2019. március 22., péntek

Gyorskeresés

Euro NCAP

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

LINK
Azt hittem a törésteszteket értékelik, nem pedig a vezetést segítő rendszerek meglétét...
Vagy Origo cikk és felejtsem el?
Ennyi erővel egy 14 éves is most egy csillagot kapna? Csak mert nekem 2005-ös, tehát 13 éves Focus kombim van. Szerintem az akkori töréstesztek igen jók ennél az autónál, azért mert nincs benne sávelhagyásra figyelmeztetés, ráfutás jelző, táblafigyelő, tempomat stb. még nem kéne lepontozni, semmi köze a törésteszthez. Vagy rosszul látom?

Hozzászólások

(#1) TheLázs


TheLázs
(újonc)
LOGOUT blog

Szerintem nem csak. Nem régi a félátfedéses frontális teszt, ami a focusodat valószínűleg az utascellán túl is lebontaná, hiszen addig csak teljes átfedéses frontálisra fejlesztettek... Pedig ez valószerűbb körülmény, ezért is korszerűbb vizsgálat. itt egy perc öttől elég szépen látszik.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#2) .Szaki.


.Szaki.
(őstag)
LOGOUT blog

Ha bizonyos rendszerek nincsenek az autóban az bizony mínusz egy csillagot jelent. Ezért is lehet az, hogy sok modell több értékeléssel rendelkezik. Ilyen pl. az új Suzuki Ignis is. Külön vannak tesztelve a kevésbé jól felszerelt modellek (GL) és a full extrások (GLX). Előbbi kevesebb csillaggal zárta a tesztet.

Épp a napokban gondolkodtam ezen egyébként, hogy ennek mi értelme van, de szerintem igazából ez már azt jelenti, hogy ha ott tartunk, hogy a vezetést támogató rendszerek hiánya ér kevesebb csillagot, akkor maga a vas rendben van, ergo mindegyik kocsiból kiszállsz a baleset után.

Egyébként számomra hosszú ideje kizárólag az IIHS tesztek a hitelesek. Ennek persze az a buktatója, hogy sok itthon kapható típust nem tesztelnek le.

(#3) quailstorm


quailstorm
(PH! félisten)

Igen, egy olyan régi autó mai teszten 1-0 csillagot kapna általában.
Origo cikk, tehát kuka, hatásvadász, hazudik (minden idők legrosszabb vs. már a cikkben van másik 0 csillagos) és szakmaiatlan is.
Oké, EuroNCAP valóban csak a 2 Fiat van egyelőre, de global NCAP programban volt már sok. India, Mexico, Dél-Afrika, itt árulnak szépségeket.

Daewoo Kalos lehet ismerős, na az most 0 csillag. Kalos 2006 [link] [link]
Még 0 csillagosak az elmúlt 2 évből:
[link] [link] [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#4) flymi válasza quailstorm (#3) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog

Nekem akkor sem kóser, h a vezetés segítő rendszerek hiánya mínusz csillagot ér.
Ha karambol van és törik a vas azt értékeljék mennyire lehet belőle élve kiszállni, ha már csattanás van mit számít a vez.seg. rendszer megléte? Ezt nem értem.

Vadiúj 120L villanybojler eladó! /// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A)

(#5) dugo_ válasza flymi (#4) üzenetére


dugo_
(PH! kedvence)

Mert nem az az alapállítás, hogy csatt van.

Hanem hogy elbambulsz az enyhe ívben, rosszul számítod ki a kanyarsebességet, nem tartasz elegendő követési távolságot.

Ezek a rendszerek már a korai szakaszban beavatkoznak, a baleset bekövetkezésének esélyét, súlyosságát csökkentik.

(#6) quailstorm válasza flymi (#4) üzenetére


quailstorm
(PH! félisten)

Folyton változik az értékelés követelményrendszere, így nem összehasonlítható a korábbi évekkel.
A töréstesztet most is elvégzik, aki kíváncsi, láthatja az milyen.

+ amit dugo leírt

[ Szerkesztve ]

(#7) marositech


marositech
(senior tag)

Amikor látsz egy töréstesztet egy adott kocsiról, mindig az évjáratot figyeld mikor tesztelték.
2005-ös PC konfigot bizos nem tesztelsz 3D Mark11 progival...

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#8) DraXoN válasza flymi (#4) üzenetére


DraXoN
(őstag)

Talán segít azokon az eseteken, amikor a szomszéd sávban elalszik a sofőr, és elkezd átsodródni veled szembe a te sávodba.. a kormány rezgetés, csipogás, "talán" felébreszti az ember, bár azt nem tudom aktív beavatkozás ilyenkor van-e.
Ugyan így hasznos kiegészítő lehet ilyenkor a fáradság jelző (ha már sofőr droid "túltolja" magát). Ami a vezetési idő, időjárás és a kormánnyal kapcsolatos "input" alapján tippeli meg, hogy fárad-e a sofőr, majd ajánljon-e pihenést az autó (bár ez utóbbi lehet nem tartozik a "kötelező" felszereltség közé.. még).

Bár tény, az új EuroNCAP nagyon szigorúm, de minden tesztek van részletes adatlapja, amiből pontosan kiderül, hogy mi is gyenge egy-egy adott autó esetében. a Global NCAP is szigorúbb volt, ott is max 3 csillag járt a kiegészítő rendszerek nélkül egy autónál, erre tesz rá egy lapáttal a mostani...

De hát pont az a cél, hogy az autók biztonságosabbak legyenek.. nemsokára jönnek az autókon a külső légzsákok, elől, oldalt, hátul(?) ... a még jobban beavatkozó rendszerek amik lehet már majd vezetnek egyes esetekben inkább a "béna sofőr" helyett (mondjuk vész kikerülés).

Még 20-30 év és a sofőr is csak utas lesz, aki "manuális" módban max. 30km/órával haladhat...

De talán nem is baj ... napról napra több az olyan ember aki látom, hogy vezetés közben a telefonját nyomkodja... és ezek nem csak magukra veszélyesek, sőt..

The human head cannot turn 360 degrees... || Siemens A35 -> Siemens C55 -> Alcatel OT556 -> Flying F996 -> Nokia 5230 -> Sony Xperia P -> Sony Xperia Z1 Compact -> Lenovo K3 Note -> LG v20 || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB

(#9) Hieronymus válasza flymi (#4) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Nekem 2009-es Focuszom van A képen látható kasznival.
Ebben már van fékezés és a jármű előírt iránytartását segítő rendszer. (oldalcsúszás)
Valószínűleg ebben még nincs hibrid fémmel megerősített karosszéria.

A munkahelyemen van új Fiesta. Biztonsági szempontból hatalmas a különbség a két jármű között.
A Fiesta képes megakadályozni a sávelhagyást, ha engedélyezve van a funkció. önállóan maximalizálja a fékerőt, ha a vezető nagyobbat akar fékezni. Körben működik a parkolás segítő rendszer Hátul kamerával, ami a kormány pozíciójához képest, a jármű tolatási ívét is mutatja.
A jármű önállóan képes be- és kiparkolni. Az úttal párhuzamosan és merőlegesen is. Ez a funkció inkább dísz, mint hasznos. Nagyon "óvatos" a rendszer. Kézzel vezetve sokkal gyorsabb vagyok.

A biztonság alapja az ütközések lehetőségének elkerülése. Ha nem lehetséges az elkerülés akkor a minimalizálása. Ha bekövetkezik az ütközés, akkor a gyűrődési zónák és a szerkezeti megerősítések szerepe nő meg. A BMW-ben jártam üzemlátogatáson. Ha jól emlékszem 74km/óra sebességig, megvéd a jármű a nagyobb sérülésektől. A motor fölé tud mozogni az utastér. Ez jelentősen csökkenti az utasokra ható lassulást.

Sokan még a nagy járműtömeg biztonságot ad illúziójában élnek. A hirtelen autó elé "ugró" 100 éves fát nem érdekli a jármű tömege. Győzni fog. Ha nem frontálisan sikerül ütközni a fával, a nagy tömeg csak ront a helyzeten.

Tavaly autót kellett kellet vásárolnom. Komoly megfontolások alapján dönt8ttem az új autó vásárlása mellett.
Elegendő pénzem lett volna jó állapotú BMW vagy Mercedes megvételéhez. De az utóbbi években bekövetkezett biztonság javulás miatt az új mellett döntöttem.
A Focus még megvan tartaléknak. Ha több irányba kell elindulni a családnak, jól jön.

Nincs

(#10) Ghoosty válasza flymi (#4) üzenetére


Ghoosty
(őstag)

Azért, mert csak a köznyelv hívja töréstesztnek. Valójában ezek biztonságtechnikai tesztek, aminek csak egy része a törésteszt. Ha téged csak az érdekel, akkor mássz bele a részletekbe és a törésteszt részét hasonlítsd csak össze.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.