Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Cifu válasza floatr (#48) üzenetére


Cifu
nagyúr

Elektromos és üzemanyagcellás cuccokkal. Értem, hogy fejlesztések... de mindez szintén ennek a rohadék tagadásnak meg lobbinak a következménye, hogy nincs kész az igazi megoldás

Az ügyemanyag-cellás rendszerek relatíve kiforrottak, évtizedek óta működnek a legkülönfélébb helyeken. Csak éppen drágább, mint egy belsőégésű motor vagy turbina. A hidrogént pedig legolcsóbban még mindig földgázból tudjuk előállítani, szóval "tiszta" energiaforrásnak azt sem hívhatjuk.

Ehhez nem kell lobby, ez egyszerűen üzlet. Persze, a kormányoknak megvan a lehetősége, hogy korlátozásokat vezessenek be, de azoknak ésszerűeknek kell maradnia, különben vagy a nép fogja politikailag megbüntetni a döntéseket hozó pártokat, vagy a cégek fogják elkerülni az adott piacot. Elöbbire hazai példa volt ugye a taxisblokád a drasztikus üzemanyag-áremeléskor, utóbbira példa a norvég autópályák esete, ahol az elektromos autók ingyen közlekedhetnek, viszont annyi elektromos autó van arra, hogy az autópálya-üzemeltető kongatni kezdte a harangokat a bevételek elmaradása miatt...

10-ből 7 dízel fossa magából a füstöt egy kövér gáznál, ami városban gyakorlatilag minden kereszteződés.

A probléma az, hogy egy karbantartott diesel autónak nem szabadna így viselkednie. Itt a karbantartás és a műszaki vizsgán tapasztalható korrupció, illetve a tulajdonosok ügyeskedése, pontosabban ezek nem megfelelő szankcionálása az, ami miatt ilyen a helyzet...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#52) rsf válasza floatr (#50) üzenetére


rsf
senior tag

Sokan nem értik miről is szól ez az egész!
A VW és mostmár a Merci botrány arról szól, hogy olyan szoftver fut a motorvezérlőben ami felismeri, hogy mérik az autót és olyankor úgy avatkozik be, hogy kedvező értékeket mérjenek.
Na ez az ami nagyon durva. De ezt simán el tudom képzelni a benzines autóiknál is.
A többi márkánál is mértek jó nagy kibocsájtásokat üzem közben, de azzal nem tudnak mit csinálni, mivel azok a mérési metódusra optimalizálták a kibocsájtást. Szóval ott megfelel az autó.
Ezért kellene üzemi körülmények között mérni a fogyasztást és a kibocsájtást amire vannak is törekvések, de ez azért nem tetszik annyira az autó gyáraknak.
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#53) #06658560 válasza rsf (#52) üzenetére


#06658560
törölt tag

Üzemi körülményeket hogy határozol meg? Hogy határozol meg olyan ilyen körülményeket, amelyek egymással összevethetők is? Hogy tudod biztosítani az azonos forgalmat a világ minden rézén, azonos útállapotokat, környezetet, hőmérsékletet?

(#54) Cathfaern válasza #06658560 (#53) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Hogy tudod biztosítani az azonos forgalmat a világ minden rézén, azonos útállapotokat, környezetet, hőmérsékletet?"
Én még nem is kérnék ilyen sokat, megelégednék azzal is, ha azt tudná biztosítani, hogy ugyanazon a helyen két különböző nap megegyeznek ezek... :) Olyan lelkesen dobálnak be emberek ilyen dolgokat, mint hogy legyen üzemi körülmények között tesztelve, aztán nem gondolják végig, hogy ez mit is jelent.

[ Szerkesztve ]

(#55) rsf válasza #06658560 (#53) üzenetére


rsf
senior tag

Nem egyszerű de lehetne egy független intézet és minden gyártónak ők vizsgálnák be a piacra szánt járműveit.
Olyat el tudnék képzelni, hogy:
Városi körülmény 3.ban 50-el vagy 60-al 3percig majd stop(lámpa)) aztán 1-esben teljes gáz felvált 3.-ig stb.
Aztán ha így jók az értékei az autónak akkor te már kezelheted hímes tojásként a gázpedált
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#56) Cathfaern válasza rsf (#55) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Ez jelenleg is így van ahogy leírod. A probléma pontosan az, hogy mivel szabványosított teszt van, a gyártók úgy írták meg a vezérlést, hogy ha érzékeli, hogy a teszt zajlik, akkor máshogy irányítsa az autót.

(#57) #06658560 válasza Cathfaern (#56) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem, hanem az a probléma, hogy a szabványos tesztet teljesen más dologra kezdte a törvényhozás és a politika használni, mint amire való.

#55 rsf: TÜV megfelel?

[ Szerkesztve ]

(#58) rsf válasza Cathfaern (#56) üzenetére


rsf
senior tag

Én úgy tudtam, hogy fékpadon nyitott motorháztetővel teszteltek..
Ez mennyire gáz már ha tényleg igaz..
De már semmiben sem vagyok biztos.. :)

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#59) #06658560 válasza rsf (#58) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mert az mit befolyásol?

(#60) #59063552


#59063552
törölt tag

ups, nemide.

[ Szerkesztve ]

(#61) rsf válasza #06658560 (#59) üzenetére


rsf
senior tag

Mert az mennyire üzemi körülmény??
Ráadásul abból is tudja a kocsi, hogy tesztelik.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#62) #06658560 válasza rsf (#61) üzenetére


#06658560
törölt tag

A fékpadon mit befolyásol, hogy nyitva, vagy csukva van-e? Egyetlen kapcsoló, amit szépen be is kapcsolnak a tesztnél, hogy csukottnak érzékelje. Akkor meg mi van?

(#63) haxiboy válasza floatr (#48) üzenetére


haxiboy
veterán

Éves szinten 3100L gázolaj vs 4200L benzin...ez volt a különbség ami miatt én Dieselre váltottam...

Azért mert most a Dieselekre szálltak rá mert épp a Lobbi ezt kívánja, hisz melyik üzemanyag társaságnak jó hogy kevesebbet fogyaszt/kevesebb üzemanyag fogy, ami jól működik be kell tiltani.
Éves szinten ~1000L üzemanyag ára meg szerintem nem elhanyagolható, városban meg mindegyik autó tolja a dzsuvát nem csak a Diesel, azt hiszed csak ezeknél szedik ki a szűrőt? Benzineseknél meg a katalizátort szokták kiszerelni. Jah...vegye csak az ember a 800ccm 3 henger + turbós benzint mert azzal olyan jó utazni...csak kb 2-3 év után döglenek megfele biztos környezetkímélőbb legyártani 3 motort egy autó életciklusa alatt mint 1-et...

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#64) Reggie0 válasza floatr (#48) üzenetére


Reggie0
félisten

10-bol 10 diesel fossa magabol a fustot, csak ebbol 3-nal az emberi szem szamara lathatatlan.

Amugy a modern benzinesek is, amiota injektornyomas emelesevel es turboval novelgetik a hatasfokot, nem veletlenul vezettek be az euro normakban a benzinesekre is PM hatarerteket es megjelentek mar a benzinesre is a reszecskeszurok.

A modern motoroknal egyszeruen nagyon kicsi a szemcsemeret, amitol a laikusok megnyugszanak, hogy nem is fustol, pedig de.

[ Szerkesztve ]

(#65) #06658560 válasza Reggie0 (#64) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Amugy a modern benzinesek is, amiota injektornyomas emelesevel es turboval novelgetik a hatasfokot, nem veletlenul vezettek be az euro normakban a benzinesekre is PM hatarerteket es megjelentek mar a benzinesre is a reszecskeszurok."

Nem, hanem amióta közvetlen befecskendezés van szinte kizárólag. Nem a turbó vagy a befecskendezési nyomás befolyásolja, hogy lesz-e koromkibocsátása egy benzines motornak.

(#66) dabadab válasza Plazmacucci (#6) üzenetére


dabadab
titán

Itt NOx-ról meg PMxx-ről van szó, amiknek semmi közük a klímaváltozáshoz, viszont mérgezőek meg rákkeltőek.

DRM is theft

(#67) Reggie0 válasza #06658560 (#65) üzenetére


Reggie0
félisten

Igen, a kozvetlen befecskendezes tenye nyitotta a lehetoseget, de a ket nyomas hatarozza meg azokat az egesparametereket, amitol fugg, hogy mekkora meretu szemcsek milyen mennyisegben fognak keletkezni.

(#68) #06658560 válasza Reggie0 (#67) üzenetére


#06658560
törölt tag

De nem azoktól keletkezik.

(#69) Reggie0 válasza #06658560 (#68) üzenetére


Reggie0
félisten

Azt nem is irtam.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.