Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Szia.
Nekem is megvolt a Newcomer, de sajnos csak másolva, így nem is tudtam tovább jutni egy bizonyos ponton. Nekem eléggé sok játék volt c64-re, nem is tudnék egyet kiemelni. Amiket biztosan nem fogok elfelejteni: Elvira, Turrican, Nebulus, Lazy Jones (ennek a zenéjéből évekkel később készült egy világhírű feldolgozás is. :), Last Ninja, Falcon Patrol, Super Zaxxon, 3d Stunt Car, Sword of Fargoal, Wizard of Wor, stb.

PC-n főleg fps és rts ment nálam. Abból sem tudnék egyet kiemelni. Amibe sok száz órát raktam, az a Dungeon Keeper, Imperium Galactica 2, Half-life, Blood 3d,Red Alert 2. A későbbi játékok lényegében ezek fejlesztései/másolatai voltak.

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#2) BaLee válasza icemad (#1) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Hű tényleg a Stunt Car Racer, azzal mennyit játszottunk. :)
Az Elvira is remek játék lett volna ha tudok angolul, így sajnos kimaradt, de pl. a Turricannal is játszottunk sokat.

PC-n pedig az eredeti Dunegon Keeper az tényleg mekkora egy ötlet és milyen remek játék volt tényleg, azzal én is elég sokat játszottam, Imperium Galactica 1-2 szintén örök klasszikus na meg így visszagondolva a Command & Conquer az volt az igazán nagy királyság. Első modemes játékom, betárcsázva hívtam fel haveromat és játszottunk egymás ellen C&C-vel majd hó végén jött a 8000Ft-os telefonszámla, mert a helyközi 1. díjkategória nem állt meg 150Ftnál. :DDD

Amúgy nálam amibe a legtöbb óra ment az a Counter Strike, nagyon rá voltunk függve az ezredforduló környékén. Szerintem több 1000 óra felett járok vele, bár azóta ugye már annak is volt pár változata de a CS:GO ban is van párszáz órám. Nemrég csodálkoztam rá, hogy kb. 4-5 éve nem is játszottam vele, ránéztem mit érhetnek a régi skinjeim. Leesett az állam, az anno 4-5€ körül vett skinekből volt ami 80€ körül ment el, kiárultam 3-400€-t a régi skinekből. :)

[ Szerkesztve ]

(#3) cskamacska


cskamacska
addikt

Akkor már csak azért is that guy leszek. :D

"Nézegetve a mostani játékfelhozatalt és belegondolva, hogy sokszor évek telnek el anélkül, hogy 1-1 cím igazán nagyot durranjon"

Ha már nagy durranások: "az elképesztő mennyiségű felhozatalnak csak maximum 5-10%a volt élvezhető és tényleg jól megírt játék"
"amikor megkaptam a gépet, kaptam mellé valami 99 játékot tartalmazó lemezt ami tele volt gagyibbnál gagyibb játékokkal amitől le is lombozódtam teljesen"
"Aztán az évek során kipróbáltam több 100 játékot, de kevés volt amivel több időt töltöttem, ilyen volt többek közt".. pár cím felsorolva.

Aztán játszott-e mostanában kend több száz játékkal hogy féltucatot ki tudjon emelni közülük? :DDD :P

"Így visszagondolva meg leírva már viccesnek tűnik."

A grind és a padding fogalmát nem a 2005-ös MMO hullám során találták fel. ;)

" csomó ideig csak a kezdő helyen bolyonghattam, mire elég erős lettél ahhoz"

Hogy a fejlesztők által kiszámított kezdő helyszínen elverendő játékidőt sikeresen elverjed. :)) Nem biztos hogy a magyar fejlesztők az aktuális amcsi játéktervezői buzzwordökkel tisztában voltak, de az elemeket attól független alkalmazták.

"És a képzelőerőd 1000el dolgozott, nem úgy, mint most, hogy mindent eléd-raknak, egy sima rajzolt képet láttál de a fantáziád dolgozott"

Mint ahogy dolgozott a mocskos kölykinek akkor is, mikor kint rohadt a szabadban a barátokkal(de minimum papír-dobókocka DnD szerepjátszott a dobó-kockatársakkal), ahelyett hogy biztonságban lesi a monitort és.. képeket lát! Még csak nem is oldalnyi egybefolyó szöveget! 3 szemfájdító oldal / történés terjedelemben! Pedig az volt az igazi tökös legényeknek való móka! :P Meg a borzadályos elrejtett szöveg-keresés alapú társalgás a karakterekkel. :O

"Aztán egy idő után persze elakadt az ember és az akkoriban mindkét újságban megjelenő végigjátszáshoz nyúlt de még úgy is nagyon élvezetes volt."

A "akkor még nehezek voltak a játékok, bezzeg ma" életérzés realitása. :DDD Nehezek voltak a játékok(változatos okok miatt, valamikor csak a játékidőt akarták végtelenségig húzni, valamikor jó szándékúak voltak, csak épp dilettánsak), de cserébe Commodore Világot, 576 Kilobyte magazint, PCGURU-t kellett járatni hogy végig is bírd játszani. :U Szerencsésebbek net eléréssel GameFaqs és levlista csoportokban nem vártak heteket-hónapokat egy-egy játék lezárására.

icemad: "A későbbi játékok lényegében ezek fejlesztései/másolatai voltak."

Vagy esetleg kend már később nem foglalkozott a játékokkal, és könnyebb összemosni a 2000 után megjelent játékokat "olyanok mint amivel én játszottam, csak esetleg rosszabbak" módon, mint asszony, gyerekek, meg 2 műszak munka mellett havonta három darab 200 órás RPG-t kipörgetni minimum.

Nem most, már Tomcat 2006 környéki C64/Amiga sirámainál nagyon bökött, hogy mit akar azokkal a korai, csiszolatlan, és sok esetben bot egyszerű játékokkal, mikor már 1996 környékére a féloldalas floppy helyett 2-3 CD, 2 fő helyett 40-50 profi fejlesztő(benne 3-6 szövegíró és 4-6 játéktervező), prüntyögés helyett szimfonikus CDDA zene, szöveges bevezető helyett színészekkel tűzdelt CGI animáció a fülénél fogva emelte ki a teljes videojáték ipart a Triász korabeli kezdetekből, és állított Hollywood-nak tényleges és valós szórakoztatóipari alternatívát. :)

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#4) icemad válasza cskamacska (#3) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

2000 után is bőven játszottam, sőt, játszok a mai napig is. (jelenleg a Valhalla pörög ezerrel.) Most már van 2 fiam, 10 és 12 évesek, rengeteg játékot együtt játszunk végig. Persze valamiben sokkal jobbak már, mint én. Kb 10 éve elengedtem a PC-t, átmentem konzolra. Multi játékokkal is csak sok-sok évvel ezelőtt játszottam, még Lan partykon. (khm... Quake, Unreal Tournament, ezekre emlékszik még valaki? )

Azt viszont tartom, hogy az elmúlt 20 évben semmilyen forradalmi dolog nem történt a jatékiparban. Minden megvolt már sokkal előbb, csak nem ilyen grafikával és fizikával. Open world játékok is voltak 30+ éve, Fps játékok is, platformerek is. Az rts meg kb lassan kihal. Évente, ha 2-3 jó cím jön, akkor sokat mondok.

Ha már Tomcat... Revenge of sorozatból bármelyiket végig lehet vinni? Nekem sosem sikerült egyik sem.

[ Szerkesztve ]

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#5) cskamacska válasza cskamacska (#3) üzenetére


cskamacska
addikt

De hogy ne menjek el kép spam nélkül

Az én egyik nagy kedvencem a Sudden Strike 2000-ből



Játékmechanikailag igazából már akkor is lelépte a Close Combat sorozat addig megjelent 3,5 része, de nekem mégis nagyon tetszett mint egy szebb és valósághűbb Red Alert. :K Pláne hogy Close Combat-ról nem is hallottam még évekig. :DDD
Grafikára amúgy teljesen toppon volt, minden le lehetett rombolni a térképeken(!), géppuskák és ágyúk külön legénységgel bírtak és el is lehetett foglalni az ellen egységeit. Sajnos életpont alapon és nem irány szerint ment a járművek sebzése, de voltak fegyver és páncél osztályok, így ha a T70 spam képes is volt egy Tigris levadászására, ahhoz egy tucat tank kellett, a Pz VI pedig 1-2 találat után célpontot váltott.
Külön tetszett hogy eszetlen mennyiségű jármű és fegyver belekerült, Red Alertben volt 4 féle tank(light med heavy és a Mammoth) Sudden Strike Foreverben meg 10-15 oldalanként(!) + szakajtó egyéb jármű, gyalogos, és vontatott ágyú típus.

Van még a Sudden Strike 1999-es alfa változatából egy rolling demo (a magát játszó bemutatókat már vagy 15 éve leváltották először a CGI bemutatók, majd a "gameplay demonstration" féle átverős videók :) )

GoG.com-on most épp 1,8 euró a SS1+Forever kiegészítő

[ Szerkesztve ]

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

(#6) BaLee válasza cskamacska (#5) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Hát azért PC-s éveim elején PC-n is kipróbáltam több 100 játékot, még anno mikor PC-s újságokban hirdették magukat a játékmásolók és egy CD-re (vagy DVD-re?) tömörítve elég sok játék ráfért... Pláne ha belegondolok, hogy az első gépemben 320MB-os volt a vinyó. :Y

Hű ezt a Sudden Strike-ot én mennyire imádtam... Aztán volt még egy másik körökre osztott stratégiai játék aminek most nem ugrik be a neve, méhsejt rács szerű mezőkre volt osztva a térkép és a 2. VH-tól kezdve a modern időkig voltak benne harceszközök, tankok és különböző nagy csatákat lehetett lejátszani de szerkesztővel te is tudtál csatát készíteni, emlékszem egy M1A1 Abrams harckocsit lepakoltam középre, körbepakoltam 9 T72-essel és egyik sem tudta kilőni. Lehetett hívni légi-támogatást amivel vagy egy tankot céloztál meg vagy ép napalmal szórtál meg egy bizonyos területet. Ez most idegesít, hogy nem jut eszembe a játék neve. 576-ban CoVboy írt róla ismertetőt.
A Panzer Generals is jó volt de szerintem nem az volt, annál újabb volt jobb grafikával. Na meg az Age of Empires II...
Aztán kicsit újabb játékok közül a Company of Heroes volt ami szintén odaszögezett a gép elé.

#4 icemad : erről a Revenge of... sorozatról nekem annyi maradt meg, hogy nem lehetett vele túl sokáig eljutni, mert mindig meghaltunk. Talán a Revenge of School volt amivel próbálkoztunk kicsit.

(#7) BaLee


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Erről a sok stratégiai játékról viszont beugrott a C64-es Storm Across Europe. Hogy azt mi mennyit nyüstöltük, pedig ha most valaki ránéz pár screenshotra a játékból biztos elhányja magát. :)
Bár akkoriban ez olyan volt mint egy jó táblás társasjáték csak a gép számolt helyetted.
Emlékszem csóri Magyarország két kocka volt az egész játékban és ha megtámadták akkor egy gyalogsági hadsereggel szállt be a háborúba ami semmit nem ért. Kb. mint a valóságban anno. :) Mégis mi szívtuk meg a legjobban. :W

[ Szerkesztve ]

(#8) updog válasza icemad (#4) üzenetére


updog
senior tag

Ha már Tomcat... Revenge of sorozatból bármelyiket végig lehet vinni? Nekem sosem sikerült egyik sem.

Ha anno - amikor kismilliószor végigvittem őket - tudom hogy mi az a speedrun (csukott szemmel, billentyűzet nélkül, miközben mondom mellé a szöveget, nem toltam ám sokszor :D), már fent lenne youtubeon ;] Most rákerestem, van amúgy fent végigjátszás bőven.

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#9) icemad válasza updog (#8) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Köszi. Erre ránézek. Játszani már úgy sem tudok vele, de jópofa volt gyerekfejjel. :D

Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

(#10) #90088192


#90088192
törölt tag

Mi mas lenne mint a Terror from the Deep (UFO2).
Rokonok jonnek latogatoba, aztan a lezerpointer veletlenul megsutotte a halandokat.
A Rakember meg vigye el, az MI-zo Aquatoidot. Mar csak a csapolat hinayzik es minden kesz a csaladi fotohoz.

(#11) 8th válasza icemad (#4) üzenetére


8th
addikt

Két ünnep közt amikor nyugi van meg néha nyáron is ha épp úgy jön ki összeül a vén szivar baráti kör lanozni egy cimborám nyaralójában egy-egy napra. A 41 évemmel én vagyok az egyik legfiatalabb a társaságban. A legfiatalabb játék a CS:Source annál csak régebbi játékok mennek. Q3A, HL1: Deathmatch, BF1942, MoH:AA, CoD1, az UT magyar szinkronos verziója stb. Amúgy rég nem játszom már semmivel sem pc-n sem konzolon de ha van lehetőség együtt lanozni azt soha ki nem hagynám.

[ Szerkesztve ]

(#12) Hintalow


Hintalow
senior tag

Hmm... talán a Planescape Torment, az indított el a szerepjátékos vonalon, és az angoltudásomat is megalapozta, kb 1 nyáron keresztül szótárral az ölemben ültem, és fordítottam a "csekély" benne lévő szövegmennyiséget :D

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#13) BaLee válasza Hintalow (#12) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Azt a játékot én is imádtam volna csak nem vettem rá a fáradtságokat, hogy angolul nekiálljak. :(

Newerwinter Nights volt még egy szenzációs játék ahhoz megvártam a magyarítást, na az nagyon bejött anno.

(#14) BaLee


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Hű, tegnap olvasgattam kicsit Newcomer témában és találtam egy oldalt: [link]

Letölthető az eredeti magyar változat ami működik Winvice emulátorral, kipróbáltam és elkapott a nosztalgia vonat, kb. 1 órát szórakoztam vele de még ezzel is álmodtam. :Y

Azt hiszem el fogok még vele tölteni pár kellemes órát, csak kicsit macera a képfájlokat cserélgetni de még mindig egyszerűbb mint anno a floppy olvasóban. :D

(#15) elfelejtette


elfelejtette
veterán

Én mindig is a szimulátorokat szerettem, még a '90-es években szakközépben a repülő szimulátorokkal játszottam, abból is az F29 Retaliatorral. [link]

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#16) BaLee válasza elfelejtette (#15) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Az egyik első játék amivel PC-n találkoztam, mikor még nekem nem volt. Nagyon tetszett. :)
Később is adtam esélyt 1-1 szimulátornak, de főleg joystick-al voltak az igaziak.
Volt is egy Logitech Extreme 3D pro joy-om amit anno (2000 körül) egy vagyonért vettem és most látom még mindig gyártják és ugyanúgy néz ki.

(#17) elfelejtette válasza BaLee (#16) üzenetére


elfelejtette
veterán

Olyan joy nekem is volt, metróban vettünk egy Athlon XP-s számítógépet, ahhoz adták.
Helikopter szimulátorhoz ideális volt.

[ Szerkesztve ]

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#18) edem1


edem1
csendes tag

C64-en kezdtem, a legemlékezetesebb játék számomra a The Last Ninja volt. Nemcsak az akkoriban dúló ninja-láz és a grafika miatt, hanem azok a zenék...! A mai napig szoktam fütyörészni néhány dallamot, ha valamiért eszembe jut.
Aztán Amigára váltottam. Napestig tudnám sorolni a kedvenc játékokat (most a csengőhangom pl. a Cannon Fodder zenéje), de csak egyet emelek ki, ami a mai napig meghatározó számomra: Ishar. Korábban C64-en nem játszottam szerepjátékkal (sajnos a Newcomerrel sem), és ez a játék volt az, ami a stílus rajongójává tett. Tudom, hogy nem feltétlenül a legjobb RPG Amigán, de a hangulata miatt a kedvencem lett. Innentől kezdve jöhetett a többi: Eye of the Beholder, Dungeon Master, Knightmare, Legend of Faerghail, Abandoned Places...
PC-n sosem játszottam, az Amiga mellé 1998-ban vettem egy PlayStationt, és azóta maradtam is ezen a vonalon.

(#19) Multipass


Multipass
csendes tag

Szintén C64-en kezdtem, valamikor 1994-95 körül. Először még haverokkal közösen kértünk kölcsön egy gépet magnóval, aztán vettünk hozzá egy floppy-t. Nagyon sokat játszottunk a Barbariannal, a Street Rod-dal, az F-19 Stealth Fighter-rel, a Pirates!-szel, a Scenario-val (mekkora csaták mentek, te jó ég...), a North & South-szal, valami focis játékkal, ami több néven is futott (talán 711 MPS volt az egyik, az 1986-os (vagy '90-es??) VB-ről szólt), de játszottam az Archon-nal, a Boom-mal is, a Defender of the Crown-nal, a Bop 'n Rumble-lel, a Midnight Resistance-szal, és valamilyen futball-menedzserrel. Plusz ami még nem jut eszembe.
És hát a Newcomer...

PC-n már sokéve lemaradtam a mainstrem-től, ha játszom egyáltalán, akkori is inkább régebbi címeket veszek elő, leszámítva egy párhetes kitérőt a Fortnight világába, azelőtt éveket pazaroltam el a World of Tanks-re, de amik visszatérőek, azok a következők:

- Fifa Manager 10,
- CS: Source,
- HoMM 3,
- Fifa 2005,
- Transport Tycoon Deluxe ;),
- Blitzkrieg,
- Imperium Galactica II,
- Rome TW (epic!!!),
- S.T.A.L.K.E.R. ( SoC, Clear Sky, CoP),
- SoF II,
- Titan Quest
- UT 2004,
- Worldwide Boxing Manager :).

Amiket még kiemelnék, azok a korai, számomra meghatározó PC-s játékok:

- Dune II,
- C&C frenchise,
- Fifa '96,
- Mortal Kombat 1-2,
- Ultimate Soccer Manager '98
- Doom-ok

Biztosan maradt ki valami, de lassan 40 leszek... :P

(#20) Multipass válasza Multipass (#19) üzenetére


Multipass
csendes tag

+ Warcraft 2! ;)

(#21) Multipass válasza Multipass (#20) üzenetére


Multipass
csendes tag

+ ~ órányi Lineage II. ;)

(#22) Illya válasza cskamacska (#5) üzenetére


Illya
csendes tag

Sudden strike jó magyarosan olvasva toddlerfejjel, de akkoriban nagyon jó volt. Volt valami különleges abban hogy hónapos demóval szórakozás után megtaláltad valahol a polcokon.

2023 I can finally have sex with my own ai robot PagMan

(#23) cskamacska válasza Illya (#22) üzenetére


cskamacska
addikt

Persze hogy jó volt, mert pont akkoriban kezdtek a fejlesztők rázizzenni a 3D-re. Na és milyen grafikát lehetett megjeleníteni 3D-ben egy 500-as Celeronon Geforce 2 MX200-al, mikor az FPS-ek is inkább csőpályán voltak baltával faragva? :D
Kb 2004-es Dawn of War-ig kellett várni hogy a 3D RTS-ek kinézzenek valahogy, a teljes 3D rombolhatóság pedig a szintén 2004-es Soldiers: Heroes of WWII-vel jött el.
Hát a SuSt a szép sprite grafikát és a teljes rombolhatóságot egy 2D motorral hozta el így jól tudott futni és kinézni is egy 233-as P1 MMX-en 1-2 megás Trio64V+-al. :K

"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.