Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) b. válasza Abu85 (#49) üzenetére


b.
félisten

ez teljesen mindegy most, nem ez volt a lényege kommentemnek, hanem a megfogalmazásod amit kiemeltem és megcáfoltam,ami enyhén szólva sem korrekt semmilyen szemszögből, kivéve a ha a bulvár a célod és abszolút nem volt igazad sem ezzel a megjegyzéseddel.Egy a sok közül.
Jó lenne ha kezdenéd megérteni, hogy szeretnénk többen ha megszűnne a PH-n ez a kettős mérce, mert ezért épül lefele az oldal.Ez az oka, ha meg ezt folytatod akkor akár személy szerint magadra is veheted.Sokkal nagyobb felelősség van rajtad, mint gondolnád , főleg hogy ilyen fajsúlyú cikkíró már csak te maradtál.

Nem egy egyszerű döntés kérdése hisz minden felbontáson tréningelni kell a hálót , baromi költséges és munka/ pénzigényes eljárás lehet .
DirectML is majd az Azure alapjain lesz kihasználva majd valamikor.
Egyébként szerintem meg fogják oldani több felbontásban is idővel, azoknál a játékoknál ahol ennek van is értelme és megtérül. BF5 nél is szerintem hamarosan elérhető lesz egyéb felbontás is kártyánként.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#52) macman507


macman507
aktív tag

Lemaradtam, én még az RTX-en röhögök, de mi a bánat ez a DLSS? :D
NV kártyám van jelenleg, de az NV-ban mindig lehet bízni, hogy újítanak valamit és olyan kevés játék használja ki, hogy igazából kár volt kifejleszteni. :U
Konkrétan az NV Hairworks és az Ansel jut most eszembe, mint példák erre.

[ Szerkesztve ]

1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)

(#53) Abu85 válasza b. (#51) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Te azt írtad, hogy én régen arról írtam, hogy a DLSS egy 4K-s fícsőr. Ilyet sose írtam.

A tréning része az objektumok felismerésére vonatkozik.

Egy teljesen konvolúciós háló átméretezhető újratréningelés nélkül is, tehát elég egy megfelelően nagy felbontásban elkészíteni, és onnan a kisebb felbontásokra méretezni, egyedül a képarány kötött.

A DirectML ezen annyit változtat csak, hogy a fejlesztők kezébe adja a döntést, és nem a gyártó fog küldeni egy pár fájlt, aminek a működését úgy kell elfogadni, ahogy paraméterezve van.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#54) kikikirly válasza Abu85 (#49) üzenetére


kikikirly
senior tag

Abu lehet tudni Metro Exodus milyen élsimitást használ DLSS-en kivűl?Tech Power Up tesztnél nem írják csak azt hogy a DLSS teljesítménye 17% és 30% jobb a kikapcsolt állapotnál.Ugyanakkor panaszkodnak az elmósásra is és csak 4K felbontáson lehet bekapcsolni RTX nélkül.Nekem alapvetően nincs problémám vizuálsian A DLSS-el,viszont az FXAA-val sincs.Jó néhányan panaszkodnak FXAA-ra hogy elmossa a dolgokat.Belezoomolva a DLSS képekbe,ez is elmossa a dolgokat rendesen.Én ugyan nem látom ha cigénykereket hányok akkor se(kivétel belezoomolok,de a játékba ez nem lehetséges meg amúgyse ezzel szórakoznék értitek),viszont azt saját méréseimből tudom hogy az FXAA alig vesz le az FPS-ből.Jó lenne tudni milyen eljáráshoz képest nyújt FPS többletet a DLSS.Mert akinek nem tetszik az FXAA,garantáltan nem fog a DLSS-se,Techpower up is megemliti hogy a felhasználói felület is láthatóan alacsonyabb felbontású,ilyet FXAA se csinál.

(#55) Abu85 válasza kikikirly (#54) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Analitikait és temporálist. Nem kapcsolhatók ki, még DLSS aktiválása mellett is működik az analitikai. A temporális még Low beállítás mellett inaktív, de az analitikai itt is működik.

A DLSS-sel azért változik az interfész, mert az a kijelölt felbontás 75%-án számolja a képet. A Metro Exodus az interfészt ehhez igazítja hozzá. Ez ellen úgy lehetne tenni, ha az interfész mérete még külön beállítható lenne.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#56) kikikirly válasza Abu85 (#55) üzenetére


kikikirly
senior tag

Bocsi ebből nem sokat értek.
FXAA,TXAA,MSAA,SSAA-ból tudok kihámozni bármit.
Mivel FXAA és a DLSS is elmossa a dolgokat, teljesitmény igényét FXAA-hoz képest kéne mérni, almát az almával... :B

[ Szerkesztve ]

(#57) Abu85 válasza kikikirly (#56) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az analitikai leginkább egy gyűjtőnév. Olyan élsimítási eljárások sokasága, amelyek egymáshoz vannak tervezve, és egyfajta problémára reagálnak direkten, majd a főbb problémákra való reakcióból lesz egy olyan kód, amely elég jó eredményt ad összességében. Például az Ubisoft HRAA-ja egy analitikai élsimítás, de hogy a Metro Exodus milyen komponenseket használ, arról fogalmam sincs. Analitikai az AA az biztos. A temporális AA az valószínűleg ezt egészíti ki, így a mintavétel nem csak az adott képkockára vetítve történik. Ezt azért választhatják külön, mert ennek valamivel nagyobb lehet az erőforrásigénye, de így se valami nagy szerintem.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#58) K0vasz válasza kikikirly (#56) üzenetére


K0vasz
aktív tag

az egész DLSS lényege az, hogy élsimítást ad, DE pontatlanabb az eljárás (grafikai glitch-t eredményezhet), cserébe viszont gyorsabb, mint a hagyományos módszer

(#59) kikikirly válasza K0vasz (#58) üzenetére


kikikirly
senior tag

Köszi már értem.Igy nézve nem hülyeség.Techpowe Up szerint 4K DLSS szebb minta sima/nativ 1440p.
Aki nem érzékeny az elmosásra(pl.én) annak 4K felbontáson teljesen használható megoldás,ha több FPS-t szeretne.Abu leirása alapjánm jó minőségű ugyanakkor alacsony teljesitmény igényű(mint a HRAA) hoz képest nyújt 17-30% teljesítmény többletet. Igy azért nem rossz.Sőt.

[ Szerkesztve ]

(#60) hajbel válasza kikikirly (#59) üzenetére


hajbel
addikt

Ezzel az erővel már a felbontást is leveheted 1440p-re, az meg +40%.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#61) Yany


Yany
addikt

Azt hiszem ez a DLSS alaposan felkavarja a benchmark állóvizet. Innentől kezdve minden teszt kötelező eleme lesz az IQ comparison is, anélkül totál fölösleges és igénytelen hozzáállás DLSS fps-értékeket mutogatni.

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#62) wwenigma


wwenigma
Jómunkásember

Azt a rohadt csalást amit ezek csinálnak. :DD

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#63) MeszesKPT


MeszesKPT
őstag

Csak vakarom a fejemet ezt a kavarást látva.

A DLSS-nél eleve nem értem, hogy miért a felbontás csökkentésével trükköznek. Így mindig csak alma lesz a körtével összehasonlítva. Ha évtizedekig jó volt, hogy az adott élsimítási eljárás a teljesítmény rovására hozott képminőségbeli javulást, akkor ezen most miért kellett változtatni? Ha lejjebb veszem a felbontást több fps-em lesz, wow.

Ráadásul mindezt bedugják egy zárt middleware mögé, remek. Se a fejlesztő, se a felhasználó ne tudjon belenyúlni.

Előre irigylem a tech oldalak tesztelőit is. :U

(#64) Cyberboy42


Cyberboy42
senior tag

Hol vannak már a régi szép idők amik csak AA volt, és esetleg választhattad hogy 2x, 4x vagy 8x :N

...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...

(#65) gbors válasza MeszesKPT (#63) üzenetére


gbors
nagyúr

Önmagában jó ötlet a DLSS - az az implicit állítás mögötte, hogy annyira "okos", hogy az alacsonyabb felbontáson renderelt képet úgy tudja rekonstruálni, hogy megegyező minőséget kapunk a natívan célfelbontáson renderelt képpel, plusz még élsimítva is lesz.

Hogy ez az állítás mennyire hiteles, azt az idő fogja eldönteni - az tény, hogy láttam már olyan DLSS-es képeket, amiken nem tudtam minőségromlást felfedezni, alacsonyabban renderelt vagy sem. Sajnos miután a szubjektív benyomások nem igazán meggyőzőek, valami idővel jól eleresztett tesztoldalnak kellene egy komparatív video-analízist csinálni, hogy lehessen objektívebben értékítéletet mondani.

És persze a titkolózás meg a kavarás nem segít a dolgon...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#66) hajbel válasza gbors (#65) üzenetére


hajbel
addikt

Pl. ilyenek?
Hardware Unboxed
Gamers Nexus
Digital foundryét még nem láttam. BF V-ből és Metroból láttam képeket, amik nem túl bíztatóak.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#67) hombre[EU]


hombre[EU]
veterán

OFF: Valaki megmagyarázná,hogy mit mūvel az RTX szegény szakállas öreggel 2:00-nál?

Life, Uh, Finds A Way

(#68) gbors válasza hajbel (#66) üzenetére


gbors
nagyúr

Nem, ezek csak ilyen spot check jellegűek (ráadásul mindkettő ugyanaz a link, gondolom, nem szándékos). Rendes analízisre gondolok, egy hosszabb szekvencián - mondjuk pixelszintű differencia-analízis a DLSS, a noAA és az SSAA megjelenítés között. Sok munka, megfelelő játék is kell hozzá, toolokat kell hozzá építeni, és maga az elemzés is időigényes - de abból lehetne okosabbnak lenni.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#69) TeeBee73 válasza #61111040 (#6) üzenetére


TeeBee73
addikt

Pont ezt akartam kérdezni. Megelőztél.

Mod: Látom, közben megjött a válasz is.

[ Szerkesztve ]

"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG

(#71) kikikirly válasza hombre[EU] (#67) üzenetére


kikikirly
senior tag

Semmi.RTX miatt oda kevesebb fény terjed,ettől eltűnnek a finom részletek,ezért olyan mintha ki lenne lapulva az öreg szakálla(Ha erre gondoltál). :R

Forditva is van a screenshotok alapjám,RTX-be van fény RTX-offba terem ugyanazon részén nincs/kevesebb fény jut,ugyanígy elvesznek modellek finom részletei.

[ Szerkesztve ]

(#72) hombre[EU] válasza kikikirly (#71) üzenetére


hombre[EU]
veterán

Nálam konkrétan feka lett, fehéren világító szōrzettel. Értem,hogy mi a szitu csak nem az történik.

Life, Uh, Finds A Way

(#73) Geri Bátyó


Geri Bátyó
őstag

Nvidia megint hozott egy korlátozott cuccot. Ez kit lep meg? Szánalmas.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#74) awexco válasza hombre[EU] (#72) üzenetére


awexco
őstag

A jegesmedve bőre is fekete csak a szőre fehér :)

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#75) Geri Bátyó


Geri Bátyó
őstag

- Inkább nem folyok bele.

[ Szerkesztve ]

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#76) arn válasza Geri Bátyó (#73) üzenetére


arn
félisten

van jobb? :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#77) Geri Bátyó válasza arn (#76) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

Van hát. Minden, ami nincs korlátozva művileg. :K

Szerk: Elég jó példa a GSync/FreeSync. A korlátozás eléggé nagy szemétség/bukta volt, ezt gyakorlatilag elismerte az Nvidia.

[ Szerkesztve ]

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#78) Hopkins95 válasza Geri Bátyó (#77) üzenetére


Hopkins95
addikt

+1 Tehát ez komoly, hogy itt lenne ez a DLSS, de tulajdonképp inaktív DXR mellett gyakran nem is használható a feature? :U
Meg ne az Nvidia mondja már meg nekem, hogy gyakran csak Ray Traycinggel használhatom a DLSS-t egy bizonyos felbontáson... :W

Ez úgy lett volna jó deal, ha veszel mondjuk egy RTX 2060-at vagy RTX 2070-et relatív olcsóért, s aztán tudod skálázgatni az FHD felbontást QHD, 4K vagy valami magasabb ultrawide felbontásra(RTX OFF), ugyanakkor a teljesítményed megmarad, csak mégis most már a DLSS lehetővé tette volna, hogy felskálázza a képet a monitorod natív felbontására, s nem kellett volna a monitorodétól kisebb felbontásra nézned jövőbeli játékoknál sem, mert a DLSS megoldja a felskálázással. Kvázi ezzel lehetővé vált volna a 4k gaming a középkategóriában... De ez így akkor nem lehetséges... :(((

[ Szerkesztve ]

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#79) #16939776 válasza Abu85 (#23) üzenetére


#16939776
törölt tag

Nem a távolsággal van a baj, ebben a jelenetben a rácsok előtt lévő üvegek vannak egyedül fényvisszaverő felületnek definiálva, ezek a másodlagos fényforrások semmi más. Mivel ezek is "koszosak" így az izzóból rájuk jutó fénynek, pár (5-8) százalékát verik csak vissza, ami ennyire gyengén deríti a karakter arcát.

Kalibrált 8 bites IPS panelen nézve, úgy hogy "fekete" is sávosodás nélkül megvan, teljesen vállalható.

[ Szerkesztve ]

(#80) #16939776 válasza #16939776 (#79) üzenetére


#16939776
törölt tag

A kép nem teljes dinamika tartományban készült, tettem mellé igazi 0;0;0;-t (feketét), csak szürkének látszik a karakter "sötét" fele. Ha meglenne a képen alsó 0-8 árnyalat per szín, akkor az arc+ruha 0 megvilágításúnak tűnő részén is lenne még mit megkülönböztetni.

[ Szerkesztve ]

(#81) Scarletiel válasza Hopkins95 (#78) üzenetére


Scarletiel
senior tag

De akkor semmi nem kényszerítené az embereket jóformán, hogy erősebb VGA-t vegyen méregdrágán, mert az olcsóval is némi minőségromlás árán meg tudja oldani, hogy 4k-n játsszon. Így szegény Nvidia nem jutna pénzhez és nem tudnának a befektetők még 10 szigetet meg 3 hajót venni. :(

(#82) Hopkins95 válasza Scarletiel (#81) üzenetére


Hopkins95
addikt

Erre én is gondoltam, de szerintem mégsem lenne akkora gond, mert ugyanúgy lenne több 4k élmény kategória, mint most a G-sync monitoroknál: „G-Sync compatible” és „G-Sync Ultimate”.

Tehát lenne a felskálázott „paraszt” 4K ilyeneknek mint én, olcsóbb kártyákkal, illetve a „pcmasterrace” native 4K azoknak, akik úgyis meg tudják és meg is fogják venni a drágább kártyákat, mert neki a legjobb kell. A felskálázott 4K meg sosem lesz olyan, mint a natív 4K, szóval minőségbelileg és árbelileg is elkülönülne a 2 kategória.

Ha így működne a DLSS és mondjuk a jövőbeli játékok fele támogatná, ráadásul te mint user szabadon használhatnád és beállíthatnád magadnak, hogy milyen felbontásra skálázzon, akkor én azt nagyon támogatnám. Sőt, tegyék bele az Nvidia Control Panelbe és ha a játékban nincs is, tudjam ráerőltetni a driveren keresztül, ha én éppen azt akarom használni. Na úgy látom ennél is az AMD megoldására érdemesebb várni, mert az Nvidia már megint inkább a dollárjeleket tartja szem előtt... :U

[ Szerkesztve ]

Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

(#83) arn válasza Geri Bátyó (#77) üzenetére


arn
félisten

es mit korlatoztak? :)
es melyik megoldas jobb?
kenyszerit vki a hasznalatukra?

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#84) MeszesKPT válasza gbors (#65) üzenetére


MeszesKPT
őstag

Az a baj, hogy olyan eljárást még nem láttam ami képes lett volna nem létező pixeleket kitalálni, pedig több területen is régóta küzdenek már a gyártók felskálázással.

Amit az eddig készült tesztekből láttam szintén felemás eredményű volt és most csak a képminőségre gondolok. DF-t én is várom.

Nekem úgy tűnik, mintha a marketingesek találták volna ezt ki, mert milyen jól hangzik, hogy a DLSS x százalékot "gyorsít". Sokkal meggyőzőbb lenne, ha mondjuk az lenne az állítás, hogy valódi 4K-n olyan minőséget hoz mint a 8xMSAA fele akkora teljesítmény veszteséggel. (Mondjuk ez már kb. megvan MFAA-val.) Így legalább alma lenne az almával összehasonlítva.

(#85) Raymond válasza MeszesKPT (#84) üzenetére


Raymond
félisten

"Az a baj, hogy olyan eljárást még nem láttam ami képes lett volna nem létező pixeleket kitalálni,"

Az osszes upscale eljaras ezt csinalja.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#86) #45185024 válasza MeszesKPT (#84) üzenetére


#45185024
törölt tag

TVknél mindigis volt ilyen pl a SONYnál hogy 60 képkockád van és mind közé beilleszt egyet. Ami nincs rajta a DVD-n bármin mint adat.
Pl
1. kockaképernyő jobb oldalán van a labda
3.as kocka képernyő baloldalán van a labda
csinál mégegy képet amin a képernyő közepén lesz és késleltetve beilleszti.
Ezen mindig gondolkoztam hogy egy ilyen utófeldolgozóval GPUkba miért nem hozzák át ???

[ Szerkesztve ]

(#87) DeltaPower válasza b. (#43) üzenetére


DeltaPower
őstag

A linkelt cikk semmivel se támasztja alá amit mondtál (még azt se tartalmazza hogy csak 4K-ra tréningelik, csak hogy "4K-ban is lagmentesen játszható sebességet biztosít"). Sőt:

"DLSS is also flexible enough to allow developers to choose the level of performance and resolution scaling they wish rather than being locked to certain multiples of the physical monitor or display size."

Magyarul a fejlesztők a DLSS beállításánál nem lennének a fizikai felbontás egész többszöröseire korlátozva a mintavételezést tekintve, hanem igényeik szerint maguk állíthatnák be a felbontást a teljesítmény figyelembevételével.

Szép bullshit, de ha az nV csak egyes kártyákon és felbontásokban engedi működni a DLSS-t, akkor a fejlesztői szabadság a beállítására nem igazán értelmezhető.

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#88) MeszesKPT válasza Raymond (#85) üzenetére


MeszesKPT
őstag

Valóban, felületesen fogalmaztam. Természetesen arra gondoltam, ami a nagyobb natív felbontással megegyező minőséget produkálna. Ilyet nem láttam még, de pont erre írtam, hogy sok területen régóta trükköznek felskálázással.

(#89) Raysen623 válasza hajbel (#66) üzenetére


Raysen623
addikt

Ugyanoda mutat a két link. A Hardware Unbox YT videóját én is átfutottam ha már fel vagyok iratkozva a csatornára.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#90) Geri Bátyó válasza arn (#83) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

"es mit korlatoztak?"
Egy olyan features-t, amivel az egész RTX szériát reklámozták.

"es melyik megoldas jobb?"
A tesztek alapján ez egy butítás gyakorlatilag, úgyhogy bármi.

"kenyszerit vki a hasznalatukra?"
Visszautalnék az első pontra. Ezzel reklámozzák, aztán kiderül, hogy nem, vagy nem úgy működik. Ez szimplán köcsögség az Nvidia részéről.

[ Szerkesztve ]

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#92) Geri Bátyó válasza #61111040 (#91) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

Ami most van az minden, csak nem megoldás. Bizonyos kártyákon, csak bizonyos felbontással és csak RT mellet.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#93) MeszesKPT válasza #61111040 (#91) üzenetére


MeszesKPT
őstag

A táblázatot elnézve több helyen nem érhető el a DLSS 4K mellett. Szóval toldott is meg nem is.

(#94) Ferke77


Ferke77
aktív tag

Sziasztok! Van egy kis kavar az elmémben. Amenyiben a monitor FHD felbontású és a DLSS-t FHD-n használom, akkor olyan felbontásra (pl. 4K) skálázna fel, amit a monitor nem tud megjeleníteni? Vagy ez ettől független és egy "javított" képet fog adni a monitor natív felbontásán vagy a FHD használatnak nincs értelme ebben az esetben? Fúh, remélem érthető a dilemmám :D .

(#95) hajbel válasza Ferke77 (#94) üzenetére


hajbel
addikt

Nem. Mindig a natív felbontásnál alacsonyabb felbontást skáláz fel a natív felbontásra úgy, hogy a natív felbontást nem éri el a képminőség, viszont fps-t nyersz. Tehát ha FHD-n használod, 25%-al alacsonyabb felbontást skáláz FHD-re, gyengébb képminőséggel, jelentős fps növekedéssel.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#96) Ferke77 válasza hajbel (#95) üzenetére


Ferke77
aktív tag

Köszönöm, így már érthető.

(#97) b. válasza DeltaPower (#87) üzenetére


b.
félisten

akkor ajánlom neked is meg Abunak [link] is ezt [link]a cikket ha már Nvfika megy csípőből. Minden felbontásra külön kell tréningelni.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#98) MeszesKPT válasza b. (#97) üzenetére


MeszesKPT
őstag

Elolvastam, de újat nem tudtam meg belőle.

Dicséretes, hogy egy fejlesztő válaszolt, de rendesen áthatja a marketing. Egy szóval nem említi meg, hogy a render alacsonyabb felbontáson megy, az upscale sem szerepel sehol. Ellenben vannak ilyenek, hogy "boost your frame rates" meg "render the full monitor resolution at higher frame rates".

Persze mindezt csak egy szintig, mert 60 Hz felett már túl alacsony a frame time a DLSS futtatásához és ott nem hoz semmit a konyhára. De legalább elismerte, hogy a képminőséggel azért akadnak problémák, vagyis tényleg nem csak a szemem káprázott.

Szerintem öt hónappal a rajt után ez elég harmatos, hogy a tensor magok néhány játékban bizonyos feltételek teljesülése esetén foghatóak csak munkára.

A végső kérdés még mindig az, hogy az Nvidia mire fel is gondolta, hogy egy sávval feljebb tolhatja az árazást? Ez meg a jelenlegi RT?

Szerk:
Régen mindenki az AMD-t ekézte, hogy mindig csak a jövőnek fejlesztett. Most Nvidia lépett erre az útra: sok új feature mindenféle megkötésekkel.

[ Szerkesztve ]

(#99) b. válasza MeszesKPT (#98) üzenetére


b.
félisten

azt említi meg hogy minden egyes felbontásra kell külön trénigelni a hálót,, nem egy skálázható neuronháló amit 4 k targetre megcsinálnak, majd ráhúznak kisebb felbontásra.mint amit írt Abu..

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#100) MeszesKPT válasza b. (#99) üzenetére


MeszesKPT
őstag

Most már értem mire írtad.

(#101) b. válasza MeszesKPT (#100) üzenetére


b.
félisten

:R
Van benne jó hír is,

"For the next push, we are focusing our testing and training to improve the image quality at 1920x1080 and also for ultrawide monitors (e.g. 3440x1440). The current experience at these resolutions is not where we want them.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#102) gbors válasza MeszesKPT (#98) üzenetére


gbors
nagyúr

We then repeat the process, but this time we train the model to generate additional pixels rather than applying AA. This has the effect of increasing the resolution of the input. Combining both techniques enables the GPU to render the full monitor resolution at higher frame rates.

Ez igazából az, amit hiányolsz, bár valóban jól be van csomagolva.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#103) #25068288 válasza b. (#51) üzenetére


#25068288
törölt tag

Ha téged ...és láthatólag ezzel eléggé egyedül vagy ezen az elvakult szinten... szóval, ha téged ennyire zavarnak Abu írásai, és folyamat meghazudtolod őt, csupán a saját hamis, butaságos érdekében, akkor miért nem mész szépen, csendben el egy másik oldalra és rontod ott a levegőt?

(#104) b. válasza #25068288 (#103) üzenetére


b.
félisten

-

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#105) MeszesKPT


MeszesKPT
őstag

Kijött a DigitalFoundry DLSS elemzése Metro alatt. Sajnos ez eddig beigazolta a kétségeimet, hogy nagyjából egy tupírozott 1440p-ről van így csak szó.

A későbbi tesztekben így majd tényleg mindig kereshetem, hogy éppen milyen DLSS beállítást használtak, hogy reális képet kaphassak a teljesítményről.

(#106) wwenigma válasza MeszesKPT (#105) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Ez a DLSS nem mas csak "tupírozás" mert "ugyse latod" alapon megy...de jol mutat tesztekben hogy milyen eros a kartya...

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#107) b. válasza wwenigma (#106) üzenetére


b.
félisten

Szerintem inkább szuksegmegoldas, hogy ellensúlyozza az RTX eroforrasigenyet. Semelyik nem az igazi meg.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#108) Cythyel válasza b. (#107) üzenetére


Cythyel
senior tag

ez a dlss már működik egy jópár éve konzolokban (xbone és ps4), csak persze nem így nevezik mivel ott radeonok vannak, és lásd, teljesen jól működik, minőségbeli gond sincs, sokszor csak onnan lehet tudni hogy nem a natív felbontáson számol az engine, hanem felskáláz, hogy a fejlesztők megmondták, mondhatni csak állóképek analizálásával lehet észrevenni, szal így nézve van még hova fejlődnie a dlss-nek még akkor is ha csak egy szükségszerű megoldásról van szó az rtx erőforráséhsége miatt

(#109) awexco válasza Cythyel (#108) üzenetére


awexco
őstag

Szerintem az picit másképp működik , de lehet tévedek . Az dinamikusan változtatja a minőséget . De nem a felbontásét hanem mondjuk kisebb felbontásban használja a textúrákat de lehet tévedek .
Nekem gyanús , hogy anno a Mass Effect: Andromeda -ban is volt valami hasonló eljárás.

Azért ez a videó eléggé helyre rakja a dlss-t [link]

Szerintem a dlss kényszerből születhetett meg , hogy az RTX FPS csökkenését kompenzálja.
Ha jól értem egyik kézzel nem ad semmit a másikkal meg elvesz :D Idővel majd biztosan változhat. Annak idején mikor behozták az AA -t az is nagyon ette a gépet , majd csökkentettek az éhségéből .

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#110) MeszesKPT válasza awexco (#109) üzenetére


MeszesKPT
őstag

Szerintem az a checkerboard rendering, amire ti a konzolok kapcsán gondoltok.

Köszönöm a linket a HUB videóhoz, kijózanító.

(#111) Cythyel válasza MeszesKPT (#110) üzenetére


Cythyel
senior tag

még ha úgy is csinálják a konzolok a felskálázást ahogy te gondolod (checkboard rendering), akkor is fényévekkel jobb volt a minőség már a legelején is mint amit a dlss csinál...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.