"Ha valaki piacot/divatot csinál valamivel, akkor előbb utóbb minden érdekelt fél oda fog csoportosulni, vagy ha nem voltak mások, majd lesznek. Ennyi, és nem több. "
Ok. Egy kérdés: a többi gyártó erre miért is nem képes? A Samsung a követés helyett miért nem tud valami egyedivel előrukkolni?
"Ugyanez volt szinte minden téren, autók, tévék, számítógépek, hűtők, porszívók... stb."
Meglepő, de érdekes módon ezeken a piacokon képesek a gyártók egymás formaterveit is licencelni. Az autógyártásban sem elfogadott a konkurens termék formatervét "kölcsönvenni" mert biza komolyan perelnek érte (másik topicba linkeltem, hogy akár egy Q betűért is képesek pereskedni az autógyártók, nem hogy egy hasonló megjelenésért), a különbség az, hogy ezen perek nem a nagyközönség előtt zajlanak, mert nincs hírértékük és egy normális vásárló nem az alapján vásárol gépjárművet, hogy annak gyártója kivel pereskedik, hanem annak tulajdonságai alapján.
"Pénzük így is van, bár a részvénylufi vszeg le fog ereszteni."
Ezek a perek pont a részvényesek miatt zajlanak. A Motorola felvásárlása is többek között azért történt, mert annak részvényesei zúgolódtak és perre akarták vinni a céget a többi Androidos gyártó ellen.
"De ezzel csak azt fogják elérni, hogy a jól megtermelt renomé be fog dőlni."
Ez persze nem igaz.
A vásárlók igen kis hányada olvasgat szakmai oldalakat és fórumozik, a zömét egyáltalán nem érintik a történtek és nem is érdekli. Aki vásárolni akar, az a terméket nézi, nem a mögötte lévő céget. Ha nem így lenne, akkor semmit nem vennénk meg, mert mindegyik gyártónak vannak olyan ügyletei, amikkel nem szívesen azonosulnánk