Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Shodan


Shodan
addikt

Én ugy tudom hogy a credoban van a wifi, meg az szerintem kinézetre is pofásabb.

www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.

(#2) ABE


ABE
őstag

A 173-as vonalán majd megpróbálom elcsípni mindkettőt. Anno a 7-es vonalán futott próbaköröket a BN 18 (vagy EN 18, mittomén), na, az egy ritka fos busz. Remélem, hogy az új konstrukció már életképesebb.

(#3) ^Clown válasza Shodan (#1) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Forrás: [link]

"Extrák
A tervek szerint a buszon olyan műszaki újdonságok is megtalálhatók lesznek, mint az ingyenes WIFI az utasoknak - remek ötlet, talán a filctollas dekorálás helyett mással foglalják el magukat a hátsó sorban meghúzódó figurák -, illetve a belső biztonsági kamera, a GPS."

Tudtommal a Credo-ból ez kimaradt - sajnos, pedig nekem is szimpatikusabb a Citadell buszcsalád.

A GPS sem hülyeség, ha minden új buszon lenne alapból, akkor elég komoly utastájékoztató rendszert lehetne kiépíteni a városban - mikor ment el és mikor jön a következő busz, ami a 86-oson is működik pár helyen.

[ Szerkesztve ]

(#4) EczkE


EczkE
addikt

A wifis busz ötlete nagyon jó! :DD

Asszem mindenféleképpen!

(#5) McKane


McKane
senior tag

A WiFi -s buszhoz annyit kívánnék hozzátenni,hogy ismerve a magyar tömegközlekedési vállalatokat, az a WiFi adó/adapter (vagy hogyishíjják ) ugyis le lenne tiltva,vagy nem lenne bekapcsolva..
bár nem ismerem a technikáját a dolognak,csupán a paraszti eszemmel gondolkozok. :U

szerk1.:
nekem, -mivel hazahúz a szívem- a credo sokkal jobban tetszik.. Hiszen azt Győrben és M.óváron készítik..
[link]

[ Szerkesztve ]

(#6) ^Clown válasza McKane (#5) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Ebben sajnos van valami... Vagy folyamatosan rossz lenne, vagy be sem lenne kapcsolva. Plusz nem beszélve arról, hogy a rázós utakon egy notit nehéz ölben tartani (telefon még oké). A másik kérdés, hogy elő meri-e venni az ember a buszon, ki tudja, mikor lép oda hozzá valaki, és "kéri kölcsön".

(#7) zoo8800 válasza ^Clown (#6) üzenetére


zoo8800
veterán

arról pláne nem beszélbe, hogy az ember néha örül, ha egyáltalán felfér a buszra :U

rip and tear, until it is done

(#8) Jamby18


Jamby18
senior tag

A WiFi-s dologról annyi a véleményem,hogy az első napokban mikor fel van sztárolva az egész minden szépen fog működni aztán már hol igen hol nem végül senki nem fog a javítással foglalkozni...
Lásd nállunk első napokon mindenhol flottul ment az utastájékoztatás hanggal is minden OK volt aztután már csak néha volt hang utánna félúton kezte mondani a volt megállókat.. végül már nem is működik, a kijelzők is kontakt hibások, na de ki foglalkozna velük.... :W
sőt a járművezetőnek kell nyomogatni a cuccost, hogy léptesse a megállókat pedig automatikus.
+ vissztértünk a régi szép időkbe mikor táblával van kiírva a járatszám(nem mintha ez zavarna engem) de akkor mire vannak a külső kijelzők??

[ Szerkesztve ]

(#9) ABE


ABE
őstag

Elolvastam a beszámolódat, érdekes, hogy így elsőre a Credo jött be inkább. Annyit hozzáfűznék, hogy szerintem ezek a konfigurációk azért változtathatóak könnyen, gondolok itt pl. az üléselrendezésre az ajtóknál, üléstípusra, burkolatokra, ablakok nyithatóságára. A futóművekről nem írtál: rugózás, oldaldőlés milyen? A hátsó részben a dobogók kialakítása hogy van megoldva, a B tengelynél mennyire könnyű átmenni az ülések között?

A Credo "minőségét" már megtapasztaltam a korábbi buszaikon, nem ártana, ha javítanának rajta...

Ja, a Cummins hangja gázabb, mint a "sírós" Volvo motor? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#10) ^Clown válasza ABE (#9) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Igen, erre próbáltam is utalni a kis beszámolómban, hogy az üléselrendezés könnyedén megváltoztatható, nincs veszve semmi. Szinte biztos, hogy ezt meg fogják változtatni.
A futóműt valóban kihagytam: a rugózás a Credo-ban talán egy fokkal jobban működött, nem ütött akkorát egy-egy úthibánál, mint a V187-es kollégája. Az oldaldőlés minimális volt mindkét busznál, úgyhogy alapvetően rendben volt mindkét busz ilyen szempontból.

Hát inkább a Volvo buszokba szerelt motor, mert ez egy katasztrófa. A Volvo motor az bőg, de ki tudod számítani: amikor gyorsít a busz, nekiáll "sírni". De ez a Cummins a legváratlanabb helyzetekben áll neki irdatlanul csattogni - zajongani. A Credo-ban még elviselhető volt, ott sokkal jobban leszigetelték a motort. Az Ikarusban kegyetlenül csattogott sajnos (persze a motortér hangszigetelését is ki lehet javítani).

A Credo összeszerelési minőségétől sem voltam elájulva, főleg a kihullott csavar láttán, az igazi fail volt :DDD Egyébként szerintem ha nekiállnak sorozatgyártani, akkor javulni fog a minőség is. Mindkét buszon erősen érezni lehetett, hogy korai szériáról van szó, plusz nagyon érezni lehetett, hogy nem igazi gépesített gyárakban készültek, hanem inkább "buszmanufaktúrában".

Egyes fórumokat olvasva egyébként nem meglepő, hogy az Ikarus nem sikerült annyira jól: ez a busz nem más, mint egy "átmatricázott" ARC busz. Az ARC buszok nem valami népszerűek a buszb.zik körében, több ok miatt sem.

[ Szerkesztve ]

(#11) zoo8800


zoo8800
veterán

Ma láttam az Ikarust, a 239-es vonalán, egész szép darab :)

rip and tear, until it is done

(#12) ABE válasza ^Clown (#10) üzenetére


ABE
őstag

Olvastam, hogy az Ikarus nem új fejlesztés, de az ARC-ról nem sokat tudok, hogy milyen tapasztalatok vannak a buszaikról. Tényleg nem túl népszerű? :F

Egyébként belinkeltelek a buszos topicba. ;)

[ Szerkesztve ]

(#13) ^Clown válasza ABE (#12) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

A BKV-figyelőn található szakmai topikokban elég nagy ARC gyalázás szokott menni :) Mindenki sajnálja az Ikarus márkanevet, hogy egy ilyen buszra tették rá. Én sokkal rosszabbra számítottam egyébként, nem lennék szomorú akkor sem, ha végül az Ikarusokat szereznék be.

(#14) Lenry válasza ^Clown (#13) üzenetére


Lenry
félisten

én is többektől hallottam, hogy nem nagy eresztés az ARC, főleg a szegedi trolivezér kollégák szidják, mert itt most kísérletileg építettünk egy trolibuszt, kb ugyanabba a vázba, amiből a V187-es Ikarus is készült (és ARC 187Tr-nek hívják), hát nem voltak elájulva a szerelők a minőségtől, de majd meglátjuk, amikor végre forgalomba kerül.

a beszámolót nagyon köszönöm, úgy látom a Credo kivételesen jobb munkát végzett, bár nekem a szívem még mindig az Ikarushoz húz, lehet, hogy csak a név miatt, lehet, hogy mert rohadtul megutáltam a Credokat a hosszú utazásaim alatt, de akkor is: Hajrá Ikarus :)

nem lennék szomorú akkor sem, ha végül az Ikarusokat szereznék be.

és hidd el, egy idő után el sem tudnál jobb buszt képzelni. ezek valóban protók, nullszéria, annak minden hibájával együtt. még 1-2 prototípus és világira kalapálják ezeket a gépeket, én biztos vagyok benne, csak a lehetőséget kell megadni (persze ugyanez igaz a Credora is)

(#12) ABE: 2008-ban Szegeden vendégeskedett egy ARC 134-es szóló busz, én speciel meg voltam vele elégedve, kényelmes, tágas és pofás gép volt. (egyébként amikor először beléptem a 187Tr-be, az első gondolatom abban is az volt, hogy "ez de b*szott nagy belülről". nagyon nagy a tér benne)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#15) ^Clown válasza Lenry (#14) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Örülök, hogy elolvastad!

Nekem is az Ikarus-hoz húz a szívem, valószínűleg a név miatt. De most ebben a versenyben (specifikusan a két proto-jármű közül) nálam - ha hajszállal is - a Credo jött ki győztesen.

Az index videóban viszont az Ikarus főkonstruktőre többször is kihangsúlyozta, hogy a sofőrök nagyon dícsérték a V187-et, ez sokat nyom a latba (könnyű vezethetőség, nem tükröződő felületek, tehát jobb kilátás, stb.).

[ Szerkesztve ]

(#16) Lenry válasza ^Clown (#15) üzenetére


Lenry
félisten

az Ikarusban a dobogókról mi a véleményed? ugye az alacsonypadlósság miatt szinte minden szék dobogón van, ami tulajdonképp nullázza is, hogy AP-s a busz, mert így is - úgy is lépcsőzni kell az ülőhelyért.
eddig amit láttam AP-s buszt/trolit, mindegyiknél úgy volt megoldva, hogy a második ajtóig a padlószinten voltak az ülések, és csak utána kezdtek emelkedni, a 187Tr-ben viszont minden székért mászni kell. ez a 187V-ben is így van még, vagy ezt javították azóta?

ezen a képen jól látszik, amiről beszélek: 130 éves nyugger nénike hiába örül, hogy a buszba jutáshoz nem kell lépcsőzni, ha utána viszont igen, ami szerintem komoly hiba, mert taccsra vágja az alacsonypadló lényegét

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#17) ^Clown válasza Lenry (#16) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Igen, értem, amit mondasz. Nos, ha jól emlékszem, akad olyan ülőhely, ahol nem kell felmászni a dobogóra az ülőhelyért. De kevés van belőlük sajnos, ez tény. Hátul azt hiszem, kb. 4-5 olyan ülés van, ami alacsonyan van, elöl nem tudom, mi a pontos helyzet.
Rá kell nevelni valahogyan az utazóközönséget, hogy a dobogós helyeket foglalják el, az alacsony ülések legyenek az időseké, kisgyerekkel utazóké, mozgáskorlátozottaké.

Első sor: Credo
Második sor: Ikarus

Ülőhely (jelenlegi kialakítás):
44 fix + 2 lehajtható + 1 vezető
36 fix + 1 vezető

Állóhely (jelenlegi kialakítás):
68 fő
70 fő

Kerekesszékes utasok:
1 fő
1 fő

Össz férőhely (jelenlegi kialakítás):
112+1 fő
106+1 fő

Össz. férőhely (maximális):
115+1 fő
nincs adat

[ Szerkesztve ]

(#18) Lenry válasza ^Clown (#17) üzenetére


Lenry
félisten

mozgáskorlátozott logós üléshuzat? :D

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#19) ^Clown válasza Lenry (#18) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Ha beleszitálnák az ülésbe, nem lenne az akkora hülyeség! Jó rikító citromsárgán, vagy akár az egész ülés lehetne pl. narancssárga. Bár a kosz jobban látszódna rajta :D

A jelenlegi kialakítással az is marha nagy gond, hogyha felszáll egy kerekesszékes (ami pl. a 139/239.es viszonylaton nagyon gyakori), akkor egy babakocsi már nem fér el, tehát utaslemaradás lesz. Emiatt is kéne kivenni az üléseket a 3. ajtó elől.

Jut eszembe, a 239-es (Credo) csúcsforgalomban ment Gazdagrét felé, kb. 60-70%-ban volt tele a busz, de az emberek elég kényelmesen elfértek, nem álltak meg az ajtóban, szóval a busz kialakítás szépen tudta az embereket "beljebb terelni", nem úgy, mint a Combino.

[ Szerkesztve ]

(#20) #40835072


#40835072
törölt tag

ha a credoban van wifi akkor azt de magyarországon akkor már inkább legyen ikarus...!

(#21) ^Clown válasza #40835072 (#20) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Az Ikarus buszában van wifi. Valóban jobban mutatnának az Ikrausok Budapest utcáin...

A buszb.zik beszélgetését félig-meddig akaratlanul is végighallgattam (elég nagy hangerőn ment a diskurzus): az volt a véleményük, hogy a két buszt össze kéne gyúrni. Valahogy nekem is ez a véleményem. Egyébként nekik is a Credo tetszett jobban.

(#22) #40835072 válasza ^Clown (#21) üzenetére


#40835072
törölt tag

szerintem szebb színe van az ikrusna és MAGYAR gyártmány :C

(#23) ABE válasza #40835072 (#22) üzenetére


ABE
őstag

A Credo is magyar (ezzel kezdődik a cikk).

[ Szerkesztve ]

(#25) #40835072 válasza ABE (#23) üzenetére


#40835072
törölt tag

1000 éve ikarussal jűrok azokkal a 20 évesekkel az IKARUS nekem sokkal jobban tetszik!

mondjuk nem ártana ha a buszvezetők dönthetnének...!

[ Szerkesztve ]

(#26) ^Clown válasza #40835072 (#22) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Mind a két busz magyar! Remélem, hogy idővel még "magyarábbá" teszik ezeket a buszokat, minél több magyar alkatrésszel (pl. futómű -> Rába). Motort fejleszteni sajnos esélyünk sincs.

(#27) Lenry válasza ^Clown (#26) üzenetére


Lenry
félisten

az Ikarusban most is Rába futómű van

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#28) Lenry válasza ^Clown (#17) üzenetére


Lenry
félisten

elöl is van pár olyan ülés, ami alacsonyan van, ez így megfelelő [link]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#29) ^Clown


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Ma ismét sikerült megcsípnem a Credo-t. A hátulján egy műanyag elem még mindig nyiszog, plusz a csuklónál a padlón található műanyag elem kezd feljönni, több cipő is beleakadhatott. Ennek az az oka, hogy nem simul rá rendesen a padlóra. Orvosolható hiba, de hiba.

(#30) Lauda


Lauda
félisten

(#31) Lenry válasza Lauda (#30) üzenetére


Lenry
félisten

én is megnéztem reggel a videót. úgy látom, hogy egyetlen orrhosszal csak, de a Credo vezet.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#32) Lauda válasza Lenry (#31) üzenetére


Lauda
félisten

Igy a video alapjan joval hangosabb az ikarus, szigetelhettek volna jobban, a ket motor egyforma.
A credo raadasul a tobb szallithato fovel is beeloz.

[ Szerkesztve ]

(#33) ^Clown válasza Lauda (#32) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Igen, az Ikarus hangosabb, plusz jobban rázza a kasznit. Jobb szigeteléssel, illetve valamilyen más motortartó bakkal, más motorfelfüggesztéssel orvosolható.

(#34) Lenry válasza Lauda (#32) üzenetére


Lenry
félisten

a motorzaj szerencsére egy könnyen orvosolható dolog.

a szállítható emberek száma már nehezebben, mert ugye alacsonypadlósaknál már nem csak az ülőhelyek száma, meg elhelyezése számít, hanem elsősorban a dobogók.
(amikből egyébként ti már a javított verziót látjátok. nekünk Szegeden van egy ugyanilyen vázra épülő trolibuszunk, csak egy kicsit korábbi edisün (SZKT-ARC (Ikarus) 187Tr), abban még rosszabb a helyzet, mert egész a busz elejétől kezdve dobogón vannak az ülések, sok helyet is foglalnak, és kénytelen az ember felmászni rájuk. bár így is baromi tágas belülről a gép)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#35) Lauda válasza Lenry (#34) üzenetére


Lauda
félisten

Nezegettem a kepeket, a hatso resz eleg fura:[link] Ez mitol ilyen? :F Ott van a motor meg a tobbi culang?

(#33) ^Clown Igen, ezek orvosolhatok, mondjuk mar eleve ugy kellett volna kiadni. Egy 2010-es fejlesztesu busznal ne kelljen mar a rezgesnek bejutnia az utasterbe es fokepp ne uvoltson a motor az utasok fulebe. Okes, hogy nem hosszutavu utazasokra lesz hasznalva, de jobban odafigyelhetnenek azert ilyenekre is. ;)

[ Szerkesztve ]

(#36) Lenry válasza Lauda (#35) üzenetére


Lenry
félisten

a motor a bal (a képen jobb) oldalt lévő motortoronyban van, a dobogók alatt egyéb hajtásrendszeri alkatrészek vannak.

egyébként minden alacsonypadlós busz hátsó fertálya így néz ki

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#37) Lauda válasza Lenry (#36) üzenetére


Lauda
félisten

Ok, koszi. Egy kicsit ertelmetlennek tartom ezek miatt az alacsonypadlos buszokat. Amennyire kenyelmes a le-fel szallas, annyira kenyelmetlen es helypazarlo a sok dobogo. Sokkal korrektebb szerintem pl a 435-os ikarus belseje: [link] [link]

[ Szerkesztve ]

(#38) ABE válasza Lauda (#35) üzenetére


ABE
őstag

Ha nem lenne ilyen árérzékeny a magyar piac, valószínűleg jutna pénz minden apróságra. :)

Szerk: Az alacsonypadlós kialakítást nem Magyarországra találták ki. :N

[ Szerkesztve ]

(#39) Lenry válasza Lauda (#37) üzenetére


Lenry
félisten

szerintem is, de ma ez a trendi. azzal aztán persze már nem számolnak, hogy a buszban kell lépcsőházasat játszani, plusz a nettó hely, kb a felére csökken...

mondjuk én a ráncajtót is jobban preferálom mint a manapság baromi divatos lengő és bolygóajtókat, mégis a ráncajtó szorult ki a piacról
(pedig érzéketlen a peronmagasságra, mechanikailag egyszerűbb, kevesebbet foglal az utastérből, stb, stb.)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#40) ABE válasza Lenry (#39) üzenetére


ABE
őstag

A ráncajtó azért dupla helyet foglal a bejárati szélességből, kevesebb fényt enged be, hangosabb, és a több mechanikus alkatrész miatt könnyebben is elhasználódik. A lengőajtó meg egyértelműen nem városi kialakításra való. :)

(#41) ^Clown válasza Lauda (#35) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Ez tény és való, épp ezért nálam nem is nyert az Ikarus... Viszont a sofőrök nagyon dícsérik a kezelhetőségét, és hogy sokkal jobban kilátni belőle, mint a többi típusból. Ez sem egy utolsó szempont.

(#42) sagesz93


sagesz93
addikt

Itt győrben is láttam már kék színű új buszt, persze credo volt.
A gyár itt van tőlem kb. 1 km-re :D
És a citadell nekem jobban tetszik, persze csak utas szemmel, a szakmai részét nem nagyon vágom.
De nekem az ezelötti credokkal se volt semmi bajom.
A wifi meg jó ötlet, kár hogy csak az ikarusban van.

(#43) Lauda válasza ABE (#38) üzenetére


Lauda
félisten

A credo is magyar busz, ahhoz hasonlitottam a hangjat. :)

Lenry Ja ezt nem ertem en se. Jol hangzik, hogy alacsony padlos busz, kozben meg az utasokat sz*patjak vele. Eleve hulyen is nez ki az a sok dobbanto, kenyelmetlen az egesz kialakitas. Nalunk is van egy mercedes citaro busz, igy nez ki csak feherben: [link] Belul meg ilyen, csak nem csuklos [link] Valami gusztustalan. A hasznos ter fele elveszik.

A rolosajto is mekkora tenyleg. Sokkal helytakarekosabb es gyorsabb, praktikusabb mint a mai hiper-szuper ajtok. :C

[ Szerkesztve ]

(#44) Lenry válasza ABE (#40) üzenetére


Lenry
félisten

dupla helyet foglal, de nincs akkora söprése, mint egy bolygóajtónak, plusz karbantartani is könnyebb (nem szereltem még ilyen ajtókat, ezt a szegedi villamosok karbantartóinak vezetője mesélte)
plusz szorosan hozzásimul a mellette lévő falhoz, míg a bolygóajtó a nyitási mechanizm.us miatt jóval bentebb van, így hiába vékonyabb, nem ad több teret a bejárathoz
kevesebb fény: azért nem hiszem, hogy sokkal sötétebb lenne egy ráncajtós járművön, mint egy földig üvegezett bolygóajtóson, mert körben azért jön be fény. (bár az igaz, hogy a j.vez. jobban kilát a bolygóajtón egy jobbranézéskor)

a lengőajtók meg hiába nem városba valók, nézz meg bármilyen új villamost, mindegyiken az van (itt Szegeden volt is ebből gond, amikor elkészült az Anna kúti csomópont felújítása jó magas peronokkal, és pár villamosajtón bizony reszelni kellett, mert felakadt a peronban)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#45) Chosen


Chosen
addikt

"Az Ikarus külön érdekessége, hogy wifi-n keresztül internetezhetünk az utazás közben."

Kiváló elképzelés.Az a probléma, hogy sokszor félek elővenni a telómat, csak hogy az időt megnézzem, nem hogy netezgessek. A vonatokon is szívesen látnék ilyen megoldásokat, vagy legalább az állomásokon, ameddig X percet késik az a bűzlő, hangos, drága fémhalmaz,addig legalább had netezzek. :U

(#46) ABE válasza Lenry (#44) üzenetére


ABE
őstag

A bolygóajtó söprése is a kialakítástól függ (pl. Rába Contacton volt nagyon primitív, de legalább megbízható, helyigényes konstrukció). Szvsz. nem rosszabb a bolygóműves konstrukció, mint a ráncajtónak, valószínűleg nem véletlen, hogy ez utóbbi kialakítás kihalt mára. :)

A buszok lengőajtaja szerintem más kialakítású, mint a villamosok ajtaja (pl. a Combinoé). A buszoknál tényleg egy karon "lendül ki" az ajtó (pneumatikus működtetésű), egy Combinón pedig elektromos meghajtású, sínen fut. Ez utóbbi megbízhatóbb, masszívabb kialakítású, alkalmasabb a városi használatra, a buszok lengőajtaja ajtaja viszont sokkal érzékenyebb. Nem véletlen, hogy alapvetően IC, távolsági, turista buszokon alkalmazzák.

Lauda

Arra akartam célozni, hogy egyik busz sem tökéletes, valószínűleg pénzügyi okokból sem lesz az sosem egyik sem.

[ Szerkesztve ]

(#47) Lenry válasza ABE (#46) üzenetére


Lenry
félisten

a szegedi villamosok mind lengőkarosak, az új PESA-k lesznek majd olyan sínesek, mint amilyet te mondasz. 43-ból 10.
viszont van ilyen sínes-ajtós buszunk: FKT-894

a 2. és 3 ajtaja nyílik így, ahogy leírtad.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#48) ABE válasza Lenry (#47) üzenetére


ABE
őstag

Érdekes, nem találkoztam még olyan busszal, aminek sínes rendszerű lett volna a lengőajtaja. Mindig tanul újat az ember. :) Az biztos, hogy a távolsági járatokon már többször láttam szenvedni a sofőröket az ajtókkal, azok tuti nem bírnák a városi járat megpróbáltatásait. :DDD

(#49) ABE


ABE
őstag

Kipróbáltam mindkét buszt, s nagy lelkesedéssel szakítottam időt mindkét járműre, mert örültem, hogy magyar buszokat lehet próbára tenni. Sajnos elég keserű szájízzel tudnám summázni a tapasztalatokat. :( Röviden annyit elmondanék, hogy egyik busz sem jó. Mit is értek ez alatt? Azt, hogy egy busz nem attól lesz jó, hogy új szaga van, és csak pár ezer kilométert futott, hanem attól, hogy abszolút értékben nézve is megfelelő szolgáltatást nyújtanak.

Először a Credot próbáltam ki, kezdésként rossz ómen volt, hogy az egyik leszálló utasra automatikusan visszazáródott az ajtó, majd a hangosbemondó zavarodott meg egy időre. Ezen túllépve a következők tűntek fel: a csukló környékén a légáramlás nem megfelelő, a légkondi hatása ide nem jut már el, és maga a kialakítása sem tűnik túl szerencsésnek. A padló itt nem sík, nyöszörög, zörög az egész mindenség, az előtte lévő ülések és szabad tér kialakítása rossz. A motor zaja még elviselhető, de a járása kellemetlen, még a csukló előtti részben is remegteti a padlót. A rugózás kemény, és máris megjelentek a zörejek, valószínűleg a futómű környékéről, vagy egyéb terhelt elemtől érkeztek. Több helyen is olyan minőségi hiányosságok voltak, amit a korábban próbált Credokon tapasztaltam, összességében nem tűnt egy jó minőségű busznak. A beltér kialakítása viszont nem vészes, bár lenne mit javítani rajta, de nem érzem úgy, hogy megütné pl. a Volvo szintjét.

Másodikként az Ikarust próbáltam ki, minőségileg kicsit összeszedettebnek tűnik, de szintén vannak rajta elnagyolt részletek, zörgő alkatrészek. Ez itt is megkérdőjelezi, hogy hosszútávon mennyire fogadható el a minősége. A rugózás itt kellemesebbnek tűnt, de a beltér szűkebbnek érződik, és ez fokozottan igaz a C tengely környékére, illetve a farrész kialakítására. Ez egyszerűen el van szúrva, a motor iszonyat nagy helyet elfoglal, a leghátsó ajtó környékén az utascsere nehézkes, az ülésekhez a fellépők nagyon magasak. A motor rendkívül zajos, ráadásul süt belőle a meleg, a motortér burkolata is érezhetően felmelegszik. Ez a két hiba valószínűleg az elégtelen szigetelés számlájára írható. Néhány részletmegoldás ezen a buszon szimpatikusabb volt, de ennek ellenére (főleg a beltér kialakítása miatt) azt mondom, hogy szintén max. egy átlagos buszról beszélünk.

Fájó szívvel mondom ki, de a Volvo 7700-as saját megítélésem szerint jobb busz, sőt, egy 435-ös Ikaruson is szívesebben utazom. Ez a két busz szerintem csak akkor versenyképes, ha jelentősen kevesebbe kerül, mint "márkás" versenytársai. Tudom, olcsón nem lehet tökéleteset csinálni, de akkor is csalódás volt számomra a két jármű.

[ Szerkesztve ]

(#50) Badman 4ever válasza ABE (#49) üzenetére


Badman 4ever
őstag

Azért bízzunk benne, hogy csiszolnak még a két járgányon és pár év múlva sok új Ikarusszal találkozhatunk a magyar városokban. :K

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.