akkor az ilyen esetek elkerülése érdekében.....KERESŐ!
(#49) InHell nem rossz ötlet ez a parkolos téma....jön a ho, itt a hétvége...lehet gyakorolni
[ Szerkesztve ]
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
akkor az ilyen esetek elkerülése érdekében.....KERESŐ!
(#49) InHell nem rossz ötlet ez a parkolos téma....jön a ho, itt a hétvége...lehet gyakorolni
[ Szerkesztve ]
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
És megmondanád mi a túróra keressek rá egy nem szakmai topik hozzászólásaiban?
Pl.: anyám tyúkja, pálinkás palacsinta, muhahahah ez de LOL?, stb, stb, stb.
És fenn tartom magamnak a jogot, hogy write only módban üzemeljek nem szakmai LOGOUT írásban.
[ Szerkesztve ]
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
. A kerékcsapágyat meg addig cseréltesd ki míg be nem rágódik.
Öcsém, te is megéred a pénzed... Mi az, hogy mire keress ember, arra, ami érdekel, jelen esetben annyit kellett volna beírni, hogy "gumi". Ha csak write only vagy, akkor gratulálok, ne csodálkozz, ha kapod az ívet. De jogod van a hülyeséghez, ez igaz.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Akkor szépen fogod Motion #6-os postját, megnyitod külön lapon, és megnézed mi volt előtte/mögötte(egy kattintás), és rögtön ott lesz, hogy igen, van neki, tavaly vette. Szóval... keresni tudni kell.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
amire kíváncsi vagy....
beírod pl, hogy téli gumi, merthogy erre voltál kíváncsi...és voila, meg is van a válasz, így nem kell megint megkérdezni.
én meg fenn tartom a jogot magamnak, hogy hülye kérdésre, hülyeséggel válaszoljak.
55) banhammer nalátod...megy ez...mint látod kidobta a kérdést...akkor megnézed, hogy válaszoltak-e rá...ha meg erre sem veszed a fáradtságot, akkor ne lepődj majd meg a reakciokon.
(#53) 8th
jövőhéten viszem szerelőhöz.
[ Szerkesztve ]
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
itt az egyetlen FAIL te vagy öreg...
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
"Akkor szépen fogod Motion #6-os postját, megnyitod külön lapon, és megnézed mi volt előtte/mögötte(egy kattintás), és rögtön ott lesz, hogy igen, van neki, tavaly vette. Szóval... keresni tudni kell."
És közben béka ügetésben ugráljam körbe a gépet...
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
Engem ma kergetnek a kötekedők. littlelion is csak azért ír, hogy felbasszon... Ez egy ilyen nap
banhammer:
Jó hallod, mi a szarért jársz fórumozni? Hogy is kell mondani, ja igen
okcső.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
de ééérted...írjam le többször ugyan azt, mert neki nem felel meg az olvasás vagy a keresés...
olvastam a kis párbeszédet...vicces volt
okcső
[ Szerkesztve ]
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Menj el vezetéstechnikai tréningre, bár az ilyen eseteket nagy rutinnal sem lehet elkerülni, ha nem megfelelő a megválasztott sebesség. Ha balos kanyarban lett túlkormányzott a kocsi(element a hátulja) és nem sikerült egyenesbe hozni:
1: lehet keveset kormányoztál ellen balra
2: hirtelen kapta meg a nyomatékot
Persze ha sikerül az ellenkormányzás utána még mindig vissza kell tenni a kocsit egyenesbe, hogy ne törjön ki a másik irányba.
Tudom, hogy mondani könnyű (én is jártam pórul) a lényeg a megfelelő sebesség megválasztás.
Commodore 16 Hyper-V cluster
Amúgy őszintén, nem tom milyen viszonyban vagy vele, gondolom azért látod objektíven. Tényleg én vagyok a f*sz? Mert rohadtul nem érzem úgy, csak azt látom, hogy nem akar értő olvasást prezentálni.
havasa:
Az a ringes móka nekem is tervben van, de vízen vezetni és jégen vezetni kb akkora különbség, mint vízben úszni és jégben úszni. Jégen tényleg nem tudsz semmit tenni.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Az a szar, hogy a civil autósoktatás mégm indig nullán van. Sehol sem mondják el, hogy ha csúszik, akkor valamilyen irányú erőt meg kell szüntetni, hogy az eredő erő, ami a sodródást okozza, kisebb legyen. Nos mindenki motorfékez (ez már erő), vagy éppen gázt ad (ez is erő), ahelyett, hogy a kuplungot betaposná lemezig. Nyilván van olyan eset, hogy ERŐBŐL meg lehet oldani, de ahhoz egész jó LE/tömeg arányú verda kell.
sebességgel volt a gond...nem gondoltam volna, hogy sok lesz az a ~60-70 ( 70nél biztos, hogy kevesebb volt ) .
ellenkormányzás nem sikerült...írtam is, hogy ugyan ugy csuszott tovább az auto...van ez így.
#64) hoffman_ ahogy láttam, neki azzal volt gondja, hogy kijelentetted, hogy neked jo az ízlésed, ami a zenét illeti...kicsit nagyképű, de én leszarnám...mit érdekel engem...legfeljebb kiröhöglek és írok egy okcső-t
mármint éééérted...
(#65) RVR400
betaposod a kuplungot? azzal mit érsz el? ugyan ugy csuszol tovább...
pont hogy gázt kell adni és ellenkormányzás, hogy kihuzd a sodrodásbol/csuszásbol...
[ Szerkesztve ]
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Okcső...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Nekem ezt úgy tanították anno, hogy gázadásra az elforgó kerekekkel még a maradék kicsi tapadást is elveszted és csak rontasz a helyzeten.
itt semmi tapadás nem volt már...rontani biztos, hogy nem rontott a helyzeten.
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Pont próbáld ki, és utána megbeszéljük. Hirtelen kikerülni sem úgy kell, hogy eltekered a kormányt arra, amerre akarsz kerülni, aztán majd mikor minden rendben, akkor vissza. Kitekered irányba 180-ig koppra, aztán hirtelen vissza koppig, aztán meg egyenesbe. Egyéb esetben vagy belemész az előtted lévő tárgyba, vagy eldobod a vasat. Jobb esetben csak keresztbe állsz, és nincs forgalom...
nem először csusztam így meg, ezért tettem, amit tettem...akkor bejött, most meg semmi sem segített volna.
legközelebb, ha lesz ilyen...remélem nem...akkor majd kiprobálom, feltéve, hogy ugyan olyan nyugodt maradok, mint most és tudok gondolkodni
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Te figyelj már ide:
Mégis ki a tökömnek van pénze minden szezonban gumit cserélni? Tudod az mennyi pénz még a szaros astrankra is, ami csak 175-ös gumit igényel?
Gondolkodj el a "felelőtlenségen"...
[ Szerkesztve ]
Ezen most hangosan felröhögtem
Próbázd meg kétszer ugyanott ugyanúgy. Amíg nem tapasztaltam, addig én sem hittem el.
"Az a szar, hogy a civil autósoktatás mégm indig nullán van!"
Na azért nem csak ügyességi pályán lehet ám gyakorolni!
A recept:
Fogsz egy nextgen konzolt box vagy ps3 tökmindegy, veszel hozzá egy kormány szettet meg veszel egy normálisabb "szimulátor" játékot (Forza 4, GT 5) és elkezded nyomni szigorúan kikapcsolva minden segítséget belső nézetből!
Hidd el gyakorlottabb leszel egy idő múlva az alul-felül kormányozottságból!
MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
Persze. Simán. LoL. A kettőnek köze nincs egymáshoz. Az egy dolog, hogy a szimulátorban lévő 600 pacis autó nem úgy viselkedik élőben, mint a monitor másik végén, de a 70 lóerős átlagautó mégannyira körberöhögi a szimulátorodat.
mod:
Mókás, hogy mindenki azt hiszi, hogy dara nem tud vezetni, és mondják, hogy mit hogy kellett volna. A jég másodlagos, dara, nem tudsz vezetni!
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Szabadjon megjegyeznem, én nem bántottam barátunkat.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
Autó és gumi függő itt minden.
A saját kocsim ESP-s és az egyik legjobb/legdrágább téli gumi van rajta.
A céges kocsim idősebb, nem ESP-s, Semperit gumi van rajta.
Mondanom sem kell a két autó fényévekre van egymástól télen stabilitásban, tapadásban, fékútban...lehet ezt érezni. Aki nem érzi az nem tud vezetni. (és akkor hol van még az összkerékhajtás?!)
Kezdő koromban én is fordultam már keresztbe, de azok az idők már elmúltak
[ Szerkesztve ]
Forever and ever, let's make this last forever.
A mindenkit nem kell szó szerint érteni Csak már engem frusztrál, hogy le lett írva az elején a miként, és a hogyan, de továbbra is minden 3-4. ember azt hiszi, hogy menthető helyzet volt, vagy hogy ő/más meg tudta volna csinálni. Megesküszöm, ha valaki megfogja jégen, annak kifizetek annyi pénzt, amennyit óhajt - sőt emelem, adok hozzá téligumis, quattrot, hogy azzal csinálja... Baah. No, lényeg, hogy nem rád gondoltam.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Hakkapeliitta 2-t kellett volna vennie Debica Frigo helyett. Igaz már nem gyártják mert sok országban betiltották a szöges gumik használatát. Pedig letaposott kemény jeges hóban beszarás, hogy mennyire rövidet lehet vele fékezni.
Nagy mákod volt....
"Volt hó rendesen arra" ilyen körülmények között 90-el menni....
Eléggé nagy különbség van gumi, és gumi közötti is.
Most amit megspóroltál a téli gumin ráköltöd a kocsira, habár semmi se garantálja azt hogy 60-70-nél a jobb gumi megfogott volna.
Ezért kell fokozottan óvatosnak lenni, gondolom csak pár éves a jogsid.
Ezt úgy kell venni, hogy tanulópénz. Örülj neki, hogy csak pénzbe fog kerülni és nem esett másnak baja...
[ Szerkesztve ]
Tetszik ez a minél jobb téli gumi melletti agitálás. Rendben, aki teheti, vegyen olyan gumit, amellyel jégen is meg tud állni százas tempóról húsz méteren.
Hozzá is szokik a jóhoz, és amíg a gyorsulás, vagy a tempós kanyar a kihívás, nincs is baj.
Csakhogy fékezni is kell, és ha a mögöttünk jövőnek nincs hasonlóan jó gumija, szépen belénk csattan.
Egy dolog a jó gumi, más dolog az óvatosság, megint más dolog a rutin.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
jok lesznek még ezek a tanácsok...de főleg az, hogy téli gumit vegyek.
#78) anjani182 elmultak, mert fejlődik a technika...
#80) 8th jövőre lehet venni kell majd...megnézem tudok-e szerezni
(#81) akom jobb gumi sem fogta volna meg, mert nem volt kontakt a "főd" és a gumi között...levegőben volt a kis bukkano miatt, aztán ahogy leért meg is indult.
[ Szerkesztve ]
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
lejárt a szerk idő.
8éves a jogsim.
(#82) Vakegérke ugy voltam és leszek is vele, hogy kiskocsi, kis költségvetés...majd ha lesz egy X6-osom, az kap majd drága gumit...erre ez bőven elég. hozzáteszem, hogy ugyan ilyen mintával volt más márkábol, asszem' bridgestone...csak dupla ennyiért...a névért meg nem fogok fizetni
nem mellesleg a céges kocsikon sincs jobb gumi.
[ Szerkesztve ]
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Nem is a gumi volt a felelős, hanem a nagy sebesség...
Vezettél már a forza 4-ben F-kat os autót? Nemcsak 600 lóerős autók vannak?
Mindegy, nem vitatkozok máshogy látjuk és kész!
MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
így van. de nem 90-nel mentem.
de tényleg sok volt.
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
8éves a jogsim.
Ja, de miért most kellett először kocsiba ülnöd, mióta letetted?
hozzáteszem, hogy ugyan ilyen mintával volt más márkábol, asszem' bridgestone
Nyilván nem Forma-1 kategória, de nem csak a minta különbözik egy ócsó és egy márkás gumin. Persze a különbség mértéke más kérdés, amúgy meg levegőben és jégen még mindig nem segít egyik se. Mindegy, tanujj meg vezetni
33as:
Itt megfordult már pár szimulátor, Te vezettél már autót? Komolyan Nem ugyanaz a kettő, akárki akármit mond. De nem kell egyetértsünk
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy nem csak a minta
amugymeg okcső
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy nem csak a minta
énse, de akkor is mutasd!!
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
azért ezt a "csak a minta más" elméleted ne nagyon hangoztasd szerintem.
egyébként meg itt a hó, ki kell menni a kihalt parkolóba és lehet csapatni. én ilyenkor mindig kirángatom asszonyt is. berakja hátsókerékhajtásba, difizár be, nagygáz, kanyar aztán korrigáljon.
sajnos nincs túl sok hely ami elég nagy és nincsenek padkák meg babakocsis anyukák. szóval csak ésszel.
megtartom magamnak.
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Hungaroringen 30-40.000 Ft-ért (4-5 éves emlékem szerint - szóval lehet már drágább) alap 1 napos vezetéstechnikai képzés. saját kocsival kiküldenek a pályára. vészfékezés, csúszás (jeges talajt szimuláló vizes műanyag felület), szlalom, rénszarvas teszt stb.
ott annyit lehet tanulni, mint 10 év sima vezetés során sem.
nagyon megéri a pénzt.
írom ezt azért, mert nagyon kevés olyan helyzet van, amin nem tud a vezető segíteni. és egy ilyen tanfolyamon megmutatják milyen lehetőségek vannak.
AMD Ryzen 2600x 3.6GHz - BE QUIET! Shadow Rock Slim - MSI B450 Tomahawk - KINGSTON HyperX Predator 32GB DDR4 3200MHz - ZOTAC RTX2070 AMP! EXTREME - FSP Aurum Gold 550M - Bitfenix Merc Alpha
Szakmainál se csinálod másképp.
(Szokásos iparosmunkák,
Szerintem szar,
Nekem tetszik,
ájfonnéggyre jó?)
You can only die once, make sure it is worth it...
Itt megtalalhatoak a kurzusok es azok arai is: [link]
bejegyzés Napi autóbaleset