Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) MongolZ


MongolZ
addikt

Az nV csak behozza a "hátrányát"... Kár, hogy aki tényleg VR-ezni szeretne, az cserélheti a kártyáját.

(#2) Daywalker válasza MongolZ (#1) üzenetére


Daywalker
addikt

Véletlenül ment ki a hír, így ha valaki nem találja, az nem bug, hanem feature, estefelé kikerül. :R

[ Szerkesztve ]

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#3) jani04 válasza MongolZ (#1) üzenetére


jani04
aktív tag

Meg is lesz az ára.:)

(#4) nonsen5e


nonsen5e
addikt

"optimalizálási stratégia a lehető legjobb a Pascal számára, az a lehető legrosszabb opció a Maxwellnek. "

"Éppen ezért továbbra is alkalmazni kell különböző, rendkívül a specifikus optimalizálásokat a régebbi architektúrákra."

Éppen ezért továbbra is alkalmazni kellENE..., de az Nvidia üzleti stratégiáját ismerve nem fognak alkalmazni.
Nekem ebből egyszerűen az jön le, hogy a Maxwell még inkább szenvedni fog a Pascal kijövetele után, mint most a Kepler. A Pascal mellett még csak szándékos lassítással sem kell majd törődniük, a Maxwell kötelező gyengítését megoldja majd a Pascal-ra való optimalizáció.

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#5) #85552128 válasza nonsen5e (#4) üzenetére


#85552128
törölt tag

"a Maxwell kötelező gyengítését megoldja majd a Pascal-ra való optimalizáció."

Két teljesen eltérő architektúrára külön kell optimalizálni - shocking ... ;]
Nem azért sírtak a fejlesztők, hogy low-level api kell nekik, hogy jobb hozzáférésük legyen a HW-hez ? Na ez most adott (lesz), belehet építeni az engine-be jó előre a Maxwell optimalizációkat ha el is szeretnék adni a terméküket... A Pascal legalább a jövő év közepéig úgysem jön ki, az optimalizáció meg mostantól teljes mértékben a fejlesztőn múlik (majd lehet visszasírjuk még a csodadrivereket...).

A Kepler meg köszöni szépen jól van a hoaxok ellenére is.

[ Szerkesztve ]

(#6) Yllgrim


Yllgrim
őstag

Mire kijonnek a VR szemuvegek NVidia is kiad hozza egy kartyat, lehet hogy ok megiscsak jol tudnak idoziteni es pont idoben odaerni kaszalni. Szep kis evunk lesz jovore, lehet elkezdeni sporolni.

Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

(#7) zzola válasza Yllgrim (#6) üzenetére


zzola
félisten

Spórolni? Na ja, megkérik majd az árát biztosan!

(#8) Tyrel


Tyrel
őstag

Nem arról volt szó hogy a Pascal csak a csúcskártyán lesz, a középkategóriában ill. a termékskála nagyján pedig marad egy picikét feltupírozott Maxwell?... Nekik akkor ez így nagyon nem lesz jó... :U

Turenkarn

(#9) Abu85 válasza Tyrel (#8) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Jelenleg úgy néz ki, hogy a GP100 lesz a csúcs, de abban nem lesz rasztermotor, illetve textúrázó. Olyasmi lesz, mint a GK210. A GP104-ben lesz grafikára is alkalmas rész, és lesz még GP106 is. A többi területen marad a Maxwell.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#10) #85552128 válasza Abu85 (#9) üzenetére


#85552128
törölt tag

Volt valami GP102-es spekuláció is a napokban.

Szerk.: Meg is van: [link] Monjduk itt már GV100 is szerepel...

[ Szerkesztve ]

(#11) Abu85 válasza #85552128 (#10) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem hallottam még róla. De nyilván a 2017-es tervekben szerepelhet ilyen.

A Voltának nem GV100 lesz a kódneve. Meg ez eleve 2018-as fejlesztés. Felesleges vele foglalkozni termékek szintjén.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) Televan74 válasza #85552128 (#10) üzenetére


Televan74
nagyúr

Olyan érzésem van mint ha GP104 lesz a 980 utódja, és ha nem lesz elég a GP102(Ti) követi.

Ettől függetlenül tetszik hogy minden szinten lesz Pascal.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#14) Menthirist


Menthirist
veterán

Nem baj, régen vették a tulajok már 900-as kártyákat. ideje cserélni.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#15) Ragnar_


Ragnar_
addikt

Én arra lennék még kíváncsi, hogy VR seten menni fog-e a sima 3Dvision. A sima sterteo 3D a mozgásérzékelés nélkül.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#16) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Kíváncsi leszek a teljesítmény / fogyasztás arányára.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#17) balint107


balint107
aktív tag

Nagyon várom már.. A kötelező fejlődést biztosan hozza majd, és sokkal előnyösebb lesz, mint most újonan egy 980 vagy 980Ti a 970 után.

(#18) MongolZ válasza lezso6 (#16) üzenetére


MongolZ
addikt

Na igen, erre én is.

(#19) Hiftu


Hiftu
senior tag

Milyen technikai előnye marad a Radeonnak?
Érdemes lesz a Pascal ellenében Radeon-t választani?

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#20) Televan74 válasza Hiftu (#19) üzenetére


Televan74
nagyúr

Ha az NV mindent jól csinál,akkor talán az utolsó konkurens terméket látjuk majd az AMD -nél.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#21) Abu85 válasza #32839680 (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezt ennyi adatból nem lehet megállapítani. Viszont a stateless compute felépítéséhez leginkább a nulláról kell dolgozni, de a Pascal az inkább továbbfejlesztésnek néz ki. Szóval valószínűleg lesz compute állapot, valamivel összekötve.

(#19) Hiftu: Ezt azért nehéz megmondani, mert nem tudni, hogy a GCN4 mit tud majd. Technikailag a GCN3 a Maxwell előtt jár shader concurrency-ben, QoS-ben, jobb preemptív üzemmódváltásban, korlát nélküli mixelt wavefront illesztésben és cache dizájnban. Szóval ezeket kell ledolgozni a Pascalban. A jobb preemptív üzemmódváltás, a shader concurrency és a korlát nélküli mixelt wavefront illesztés az eddigi adatok szerint adott lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Whysperer válasza Televan74 (#20) üzenetére


Whysperer
addikt

Mint User remélem nem igazolódik be a jóslatod. mert nekem mindegy ,hogy NV vagy Ati ,de Én nem fogok még többet fizetni az így is horror árú VGA-ért

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#23) VTom


VTom
veterán

Nem nagyon lövök a témához ilyen mélységekben, de ez egy átlag usernek mit fog jelenteni?

A DX12-es játékok megjelenésével lehet kukázni a 900-as szériát, ami DX12 ready? Vagy ennyire nem lesz gáz a helyzet?

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#24) Bici válasza Televan74 (#20) üzenetére


Bici
félisten

HA felokosítják a Pascal-t, akkor kevésbé lesz energiahatékony, mint a Maxwell, vagy azonos TDP kereten belül kisebb frekin tudják üzemeltetni, és nagyobb lesz a lapka mérete (relatíve), ami miatt drágább lesz gyártani. Vagyis sem anyagilag, sem fizikailag nem lehet annyira ütős, mint a Maxwell.
Ez az elmélet. Aztán a gyakorlatot majd meglátjuk. :)

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#25) nonsen5e válasza Abu85 (#21) üzenetére


nonsen5e
addikt

Csak megint itt jön a képbe az, hogy az egységsugarú user, akinek csak az számít, hogy minél több FPS-sel menjen a krájzisz, a Witcher vagy a GTA az mit lát az egészből, hogy Technikailag a GCN3 előrébb jár mint a Maxwell?
Mert ezt olvasva bárkinek az jön le, hogy minek a technikai fejlettség, ha "fejletlenséggel" is előrébb jár a Maxwell játékteljesítményben.

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#26) #85552128 válasza nonsen5e (#25) üzenetére


#85552128
törölt tag

Miért mi más számít ? A technikai fejlettség ami évek óta csak hangoztatva van, de nincs kihasználva és nemhogy előnyöd nem származik belőle, de sokszor még gyengébb is ? Ilyen félmegoldásokért kevesen fognak súlyos pénzeket kiadni, majd vesz 2 év múlva olyat ami már az akkori igényekhez/API-ra jobb lesz...
Jó szoftver nélkül semmit sem ér a hardver. Az AMD úgy döntött inkább vár a Messiásra DX12-re mintsem rendbe hozza magát a jelenlegi API-kban/játékokban - meg is lett az eredménye. Az hogy mennyire döntöttek jól majd meglátjuk mennyi előnyük lesz ebből később... Gyanítom semmi, de annyi biztos nem ami felér a mostani veszteségeikkel.

[ Szerkesztve ]

(#27) Menthirist válasza Bici (#24) üzenetére


Menthirist
veterán

és ne feledkezzünk meg arról hogy lehet hogy sok vram kerül rá ami megint nem lesz olcsó feláras.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#28) Abu85 válasza VTom (#23) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nagyjából annyit, hogy a Pascal lényegesen hatékonyabb lesz DX12 alatt, mint a Maxwell, mert a DXKG opcionális, de a teljesítmény szempontjából nagyon fontos specifikációknak eleget tesz.

A Maxwellt ez a változás nem érinti. Ez az architektúra nem lesz ettől rosszabb. Viszont a képességek szempontjából a Maxwell inkább hasonlít a mobiltelefonokba tervezett grafikus vezérlőkhöz, tehát ha a Pascal kint lesz, akkor a fejlesztőknek ezt a két rendszer eltérő optimalizálással kell majd lefedni, mert ami a Pascalnak jó optimalizálás az a Maxwellnek nagyon rossz, és fordítva.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#29) Abu85 válasza nonsen5e (#25) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azt sajnos nehéz eldönteni, hogy az NV a Pascalt azért tervezi GCN-esre, mert erre akartak eleve menni, vagy azért, mert az új API-k csak ilyen hardveren működnek jól. Valószínűbb az utóbbi, mert ha eleve erre akartak volna menni, akkor nem lenne Maxwell.
Esetleg azt sem tartom kizárnak, hogy a Microsoft volt a hunyó, mert a Kepler és a Maxwell tartalmaz olyan funkciókat, mint a HyperQ, ami végtére is támogat konkurens kernelfuttatást, de nem kezeli az erőforrás-korlátozást. A Microsoft a DXKG specifikációknál abszolút igénnyé tette az erőforrás-korlátozás támogatást, így hiába képes konkurens kernelfuttatásra a Maxwell és a Kepler a DX12-ben ezt nem teheti meg. Ez az egész probléma alapja egyébként.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#30) VTom válasza Abu85 (#28) üzenetére


VTom
veterán

Vagyis hasonlóra lehet számítani, mint idén a sok gameworks-szel, meg beépített felesleges tesselation-nel, amivel az nVidia igyekezett mindenkit a 900-as széria vásárlása felé terelni..

Hát, kíváncsian várom mi lesz, mint Maxwell tulajdonos, nem vennék rögtön Pascal-t, egy generációt talán még ki lehet bekkelni.

A végén úgyis a vásárlók döntenek (remélem) mert mindenki nem teheti meg, hogy évente 700-1000 dolláros kártyát vegyen.

Az egészben csak az a legfájóbb, hogy a Maxwell kártyákat DX12 ready-ként adták el, aztán kiderül, hogy gyakorlatilag egyáltalán nem arra készült. Na nem mintha meglepődnék ezen :)

Everybody has a plan until they get punched in the mouth.

(#31) Yllgrim válasza VTom (#30) üzenetére


Yllgrim
őstag

hogy DX12 ready ezt akkor tudnank meg ha majd lesz egy par olyan jatek a piacon, amik a teljes DX12 repertoart kihasznaljak, addig esetleg feltetelezhetunk dolgokat, aminek meg nem sok ertelme van. Ha odaerunk ugyis kiderul

A szamomra erdekesebb hogy NV most is eladott egy csillio kartyat amit megvettek a nepek, mert a mostani igenyekre felel meg, a Pascal meg olyan kartya lesz ami meg az akkori igenyekre lett kifejlesztve.

AMD elerte hogy legyen valtozas ami jo, de profitot ebbol nem sokat latott, ugy nez ki nem is fog sokkal tobbet, szoval idiotak megint.

Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

(#32) nonsen5e válasza #85552128 (#26) üzenetére


nonsen5e
addikt

Nekem mint egyszeri játékosnak más nem, de mivel arról semmi infóm nincs, hogy egyes munkára / másegyébre használatos programoknál mik az erőviszonyok, ezért inkább nem fogalmaztam általánosan.

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#33) MongolZ válasza nonsen5e (#25) üzenetére


MongolZ
addikt

nV felhasználói szempontból a legrosszabb eset az az, hogy a Maxwelles kártyák szép lassan lemaradoznak az új, DX12-es játékokban, míg a GCN-ek tartják a lépést (mint pl. most történik a 7xx szériával, pl. 780Ti-vel, csak durvábban), és ha jó sebességet akarsz nV kártyával, akkor Pascalt kell venned, míg AMD oldalon nem lesz "kötelező" a csere.

De ez elmélet.

(#34) nonsen5e válasza MongolZ (#33) üzenetére


nonsen5e
addikt

Nagyjából ezt írtam le a #4-ben is. :)

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#35) farkas1


farkas1
tag

Pascal megjelenés 2017. Addig Nv-nek marad a full dx11, meg 1/3 dx12 támogatás.
Átadnak 1 évet az AMD-nek.

[ Szerkesztve ]

(#36) Abu85 válasza VTom (#30) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A DX12 ready helytálló. Az API-nak vannak alapvető és kötelezően támogatandó funkciói. Ezeknek mindegyik olyan hardver megfelel, amely kapott vagy kap DX12 meghajtót. A probléma az opcionális funkciókkal van, ezen belül is a DXKG specifikációkkal, amely igen komoly teljesítménynövelő képességeket tartalmaz. Ezeket szerintem, és ez tényleg csak szerintem a Microsoft felületesen dolgozta ki. Egyszerűen rámentek arra, hogy jó legyen az Xbox One-nak, és ennyi. Viszont így mindenki aki nem az Xbox One GPU-architektúrájának képességeit másolja gyakorlatilag hátrányba kerül a DXKG képességeit komolyan kamatoztató programokban.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37) Zeratul válasza Bici (#24) üzenetére


Zeratul
addikt

2017ben vélhetőleg lejönnek 14 nanora, ott se GCN se Pascal nem lesz túl nagy fogyasztású (remélhetőleg). GCNnek rákfenéje hogy maradni kellett 28 nano-n és már az 1GHz is szenvedősen jön össze egy ilyen bonyolult architektúrával.

(#38) Bici válasza Zeratul (#37) üzenetére


Bici
félisten

Szerintem a csíkszélesség váltás nem fogja drasztikusan csökkenteni a fogyasztást, mivel a számolóegységek számát kb. arányosan növelik majd, így megmarad az architekturák közti különbség.
Persze ez a két architektura már nem pont egyanaz lesz, mint most, mert a GCN is fejlődhet e téren (állítólag fog is), és a Pascal is okosodni fog, ami az eddigi infók alapján növelheti a fogyasztást.
Ráadásul még tudtommal az AMD-nél nem is biztos, hogy melyik technológiára alapoznak majd, de ha a 14nm-es LPP-vel tolják, akkor az is különbözhet az nV által alkalmazott 16nm-estől.
Szóval a következő generációnál a jelek szerint lehetetlen lesz előre megjósolni a teljesítmény/fogyasztás arányt.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#39) #45185024


#45185024
törölt tag

Az az még pár év és az Nvidiásoknak is lesz Direct X 12 es kártyája :)

(#40) MongolZ válasza Bici (#38) üzenetére


MongolZ
addikt

Én is úgy gondolom, hogy energiatakarékosság szempontjából minimális lesz az eltérés. Viszont én most meglepődnék, hogy ha a Pascal sokkal takarékosabb lenne a GCN 1.2-nél. Tippre Maxwell és GCN 1.2 közül a GCN-hez lesz közelebb.

(#41) Menthirist válasza MongolZ (#40) üzenetére


Menthirist
veterán

még sóherkodhatnak máson :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#42) imi123 válasza #45185024 (#39) üzenetére


imi123
őstag

Pár év múlva talán lesz DX12 játék is. :)

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.