Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  BLOGOUT  »  [Re:] [flymi:] Euro NCAP

Hozzászólások

(#8) DraXoN válasza flymi (#4) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Talán segít azokon az eseteken, amikor a szomszéd sávban elalszik a sofőr, és elkezd átsodródni veled szembe a te sávodba.. a kormány rezgetés, csipogás, "talán" felébreszti az ember, bár azt nem tudom aktív beavatkozás ilyenkor van-e.
Ugyan így hasznos kiegészítő lehet ilyenkor a fáradság jelző (ha már sofőr droid "túltolja" magát). Ami a vezetési idő, időjárás és a kormánnyal kapcsolatos "input" alapján tippeli meg, hogy fárad-e a sofőr, majd ajánljon-e pihenést az autó (bár ez utóbbi lehet nem tartozik a "kötelező" felszereltség közé.. még).

Bár tény, az új EuroNCAP nagyon szigorúm, de minden tesztek van részletes adatlapja, amiből pontosan kiderül, hogy mi is gyenge egy-egy adott autó esetében. a Global NCAP is szigorúbb volt, ott is max 3 csillag járt a kiegészítő rendszerek nélkül egy autónál, erre tesz rá egy lapáttal a mostani...

De hát pont az a cél, hogy az autók biztonságosabbak legyenek.. nemsokára jönnek az autókon a külső légzsákok, elől, oldalt, hátul(?) ... a még jobban beavatkozó rendszerek amik lehet már majd vezetnek egyes esetekben inkább a "béna sofőr" helyett (mondjuk vész kikerülés).

Még 20-30 év és a sofőr is csak utas lesz, aki "manuális" módban max. 30km/órával haladhat...

De talán nem is baj ... napról napra több az olyan ember aki látom, hogy vezetés közben a telefonját nyomkodja... és ezek nem csak magukra veszélyesek, sőt..

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Útvonal

Fórumok  »  BLOGOUT  »  [Re:] [flymi:] Euro NCAP
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.