Ez miért is hir az ITcafen?
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Mert szoftver és kompúter vezérli a zűrhajót
Vissza kell vinnem pár kazettát.
pelgrim_v1
tag
Eddig is voltak astro témák. Nem értem miért zavar
opr
veterán
Szerintem jo, hogy itt van, engem pl erdekelnek ezek a dolgok, mint ahogy tapasztalataim szerint a legtobb IT-ben erdekelt embert erdekli az urkutatas es az azzal kapcsolatos hirek. Es egy olyan cikknek, ami valszeg az IT-sok nagy reszet erdekli, szerintem van helye egy IT cafe nevu oldalon.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
szente
addikt
Sőt, valamelyik lapcsaládba belehetne csempészni még több ilyen cikket, csillagászattal egybekötve.
+1 Engem is érdekelne
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
hemaka
nagyúr
Szerintem is elfér. Nem vagyok egy nagy űr fan, de szívesebben elolvasom, mint a 100-ik fb-s vagy adatvesztéses cikket.
Itt foglaltam össze a történetet én is.
Röviden:
-Az indítás után mintegy két perccel a négy oldalsó gyorsító fokozat leválásakor műszaki hiba történt (mintha az egyik fokozat leválása később történt volna), az első hírek szerint a középső fokozat leállt, ahelyett, hogy az ekkor 70%-os teljesítményét 100%-osra növelte volna. A Szojuz űrhajót leválasztotta a mentő rendszer, és ballisztikus pályán, Kazahsztán területén földet ért a személyzetével együtt.
-A baleset után berakták a Szojuz indításának CGI animációját, ahogy emelkedik tovább a rakéta, még az adatok is a normálisnak megfelelő számokat mutattak - tehát nem valós adatokat láttunk eddig sem, hanem hozzávetőleges értékeket.
-Az űrhajó biztonságosan földet ért nagyjából 400km-re Bajkonurtól, az interfax.ru szerint a rádiókapcsolatot már sikerült felvenni a személyzettel, és jól vannak. A mentőcsapatok mire odaértek, a két űrhajós már kimászott a visszatérő modulból. Helikopterrel egy közeli légibázisra szállították őket, az első hírek szerint egy rutin orvosi ellenőrzés után Bajkonurba vitték volna a személyzetet, de a hírek szerint nincsenek olyan jól, ezért egyből Moszkvába viszik őket.
-A baleset elég kellemetlenül érinti az ISS működését, jelenleg a Szojuz MSz-09 három űrhajósa tartózkodik odafent (Alexander Gers (ESA), Szergej Prokopjev (Roszkozmosz) és Serena Auñón-Chancellor (NASA)), melléjük érkezett volna az MSz-10 személyzete. A Szojuz MSz-09 júniusban indult, és hivatalosan 215 nap az űrhajó űrben eltölthető ideje (a korrozív üzemanyag miatt a tartályok és a vezetékrendszer megrongálódhat), vagyis nagyjából 2018 decemberében vissza kéne indulnia a Földre. A következő Szojuz indítás eredetileg 2019 elején lett volna, így most megy nagyban a találgatás, hogy mi fog történni, vagy eltolják az MSz-09 visszatérését, vagy 17 év után először ismét ideiglenesen személyzet nélkül marad az ISS...
Az opciók elég zselések:
-A Szojuz MSz-10 eleve egy hónap csúszással indult az MSz-09 lyuk-problémája miatt.
-Az MSz-11 előkészítése is megszakadt, szétszerelik és alaposan átellenőrzik az MSz-09 esete miatt. Így nem túl valószínű, hogy idén már lesz Szojuz űrhajó.
-A NASA-nak nincs saját opciója, az Orion amúgy sincs felkészítve arra, hogy az ISS-hez tudjon dokkolni (bár a törvényhozás kötelezte egyébként erre), de az EM-1 (személyzet nélküli) út nemrég 2020 közepére csúszott az SLS gondjai miatt.
-A két kereskedelmi opció, a Boeing Starliner és a SpaceX Dragon v2 egyike sincs kész, eredetileg a Dragon v2 első, személyzet nélküli tesztrepülésére idén év végén, vagy jövő év elején fog sor kerülni, a Starliner jövő márciusban ismétli meg ezt. Nem túl valószínű, hogy a NASA bevállalja a rizikót, hogy előzetes teszt nélkül emberszállító útra (pláne tartós útra) vetné be a Dragon v2-őt.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
hunluki
senior tag
Csak megerősíteni tudom, engem is baromira érdekel minden ami űr/csillagászat és ehhez kapcsolódó technika. Szóval jöhet
[ Szerkesztve ]
Cadal
őstag
+1 Engem is érdekel a téma, és nagyon örülök neki, hogy itt is megjelennek a témával kapcsolatos hírek írások! (Dajkó Pál, Cifu és a többieknek is köszönöm!)
optikus
senior tag
ezt is megfurta valaki?
Buy books not gear.
sirály69
őstag
Érdekel a téma engem is...!
Szerver Hosting Debrecenben
DjFlanker
aktív tag
Mikortól mondta fel a NASA az emberes fellövéseket az oroszokkal?
Jó pilóta alagútban nem katapultál
2020 elején lenne az utolsó indítás.
A CCDev jelen állása szerint a SpaceX Dragon v2 2019 januárjában fog személyzet nélkül, majd 2019 júniusában személyzettel látogatást tenni a Nemzetközi Űrállomáson, a Boeing Starliner 2019 márciusában személyzet nélkül és 2019 augusztusában személyzettel szintén végrehajtja ezt. Ezek után indulhat el a tartós személyzettel repülő utak, leghamarabb 2019 őszén. A gond csak annyi, hogy így is csúszik mindenki, mint a vazelines jég. A legutóbbi GAO jelentés szerint előfordulhat, hogy csak 2020-ban indulhat amerikai űrhajóval tartós személyzet.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
DjFlanker
aktív tag
Köszönöm, akkor jól érzem hogy ez így nagyon meredek.. kíváncsi vagyok nagyon mi lesz ebből.
Jó pilóta alagútban nem katapultál
E.Kaufmann
addikt
Erről eszembe jutott egy ősi (20+ éves) cikk, ahol egy (szerencsére személyzet nélküli) űrrakéta felbocsájtásának hibájától eljutottak az Ada nyelvig és a kivételkezelés fontosságáig. Valami olyasmit írtak, hogy C-ben vagy hasonló nyelven készült a vezérlőprogram, de egy fejlettebb kivételkezeléssel rendelkező nyelvben fordításkor már kibukott volna az adott probléma, ami okozta a meghibásodást.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Dißnäëß
veterán
Ez nekem most olyan volt, mintha Ada nyelven írtad volna, de lehet akár kínai is... De ha megismétled, konyhanyelvre átfordítva, hálás leszek. Linuxhoz értek, C-hez és Ada-hoz nem, a kivételkezelésbeli eltérésekhez pláne nem.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
E.Kaufmann
addikt
Pongyola leszek. Az a lényeg, hogy bizonyos műveleteknél megköveteli a fordító, hogy bizonyos váratlan eseményekre kötelezően írjon a programozó kivételkezelőt.
Pl a programodban le van írva, hogy a C:\adatok.txt állományt meg kell nyitnia és írni/olvasni kell.
C-ben megadod hogy fopen majd elkezded olvasni amelyik függvénnyel szeretnéd, oszt csókolom. Java-ban ha az olvasási/írási műveletet használod pőrén, akkor nyafog a fordító, hogy nincs lekezelve pl az IOException. Ugye előfordulhat, hogy nincs meg az állomány az adott helyen, vagy ha meg is van, nem engedi a Windows, hogy írj bele ezért az ilyen fájlkezelő műveleteknél meg van adva, milyen hibák fordulhatnak elő.
A fordító akkor fogja neked lefordítani az olvasási/írási műveleteket tartalmazó programod, ha megírod a kivételkezelőt is ezen utasításokhoz (elég ha több ilyen kritikus utasítást egy blokkba foglalva és van legalább egy kivételkezelőd a blokkhoz), ami a várt hiba esetén fut le a kivételt kiváltó utasítást tartalmazó blokk tovább futtatása helyett. Az már a te felelősséged, hogy egy üres kivételkezelőt készítesz, vagy pl egy másik állományt próbálsz megnyitni a kivételkezelőben, esetleg feldobsz egy tallózó ablakot.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
+1!
Udv. core2
judas13
addikt
Elnézést többet nem fordul elő!
-----------
Cifu
Köszi az infókat!
[ Szerkesztve ]
"Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz."
Fryskitt
addikt
Végre értelmesen leírtad, mi is történt. Teljesen kusza írásokhoz volt szerencsém eddig.
Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
turbulencia8
őstag
A heten nagyon sok jo cikk jelent meg az itcafe-n; nekem bejonnek az urkutatasi temak is.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
OddMan
őstag
+1
''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
Tian66
senior tag
Szia. Jól informált vagy. Ebben a témában dolgozol, vagy hobbi?
Csak hobbi. Sajnos.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.