Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) ->Raizen<- válasza HSM (#50) üzenetére


->Raizen<-
veterán

[moderálva] Bőven 3 ghz felett volt az i7 terhelés alatt. Lehet mosolyogni de az a proci is komolyabb mint egy ryzen 1700 45w tdp keretből játékok alatt. :D [link]

[ Módosította: radi8tor ]

(#52) HSM válasza ->Raizen<- (#51) üzenetére


HSM
félisten

Aham... A 3Dmark eredményed (CPU: 9417 pont [link]) alapján egy 4600Mhz-re húzott i5-6600K sebességét sem éri el, ami a 3Dmark toplista alapján így kereken 10000 pontot csinál. [link]
Ehhez képest egy 4800-ra húzott asztali i7 megint más dimenzió, több, mint 15500 pontot csinál [link].
Bőven ne zavarjon, hogy másfélszer gyorsabb, mint a notid procija. Az se zavarjon, hogy a hatmagosom is 13500 pont felett csinál ebben a visszafogott 4Ghz-es beállításomon, amin használni szoktam [link].

[ Szerkesztve ]

(#53) ->Raizen<- válasza HSM (#52) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Nem a trémárkok hanem a játékok alatt mutatott sebesség a lényeg. És ott egál vagy picit gyorsabb a noti i7 proci is amim volt mint egy ryzen 1700. :D Engem már nem érdekelnek ezek a szintetkus vackok. Ennyit erről.

(#54) HSM válasza ->Raizen<- (#53) üzenetére


HSM
félisten

Hát most aztán megmondtad a frankót. Téged nem érdekel, hogy lassabb, neked akkor is gyorsabb, ha nem. Mindent értek. :C

[ Szerkesztve ]

(#56) Siszibatya


Siszibatya
tag

Szia BeZol ! :)

Gratulálok a részletes cikkhez , nekem nagyon tetszett ! :) Én személy szerint nem hiányoltam a képeket ,van helyette videós link és teszt is . Teljesen jó szerintem így is .
Néhány képpel , látványosabb lett volna ,jobbat mutatott volna az összképe.

HSM 32-es hozzászólása egy fontos számítási hibára vonja fel a figyelmedet !

Játékoknál szerintem a minimum FPS számít és ha ez magasan/magasabban van mint volt , sokkal jobb játékélményt kapunk. Online játékokhoz meg erősebb konfig kell mint ha csak single player story módot játszanánk.

Az egész konfig összeségében számít , hogy jól legyen párosítva , összeválogatva minden alkatrész.
Rengeteget számít a monitor felbontása és az , hogy G-sync vagy Freesync tudása miatt a folyékony /sima / egyenletes lessz a játékmenet .

A streamerek , youtube videósok közül akiknek tellik rá vagy össze tudnak szedni annyit, úgyis építenek/építettnek külön gépet streamre , meg videóvágásra is . Sokuknak van szponzor a háttérbe és/vagy webshop különböző termékekkel , plussz a nézői támogatások .

Üdv.: Tamás

(#57) b.


b.
félisten

Nem tudom mi értelme volt ennek a cikknek, mert nem saját méréseken alapul.
Innen onnan összeollózva , 1060( írhatnék GTX 980-at is) kártyát egy I5K kihajt singleplayer alatt, és a legtöbb multiban is . persze lehet lovagolni BF példáján, de amíg ott a játék alatt elegendő FPS-t hoz a kombó akkor felesleges az újítás.

"per pillanat négy mag-négy szál is rendben van (i5 és Ryzen 3 széria),"

Van már R3 a tarsolyodban? érdekes megállapítás.....

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#58) joysefke válasza SLYM (#14) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Hát ez elég érdekes, nekem i5 2400 van és egy pillanatra sem akadt meg eddig még sosem a Witcher 3, pedig minden full maxon van, szűrőkkel, fullHD-ban.

Jaj, ne röhögtess, nekem i5 3550 mellett (ami azért erősebb, mondjuk a 2500-nonK fölött van 10%-kal) meg megröccen esőben-városban a Witcher 3 szintén FULL-HD max közeli beállításokkal. (és nem a videokártya hibájából)

Mostanában játszottam vele ráadásul kontrollerrel...

(#59) b. válasza joysefke (#58) üzenetére


b.
félisten

Beállítás kérdése. egyszerűen single alatt GPU limitessé teszed a játékot,( minden maxon) akkor egy i5-6400 ( nonK) is max 50-55 % terhelésen fut Witcher 3 ban. egy gtx 1060 társaságában. ha levettem a felbontást vagy a grafot lebutítottam egyből 90% felett ment, de ezt egy i7 2600K val is elértem single alatt.. Elő lehet idézni egy 1800x nél is bottlenecket így és rá lehet fogni, hogy nem elég .

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#60) Xaels válasza HSM (#36) üzenetére


Xaels
félisten

Vannak játékok amik nem szeretik a HT-t. Rengeteg panasz volt rá korábbi BF részeknél is, ahol a kikapcsolása megoldotta. Mivel i5 nem tud HT-t így simán lehet, hogy ott ilyen nincs.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#61) togvau


togvau
senior tag

Egyszerű. Vulkan, DX12, Mantle-ra kihegyezett játékoknál hasznos a sok szál. Régebbi API-nál úgy is csak az 1 szálon futó render lesz rommá terhelve, a többi szálon nem lesz nagy terhelés.

hitler, sztálin, micro usb

(#62) HSM válasza Xaels (#60) üzenetére


HSM
félisten

Jogos pont. :K Viszont az i5-ben a nyers erő nem túl sok, annak az a baja. Ezek a mai játékok elég jól hasznáják amúgy már a HT-t is. 2009-2012 között egy i7-920-asom volt, azon mindig ki volt játék alatt kapcsolva, pont ezért, mert mikroakadtak tőle a játékok elég csúnyán, de a maiakkal, friss windózzal nem vettem észre, pedig sokat tesztelgettem vele a hatmagosom, hogy jobb, ki vagy bekapcsolva, és bekapcsolva maradt, mert elég hasonló, amikor a játék nem használja, és egy-két felhasználásnál egyértelműen jobb HT-val. HT-előnyös pl. a Crysis 3-nál, de BF4-él nem vettem észre jelentős eltérést, és a szálait megnézve a munka nagyrészét 5db elég jól kiegyensúlyozott szálon végzi, legalábbis Mantle alól, ahogy játszani szoktam, nyilván ezért is nem vettem ott észre különbséget HT-val vagy anélkül. :)

Az a mókás amúgy, hogy nekem anno a 4-el pont az i5-ön voltak gondjaim (akkoriban volt a húzott i5-4690K-m), mert valamiért óriási lagokat csinált így sokáig Windows7+Mantle alól, miközben i7-eken HT-val jó volt.... Én meg kénytelen voltam emiatt fél évig DX11 módban játszani, amíg nem lett javítva a dolog....

(#61) togvau: Nem feltétlen, lásd pl. Crysis 3 tesztem: [link]. Pedig DX11 app. De a GTA5 is elvileg szeretettel fogadja a szálakat. A BF4 nekem annyira nem nagy szám Mantle alól az 5 szálával, amikor a jóval régebbi Crysis 3 már 11-en dolgozott DX11 alól [link]... :)
De abból a szempontból igazat adok, hogy alapvetően DX12/Mantle/Vulcan alól lehet elvárni jól skálázódó játékokat, mert ott sokkal ideálisabbak a feltételek erre, ha kihasználják a fejlesztők. :K

[ Szerkesztve ]

(#63) joysefke válasza b. (#59) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Beállítás kérdése. egyszerűen single alatt GPU limitessé teszed a játékot,( minden maxon) akkor egy i5-6400 ( nonK) is max 50-55 % terhelésen fut Witcher 3 ban.

Ez azért nem ilyen egyszerű.
Reális elvárás lenne, hogy meglegyen mindig-mindenhol a 40-50FPS. Azzal nem vagyok kisegítve, hogy feltolom a felbontást meg a képminőséget az egekbe: a VGA-ból már elfogy a kraft és diavetítés lesz a játék, de lemegy a CPU terhelés.

Városban ahol sok az NPC bizony meg-meg tud röccenni az i5 3550-nel, tehát a fórumtárs korábbi állítása, hogy neki egy i5 2400-zal soha sehol nem akad a Witcher nonszensz. Vagy egyszerűen máshogyan értelmezzük a folyékony játékélményt...

Városon kívül persze nem szokott gond lenni, ott szép folyamatos a játékmenet.

(#64) Ragnar_


Ragnar_
addikt

Azért még mindig megvan a két csoport a játékoknák, van a VGA limites, meg van a procilimites. Tény, hogy lassan 4c/8t lenne az ideális, de még mindig vannak olyan játékok ahol még az sem számít, hogy 3 GHz-es i3, vagy 4.5 GHz-es i7... TR pl. Szóval még mindig érdemes megnézni, hogy VGAt érdemesebb upgradelni előbb, vagy Procit annak függvényében, hogy VGA limites játékokkal játszik az ember, vagy Procilimites játékokkal (mármint az adott konfigon). Persze az ideális, ha balance van.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#65) b. válasza joysefke (#63) üzenetére


b.
félisten

1060 kártyával ultra-high beállítással meg van az 50+ FPS egy sima i5-6400 kombóval is. tehát elképzelhetőnek tartom , hogy ha neki a stabil FPs a cél akkor egy gtx 970 vagy nagyobb karival és egy 2400 procival sima volt a játékélmény., magas grafikával.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#66) , válasza Carasc0 (#12) üzenetére


,
addikt

Óriási különbségre azért ne számíts...

(#67) , válasza #73029888 (#19) üzenetére


,
addikt

Már hogyne lennél előrébb egy i7-tel az i3-3220-hoz képest? Kb ég és föld lenne a különbség. Firestrike Physics score laza 3-szorosa lenne.
Persze játékok alatt bőven elkelne egy erősebb VGA is.

[ Szerkesztve ]

(#68) #73029888 válasza , (#67) üzenetére


#73029888
törölt tag

Rendben akkor gyüjtök egy I7-3770-re.

VGA kártya meg ha nagyon elavul a mostani akkor 1060 vagy 1070 lesz.

(#69) ADAM1337


ADAM1337
nagyúr

i5 2500k 4.2ghz bf1 alatt fhd low beállításokkal 99-100% cpu kihasználtság végig msi after burnerrel monitorozva.
Csere i7-2600k-ra 3.8ghz-n 63-85% cpu kihasználtság és +20fps.

Konklúsön: kell a 8 szál a BF1-nek, gyakorlatias vagyok, ha valamire kiváncsi vagyok kipróbálom, nem csak agyalok rajta és írok egy blogot rá. :DDD

(#70) ttt1


ttt1
őstag

BF1 bétával játszottam multit és 1280-ra is vissza kellett tenni i3-al. I7-el ,eg 1680-ban fullon szalad. Azaz ahol van multi cpu support ott igenis minden mag és HT számít. Szintén saját példa i5-ös esetében ugyazon a beállításon a max fps csökkent de a minimum és átlag fps nőtt GTAV esetén,azaz folyamatosabb lett a játék.

(#71) WoodrufF


WoodrufF
tag

Dízel?? Pfujjj, sose kéne dízel!
Inkább egy 2,5 V6 benzines ami 12litert is megeszik, na az már igen!

A lényeg átjött! :)

(#72) b. válasza ttt1 (#70) üzenetére


b.
félisten

Minél kisebb felbontáson és lowabb grafikával futtatsz egy játékot annál inkább CPU igényes lesz GPU helyett.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#73) HSM válasza b. (#72) üzenetére


HSM
félisten

Ez nem igaz. :N
A felbontásnak semmi hatása nincs a CPU-igényre (kivéve bizonyos esetekben különböző képarányok esetén), a grafikai minőség csökkentése viszont a CPU-igényt is csökkenti. Persze, a limit eltolódik a CPU felé, mivel a GPU terhelése sokkal nagyobb mértékben csökken, de az FPS is nő közben. Tehát egyszerre csökken a CPU-igény, de nő a CPU-limit. Elsőre kicsit furcsán hangzik, de így van.

[ Szerkesztve ]

(#74) b. válasza HSM (#73) üzenetére


b.
félisten

"Persze, a limit eltolódik a CPU felé"'

Ez a lényeg, ezt írtam, tehát igaz. Gondolom VGA-t nem cserélt mellé.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#75) HSM válasza b. (#74) üzenetére


HSM
félisten

Akkor csak a fogalmazás volt kissé félreérthető. :B :R

[ Szerkesztve ]

(#76) Fecogame válasza Dr. Akula (#3) üzenetére


Fecogame
veterán

+1

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#77) , válasza #73029888 (#68) üzenetére


,
addikt

Vagy akár egy i7-2600. Ár/érték arányban sokkal jobb vétel, sebesség terén pedig csak minimális a különbség egy i7-3770-nel szemben.

(#78) ttt1 válasza b. (#72) üzenetére


ttt1
őstag

Na de nem gondolnám, hogy i3-al full beállítás meleltt szaladt volna BF1. Oda (főleg multira) már erősen javasolt a 4 fizikai mag (i5), de mint írtam GTAV i5 vs i7 viszonlatában lett összehasolnítva. Órajel ügyileg i5 100 mhz volt lassabb nint i7 szal nem az okozta az eltéréseket.

(#79) pomorski


pomorski
őstag

Érdekes cikk volt, tetszett! (Személy szerint nekem megfelelt így is fotók/ábrák nélkül.)

(#80) Dilikutya


Dilikutya
félisten

Adataimnál lévő gépen kellemes meglepetés volt a múlt heti 10 órás Battlefield 1 trial. A multi még az ősszel dadogva ment, a single viszont szép, folyamatos. Fps-t nem mértem, nyilván nem valami sok, de 1080p, minden low-ra állítva folyamatos a játék. Egyedül a textúra lett feljebb tolva, érzésre az nem lassított rajta, de azt már más játékoknál is megfigyeltem. Érdekes, hogy low-on is meglepően jól néz ki a játék, főleg a távoli tájak részletszegények, a közeli környezet, a víz, a sár egész jó. Külön videókártyával (már egy Radeon HD7770 is tökéletes mediumon) menne minden szépen, ezt a processzor IGP-jével néztem, és csak 1 GB-ot kapott a memóriából.

Csak az ilyen cikkeknél mindig jön valaki, aki szerint i7 és GTX1080 meg 120 fps alatt nincs élet, holott van, némi kompromisszummal átlagos gépeken is jól lehet játszani. A trágya portokkal meg nem lehet mit kezdeni, azt ha a fejlesztők nem javítják, akkor úgy marad. Az Arkham Knight anno megjelenéskor komoly gépeken is szar volt, szerencsére az ilyen botrányos munka ma még nem általános.

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#81) b. válasza Dilikutya (#80) üzenetére


b.
félisten

tegnap próbáltam én is Fiam gépén (Core( Xeon) 2.8 Ghz Proci és 750 TI-vel felszerelt ) én is csodálkoztam milyen jól futott. ( persze enyhe túlzás, de játszhatóan és mellé még úgy is szép volt)

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#82) Kisgépkezelő válasza b. (#81) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Van benne valami okos leskálázás, ami suttyomban leveszi a részletességet annyira, hogy szinte bármin játsszható lesz. Én egy 3ghz-es Phenom II X4-el és 750Ti-vel próbáltam ki a betát, és azon is jól futott, csak szép nem volt.

(#83) Dilikutya válasza Kisgépkezelő (#82) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nem kell suttyomban levenni semmit, ott a low beállítás. Amúgy azzal is "szép". A közeli tereptárgyak, a sár, tócsák, emberek jól néznek ki. A távoli táj viszont elmosott, ködös, az valóban részletszegény. 1080p-ben élsimítást sem kell bekapcsolni. A trialban az első nagyobb rész, a tankos van benne, FPS nézetben a fegyverek is jól néznek ki, meg a tankunk is. A sár is egész jó, a tank már low-on is rúgja a mocskot. Kicsit lejjebb megy az ára, még megvételre is érdemes lehet, mert a single egész jó. Az eleje nem tetszett, de a dombos rétnél már nagyon bejött. A bunkeres pálya nem annyira, a végén kicsit sok volt az ellenség.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#84) hülyegyerek válasza Effen (#8) üzenetére


hülyegyerek
addikt

Nem túl ésszerű döntés lecserélni a lapot meg a procit. Az általad említett játékokat fHD-n pont nem a proci fogja vissza, legalábbis 4,2-4,3 GHz-en biztos nem. A 2500k egy baromi jól húzható cpu, nálam 4 éve megy hibátlanul 4,2 GHz-n alapfeszen. 2 klikk a biosban, és máris spóroltál 80-100k-t.

[ Szerkesztve ]

hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

(#85) arpii


arpii
aktív tag

Nézzük is a Battlefield 1-et, mint egy nagyon jól optimalizált játékot

Ezt nyilván viccnek szántad :D Az utóbbi évek legnagyobb melléfogása volt, hogy megvettem. Egy kb. alfa!!! állapotban lévő játékot vettünk teljes áron. Azért mondom, hogy alfa, mert a béta stabilabban futott a 4 generációval korábbi kártyámon. Sokan panaszkodnak, hogy 1070 meg i7 legjobb-on röcög a játék, na ilyenkor hol van az optimalizáció?! Winter patch óta Giant's Shadow játszható lett, St Quentin Scar játszhatatlan lett. Az elmúlt 1 hónap alatt 20 percet toltam bele, ez mindent elmond. Nem offense, de a "több szálat esz ész nélkül" nem egyenlő az optimizáltsággal. Nem baj, majd kb. 1 év múlva talán megcsinálják (vagy talán soha)

(#86) kolopele válasza b. (#81) üzenetére


kolopele
nagyúr

Első körben én is 2db I3, GTX 750 TI - vel indítottam a srácoknak, 1 hónap után azonban jött az I5 meg az 1050 TI, majd rá két hónapra az I7. Így már elértem hogy még a Mafia 3 is játszható legyen proci limit nélkül low-medium grafika mellett, de azt hiszem a kártyák is ki lesznek cserélve 1060 - akra. Nem rosszak messze ezek az 1050 - ek, és 9 évesen még a 750 TI esetében sem vettek észre semmi különbséget a mostaniakhoz képest, de elég ha nekem nem tetszik valami :) Lényegében magamnak tesztelem a gépeket, nem az ő szintjüket veszem alapul, ugye ők azért még nem a Mafia játékot tolják
(na jó, a GTA egy időben ment náluk, most szerencsére már csak a Resi 5-6 megy :D ).

(#87) kikikirly válasza hülyegyerek (#84) üzenetére


kikikirly
senior tag

+1
Nem csak 4,2 de 4,6ghz-ra is simán felránthatta volna.Sandy forrasztott kupakos nem a vacak kinai pasztás megoldást használta Intel bácsi, többség 4,8 is megy gond nélkül, 4,6 alapjáratnak modható. BF1 nem szerepelt felsorolásba. Gbors tesztelte hogy CPU limitnél előjön a microlagg jelenség, GPU limitnél nincs.Ha tuning után se vagy megelégedve még mindig tudsz váltani.Ráadásul sima 6700-ra , biztos gyorsabb valamivel ,de inkább vártam volna Intel Ryzenre adott válaszát.
Ha nem ért a tuninghoz bemegy PC boltba(pl. Radium),vagy akár itt a PH-ról megkér valakit, 5K-ért szerintem talált volna olyat aki megcsinálja.

[ Szerkesztve ]

(#88) hülyegyerek válasza kikikirly (#87) üzenetére


hülyegyerek
addikt

Ez így van. Ha esetleg majd nem lesz elég a 4,2 GHz, akkor se a cpu-t fogom cserélni, hanem feljebb rántom.

hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

(#89) ADAM1337 válasza hülyegyerek (#88) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Az én 2500k-m a 4.2t lazán vitte sőt tesztelni 4.7-en is tudtam 3dmark és társai de már annyira irdatlan feszültség kellett neki, és mivel bf-ezek kiváncsi is voltam van-e értelme i7-re cserélni.
2600k ES-t vettem végül, és 3.8ghz-n hajtva is teljesen elegendő, sőt a bf1 multi proci kihasználtságom a 100% helyett már csak 65-85% körüli és végre megszüntek az apróbb mikro laggok is.(2500k + 8gb -> i7 2600k + 16gb ram)

(#90) Pernyo válasza =WiNTeR= (#27) üzenetére


Pernyo
csendes tag

Ezt már tőlem is kérdezték páran, gondoltam hozzászólok a témához. Ha pl. VM-ben fut egy linux server, amin fent van egy weboldal (drupal) és fejlesztgetik és fejlesztenek is a virtuális gépen. Folyamatosan működik, elérhető, stb.
Mellette futtathatsz más, még akár játszani is enged. Ha több magot tudsz adni a VM-nek, az sokkal jobb teljesítményt eredményez. Ma már sok minden nem a natív vason fut.

(#91) Frawly


Frawly
veterán

Ilyen érdekes cikkből több kéne :R

(#92) sixpak


sixpak
nagyúr

Nálam 4690k+GTX1070 van, 2560x1080, resolution scale 120%, nem megy 60fps alá, a cpu használat 80-90%.

Szerk.: nyilván ultra settings-ről beszélek.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/

(#93) Effen válasza hülyegyerek (#84) üzenetére


Effen
csendes tag

" 2 klik" volt próbáltam. 4.2-re lett húzva ha jól emlékszem. Érezni is lehetett a különbséget. De a GTA 5, Witcher 3, Dying Light, Crysis 3, még húzás nélküli i7 6700-es is szebben megy mint előtte a 4,2-es Sandy-n. Másik problémám meg hűtés volt kicsit hangos lett úgy a cpu hűtő.. Most ezzel semmi gond. Olyan a hangja mint a Sandy-n volt alapon. Pedig ugyan az a hűtő ment az új procira. Én így hogy 2hete váltottam nagyon látom a különbséget. Érdemes lenne egymás mellé rakni a két gépet és úgy futtatni rajt ez-azt hidd el észrevennéd amiről beszélek.

(#94) Jon Mathias


Jon Mathias
senior tag

Amd Fx4300 minimális tuning (4.1en) 16gb ram :D és 1 öreg 6850 1gb. akadás mentesen high-on :)

AMD&Hardstyle 4 ever! A dízel turbó nélkül halott! by bélabá.

(#95) Ragnar_ válasza b. (#72) üzenetére


Ragnar_
addikt

Ez így tényleg nem igaz, mégpedig azért, mert ha az FPS növekszik is alacsonyabb felbontáson az nem azért van mert annál inkább CPU igényes lesz, hanem azért, mert eltűnik a VGA limited. Minél inkább csökkented a felbontást annál inkább. (És valójában a CPU terhelés is csökken valamelyest, mert kevesebb pixelt kell kiszámolni) Azt, hogy mennyire CPU igényes, vagy VGA igényes általában az engine határpzza meg ami az adott játékot hajtja.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#96) Ragnar_ válasza HSM (#75) üzenetére


Ragnar_
addikt

Még ez sem igaz. A felbontás csökkentésével gyakorlatilag a VGA limit csökken jelentősen. A CPU limit nem változik jelentősen. Az FPS növekmény szinte csak a VGA limit megszűnésének köszönhető. (GTX 760 Doom 720 p 50-65 FPS, ugyanaz a proci GTX1070 1080p 150-200 FPS)

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#97) HSM válasza Ragnar_ (#96) üzenetére


HSM
félisten

Amit írtál, nem cáfolja, amit állítottam. ;)
A felbontás csökkentésével a CPU-limit semmit nem változik, mert a pixeleket a VGA számolja végig.

(#98) b. válasza Ragnar_ (#95) üzenetére


b.
félisten

Most leírhatod még te is ugyanazt más hogy, akkor is ugyan azt írjuk. mind a 3 an, ugyan azt írtad le mint MSM.
Ha a GPU ról grafikai terhelést veszel le és megnő az FPS akkor könnyebben tudsz CPU limitet előidézni. Minél kevésbé terhelődik a GPU és nő az FPS annál inkább éri el a CPU a határait. lehet csűrni csavarni akkor is így szokták CPU bottlenecket előidézni PL CS: GO alatt. limitessé tenni a játékot,

"Azt, hogy mennyire CPU igényes, vagy VGA igényes általában az engine határpzza meg ami az adott játékot hajtja."
Játékhoz még mindig a VGA az elsődleges tényező, nem hinném , hogy van olyan grafikai engine manapság,ami jobban terheli a CPU-t mint a GPU-t

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#99) HSM válasza b. (#98) üzenetére


HSM
félisten

:K
Csak tényleg arra kell figyelni, hogy bizonyos effektek a CPU-ra is hatnak. Tehát a legjobb a kis felbontás és élsimítás nélkül, de magas részletességen teztelni. Úgy a GPU terhelése mérsékelt, de a CPU fullon mehet.

[ Szerkesztve ]

(#100) Ragnar_ válasza b. (#98) üzenetére


Ragnar_
addikt

"Minél kisebb felbontáson és lowabb grafikával futtatsz egy játékot annál inkább CPU igényes lesz GPU helyett."

Ez így nem igaz, a CPU igénye nem változik, a VGA igénye csökken emiatt lesz több FPS.
Azaz minél kisebb felbontáson és lowabb grafikával futtatsz egy játékot annál inkább csökken a VGA limit és növekszik az FPS.

Vannak tipikus esetek, mikor i3@3GHz = i7@4.5GHz az totál VGA limit. És van mikor i7 akár +50%-ot is tud dobni az FPS-en egy i3, sőt i5-höz képest is.

Meg vannak azért 4x100%-on futó i5-ök 70 % GPU terheléssel itt-ott, szóval azért előfordul.

Na igen úgy már más,hogy kis felbontáson low grafikai beállításon előbb lesz CPU limit, mint magas felbontás/highon . (ha olyan az engine)

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.