Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Lenry válasza Badman 4ever (#50) üzenetére


Lenry
félisten

az én véleményem is hasonló

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#52) ABE válasza Lenry (#51) üzenetére


ABE
őstag

Hogy egy helyen maradjon a téma, itt válaszolok inkább, nem a buszos topicban.

Nyilván lehet módosítani a buszokon, ezért is futják a próbaköröket. Amin leginkább tudnak változtatni szerintem, az ülések és kapaszkodók elrendezése, illetve az apróbb részletek átgondolása, a minőség javítása.

A beltér kialakítása viszont csak részben módosítható, itt inkább az Ikarus van hátrányban, ugyanis a hátsó rész berendezése a hatalmas motortér miatt valószínűleg elég kötött. Félek, hogy a C tengely környékén a folyosó és padló kialakításán már sokat nem tudnak változtatni, pedig az egy kritikus pont szerintem. A Credo ilyen szempontból szerencsésebb kialakításúnak tűnt, bár nagyon részletesen nem vettem szemügyre a buszokat. A motor tulajdonságai szintén adottak, ha a komfortfokozatot növelni akarják, akkor a szigeteléseken, vagy a motor felfüggesztésén szintén változtatni kell. A futóműveken talán lehet hangolni, itt igazából szerintem inkább a Credonál van mit dolgozni, leginkább a B tengely környékén. A minőség az Ikarusnál elfogadhatóbb (talán azért is, mert nem teljesen új konstrukció), nyilván a Credonál is lehetne javítani, de a kérdés inkább az, hogy akarnak-e, belefér-e az árba. Az eddig próbált Credo buszok alapján azt mondom, hogy ez nem egyedi hiba, reméljük, hogy a Citadell szériagyártású változatát mégis magasabb minőségben fogják építeni, mert így megkérdőjelezhető a busz élettartama.

Szóval lehet javítani a hibákon, és kell is, mert jelen állapotukban ezeket a buszokat én személy szerint nem tartom vonzónak. Oké, újak, alacsonypadlósak, működnek, mennek, de ha már nagy volumenű beszerzésekről van szó, akkor kritikusan érdemes szemlélni a járműveket, hiszen sokáig fognak szolgálni minket. Főleg a Citadell esetében éreztem azt, hogy sebtében megtervezett buszról van szó, amelynél az olcsóság volt a fő szempont. Nem akarok jóslásokba bocsátkozni a két magyar busszal kapcsolatban, inkább drukkolok azért, hogy sikerüljön igazán versenyképes járművekké faragni őket.

(#53) ^Clown válasza ABE (#49) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Köszi, hogy leírtad a véleményedet. Elég hasonlóan gondolkodunk az új buszokról, de én nagyon bízom benne, hogy sikerül tovább javítani a buszokat. Szerintem a buszgyártók elég intenzívek figyelik a visszajelzéseket mind az utasoktól, mint a buszvezetőktől, biztosan nem véletlenül.

(#54) ABE


ABE
őstag

Egy kis összefoglaló a két buszról: [link]

(#55) #40835072


#40835072
törölt tag

végül is melyiket választották?

és minden régi buszt lecserélnek ilynre?

vagy pl: Budaörsön milyen lesz a régik helyett?

(#56) ^Clown válasza #40835072 (#55) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Az még odébb van :) Egyelőre csak tesztelték őket, de a finanszírozás megoldatlan sajnos. Nagyon sok lóvé kéne ide, mert szinte egyszerre kéne lecserélni a buszpark jelentős részét. Ha előrelátóak lettek volna a városházán, akkor kisebb "turnusokban" le lehetett volna cserélni a buszparkot kb. 5-6 év alatt. De a nokiadobozolás fontosabb volt...

(#57) #40835072 válasza ^Clown (#56) üzenetére


#40835072
törölt tag

és budaörsön maradnak a régi sz@r 1989 es gyártású buszok? vagy melyikeket cserélik le, és egyáltalán hol?

(#58) Petiteto válasza Lenry (#27) üzenetére


Petiteto
újonc

Tájékoztatlak, hogy az Ikarusban nincsen Rába futómű. A Rába futóművet lényegében átverésként rakták bele, mivel a Rábának jelenleg nincsen teljesen komptatbilitis futóműve ezekbe a buszokba, fejlesztése folyamatban van. A magyar futóművek csak egy sajtótájékoztató keretéig voltak benne, utána azonnal kiszerelték és ZF futóműveket kapott.

(#59) Petiteto válasza ABE (#52) üzenetére


Petiteto
újonc

"Az eddig próbált Credo buszok alapján azt mondom, hogy ez nem egyedi hiba, reméljük, hogy a Citadell szériagyártású változatát mégis magasabb minőségben fogják építeni, mert így megkérdőjelezhető a busz élettartama."

A Credo buszok már több mint 10 éve készülnek. Ez idő alatt komolyabb probléma nem volt velük. Egy sorozatnak volt váztöréses problémája (első BN 18-asok), de azt a gyár javította, azóta nincs gond. Tehát már 10 éves busz is járja hazánk útjait gond nélkül. Élettartamtól tehát nem kell félni a Credonál, az Ikarusnál viszont igen.
Mint az köztudott, az Ikarus egy átmatricázott ARC. Az ARC buszokat 2006-tól gyártják. Többen fejtegettétek itt, hogy mitől rossz az ARC. Attól rossz, hogy már 1-2 éves korukban már több váztöréssel küszködik, a belső elemek rögzítése meg borzalmas. És akkor még sok hasonló apróság... Nah most ez az Ikarus ezt a minőséget képviseli, mivel érdemi fejlesztés nem igazán történt rajta, de a gyár kitartóan álltja, hogy ez egy új fejlesztés. A fenéket új...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.