Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
ABE
őstag
Hogy egy helyen maradjon a téma, itt válaszolok inkább, nem a buszos topicban.
Nyilván lehet módosítani a buszokon, ezért is futják a próbaköröket. Amin leginkább tudnak változtatni szerintem, az ülések és kapaszkodók elrendezése, illetve az apróbb részletek átgondolása, a minőség javítása.
A beltér kialakítása viszont csak részben módosítható, itt inkább az Ikarus van hátrányban, ugyanis a hátsó rész berendezése a hatalmas motortér miatt valószínűleg elég kötött. Félek, hogy a C tengely környékén a folyosó és padló kialakításán már sokat nem tudnak változtatni, pedig az egy kritikus pont szerintem. A Credo ilyen szempontból szerencsésebb kialakításúnak tűnt, bár nagyon részletesen nem vettem szemügyre a buszokat. A motor tulajdonságai szintén adottak, ha a komfortfokozatot növelni akarják, akkor a szigeteléseken, vagy a motor felfüggesztésén szintén változtatni kell. A futóműveken talán lehet hangolni, itt igazából szerintem inkább a Credonál van mit dolgozni, leginkább a B tengely környékén. A minőség az Ikarusnál elfogadhatóbb (talán azért is, mert nem teljesen új konstrukció), nyilván a Credonál is lehetne javítani, de a kérdés inkább az, hogy akarnak-e, belefér-e az árba. Az eddig próbált Credo buszok alapján azt mondom, hogy ez nem egyedi hiba, reméljük, hogy a Citadell szériagyártású változatát mégis magasabb minőségben fogják építeni, mert így megkérdőjelezhető a busz élettartama.
Szóval lehet javítani a hibákon, és kell is, mert jelen állapotukban ezeket a buszokat én személy szerint nem tartom vonzónak. Oké, újak, alacsonypadlósak, működnek, mennek, de ha már nagy volumenű beszerzésekről van szó, akkor kritikusan érdemes szemlélni a járműveket, hiszen sokáig fognak szolgálni minket. Főleg a Citadell esetében éreztem azt, hogy sebtében megtervezett buszról van szó, amelynél az olcsóság volt a fő szempont. Nem akarok jóslásokba bocsátkozni a két magyar busszal kapcsolatban, inkább drukkolok azért, hogy sikerüljön igazán versenyképes járművekké faragni őket.
Köszi, hogy leírtad a véleményedet. Elég hasonlóan gondolkodunk az új buszokról, de én nagyon bízom benne, hogy sikerül tovább javítani a buszokat. Szerintem a buszgyártók elég intenzívek figyelik a visszajelzéseket mind az utasoktól, mint a buszvezetőktől, biztosan nem véletlenül.
#40835072
törölt tag
végül is melyiket választották?
és minden régi buszt lecserélnek ilynre?
vagy pl: Budaörsön milyen lesz a régik helyett?
Az még odébb van Egyelőre csak tesztelték őket, de a finanszírozás megoldatlan sajnos. Nagyon sok lóvé kéne ide, mert szinte egyszerre kéne lecserélni a buszpark jelentős részét. Ha előrelátóak lettek volna a városházán, akkor kisebb "turnusokban" le lehetett volna cserélni a buszparkot kb. 5-6 év alatt. De a nokiadobozolás fontosabb volt...
#40835072
törölt tag
és budaörsön maradnak a régi sz@r 1989 es gyártású buszok? vagy melyikeket cserélik le, és egyáltalán hol?
Petiteto
újonc
Tájékoztatlak, hogy az Ikarusban nincsen Rába futómű. A Rába futóművet lényegében átverésként rakták bele, mivel a Rábának jelenleg nincsen teljesen komptatbilitis futóműve ezekbe a buszokba, fejlesztése folyamatban van. A magyar futóművek csak egy sajtótájékoztató keretéig voltak benne, utána azonnal kiszerelték és ZF futóműveket kapott.
Petiteto
újonc
"Az eddig próbált Credo buszok alapján azt mondom, hogy ez nem egyedi hiba, reméljük, hogy a Citadell szériagyártású változatát mégis magasabb minőségben fogják építeni, mert így megkérdőjelezhető a busz élettartama."
A Credo buszok már több mint 10 éve készülnek. Ez idő alatt komolyabb probléma nem volt velük. Egy sorozatnak volt váztöréses problémája (első BN 18-asok), de azt a gyár javította, azóta nincs gond. Tehát már 10 éves busz is járja hazánk útjait gond nélkül. Élettartamtól tehát nem kell félni a Credonál, az Ikarusnál viszont igen.
Mint az köztudott, az Ikarus egy átmatricázott ARC. Az ARC buszokat 2006-tól gyártják. Többen fejtegettétek itt, hogy mitől rossz az ARC. Attól rossz, hogy már 1-2 éves korukban már több váztöréssel küszködik, a belső elemek rögzítése meg borzalmas. És akkor még sok hasonló apróság... Nah most ez az Ikarus ezt a minőséget képviseli, mivel érdemi fejlesztés nem igazán történt rajta, de a gyár kitartóan álltja, hogy ez egy új fejlesztés. A fenéket új...