2019. június 27., csütörtök

Gyorskeresés

Autófentartás minimális költségei

Írta: | Kulcsszavak: autó . költségek . benzin . autós költségek . fenntartás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nem létező ámde kvázi tökéletesen idilli állapotot:

-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett megbízható gépkocsit 1.200.000Ftért.
Gépkocsink 998ccmes és 49KWos, balesetet még nem okoztunk soha és 50éves falun élő rokkantnyugdíjas nők vagyunk.... :)
azaz adózás/kötelező szempontjából idilli a helyzet.

-Gépkocsinkat még 12évig azaz 18éves koráig kívánjuk üzemeltetni ezután 200.000Ftért eladjuk.
Ezen felűl kapunk a banktól kamatmentes kölcsönt amit 12év alatt kell törlesztenünk.
azaz éves törlesztőnk 83.333Ft (1.000.000Ft/12év)

-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 325Ft/L
Ekkor éves szinten 268.000Ft ot tankolunk el.

-A gépkocsi kötelező biztosítási díja, teljesítmény adója, műszaki vizsgája, zöld kártyája éves szintre leosztva nem több évi 34.000Ftnál. Műszaki vizsgára természetesen nem kell felkészíteni a kocsit, Casconk nincs.
Ez éves szinten 34.000Ft.

-A kopó alkatrészek éves szintre leosztva nem haladják meg az 40.000Ftot. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni. Felhívom a figyelmet, hogy állapotunk ideális: 12 illetve 18év alatt semmi nem megy tönkre csak kopó alkatrészt cserélünk és, hogy 50éves nő létünk ellenére tudunk motorolajat, fékfolyadékot.... cserélni azaz nem fizetünk a cserékért csak az alkatrészekért.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 40.000Ftot viszi el.

Idilli állapotban természetes a felsoroltakon kívüli nincs semmi extra kiadásunk, egyszer se huzzák meg a parkoloban az autónkat és hagyják ott, nem fizetünk parkolásért, soha semmi se megy tönkre, nem veri el a jég a kocsit és soha semmi más se történik ami extra kiadás lenne.

Ebben a esetben évente 425.000Ftot költöttünk gépkocsira.
Azaz ha havi 141.666Ft a nettonk akkor ha nem eszünk, nincs rezsink..... évente 3hónapot dolgozunk azért, hogy kocsikázhassunk.

Mielött mégvki meggyanusít: A példa nem rólam szól. Nem vagyok falusi 50éves autószerelőnő... aki 49KWos alulmotorizált de adózás/biztosítás szempontjából ideális és soha el nem romló autóval jár. :)

2011.05.23. Jelenleg 382Ft a benzin így az éves benzinköltség 315.150Ft és az éves autóhasználat költsége: 472.150Ft ha továbbra is 141.000Ft a bruttonk (kb 220.000Ft brutto) akkor egy évben 14.4hetet azaz 3hónapot és 2.5 hetet dolgozunk a kocsizás költségeinek előteremtésére, ha a létező tán legolcsobban hozzuk ki azt. (rokkantnyugídas 50év feletti vidéken élő nők vagyunk sose elromló kocsival, 5.5les fogyasztással...)

Hozzászólások

(#1) Metalfan


Metalfan
(senior tag)

Elgondolkodtató... Lehet mégsem lesz még egy ideig kocsim, hanem inkább gyalog/kerékpárral/tömegközlekedéssel fogok mászkálni mindenhova :U

"A parasztvakítás fényereje ezek szerint nem állandó, a retina idővel hozzászokik az ingerhez és erősebb stimulust igényel." by Totalcar

(#2) kraftxld


kraftxld
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Muszaki, zoldkartya?

MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Soha ne becsüld le az autópályán száguldó DAT kazettákkal megrakott teherautó sávszélességét''

(#3) Dany007


Dany007
(PH! kedvence)

Nekem pontosan ezért nincsen még kocsim.
Az az idilli állapot inkább nevezhető egy ideális / tökéletes állapotnak, ami ritka mint a fehér holló... Több, mint valószínű, hogy az éves kidások jócskán meghaladják ezt.
Eleve a téli / nyári gumi cseréket bele se számoltuk. Plusz ahogy öregszik egy autó, úgy mehet tönkre szinte bármi... ez már tapasztalat... Sajnos...
Szóval nem kis költségről beszélünk =/

A mi autóinkkal is ez a helyzet.. Bár most kifogtunk egy nagyon jó 8 éves Ford mondeót. Amióta megvan, nemigazán kellett pluszba költeni rá.
De pl egy műszaki vizsgára való felkészítés nem kis költség!
Volt kolegám 8 éves peugeot vett. Szerencsétlennek havonta ment tönkre rajta valami, pedig elvileg kifogástalan állapotban vette. Havi 20-50 ezret költött rá csak javíttatásra, és e mellé jönnek ugye a szokásos költségek is.
Szóval azt az idilli állapotot nagyon de nagyon ki kell fogni :)

(#4) kraftxld


kraftxld
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Kifutottam a mod idobol, atirom a helyi verziora:

Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nagyon ideális, idilli állapotot:
-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett de megbízható esetünkben Toyota Yaris tipusu gépkocsit 10 000NZDért. A kocsit 18éves koráig azaz még 12évig kívánjuk használni amikor a maradványértéke 1 600NZD lesz.
Éves szintre levetítve 700NZD.
-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 1.6NZD/L
Ekkor éves szinten 1 320NZDt tankolunk el.
-A gépkocsi kötelező regisztracioja nem több évi 250NZDnel.
Éves szinten 250NZD.
- Evente muszaki: 50NZD
-Az üzembentartási költségek éves szintre leosztva nem haladják meg az 500NZD-t a magasabb munkadijak miatt. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 500NZD-t visz el.

Fokozzuk az idilli állapotot avval, hogy tekintsünk el a felsoroltakon kívüli bármi extra kiadástól például a 12év alatt a parkolásoknál egyszer se huzzák meg az autónkat és hagyják ott, nem megy tönkre semmi (nem kopó) alkatrész a kocsin annak 18éves koráig.....

Ebben az esetben évente 2820NZDot költöttünk gépkocsira.
Ha havi 3000NZD a nettonk évente 1havi munkánk fedezi a kocsi fenntartast

MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Soha ne becsüld le az autópályán száguldó DAT kazettákkal megrakott teherautó sávszélességét''

(#5) bambano


bambano
(Jómunkásember)

Motorgenerál, vezérlés csere, ilyenek?

Vettél egy, a statisztikák szerint megbízhatatlan japánnak látszó török autót. Ami egyébként is egy kiskocsi, 18 éves korára már porladó emlék se lesz, nemhogy autó...

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#6) Szten Márs válasza kraftxld (#4) üzenetére


Szten Márs
(PH! nagyúr)

Bocs, nekem ez új, másnak talán nem... jól értem Új-zélandon laksz? :Y Azt hiszem kicsit irigyellek :DDD

Nobody exists on purpose, nobody belongs anywhere, everybody's gonna die... come watch TV!

(#7) kraftxld válasza Szten Márs (#6) üzenetére


kraftxld
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Jah, itt lakok a világ végén :)

MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Soha ne becsüld le az autópályán száguldó DAT kazettákkal megrakott teherautó sávszélességét''

(#8) concret_hp válasza kraftxld (#4) üzenetére


concret_hp
(PH! addikt)

mondjuk ha leírtad volna mennyi az árfolyam... :)
(amugy ~135hf úgynézem)

hát igen az autó nem olcsó mulatság. és ahogy írták is műszaki meg zöldkártya meg ilyenek az még nincs számolva.
az meg, hogy sokan ragaszkodnak a hitelre vett új autóhoz, csak súlyosbítja a helyzetet :U

vagy fullba vagy sehogy :D

(#9) neduddki válasza bambano (#5) üzenetére


neduddki
(PH! nagyúr)

HI!

francia?

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#10) joey04


joey04
(Jómunkásember)

ez rengeteg pénz. nekem nem ér ennyit a kényelem. ha valakinek munkaeszköz akkor megértem az más. De havi 10k a bérlet és bármikor bárhova mehetek városon belül. inkább másra költöm azt a plusz pénzt. Plusz nincs akkora felelősségem sem. nem kell hullafáradtan hazavezetnem stb.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.