Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) dabadab válasza Hieronymus (#47) üzenetére


dabadab
titán

"A bolyogómű nem fordulatszámot optimalizál."

Hanem mit csinál? Teljesen elválasztja a benzinmotor fordulatszámát az autó sebességétől, így azt mindig a szükséges teljesítményhez való optimális fordulatszámon lehet járatni.

DRM is theft

(#52) llax válasza szebe (#50) üzenetére


llax
senior tag

"Prius-téma: érdemes számolni cw értékkel is, ha már autópályás fogyasztás."

Nem "is", hanem elsősorban azzal. Tartósan nagyobb tempónál az alacsonyabb fogyasztás nem a hibrid rendszer érdeme. A hibrid rendszer autópályán holtsúly, ezen egy picit kompenzál az e-CVT működés.

Tudna keveset fogyasztani akár egy Golf is, ha mondjuk az (normál, ma kapható) autók között nem annak lenne az egyik legmagasabb a légellenállási együtthatója (a megszokott forma fontosabb, mint a gazdaságosság).

A Prius esetén ez az érték akkora, mint egy Tesla Model S-é és hajszállal nagyobb, mint egy Model 3-é, egy hajszállal rosszabb mint a batár Model X-é, és 2/3-a, mint egy Golf-é... (ezért is eszik annyit egy e-Golf, mint egy sokkal nagyobb és sokkal nehezebb Model S).

Persze ez csak egy együttható összevetése, valósabb arányokat hasonló méretű jármű esetén lehet kapni, de a Prius és a Golf már jól összevethető: a Golf esetén 1,5x akkora motorerő (és kb. üzemanyag) kell a légellenállás leküzdéséhez.

Csak azért Golf, mert az eléggé népszerű, sokaknak kívánatos.

[ Szerkesztve ]

(#53) dabadab válasza llax (#52) üzenetére


dabadab
titán

A cw igazán a homlokfelülettel együtt érdekes, mert hiába nagyjából ugyanannyi mondjuk a Prius meg a Model cw, ha az utóbbi kétszer akkor homlokfelületű, akkor a légellenállas is akkora lesz.

DRM is theft

(#54) llax válasza dabadab (#53) üzenetére


llax
senior tag

Azért is írtam külön, hogy a Prius nagyjából a Golf-al összevethető, ahhoz képest lesz sokkal kisebb az abszolút légellenállás.

Abszolút számokban a Golf légellenállása majdnem akkora, mint a Model X-é és kicsit nagyobb, Model S-é (ami 2 kategóriával nagyobb autó, azaz a Passat-nál is nagyobb 1 számmal). Külön érdekesség, hogy a legutóbbi néhány Passat együtthatója annyival kisebb a Golf-énál, hogy az abszolút légellenállása nem nagyobb.

A többi"hatchback" formának is nagyon magas az együtthatója, itt-ott még a kombiké is jobb, a szedánoké és a "sportkombiké" sokkal jobb. Ez akkor az érdekes, ha ugyanabból a típusból van többféle karosszériaváltozat, mert a homlokfelület ott majdnem azonos.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.