Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nem létező ámde kvázi tökéletesen idilli állapotot:
-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett megbízható gépkocsit 1.200.000Ftért.
Gépkocsink 998ccmes és 49KWos, balesetet még nem okoztunk soha és 50éves falun élő rokkantnyugdíjas nők vagyunk....
azaz adózás/kötelező szempontjából idilli a helyzet.
Hirdetés
-Gépkocsinkat még 12évig azaz 18éves koráig kívánjuk üzemeltetni ezután 200.000Ftért eladjuk.
Ezen felűl kapunk a banktól kamatmentes kölcsönt amit 12év alatt kell törlesztenünk.
azaz éves törlesztőnk 83.333Ft (1.000.000Ft/12év)
-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 325Ft/L
Ekkor éves szinten 268.000Ft ot tankolunk el.
-A gépkocsi kötelező biztosítási díja, teljesítmény adója, műszaki vizsgája, zöld kártyája éves szintre leosztva nem több évi 34.000Ftnál. Műszaki vizsgára természetesen nem kell felkészíteni a kocsit, Casconk nincs.
Ez éves szinten 34.000Ft.
-A kopó alkatrészek éves szintre leosztva nem haladják meg az 40.000Ftot. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni. Felhívom a figyelmet, hogy állapotunk ideális: 12 illetve 18év alatt semmi nem megy tönkre csak kopó alkatrészt cserélünk és, hogy 50éves nő létünk ellenére tudunk motorolajat, fékfolyadékot.... cserélni azaz nem fizetünk a cserékért csak az alkatrészekért.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 40.000Ftot viszi el.
Idilli állapotban természetes a felsoroltakon kívüli nincs semmi extra kiadásunk, egyszer se huzzák meg a parkoloban az autónkat és hagyják ott, nem fizetünk parkolásért, soha semmi se megy tönkre, nem veri el a jég a kocsit és soha semmi más se történik ami extra kiadás lenne.
Ebben a esetben évente 425.000Ftot költöttünk gépkocsira.
Azaz ha havi 141.666Ft a nettonk akkor ha nem eszünk, nincs rezsink..... évente 3hónapot dolgozunk azért, hogy kocsikázhassunk.
Mielött mégvki meggyanusít: A példa nem rólam szól. Nem vagyok falusi 50éves autószerelőnő... aki 49KWos alulmotorizált de adózás/biztosítás szempontjából ideális és soha el nem romló autóval jár.
2011.05.23. Jelenleg 382Ft a benzin így az éves benzinköltség 315.150Ft és az éves autóhasználat költsége: 472.150Ft ha továbbra is 141.000Ft a bruttonk (kb 220.000Ft brutto) akkor egy évben 14.4hetet azaz 3hónapot és 2.5 hetet dolgozunk a kocsizás költségeinek előteremtésére, ha a létező tán legolcsobban hozzuk ki azt. (rokkantnyugídas 50év feletti vidéken élő nők vagyunk sose elromló kocsival, 5.5les fogyasztással...)