a környezetében minden ideális. Jó idő van, tökéletes az út felülete, minden felfestés tökéletesen látszik, nincsen útfelújítás, építkezés, az autóúton csak autók vannak (mondjuk ez egy helyes feltételezés lenne ha nem szabadították volna rá az autóutakra a bicikliseket, de ez már egy másik téma) és még lehetne sorolni a körülményeket. Na ilyen viszont a valóságban nem létezik. Sok autót vezettem már, nem egy olyat, ami fel volt szerelve minden vezetést segítő automatikával, az önvezetésen kívül. Ez nem a vezetni tudó embereket segíti, hanem azt, aki teljesen analfabéta az egészhez, és többször sodorja az embert olyan szituációkba, amibe egy vezetéstámogató rendszer nélküli autóval nem kerülne.

Mondok néhány példát: A TC-on, amikor tesztelték az aktuális E-Klasse-t említette meg a tesztelő (meg nem mondom már, hogy a tesztben szerepelt írásos formában, vagy az Égéstérben lett megemlítve), hogy nagyon jó a Merci, tényleg minden szuper, csak éppen amikor ki akart kerülni egy biciklist, az autó rá rántotta a kormányt a biciklisre.

Másik példa: Pistáék tesztelték az aktuális Ford Focus-t, talán ST-Line volt, ami önmagától parkol be. Mondták, hogy milyen ügyes, meg minden, ami igaz is, tényleg pontos, szép parkolás lett a végeredmény, de amennyi idő alatt beállt, annyi idő alatt már az ügyeiket is elintézték volna és mehettek volna útjukra.

Ja, a legviccesebb Karotta tesztjében évekkel ezelőtt a C4 Cactus volt, aminek az automata parkolója egy kisebb emelkedőn szétégette a kuplungot.. :))

Újabb: Ugyanezen a Focuson be lehet állítani azt a funkciót, hogy ha lát egy sebességkorlátozó táblát az autó, akkor azonnal lelassít erre a sebességre. Tök jól hangzik, ki is próbálták, látott az autó egy táblát, le is lassított a megfelelő sebességre. Na de akkor mi ezzel a gond? Na a napokban mentem egy autóval az M1-en, amiben volt táblafelismerő rendszer, szerencsére ez nem lassít le. Ha mész kifelé, és az M1-M7 kettéválásakor az M1-est választod, és mész tovább, akkor azt látod, hogy az első lejárat elég hosszú és kint van egy tábla, ami a lejáróra vonatkozik. 80km/h. De te nem akarsz lemenni, te haladsz tovább az autópálya belső sávjában, a megengedett 130km/h-ás sebességgel. Mi történt? Az autó kiszúrta a 80-as táblát. Gondold el, hogy ha a teszten lévő Focus szúrja ki ezt a táblát mondjuk nagyobb forgalomban, mennyire lenne balesetveszélyes ha a belsőben besatuzna 80-ra?

Saját tapasztalat, hogy még egy autó sávtartó automatikája sem vette észre az építkezések, vagy útfelújítások miatti sárga tereléseket. Viszont gyakran tekintik sávnak a villamos síneket, és úthibát is és csipog, hogy elhagytam a sávot, holott az nem egy másik sáv.

Az önvezető autóknál még szintén probléma pl a 30-as övezet és az úthibák. Nem fogja kikerülni a kerék méretű kátyút és két ugyanolyan magasságú fekvőrendőrrel sem találkoztam még. Na meg az is sokkal baleset veszélyesebb szerintem, hogy olyan soha a büdös életben nem lesz, hogy egy önvezető autó bárhol el tudjon menni, ahol egy ember is el tudja vezetni. Az meg baromira nem biztató, hogy azokon a szakaszokon pedig már egy teljesen rutintalan sofőr fog átvezetni egy fene tudja hány lóerős autót.

Amik hasznos segítők: Első-hátsó parkolóradar, tolatókamera, nagy esőben/ködben a holttér figyelő a tükörben. Ezek azok, amik tényleg fontosak. A táblafelismerő is segítség, ha az autó nem szól bele. Ennyi.

Du sagst, du kannst nicht, dann willst du nicht - ganz einfach, Talent ist nur Übung und Übung macht den Meister!

(#33) Hieronymus válasza .Szaki. (#32) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Fogalmazzunk úgy, hogy a Ford vezetéssegítő rendszerei még tesztfázisban vannak. A Fiesta sikeresen beparkolt szűk helyre. A közlekedésbe visszatérés már nem sikerült neki. Lassan, de legalább bizonytalanul is, üzemel ez a rendszer. A többit is csak figyelmeztetés szintjén érdemes használni.

De ez nem jelenti azt, hogy ezek a rendszerekt használhatatlanok maradnak.
Ha egy ráfutásos baleset megelőző rendszer hibázik, legfeljebb indokolatlanul kezd el fékezni. Ez a kisebb baj. Ha a fékezést "felejtené el" a vezetőnek még be tud avatkozni. Pontosan úgy, mint a ráfutást megelőző rendszer nélküli járműben.
Ezek a rendszerek csak segítenek. még nem tudják átvállalni a vezetést.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

Útvonal

Fórumok  »  BLOGOUT  »  [Re:] [flymi:] Euro NCAP
Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.