Autófentartás minimális költségei

Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nem létező ámde kvázi tökéletesen idilli állapotot:

-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett megbízható gépkocsit 1.200.000Ftért.
Gépkocsink 998ccmes és 49KWos, balesetet még nem okoztunk soha és 50éves falun élő rokkantnyugdíjas nők vagyunk.... :)
azaz adózás/kötelező szempontjából idilli a helyzet.

Hirdetés

-Gépkocsinkat még 12évig azaz 18éves koráig kívánjuk üzemeltetni ezután 200.000Ftért eladjuk.
Ezen felűl kapunk a banktól kamatmentes kölcsönt amit 12év alatt kell törlesztenünk.
azaz éves törlesztőnk 83.333Ft (1.000.000Ft/12év)

-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 325Ft/L
Ekkor éves szinten 268.000Ft ot tankolunk el.

-A gépkocsi kötelező biztosítási díja, teljesítmény adója, műszaki vizsgája, zöld kártyája éves szintre leosztva nem több évi 34.000Ftnál. Műszaki vizsgára természetesen nem kell felkészíteni a kocsit, Casconk nincs.
Ez éves szinten 34.000Ft.

-A kopó alkatrészek éves szintre leosztva nem haladják meg az 40.000Ftot. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni. Felhívom a figyelmet, hogy állapotunk ideális: 12 illetve 18év alatt semmi nem megy tönkre csak kopó alkatrészt cserélünk és, hogy 50éves nő létünk ellenére tudunk motorolajat, fékfolyadékot.... cserélni azaz nem fizetünk a cserékért csak az alkatrészekért.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 40.000Ftot viszi el.

Idilli állapotban természetes a felsoroltakon kívüli nincs semmi extra kiadásunk, egyszer se huzzák meg a parkoloban az autónkat és hagyják ott, nem fizetünk parkolásért, soha semmi se megy tönkre, nem veri el a jég a kocsit és soha semmi más se történik ami extra kiadás lenne.

Ebben a esetben évente 425.000Ftot költöttünk gépkocsira.
Azaz ha havi 141.666Ft a nettonk akkor ha nem eszünk, nincs rezsink..... évente 3hónapot dolgozunk azért, hogy kocsikázhassunk.

Mielött mégvki meggyanusít: A példa nem rólam szól. Nem vagyok falusi 50éves autószerelőnő... aki 49KWos alulmotorizált de adózás/biztosítás szempontjából ideális és soha el nem romló autóval jár. :)

2011.05.23. Jelenleg 382Ft a benzin így az éves benzinköltség 315.150Ft és az éves autóhasználat költsége: 472.150Ft ha továbbra is 141.000Ft a bruttonk (kb 220.000Ft brutto) akkor egy évben 14.4hetet azaz 3hónapot és 2.5 hetet dolgozunk a kocsizás költségeinek előteremtésére, ha a létező tán legolcsobban hozzuk ki azt. (rokkantnyugídas 50év feletti vidéken élő nők vagyunk sose elromló kocsival, 5.5les fogyasztással...)

Még van hozzászólás! Tovább