Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) zolee001


zolee001
őstag

Ez miért is hir az ITcafen?

(#2) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Mert szoftver és kompúter vezérli a zűrhajót :))

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#3) pelgrim_v1 válasza zolee001 (#1) üzenetére


pelgrim_v1
tag

Eddig is voltak astro témák. Nem értem miért zavar

(#4) opr válasza zolee001 (#1) üzenetére


opr
veterán

Szerintem jo, hogy itt van, engem pl erdekelnek ezek a dolgok, mint ahogy tapasztalataim szerint a legtobb IT-ben erdekelt embert erdekli az urkutatas es az azzal kapcsolatos hirek. Es egy olyan cikknek, ami valszeg az IT-sok nagy reszet erdekli, szerintem van helye egy IT cafe nevu oldalon.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#5) szente válasza opr (#4) üzenetére


szente
addikt

Sőt, valamelyik lapcsaládba belehetne csempészni még több ilyen cikket, csillagászattal egybekötve.

(#6) body007 válasza szente (#5) üzenetére


body007
addikt

+1 Engem is érdekelne :K

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#7) hemaka


hemaka
nagyúr

Szerintem is elfér. Nem vagyok egy nagy űr fan, de szívesebben elolvasom, mint a 100-ik fb-s vagy adatvesztéses cikket.

(#8) Cifu


Cifu
nagyúr

Itt foglaltam össze a történetet én is.

Röviden:

-Az indítás után mintegy két perccel a négy oldalsó gyorsító fokozat leválásakor műszaki hiba történt (mintha az egyik fokozat leválása később történt volna), az első hírek szerint a középső fokozat leállt, ahelyett, hogy az ekkor 70%-os teljesítményét 100%-osra növelte volna. A Szojuz űrhajót leválasztotta a mentő rendszer, és ballisztikus pályán, Kazahsztán területén földet ért a személyzetével együtt.

-A baleset után berakták a Szojuz indításának CGI animációját, ahogy emelkedik tovább a rakéta, még az adatok is a normálisnak megfelelő számokat mutattak - tehát nem valós adatokat láttunk eddig sem, hanem hozzávetőleges értékeket.

-Az űrhajó biztonságosan földet ért nagyjából 400km-re Bajkonurtól, az interfax.ru szerint a rádiókapcsolatot már sikerült felvenni a személyzettel, és jól vannak. A mentőcsapatok mire odaértek, a két űrhajós már kimászott a visszatérő modulból. Helikopterrel egy közeli légibázisra szállították őket, az első hírek szerint egy rutin orvosi ellenőrzés után Bajkonurba vitték volna a személyzetet, de a hírek szerint nincsenek olyan jól, ezért egyből Moszkvába viszik őket.

-A baleset elég kellemetlenül érinti az ISS működését, jelenleg a Szojuz MSz-09 három űrhajósa tartózkodik odafent (Alexander Gers (ESA), Szergej Prokopjev (Roszkozmosz) és Serena Auñón-Chancellor (NASA)), melléjük érkezett volna az MSz-10 személyzete. A Szojuz MSz-09 júniusban indult, és hivatalosan 215 nap az űrhajó űrben eltölthető ideje (a korrozív üzemanyag miatt a tartályok és a vezetékrendszer megrongálódhat), vagyis nagyjából 2018 decemberében vissza kéne indulnia a Földre. A következő Szojuz indítás eredetileg 2019 elején lett volna, így most megy nagyban a találgatás, hogy mi fog történni, vagy eltolják az MSz-09 visszatérését, vagy 17 év után először ismét ideiglenesen személyzet nélkül marad az ISS...

Az opciók elég zselések:

-A Szojuz MSz-10 eleve egy hónap csúszással indult az MSz-09 lyuk-problémája miatt.
-Az MSz-11 előkészítése is megszakadt, szétszerelik és alaposan átellenőrzik az MSz-09 esete miatt. Így nem túl valószínű, hogy idén már lesz Szojuz űrhajó.
-A NASA-nak nincs saját opciója, az Orion amúgy sincs felkészítve arra, hogy az ISS-hez tudjon dokkolni (bár a törvényhozás kötelezte egyébként erre), de az EM-1 (személyzet nélküli) út nemrég 2020 közepére csúszott az SLS gondjai miatt.
-A két kereskedelmi opció, a Boeing Starliner és a SpaceX Dragon v2 egyike sincs kész, eredetileg a Dragon v2 első, személyzet nélküli tesztrepülésére idén év végén, vagy jövő év elején fog sor kerülni, a Starliner jövő márciusban ismétli meg ezt. Nem túl valószínű, hogy a NASA bevállalja a rizikót, hogy előzetes teszt nélkül emberszállító útra (pláne tartós útra) vetné be a Dragon v2-őt.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#9) hunluki válasza opr (#4) üzenetére


hunluki
senior tag

Csak megerősíteni tudom, engem is baromira érdekel minden ami űr/csillagászat és ehhez kapcsolódó technika. Szóval jöhet :)

[ Szerkesztve ]

(#10) Cadal válasza opr (#4) üzenetére


Cadal
őstag

+1 Engem is érdekel a téma, és nagyon örülök neki, hogy itt is megjelennek a témával kapcsolatos hírek írások! (Dajkó Pál, Cifu és a többieknek is köszönöm!) :R

(#11) optikus válasza hunluki (#9) üzenetére


optikus
senior tag

ezt is megfurta valaki?

Buy books not gear.

(#12) sirály69 válasza Cifu (#8) üzenetére


sirály69
őstag

Érdekel a téma engem is...! :K :C

Szerver Hosting Debrecenben

(#13) DjFlanker válasza Cifu (#8) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

Mikortól mondta fel a NASA az emberes fellövéseket az oroszokkal?

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#14) Cifu válasza DjFlanker (#13) üzenetére


Cifu
nagyúr

2020 elején lenne az utolsó indítás.

A CCDev jelen állása szerint a SpaceX Dragon v2 2019 januárjában fog személyzet nélkül, majd 2019 júniusában személyzettel látogatást tenni a Nemzetközi Űrállomáson, a Boeing Starliner 2019 márciusában személyzet nélkül és 2019 augusztusában személyzettel szintén végrehajtja ezt. Ezek után indulhat el a tartós személyzettel repülő utak, leghamarabb 2019 őszén. A gond csak annyi, hogy így is csúszik mindenki, mint a vazelines jég. A legutóbbi GAO jelentés szerint előfordulhat, hogy csak 2020-ban indulhat amerikai űrhajóval tartós személyzet.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#15) DjFlanker válasza Cifu (#14) üzenetére


DjFlanker
aktív tag

Köszönöm, akkor jól érzem hogy ez így nagyon meredek.. kíváncsi vagyok nagyon mi lesz ebből.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#16) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

Erről eszembe jutott egy ősi (20+ éves) cikk, ahol egy (szerencsére személyzet nélküli) űrrakéta felbocsájtásának hibájától eljutottak az Ada nyelvig és a kivételkezelés fontosságáig. Valami olyasmit írtak, hogy C-ben vagy hasonló nyelven készült a vezérlőprogram, de egy fejlettebb kivételkezeléssel rendelkező nyelvben fordításkor már kibukott volna az adott probléma, ami okozta a meghibásodást.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#17) Dißnäëß válasza E.Kaufmann (#16) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Ez nekem most olyan volt, mintha Ada nyelven írtad volna, de lehet akár kínai is... :)) De ha megismétled, konyhanyelvre átfordítva, hálás leszek. :DDD :R Linuxhoz értek, C-hez és Ada-hoz nem, a kivételkezelésbeli eltérésekhez pláne nem.

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#18) E.Kaufmann válasza Dißnäëß (#17) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Pongyola leszek. Az a lényeg, hogy bizonyos műveleteknél megköveteli a fordító, hogy bizonyos váratlan eseményekre kötelezően írjon a programozó kivételkezelőt.
Pl a programodban le van írva, hogy a C:\adatok.txt állományt meg kell nyitnia és írni/olvasni kell.
C-ben megadod hogy fopen majd elkezded olvasni amelyik függvénnyel szeretnéd, oszt csókolom. Java-ban ha az olvasási/írási műveletet használod pőrén, akkor nyafog a fordító, hogy nincs lekezelve pl az IOException. Ugye előfordulhat, hogy nincs meg az állomány az adott helyen, vagy ha meg is van, nem engedi a Windows, hogy írj bele ezért az ilyen fájlkezelő műveleteknél meg van adva, milyen hibák fordulhatnak elő.
A fordító akkor fogja neked lefordítani az olvasási/írási műveleteket tartalmazó programod, ha megírod a kivételkezelőt is ezen utasításokhoz (elég ha több ilyen kritikus utasítást egy blokkba foglalva és van legalább egy kivételkezelőd a blokkhoz), ami a várt hiba esetén fut le a kivételt kiváltó utasítást tartalmazó blokk tovább futtatása helyett. Az már a te felelősséged, hogy egy üres kivételkezelőt készítesz, vagy pl egy másik állományt próbálsz megnyitni a kivételkezelőben, esetleg feldobsz egy tallózó ablakot.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#19) Neil Watts válasza szente (#5) üzenetére


Neil Watts
veterán

+1! :)

Udv. core2

(#20) judas13 válasza zolee001 (#1) üzenetére


judas13
addikt

Elnézést többet nem fordul elő!

-----------

Cifu

Köszi az infókat!

[ Szerkesztve ]

"Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz."

(#21) Fryskitt


Fryskitt
addikt

Végre értelmesen leírtad, mi is történt. Teljesen kusza írásokhoz volt szerencsém eddig. :R

Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!

(#22) turbulencia8


turbulencia8
őstag

A heten nagyon sok jo cikk jelent meg az itcafe-n; nekem bejonnek az urkutatasi temak is.

(#23) kisza25 válasza Cifu (#8) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

:R

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#24) OddMan


OddMan
őstag

+1

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#25) Tian66 válasza Cifu (#14) üzenetére


Tian66
senior tag

Szia. Jól informált vagy. Ebben a témában dolgozol, vagy hobbi?

(#26) Cifu válasza Tian66 (#25) üzenetére


Cifu
nagyúr

Csak hobbi. Sajnos.:D

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#27) Tian66 válasza Cifu (#26) üzenetére


Tian66
senior tag

Szép hobbi. Figyelemre méltó a tudásod a témában. Gratulálok és köszönöm. Jó olvasni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.