2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Autófentartás minimális költségei

Írta: | Kulcsszavak: autó . költségek . benzin . autós költségek . fenntartás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nem létező ámde kvázi tökéletesen idilli állapotot:

-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett megbízható gépkocsit 1.200.000Ftért.
Gépkocsink 998ccmes és 49KWos, balesetet még nem okoztunk soha és 50éves falun élő rokkantnyugdíjas nők vagyunk.... :)
azaz adózás/kötelező szempontjából idilli a helyzet.

-Gépkocsinkat még 12évig azaz 18éves koráig kívánjuk üzemeltetni ezután 200.000Ftért eladjuk.
Ezen felűl kapunk a banktól kamatmentes kölcsönt amit 12év alatt kell törlesztenünk.
azaz éves törlesztőnk 83.333Ft (1.000.000Ft/12év)

-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 325Ft/L
Ekkor éves szinten 268.000Ft ot tankolunk el.

-A gépkocsi kötelező biztosítási díja, teljesítmény adója, műszaki vizsgája, zöld kártyája éves szintre leosztva nem több évi 34.000Ftnál. Műszaki vizsgára természetesen nem kell felkészíteni a kocsit, Casconk nincs.
Ez éves szinten 34.000Ft.

-A kopó alkatrészek éves szintre leosztva nem haladják meg az 40.000Ftot. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni. Felhívom a figyelmet, hogy állapotunk ideális: 12 illetve 18év alatt semmi nem megy tönkre csak kopó alkatrészt cserélünk és, hogy 50éves nő létünk ellenére tudunk motorolajat, fékfolyadékot.... cserélni azaz nem fizetünk a cserékért csak az alkatrészekért.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 40.000Ftot viszi el.

Idilli állapotban természetes a felsoroltakon kívüli nincs semmi extra kiadásunk, egyszer se huzzák meg a parkoloban az autónkat és hagyják ott, nem fizetünk parkolásért, soha semmi se megy tönkre, nem veri el a jég a kocsit és soha semmi más se történik ami extra kiadás lenne.

Ebben a esetben évente 425.000Ftot költöttünk gépkocsira.
Azaz ha havi 141.666Ft a nettonk akkor ha nem eszünk, nincs rezsink..... évente 3hónapot dolgozunk azért, hogy kocsikázhassunk.

Mielött mégvki meggyanusít: A példa nem rólam szól. Nem vagyok falusi 50éves autószerelőnő... aki 49KWos alulmotorizált de adózás/biztosítás szempontjából ideális és soha el nem romló autóval jár. :)

2011.05.23. Jelenleg 382Ft a benzin így az éves benzinköltség 315.150Ft és az éves autóhasználat költsége: 472.150Ft ha továbbra is 141.000Ft a bruttonk (kb 220.000Ft brutto) akkor egy évben 14.4hetet azaz 3hónapot és 2.5 hetet dolgozunk a kocsizás költségeinek előteremtésére, ha a létező tán legolcsobban hozzuk ki azt. (rokkantnyugídas 50év feletti vidéken élő nők vagyunk sose elromló kocsival, 5.5les fogyasztással...)

Hozzászólások

(#1) Metalfan


Metalfan
senior tag

Elgondolkodtató... Lehet mégsem lesz még egy ideig kocsim, hanem inkább gyalog/kerékpárral/tömegközlekedéssel fogok mászkálni mindenhova :U

(#2) kraftxld


kraftxld
nagyúr

Muszaki, zoldkartya?

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#3) Dany007


Dany007
veterán

Nekem pontosan ezért nincsen még kocsim.
Az az idilli állapot inkább nevezhető egy ideális / tökéletes állapotnak, ami ritka mint a fehér holló... Több, mint valószínű, hogy az éves kidások jócskán meghaladják ezt.
Eleve a téli / nyári gumi cseréket bele se számoltuk. Plusz ahogy öregszik egy autó, úgy mehet tönkre szinte bármi... ez már tapasztalat... Sajnos...
Szóval nem kis költségről beszélünk =/

A mi autóinkkal is ez a helyzet.. Bár most kifogtunk egy nagyon jó 8 éves Ford mondeót. Amióta megvan, nemigazán kellett pluszba költeni rá.
De pl egy műszaki vizsgára való felkészítés nem kis költség!
Volt kolegám 8 éves peugeot vett. Szerencsétlennek havonta ment tönkre rajta valami, pedig elvileg kifogástalan állapotban vette. Havi 20-50 ezret költött rá csak javíttatásra, és e mellé jönnek ugye a szokásos költségek is.
Szóval azt az idilli állapotot nagyon de nagyon ki kell fogni :)

(#4) kraftxld


kraftxld
nagyúr

Kifutottam a mod idobol, atirom a helyi verziora:

Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nagyon ideális, idilli állapotot:
-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett de megbízható esetünkben Toyota Yaris tipusu gépkocsit 10 000NZDért. A kocsit 18éves koráig azaz még 12évig kívánjuk használni amikor a maradványértéke 1 600NZD lesz.
Éves szintre levetítve 700NZD.
-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 1.6NZD/L
Ekkor éves szinten 1 320NZDt tankolunk el.
-A gépkocsi kötelező regisztracioja nem több évi 250NZDnel.
Éves szinten 250NZD.
- Evente muszaki: 50NZD
-Az üzembentartási költségek éves szintre leosztva nem haladják meg az 500NZD-t a magasabb munkadijak miatt. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 500NZD-t visz el.

Fokozzuk az idilli állapotot avval, hogy tekintsünk el a felsoroltakon kívüli bármi extra kiadástól például a 12év alatt a parkolásoknál egyszer se huzzák meg az autónkat és hagyják ott, nem megy tönkre semmi (nem kopó) alkatrész a kocsin annak 18éves koráig.....

Ebben az esetben évente 2820NZDot költöttünk gépkocsira.
Ha havi 3000NZD a nettonk évente 1havi munkánk fedezi a kocsi fenntartast

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#5) bambano


bambano
titán

Motorgenerál, vezérlés csere, ilyenek?

Vettél egy, a statisztikák szerint megbízhatatlan japánnak látszó török autót. Ami egyébként is egy kiskocsi, 18 éves korára már porladó emlék se lesz, nemhogy autó...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) Szten Márs válasza kraftxld (#4) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Bocs, nekem ez új, másnak talán nem... jól értem Új-zélandon laksz? :Y Azt hiszem kicsit irigyellek :DDD

(#7) kraftxld válasza Szten Márs (#6) üzenetére


kraftxld
nagyúr

Jah, itt lakok a világ végén :)

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#8) concret_hp válasza kraftxld (#4) üzenetére


concret_hp
addikt

mondjuk ha leírtad volna mennyi az árfolyam... :)
(amugy ~135hf úgynézem)

hát igen az autó nem olcsó mulatság. és ahogy írták is műszaki meg zöldkártya meg ilyenek az még nincs számolva.
az meg, hogy sokan ragaszkodnak a hitelre vett új autóhoz, csak súlyosbítja a helyzetet :U

vagy fullba vagy sehogy :D

(#9) neduddki válasza bambano (#5) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

francia?

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#10) joey04


joey04
titán

ez rengeteg pénz. nekem nem ér ennyit a kényelem. ha valakinek munkaeszköz akkor megértem az más. De havi 10k a bérlet és bármikor bárhova mehetek városon belül. inkább másra költöm azt a plusz pénzt. Plusz nincs akkora felelősségem sem. nem kell hullafáradtan hazavezetnem stb.

Ne baszogassák állami szinten az Apple, Google, Meta, MS cégeket!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.