Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) PitLee


PitLee
őstag

(#2) #16820480 válasza PitLee (#1) üzenetére


#16820480
törölt tag

Sima X3-ra ez 415kg.

(#3) Noukoum válasza PitLee (#1) üzenetére


Noukoum
veterán

Igen ennyi. Mi a baj vele?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#4) Döglött Róka válasza Noukoum (#3) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nem vihetsz haza 20 zsák cementet

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#5) abes77


abes77
csendes újonc

Továbbra sem érzem, hogy el kéne rohanom és vennem egyet.
Nem látom az áttörést. A benne rejlő jövő lehetőségét, nagyobb az okozott kár, mint a haszon.

(#6) Döglött Róka válasza abes77 (#5) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Okozott kár?

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#7) Uzi74


Uzi74
senior tag

Autpályás fogyasztási adatotok van esetleg? 25KWh/100 alatt volt 130-nál?

@abes: Ha áttöröd vele a szalagkorlátot láthatod az áttörést és az okozott kár is valóban nagyobb és semmi haszna nem volt :D

(#8) Predatorr


Predatorr
őstag

Ebben sem látom a felszereltségek listáján az indexet. :U :(((
Mondjuk, legalább az RTX3090 olcsóbbnak tűnik mellette.

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#9) Tigerclaw válasza PitLee (#1) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az ara total ertelmetlennek tunik...

Durva hogy 2,2 tonna a "holt tomeg" es csak 0.5 tonna a hasznos maximalisan, de jellemzo hasznalatban konnyen lehet hogy csak 100-150kg-ot fog vinni. Nem mondhatjuk hogy ezek az autok a hatekonysag bajnokai. (persze a nem elektromos verziok se igazan, de ez azert extrem mondon kijozanito, hogy valahol nagyon rossz iranyba kanyarodott a jarmuvek fejlesztese)

Arra tippelek, hogy a jovo a Citroen AMI, Renault Twizy...legalabbis annak kellene lennie, ha tenyleg a kornyezet vedelme a cel. Sot a Teslat is egy kinai kisauto taszitotta le a tronrol:

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#10) Noukoum válasza Uzi74 (#7) üzenetére


Noukoum
veterán

Szerintem egy picit többet eszik így nyáron klímával fix 130-as tempóval. De ugye 130 km/h átlagsebességet max akkor mész ha neked 145 vagy 160 km/h az autópályás tempó és lehet haladni. A valóságban ha sebességhatárokat betartjuk akkor nyáron klímával ilyen 22-25 kWh lesz a fogyasztás, télen nyilván több.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#11) kBika válasza Predatorr (#8) üzenetére


kBika
csendes tag

Ez nagy volt! Még sok ilyen kommentet!! :C
K-val kezdődik és retén-re végződik

(#12) nemlehet válasza Tigerclaw (#9) üzenetére


nemlehet
őstag

Kérdés, hogy ez maffia feleség autó vagy nepper vállalkozó autó :D Ha az előbbi akkor nem gond, ha utóbbi, akkor négy megtermett üzletember bizony már feszegetheti a határokat.

Elég vicces ezt olvas egy ekkora batár állat kocsinál.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#13) #49155328 válasza Noukoum (#10) üzenetére


#49155328
törölt tag

Nem mindegy mennyit fogyaszt :F
Kifogy tölteni kell rá.
Bár ennyiből autót veszel nem Matchbox-ot. ;]

(#14) Tigerclaw válasza nemlehet (#12) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Erdekes volt mikor kint dolgoztam Bajororszagban es a nemet kollegaknak az volt a velemenye a BMW-rol, hogy szemetbe valo auto es sosem vennenek olyat. Ha valaki, ok csak ismerik. Jellemzoen fiatalok veszik naluk, pontosabban nem veszik csak berelik. Valoszinuleg emiatt ott is all a stereotipia a tipikus BMW-srol.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#15) mjani1172 válasza Tigerclaw (#9) üzenetére


mjani1172
addikt

A világ az idióta pazarlásról szol. Ez az autó is.
Tényleg sok dolog jó a villanyautóban, de még sajnos ez nem látszik.
Pár év és talán tisztul a pálya.

(#16) #16820480 válasza Tigerclaw (#9) üzenetére


#16820480
törölt tag

A benzines X3 az 2085kg üresen és 2500 a max teherbírás, vagyis könnyebb olyan 100kg-mal, de cserébe több mint 100-zal kevesebbet visz el.
Itt most pont nem azért ennyi az annyi, mert elektromos.

(#17) 8th válasza PitLee (#1) üzenetére


8th
addikt

Ez egyáltalán nem rossz amúgy.

(#18) beadzo


beadzo
kezdő

Nem gondoltam volna, hogy egy 2010 utáni BMW-re azt fogom mondani, hogy tetszik, de ez kellene. Bár, inkább csak az ára. :D

(#19) Tigerclaw válasza #16820480 (#16) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Irtam is, hogy nem az elektromos verzio nyakaba akarom varni a dolgot. Egyszeruen csak sokkolo, hogy mennyire nem hatekony szallitoeszkoz lett a szemelyauto. Arrol nem is beszelve hogy 95+ %-ban ki sincs hasznalva a szemelyauto es ez ugyanugy kulcs lehet a kibocsajtas, kornyezetvedelem, forgalom, dugok, parkolasi helyzet teren mint az elektromos autok hasznalata. A nagy tobbseg nem az idealis jarmuvet hasznalja, illetve a kenyelem es biztonsag hajszolasa oriasi terhet ro a kornyezetre.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#20) paatrick


paatrick
senior tag

Kíváncsi vagyok a BMW-k mikor hagyják már el ezt a dildó sebváltót. Semmi szükség rá. Merci jött rá leghamarabb, Audi is vezeti ki. BMW-k is sokkal jobban néznének ki ha középen nem állna ki ez a mára tök felesleges dolog. Az iX-ben mondjuk már nincs ahogy láttam.

[ Szerkesztve ]

6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

(#21) #49155328 válasza paatrick (#20) üzenetére


#49155328
törölt tag

Jó az, lehet bele kapaszkodni a kanyarban. ;]

(#22) nemlehet válasza Tigerclaw (#19) üzenetére


nemlehet
őstag

Sokan haragszanak erre a nagy SUV mániára. Minden szempontból káros, főleg ezek a kamu hibridek.
Ennek ellenére ez megy, ez az amit el lehet adni manapság. Pedig ez egy minden szempontból szar megoldás, főleg városba.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#23) 8th válasza nemlehet (#22) üzenetére


8th
addikt

Ez van ezt kell szeretni. A kisautó sajnos totál bukó a gyártó szemszögéből ezért el is fognak tűnni az összes gyártó kínálatából ez előttünk álló évtizedben. Közel ugyanannyi előállítani őket mint egy egy-két mérettel nagyobb autót hiszen alapanyagköltségben szinte ugyanaz, a technika amit bele kell tenni ugyanolyan bonyolult és drága. Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak viszont a vevők sokkal kevesebb pénzt hajlandóak kifizetni érte. Egyszerűen nem éri már meg gyártani őket. Mennek majd a levesbe.

(#24) forumpista válasza 8th (#23) üzenetére


forumpista
tag

"Leegyszerűsítve a kisautónak mindene ugyan olyan drága mint a nagynak"

Ez természetesen nem igaz. Egy kis autónak kisebb a tömege, elég bele kisebb teljesítményű motor és így kisebb méretű akku pakk és így kisebb kerekek és így gyengébb futómű és így tovább.
Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak, főleg elektromosban (a gyártó szempontjából, az hogy aztán a szervízben mit hogy adnak már más kérdés).

És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több.

Ugyanis a drága vevők legszívesebben t72-es harckocsival hordanák az 500 méterre lévő iskolába a gyereküket, nehogy valami baja essen a csemetének...

"Mennek majd a levesbe"
Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos).
De persze majd erre is lesz megoldás, majd gyártunk 5 tonnás autókat, nehogy a klímaváltozás miatt épp esedékes napi özönvíz billiárdozni tudjon az utcán az autónkkal...

(#25) paatrick válasza forumpista (#24) üzenetére


paatrick
senior tag

Mivel mi is olyan országban élünk ahol a közlekedési kultúra elfelejtődött vagy ki se alakult ezért teljesen érthető hogy ha van rá pénzed akkor minél biztonságosabb autót veszel. Biztonságos meg jelenleg = nagy.

6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

(#26) nemlehet válasza 8th (#23) üzenetére


nemlehet
őstag

Hát én szeretni tuti nem fogom. Azért nem igaz ám, hogy ugyan annyi a kisautó, már csak kiló áron is, főleg a drágább fémek (pl alu)... Nem mindegy hogy 800 kiló vagy 2 tonna.
Az R&D nyilván közel ugyan annyi és az a nagy költség manapság. Szóval van igazság abban amit mondasz, csak nem azért amiért gondolod :D
Amúgy nem hiszem, hogy a kisautók el fognak tűnni. Most páratlan jólét van ha történelmi távlatban nézed, a világ nyugati felén szinte példátlan béke és gazdagodás van, ergo egyre drágább dolgokat keresnek az emberek.
De ez nyilván nem mindig lesz így. Plusz azért Európában korlátos hogy mekkora autóval tudsz érdemben közlekedni, ezek a városok nem úgy épültek hogy ilyen batár szarokkal közlekedj benne.
Ha más nem a parkolóhiány és az utak áteresztő képessége meg fogja akasztani a trendet, legalábbis az öreg kontinensen.

[ Szerkesztve ]

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#27) Noukoum válasza forumpista (#24) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez az hogy nagyon nem mindegy hogy belsőégésű vagy elektromos. Ég és föld a kettő szennyezés terén. Attól még hogy pici az autó ugyanúgy üzemanyag kell bele sajnos. És most is lehet venni kicsi autót, elektromosat is. A lehetőség adott és adott is lesz amíg van rá piaci igény.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#28) 8th válasza forumpista (#24) üzenetére


8th
addikt

"Helyesen úgy van a dolog hogy a kisautónak szinte mindene olcsóbb mint a nagynak,"

Idézem magam: "Közel ugyanannyi előállítani őket mint egy egy-két mérettel nagyobb autót hiszen alapanyagköltségben szinte ugyanaz, a technika amit bele kell tenni ugyanolyan bonyolult és drága."

Nem állítottam, hogy nem olcsóbb. Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között. Abban biztos lehetsz, hogy a vételárban már nem húsz százalék lesz köztük.

A PSA és a VAG konszern is egyetlen tollvonással lehúzta a belsőégésű motoros miniautóit a budin mert nem kerestek vele annyit, hogy megérje gyártani. A számok nem hazudnak. A belsőégésű motoros Twingo is ment a levesbe és a benzines Volkswagen up! is azért tűnt el hirtelen belsőégésű motoros utódmodell nélkül mert nincs rajta haszon. Van helyette pontosan dupla annyiba kerülő elektromos verzió. Azon van a haszon, a hárommilliós benzinesen nincs annyi, hogy gyártásban maradhasson. Elvégre milyen bolond venné a kétszer annyiba kerülő elektromost ami sosem térül meg? Ha egy modell nem rentábilis a piacon akkor az megszűnik. Ennyire egyszerű. Egyik autógyártó sem szeretetszolgálat ha valamin nem keresnek eleget az rövid úton megy a kukába.

"És hogy akkor mégis miért gyártanak 3 tonnás SUV-okat? Mert a vevők ezt igénylik, ennyi és nem több."

Megint tévedésben vagy. Azért gyártanak hatalmas, drága hibrid és villany suv-okat mert azok minimum 12millós árába simán belefér, hogy beledobják a drága technikát és még haszon is marad rajta vastagon. Ugyanazt a drága technológiát pénzügyileg értelmetlen beletenni egy kisautóba mert úgy megdrágítaná, hogy nem kéne senkinek.

"Rossz hírem van, nem a kisautók mennek a levesbe. Hanem mi emberek, amikor a Föld bedobja a kulcsot a brutális környezetszennyezés miatt, mert az átlag paraszt 3 tonnás autóval akar járni a budira is (mindegy hogy hagyományos vagy elektromos)."

Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi? Még véletlenül sem azért mert már most felfoghatatlan mértékben túlnépesedett a bolygó aminek az erőforrásait már végletekig kizsigereltük.

(#26) nemlehet Én sem rajongok értük sőt f*szságnak tartom az ilyen csillaghajókat de ez van. Pontatlanul fogalmaztam. A belsőégésű motoros kisautók fognak eltűnni első körben. Elektromosak természetesen lesznek ezután is. Idővel a többi belsőégésű is biztosan megy majd a kukába. Talán az áruszállításra a speciális célokra illetve a rendvédelmi szervek mentők katasztrófavédők stb. számára gyártott járművek még egy ideig megmaradnak belsőégésű motorosnak mert ott nem az emisszió az elsődleges szempont. Igazából én azt várom már, hogy valaki kijöjjön egy apró, Smart jellegű kis aksis kifejezetten városi rohangálóssal ~3millió körül. Az nagyot menne az urbanizálódó relatív fizetőképes lakossággal bíró EU-ban. De egyelőre ott tartunk, hogy maximum elektromos motort lehet három millióért vásárolni nem autót. Talán majd a kínaiak megoldják idővel ezt is.

(#29) PitLee válasza Tigerclaw (#9) üzenetére


PitLee
őstag

A kei car-t már rég bevezettem volna itt az EU-ban is, + szerintem vidéken is vinnék a használtakat, helyben rohangálós autónak.

[ Szerkesztve ]

(#30) forumpista válasza 8th (#28) üzenetére


forumpista
tag

"Aha, mert a három tonnás suv-ok miatt döglünk majd meg mi?"

Igen, kapaszkodj meg, ez is szerepet játszik benne. A te 3 tonnás SUV-d előállítása és üzemeltetése környezet károsítobb mint egy afrikai falu összes károsanyag termelése. És a te 3 tonnás SUV-dban nem egy egész falu utazik csak te magad egyedül.
És majd ott sz.pjuk be, amikor az afrikai (indiai, kínai stb) falu minden egyes embere 3 tonnás SUV-val szeretne közlekedni, pont úgy mint az európai, amerikai stb, mert ehhez neki is pont ugyanannyi joga van.

Szóval igen, a túlnépesedés is probléma, meg az is hogy a fejlett világban egy-egy embernek akkora ökológiai lábnyoma van mint a fejletlenben egy egész falunak...
Csak a fejlett világban óriási divat azt hinni hogyha valaki egy 3 tonnás hibriddel vagy elektromos akármivel jár a budira, akkor ő már "zöld"... Hát nem, k.rvára nem az.

"Előállítási költségben lehet egy húsz százaléknyi differencia egy mini és egy alsó-középkategóriás autó között"
Igen és mennyi szerinted az előállítási árkülönbség egy kisautó és egy SUV között merthogy erről volt szó? Nem 20% hanem jóval több.
Szóval nem "Közel ugyanannyi", hanem lényegesen olcsóbb előállítani a kisautót.

És végezetül, az hogy az autógyártók mit gyártanak, az nem csak rajtuk múlik. Múlik azon hogy mire van kereslet, és azon hogy a törvények mit írnak elő.
Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék, mindjárt kiderülne, hogy tudnak azok a gyártók kisautót is gyártani, meg hogy nem kell az embereknek harckocsi méretü autó hogy elmenjenek egyedül a munkahelyre.

(#31) Tigerclaw válasza 8th (#23) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

En viszont ugy latom, hogy a jovo szemelyautoi kozott az akar csak 1-2 szemelyes autoknak is helye lesz. Az onvezetes behozasaval le lehet dobni majd a ranovesztett pancelt az autokrol, mert nem az lesz a lenyeg, hogy mi tortenik utkozeskor, hanem az hogy ne torenjen utkozes. Persze ez inkabb 50 eves tavlatra valo joslas.

Az elektromos jarmuveknek nagy jovot josolok, de nem annak az iranynak, ahova elindultak. Az alternativ jarmuvek egyre trendibbek, kelendobbek a fiatalok szamara. Nekik hoverboard kell, meg roller, e-bike, e-motorbike, sot most lattam egy abszolut hasznalhatonak tuno elektromos rasegitos teher-riksa szeru valamit. A kolcsonzos megoldasok is docognek valahogy. Az EU viszont pont ezekkel nem tud mit kezdeni gyakran. Ennek a quadricycle kategorianak is csak ugy lenne ertelme, ha vegsebessegben el tudnak erni az 50km/h -at, hogy ne lassitsak a forgalmat. Az meg orultseg hogy van ahol meg jogositvanyhoz sem kotik ezeknek a hasznalatat.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#32) Tigerclaw válasza PitLee (#29) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Kivancsi lennek hogy milyen piackutatas alapjan gondoltak/gondoljak a japan autogyartok, hogy Europaban nem lenne igeny azokra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#33) Tigerclaw válasza forumpista (#30) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

"Ha én lennék a törvényalkotó és kicsit is számítana a környezetvédelem, akkor az összes 1 tonna feletti autót brutális büntetőadóval sújtanék"

Ahogy irod: "és kicsit is számítana a környezetvédelem..." Ez hianyzik a kepbol.

Mehet a zold rendszam az elektromos tankokra. Megoldottuk az evszazad problemajat. :W

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#34) paatrick válasza forumpista (#30) üzenetére


paatrick
senior tag

Nem tudom eldönteni hogy túl optimistán vagy túl pesszimistán nézed a világot :DDD

Egyrészt az afrikai faluban soha nem fog elektromos SUV menni, mert soha nem lesz annyi pénzük hogy megvegyék. Ezek 20 évesen mennek a bontóba újrahasznosításra.

Másrészt a fejlődő világ problémáit a fejlett világon akarod leverni. Semmi értelme. Az EU a legszigorúbb a világon ilyen szempontból, szóval hova szigorítanál még? Miközben Amerikában semmi szabályozás, Indiában meg olyan kocsik mennek hogy azért itt az EU-ban már börtönbe zárnának. Kína halomra égeti a szenet, környezetszennyező kibocsátása már meghaladja a vírus előtti szintet. Mindemellett, Indiában, Bangladesben meg hasonló fasza országokban százezer tonnaszám égetik el a szemetet vagy öntik a folyóba mert jól van az úgy. Afrikában is. Érdemes utánanézni mivel mennek a konténerhajók mert nem a szél viszi őket előre. És ott sincs semmi szűrő szabályozás hogy mit pöföghet ki magából. És mennek repülők is.

Az elektromos autó készítése és fenntartása kb a legkisebb gond a világban.

6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

(#35) AssAssynn


AssAssynn
őstag

Ha nem sorhat, nem BMW.

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#36) Hallosz


Hallosz
senior tag

A teszt tetszett, az autó szép, az akkumulátoros vonal zsákutca, szerintem. :R

[ Szerkesztve ]

Mert lakni, muszáj.

(#37) Stard72 válasza 8th (#23) üzenetére


Stard72
tag

Simán büntetni kellene bizpnyos súly felett az autókat valamilyen plusz adóval. Én már 1500 kg felett kezdeném egy kicsit sarcolni, tök felesleges 2500kg autókkal a városokban császkálni

(#38) julius75 válasza forumpista (#30) üzenetére


julius75
aktív tag

Apósom első autója egy "nagypolski" volt.
1986 körül járunk.
Ez az egy jármú volt a családban, évi 20-25 ezret mentek vele, átlagosan 9-11 liter/100km fogyasztással.
Ha én most 2021-ben veszek a családnak egy Merci GLE-et, ami kb. 30 centivel hosszabb, 15-tel szélesebb és két arasszal magasabb mint az öreg autója volt, akkor miattam fog tönkremenni a Föld ugye, jól értem?

(#39) Noukoum válasza Stard72 (#37) üzenetére


Noukoum
veterán

Ettől nekünk miért is lenne jobb?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#40) Stard72 válasza Noukoum (#39) üzenetére


Stard72
tag

kevesebbet adnának el. De be is lehet tiltani felőlem

(#41) Döglött Róka válasza julius75 (#38) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nem értem az összefüggést.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#42) Noukoum válasza Stard72 (#40) üzenetére


Noukoum
veterán

Miből adnának el kevesebbet? Mit lehetne betiltani?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#43) Stard72 válasza Noukoum (#42) üzenetére


Stard72
tag

AZ SUV-ból. Vagy bármiből, ami indokolatlanul nehéz és nagy. Ezek ugyanis soha a büdös életben mem lesznek zöldebbek, egy kis benzinmotoros autónál, amiket viszont betiltanak.

(#44) Tigerclaw válasza julius75 (#38) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nem miattad, de te is a problema resze leszel. Trend lett az egyre nagyobb, nehezebb, gyakran sokkal rosszabb alaktenyezoju autok vasarlasa. Minden szempontbol joval nagyobb kornyezeti terhelest jelent, attol fuggetlenul hogy epp diesel, benzines, hibrid vagy full elektromos.

Megertem a SUV-osok egy reszet, akik mondjuk a rosszabb utak miatt vesznek SUV-ot, vagy epp azert mert tudjak hogy hasznaljak majd foldutakon is, de a nagy tobbseg csak divatbol veszi es csak olyan utakon hasznalja ahova a klasszikus szemelyautok tokeletesek. Az szinten problemas amikor csak felfujnak egy autot, rapakolnak 1-200 kg-ot hogy kinezetben durcabb legyen, de a terepjaro kepessege meg csak annyit valtozik, hogy emeltek a hasmagassagan 2 centit. A joval magasabb doboz miatt meg 2 literrel tobbet fogyaszt es bizonytalanabb orszaguton, foleg kanyarokban, mert jobb futomuvet mar nem raktak ala.

Ha kieroszakoljak az EU-ban azt az elektromos valtast, amit beterveznek, konnyen lehet hogy a SUV divat veget jelenti majd, mert nem csak megfizethetetlenul draga lesz, de erosen csokkenti majd a hatotavot is az elonytelenebb forma. Annyit mar most latni, hogy elektromosbol a kisautok fogynak jobban, egyszeruen anyagi okbol, pedig most meg csak a penzesebb vasarlok szalltak be a buliba. Sokan leadnak egy teljes meretkategoriat a korabbi igenyeikbol.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#45) Noukoum válasza Stard72 (#43) üzenetére


Noukoum
veterán

De bármilyen hihetetlen zöldebbek. Tetszik vagy sem azok ugyanúgy benzinnel mennek, ez a legnagyobb baj. Sokat elárul a a hagyományos technológia környezeti lábnyomáról.
A kis benzinmotoros autókat pedig nem tiltják be, ez is egy tévhit a több száz mellett. Csak nem árt felébredni a barlangból.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#46) Stard72 válasza Noukoum (#45) üzenetére


Stard72
tag

2035-től az EU-ban nem lehet belsőégésű motorral ellátott autót eladni. Vagyis betiltják a kicsi benzinmotort is. Ha egy autó teljes élettartama alatti CO kibocsátást nézzük, akkor egy nagy elektromos SUV nem lesz zöldebb egy kicsi benzinesnél. Lehet, hogy nincs neki helyi kibocsátása, de akkor sem lesz kisebb CO lábnyoma.

(#47) Noukoum válasza Stard72 (#46) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez még nem végleges és több mint 13 év múlva akarják bevezetni elvileg. És akkor sem az autókat tiltják be, hanem az új autó eladásokat. Ne keverjük a kettőt.
De, ha az autó teljes élettartam alatti co2 kibocsátását vizsgáljuk akkor zöldebb.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#48) julius75 válasza Tigerclaw (#44) üzenetére


julius75
aktív tag

és Döglött Róka: az az összefüggés, hogy a fórumtárs szerint egy SUV vételével magas is erősen hozzájárulok a Föld pusztálásához.
Ezért kérdéztem, hogy anno apósom a 10+ literes fogyasztás nagypolskija mennyivel volt környezetbarátabb választás, mintha én ma veszek egy mérettel nagyobb, de esetlegesen kisebb károsanyag kibocsájtású autót?

Megválaszolom: semmivel. Persze ha mindenkinek lesz a családban egy-egy autója azzal már igaz, sokkal több szennyet okozok, de csak azért, mert egy mérettel nagyobb az autóm....na ne legyünk már ennyire álszentek.
Egyszerűen divat lett ma a SUV-utálat.
Sajnálom, van akinek ez a forma jön be, emellett sokkal kényelmesebb be és kiszállni, jobb és kényelmesebb üléspozíció, stb....

(#49) Stard72 válasza Noukoum (#47) üzenetére


Stard72
tag

Ha akkortól nem lehet eladni, már 7-8 évvel hamarabb leállítják a fejlesztésüket. Közben bármikor lehet olyan szabályt hozni ,ami ellehetleníti a használatukat. Itt van rögtön az üzemanyag adószintje, amit könnyedén emelhetnek bármeddig. Egy kis benzinessel,amit csak a városban használnak, nem nagyon mennek évente 10 ezer km-nél többet. Egy nagy SUV akkuja gyártása során lazán 10-15 év hátrányba kerül a benzissel szemben, soha nem hozza be,még ha csak tiszta energiával töltenék is.(Persze nem ez a helyzet szinte sehol Európában)

(#50) Noukoum válasza julius75 (#48) üzenetére


Noukoum
veterán

Egyszerűen divat lett ma a SUV-utálat.
Sajnálom, van akinek ez a forma jön be, emellett sokkal kényelmesebb be és kiszállni, jobb és kényelmesebb üléspozíció, stb....


Azért ott van a negatív oldala is. Magasabb fogyasztás = nagyobb környezeti teher. A magasabb fogyasztás miatt nagyobb akkumulátor kell mert ugye a hatótávból senki nem akar kevesebbet. Nagyobb akkumulátor = nagyobb környezeti teher.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.