Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Depression


Depression
veterán

Megírhatod te is a véleményed.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#2) Agostino válasza Depression (#1) üzenetére


Agostino
addikt

szintén zenész. régóta foglalkoztat engem is ez a gondolat, pláne mióta egy autóm ilyen ügy miatt lett totálkáros. fél évet sem élt meg szegény. ladán filózok, azokban laikusként azt gondolom sok a vas.

[ Szerkesztve ]

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#3) AxBattler


AxBattler
félisten

Nálam a robogósok akarnak össze-vissza törni... de kb. minden második. :( :(((

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#4) Tikakukac


Tikakukac
titán

Mókás, az biztos. Az E46 316 és 320D nagyon "M" kedvencem. Hogy édes mamucim 4-szer voltam a héten be nyiregyre, hogy ezek az ifjak mennyire nagyon nyerni akarnak a nem létező versenyeken, az elképesztő. Pedig most még fel is túrva a város, de ő betolja. Erő sincs, hely sincs, idő sincs, rajzás bezzeg maxra tolva. De miért...

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#5) Depression válasza Tikakukac (#4) üzenetére


Depression
veterán

Nem, nem. Azok, akiknek annyi pènzük lett azáltal, hogy mindenkit felrúgtak, és az utcán is így akarnak elsőbbséget, mert nekik mindent szabad. Akik 30 milliós kocsikkal közlekednek. Nem a fiatal suhancok, akikben nincs félelem.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#6) mickemoto válasza Depression (#1) üzenetére


mickemoto
őstag

Ezt már egyszer megírtam én is az egyik közlekedős témájú bejegyzésnél hozzászólásként de voltak akik lehurrogtak hogy ilyen hozzáállással jobb ha nem vezetek. Pedig szerintem teljesen igazad van. Ha olyan helyzetben lennék hogy én vezetném a nagyobb járművet akkor talán nem satufékeznék vagy húzódnék le, bár ki tudja. Mindíg benne van a pakliban hogy egy vétlen harmadik fél látja a kárát úgyhogy mégsem éri meg. Mert az ugye kérdéses hogy ha én szabályosan közlekedtem és akár kamerával tudom ezt bizonyítani is akkor is ott lenne a lelkiismereti kérdés hogy ha akartam volna akkor talán elkerülhettem volna a bajt de erre nem tettem meg minden tőlem telhetőt.
Erre jó példa volt a nemrégiben történt román kisbusz vs. teherautó esete.Mondjuk ez csak annyiba jó példa hogy a teherautó nem lassított, vagy legalábbis nem satufékezett, viszont a kisbusz sofőrje nem szándékosan váltott sávot.

[ Szerkesztve ]

(#7) Tikakukac válasza Depression (#5) üzenetére


Tikakukac
titán

Sokrétű a dolog. Van az is, meg emez is. Nagyfaterom is vezet. Hazajött 30km-t 1.2 Thaliával behúzott kézivel és ő nem vette észre. Felrobbantak a dobok 20km után.

Na ő pont ilyen veszélyes, pedig egyik kategben sincs.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#8) Depression válasza mickemoto (#6) üzenetére


Depression
veterán

Azért kisbusz vs. kamion nem ez az eset.
És szigorúan akkor, ha egyedül vagyok.
Utálok vezetni ezek miatt. Szó szerint! Észtországban a Merci G terepjáró a zebrán vágott elém, mikor elsőbbséget adtunk.
Itthon, a 30-as táblánál útfelújítás miatt, a lezárt részen előz meg jobbról, legalább 60-nal.
És mint írtam, a kötelességemnek érzem vigyázni rá, miközben párom retteg az úton miatta. Ebből van elegem.
Hozzá teszem, hogy ez Miskolc, szinte Oroszország.

[ Szerkesztve ]

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#9) mickemoto válasza Depression (#8) üzenetére


mickemoto
őstag

Abban is egyetértünk hogy amilyen a vezetési stílusa , kultúrája, morálja egy embernek olyan az élet más területén is.

(#10) sir0cco


sir0cco
tag

2018.03.09.-én testvérem és gyermeke valamint édesanyámmal bevásárlásból hazafele frontálisan ütközött egy 20-on akárhány éves buta ostoba gyerekkel, mert neki feltétlen meg kellett előzni 3 autót a szar 100éves seat-javal. A jó Istenen és a szerencsén múlott, hogy nem maradtak ott. Viszont a testvérem gyerekének kivehető fogsort kellett csináltatni mert már nem tejfog...
Még jó, hogy nem rajtam múlik mehetne a nyílvános akasztás.

Félelmetes, hogy mennyire nem vigyáznak egymásra az emberek.
Sok türelmetlen fasz.

[ Szerkesztve ]

(#11) pet007


pet007
aktív tag

Nincs mas, kevesbe forgalmas ut, amit tudnal munkaba jarni? Meg ha kerulo is, meg ha 5km helyett 7km, akkor is, en jarnek a hosszabb, de nyugisabb, kevesbe forgalmas uton. Amugy szerintem nemnszabad igy gondolkodni, neked azert van a jogsid, hogy el tudd kerulni a baleseteket. Ezek meg majd osszetorik magukat elobb utobb. :R

(#12) Depression válasza pet007 (#11) üzenetére


Depression
veterán

Valójában az önvezető autóknak örülnék, amikor betiltják a vezetést, ami megmaradna sportnak.
20 éve vezetek balesetmentesen, de minden nap feszülten ülök be az autóba, hogy ma vajon hány barommal hoz össze a sors.
Vagy legalább videófelvétel alapján fel lehetne jelenteni ezeket, aztán egy idő után ők is megúnnák, ha több millió "rendőr" van az utcán.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#13) szabonagyur válasza Depression (#12) üzenetére


szabonagyur
félisten

Azt azért tegyük hozzá, hogy ha valaki feszülten ül be vezetni sem jó. Csökken a reakció időd és bármilyen apróságot már úgy fogsz megélni, hogy most itt a vég, ezt miért kellett így stb.

Egy forgalmas nagyobb városban pedig még jobban kell figyelni, mivel igen is lesznek akik majd jobbról kérik be magukat, de egy felkészült sofőr ezt is le tudja kezelni higgadtan (10 évet éltem a városban, nem kell bemutatni nyugi).

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#14) dnelb válasza Depression (#8) üzenetére


dnelb
veterán

Kéne kicsit vezetned Pesten, mondjuk 1 évet, utána a miskolci tempó csigalassunak tűnne és nem lennél ideges, megszoknád ezeket :D amikor felkerultem Pestre egy vidéki kisvarosbol érkezve enis ugyanígy rettegtem mint te, jaj nekemjonnek stb, ahh dehogy, ők se akarják összetorni az autót :D

[ Szerkesztve ]

(#15) szabonagyur válasza dnelb (#14) üzenetére


szabonagyur
félisten

+1, teljesen más egy kisvárosi vezetés ahol párhuzamos közlekedés vagy egyáltalán nincs, vagy elvétve, amit a helyiek nagy része nem tud használni sem mivel nem járnak máshol csak ritkán.

Sajnos sokszor látom én is ezt kis városokban, hogy ott a párhuzamos parkolást is szeretik az emberek egymástól jó távol elvégezni, mert nem tud majd kiállni vagy be sem mer állni. Fater is ilyen, bőven van még fél méter a kocsi mögött de már rinyál, hogy közel vagyok közel vagyok, közben meg bőven tudom hol a vége...

Jobbról előzést meg azokon a helyen ahol szabálytalan nem támogatom, de rengetegszer jártam Miskolcon én is úgy, hogy a belsőbe beálltak azok akik már az út elején tudták, hogy nekik az a sáv kell majd egyszer és mindegy mi volt ott mentek, a külsőben meg nyugodtan végig gurultam (ez nem is számít előzésnek, csak elhaladás).

Illetve érdemes alkalmazni a cipzár elvet, hogy igen is aki jön neked balról vagy jobbról és be akar sorolni lassítással, akár jelzéssel mutatni, hogy gyere nyugodtan és ne csak az általad említett bevágás maradjon (mert ugyebár sokan lassítani vagy megállni sem szeretnek ilyen helyzetben).

[ Szerkesztve ]

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#16) dnelb válasza szabonagyur (#15) üzenetére


dnelb
veterán

Én simán elmegyek jobbról mindenféle probléma nélkül, ha látom emberünk azt se tudja hol van, és bevan ragadva a sávba, lemenni meg nem akar.... Mennyi ilyen van. Utána meg villog és dudal, nem érti mi történt. Az ilyen nem való útra.

[ Szerkesztve ]

(#17) DonElvis válasza Depression (#1) üzenetére


DonElvis
tag

Osztom a véleményed, nagyon rég óta ugyanezt érzem. Kdolgot tudok javasolni azoknak aki Nagyfaluba jönnek hozzám látogatni: 1: BTR-60 az ideális közlekedési ezköz Budapesten, ha meg hirtelen nem akadna eladó, akkor 2: kell venni egy UAZ-t Vagy ARO-t vagy NIVA-t, galytörőt rá előre hátulra, oszt a stresszes közlekedés kérdése megolva.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#18) tope válasza dnelb (#16) üzenetére


tope
addikt

Beragadás alatt gondolom azt érted, hogy nem a megengedett sebesség felett megy picivel, hanem jóval alatta.
Én is sokszor megyek a belsőben (nyilván mikor nem üres tökig a külső) kb. úgy 55-el (városban, óra szerint többel, de tudjuk hogy fölé mér 2-3 km/h-t), és hány barom van, aki már csak azért is, mert siet, nem számít, megy kacsázva összevissza 60-65-tel (vagy még többel), és még neki áll feljebb hogy miért nem megyek többel (na azt majd a rendőrrel beszélje meg).
Sok a barom, aki nem bír magával, előzget, hogy utána 100m-rel később leforduljon, hogy ennek mi értelme van?..., induljon el időben akkor, tartsa be a szabályokat, nem véletlenül vannak (jó, nyilván van aminek nincs sok értelme), figyeljen a másikra, és ne harakiri, majd én megmutatom hogy ha Te nem fékezel meghalunk módjára vezessen.

[ Szerkesztve ]

(#19) dnelb válasza tope (#18) üzenetére


dnelb
veterán

jah, 50nel mennek kb 35el, lakotton kívül 60, ilyenek. Ezek a legrosszabbak, egyenes szakaszon nyomják, kanyarban meg 30..

[ Szerkesztve ]

(#20) alcsa válasza tope (#18) üzenetére


alcsa
senior tag

Ez az egyik gondom nekem is. 10ből 9 nyom le az útról, mert helységen belül nem megyek gyorsabban, mint 60!

(#21) updog válasza dnelb (#14) üzenetére


updog
senior tag

Hát nem tudom, én Bp.-n vezettem már 3 évet (tanulás + első autóval), de pont nemrég, mikor Miskolcon jártam, sokkal parasztabb (elnézést a miskolciaktól) sofőrökkel találkoztam, mint itt.

Én úgy éreztem, sokkal kevésbé tolerálták a rutintalanságom pl. a besorolásoknál (ami így 1-2x nem is sikerült), meg úgy általában is mentek mint az ökör, se jobbra se balra nem nézve, urambocsá indexelve.

A véleményem a témában pedig itt kifejtettem a második felében, én csak annyiban értek egyet a bejegyzés írójával, hogy én mindig a lehetőségekhez és sajátmagamhoz mérten a maximális biztonságra, és rögtön utána a szabályok megfelelő alkalmazására koncentrálok, (egyelőre?) nincs meg a rutinom és a bátorságom még ahhoz sem, hogy büntetőfékezzek vagy más módon kitoljak azzal, aki szándékosan, szabálytalanul szivat.

De ha egy kátyús szerpentinen gyűlik utánam a kocsisor, mert én csak 70-nel vagyok "hajlandó" menni, such is life, kapjon agyvérzést akit ez idegesít, mögöttem a gyerek, az asszony, alattam meg az autó, amit nem fogyóeszközként szeretnék betudni.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#22) razorbenke92 válasza tope (#18) üzenetére

Pesten zöld hullámban ugyanezzel találkoztam én is.

A baj az, hogy az emberekben nincs tisztázva az, hogy mennyit nyer egy adott tempóval. Egy 20-40 perces városi út alatt 70-75-el hajtva 7-13 percet spórol(na). Egy ilyen hosszú városi úton azonban számos lámpa megfogja úgyis, zöld hullámban pedig valószínűleg mind. Azokat a majmokat, akik ilyen helyeken cikáznak előre, általában 4-7 autóval látom magam előtt 20 perc után is. Ez konkrétan 10-15 másodperc. De nyerjen 5 percet... megéri?

Ha ennyire siet, induljon el 10 perccel hamarabb, és meg is oldotta. Bár nem tudom, hogy mi jár ezeknek az embereknek a fejében, nagy százalék biztosan csak "kivagyiságból" hajt, meg hogy megmutassa, hogy ő mekkora sofőr.

Harmadik nagy kedvenc, ami talán még nem lett említve, az a versenyszellemű sofőr, aki az út közbeni lakotton megelőz 65-70-el, majd külterületen 75-el füstöl, mert annál többet nem is tud az autó. Visszaelőzöd (ami közben kitapossa a gázpedállal a rozsdás alvázat, mer nehogymá). Majd a következő településen a vége előtt 1km-el utolér, tol, majd az utolsó 500 méteren megelőz, és újra megy előtted 75-el.

Az eredeti cikkhez hozzászólva: Az ilyen barmok nagy százaléka céges bérautót tapos agyon. Ha csak nem töröd össze a sofőrt is Isten igazán, nem nagyon fogja meghatni a dolog, max kap egy újabb autót, esetleg intéztél neki 100% táppénzt a felgyógyulásig (mert valószínűleg azt is elintézné). Ilyen esetekben sokkal célravezetőbb a dashcam. Ha megvan valami jó anyag, névtelen accounttal közzé kell tenni pl. Facebookon meg kell találni a céget, és eljuttatni neki, esetleg közzétenni, hogy az adott cég alkalmazottja így ment. Korábbi munkahelyemen (multi) volt akitől elvették az autót ilyen miatt.

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

(#23) dnelb válasza updog (#21) üzenetére


dnelb
veterán

jah szopasd csak a társaid, nincs elég frusztrált nyomorult az úton. Nem volna egyszerűbb egy jobbra index, és hadd menjenek?

[ Szerkesztve ]

(#24) updog válasza dnelb (#23) üzenetére


updog
senior tag

Nagyon próbálom megtalálni, hol írtam hogy direkt szívatnék bárkit is, de csak nem látom, idézd már légyszíves :U

"...nincs elég frusztrált nyomorult az úton..."

Megoldás 1: kiállok mindegyik elől, hadd menjen ahogy akar az istenbarma. Bónuszként megmaradok rutintalan, félős mazsolának, mert megfutamodom minden nehezebb közlekedési helyzet elől.

Megoldás 2: a KRESZ-hez és az útviszonyokhoz igazodva kéne vezetnie mindenkinek.

Lássuk csak, melyik lenne a jobb megoldás.... :N

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#25) Depression válasza dnelb (#14) üzenetére


Depression
veterán

Pesten voltam pizzafutár.
Az más világ, ott mindig dugó van. Más is a hozzáállás. Itt keleten sokkal nagyobb a szegénység, aki itt gazdagodott meg, az a többiek eltiprásával tette. Pont ez ütközik ki az utakon is, hogy ők a törvény felett állnak, nekik mindent szabad.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#26) dnelb válasza updog (#24) üzenetére


dnelb
veterán

'' gyűlik utánam a kocsisor, mert én csak 70-nel vagyok "hajlandó" menni, such is life, kapjon agyvérzést akit ez idegesít''
lehet a másik ismeri az utat, tudja hol vannak a kátyúk, simán menne 90el. Sőt, ha felgyulemlett sor alakul ki, általában mindig az első autó megy indokolatlanul lassan.. Az ilyenek mint te kényszerítik bele az embert a zárón előzesbe stb

(#27) Depression válasza dnelb (#26) üzenetére


Depression
veterán

"Az ilyenek mint te kényszerítik bele az embert a zárón előzesbe stb"

A türelmetlenség nem kényszer!

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#28) updog válasza dnelb (#26) üzenetére


updog
senior tag

"lehet a másik ismeri az utat, tudja hol vannak a kátyúk, simán menne 90el"

Látod, én meg nem ismerem, én csak azt látom, hogy ementáli sajttal vetekszik az út, szinte végig záróvonal van, oldalt meg padka és sziklák (25-ös, 21-es út hegyekben futó részei pl.). A kátyúk meg csak olyanok, hogy mindig ugyanott vannak, ki lehet ismerni őket, újak nem keletkeznek, a régiek nem változnak. Nyilván :)

BTW elnézést hogy csak 30 évesen csináltam meg a jogsit, és nem Loebnek születtem :)

"Az ilyenek mint te kényszerítik bele az embert a zárón előzesbe stb" :Y :C :C Maradjunk annyiban, hogy reméljük, mi ketten sose találkozunk úton :R

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#29) #56573440 válasza dnelb (#26) üzenetére


#56573440
törölt tag

Hogy kényszerít bele? Így fegyvert fog az arcodhoz és azt mondja, hogy a családodat kiírtjuk ha nem előzöd meg vagy hogy? Vezetek vagy 15 éve és mentem egy keveset mindenfele is, de engem még nem kényszerített senki semmibe soha.

Ez a tipikus 4-es út szindróma. 90-el megy a kamion, azt meg kell előzni, mer' csak. 200 méter múlva ott van még 6, és az egyenesben látszik, hogy amíg a szem ellát még 40. Én meg szépen battyogok a kamion mögött, nem kapok agyvérzést, és a román vendégmunkás meg a "racser" is inkább kenődjön a nagyonsoktonnás vasra ami előttem van mint belém.

(#30) dnelb válasza #56573440 (#29) üzenetére


dnelb
veterán

Ha még van előttem 150km nem akarok egy mazsola mögött totyogni, az első adandó alkalommal elfogok menni, ha dupla zárón akkor ott. Aki ismeri az utat meg az autóját az tudja mihez mi kell. Rendszeresen palyanapozok, havi 3000 km stb. Doeegen meg kiválóan tükröződik az átlag magyar mentalitás, ha ő nem akar gyorsan menni akkor más se menjen.. '' pont nem érdekel hogy ő siet '' '' kapjon agyvérzést ha idegesíti'' blabla. A sort még feltartja, de már a büntetőfeken jár az esze. Nem különb semmivel, sőt. Vicc

[ Szerkesztve ]

(#31) tope válasza dnelb (#26) üzenetére


tope
addikt

lehet a másik ismeri az utat: ez kb. olyan, hogy kint van a sebesség korlátozó tábla, de Te tudod, hogy semmi oka hogy kint legyen, rendőr se nagyon, de aki először jár arra, az most a háta mögött tolakodó miatt menjen kvázi szabálytalanul?

30: "az első adandó alkalommal elfogok menni, ha dupla zárón akkor ott", na ezt majd ha rendőr látja, annak meséld, hogy Te csak siettél volna. Nyilván ha valaki mazsola, azt én is megelőzöm, ha látom hogy alkamas az út hogy többel menjen az ember, de ha tábla van kint, akkor engem rohadtúl nem érdekel, hogy km-es sor van mögöttem (jó nyilván függ az adott helyzettől a sebességem megválasztása)

[ Szerkesztve ]

(#32) szipipeti


szipipeti
csendes tag

Egy kb.: 30.000-es kamera nagyon sokat segít - biciklire nem ülök nélküle, de van mindkét autóban...
Sokan azt mondják: ez visszás... Persze!
A kamera nem csak a mások, hanem a saját szabálytalanságomat is rögzíti... Pontosan ösztönöz a szabályos vezetésre...
Sztori: Szereplők: "Micsu L400 terepes" elől hátul 6/4-es csőből ütköző, segédkeret, elől hátul 6 tonnás csörlő bekészítve... (papírok rendben) Munkásautó... Magas keskeny dög...
Jön a csórikám a 4,5 hónapos 1.6-os Suzukijával, és a kb.: 1 éves jogsijával... Kb 50 méterre az elsőbbség táblától el kezd előzni... (körforgalom jön, benne közepes mozgás...) Nem fért be a az előzésbe, balra tőlem megáll... Majd egyszerre indulunk... Üveghangon megelőz, a körforgalomban elém vág és satut nyom... megáll!
A csörlő is - kb a hátsóülés vonalában...
Elkezdett púposkodni... Szóltam neki, hogy ha nem húzza el a belét, akkor rendőrt hívok...és kifizeti a 3 db 10Ft-os méretű javítást a csörlő festésén ...
Kihívta ő a rendőröket, hogy nem tartottam be a követési távolságot és szándékosan mentem bele...
Rendőrék jöttek, megnézték a felvételt...
Megköszönték a várakozást, leadminisztráltunk... (lementette a saját telefonjára a felvételt)
A csórikám még 1,5 óra múlva is ott állt a jardokkal...
Volt ugye:
1, db gyorshajtás a parkolóban...
1, db szabálytalan előzés
1, db záróvonal átlépés
1, db előzés 1 sávos körforgalomban
1, db indokolatlan fékezés és veszélyeztetés
1, db szándékos károkozás...

(#33) alcsa válasza dnelb (#30) üzenetére


alcsa
senior tag

Próbáld a másik szemével nézni a helyzetet: te, aki ismeri az utat és menne 100al akárhol, mert neked mindegy, rámászol valakire aki vigyázna a kocsijára, családjára, és ezzel stresszeled, a te szavaddal, rákényszeríted, hogy gyorsabban menjen, talán hibázik, kicsúszhat, csak mert te "ismered" az utat.

(#34) dnelb válasza alcsa (#33) üzenetére


dnelb
veterán

Ilyet soha nem szoktam csinálni. Ha nagyon nincs hely előzni és mondjuk 15 autós torlódás van, akkor kiszoktam állni 5 percre.

[ Szerkesztve ]

(#35) MasterDeeJay

Már rájöttem hogy nem kell sietni sehova legalábbis ahol én megyek Veszprém-Balatonfüred között. Semmi értelme megelőzni kis szakaszon azt aki akár 75-80-al megy 90-en helyett mert úgyis egyszerre várakozok a városhatárnál lévő lámpáknál (ugyanígy ha valaki engem előz 90 felett akkor is találkozok vele újra a lámpáknál). 90 felett meg amúgy is többet eszik a gép, miközben semmivel nem érek oda ellőbb. Kamerám van, szinte minden héten lehetne mutogatni érdekes helyzeteket. Volt hogy állóra kellett fékezni a szembejövő előző miatt. Füreden belül meg nem nagyon tartják be az 50-et, mindenki megy mint a barom.
Aztán meg a kátyúk, azokra is figyelni, fékezni kerülgetni....biciklisek bár nem velük van a baj de egy kevésbé belátható kanyar után kikerülni biciklist aki nem pont a szélén megy úgy hogy jönnek is szembe azért az sem mindig kényelmes manőver.
Szerdán volt hogy előttem 60-al mentek úton és csak gyűlt a kocsisor, hát akkor én is mondtam hogy mehetne kicsit gyorsabban is, persze a mögöttem lévők már biztos full vérvörös gőzölgő fejjel várták hogy megelőzhessék. Természetesen jöttek szemben, esélytelen volt előzni. Aztán ahogy volt rá lehetőség megelőztem, naná hogy lámpáknál ugyan úgy odaért annyira lassan vált a lámpa. Szóval részemről ezredszerre bebizonyosodott ahol én járok oda tök fölösleges ideggel száguldozni de még a megengedett alatt is szépen el lehet közlekedni, engem emiatt nem zavar ha valaki tökörészik vagy töszmög.
Pesten vezettem párszor, nem vagyok gyakorlott de azt kell mondjam hogy beengednek és illedelmesek, nekem pozitív csalódás volt. Az is igaz hogy igen nagy tömeg van ott, gps nélkül elvesztem volna.
Zebrán gyalogosoknak meg mindig megállok ahol meg kell, és meg is köszönik pedig ennek alap dolognak kellene lennie.
Indexet is sokan elfelejtik, ami leginkább engem körforgalomnál zavar.
Én már a behajtás előtt indexelek kifelé körforgalomnál ha az elsőnél kimegyek, ezzel jelezve hogy a következőnél mehetnek így a bizonytalanabb és lassabb is el tud indulni a második bejáratnál.
Igazából azt nem értem miért nem lehetne kötelező hogy körforgalomban amíg benne haladunk addig mondjuk balra kell indexelni ezzel jelezve hogy benne akarunk maradni aztán meg jobbra kicsivel a kihajtás előtt. És eleve jobbra indexelni ha egyből kimegyünk, nem lenne annyira bonyolult.
Na meg éjszaka driftpályának használja a körforgalmat valami állat Veszprémben.
Meg volt egy régi pimpelt rozoga transporter dupla kipufogóval előzött és mentem mögötte akkora korom fekete felhőt nyomott ki hogy semmit nem láttam belőle, mondjuk ment is mint a barom alig bírtam követni. (ismeri valaki? ez dízel te kva van kiírva a hátuljára)

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#36) Bird válasza dnelb (#30) üzenetére


Bird
addikt

Majd ha átélsz egy frontális autóbalesetet ahol te vagy a vétlen és a szembejövő aki fullra ismeri az utat neked megy akkor gyere vissza.... Utána egészen másképp fogsz vélekedni.... Addig csak szájkarate semmi más. Sajnos tapasztalat... Hipotermiás- sokkos állapot (-14 fok volt),szétment jobb csukló, bal boka, felrepedt fejbőr és rengeteg lelki trauma, az anyagi kárról, kiesett munkáról nem is beszélve. Nem kívánom, hogy próbáld ki, de ezzel a mentalitással a sors megtalálhat. :R Ott van benned az xfaktor! ;)

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#37) #56573440 válasza dnelb (#30) üzenetére


#56573440
törölt tag

Tehát nem kényszerít bele senki csak te magad. A racsingot meg racsing helyen kell kiélni, ahol van bukótér, és nincs záróvonal. Arra van. Tudom én is fordultam meg ilyen helyen, nem is kívánom a közúton... Nem direkt szarakodik, nem azért hogy te kinyírd a szembejövő szerencsétlent, hanem mert ennyivel tud menni az útviszonyok miatt. Leírta. Nem fogja se ő se én se sok más ember eltolni 110-re a kátyús szaron ismeretlen helyen neki hogy szétverje a technikát, mert valaki meg nagyon siet. Ott kell sietni ahol lehet. Esett le haver is mert ismeri órzdra az utat, meg a kocsit nagyon. Csak a kanyarban az olajfoltot nem ismerte még. Aztán kb 3 centin múlt hogy a 90-el elvállalt kanyarból elfordított kormánnyal egyenesen kicsúszva ne az asszony és az apa nélkül maradt 2 gyerek sírjon aznap este nagyon. Két fa között épp kirepült, de ha nem mákos, a csomagtartót tölti meg darált hússal...

Láttam már helyi olasz kanyarvadászt szerpentinen felfele zárón izmozni, síelésből jövet, előttünk 2 kocsival egy soktonnás nyerges móka meg szembe jött vele. Ott halt meg a szerencsétlen az orrunk előtt mert nem adta ki...

Láttam annyi szart az úton, hogy nekem nem ér annyit a történet. Tőlem bénázzon előttem a T betűs mert az a dolga, battyogjon a nyugger a piacra, és ha egész sáv váltással nem tudom a kerékpárost megelőzni akkor nem is fogom, vagy akármi, szól a zene, én meg telibeszarom az egészet és közlekedek. Nem kapok agyvérzést, nincs gondom.

De mindenki más, csak amikor az összes ismerősöm aki nagy racser és pro driver, évek hosszú munkájával összegyűjtött megspórolt perceit bukja be a betétlap töltögetéssel és a nincs kocsija egy hónapig mókával, akkor megkérdezem magamban hogy megéri e... Neked igen. Siess. Mi nem fogunk miattad.

[ Szerkesztve ]

(#38) updog válasza szipipeti (#32) üzenetére


updog
senior tag

Kamera++ (tizenpárból is kijön egy nagyon korrekt Xiaomi dashcam, elől van, akarok egyet majd hátra is). Aztán a rendőrnek lehet magyarázni hogy "de a forgalom ritmusa" :C

Persze ezzel vigyázni kell, nagyon bizonytalan a szabályozása a felvételek elkészítésének (a GDPR óta nem is tudom hogy megy), és szvsz. az osztrák határon viszonylag gyorsan illik lekapni a szélvédőről :)

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#39) dnelb válasza Bird (#36) üzenetére


dnelb
veterán

Jah ott van, mert 90es táblánál 90el akarok menni, nem 60-70el..OK! Szó sincs gyorshajtasrol.

(#40) #56573440 válasza dnelb (#39) üzenetére


#56573440
törölt tag

Van olyan hogy relatív gyorshajtás is ugye meg minden...

(#41) Bird válasza dnelb (#39) üzenetére


Bird
addikt

Én sem gyorshajtásról beszéltem! Az út "ismeretéről" és a "majd én megoldok mindent" mentalitásról... Ami persze függ kismillió tényezőtől (időjárás, forgalom, évszak, napszak, útviszonyok stb.) és állandóan változik. Van ami 10ből 9x bejön, de 1x nem. Olyan ez mint az orosz rulett. Aki erre nem gondol hamis illúziókat kerget - akár záróvonalon történő előzéssel, relatív gyorshajtással - az másokat sodor veszélybe. Egy balesethez persze minimum 2 résztvevő kell. Akkor van baj, ha a másik fél képességei miatt nem TUD, vagy már nem KÉPES reagálni. Na az a jackpot!

Lehet vannak más szempontok is, néha nem árt gondolkodni. ;)

Maradjunk a záróvonalnál.... Nagyobb esőnél, vagy amikor a harmatpont kicsit más az előző naphoz képest belemész egy előzésbe és megcsúszol ott a felfestésen ahol máskor meg nem. :Y

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#42) Lauda


Lauda
félisten

Ez addig jó móka, míg te meg nem sérülsz. Inkább fékezz csak úgy, mint eddig.

(#43) dnelb válasza Bird (#41) üzenetére


dnelb
veterán

Neked se ártana, ha azt hiszed állandóan így vezetek. ;) Vannak nyomorékok akik kihozzák, de ez ritka már. Ezért járok palyanapozni.

(#44) Ghoosty válasza MasterDeeJay (#35) üzenetére


Ghoosty
őstag

" aztán meg jobbra kicsivel a kihajtás előtt. És eleve jobbra indexelni ha egyből kimegyünk, nem lenne annyira bonyolult."

Ez tudtommal így van, legalábbis még sok évvel ezelőtt így tanította az oktatóm. Szóval én így is használom.
A folyamatos balra index meg felesleges, talán még félrevezető is, de lehet, hogy megszokható.

(#45) Bird válasza dnelb (#43) üzenetére


Bird
addikt

Elhiszem, de én már estem hatalmasat pont ilyen miatt, Te még nem.

Ettől függetlenül peace, love and unity részemről addig amíg nem engem előzöl dupla záróvonalon. Amióta baleseteztem kicsit másképp reagálok rá és nem biztos hogy szeretnéd látni...

de kevesebb esélyt látok arra hogy onhibabol, mint hogy más miatt

Ez az amit gyorsan felejts el, mert legalább fifti- fifti.... A majd én megoldok mindent nem biztos hogy működik minden szituációban. Mi van ha reakció időn belül történik bármi váratlan és nem tudsz reagálni rá? Ott te is csak egy utas leszel és már nem pilóta.

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#46) dnelb válasza Bird (#45) üzenetére


dnelb
veterán

Valószínűleg én is fogok, tisztában vagyok vele, de kevesebb esélyt látok arra hogy onhibabol, mint hogy más miatt . Az meg csak szerencse, pont akkor ott leszek e vagy nem.
szerk: akkor az volt megírva :)

[ Szerkesztve ]

(#47) #56573440 válasza dnelb (#46) üzenetére


#56573440
törölt tag

Elég egy pillanat áramszünet annak is, aki nem rohan, aki többet vezetett mindenfélét mint valszeg te meg én együtt, aztán pont baj van...

Akkor ez volt megírva. Az nice. Csak abban bízok, hogy ezzel nem írod meg másokét is...

(#48) kmisi99


kmisi99
addikt

Egyszer fogyasztás miatt rá kényszerültem hogy nem nyomhatom neki mert ki volt centizve minden csepp üzemanyag. Autópályán 110 el mentem, és rá kellett jönnöm hogy mennyivel nyugisabb kényelmesebb, nem kell előzgetni, és jó ha 10 percet buktam 200km-en a szokásos 140 es tempómhoz képest. Semmi értelme kitaposni a lelket is a kocsiból.

Egyébként ez a betolakodás dolog olyan, hogy én Budapesten szereztem meg a rutinom illetve rengeteget ültem olyan kollégám mellett aki hosszú évek óta vezet BP-en és azt látom illetve rá kellett jönnöm, hogy nagyon sokszor csak tolakodva kigurulgatva fognak csak beengedni, ha a legtöbb sofőrön múlik akkor 15 percig is állhat az ember a mellék úton hogy kiguruljon a főútra.

(#49) Bird válasza #56573440 (#47) üzenetére


Bird
addikt

Vagy emlékezzünk szegény Integra fórumtárs esetére....

A túlzó önbizalom hamis illúzió.

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#50) Lord Myn


Lord Myn
senior tag

~20 év jogsi és kb. 6-700e km után, azt kell hogy mondjam, hidd el nem éri meg, hogy összetörjenek. Ha személyi sérülés nem is történik (pedig az a valószínűbb) akkor is iszonyat macera a biztosítózás, a kiesett időre az autó pótlása vagy megoldás másként, stb.stb.

Ennyi idő alatt, szerencsére kialakult bennem, hogy az esetek nagy részében ki tudom találni a többi autós gondolatait, messziről felismerem a "rally bajnokot", a tökölőst és a "balra indexel, de közben egyenesen megy tovább, rosszabb esetben jobbra fordulost" is és megfelelően reagálok (általában messzire elkerülve őket :D ).

#30 dnelb: Aki ismeri az utat meg az autóját az tudja mihez mi kell. Rendszeresen palyanapozok, havi 3000 km stb.

Ja, jó autó, jó sofőr = nincs kockázat, ugye? Nekem is volt pár ilyen ismerősöm, java részük már a temetőben van... :U

"War does not determine who is right - only who is left."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.