Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Metalfan


Metalfan
senior tag

Elgondolkodtató... Lehet mégsem lesz még egy ideig kocsim, hanem inkább gyalog/kerékpárral/tömegközlekedéssel fogok mászkálni mindenhova :U

(#2) kraftxld


kraftxld
nagyúr

Muszaki, zoldkartya?

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#3) Dany007


Dany007
veterán

Nekem pontosan ezért nincsen még kocsim.
Az az idilli állapot inkább nevezhető egy ideális / tökéletes állapotnak, ami ritka mint a fehér holló... Több, mint valószínű, hogy az éves kidások jócskán meghaladják ezt.
Eleve a téli / nyári gumi cseréket bele se számoltuk. Plusz ahogy öregszik egy autó, úgy mehet tönkre szinte bármi... ez már tapasztalat... Sajnos...
Szóval nem kis költségről beszélünk =/

A mi autóinkkal is ez a helyzet.. Bár most kifogtunk egy nagyon jó 8 éves Ford mondeót. Amióta megvan, nemigazán kellett pluszba költeni rá.
De pl egy műszaki vizsgára való felkészítés nem kis költség!
Volt kolegám 8 éves peugeot vett. Szerencsétlennek havonta ment tönkre rajta valami, pedig elvileg kifogástalan állapotban vette. Havi 20-50 ezret költött rá csak javíttatásra, és e mellé jönnek ugye a szokásos költségek is.
Szóval azt az idilli állapotot nagyon de nagyon ki kell fogni :)

(#4) kraftxld


kraftxld
nagyúr

Kifutottam a mod idobol, atirom a helyi verziora:

Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nagyon ideális, idilli állapotot:
-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett de megbízható esetünkben Toyota Yaris tipusu gépkocsit 10 000NZDért. A kocsit 18éves koráig azaz még 12évig kívánjuk használni amikor a maradványértéke 1 600NZD lesz.
Éves szintre levetítve 700NZD.
-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 1.6NZD/L
Ekkor éves szinten 1 320NZDt tankolunk el.
-A gépkocsi kötelező regisztracioja nem több évi 250NZDnel.
Éves szinten 250NZD.
- Evente muszaki: 50NZD
-Az üzembentartási költségek éves szintre leosztva nem haladják meg az 500NZD-t a magasabb munkadijak miatt. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 500NZD-t visz el.

Fokozzuk az idilli állapotot avval, hogy tekintsünk el a felsoroltakon kívüli bármi extra kiadástól például a 12év alatt a parkolásoknál egyszer se huzzák meg az autónkat és hagyják ott, nem megy tönkre semmi (nem kopó) alkatrész a kocsin annak 18éves koráig.....

Ebben az esetben évente 2820NZDot költöttünk gépkocsira.
Ha havi 3000NZD a nettonk évente 1havi munkánk fedezi a kocsi fenntartast

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#5) bambano


bambano
titán

Motorgenerál, vezérlés csere, ilyenek?

Vettél egy, a statisztikák szerint megbízhatatlan japánnak látszó török autót. Ami egyébként is egy kiskocsi, 18 éves korára már porladó emlék se lesz, nemhogy autó...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) Szten Márs válasza kraftxld (#4) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Bocs, nekem ez új, másnak talán nem... jól értem Új-zélandon laksz? :Y Azt hiszem kicsit irigyellek :DDD

(#7) kraftxld válasza Szten Márs (#6) üzenetére


kraftxld
nagyúr

Jah, itt lakok a világ végén :)

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#8) concret_hp válasza kraftxld (#4) üzenetére


concret_hp
addikt

mondjuk ha leírtad volna mennyi az árfolyam... :)
(amugy ~135hf úgynézem)

hát igen az autó nem olcsó mulatság. és ahogy írták is műszaki meg zöldkártya meg ilyenek az még nincs számolva.
az meg, hogy sokan ragaszkodnak a hitelre vett új autóhoz, csak súlyosbítja a helyzetet :U

vagy fullba vagy sehogy :D

(#9) neduddki válasza bambano (#5) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

francia?

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#10) joey04


joey04
titán

ez rengeteg pénz. nekem nem ér ennyit a kényelem. ha valakinek munkaeszköz akkor megértem az más. De havi 10k a bérlet és bármikor bárhova mehetek városon belül. inkább másra költöm azt a plusz pénzt. Plusz nincs akkora felelősségem sem. nem kell hullafáradtan hazavezetnem stb.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#11) Kickass


Kickass
őstag

a kollega most leirta azt amilyen (egyebkent rendkivul szerencses) helyzetbe most kerultem, 6 eves auto, keveset futott, uj vasarlas azota csak nalunk tehat ismert az eloelet ugye, osszel volt vizsgan + teli/nyari gumi is van joallapotuak, kis motor ergo keveset eszik, fizum is hasonlo szinten mozog mint a peldaban, az autoba gyakorlatilag csak beleulni kell es menni vele (meg tankolni)

egyebkent ez igy kicsit arnyalt, teli/nyari gumi ugye altalabn nem egy szezont fut tehat nem eves kiadas, raadasul mivel pont szezonalis darab mar az elozo szezon vegeztevel tudhatod hogy ujra lesz szukseg, konzekvencia: tudatosan sporolsz ra, ugyanez lehet a muszakival ami egy 6 eves autonal 2 evente esedekes es egy darabig meg igy is marad meg akkor is ha bizonyos nem normalis intezkedeseket egyesek bevezetnek es a 10 evnel oregebb autoknak jovo evtol evente kell vizsgazni

benya+tobbi dolog nagyjabol realis sot optimalis, ha nem valami szemetet fogsz ki, persze aki fillerekert akar autot az erre ne szamitson

persze az oregedessel egyre jobban penznyelo lehet egy verda de szerintem ha oda van ra figyelve es megkapja ami kijar egy autonak akkor ezt a kockazatot eleg drasztikusan le lehet csokkenteni kis gondoskodassal

[ Szerkesztve ]

(#12) ollie válasza Dany007 (#3) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Én 4 évig dolgoztam egy multi gépjármű osztályán, közel 1000 járművel foglalkoztam, mely gyakorlatilag szinte minden típust tartalmazott. Tapasztalatból tudom, hogy a francia kocsik a legmegbízhatatlanabbak (Peugeot, Renault és Citroen: egykutya), ilyet még ingyen sem fogadnék el. A legmegbízhatóbbak a német kocsik (Opel, Ford, Volkswagen).

És igen, a bejegyzésben feltüntetett idilli állapot olyan ritka, hogy gyakorlatilag nem létezik, ennek még egy megbízható kocsi esetén is legalább a dupláját számolnám.

[ Szerkesztve ]

***

(#13) Dany007 válasza Kickass (#11) üzenetére


Dany007
veterán

"persze aki fillerekert akar autot az erre ne szamitson"

Na pont ezaz... Ha autót is vennék, biztos nem valami lerobbant ezeréves szutykot. Ergo az összeg példában leírt 1-2 millió forint között mozogna. Ezt pedig nem tudnám máshogy megvenni, csak hitelre.
Ergo az autó havi költségei mellé, még hozzájön egy legalább 30-40 esetleg 50 ezres havi részletfizetés is! Ami azért nem kicsit emeli meg a költségeket...
A téli nyári gumi hiába szezonális, de meg kell venni, 1-2 talán 3 évet is kibír egy garnitúra, de akkoris költség. =/

@Ollie: "a francia kocsik a legmegbízhatatlanabbak "

Na igen, ezt már sok sok embertől hallottam, gondolom van is benne valami. Sőt, állítólag a franciák eleve csak 3-4 évre tervezik az autóikat, mivel utána úgyis mindenki eladja és újat vesz... Ja csak kérdés, hogy aki azt megveszi, azzal mi lesz :)

[ Szerkesztve ]

(#14) mephi666 válasza ollie (#12) üzenetére


mephi666
nagyúr

exnek yaris-a van... kb olyan idős, mint a cikkben szereplő (tavasszal lesz talán 6éves), amíg együtt voltunk: 1.5év alatt semmi baja nem volt... a fix költségeket meg a benzint leszámítva nem nagyon kellett költeni rá... nem is eszik sokat... nem rossz kis kocsi...

a peugeot-król hasonlóan nyilatkozok, mint te: régi céges kocsik azok voltak nálunk (egy 407-es még megvan) és zabálja a pénzt... párhavonta mindig van valami nyűgje... nem új kocsi már, de akkor is elég kriminális a helyzet vele... :( a francia kocsik az én meglátásom szerint (és sokak véleménye szerint) is kényesek és rohadt drága a javításuk... a német/japán járgányokkal viszont már kellemesek a tapasztalatok :K a ford egyébként nem ámerikái? :B sógorom odavolt vagy 15éven keresztül az escort/focus-okért, de 1éve ahogy lecserélte a focust, inkább egy honda civic-et újított be, mert előtte szervíz miatt egy újabb csere-focus-szal kellett mászkálnia és mondta, hogy nagyot csalódott benne... a régihez képest egy zabáló állat volt az új :( a hondával viszont 100%osan elégedett...
olcsó+megbízható (használt) kocsiból szerintem a vw/toyota/opel simán szóba jöhet...

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#15) D1Rect


D1Rect
félisten

Ebben az idilli esetben a 12 évig amíg használjuk az autót 3 évig csak azért dolgoztunk, hogy autónk legyen.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#16) ollie válasza mephi666 (#14) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

A Toyota más kategória, nagyon jó, viszont drága is.

A Ford amerikai márka, de Németországban gyártják (az Európában forgalmazott modelleket).

A francia kocsik meg olyannyira megbízhatatlanok, hogy többségükkel már újkorában is baj van, miközben ez a német kocsiknál ez elenyésző. És mindezt tapasztalatból mondom.
Véleményem szerint - és ezzel nem vagyok egyedül - azokat a kocsikat adják el Kelet-Európában a franciák, melyeket nyugaton nem tudnának eladni, vagy rögtön cserélniük kellene (vagyis nem ment át a minőség-ellenőrzésen).

[ Szerkesztve ]

***

(#17) ABE válasza ollie (#16) üzenetére


ABE
őstag

"Véleményem szerint - és ezzel nem vagyok egyedül - azokat a kocsikat adják el Kelet-Európában a franciák, melyeket nyugaton nem tudnának eladni, vagy rögtön cserélniük kellene (vagyis nem ment át a minőség-ellenőrzésen)."

Tehát ha rendelsz egy egyedileg konfigurált francia autót, akkor addig nem kapod meg, míg az azonosan konfigurált autók közül nem lesz egy selejt. Aha...

(#18) ollie válasza ABE (#17) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Nyilván nem, de össze lehet tenni olyan alkatrészekből, melyeket nem építettek volna egy nyugaton eladott kocsiba.

***

(#19) Depression


Depression
veterán

Az a 30k-es megélhetés hogy jött oda a végére?

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#20) Tüzi válasza ollie (#16) üzenetére

Nem is :) Apámék pözsó 307ese 4500km-esen magától kigyulladt a parkolóban, magával vitt másik két kocsit is. Lehet, így akarják fellendíteni az eladásokat? :DDD

Nekem elég a kis motoromat fenntartani, autóm nem lesz. Amilyen kellene, olyanra sose lesz pénzem, télen meg nem bírnám elviselni, ahogy csámcsog a sólé az alvázon, szóval... jó nekem a motor, télen meg egye a só a buszokat :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#21) tibi666 válasza ollie (#18) üzenetére


tibi666
senior tag

és ezt hogyan gondoltad? hé francois, itt egy szar motor, vidd át a sufniba, és mondd meg jacquesnak, hogy tegye bele a kék lagunába, aminek zárlatos elektronikája? ugyanmár, ne hülyéskedjél.

egyébként a franciák nagyon nyomulnak minőség terén, az új c5, laguna, mégane mind ott van a szeren, tessék csak kipróbálni őket, nem a net mögül osztani az észt.

(#22) ollie válasza tibi666 (#21) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

1. a kipróbálással semmit nem tudsz meg
2. 4 évnyi tapasztalatból beszélek, de nyilván nem olvastad figyelmesen a mondandómat
3. nem is újságtesztekre alapozok, ahol - jó esetben - pár napig használják a kocsikat, hanem esetenként hónapok, évek tapasztalatáról

[ Szerkesztve ]

***

(#23) tibi666 válasza ollie (#22) üzenetére


tibi666
senior tag

van renaultunk, ha megnyugtat. az agyonszidott lag2 ráadásul.
te sem válaszoltál az én kérdésemre, hogy mégis hogyan pakolják össze nekünk a selejtes autókat.

vagy például a német autóklub megbízhatósági statisztikáját hogyan nyerhette egy renault, mikor köztudottan mindig úgy ferdítik a vizsgálatot, hogy a német modellek győzzenek.

(#24) ollie válasza tibi666 (#23) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Egy szóval sem írtam, hogy selejtes.

Konkrétan melyik típus nyert Németországban?

***

(#25) tibi666 válasza ollie (#24) üzenetére


tibi666
senior tag

clio 3.
de a laguna 3 sem rosszabb, mint az audi a4, és a mercedes c-klasse. ez elég jó ajánlólevél az új modelleknek.

(#26) Depression


Depression
veterán

Németországban pedig így megy:
A diplomás megvesz egy új autót 25k €-ért, 3 évig használja, majd eladja 18k-ért, és vesz egy újat. A havi ~300€ meg sem kottyan neki, és mindig új kocsija van.
Átlag megveszi azt 18k-ért használja 5-6 évig, minimiális javítást kifizet, majd eladja 8k-ért.
A magyar megveszi a 8-10 éves kocsit 8k-ért, a gatyáját is rákölti, és nála marad, míg szét nem rohad.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#27) Dare2Live válasza bambano (#5) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Motorgenerál"
Olyannal még nem találkoztam. Az általam ismert jelenlegi legtöbbet hajtott 1999es példányokban sincs 350.000km és ott is az olajfogyasztás 0W30al!!! mérhetetlen.... Azért ez mindent elmond.... Hány litert eszik meg egy 350.000kmet futott Astra? Jahogy ott a motorgenerál 350.000kmenként rendszeres tevékenység....? Míg a Yarisnak mérhető olajfogyasztása sincs 0W30ból?
Érezhetően b* nagy a difi a két motor között.....

"vezérlés csere"
Tudatosan lett "idilli" Yaris választva: pl mert láncos. segédhajtóműszíj csere szakszervízben 150.000kmenként 14.800Ft. Máshol olcsobb.

"japánnak látszó török autót"
Itt is kivillan mennyire fogalmad sincs az egészről. Egyrészt mert a gyártás évének 2003at adtam meg azaz sanszosan idilli japán a Yarisunk. Másikat nem írom le mert ugyis csak nyomsz egy fröccsenős kokler flamet miközben annyira értesz hozzá, hogy azt se találtad el, hova helyezték át a gyártást....

"18 éves korára már porladó emlék se lesz...."
Yarisok már "cinkfürdős" karosszériával készülnek: 12év az átrozsdásodásra vonatkozó garancia a 10éves darabokon rozsdapöty sincs ha lenne Toyota nagyot is szívna... A karosszérián kívül meg jól tudjuk mennyit bírnak a japán kocsik.....

Gondolkodtam rajta, hogy válaszoljak, hisz a hszedből süt a hozzánem értés az össze vissza beszélsz hülyeségeket no meg, hogy csak flamelni akarsz.... megtettem, lehet kár volt.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#28) Dare2Live válasza tibi666 (#23) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"vagy például a német autóklub megbízhatósági statisztikáját hogyan nyerhette egy renault, mikor köztudottan mindig úgy ferdítik a vizsgálatot, hogy a német modellek győzzenek."

talán mert nem ferdítenek. ferdíteni mindig lehet még annyit, hogy "mi" jöjjünk ki belölle győztesen.
Franciák veszett híre meg egyrészt a mult miatt van másrészt azért mert szar szemét szaralak hányadék üzletpolitikát folytatnak MOon. tudod... [link]

"te sem válaszoltál az én kérdésemre, hogy mégis hogyan pakolják össze nekünk a selejtes autókat."
Te sem dolgoztál még gyárba.... pl ami első osztályú termék pl cigi az megy Anglia/Németoba aminek a pl "rúdtömegszórása" másod osztályú az megy KEUba, ami ennél is lejjebb van azt visszabontjuk. :)
mondjuk a cigis(BAT) hasonlat helyett lehet jobb lett volna elektronikás pldat hoznom(elcoteq).... mind1

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#29) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Megkérdezem a nagyérdeműt:

Mi lenne ha oktatási célzattal (minimálisan átírva) kiraknám az írást a főoldalra?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#30) Kickass válasza Dare2Live (#29) üzenetére


Kickass
őstag

szerintem ki kellene boviteni
eves atlagkoltsegre illetve atlag havi koltsegre lebontva mondjuk egy olyan 5 eves periodust ami teljesen optimalisan zajlik le, tehat semmi nagyszerviz vagy hasonlok de pl olyan szezonalis es egyeb koltsegek is belekerulnenek ami alapesetben nem minden evben koltseg (nyari teli gumi, 2 evenkenti muszaki, esetleges kopo alkatreszek persze figyelembe veve az atlagos futas teljesitmenyt)

jo lehet sok az 5 ev, sokmindenki nem tartja meg addig az autojat, de akkor legyen 4, es feltelelezzuk hogy marad a 6eves auto vasarlasa es 10 evesen akarja eladni, ez a kor mar talan tobbmindenkinel vizvalaszto

(#31) Dany007 válasza Kickass (#30) üzenetére


Dany007
veterán

Ja, de szerintem ma Magyarországon nemsok ember tud megvenni egy 1-2 millás autót kp-ra. Így szerintem muszáj lenne belekalkulálni egy átlagos hitel törlesztőrészletet is, mivel úgy lenne reális és valós.
Amúgy az ötlet jó, kibővítés után mehetne címlapra.

(#32) Kickass válasza Dany007 (#31) üzenetére


Kickass
őstag

azt persze, oda lehet irni hogy ha hitel is van rajta akkor az termeszetesen hozzaadodik (a havireszlet)

(#33) Dare2Live válasza Kickass (#30) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"eves atlagkoltsegre illetve atlag havi koltsegre lebontva mondjuk egy olyan 5 eves periodust ami teljesen optimalisan zajlik le, tehat semmi nagyszerviz vagy hasonlok de pl olyan szezonalis es egyeb koltsegek is belekerulnenek ami alapesetben nem minden evben koltseg (nyari teli gumi, 2 evenkenti muszaki, esetleges kopo alkatreszek persze figyelembe veve az atlagos futas teljesitmenyt)"

Erre gondoltam én is csak ha ennyire részletezem pont az írás lényege vhogy elveszik. Az 50.000Ft/kopó alkatrészt az elöző kilenc év (illetve 6-9éves koráig) tapasztalatai alapján extrapoláltam. Ha beleveszek gumit és mindent kb ennyiből kihozható a kocsi éves javítatása, kopó dolgok cseréje, persze hangsúlyozom: ideális esetben.

Ha új kocsival számolnánk akkor ez az összeg kevesebb lenne az első 5-6évben, de ha az ideális legolcsobb kocsitartást akarjuk megkapni akkor új kocsit vétek venni.

"jo lehet sok az 5 ev, sokmindenki nem tartja meg addig az autojat, de akkor legyen 4, es feltelelezzuk hogy marad a 6eves auto vasarlasa es 10 evesen akarja eladni, ez a kor mar talan tobbmindenkinel vizvalaszto"
ez egy ideális plda lenne.... a legolcsobb legpénztárca kimélöbb megoldásra. Ha 4évenként kocsit cserélünk az jelentős +költség éves szinten az 500.000Ftnk könnyen felmehet 600.000Ftra is.
A 10év tényleg sokaknál vízválasztó de én a legolcsobb még használható verziót akarom összerakni és ha rendesen karban tartották akkor még egy sokat szidott Swift is szépen megy még 15+évesen is. Persze a Swift nem játszik mert akármenynire is sporolunk 4*os törésteszt alatt kocsit szvsz nem szabad venni.
Ettől függetlenül 4éven belűl 99% énis kocsit váltok de csak mert egy Yaris 5főnek már tetőboxal is tuti kevés. :DDD

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#34) Dare2Live válasza Dany007 (#31) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

ezszigorú szvsz:

Ha nem elengedhetetlen pl munkába járáshoz muszáj akkor ha egy ember nem tud 1misit kifizetni egy kocsira akkor az éves minimum 500.000Fts fentartási költséget, hogy tudja bevállalni?

Most kint élek külföldön, a minimálbér 1000euro ennél töbet keresek és ügyesen vásárolva, szervezve semmi se drágább mint MOon (szállás ingyen van). A munkatársaim is havi minimum 1100eurotvisznek haza (300.000Ft) és a legtöbbjének nincs kocsija mert: minek nincs rá szüksége, lakásra gyüjt, a nyári nyaralás, téli síelés neki többet ér..... ehez képest aki MOon 300.000Ftt visz haza....

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#35) Depression


Depression
veterán

Szerintem nem érdemleges címlapra rakni egy olyan bejegyzést, amiben még a légből kapott számokat sem tudod felhasználni. Pl. A benzinre számolt 281k hogy jött ki, az is rejtély számomra.
A gépjármű amortizációja nem tartozik bele a fentartási költségekbe, hisz a kocsit megveszed, és kész.
A kötelező bizt. Kb. 20-25k egy évre, súlyadó, stb mellett a maradékot 30-40k meg duplán számolod, hisz a kopó alkatrészek megvannak benne mégegyszer külön felszámolva.
Jó, nem olcsó mulattság a kocsi, és azt is elhiszem, hogy neked nem éri meg, de ez az írás akkor is egy nagy össze-visszaság.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#36) ABE válasza Depression (#35) üzenetére


ABE
őstag

"A gépjármű amortizációja nem tartozik bele a fentartási költségekbe, hisz a kocsit megveszed, és kész."

És akkor kinél jelentkezik költségként? A szomszédnál? Ne viccelj már, ha az ember veszi a következő autóját, akkor igenis kifizeti azt is, hogy az évek alatt az autója értéke csökkent, mert sokkal kevesebbért tudja csak eladni idősebben. Ezt ki lehet számolni, hogy egy kilométerre hány forintot tett ki az avulás.

[ Szerkesztve ]

(#37) Depression válasza ABE (#36) üzenetére


Depression
veterán

Igen, egy cégnél számít, de az a gépjármű költsége, és nem a fentartásé.
Néhány fanatikuson kívűl kétlem, hogy bárki is bele számolja az amortizációt a háztartásokban. Legyen az kocsi, vagy mosógép. (Hűha ez a mosógép egy jó pár 'névtelen' ellenblog-ot juttatott eszembe :) )

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#38) ABE válasza Depression (#37) üzenetére


ABE
őstag

Én a fanatikust inkább reálisan gondolkodónak nevezném. :U Húú, hányszor hallottam/olvastam már, hogy olyan érveket hoztak fel az új autó mellett, hogy modern, keveset fogyaszt, nem romlik el, ezért olcsó. Ja, csak éppen azt nem gondolják végig, hogy az első 4-5 évben elveszíti értéke felét, és azt senki nem fogja megtéríteni nekik. Tudom, népszerűbb gondolkodásmód, hogy az autó cseréjének összegét külön kezelik, mert így máris könnyebb megmagyarázni, hogy csak a benzinfogyasztást nézve olcsóbb az autózás, mint a tömegközlekedés.

Önmagában az, hogy ott áll a kocsi a ház előtt, az pénzbe kerül. Évek alatt veszít az értékéből, és ez akármennyire is fáj, fenntartási költség, mert az évek alatt az autózás lehetőségének fenntartását fizeted meg.

A mosógép példa viszont nem hiszem, hogy az autóval összevethető. Egyrészt autóra mindig ott a tömegközlekedés alternatívaként, míg mosodába nem mindenki tud járni, gyakorlatilag egy nélkülözhetetlen eszköz. Másrészt egy ilyen gép 10 évenkénti cseréje nem hat annyira negatívan a családi kasszára, mint egy autó fenntartása.

(#39) Vladi


Vladi
nagyúr

"Azaz ha havi 168.000Ft a nettonk"
Mennnnyiii?? :Y :DDD

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#40) Dany007 válasza Dare2Live (#34) üzenetére


Dany007
veterán

Huh ezt most nem teljesen értem =/
Lehet csak elbeszélünk egymás mellett.
Nem azt mondtam, hogy nem tudja kifizetni, hanem, hogy egybe.
Mindig is egyszerűbb volt hitelre venni mindent, mint évekig spórolni. Aztán a havi csekk úgyis rákényszeríti az embert a spórolásra menet közben...
A havi 41 ezer forintot meg kicsit sokallom, mint fenntartási ktg. Bár kitudja, lehet.
De ettől függetlenül, azért mert ki tud fizetni havi 40 ezret az autóra, az nem azt jelenti, hogy ki tud adni zsebből egy milliót, de inkább többet, egy vételre.
Én is úgy vagyok vele, hogy addig takarózok amíg a takaró ér. De ha lenne egy 30-35 ezres autóhitelem, akkor értelemszerűen annyival kevesebbet költenék havonta. Ha ehhez még hozzávesszük a havi fenntartási ktg-et, akkor már tényleg nem jönnék ki, ezért is nincs autóm :)

Amúgymeg autóra amúgyis csak egy szűk körnek van _szüksége_. A legtöbben kifejezetten / vagy többek között kényelmi szempontból vesz autót.
Elvégre a munkába járás is megoldható tömegk.el, max egy órával korábban kell kelni : ) De megoldható. Más az, akinek nehéz gépeket / cuccokat kell melóba cipelni, esetleg nagymamát kórházba furikázni stb... Ott tényleg szükség az autó. De valljuk be, így vagy úgy a legtöbb embernek kényelmi szempontok miatt kell autó.

Igen, ezt ottkint is megtehetnék, max nehezebb hitelt szerezni külföldiként. (gondolom én)
Itthon a 300 ezres fizetésű ember is hitelből vesz autót. Mert megvan egy életszínvonala, amit tartani akar stb... Ezért nem fogja minden fölös pénzét félretenni. Inkább vesz fel hitelt, megkapja az autót egyből, és a részleteket meg lazán kifizetni 5-6-10 éven át. Elvégre annak, aki 300k-t keres, a havi 30-40-es törlesztő még bőven belefér.

Mert most ha én belegondolok, hogy ha a törlesztő részlet árát kb. 30-35 ezer Ft.-ot félretennék havonta, hogy ne kelljen hitelből autót vennem, akkor kb ~ 4 éven át gyűjtögethetnék, mire lenne annyi kp-m, hogy egy 1,5 millás autót megvegyek... De mire jó ez nekem? Arra, hogy a kamatot nem kell kifizetnem... De ha már ez az egész megfordult a fejemben, akkor az azt jelenti, hogy én most szeretnék autót, nem 4 év múlva. Ergo, inkább megyek, felveszek egy hitelt, megkapom az autót 'most', és fizetem a részleteket 6-7 évig, amit amúgy is félre tudnék tenni, de azalatt az idő alatt is van autóm.

Amúgy külfölddel kapcsolatban én rengeteg olyat hallottam, hogy az a illető kiment melózni, aztán 1-1,5 év után már vett is egy autót kp-ra, igaz egy teljesen átlagos 6-8 éves használtat, de akkoris megtudta venni. Ez mondjuk teljesen egyén függő, ki mire gyűjt, hogy gondolkozik stb...

(#41) Depression válasza ABE (#38) üzenetére


Depression
veterán

Én megértem, hogy az ő példája, és, hogy neki havi 40k-be fájna, hogy kocsival járjon. Ezzel nincs is semmi bajom. Csak szimplán ez nem világigazság, csak az ő esete, és ezért nem címlapra való.

Nekünk is itt áll a ház előtt, 2 év alatt nem lett belerakva 10k km. Új autó. Van bérletem, azzal járok dolgozni. Viszont nekünk mégis megéri, hogy van.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#42) sztikac válasza Vladi (#39) üzenetére


sztikac
őstag

Hát azért az a 168k netto nem olyan borzasztóan sok :U

(#43) ABE válasza Depression (#41) üzenetére


ABE
őstag

Nézd, értem én azt, ha valakinek nem kell olyan szigorúan figyelni a költségekre, annak nem sokat jelent ez a cikk. De olyan szempontból meg igenis érdekes a dolog, hogy szerintem az emberek többsége sosem ül le papír-ceruzával számolni, hogy tételesen összeadja az autóval kapcsolatban felmerülő költségeket, így reális képe sem lesz arról, hogy pontosan mennyiért autózik. Persze ez a cikk is csak egy példa, korábban nekem is volt egy kis szösszenetem, ott benzines és dízel új kisautókra számoltam ki a költségeket (sajnos ezt az írásomat már töröltem).

[ Szerkesztve ]

(#44) Dare2Live válasza Depression (#35) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"A gépjármű amortizációja nem tartozik bele a fentartási költségekbe, hisz a kocsit megveszed, és kész."
Teljesen 8, egyszer azt a pénzt ki kell adni rá. Ha éves/havi szinten számolok akkor pedig le kell osztani.

"A kötelező bizt. Kb. 20-25k egy évre, súlyadó, stb mellett a maradékot 30-40k meg duplán számolod, hisz a kopó alkatrészek megvannak benne mégegyszer külön felszámolva."
Nem akartam mert nem ez lett volna a lényeg de az adókat/járulékokat.... részletezni fogom mi n mennyi.

"Jó, nem olcsó mulattság a kocsi, és azt is elhiszem, hogy neked nem éri meg, de ez az írás akkor is egy nagy össze-visszaság."
És honnan gondolod, hogy nekem megéri vagy sem? Azt, hogy van kocsim vagy sem? Beképzelsz dolgokat amik nem léteznek.
Amúgy én pénzügyeknél (ez talán az írásból is kiderült) k*ra racionális vagyok, ha nem érné meg holnap eladnám.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#45) Dare2Live válasza Dany007 (#40) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Mindig is egyszerűbb volt hitelre venni mindent, mint évekig spórolni."

egyszerübbnek egyszerübb. A kérdés ésszerübbnek ésszerübb e. Sokszor igen: Ha pl a hitel felvételével pénzt tudsz termleni pl beindítod a saját vállalkozásod. De MO inkább a jelemzően nem hazája, most is töménytelen hírdetés van neten bank által visszavett vagy épp "hitelátvállalós" kocsikkal.

De a cikk nem erről akart szólni, egyszerűen le akartam írni minimálisan mennyibe kerül évente/havonta az, hogy kocsid van..... de vhogy a forum rész elment nagyon más írányba.

sztikac: Én most decemberbe hazamegyek, ha találok 2-3hón belűl állást havi 120-130K nettora már boldog vagyok... és angol német megy, infos vagyok, de ha épp kell villanyszerelni is tudok. BP kivételével a havi 168K netto szvsz MOon igencsak jó, még statisztikák szerint is az bőven átlag fölött leledzik.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#46) Olcsi


Olcsi
senior tag

Érdekes és elgondolkodtató írás. Tény, hogy egy autó fenntartása is marha sokba kerül, az üzemanyagról nem is beszélve. Van egy 16 éves mi autónk, 2 éve hűséges társunk, pedig megyünk vele rendesen. Egy ideig munkaeszközként is volt használva, ezzel együtt a 2 év alatt kb 40ezret elmentünk vele.
3 hete volt műszakin, az alapáron kívül 2ezret költöttünk rá, az is egy lámpabúra volt.
Mondhatni jól jártunk, persze ha azt nézzük, kifizettünk 17 ezer Ft-ot csak, hogy használhassuk az autónkat a forgalomban. Ez alapból nagy, kvázi rendkívüli kiadás.

Mindezzel együtt úgy gondolom még mindig sokkal sokkal jobb egy autót fenntartani, mint a tömegközlekedéssel eljutni A-ból B-be. (Nem Bp-ről beszélek!) Egyszerűen irreálisan magasak az árak, ehhez képest a tömegközlekedési eszközök elavultak, rossz állapotúak, ráadásul sokszor többszöröse az utazási idő!
Nem tartom korrektnek a közlekedési vállalatok hozzáállását! Ha majd fele annyiba fog kerülni egy busz, vagy vonat út, mint az autóval való közlekedés (ne vegyük figyelembe az éves fenntartást!), majd fogok közlekedni busszal és vonattal.

Alternatív közlekedési eszközként kerékpárt használok, amikor van alkalmam rá!

(#47) Dare2Live válasza Olcsi (#46) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Már magába az vicces, hogy az a MÁV jegyára versenyképtelen az autóval ha 2+on ülünk a kocsiban.

Mindezt úgy, hogy az autó agyon van adóztatva a MÁV meg a jegyáron felűl évente százmilárdokat tüntet el.
Mindezt úgy, hogy a MÁV járatok nagyja mocskos, késik, sztrájkol, nem visz háztól házig, nem akkor megy amikor akarod.....
melyik is a drága?

Igazából erről akartam 2.ra írni... hogy elsőre hude drága a kocsi de bazki mihez képest....

Amúgy örülök, hogy sokan hasznosnak tartják az írásomat, tőzsdéről nem írhatok azt nem érti senki..... :DDD

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#48) zoo8800


zoo8800
veterán

Most olvastam az írást.
Néhol bizony igencsak túloz, nekem 13 éves Golfom van, és sokkkal olcsóbban kijövök. (nem tesco gazgaságos olajat öntök bele.)

Évente 50000 csak a kopó alkatrészek cseréje?
Kötelező, adók, műszaki, zöldkártya 80000/év?

na ne már :))

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#49) Dany007 válasza Dare2Live (#45) üzenetére


Dany007
veterán

"de vhogy a forum rész elment nagyon más írányba."

Hát sorry. Nem kötekedésből írtam. Csak amikor az autó havi költségeit olvasom, nekem elsődleges helyen van a hiteltörlesztő. Mivel sajnos másképp nem tudom elképzelni, hogy valaha lesz autóm... És nem azért mert én is mindent hitelre vennék, csak ez egy olyan összeg, amit nem tudnék belátható időn belül összegyűjteni.

Inkább akkor úgy kéne fogalmazni, hogy mennyibe kerül az autó fenntartása egy évben, talán kiemelve, hogy a hitel nem számít bele, elvégre vannak olyanok is akik nem hitelre veszik.

"a havi 168K netto szvsz MOon igencsak jó, még statisztikák szerint is az bőven átlag fölött leledzik."

Ez így igaz. Az átlag valahol 80-100-esetleg 110 ezer körül van nettóban... De inkább 80-hoz közelít.

(#50) Kickass válasza Dany007 (#49) üzenetére


Kickass
őstag

Nemzetgazdasági szinten az átlagos nettó kereset 121 900 forintnak felelt meg; (ezen belül a fizikai foglalkozásúaké 90 300 forint, a szellemi foglalkozásúaké 154 600 forint). - ezek nagyjabol a legfrissebb statisztikak

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.