- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- sziku69: Szólánc.
- MasterDeeJay: H110-es lapban 10.gen Comet Lake működhet?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hello!
Évi 15000 km nem nevezhető azért már kifejezetten szerénynek, az már - ha nem céges, hanem magánhasználatnak vesszük - napi masszív használatot, és évi legalább 1 hosszabb nyaralást is feltételez.
-
decibel
aktív tag
Ez nem kevés pénz, bár ha az alternatívát nézzük (tömegközlekedés), akkor heti 140km vonatozással, bkv bérlettel számolva évi 315k jön ki. 100k felár a rugalmasságért, és kényelemért. Határeset.
-
Crystalheart
őstag
Esküszöm, ha rajtam múlna, már nem is volna autónk. Ezt fönntartani... Pedig csak néhány hetente használjuk, de vannak ki nem kerülhető költségek. Ennek az árából még egy (vagy két) lovat is bértartathatnánk a közeli lovastanyán. :\
-
Arpee78
senior tag
válasz
Dare2Live #67 üzenetére
Munkahely 4,1 km autóval, ez egy évre 2000 km, de megyek másfele is legyen 3000km
A benzint szerintem elszámoltam, 6 évre tényleg inkább 300k reálisan benzinre, ha éves 3000km-el számolok. A rövid városi utakon a fogyasztás magasabb, nemtom talán 6,5-7 liter.
üzembiztos: nincs ami elromoljon, jól karban volt/van tartva
ütközünk...: tény hogy a régi swift nem a legbiztonságosabb autó, ha családdal lennék alaposabban megnézném a törésteszteket és annak megfelelően más autót vennék. De így hogy egyedül vagyok(vagy egy olyan útitárssal aki be sem köti magát) nem olyan súllyal képviseltet a biztonság. Másrészt ez alapján mercedest v. volvo S80-at kellene venni mindenkinek. Vagy tankot, ha kamionnal ütközöl frontálisan az se gond.240k-ért vettem nemrég, de nem igazán lelakott, szerelő alaposan átnézte, alig kellett rá költeni. Mondjuk üléshuzatot vettem rá(9k)
Az engem is meglepett kissé hogy az autó vételára/értékvesztése mennyire csekély a teljes birtoklási költséghez képest. A drágább autó sem lett volna rossz vétel.
-
Dany007
veterán
válasz
Dare2Live #67 üzenetére
Munkába járásra szerintem pont tökéletes.
Az tény, hogy nagytávra én se mennék azzal a Suzukival... De így városon belül, csak arra, hogy bemenjek vele melózi meg haza, pont jó.A home - meló távolság 3,5km pontosan. Azaz 7km oda-vissza. Egy hónapra, 20 napra lebontva az 140km / hó. Kb 5-5,5litert fogyaszt az a Suzuki, legalábbis Árpi szerint
Vagyis ~ 7 literből kijön. Ahogy meg Árpi vezet, biztos, hogy megmarad a minimum fogyasztásEzt mos kicsit gúnnyal mondom, de annál igazabb.
Szal 7x270 ~ az durván 2000 forint...
Namost, itt Veszprémben a helyijáratos bérlet 5000 Ft.- / hó. Ezzel számolva is 18,5 liter benyó jönne ki. Na az meg az átlag 5-5,5 literes fogyasztással több mint 350km jönne ki egy hónapban... Annyi meg biztos nem kell nekünk a melóbajáráshoz...Szal összességében olcsóbb bejárni (csak tisztán bejárni) kocsival, mint busszal. Nembeszélve a kényelmi szempontokról.
Az tény, hogy a fenntartási ktg, akármennyi is pontosan, az még hozzájön.
-
Dare2Live
félisten
Én egy ilyen nagyjából reális, üzembiztos, ütközünk nem halok meg automatikusan legocsobb esetet probáltam vázolni.
régi swift biztonságra nem felel meg, ld [link]
240kért veszel csak nagyon lelakotat, kapsz üzembiztonság ott lutri.
de az évi 5000km is napi munkába menetellel, akármilyen kiruccanással is kb elképzelhetetlen.
és átlag 7.000Ftből se úszik meg egy olajcserét.
....ezen felül benzin számlád se jön ki akárhogy számolom. 150.000/~270/5*100=11.000km
benzin: ~270ft/l fogysztás 5l/100km
ugye te 6évre 25.000kmet írtál, nem 11.000kmet.szóval sokminden.
Ettől még az én esetemben ami sokkal többet számol is majd ugy jövök ki mindha tömegközlekednék. Amivel drágább azt a +50Kt meg megéri a kényelem.
-
Arpee78
senior tag
Elvégeztem a magam számítását a frissen vett swiftre (95-ös 1.0), 6 év és 25-30e km használatot feltételezve.
Olaj+szűrők 42
Gumi+felni+centírozás 96
Biztosítás 96
Benzin 150
Műszaki+felkészítés 90
Egyéb alkatrészek és szerviz 90
Zöldkártya 35
Súlyadó 30
Mosás, takarítás 90 (Roppant érdekes! Ez 1-2 havonta való kézi mosó látogatást feltételezve jött ki!) Asszem elgondolkodom a gépi mosón.
Van még alvázvédelem meg hasonlók, de azok nem tudom mennyibe kerülnek.Kezdeti költségek(átírás, eredet, forgalmi,törzskönyv) 46
Értékvesztés (240-ről 100-ra) 140Összesen(6 év alatt) ~900
Éves költség: 150
Havi költség: 12,5Kihagytam vagy elszámoltam volna valamit?
Összevetve a tömegközlekedéssel, ár-értékben eléggé kiegyenlített a helyzet, legalábbis nekem. Ha 6 évnél tovább használom valamelyest csökkenhet ez a költség, de pl egy baleset vagy drámai lepukkanás esetén meg jelentősen nőhet.Szerk: most nézem, több mint 1 hete lefutott a téma.
-
Dare2Live
félisten
válasz
concret_hp #63 üzenetére
olvasom fless írásait és k*jók. Oké azt se érti az átlag de sokan meg sokszor(néha
)jó is amit ír.
Evvel szemben nézd amit én írtam anno.... érthetetlen..... alapból odavágom, hogy DOJI star.... azt innen max egy szük réteg érti pl te + én + fless.... Pedig a DOJI star alapfogalom.... Szartse magyarázok. Mondjuk mostmár fless se....
-
concret_hp
addikt
válasz
Dare2Live #47 üzenetére
én bírnám, ha írnál tőzsdéről
hogy on is legyek, ahol nem ingáznak a családból többen ott simán meg lehet lenni autó nélkül is általában.
amugy hitel vagy az hogy áll benne az ember pénze elég jól meg tudja dobni a költségeket...
abba meg elég durva belegondolni, hogy ennél az ideális, mármár mesébe illő állapottól sokan elég messze vannak...
-
Dare2Live
félisten
"de teli áron, kb. 15 ezres futással nálam ezek jönnek ki" ellentmondásban van evvel: "Te többet mész az autóddal, ez kb. 5000-re jönne ki. " uis kb uanyit mész te és a feltételezett vezető aki nem én vagyok.
btw pl fékfolyadékot azért nem mondanám apróságnak....
Szerelést meg nem akartam otthonira rakni az már kb ideális, nem nagy ügy de átlag nem tud se motor se fékolajat cserélni.
De rendben kihozod 40re ami 50 én meg átfogalmazom az írásom.
-
bajuszati
tag
450K..2 embernek is kijön máv bkv(mkv-miskolc esetemben), ha mondjuk 2 hetente hazajár a szüleihez, elmegy kirándulni, stb.
mellette jó időben a bicikli kiegészítő megoldásnak nagyon jó.... -
aXXon
őstag
Oda. Gyakorlatilag ezt mondtam majdnem én is. Akármennyire is odabaszott neki, attól még mindig rengeteg az új autó, itthon legalábbis. Az más kérdés, hogy az eladott mennyiség alulmulja az elmúlt évekét, meg a kereskedők elvárásait, de recesszióhoz képest sok az új verda.
szerk : off
-
aXXon
őstag
Nem kivánok politizálni, de sajnos Magyaroszágon akármit is mond a KSH, az átlagfizuk messze alulmúlják az általad említett 151.330.- forintot.
Bár, hogy kicsit on topic is legyek, ez az átlagnak mégsem lehet akkora probléma, mert a válság ellenére is egyre több új autó rohangál az utakon
-
zoo8800
veterán
válasz
Dare2Live #53 üzenetére
tényleg megoldom olcsóbban
, de teli áron, kb. 15 ezres futással nálam ezek jönnek ki:
olajcsere: 3L félszintetikus Castrol 10w40 + szűrők, kb. 15000 szereléssel
ablaktörlő, nálam is 1000/év
fék: 20000, szereléssel. Te többet mész az autóddal, ez kb. 5000-re jönne ki. (utángyártott, de nem nyikorog)
téligumit nem használok, 4 évszakos Pirelli, 10000/db, évente kb. 7000
vezérlés (enyém szíjas) 50000, évente kb. 6000 ez nálad nincs
SZERK gyertya kimaradt, 3000/év
apróságok nem nagyon vannakez 40 alatt maradna
adók, stb:
kötelező, 24 éves pesti férfi, VW Golf 1.4, B01, posta: 29500 Ft/év
vizsga 8000/év
zöldkártya 7000/év
teljesítményadó: 7700/évez 52000, elég messze a 80-tól
-
Dare2Live
félisten
Mások azért szidtak le, hogy milyen k*ra olcsóra hozok ki mindent....
Te, hogy milyen drágán.
"Évente 50000 csak a kopó alkatrészek cseréje?"
Tényleg csak röviden úgy, hogy dogokat tuti kihagytam:
4L olaj 5w30 ~10.000Ft/év
nem ratyi(filtron és tsai) olajszürő: 2000Ft/év
2évente légszürő: 2800/2=1400Ft/év
3évente fékfolyadék csere: 1500/3=500Ft/év
7évente 4db téli és nyári gumi(szart nem veszünk első alkalommal amikor 3mel késöbb tudunk megállni behozta 10* az árát.): 15.000*8/7 =17.000Ft/év
évi 2*gumi le fel szerelés =10.000Ft/év
ablaktörlök 2évente = 1.000Ft/év
segédhajtómű szíj 8vente 8000=1000Ft/év
fékgarnitúra 6évente 45.000Ft = 7.500Ft/év
pár dogot tuti kihagytam de mind1.... Ha a szervízben ingyen dolgoznak neked vagy te megtudsz mindent csinálni magadnak akkor ez csak évi 50.400Ft. Ha nem akkor szervízóradíj nincs 5000Ft/h alatt.Mire is mondad, hogy : "na ne már
?
adókat is részletezni fogom döbbenet egyik oldal azért b* le túl olcsó a másik, hogy túl drága... -
Dany007
veterán
akkor még az átlagot se keresem meg havonta... hurrá : (
btw az én ismerőseim között szellemi munkával nemsokan keresnek havi 150-et. Itt a cégnél meg senki se. Mindenki 80-120 között van. Még a mérnökök is.
B.nőm cégénél szintén. Ahol apám dolgozik szintén. Anyám is szellemi munkát végez, ő se keresi meg a 150-et, bár nálunk a többieket nem ismerem... de a közv. munkatársai biztosan nem.
Van / volt itt a ph-n is egy topic, ahová a fizetéseket lehetett beírni, hát nagyjából ott is 90-120 volt az átlag, igaz van már vagy 1,5 éve, hogy néztem...Amúgy nem igazán hiszek a statisztikáknak. (ebbe ne menjünk bele)
Valószínűsítem, hogy a sok vezető, és felső vezetők fizetése az, ami ennyire felhúzza az átlagot, elvégre akik 4-5-7-800 ezreket keresnek, azok is szellemi foglalkozásúak, meg én is, aki csak 90-et... -
Dany007
veterán
válasz
Dare2Live #45 üzenetére
"de vhogy a forum rész elment nagyon más írányba."
Hát sorry. Nem kötekedésből írtam. Csak amikor az autó havi költségeit olvasom, nekem elsődleges helyen van a hiteltörlesztő. Mivel sajnos másképp nem tudom elképzelni, hogy valaha lesz autóm... És nem azért mert én is mindent hitelre vennék, csak ez egy olyan összeg, amit nem tudnék belátható időn belül összegyűjteni.
Inkább akkor úgy kéne fogalmazni, hogy mennyibe kerül az autó fenntartása egy évben, talán kiemelve, hogy a hitel nem számít bele, elvégre vannak olyanok is akik nem hitelre veszik.
"a havi 168K netto szvsz MOon igencsak jó, még statisztikák szerint is az bőven átlag fölött leledzik."
Ez így igaz. Az átlag valahol 80-100-esetleg 110 ezer körül van nettóban... De inkább 80-hoz közelít.
-
zoo8800
veterán
Most olvastam az írást.
Néhol bizony igencsak túloz, nekem 13 éves Golfom van, és sokkkal olcsóbban kijövök. (nem tesco gazgaságos olajat öntök bele.)Évente 50000 csak a kopó alkatrészek cseréje?
Kötelező, adók, műszaki, zöldkártya 80000/év?na ne már
-
Dare2Live
félisten
Már magába az vicces, hogy az a MÁV jegyára versenyképtelen az autóval ha 2+on ülünk a kocsiban.
Mindezt úgy, hogy az autó agyon van adóztatva a MÁV meg a jegyáron felűl évente százmilárdokat tüntet el.
Mindezt úgy, hogy a MÁV járatok nagyja mocskos, késik, sztrájkol, nem visz háztól házig, nem akkor megy amikor akarod.....
melyik is a drága?Igazából erről akartam 2.ra írni... hogy elsőre hude drága a kocsi de bazki mihez képest....
Amúgy örülök, hogy sokan hasznosnak tartják az írásomat, tőzsdéről nem írhatok azt nem érti senki.....
-
Olcsi
senior tag
Érdekes és elgondolkodtató írás. Tény, hogy egy autó fenntartása is marha sokba kerül, az üzemanyagról nem is beszélve. Van egy 16 éves mi autónk, 2 éve hűséges társunk, pedig megyünk vele rendesen. Egy ideig munkaeszközként is volt használva, ezzel együtt a 2 év alatt kb 40ezret elmentünk vele.
3 hete volt műszakin, az alapáron kívül 2ezret költöttünk rá, az is egy lámpabúra volt.
Mondhatni jól jártunk, persze ha azt nézzük, kifizettünk 17 ezer Ft-ot csak, hogy használhassuk az autónkat a forgalomban. Ez alapból nagy, kvázi rendkívüli kiadás.Mindezzel együtt úgy gondolom még mindig sokkal sokkal jobb egy autót fenntartani, mint a tömegközlekedéssel eljutni A-ból B-be. (Nem Bp-ről beszélek!) Egyszerűen irreálisan magasak az árak, ehhez képest a tömegközlekedési eszközök elavultak, rossz állapotúak, ráadásul sokszor többszöröse az utazási idő!
Nem tartom korrektnek a közlekedési vállalatok hozzáállását! Ha majd fele annyiba fog kerülni egy busz, vagy vonat út, mint az autóval való közlekedés (ne vegyük figyelembe az éves fenntartást!), majd fogok közlekedni busszal és vonattal.Alternatív közlekedési eszközként kerékpárt használok, amikor van alkalmam rá!
-
Dare2Live
félisten
"Mindig is egyszerűbb volt hitelre venni mindent, mint évekig spórolni."
egyszerübbnek egyszerübb. A kérdés ésszerübbnek ésszerübb e. Sokszor igen: Ha pl a hitel felvételével pénzt tudsz termleni pl beindítod a saját vállalkozásod. De MO inkább a jelemzően nem hazája, most is töménytelen hírdetés van neten bank által visszavett vagy épp "hitelátvállalós" kocsikkal.
De a cikk nem erről akart szólni, egyszerűen le akartam írni minimálisan mennyibe kerül évente/havonta az, hogy kocsid van..... de vhogy a forum rész elment nagyon más írányba.
sztikac: Én most decemberbe hazamegyek, ha találok 2-3hón belűl állást havi 120-130K nettora már boldog vagyok... és angol német megy, infos vagyok, de ha épp kell villanyszerelni is tudok. BP kivételével a havi 168K netto szvsz MOon igencsak jó, még statisztikák szerint is az bőven átlag fölött leledzik.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Depression #35 üzenetére
"A gépjármű amortizációja nem tartozik bele a fentartási költségekbe, hisz a kocsit megveszed, és kész."
Teljesen 8, egyszer azt a pénzt ki kell adni rá. Ha éves/havi szinten számolok akkor pedig le kell osztani."A kötelező bizt. Kb. 20-25k egy évre, súlyadó, stb mellett a maradékot 30-40k meg duplán számolod, hisz a kopó alkatrészek megvannak benne mégegyszer külön felszámolva."
Nem akartam mert nem ez lett volna a lényeg de az adókat/járulékokat.... részletezni fogom mi n mennyi."Jó, nem olcsó mulattság a kocsi, és azt is elhiszem, hogy neked nem éri meg, de ez az írás akkor is egy nagy össze-visszaság."
És honnan gondolod, hogy nekem megéri vagy sem? Azt, hogy van kocsim vagy sem? Beképzelsz dolgokat amik nem léteznek.
Amúgy én pénzügyeknél (ez talán az írásból is kiderült) k*ra racionális vagyok, ha nem érné meg holnap eladnám. -
ABE
őstag
válasz
Depression #41 üzenetére
Nézd, értem én azt, ha valakinek nem kell olyan szigorúan figyelni a költségekre, annak nem sokat jelent ez a cikk. De olyan szempontból meg igenis érdekes a dolog, hogy szerintem az emberek többsége sosem ül le papír-ceruzával számolni, hogy tételesen összeadja az autóval kapcsolatban felmerülő költségeket, így reális képe sem lesz arról, hogy pontosan mennyiért autózik. Persze ez a cikk is csak egy példa, korábban nekem is volt egy kis szösszenetem, ott benzines és dízel új kisautókra számoltam ki a költségeket (sajnos ezt az írásomat már töröltem).
-
Depression
veterán
Én megértem, hogy az ő példája, és, hogy neki havi 40k-be fájna, hogy kocsival járjon. Ezzel nincs is semmi bajom. Csak szimplán ez nem világigazság, csak az ő esete, és ezért nem címlapra való.
Nekünk is itt áll a ház előtt, 2 év alatt nem lett belerakva 10k km. Új autó. Van bérletem, azzal járok dolgozni. Viszont nekünk mégis megéri, hogy van.
-
Dany007
veterán
válasz
Dare2Live #34 üzenetére
Huh ezt most nem teljesen értem =/
Lehet csak elbeszélünk egymás mellett.
Nem azt mondtam, hogy nem tudja kifizetni, hanem, hogy egybe.
Mindig is egyszerűbb volt hitelre venni mindent, mint évekig spórolni. Aztán a havi csekk úgyis rákényszeríti az embert a spórolásra menet közben...
A havi 41 ezer forintot meg kicsit sokallom, mint fenntartási ktg. Bár kitudja, lehet.
De ettől függetlenül, azért mert ki tud fizetni havi 40 ezret az autóra, az nem azt jelenti, hogy ki tud adni zsebből egy milliót, de inkább többet, egy vételre.
Én is úgy vagyok vele, hogy addig takarózok amíg a takaró ér. De ha lenne egy 30-35 ezres autóhitelem, akkor értelemszerűen annyival kevesebbet költenék havonta. Ha ehhez még hozzávesszük a havi fenntartási ktg-et, akkor már tényleg nem jönnék ki, ezért is nincs autómAmúgymeg autóra amúgyis csak egy szűk körnek van _szüksége_. A legtöbben kifejezetten / vagy többek között kényelmi szempontból vesz autót.
Elvégre a munkába járás is megoldható tömegk.el, max egy órával korábban kell kelni : ) De megoldható. Más az, akinek nehéz gépeket / cuccokat kell melóba cipelni, esetleg nagymamát kórházba furikázni stb... Ott tényleg szükség az autó. De valljuk be, így vagy úgy a legtöbb embernek kényelmi szempontok miatt kell autó.Igen, ezt ottkint is megtehetnék, max nehezebb hitelt szerezni külföldiként. (gondolom én)
Itthon a 300 ezres fizetésű ember is hitelből vesz autót. Mert megvan egy életszínvonala, amit tartani akar stb... Ezért nem fogja minden fölös pénzét félretenni. Inkább vesz fel hitelt, megkapja az autót egyből, és a részleteket meg lazán kifizetni 5-6-10 éven át. Elvégre annak, aki 300k-t keres, a havi 30-40-es törlesztő még bőven belefér.Mert most ha én belegondolok, hogy ha a törlesztő részlet árát kb. 30-35 ezer Ft.-ot félretennék havonta, hogy ne kelljen hitelből autót vennem, akkor kb ~ 4 éven át gyűjtögethetnék, mire lenne annyi kp-m, hogy egy 1,5 millás autót megvegyek... De mire jó ez nekem? Arra, hogy a kamatot nem kell kifizetnem... De ha már ez az egész megfordult a fejemben, akkor az azt jelenti, hogy én most szeretnék autót, nem 4 év múlva. Ergo, inkább megyek, felveszek egy hitelt, megkapom az autót 'most', és fizetem a részleteket 6-7 évig, amit amúgy is félre tudnék tenni, de azalatt az idő alatt is van autóm.
Amúgy külfölddel kapcsolatban én rengeteg olyat hallottam, hogy az a illető kiment melózni, aztán 1-1,5 év után már vett is egy autót kp-ra, igaz egy teljesen átlagos 6-8 éves használtat, de akkoris megtudta venni. Ez mondjuk teljesen egyén függő, ki mire gyűjt, hogy gondolkozik stb...
-
Vladi
nagyúr
"Azaz ha havi 168.000Ft a nettonk"
Mennnnyiii?? -
ABE
őstag
válasz
Depression #37 üzenetére
Én a fanatikust inkább reálisan gondolkodónak nevezném.
Húú, hányszor hallottam/olvastam már, hogy olyan érveket hoztak fel az új autó mellett, hogy modern, keveset fogyaszt, nem romlik el, ezért olcsó. Ja, csak éppen azt nem gondolják végig, hogy az első 4-5 évben elveszíti értéke felét, és azt senki nem fogja megtéríteni nekik. Tudom, népszerűbb gondolkodásmód, hogy az autó cseréjének összegét külön kezelik, mert így máris könnyebb megmagyarázni, hogy csak a benzinfogyasztást nézve olcsóbb az autózás, mint a tömegközlekedés.
Önmagában az, hogy ott áll a kocsi a ház előtt, az pénzbe kerül. Évek alatt veszít az értékéből, és ez akármennyire is fáj, fenntartási költség, mert az évek alatt az autózás lehetőségének fenntartását fizeted meg.
A mosógép példa viszont nem hiszem, hogy az autóval összevethető. Egyrészt autóra mindig ott a tömegközlekedés alternatívaként, míg mosodába nem mindenki tud járni, gyakorlatilag egy nélkülözhetetlen eszköz. Másrészt egy ilyen gép 10 évenkénti cseréje nem hat annyira negatívan a családi kasszára, mint egy autó fenntartása.
-
Depression
veterán
-
ABE
őstag
válasz
Depression #35 üzenetére
"A gépjármű amortizációja nem tartozik bele a fentartási költségekbe, hisz a kocsit megveszed, és kész."
És akkor kinél jelentkezik költségként? A szomszédnál? Ne viccelj már, ha az ember veszi a következő autóját, akkor igenis kifizeti azt is, hogy az évek alatt az autója értéke csökkent, mert sokkal kevesebbért tudja csak eladni idősebben. Ezt ki lehet számolni, hogy egy kilométerre hány forintot tett ki az avulás.
-
Depression
veterán
Szerintem nem érdemleges címlapra rakni egy olyan bejegyzést, amiben még a légből kapott számokat sem tudod felhasználni. Pl. A benzinre számolt 281k hogy jött ki, az is rejtély számomra.
A gépjármű amortizációja nem tartozik bele a fentartási költségekbe, hisz a kocsit megveszed, és kész.
A kötelező bizt. Kb. 20-25k egy évre, súlyadó, stb mellett a maradékot 30-40k meg duplán számolod, hisz a kopó alkatrészek megvannak benne mégegyszer külön felszámolva.
Jó, nem olcsó mulattság a kocsi, és azt is elhiszem, hogy neked nem éri meg, de ez az írás akkor is egy nagy össze-visszaság. -
Dare2Live
félisten
ezszigorú szvsz:
Ha nem elengedhetetlen pl munkába járáshoz muszáj akkor ha egy ember nem tud 1misit kifizetni egy kocsira akkor az éves minimum 500.000Fts fentartási költséget, hogy tudja bevállalni?
Most kint élek külföldön, a minimálbér 1000euro ennél töbet keresek és ügyesen vásárolva, szervezve semmi se drágább mint MOon (szállás ingyen van). A munkatársaim is havi minimum 1100eurotvisznek haza (300.000Ft) és a legtöbbjének nincs kocsija mert: minek nincs rá szüksége, lakásra gyüjt, a nyári nyaralás, téli síelés neki többet ér..... ehez képest aki MOon 300.000Ftt visz haza....
-
Dare2Live
félisten
"eves atlagkoltsegre illetve atlag havi koltsegre lebontva mondjuk egy olyan 5 eves periodust ami teljesen optimalisan zajlik le, tehat semmi nagyszerviz vagy hasonlok de pl olyan szezonalis es egyeb koltsegek is belekerulnenek ami alapesetben nem minden evben koltseg (nyari teli gumi, 2 evenkenti muszaki, esetleges kopo alkatreszek persze figyelembe veve az atlagos futas teljesitmenyt)"
Erre gondoltam én is csak ha ennyire részletezem pont az írás lényege vhogy elveszik. Az 50.000Ft/kopó alkatrészt az elöző kilenc év (illetve 6-9éves koráig) tapasztalatai alapján extrapoláltam. Ha beleveszek gumit és mindent kb ennyiből kihozható a kocsi éves javítatása, kopó dolgok cseréje, persze hangsúlyozom: ideális esetben.
Ha új kocsival számolnánk akkor ez az összeg kevesebb lenne az első 5-6évben, de ha az ideális legolcsobb kocsitartást akarjuk megkapni akkor új kocsit vétek venni.
"jo lehet sok az 5 ev, sokmindenki nem tartja meg addig az autojat, de akkor legyen 4, es feltelelezzuk hogy marad a 6eves auto vasarlasa es 10 evesen akarja eladni, ez a kor mar talan tobbmindenkinel vizvalaszto"
ez egy ideális plda lenne.... a legolcsobb legpénztárca kimélöbb megoldásra. Ha 4évenként kocsit cserélünk az jelentős +költség éves szinten az 500.000Ftnk könnyen felmehet 600.000Ftra is.
A 10év tényleg sokaknál vízválasztó de én a legolcsobb még használható verziót akarom összerakni és ha rendesen karban tartották akkor még egy sokat szidott Swift is szépen megy még 15+évesen is. Persze a Swift nem játszik mert akármenynire is sporolunk 4*os törésteszt alatt kocsit szvsz nem szabad venni.
Ettől függetlenül 4éven belűl 99% énis kocsit váltok de csak mert egy Yaris 5főnek már tetőboxal is tuti kevés. -
Dany007
veterán
-
Kickass
őstag
válasz
Dare2Live #29 üzenetére
szerintem ki kellene boviteni
eves atlagkoltsegre illetve atlag havi koltsegre lebontva mondjuk egy olyan 5 eves periodust ami teljesen optimalisan zajlik le, tehat semmi nagyszerviz vagy hasonlok de pl olyan szezonalis es egyeb koltsegek is belekerulnenek ami alapesetben nem minden evben koltseg (nyari teli gumi, 2 evenkenti muszaki, esetleges kopo alkatreszek persze figyelembe veve az atlagos futas teljesitmenyt)jo lehet sok az 5 ev, sokmindenki nem tartja meg addig az autojat, de akkor legyen 4, es feltelelezzuk hogy marad a 6eves auto vasarlasa es 10 evesen akarja eladni, ez a kor mar talan tobbmindenkinel vizvalaszto
-
Dare2Live
félisten
Megkérdezem a nagyérdeműt:
Mi lenne ha oktatási célzattal (minimálisan átírva) kiraknám az írást a főoldalra?
-
Dare2Live
félisten
"vagy például a német autóklub megbízhatósági statisztikáját hogyan nyerhette egy renault, mikor köztudottan mindig úgy ferdítik a vizsgálatot, hogy a német modellek győzzenek."
talán mert nem ferdítenek. ferdíteni mindig lehet még annyit, hogy "mi" jöjjünk ki belölle győztesen.
Franciák veszett híre meg egyrészt a mult miatt van másrészt azért mert szar szemét szaralak hányadék üzletpolitikát folytatnak MOon. tudod... [link]"te sem válaszoltál az én kérdésemre, hogy mégis hogyan pakolják össze nekünk a selejtes autókat."
Te sem dolgoztál még gyárba.... pl ami első osztályú termék pl cigi az megy Anglia/Németoba aminek a pl "rúdtömegszórása" másod osztályú az megy KEUba, ami ennél is lejjebb van azt visszabontjuk.
mondjuk a cigis(BAT) hasonlat helyett lehet jobb lett volna elektronikás pldat hoznom(elcoteq).... mind1 -
Dare2Live
félisten
"Motorgenerál"
Olyannal még nem találkoztam. Az általam ismert jelenlegi legtöbbet hajtott 1999es példányokban sincs 350.000km és ott is az olajfogyasztás 0W30al!!! mérhetetlen.... Azért ez mindent elmond.... Hány litert eszik meg egy 350.000kmet futott Astra? Jahogy ott a motorgenerál 350.000kmenként rendszeres tevékenység....? Míg a Yarisnak mérhető olajfogyasztása sincs 0W30ból?
Érezhetően b* nagy a difi a két motor között....."vezérlés csere"
Tudatosan lett "idilli" Yaris választva: pl mert láncos. segédhajtóműszíj csere szakszervízben 150.000kmenként 14.800Ft. Máshol olcsobb."japánnak látszó török autót"
Itt is kivillan mennyire fogalmad sincs az egészről. Egyrészt mert a gyártás évének 2003at adtam meg azaz sanszosan idilli japán a Yarisunk. Másikat nem írom le mert ugyis csak nyomsz egy fröccsenős kokler flamet miközben annyira értesz hozzá, hogy azt se találtad el, hova helyezték át a gyártást...."18 éves korára már porladó emlék se lesz...."
Yarisok már "cinkfürdős" karosszériával készülnek: 12év az átrozsdásodásra vonatkozó garancia a 10éves darabokon rozsdapöty sincs ha lenne Toyota nagyot is szívna... A karosszérián kívül meg jól tudjuk mennyit bírnak a japán kocsik.....Gondolkodtam rajta, hogy válaszoljak, hisz a hszedből süt a hozzánem értés az össze vissza beszélsz hülyeségeket no meg, hogy csak flamelni akarsz.... megtettem, lehet kár volt.
-
Depression
veterán
Németországban pedig így megy:
A diplomás megvesz egy új autót 25k €-ért, 3 évig használja, majd eladja 18k-ért, és vesz egy újat. A havi ~300€ meg sem kottyan neki, és mindig új kocsija van.
Átlag megveszi azt 18k-ért használja 5-6 évig, minimiális javítást kifizet, majd eladja 8k-ért.
A magyar megveszi a 8-10 éves kocsit 8k-ért, a gatyáját is rákölti, és nála marad, míg szét nem rohad. -
tibi666
senior tag
van renaultunk, ha megnyugtat. az agyonszidott lag2 ráadásul.
te sem válaszoltál az én kérdésemre, hogy mégis hogyan pakolják össze nekünk a selejtes autókat.vagy például a német autóklub megbízhatósági statisztikáját hogyan nyerhette egy renault, mikor köztudottan mindig úgy ferdítik a vizsgálatot, hogy a német modellek győzzenek.
-
-
tibi666
senior tag
és ezt hogyan gondoltad? hé francois, itt egy szar motor, vidd át a sufniba, és mondd meg jacquesnak, hogy tegye bele a kék lagunába, aminek zárlatos elektronikája? ugyanmár, ne hülyéskedjél.
egyébként a franciák nagyon nyomulnak minőség terén, az új c5, laguna, mégane mind ott van a szeren, tessék csak kipróbálni őket, nem a net mögül osztani az észt.
-
Nem is
Apámék pözsó 307ese 4500km-esen magától kigyulladt a parkolóban, magával vitt másik két kocsit is. Lehet, így akarják fellendíteni az eladásokat?
Nekem elég a kis motoromat fenntartani, autóm nem lesz. Amilyen kellene, olyanra sose lesz pénzem, télen meg nem bírnám elviselni, ahogy csámcsog a sólé az alvázon, szóval... jó nekem a motor, télen meg egye a só a buszokat
-
Depression
veterán
Az a 30k-es megélhetés hogy jött oda a végére?
-
ABE
őstag
"Véleményem szerint - és ezzel nem vagyok egyedül - azokat a kocsikat adják el Kelet-Európában a franciák, melyeket nyugaton nem tudnának eladni, vagy rögtön cserélniük kellene (vagyis nem ment át a minőség-ellenőrzésen)."
Tehát ha rendelsz egy egyedileg konfigurált francia autót, akkor addig nem kapod meg, míg az azonosan konfigurált autók közül nem lesz egy selejt. Aha...
-
A Toyota más kategória, nagyon jó, viszont drága is.
A Ford amerikai márka, de Németországban gyártják (az Európában forgalmazott modelleket).
A francia kocsik meg olyannyira megbízhatatlanok, hogy többségükkel már újkorában is baj van, miközben ez a német kocsiknál ez elenyésző. És mindezt tapasztalatból mondom.
Véleményem szerint - és ezzel nem vagyok egyedül - azokat a kocsikat adják el Kelet-Európában a franciák, melyeket nyugaton nem tudnának eladni, vagy rögtön cserélniük kellene (vagyis nem ment át a minőség-ellenőrzésen). -
Ebben az idilli esetben a 12 évig amíg használjuk az autót 3 évig csak azért dolgoztunk, hogy autónk legyen.
-
mephi666
nagyúr
exnek yaris-a van... kb olyan idős, mint a cikkben szereplő (tavasszal lesz talán 6éves), amíg együtt voltunk: 1.5év alatt semmi baja nem volt... a fix költségeket meg a benzint leszámítva nem nagyon kellett költeni rá... nem is eszik sokat... nem rossz kis kocsi...
a peugeot-król hasonlóan nyilatkozok, mint te: régi céges kocsik azok voltak nálunk (egy 407-es még megvan) és zabálja a pénzt... párhavonta mindig van valami nyűgje... nem új kocsi már, de akkor is elég kriminális a helyzet vele...
a francia kocsik az én meglátásom szerint (és sokak véleménye szerint) is kényesek és rohadt drága a javításuk... a német/japán járgányokkal viszont már kellemesek a tapasztalatok
a ford egyébként nem ámerikái?
sógorom odavolt vagy 15éven keresztül az escort/focus-okért, de 1éve ahogy lecserélte a focust, inkább egy honda civic-et újított be, mert előtte szervíz miatt egy újabb csere-focus-szal kellett mászkálnia és mondta, hogy nagyot csalódott benne... a régihez képest egy zabáló állat volt az új
a hondával viszont 100%osan elégedett...
olcsó+megbízható (használt) kocsiból szerintem a vw/toyota/opel simán szóba jöhet... -
Dany007
veterán
"persze aki fillerekert akar autot az erre ne szamitson"
Na pont ezaz... Ha autót is vennék, biztos nem valami lerobbant ezeréves szutykot. Ergo az összeg példában leírt 1-2 millió forint között mozogna. Ezt pedig nem tudnám máshogy megvenni, csak hitelre.
Ergo az autó havi költségei mellé, még hozzájön egy legalább 30-40 esetleg 50 ezres havi részletfizetés is! Ami azért nem kicsit emeli meg a költségeket...
A téli nyári gumi hiába szezonális, de meg kell venni, 1-2 talán 3 évet is kibír egy garnitúra, de akkoris költség. =/@Ollie: "a francia kocsik a legmegbízhatatlanabbak "
Na igen, ezt már sok sok embertől hallottam, gondolom van is benne valami. Sőt, állítólag a franciák eleve csak 3-4 évre tervezik az autóikat, mivel utána úgyis mindenki eladja és újat vesz... Ja csak kérdés, hogy aki azt megveszi, azzal mi lesz
-
Én 4 évig dolgoztam egy multi gépjármű osztályán, közel 1000 járművel foglalkoztam, mely gyakorlatilag szinte minden típust tartalmazott. Tapasztalatból tudom, hogy a francia kocsik a legmegbízhatatlanabbak (Peugeot, Renault és Citroen: egykutya), ilyet még ingyen sem fogadnék el. A legmegbízhatóbbak a német kocsik (Opel, Ford, Volkswagen).
És igen, a bejegyzésben feltüntetett idilli állapot olyan ritka, hogy gyakorlatilag nem létezik, ennek még egy megbízható kocsi esetén is legalább a dupláját számolnám.
-
Kickass
őstag
a kollega most leirta azt amilyen (egyebkent rendkivul szerencses) helyzetbe most kerultem, 6 eves auto, keveset futott, uj vasarlas azota csak nalunk tehat ismert az eloelet ugye, osszel volt vizsgan + teli/nyari gumi is van joallapotuak, kis motor ergo keveset eszik, fizum is hasonlo szinten mozog mint a peldaban, az autoba gyakorlatilag csak beleulni kell es menni vele (meg tankolni)
egyebkent ez igy kicsit arnyalt, teli/nyari gumi ugye altalabn nem egy szezont fut tehat nem eves kiadas, raadasul mivel pont szezonalis darab mar az elozo szezon vegeztevel tudhatod hogy ujra lesz szukseg, konzekvencia: tudatosan sporolsz ra, ugyanez lehet a muszakival ami egy 6 eves autonal 2 evente esedekes es egy darabig meg igy is marad meg akkor is ha bizonyos nem normalis intezkedeseket egyesek bevezetnek es a 10 evnel oregebb autoknak jovo evtol evente kell vizsgazni
benya+tobbi dolog nagyjabol realis sot optimalis, ha nem valami szemetet fogsz ki, persze aki fillerekert akar autot az erre ne szamitson
persze az oregedessel egyre jobban penznyelo lehet egy verda de szerintem ha oda van ra figyelve es megkapja ami kijar egy autonak akkor ezt a kockazatot eleg drasztikusan le lehet csokkenteni kis gondoskodassal
-
joey04
titán
ez rengeteg pénz. nekem nem ér ennyit a kényelem. ha valakinek munkaeszköz akkor megértem az más. De havi 10k a bérlet és bármikor bárhova mehetek városon belül. inkább másra költöm azt a plusz pénzt. Plusz nincs akkora felelősségem sem. nem kell hullafáradtan hazavezetnem stb.
-
concret_hp
addikt
-
kraftxld
félisten
válasz
Szten Márs #6 üzenetére
Jah, itt lakok a világ végén
-
bambano
titán
Motorgenerál, vezérlés csere, ilyenek?
Vettél egy, a statisztikák szerint megbízhatatlan japánnak látszó török autót. Ami egyébként is egy kiskocsi, 18 éves korára már porladó emlék se lesz, nemhogy autó...
-
kraftxld
félisten
Kifutottam a mod idobol, atirom a helyi verziora:
Tegyük fel egy pénztárca szempontjából nagyon ideális, idilli állapotot:
-Sikerül vennünk egy 6éves tehát az amortizáció nagyján már átesett de megbízható esetünkben Toyota Yaris tipusu gépkocsit 10 000NZDért. A kocsit 18éves koráig azaz még 12évig kívánjuk használni amikor a maradványértéke 1 600NZD lesz.
Éves szintre levetítve 700NZD.
-A kocsit keveset használjuk azaz nem közlekedünk vele évi 15.000kmnél többet. A kocsi átlagfogyasztása 5.5L/100km. A benzin átlagára 1.6NZD/L
Ekkor éves szinten 1 320NZDt tankolunk el.
-A gépkocsi kötelező regisztracioja nem több évi 250NZDnel.
Éves szinten 250NZD.
- Evente muszaki: 50NZD
-Az üzembentartási költségek éves szintre leosztva nem haladják meg az 500NZD-t a magasabb munkadijak miatt. Ide számolom a motorolaj/fékolaj/olajszürő/levegőszürő/fékbetét/gumi/gyújtógyertya átlagos éves költségeit természetesen pl gyujtógyettyát csak 60.000kmenként azaz 4évenként kel cserélni.
A kopó alkatrészek cseréje éves szinten 500NZD-t visz el.Fokozzuk az idilli állapotot avval, hogy tekintsünk el a felsoroltakon kívüli bármi extra kiadástól például a 12év alatt a parkolásoknál egyszer se huzzák meg az autónkat és hagyják ott, nem megy tönkre semmi (nem kopó) alkatrész a kocsin annak 18éves koráig.....
Ebben az esetben évente 2820NZDot költöttünk gépkocsira.
Ha havi 3000NZD a nettonk évente 1havi munkánk fedezi a kocsi fenntartast -
Dany007
veterán
Nekem pontosan ezért nincsen még kocsim.
Az az idilli állapot inkább nevezhető egy ideális / tökéletes állapotnak, ami ritka mint a fehér holló... Több, mint valószínű, hogy az éves kidások jócskán meghaladják ezt.
Eleve a téli / nyári gumi cseréket bele se számoltuk. Plusz ahogy öregszik egy autó, úgy mehet tönkre szinte bármi... ez már tapasztalat... Sajnos...
Szóval nem kis költségről beszélünk =/A mi autóinkkal is ez a helyzet.. Bár most kifogtunk egy nagyon jó 8 éves Ford mondeót. Amióta megvan, nemigazán kellett pluszba költeni rá.
De pl egy műszaki vizsgára való felkészítés nem kis költség!
Volt kolegám 8 éves peugeot vett. Szerencsétlennek havonta ment tönkre rajta valami, pedig elvileg kifogástalan állapotban vette. Havi 20-50 ezret költött rá csak javíttatásra, és e mellé jönnek ugye a szokásos költségek is.
Szóval azt az idilli állapotot nagyon de nagyon ki kell fogni -
kraftxld
félisten
Muszaki, zoldkartya?
-
Metalfan
senior tag
Elgondolkodtató... Lehet mégsem lesz még egy ideig kocsim, hanem inkább gyalog/kerékpárral/tömegközlekedéssel fogok mászkálni mindenhova
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- Eladó ÚJ BONTATLAN Honor Magic6 Lite 8/256GB fekete / 12 hónap jótállással!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- DUPLA XEON GOLD 6134!!! HP Z8 G4 LEGNAGYOBB WORKSTATION 64GB 2x8 mag 2x16 szál gamer, szerver, munka
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest