Plazmánál az volt a gond meglátásom szerint, hogy a világos kirakatokban nem volt elég a fényerő, az lcd-k mellett és sokan azt látták, hogy az lcd-nek szebb a képe. Sokkal inkább ez állt a háttérben, mint a beégés meg társai vásárlói oldalról. Oled-nél azért más a helyzet, mert már világos kirakatokban látszik, hogy magasabb a kontrasztja mint az lcd-knek, hiába alacsonyabb a fényerő. Ezen ráadásul dolgoznak, minden évben növelik ezt az értéket, csak a tavalyi és az idei oled modellek közti különbség másfélszeres fényerő növekedés volt.
Élettartam, az Lg mivel fehér oled megoldást használ, nincs gond ezen a téren. Az idei oled modellek 100.000 órával ebben a tekintetben meghaladják a kvantum-dotos lcd társakat, ahol összesen 60.000 órát garantálnak a kvantum-dot filmekre. A kék kvantum-dotok élettartama ugyan úgy probléma, ha nem nagyobb mint oled-nél. Ezek 10.000 órát bírnak jelenleg, részben ezért használnak vörös-zöld kavantum-dot filmeket.
Az a baj tényleg lcd-nél, hogy pl én, meg aki tényleg a képminőséget tartja szem előtt az sötétben tévézik. Ez az alapja a minőségi részletvesztés nélküli képnek. Itt viszont sokkal zavaróbbak az lcd-k gyerekbetegségei a bevilágítás-felhősödés világító-fekete, mint hogy mekkora a max fényesség. Amit igazából csak akkor veszünk észre, ha egymás mellett nézi az ember a két készüléket.
tng
"Plusz szegény sonyt felejtsük már el a tv fronton."
Ezzel nem értek egyet. Sony aki igazi érdemi fejlesztéseket csinál lcd fronton 10 éves távlatban. Kezdve az rgb ledes tévéivel, ők használtak először kvantum dot-filmet. Legjobban működő háttér világítási rendszerek hozzájuk köthető. Van egy olyan sejtésem, hogy ez az új Backlight Master Drive rendszerük is egy minőségi ugrás lesz, nem csak a koreai megoldásokkal szemben. Sokan előre leírják, hogy csak egy lcd, de szerintem van benne fantázia, rengeteg fejlesztés újítás van lcd fronton mostanság.
[ Szerkesztve ]