Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#20) dabadab válasza adlersson (#7) üzenetére


dabadab
titán

ennek a megoldásnak miért kisebb az igénye, önmagát rakodja?

Hát gondold végig, hogy mekkora infrastuktúra kell ahhoz, hogy a mostani kilométeres szerelvényeket összerakják: vágányok, tolatómozdonyok.

Mennyivel gazdaságosabb, mondjuk egyetlen 100 kocsiból álló szerelvény helyett 10 x 10 ilyen kocsit közlekedtetni ugyanazon a menetvonalon, azért hogy egy átrakást megspóroljanak?

A 10x10-et nem tudom mire vélni, az 100x1 (vagyis minden egyes "kocsi" önálló szerelvényként tud viselkedni). És nem csak feltétlenül egyetlen átrakodásról van szó: simán lehet, hogy ahhoz, hogy egy konténer eljusson A-ból B-be, ahhoz előszőr el kell vinni egy kisebb szerelvénnyel A-ből C-be, ott megvárja a C-ből D-be menő nagy szerelvényt, átrakják arra, D-ben megvárja a D-E-be menőt, és akkor talán majd E-ből eljut B-be: és ez a sok rakodás meg várakozás plusz idő, plusz pénz.

A vasút nagyon rugalmatlan, ezzel nagyjából mindenki tisztában van, meg azzal is, hogy ezzel kezdeni kell valamit és ezek az autonóm kocsik pont ezt célozzák.

Igen, ehhez kell valamiféle olyasmi infrastruktúra, mint az ETCS 3 moving block (ami szerintem még végleges standard szintjén sem létezik).

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.